Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


Gjest tustejenta

Anbefalte innlegg

Her er også en som får trøste seg med at vekta hvertfall ikke har gått opp, men har stått stille siden forrige uke. For meg er det jo faktisk første gang den ikke har gått opp, så det neste må vel bli at den går ned??! Har heldigvis mistet et par cm til rundt livet, og endelig fått begynt å trene litt, så da føles hvertfall ikke kroppen fullt så dvask. Men jeg må nok innse at alle dere andre er så flinke at jeg neppe klarer å ta igjen noen av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 504
  • Created
  • Siste svar

Så flinke dere er med nedgang jenter!

Har ikke veiedage før på torsdag,trenger det for å ta meg inn etter helgas utskeielser....

 

Blir super motivert av å lese her inne!;)

 

Stå på folkens:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Her er også en som får trøste seg med at vekta hvertfall ikke har gått opp' date=' men har stått stille siden forrige uke. For meg er det jo faktisk første gang den ikke har gått opp, så det neste må vel bli at den går ned??! Har heldigvis mistet et par cm til rundt livet, og endelig fått begynt å trene litt, så da føles hvertfall ikke kroppen fullt så dvask. Men jeg må nok innse at alle dere andre er så flinke at jeg neppe klarer å ta igjen noen av dere![/quote']

 

Får bare si som jeg har sagt før: misunnelig på alle som veier mindre enn meg ;)

og husk at - på cm er minst like bra som - på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happychick

har snikveid meg idag og den er ikke bra. skal vente noen dager til slik at helgens utskeielser er renset fra kroppen.

 

flinke dere er som enten har gått ned eller stått stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma85

Nick - startvekt - vekt (uke 10) - nedgang

detteblirbra - 87,1 - 84,0 - -3,1

*trollmor - 74 - 71,7 - -2,3

sbs-66,2-66,4--2,2

aadii- 72,9 - 70,9- -2,0

gladjente - 73,4- 71,5- -1,9

flink - 79,5 - 77,7 -1,8

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

silye - 64 -62,7 - -1,3

*mamma - 67,0 - 65,8 - -1,2

lenemalin - 69,0 - 67,9 - -1,1

tustejenta - 74,5 - 74.0 - 0,5

happychick - 58,4 - 58,0 - - 0,4

solsikkene - 73,6 - 73,2 - -0,4

emdaju -78-77,6- -0,4

kulen - 64,4 - 64,8 - +0,4

 

Heldigvis litt nedgang denne uka :) 300gr

Jeg legger inn vekt idag for uke 10, men vil bytte veiedag til fredag, så det blir nesten 2 uker til neste resultat.. Jeg håper at gode resultater på en fredag, kan hjelpe meg gjennom helga uten de helt store utskeielsene.. :) For denne helga har vært grusom.. har lakt meg kvalm og med dårlig samvittighet både fre lør og søn... Godt at det er mandag :)

Lykke til med veiing alle sammen!! :) STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen trøstens ord. Det hjelper faktisk litt - om ikke akkurat på vekta, så ihvertfall litt på motivasjonen! Må innrømme jeg stadig er innom tanken på å gi opp hele prosjektet, men jeg vet jo at det ikke er det jeg egentlig vil. Jeg vil jo ned disse 5 irriterende kiloene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjente

Nick - startvekt - vekt (uke 10) - nedgang

 

detteblirbra - 87,1 - 84,0 - -3,1

*trollmor - 74 - 71,7 - -2,3

sbs-66,2-66,4--2,2

aadii- 72,9 - 70,9- -2,0

gladjente - 72,3- 70,3- 2,0

flink - 79,5 - 77,7 -1,8

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

silye - 64 -62,7 - -1,3

lenemalin - 69,0 - 67,9 - -1,1

mamma - 67,0 - 66,1 - -0,9

tustejenta - 74,5 - 74.0 - 0,5

happychick - 58,4 - 58,0 - - 0,4

solsikkene - 73,6 - 73,2 - -0,4

emdaju -78-77,6- -0,4

kulen - 64,4 - 64,8 - +0,4

 

Endelig ned igjen. Herlig. Etter vektoppgang forrige uke var det herlig når vekta viste 70,3 kg. Så nå har jeg gått ned 2 kg totalt.

