Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Det var litt av en opplevelsesrik påske - av opplevelser man helst ikke vil ha. Synes det er ille å høre at helse-Norge går i påskemodus og ikke kan ta imot pasienter på skikkelig vis. Håper hun får vite mer etter undersøkelsen med ultralyd. Og mannen din stakkar - med tannpine på påskefjellet. Høres skrekkelig ut. Har han fått hjelp da?

 

Min mann måtte få midlertidig krone i full fart dagen før vi reiste på påskeferie, men det hjelp godt. Han kunne nyte alle påskens fristelser med et smil.

 

Tenker dere var slitne etter å ha hatt full tids omsorg i 2 døgn for de deilige små. Selv om vi elsker dem aldri så mye, så har vi etterhvert ikke samme kapasiteten som i gamle dager. Merker jeg godt i hvert fall. Håper dere har kommet dere igjen. Av og til er jobben en lise!!

 

kokko - om nå vekta peker oppover nå, så kan vel du slappe helt av med alle disse terrengkaruselløpene. Jeg kommer i vårstemning bare jeg ser småskoene som nå står stelt og klar på skohyllen. Alt av vintersko er borte! Deilig.Og helt til slutt - vekta har holdt seg stabil - på 4 kg for mye.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten fælt å ikke kunne spise alt det gode som serveres:(

 

Lykke til med valgene dine!

 

Jeg har nettopp servert min mor grove rundstykker med diverse oster. Deilig og nokså grei mat også for meg:D med avocado og mango.

 

Jeg skrev at jeg hadde gått opp. men igjen var det masse vann etter spekemat på mange fat i påska. Ned 1,4kg på 2 dager. Gjett om jeg har sittet mye på toa'en.

Akk akk! Jeg må visst snart lære!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag:)

Deilig. Noe kald vind ute, men godt gå-vær!

 

Vi hadde gjester i går, de brakte oss 3 flasker vin. det er alltid spennende å gå inn på nettet og lese om dem.

 

Gleder meg til de skal nytes, særlig den ene er ukjent for meg: Filicheto vino nobile fra Montepulciano.

kjenner du den?

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er alltid populær vertinnegave! Og så er det spennende med alle de nye, gode vinene vi har fått etterhvert. God ide og finne dem på pollisten og få karakteristika!

 

Den montepulciano-vinen høres spennende ut, men jeg kjenner ikke den spesielt. Hvis du ikke har prøvd Passitivo - en Primitivo fra Puglia, Italia, så prøv den. Be polet ta den inn i kartong eller flaske - den er en liten godbit til normal pris.

 

Her i landet er det fint vær med sol, og vi skal ta siste finpussen på båten. Den skal på vannet sist i måneden, og så starter seilsesongen igjen. Kokko - da blir det vifting med laken når vi kommer i nærheten av landstedet ditt - det ved sjøen!

 

Her i huset blir det reinskav med barn og barnebarn. Nå er jo alle hjemme, ettersom det ikke går fly i noen retning. Ha en god søndag.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer - båt - fiske - vifting med laken er en god idé:)

 

Jeg gleder meg til varmen og late dager:)

 

Skal prøve meg på den vinen. Alltid gøy med nye viner:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble det reker og Chablit. Nydelig.

 

Denne uka har jeg trent endel, deilig. men vekta viser ingen nedgang. Den står på det samme.

Jeg hadde håpet at den ville gå ned et par kg, for om 2 uker reiser vi til Chios. Da blir det god mat.:)

Mannen min elsker mosaka. sist hadde han det til middag 5 av 7 dager!

jeg erter. Men det preller av. Han sier "det er nydelig, så hvorfor skal jeg ikke spise det da?"

Sant nok!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette med kalorijaget. Synes jeg spiser omtrent likt, og er rimelig stabil i vekt. Men så - pluteslig - skyter vektpinnen fart - rett opp. Hvorfor ikke ned i stedet? Det er sterkt beklagelig, men i dag - mandags morgen - viste vekten 70 kg. Deprimerende. Og så alt det lekre tøyet som nå er en str for smått ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der - mang en gang;)

 

Selv om jeg driver og virrer opp/ned/opp/ned..........., så tror jeg bestemt det har mye med bevegelse å gjøre.

(og at vi får ut det vi putter inn!!!)

I går morges var jeg på 72,2. Så tilbrakte jeg flere perioder på toalettet - og i morges viste vekta 71,6.

 

jeg tror også det vi liker på kvelden, et glass vin, så absolutt teller med. der er det mye fruktsukker. :D

 

MEN: Mist ikke motet, min kjære:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord. Neida - må ikke miste motet!!! Opp med seg og stå på!

