Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Jeg gjør meg noen tanker nå når jeg er godt i gang med å gå ned i vekt, trene og rett og slett gjøre så store forandringer med meg selv. I går ryddet jeg i klesskapet mitt for å få plass til de nye klærne :) og for å rydde bort de som har blitt for store :) Jeg blir rett og slett overrasket når jeg prøver klær som satt fint til meg for kort tid siden, nå henger de rundt meg og jeg tar meg i å tenke "hvorfor begynte jeg ikke tidligere med dette"? Men likevel, jeg er i full sving med vektnedgangen nå og regner med å gå ned ca 3 kg til før jeg er helt fornøyd. Har fått synlige muskler i lårene etter styrketreningen, helt sykt :) Nå er det spesielt magen jeg vil ha strammere. Den har absolutt minsket masse, men er ett godt lag utenpå musklene som jeg gjerne vil ha bort.. tar sit-ups og trener aerobic og går mye, så det løsner nok etterhvert. Det vil i allfall bli godt at "håndtakene" blir mindre synlig når resten av kroppen er slank og fin nå. Noen effektive trenings tips dere vil dele med meg?

 

En annen tanke jeg gjør meg om dagene er at dette er faktisk noe jeg kan leve med, altså i matveien og sånn. Jeg spiser mye magert, men samtidig vanlig mat. Unner meg noe godt innimellom i små mengder, men regner med at jeg etterhvert vil kunne kose meg som vanlige folk en lørdagskveld UTEN dårlig samvittighet. Tror det er viktig å ha det i bakhodet når man begynner med varig vektnedgang som dette, at man tenker langsiktig og ikke gjør så store forandringer at man på sikt ikke vil kunne la det gjennomføres og at man dermed "sprekker" veldig ofte..

 

Bare noen ord fra meg mens jeg venter på at middagen skal bli ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør meg noen tanker nå når jeg er godt i gang med å gå ned i vekt' date=' trene og rett og slett gjøre så store forandringer med meg selv. I går ryddet jeg i klesskapet mitt for å få plass til de nye klærne ;) og for å rydde bort de som har blitt for store :) Jeg blir rett og slett overrasket når jeg prøver klær som satt fint til meg for kort tid siden, nå henger de rundt meg og jeg tar meg i å tenke "hvorfor begynte jeg ikke tidligere med dette"? Men likevel, jeg er i full sving med vektnedgangen nå og regner med å gå ned ca 3 kg til før jeg er helt fornøyd. Har fått synlige muskler i lårene etter styrketreningen, helt sykt :) Nå er det spesielt magen jeg vil ha strammere. Den har absolutt minsket masse, men er ett godt lag utenpå musklene som jeg gjerne vil ha bort.. tar sit-ups og trener aerobic og går mye, så det løsner nok etterhvert. Det vil i allfall bli godt at "håndtakene" blir mindre synlig når resten av kroppen er slank og fin nå. Noen effektive trenings tips dere vil dele med meg?

 

En annen tanke jeg gjør meg om dagene er at dette er faktisk noe jeg kan leve med, altså i matveien og sånn. Jeg spiser mye magert, men samtidig vanlig mat. Unner meg noe godt innimellom i små mengder, men regner med at jeg etterhvert vil kunne kose meg som vanlige folk en lørdagskveld UTEN dårlig samvittighet. Tror det er viktig å ha det i bakhodet når man begynner med varig vektnedgang som dette, at man tenker langsiktig og ikke gjør så store forandringer at man på sikt ikke vil kunne la det gjennomføres og at man dermed "sprekker" veldig ofte..

 

Bare noen ord fra meg mens jeg venter på at middagen skal bli ferdig :)[/quote']

 

 

Kloke ord mens middagen blir ferdig! Viktig å tenke på at man skal leve et normalt liv også, så sultekurer er absolutt ikke å anbefale! Merker også det at når man kutter ned på kaloriinntaket skal det mye mindre til før man blir mett - noe som også gjør at vektnedgangen kan bli varig.

 

Hadde veiedag idag og hadde gått ned til 68 kg, og midjemål på 77 cm. Veldig fornøyd med det, da er det 6 kg igjen... Skal til Frankrike hele påsken - DET kan bli en utfordring, så noen nedgang kan jeg vel ikke forvente, men skal greie å holde vekten stabil hvertfall!

 

En ting jeg ikke skal gjøre igjen er å nekte å veie meg, som jeg har gjort de siste 5 årene... Det er jo faktisk ikke så dumt å se vekten slik at man kan gjøre små endringer dersom man går opp noen kg fra trivselsvekten - i steden for den berømte skippertaksmetoden...