 

Håper jeg når målet på 68 innen slutten av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick - startvekt - vekt (uke 10) - nedgang

detteblirbra - 87,1 - 84,0 - -3,1

*aadii- 72,9 - 70,5- -2,4

*trollmor - 74 - 71,7 - -2,3

sbs-66,2-66,4--2,2

*gladjente - 72,3- 70,3- -2,0

flink - 79,5 - 77,7 -1,8

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

silye - 64 -62,7 - -1,3

*mamma - 67,0 - 65,8 - -1,2

lenemalin - 69,0 - 67,9 - -1,1

tustejenta - 74,5 - 74.0 - 0,5

happychick - 58,4 - 58,0 - - 0,4

solsikkene - 73,6 - 73,2 - -0,4

emdaju -78-77,6- -0,4

kulen - 64,4 - 64,8 - +0,4

 

Hei, nå var det lenge siden jeg var her sist... Har hatt det travelt.. Vekta går såå sakte nedover.. Litt irriterende, men jeg merker at jeg er blitt smalere.. Så nå har jeg kjøpt målebånd og skal begynne å måle... Men hvooor? Hehe :)

Det var dumt av meg å ikke måle før da, så jeg kunne se forandringen og bli mer motivert... Er litt redd for at jeg spiser for lite, synes det er litt vanskelig å telle kalorier........ Hvordan gjør dere det egentlig?

Ellers, hvordan går det med dere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker registreringssystemet her i vektklubben. Har merket meg hvor mye de vanligste matvarene jeg spiser, veier og da regner jo systemet det ut for meg. Synes det er et godt hjelpemiddel til å følge litt nøye med på inntaket. Før spiste jeg som regel flere kalorier enn jeg trodde, nå er det motsatt. Med riktige magre matvarer må man spise veldig mye for å nå opp i 1500 kalorier om dagen som er anbefalt mengde ift min størrelse og alder (50 år på torsdag:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detteblirbra
1 kilo på en uke er godt gjort. Trener du mye? Jeg holder meg mellom 7-10 trimpoeng i uka. Tenker at litt trening er bedre enn lite. Er redd for at et høyt treningstempo nå kan straffe seg senere når man er ferdig slanka og "bare" skal holde vekta. Har gått ned totalt 3' date='8 kg siden jeg begynnte 19 januar og har også unnet meg ei ny bukse :)[/quote']

 

Ja, jeg trener ganske mye. Det ble dessuten en del trening i vinterferien:) Hadde ikje så mye jeg skulle ha gjort så det ble både tur til treningsenter (dansetime og styrketrening), lange turer, langrennstur og tid til litt snowboardkjøring. Jeg teller ikke treningspoeng, men jeg vet hva som skal til for å gå ned i vekt;)

 

Det er egentlig ikje så smart å gå veldig fort ned i vekt, så jeg tror du har tatt et smart valg med å ikke overtrene. 3,8 kg siden 19. jannuar er kanonbra! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker registreringssystemet her i vektklubben. Har merket meg hvor mye de vanligste matvarene jeg spiser' date=' veier og da regner jo systemet det ut for meg. Synes det er et godt hjelpemiddel til å følge litt nøye med på inntaket. Før spiste jeg som regel flere kalorier enn jeg trodde, nå er det motsatt. Med riktige magre matvarer må man spise veldig mye for å nå opp i 1500 kalorier om dagen som er anbefalt mengde ift min størrelse og alder (50 år på torsdag:-))[/quote']

 

50 år til torsdag? så gøy :) blir det en stor feiring til helga kanskje?

 

ja, jeg prøver også å være flink til å bruke registeringssystemet her hver dag, men jeg rekker ofte ikke det..... da må jeg nesten bare veie og telle kalorier på egen hånd, noe jeg synes er vanskelig.. blir liksom mye matte.. hehe :) men jeg prøver :)

 

og det med midjemål, hvor er det egentlig? (dumt spm) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag før veiing i mårgen. Har ikke tro på noen nedgang...Ikke spist fornufti å lite trening/turer.Så lenge det ikke er opp,skal jeg være fornøyd:)

Er invitert til en vennine i kveld, med kjeks å vin,så den blir litt vanskeli,men håper at tanken på veiing i mårger,skal klare å begrense meg litt:)

 

Lykke til alle sammen! Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

ja' date=' jeg prøver også å være flink til å bruke registeringssystemet her hver dag, men jeg rekker ofte ikke det..... da må jeg nesten bare veie og telle kalorier på egen hånd, noe jeg synes er vanskelig.. blir liksom mye matte.. hehe :) men jeg prøver :)

og det med midjemål, hvor er det egentlig? (dumt spm) hehe[/quote']

