Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


Gjest tustejenta

Anbefalte innlegg

Det er utrolig deilig med trøst og støtte..... Jeg synes dere er veldig flinke og er spent hver gang jeg logger på hvordan det går med dere alle.

 

Jeg går heller ikke på kurs, men har lånt kokebok av en nabo som har gått kurs tidligere. Den første uken hvor vekten falt betraktelig fulgte jeg Grete Roedes lynkurs med streng diett og lagde nøyaktig den maten som ble beskrevet. Der var egg en større del av kostholdet enn jeg har til vanlig, så det må jo være tillatt!

Uken etter har jeg levd veldig sunt med egne oppskrifter - mye fisk, grønnsaker og nesten ikke potet, pasta, ris eller brød. Denne uken nyter jeg noen brødskiver, men vokter kaloriinntaket nøye. Vil ikke over 1500-1600 kcal.

 

Fortsatt lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 504
  • Created
  • Siste svar
Gjest happychick

hei flink,

denne er den velkjente regelen fra VGs vektklubb. jeg er selv medlem der. :-)

 

 

solsikkene,

stå på! det gode resultatet vil komme før eller senere. do not give up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detteblirbra
Nick - startvekt - nåværende vekt (uke 8) - nedgang

*flink - 79' date='5 - 77,0 -2,5

*aadii- 72,9 - 70,9- -2,0

*gladjente - 72,3- 71,1- 1.2

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

*smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

sbs-66,2-64,9- -1,3

*silye - 64 -62,7 - -1,3

*lenemalin - 69,0 - 67,9 -1,1

*mamma - 67,0 - 65,9 - -1,1

*trollmor - 74 - 73,1 - -0,9

solsikkene - 73,6 - 73,2 --0,4

*tustejenta - 74,5 - 73,8- -0.7

*kulen - 64,4 - 64,5 - +0,1

*happychick - 58,4 - 58,7 - +0,3

emdaju - 78,0 - 78,4 - +0,4[/quote']

 

detteblirbra - 87,1

 

For en utrolig bra måte å holde motivasjonen oppe. Jeg blir med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)

 

da må jeg nok begynne å bruke målebåndet - blir nok mer motivert.. blir jo litt deprimert når vekta står stille...

 

jeg går ikke på kurs selv jeg heller..... men synes det er vanskelig å spise så mye og så ofte... har jo en travel hverdag, så det blir lett litt for mange timer mellom hvert måltid.. men prøver så godt jeg kan :o

også er jeg usikker med det med brød osv... finnes jo en annen kur hvor man ikke skal spise brød i det hele tatt, også ris og pasta osv.....hmm... jeg tar lite ris/pasta osv når jeg skal spise middag.... men brød er det jo vanskelig å unngå da... hva spiser dere til frokost, lunsj og kvelds?

 

dere er flinke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

økologisk fullkornknekkebrød til lunsj og hjemmebakt fullkornbrød til kvelds. Middagene består av veldig mye grønnsaker enten i suppe, stekte grønnsaker til laks/torsk eller kyllingfilet. Fullkornpasta med hjemmelaget tomatsaus fungerer også bra. Sjekk oppskrift fra God morgen Norge i dag, den ligger på nettsiden til tv2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle finne frem målebåndet for å følge med litt der også' date=' og registrere det her. Men jeg får bare registrert midjemål, og skjønner ikke hva/hvordan jeg skal gå inn for å få registrert hals, lår osv. Noen som har noen tips?[/quote']

 

 

For å få registrert mål på annet enn midjen, må du gå på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detteblirbra
tusen takk for svar :)

 

da må jeg nok begynne å bruke målebåndet - blir nok mer motivert.. blir jo litt deprimert når vekta står stille...

 

jeg går ikke på kurs selv jeg heller..... men synes det er vanskelig å spise så mye og så ofte... har jo en travel hverdag' date=' så det blir lett litt for mange timer mellom hvert måltid.. men prøver så godt jeg kan :o

også er jeg usikker med det med brød osv... finnes jo en annen kur hvor man ikke skal spise brød i det hele tatt, også ris og pasta osv.....hmm... jeg tar lite ris/pasta osv når jeg skal spise middag.... men brød er det jo vanskelig å unngå da... hva spiser dere til frokost, lunsj og kvelds?

 

dere er flinke alle sammen :)[/quote']

 

Jeg anbefaler ikke å kutte ut karbohydratene helt. Prøve på det i sommer og det var ikke vert slitet. Ja, du går ned mye, men man går alltid rundt å er sulten. Da synes jeg det er bedre å kutte litt ned på intaket av karbohydrater, og spise mer proteiner (feks. egg), frukt og grønnsaker når det er mulig.