 

Det er viktig å unne seg noe godt innimellom, og det tror jeg jammen jeg skal gjøre til Frustrerte Fruer idag!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Tjolahopp gode soldater!

Savnet meg smg?

 

Vel, hva skal jeg si, er super bussy for tiden, 1 million ting som skal gjøres. Han kommer om under tre uker, og jeg skal forlate landet for et år om ca fire uker, så det er mye som må gjøres.

 

Nok en gang dere, jeg setter ikke opp lister på 2 personer som har sendt meg mail. Om dere ønsker å ha listen tilbake og postet tirsdags morgen så husk å sende meg det oppdaterte vekt resultatet, samt det forrige, jeg skriver ned begge to.

 

Uansett, magen min er endelig på plass. Regner med dere er kanon interessert i å høre om hvordan magen min har det, men vil bare komme med noe smart her nå. Hver morgen så spiser jeg en skål med linfrø og jordbær biola, dette er faktisk nok. Merker at, de siste dagene så har jeg nok ikke fått i meg nok næring, men systemet går sin vante gang. Tror det var meningen å ha linsefrø i stedet, men fant ikke det på kiwi'en på hjørnet, så kjøpe linfrø som er veldig, veldig lav på karbohydratene.

OG, kommet noen sånne sammaltmel, solsikke frø "kaker" i butikken nå, står med knekkebrøene og div, de med skinke og ost er bare nam nam sier jeg.

 

HAPPY!

 

Treningen går så det bare jomer etter, kuttet ned til jogging fire dager i uken, ca 5 timer toltalt, 1. 15 hver gang, fordi jeg merket det på ankel og på side vristen at dette kanskje ble for mye. Vil ikke ha slite skade så tidlig i livet. Så nå har jeg.

Mandag, Tirsdag, Torsdag og Søndag. Hver kveld etter jeg har løpt så trener jeg litt pilates, litt av øvelsene som doppler gav meg, og BTW DOPPLER, den der strekke seg frem og late kutte tærene sine med hendene, den får jeg til nå og det er en god øvelse. Vil få trent lavere del av ryggen, sidene bak, utmerket øvelse.

Anyway, so ja, bruke pilates som en form for uttøyning etter jeg har løpt, rolige fine bevegelser, med god musikk, også litt meditasjon for å bøte på mine allerede håpløse stressskader.

De andre dagene så trener jeg stryrke, mildt og moderat nivå.

Må si jeg er super fornøyd med livet mitt selv om det primitive kostholdet har tatt sitt og vende seg til, men likevel, man gleder seg mer over maten, alt er i grunn godt, og i tillegg dere, regner med folk er klar over dette, MEN hurtig mat, fet og veldig sukkerholdig mat, samt et kosthold av kun behandlet mat er et stort bidrag til deppresjon... sukker abstinenser og avhengighet.

 

Mørk sjokolade, høres kjedelig ut med fungerer utmerket.

+.... VIKTIG,VIKTIG, neslete, please dere, for dere som ikke har prøvd den, kjøp på helsekost. Den bare gjør noe med kroppen, fjerner hva enn som er gale. Jeg tror den hjelper systemet mitt, samt sover jeg bedre og lettere, føler meg uthvilt og opplagt, men det beste av alt er at den hjelper på ledd og muskler, føler meg ikke ødelagt i kroppen dagen etter hard trening selv med god uttøyning, den bare fungerer.

 

Hvordan går det dere??

 

Saftsuse, daisy, chub chub, aprentice, hurmul, nemine, blidsomeisol?

dere, where have you gone??

 

Håper det står bra til med dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var du tibake, hehe :) Imponert over at du klarer å jogge 1 t og 15 min, kjempe bra! Holder på som før jeg, har økt i antall kalorier og føler meg sprekere enn noen ganger før :) Det liker jeg selvsagt ;) Styrkeøvelsene har gitt resultater og kondisjonen er kjempe bra. Idag har jeg vært på gåtur/joggetur i 1 time og føler meg ikke så altfor sliten etterpå heller, herlig!

 

Prøvde meg med en dvd fra Grete Roede butikken, aerolates heter den, men slo den av etter kort tid, følte ikke det passet meg. Synd egentlig, for vet at mange er super fornøyd med den formen for trening. Har også en som heter boxaerobics, den gikk litt fort, så det tar nok litt tid å bli kjent med kordinasjonen. Ellers tror jeg nok den lar meg svette skikkelig. Så slik ut. Syns opplegget med treningsdvder er supert og det virker som bare det!!