 

Jeg synes registreringssytemet er helt topp og det eneste som passer for meg. Har en tendens til enten å spise alt for mye eller alt for lite hvis jeg ikke noterer. Men et lite tips da hvis hvis du synes det er vanskelig. Finn fram pålegg og brød/frokostblanding som du liker godt og gjerne vil spise, vei og legg inn på favoritter. Veldig enkelt når du raskt skal registrere. Og har du en travel uke kan du jo spise det samme hver dag, da er det jo bare å klikke på "som i går"

Middagen kan være litt vanskelig men du får nok følelsen etterhvert hvor mye kalorier det er i en middagsporsjon og de fleste matvarer står jo her. Et tips er å gå inn på http://www.fjordland.no/fjordland/page?id=14 der finner du mange forskjellige middagsretter med vekt og kalorier.

 

Midjemål, der er det delte meninger. Noen sier navlen og noen sier der du er smalest. Bare bestem deg for et av dem for - på cm er - på cm uansett hvor du måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Siste dag før veiing i mårgen. Har ikke tro på noen nedgang...Ikke spist fornufti å lite trening/turer.Så lenge det ikke er opp' date='skal jeg være fornøyd:)

Er invitert til en vennine i kveld, med kjeks å vin,så den blir litt vanskeli,men håper at tanken på veiing i mårger,skal klare å begrense meg litt:)

Lykke til alle sammen! Stå på:)[/quote']

 

Du ligger rett under meg på lista så jeg burde vel si " bare spis og drikk du" hehe :)

Neida her står vi samlet mot kiloene så mitt tips til deg. Bytt ut kjeksen med sætre fiberrik med solsikke eller tranebær og kos deg med ost, vin og masse grønnsaker og frukt til.

fiberrik med solsikke er 340 kalorier pr 100g og 26g fiber

ritz crackers derimot har 493 kalorier pr 100g og bare 2,9g fiber + mye salt

Husk: det er de dårlige valgene som har fått oss hit og de GODE valgene som skal få oss ut herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilie

Ja da jeg er fortsatt med . har vært hjemme 1 uke nå og tilbake snart på ant kg som før jeg dro. gidder ikke skrive opp vekt før vektnålen begynner å bevege seg under det den stod på da vi dro 16 februar. Utrolig hvor mye en uke m utskeielser sinker dette opplegget. Kan nok ikke skeie ut før man har gått ned det man skal og så må man ta seg fort inn igjen ellers går det riktig dårlig.SER DET ER NOEN SOM HAR GÅTT NED OVER 3 KG så BRA MEN BARE VENT JEG KOMMER ETTER

 

HA EN FIN ETTERMIDDAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes registreringssytemet er helt topp og det eneste som passer for meg. Har en tendens til enten å spise alt for mye eller alt for lite hvis jeg ikke noterer. Men et lite tips da hvis hvis du synes det er vanskelig. Finn fram pålegg og brød/frokostblanding som du liker godt og gjerne vil spise' date=' vei og legg inn på favoritter. Veldig enkelt når du raskt skal registrere. Og har du en travel uke kan du jo spise det samme hver dag, da er det jo bare å klikke på "som i går"

Middagen kan være litt vanskelig men du får nok følelsen etterhvert hvor mye kalorier det er i en middagsporsjon og de fleste matvarer står jo her. Et tips er å gå inn på http://www.fjordland.no/fjordland/page?id=14 der finner du mange forskjellige middagsretter med vekt og kalorier.

 

Midjemål, der er det delte meninger. Noen sier navlen og noen sier der du er smalest. Bare bestem deg for et av dem for - på cm er - på cm uansett hvor du måler.[/quote']

 

Tusen takk for tips :) Jeg har ikke lagt merke til at jeg kan jo legge de inn på favoritter. Så det skal jeg absolutt gjøre! :)

 

Heia jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick - startvekt - vekt (uke 10) - nedgang

detteblirbra - 87,1 - 84,0 - -3,1

*aadii- 72,9 - 70,5- -2,4

*trollmor - 74 - 71,7 - -2,3

*sbs-66,2-64,0--2,2

*gladjente - 72,3- 70,3- -2,0

flink - 79,5 - 77,7 -1,8

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

silye - 64 -62,7 - -1,3

*mamma - 67,0 - 65,8 - -1,2

lenemalin - 69,0 - 67,9 - -1,1

tustejenta - 74,5 - 74.0 - 0,5

happychick - 58,4 - 58,0 - - 0,4

solsikkene - 73,6 - 73,2 - -0,4

emdaju -78-77,6- -0,4

kulen - 64,4 - 64,8 - +0,4

 

Ned 400g,men står forsattt på ned 2,2. Jeg kan tydlelivis ikke å telle:)

Men men får håpe min telle feil(å juks til å ligge på toppen) har motivert dere andre til skjerpings:) Beklager,hehe.