 

Det har sikkert med bevegelse å gjøre, men jeg har ikke lyst til mer bevegelse enn det jeg foretar meg nå - dvs trappeløping og korridorgange. Så da er det mat og kalorier det står på. Og jeg som har vært opptatt av lavkarbo og proteinrik kost. Det funker ikke for meg. Nå vil jeg prøve Roede-kost igjen. Starter i morgen med å telle kalorier. Jeg VIL ned min. 4 kg. i løpet av mai - med vin :D !

 

Du flyr litt opp og ned i vekt, du også. Huff-a-meg. men nå er det vår og inspirasjon for lettere gevanter, sommerklær og brune legger. Tenkte kanskje jeg skulle prøve sånn selvbrunende på bena. Gjør du det?

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten var 69,6 i dag :D Skikkelig ekkelt, for det utgjør faktisk en hel klesstørrelse!Men nå har jeg tatt tak :)

Frokost: 30 g brød med 15 g letteregulost.

Lunsj: 2 egg og en pære.

Mellommål: 60 g makrellfilet.

Middag 150 g laks og 150 g brokkoli.

Aftens: Cott.cheese 100 g med 20 g eplemos.

Så aftenens begiventhet - rett før sengetid: 1 stort glass rødvin! Da er jeg oppe i 1200 kcal og det tror jeg er passe bra for meg. Målet er ned 5 kg i løpet av mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ Dette ser virkelig standsmessig ut:) :D

 

Skriv gjerne ned dietten for hver dag fremover slik at andre, som meg, kan se og lære!!!

 

Jeg har brukt selvbrunende en gang. det var virkelig greit, for da kunne jeg begynne med skjørt, knebukse og bare legger "litt før".

 

jeg håper jo å få en liten pangstart når vi skal til Chios.

men kanskje jeg skulle starte med kremen nå???

Takk for tipset:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg dine erfaringer med kremen, da. Tror jeg skal gjøre det, jeg og.

 

Mitt kostopplegg er nok ikke så standsmessig, men det er konstant. Samme til frokost, lunsj og middag hver dag - unntatt søndag. Jeg er for lat til å prøve å variere mer enn nødvendig, dvs hva tid og sted tvinger meg til å gjøre.

 

Reiser på oval weekend-ferie til Danmark i dag. Har mine mistanker om hvordan det går med kostregimet der .... Og det er vel ikke bedre å være på Chios hva angår lett og kalorifattig mat? Tilbake mandag sen kveld.

 

Men vekten gikk ned 800 g - bare fordi jeg begynte å tenke på å senke inntaket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir nok leggene flotte - men ikke enda:D

Skal nok rapportere!

 

Fin tur til Danmark? var det i seilbåten eller på annen måte?

Tipper det er litt tidlig med egen båt enda!

 

jeg prøvde meg med fiskestang i helga. men vinden var for kald for hendene. bedre lykke senere!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark med fly. Helt OK. Jammen fikk jeg ikke smurt inn bena tre ganger med farvekrem, og de ble fine! Takk for tipset1 (Tror det var ditt og ikke mitt?). ellers - jeg ruller, Danmark har så mye deilig mat som man bare ikke kan si nei til ...

Arbeidsdag om 7 timer. Sov godt.

Hilsen markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbqke på jobb, men jeg opplever at farten er for høy for alderen. Er skikkelig sliten nå, og lurer på om jeg orker dette tempoet særlig lenger! Gleder meg til helgen - da skla vi ut med båten for første gang i 2010. Forberedelsene er så absolutt i gang, for nå skal alt på plass igjen - med tanke på 5 mndr hyppig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Godt at sommeren er tilbake:)

Mange tenker ikke sommer før st.hans. men den er her nå, selv om den foreløpig er litt kjølig.

men det hender jo at det er litt kjølig i juli også;)

 

Jeg opplever stadig oftere at venner og kolleger snakker om å gå av eller korte ned på arbeidstiden.

For meg er det litt tidlig, blir ikke 62 før neste år.

Men tankene rundt mulig avgang er der stadig.

jeg stortrives på jobb, både med kolleger og med selve jobben.

 

men livet er så mye mer, sammen med den og de kjæreste og næreste, med hobbyer, med friluft og med reiser. Hva skal bestemme for MEG???

 

Nå skal jeg bruke 60-års-uka til Chios fra lørdag. Deilig!!!

Så får tankene fortsette å surre rundt hva som skal skje og når!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være i gang med sommer og seilsesong. Selv om det er utrolig kaldt om natten, er det deilig med sol og hvitvin i cockpit om dagen. Vi er tre båter som seiler sammen, fortøyer sammen og har hyggelige kvelder sammen. Nå dupper vi sløvt i Oslo-fjorden, og når jeg til og med har internett er jo alle bekvemmeligheter tilgjengelig. Livet er deilig! Må bare passe på å ta godt vare på de gode stundene!

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...