Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Markise, du som reiser så mye:

Jeg skjønner ikke at du ikke triller. Noe så vanskelig som å spise riktig når man bor godt og maten tilberedes av andre.

jeg har nydt mat 3 hele dager til ende: SUKK

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne kroppen tar valget IGJEN!!!

 

Nå skal det ikke stadig gå på et par hundre gram;(

 

Små, tette måltider og rask gange mange dager i uka i tillegg til treningen.

 

Kjøpte rockering. Skikkelig gøy!!!

Mannen min prøver, he he. 2 rock, så deiser den i bakken.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare så vidt - og bare litt. Trodde ikke jeg skulle finne tråden igjen, og postivt overrasket da jeg fant den. Så takk til dere som har aktivert den. Men ærlig talt, så har jeg vel gitt opp, ja. I hvert fall har jeg gitt opp det opplegget jeg har hatt de siste to årene. Men så er det vel et lite håp likevel, for grunnen til at jeg gikk inn her nå, er at jeg er kommet til at vanlig norsk kosthold - uten å tenke på LCHF - må være riktigere for meg. Så nå skal jeg lage meg en kostliste her på registreringen - med brød og smør og pålegg, og så skal jeg telle kalorier. Hexeberg får holde på med sitt - det passer tydeligvis ikke alle.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅÅ hyggelig ;)

 

lurte på om du hadde gitt opp, Markise.

Tipper vanlig norsk kosthold blir bra for deg.

LYKKE TIL!!!

 

Skal vi prøve oss på "4 kg ned før 20.februar"?

Ikke slanking direkte, men et fornuftig inntak med god mat.

 

jeg har bare gått opp det siste. Ynder å si at jeg har gått ned 10kg. Men det var for 3kg siden.

Sitter akkurat nå og tygger på "skolekritt" De er sykt gode. Men ikke så lure å putte i seg:D

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise, jeg turte ikke være den første som fortalte hvor hyggelig det var å ha deg tilbake på tråden din, - følte jeg trengte meg på og skremte deg ut, du forsvant jo helt etter min "inntreden".

 

Håper du kan finne tilbake til den gode ånden som vi alle har der et sted.

Ønsker deg all mulig lykke til.

 

Jeg vet ikke hva LCHF, men det er sikkert mye av noe og lite eller ingen ting av noe annet.

Jeg sverger selv til vanlig hverdagsmat og sunn fornuft. Det vanskeligste er det med fornuften, ikke sant!? Har aldri prøvd noe annet enn Grete Roede sitt opplegg, bortsett fra at jeg gikk et Libra-kurs en gang, og det er egentlig veldig likt GR.

Min svigersønn har nettopp gått xtravaganza-kurs (aner ikke hvordan det skrives)(dvs han er ikke helt ferdig), det er basert på ketose, og det er steintøft og helt uten "slinger i valsen" når en følger opplegget slavisk, - og det må en for maksimal effekt. Kan ikke helt forstå at kroppen har godt av så liten tilførsel av energi over såpass lang tid. Det virker jo, men det er ser ut til å være vanskelig å komme tilbake til normalt kosthold på fornuftig vis.

 

Alt med måte tror jeg er langt bedre, men like vanskelig!

 

Tenkte bare å dele dette med dere.

 

Nyt kvelden, hilsen ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, markise!

 

Spent på å høre hvor fornøyd du blir, om du blir det, med ditt nye kosthold, et vanlig kosthold.

 

jeg hadde med en vanlig nistepakke på jobb i dag, men ble servert nydelig mat fra fjerne himmelstrøk.

Nydelig og ikke til å motstå;)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra dere. Stimulerende også. Det er nå en gang godt å vite at vi er flere i sammen båt. Men 7-8 kg for mye - det er deprimerende. Men jeg har tatt et aldri så lite nakketak. Har til og med vurdert nytt kurs, men tror ikke det vil hjelpe. Får satse på det årlige "4 kg før februar" :-) Har spist sunt i dag - yoplait og cottage sheese og stekt laks.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunsten nå er å unngå at de 7-8 blir flere, og det er så vanskelig innimellom! Ingen vits i å gå på kurs dersom vi ikke er motivert og virkelig VIL. Vi kan jo både hva som skal til for å kvitte oss med kiloene, - og vi kan alle knepene for å lure oss selv, også på kurs, eller hur? Slik er det i alle fall for meg!