 

Så utrolig spennende med reisen din, du har nok mye å se fram til! Tror nok vi er flere her inne som vil savne deg og de inspirerende innleggene dine da :) Føler du at du er i mål snart med målene du satte deg? Hvordan går det med vektnedgangen?

 

Ha en strålende dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp gode soldater!

Savnet meg smg?

 

Vel' date=' hva skal jeg si, er super bussy for tiden, 1 million ting som skal gjøres. Han kommer om under tre uker, og jeg skal forlate landet for et år om ca fire uker, så det er mye som må gjøres.[/quote']

 

Selvfølgelig. Vi (jegiallfall) er jo spente på hvordan det går. (Både med pottetrening og med slanking - trening er ikke så nøye, det blir jeg bare misunnelig av.) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Ler meg i hjel av deg smg, du er nå vittig er du!

Vel, vo5, hvordan går det med målet mitt? Målet var 10 kilo på 10 uker, men

det ble 3 kilo på 7 uker, ennå tre igjen, kanskje klarer vi et kilo to til?

Vet ikke hva jeg tenker om dette, for å være brutalt ærlig så må jeg si meg kjedelig enig at det er faktisk ikke kiloene some teller, og å ta av et kilo i uken for en som ikke er overvektig i utgangspunktet, er kanskje litt drøyt.

Jeg har lagt meg på et greit plan som jeg faktisk TRIVES med, sunt kosthold,

trening og stress håndtering, jeg er mer klar nå enn hva jeg var, og i tillegg tre kilo av syntes faktisk, er nok en del muskler som er oppstått også, men det er ikke så gale. Og når jeg når det store utland så skal jeg fortsette til jeg kommer i mål, kosthold og trening blir ingen problem, MEN; for en som ikke har smakt alkohol få 6 mnd, så blir det MYE kallorier fra dette, men jeg må kose meg, har jobbet for dette.

 

Skal komme med tips i morgen, er ferdig på jobb nå og m¨å skynde meg,

MEN, jeg tror ikke jeg forsvinner uten at dere kaster meg ut, han et lite skriveprosjekt med deadline som skal inn etter sommeren, så selv i late dager med sol, så må jeg nok jobbe fremdeles, og da er det rett inn her og se hva dere holder på med og fortsette kampen,.--

 

POWER TO THE WOMAN! hahaha, overtrøtt.

 

Neida, men den linboksen min, den kan de bare drite i å ta ifra meg, det er min vei til frelse for å si det sånn. 10 bokser med meg i baggasjen så får jeg sendt resten med ekspress bud over havet, jeg trenger linfrø og biola!

 

klemmer fra Ash!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida' date=' men den linboksen min, den kan de bare drite i å ta ifra meg, det er min vei til frelse for å si det sånn. 10 bokser med meg i baggasjen så får jeg sendt resten med ekspress bud over havet, jeg trenger linfrø og biola[/quote']

Vel, uten linfrø er det vel ingen som vil d***e - minst av alle du. ;)

 

Du vet det finnes youghurttabletter å få på apoteket? De tar mindre plass i oppakningen enn biola. Du får dem til og med med i håndbagasjen gjennom sikkerhetskontrollen. Paraghurt heter de vi bruker.

 

Det høres ut som du har strammet opp - litt i muskelbygging og litt i vekttap. Og så lenge du trives med det så må det være bra? *misunnelig* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Smg:

 

Stemmer dette-men fornøyd er jeg ikke, ikke ennå. Har fremdeles en god del som skal av. Vil bare bli litt mindre, eller, vet ikke, er fornøyd egentlig, føler jeg ser fit og sunn ut, men jeg er merkelig, jeg syntes modell tynn er pent, alle blir forbanna når jeg sier det, men jeg syntes virkelig det er pent.

Skal ta med meg yogurt tabeletter, tenkte å prøve den som du anbefalte, samt lin frø før jegd er nede, kan umulig være noe problem.

 

Noen som vet hva knebøy er godt for`? begynner å få dreisen, både med godt spredte bein, samt samlet, + eller - vekter.

 

Er det noen som har noen supre trenings trisk, eller øvelser som de gjerne vil dele?

Jeg vil bare anbefale dopplers sit-up, med beina i luften mens my begynner med hendene under haken strekker dem om med kroppen, før ned igjen.

 

Håper alle har det bra?

 

 

HVORDAN GÅR DET DERE????