Men er fornøyd med ned 400g, hadde ikke ventet det.

Så er super motivert.

 

Lykke til alle sammen!!Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Tusen takk for tips :) Jeg har ikke lagt merke til at jeg kan jo legge de inn på favoritter. Så det skal jeg absolutt gjøre! :)

 

Heia jenter!! :)

 

Bare kjekt å kunne være til hjelp. Så lenge vi har dette forumet og de mulighetene som finnes i vektklubben tror jeg vi skal nå målet vårt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ned 400g' date='men står forsattt på ned 2,2. Jeg kan tydlelivis ikke å telle:)

Men men får håpe min telle feil(å juks til å ligge på toppen) har motivert dere andre til skjerpings:) Beklager,hehe.

Men er fornøyd med ned 400g, hadde ikke ventet det.

Så er super motivert.

Lykke til alle sammen!!Stå på![/quote']

 

Det var det jeg visste noen prøver å jukse, hehe :)

 

Jeg måtte ut å kjøpe ny vekt i dag. Vet jo at jeg ikke skal snikveie meg og iallefall ikke når jeg har mensen, men klarte ikke å la være. Bedre ble det ikke da jeg etter fire veiinger ble tyngre og tyngre for hver gang. Lettelsen var stor da jeg hjem med ny vekt og den viste litt mer normalt. Veiedag på mandag så da får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bursdag idag og søt feiring i fleng!! Og jeg som valgte å veie meg fredag istedenfor mandag. Imorgen tidlig må jeg til pers - håper marsipankakestykkene forsvinner i løpet av natten. Og lørdag er det stor fest:-) og mange kalorier i vente.....neste uke får bli skjerping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bursdag idag og søt feiring i fleng!! Og jeg som valgte å veie meg fredag istedenfor mandag. Imorgen tidlig må jeg til pers - håper marsipankakestykkene forsvinner i løpet av natten. Og lørdag er det stor fest:-) og mange kalorier i vente.....neste uke får bli skjerping!

 

og du får lov til å kose deg litt ekstra idag :)

du er ikke mindre flink av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret går opp og vekten går ned, minus 800 g:-) endelig en reaksjon igjen. God helg til alle sammen og tvi-tvi med vektkontrollen.

 

Nick - startvekt - vekt (uke 10) - nedgang

detteblirbra - 87,1 - 84,0 - -3,1

*flink - 79,5 - 76,9 -2,6

*aadii- 72,9 - 70,5- -2,4

*trollmor - 74 - 71,7 - -2,3

*sbs-66,2-64,0--2,2

*gladjente - 72,3- 70,3- -2,0

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

silye - 64 -62,7 - -1,3

*mamma - 67,0 - 65,8 - -1,2

lenemalin - 69,0 - 67,9 - -1,1

tustejenta - 74,5 - 74.0 - 0,5

happychick - 58,4 - 58,0 - - 0,4

solsikkene - 73,6 - 73,2 - -0,4

emdaju -78-77,6- -0,4

kulen - 64,4 - 64,8 - +0,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Humøret går opp og vekten går ned' date=' minus 800 g:-) endelig en reaksjon igjen. God helg til alle sammen og tvi-tvi med vektkontrollen.

[/quote']

 

Dette var imponerende :D og gratulerer med dagen som var :D

 

Nå er det helg jenter, bit tennene sammen og tenk bikinisesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar 2.plassen igjen neste uke :D

neida, men gud så flink du har vært da... 800 gram ned!! håper på samme resultatt til tirsdag jeg :D

ha en fiin helg, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Savner tustejenta og mange andre her på tråden, dere detter ikke av lasset vel?

Har dere problemer med motivasjonen så øs det ut over oss andre så skal vi motivere dere. Neste gang kan det være meg eller noen andre "på toppen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...