 

Hvis jeg får tid pleier jeg å lage 2 egg til frokost i steden for brødskiver. Det metter godt frem til lønsj. I lønsjen kan det være godt å fylle på med litt karbohydrater;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt nedgang heldigvis:)

77' date='7 i dag:)

 

Får ikke til og kopiere lista,så veldig fint visst noen kan hjelpe meg:)[/quote']

 

Nick - startvekt - nåværende vekt (uke 8) - nedgang

*flink - 79,5 - 77,0 -2,5

*aadii- 72,9 - 70,9- -2,0

*gladjente - 72,3- 71,1- 1.2

khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

*smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

sbs-66,2-64,9- -1,3

*silye - 64 -62,7 - -1,3

*lenemalin - 69,0 - 67,9 -1,1

*mamma - 67,0 - 65,9 - -1,1

*trollmor - 74 - 73,1 - -0,9

solsikkene - 73,6 - 73,2 --0,4

*tustejenta - 74,5 - 73,8- -0.7

*emdaju - 78,0 - 77,7 - -0,3

*kulen - 64,4 - 64,5 - +0,1

*happychick - 58,4 - 58,7 - +0,3

 

Håper det ble rett :) Flink du har vært emdaju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på vekta i dag,men den mangler en fot/understykke på ene siden. Så den viser feil.Var ned på 50 tallet og opp på 64,alt etter hvor jeg sto.

Vet jeg har sett den biten som skal være der en dag jeg ryddet,men husket ikke om jeg kastet den eller puttet den i en skuff!

Så jeg får ikke registrert vekt denne uken,men jeg er forsatt med!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Burde ikke men klarte ikke la være. Våknet i dag og følte meg så slank og jammen meg viste vekta -0,4, men om det holder til veiedag på mandag får tiden vise.

 

Frokost ja. Jeg har alltid hoppet over frokosten men nå har jeg fått orden på det. En porsjon med Branflakes, blåbærbiola og enten bananskiver eller rosiner.

Spiser grovbrød til lunsj med enten makrell i tomat, egg eller fiskepudding.

Vanlig middag med familien men mindre porsjoner av kjøtt/potet/pasta og ris men mer av fisk/kylling og grønnsaker

Kveldsmat som regel fiberknekkebrød med vita hjertego ost og frukt

Mellom måltidene blir det vann og gulrøtter

 

Tror dette går rette veien folkens. Flere av oss har som mål å gå ned 5-6 kg til april og det burde vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen! ser dere er kjempe flinke! formen min er ikke på topp om dagen, så blir dårlig med trening, og vekten er jeg ikke så fan av da jeg ikke får bevegd meg.. motivasjonen er bånn, og er litt lei om dagen, MEN jeg vet at jeg skal greie det, bare kroppen blir frisk, så jeg er fortsatt med!

 

nå er vi allerede i uke 8, og det er 6 uker til jeg skal veie 3,7kg mindre!! (hverfall, siden jeg sikkert har økt litt nå da jeg er syk) så blir litt stresset!! men alt er mulig, er det ikke? :) huff, jeg håper virkelig det!

 

ha en strålende sunn og frisk dag alle sammen! stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får feire felles resultater - det går opp og ned med oss alle, men tilsammen har vi gått ned over 15 kg!!!!! Det er jo fantastisk bra.

I går kveld kom søtbehovet som kastet på meg og det løste jeg på følgende måte:

1,5 dl bærmiks fra fryseren ble kjørt i blender. Delte en banan i to og la pent i en vid skål. Fylte bærpureen innimellom bananen og toppet med 2 ss dream youghurt sjokoladeis. Veldig godt og i hovedsak veldig sunt:-)

 

Til alle: dette klarer vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick - startvekt - nåværende vekt (uke 8) - nedgang

*flink - 79,5 - 77,0 -2,5

*aadii- 72,9 - 70,9- -2,0

*khh - 73,0 - 71,0 - -2,0

*gladjente - 72,3- 71,1- 1.2

*smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

sbs-66,2-64,9- -1,3

*silye - 64 -62,7 - -1,3

*lenemalin - 69,0 - 67,9 -1,1

*mamma - 67,0 - 65,9 - -1,1

*trollmor - 74 - 73,1 - -0,9

solsikkene - 73,6 - 73,2 --0,4

*tustejenta - 74,5 - 73,8- -0.7

*emdaju - 78,0 - 77,7 - -0,3

*kulen - 64,4 - 64,5 - +0,1

*happychick - 58,4 - 58,7 - +0,3

 

Ny veiedag og ned 0,4kg til! Jippi!! Lykke til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ja så er det ukas utskeielsesdag igjen da folkens. Koser meg med min lille svakhet nemlig rødvin med goood samvittighet. Skårer høyt både på trimpoeng og ned på vekta.

God helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detteblirbra

Nick - startvekt - nåværende vekt (uke 8) - nedgang

*flink - 79,5 - 77,0 -2,5

*aadii- 72,9 - 70,9- -2,0

*gladjente - 72,3- 71,1- 1.2

*khh - 73,0 - 71,4 - -1,6

*smilie - 74,2 - 72,8- -1,4

*sbs-66,2-64,9- -1,3

*silye - 64 -62,7 - -1,3

*lenemalin - 69,0 - 67,9 -1,1

*mamma - 67,0 - 65,9 - -1,1

*trollmor - 74 - 73,1 - -0,9

*solsikkene - 73,6 - 73,2 --0,4

*tustejenta - 74,5 - 73,8- -0.7

*kulen - 64,4 - 64,5 - +0,1

*happychick - 58,4 - 58,7 - +0,3

*emdaju - 78,0 - 78,4 - +0,4

*detteblirbra - 87,1 - 85,0 - -2,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...