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy, de man tar med samlede bein og med vekten på hælene strammer iallfall opp rumpa. Jeg vil tro at når du spriker mer får du med innside lår?

 

Jeg har funnet masse bra øvelser i denne tråden fra et annet forum.

http://www.iform.no/forum/index.php?topic=49739.0

 

Og så er det så kjekt når man kan bruke egen vekt - da er man uavhengig av treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg er her fortsatt, men har ikke vært på vekta på 3-4 uker, er utslitt, mye mas på jobb og privat. Men greier å stappe alt jeg ikke skal ha inn i trynet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Selv om denne vektnedgangen ikke går så fort, har jeg ikke tenkt å gi opp. Har gått ned fra 62 til 60.5 kg siden slutten av februar og er vel fornøyd med det. Har ikke fått trent så mye som jeg ville pga mye reising i forbindelse med jobben. Men nå har jeg 14 dager fri og har planer om å kjøre på med aktivitet. I går ble det jogging/rask gåing i 1 t 45 min, ble helt gele i beina, men fy så godt det var når dusjen var unnagjort og man kunne krype opp i sofaen etterpå. I dag ble det skitur på vel 1 mil i nydelig påskevær.

Ha en fin aktiv påske alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

hm, må vel prøve å holde liv i denne tråden jeg da. Ny langtur i dag, jeg digger 5,1 trimpoeng på 1 1/2 time altså. Rockeringen snurres 1/2 t hver dag, og håper det gir resultater. Men, har oppdaget den største fienden når det gjelder å holde lystene i sjakk - min mann - (atså matlyster, hvis noen skulle være i tvil) Jeg tror ikke han er helt komfortabel med min livsstil. Aldri har jeg sett ham gomle potetgull, peanøtter, sjokolade, øl, ostesmørbrød værre enn nå. Det kan jo hende det bare føles sånn, men han er faktisk veldig opptatt av at jeg skal forsyne meg av godiset. Men, håper det er en overgangsperiode og at også han kan kutte ut noe av nei maten. Uansett, jeg skal ikke la meg påvirke, jeg skal ned i vekt, og sommeren 2009 skal bli den beste ever. Ser frem til økt aktivitet her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm' date=' må vel prøve å holde liv i denne tråden jeg da. Ny langtur i dag, jeg digger 5,1 trimpoeng på 1 1/2 time altså. Rockeringen snurres 1/2 t hver dag, og håper det gir resultater. Men, har oppdaget den største fienden når det gjelder å holde lystene i sjakk - min mann - (atså matlyster, hvis noen skulle være i tvil) Jeg tror ikke han er helt komfortabel med min livsstil. Aldri har jeg sett ham gomle potetgull, peanøtter, sjokolade, øl, ostesmørbrød værre enn nå. Det kan jo hende det bare føles sånn, men han er faktisk veldig opptatt av at jeg skal forsyne meg av godiset. Men, håper det er en overgangsperiode og at også han kan kutte ut noe av nei maten. Uansett, jeg skal ikke la meg påvirke, jeg skal ned i vekt, og sommeren 2009 skal bli den beste ever. Ser frem til økt aktivitet her inne:-)[/quote']

 

Har vært i Frankrike i snart 10 dager, kan vel si at kaloriene har gått litt opp fra de 1000 om dagen, nærmere 16-1700 om dagen gitt - takket være hvitvin og croissanter... Men aktiviteten er bra da, går jo i timesvis om dagen, sykler og igår fikk jeg jammen testa mine nye joggesko en times tid også! Ikke så verst til å være ferie tenker jeg! Får se når man kommer hjem og på vekta, hvordan det står til der - men tror nok jeg venter noen dager hjemme før jeg tør det! Likevel; midjemålet har holdt seg stabilt, så veeeldig ille kan det ikke være!

- Du er heldig som får gå på ski, det er så god trening og kjempekjekt! Ha det fint resten av påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som tror jeg har tatt påskeferie, så den gang ei, jobber fullt, og har nerver i spenn. Mye som skal gjøres før man forlater livet i det grå norge, for et annet lov uten på veiene. Holder på med siste fin pussen på leiligheten, skulle vaske ned soverommet mitt i dag, men så innså jeg at, jeg liker jo å gjøre ting i siste liten jeg.

Vet ikke hva jeg skal beholde, kaste eller ta med meg, tar det like før han kommer, da jobber jeg best. Kanskje pakke noen sekker i dag, må ned å hente opp sommertøyet mitt også, har alt for my klær.