 

Så å ta en dag av gangen, begynne på nytt hver dag, der en god dag forhåpentligvis inspirerer til en ny god dag. Jeg synes du er kjempeflink, og det høres ut som om du "snakker" ganske intenst med motivasjonen din. :-)

 

Ønsker deg all mulig lykke til!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg gjennom Tones svar om spørsmål angående motivasjon.

ANBEFALES!

 

Mange knep rundt motivasjon - som vel er cluet for oss "som ikke helt får det til"

 

Ja, Markise, litt mer enn "4 kg før februar" for deg nå.

Stå på!!!

jeg har lagt på meg 3kg nå i forhold til den målsettingen din. Så nå er det 5,4 ned for meg:(

 

Skrev litt om stoffskifte på Sliterne, tror jeg må få sjekket meg snart igjen!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det rykker litt i motivasjonsfoten (finnes den?!). Jeg tror jeg er fullstendig kostforvirret nå. Skal jeg velge godt gammeldags opplegg for redusert kaloriinntak, eller mere fett og mindre karbo, GI-metoden eller annet. Begynner kjekt med en proteinrik frokost, men er lett å motivere til det gode gamle Roedeopplegget. Så blir det bare tull. Kvelden kan derfor avsluttes med potetgull, for alt er jo blitt tull likevel. Håper jeg kommer meg på banen igjen.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise,

prøv å bestemme deg for hva du tror mest på, og fortell hodet ditt og kroppen din at sånn blir det. (Selv har jeg bestemt hodet mitt for at mindre mengder av vanlig hverdagskost er det beste for meg.)

Men, som du sier, det er så vanskelig når alt bare tuller seg til, da er det så lett å gi bæng, og bli ennå mer tullete. Og så er vi plutselig inne i den negative spiralen, som er så vanskelig å komme seg ut av.....

 

Er alle dager tullete? Orker du å prøve å få til ÉN dag uten å tulle? Så blir det kanskje ork til en til? Eller blir det bare tull, uansett? Nå er det to dager til helg, torsdag og fredag. Prøv en av de, så kan du tulle igjen når det er helg og bestemme deg for hva du skal gjøre neste uke. Går det? Kanskje du kan satse på en flott dag neste uke også, eller kanskje to? Bedre med én enn ingen. Husk: du er flink kun for deg selv, ikke for NOEN andre!! :-) (På samme måte som det er ditt eget selvbilde du skader når du tuller...! Du er også flink når du vil.)

 

klem fra ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et forsiktig Hei fra meg. NÅ var jeg overbevist om at tråden var bortsmuldret for godt og for lenge siden. Og så ligger den der - sånn midt på! Til stor glede! Dere er toppen av trofaste venner. Jeg bare må jo henge med når dere passer så godt på. Jeg er fortsatt 71 kg og 7 kg over der som jeg maksimalt skal være. Klær er kjipt. Men jeg kjøper likevel - dog for trangt - og gleder meg til jeg kan bruke det. Inntil videre stabler jeg. Lærer aldri. Det er jo nå tøyet er kult og moderne! Jeg tror du har rett, kokko, det er mosjon som mangler. Nå melder jeg meg inn på Elexia, og jeg tenker vekten skal rase ned :-) For nå skal det også bli hvite dager fra mandag til torsdag!! Både for samboern og meg.

 

Få høre status hos dere da? Og hvor var det jeg skulle rapportere, sa du?

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ hyggelig!!!;)

Rapport på Senior2.

 

Lykke til, både med trening og med hvite dager! Det er deg vel unt å klare det:)

 

Jeg har gått opp for så å habegynt en saaaaakte nedgang. Begynte å rapportere matinntak, men det er gørr kjedelig.

Det som det gjorde for meg, var at jeg så hvor lite som skal til av ulike mat/godteslag for å fylle opp dagens kcal-rasjon.

Så nå forstår jeg bedre hvorfor det "ikke nytter hva jeg enn gjør" For jeg gjorde jo ikke det jeg skulle:D

 

Nå prøver jeg å tenke hver gang jeg putter noe inn.

Akkurat NÅ er jeg kommet hjem etter 1 times styrke-og smidighetstrening.

det trengs!!!

Gleder meg til dusjen!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...