 

Vel, trening og livsstil, jeg løper jeg, trener styrke også, hele tiden stort sett så på dette området så kan jeg ikke klage, men burde sikkert øke intensiteten snart, samt fokusere mer på magen, men jeg er veldig fornøyd. Blir nok sikkert ikke mer enn 4, kanskje fem kilo ned før han kommer, men jeg ser stor, stor forandring, jeg ser faktisk ganske så fitt ut om jeg skal skryte litt, er ikke symetrisk ennå, men jeg tror jeg bare skal gi opp å trene bort hoftene og rumpen min, det er vel en del av å være kvinne, men INGENTING henger lenger, hang ikke så mye før, men føler jeg har fått strammet opp en del.

 

Problemet nå, er å få overført min behagelige og godt kalkulerte livsstil til et tropisk klima med helt annen mat, er helt blank når det kommer til dette.

Jeg tenker at å jogge på stranden skal jeg vel klare, de har vel trenings studio, og jeg skal dykke en del, noe som er god trening, MEN, jeg tror jeg må implimentere ris i kostholdet mitt, - vil ikke, men det kan være jeg må spise litt. Vanskelig å finne frisk frukt og grønnsaker, og jeg må bare få oppdrevet linfrø et eller annet sted, samt gulerøtter, dette er som sang og fest for magen min, har aldri hatt et bedre system enn hva jeg har nå.

 

MYE å tenke på, men jeg skal nok finne på noe.

Håper alle har det bra.

Kun blidsomeisol og jeg som henger på vektklubben i påsken, vi holder koken, be proud girl.

 

Ellers, alt bra med dere..... håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt noen påskemiddager, kvikk luncher og pils for min del i påska, men har gått turer og i tillegg jogget noen dager så jeg regner med at vekta ikke blir så altfor ille. I morgen er jeg i allefall klar med treningen igjen, styrke og aerobic, så jeg får bare kjøre på for å lette litt på samvittigheten :) Ellers er det herlig med vår og fint vær, så nå er det bare å tenke fremover med tanke på vektnedgang og trening. For min del er magen fortsatt den største utfordringen når det gjelder og bli strammere... huff det er så kjedelig, selv om den har minsket MYE på de ukene jeg har holdt på med dette..

 

Har dere andre hatt en fin påske? Når drar du MissAsh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Miss Ash min stjerne så godt å høre fra deg. Kjenner jeg blir super misunnerlig på den ferden du nå skal legge ut på. Skal du være lenge på tur? Og hvem er denne fyren.......;-)

 

Frankrike ja Tinis, at du klarte deg på 1700 kcal er meg en gåte men du er vel av typen med sterk viljestyrke. Er selv veldig til matmenneske når jeg er på ferie i andre land. Må smake på alt mulig, og det er sjelden at de restaurantene jeg nærmere meg er fri for deilikate sauser og desserter.

 

v05, har som deg skeiet ut (skulle bare mangle:-)) Men har da vært mye i aktivitet, men om denne aktiviteten oppveier for inntaket skal bli spennende å se. Sykkeltur med familien i dag, med 3 åringen i barnesete bakpå blir det nok en svett affære tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

om det er lov å spørre. Skal du på langtur i båt eller skal du bo i båt et år?

Grunnen til at jeg spør, utover det at jeg selvfølgelig er misunnelig, er at jeg selv har seilbåt og drømmer om langturen. Vi, min mann og jeg, har planlagt langtur (les jordomseiling) siden vi traff hverandre for 10 år siden, men ettersom jeg har to døtre som bor hjemme må vi vente i ytterligere 5 år.

Slanker og trimmer meg i form igjen etter en langvarig prolaps og satser på seiltur til Skottland til sommeren :)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

19/1 vekt 75,5 midje 88 cm 12/4 vekt 69,1 midje 74,5 Mål juli vekt 65,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

bare fryktelig fryktelig skuffet........ Neida, så ille er det ikke men 600g opp i vekt var nå virkelig det nødvendig nå som jeg så motivert da :-( Men nå har jeg kost meg i påsken (2500 kcal på påskeaften, noen bedre?)og egentlig var det vel verdt det:-)

 

Er superfornøyd med at jeg klarte 20 trimpoeng denne uken, har før ligget på 7 så målet er iallefall å prøve å oppnå samme aktivitetesnivå denne uken.

 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blidsomeisol, jeg er alltid innom, og grunnen til at det går tregere med tråden nå enn før, for min del, er at jeg er super bussy, virkelig travel, MEN, jeg uteblir ikke.

Fyren er en ung mann fra canada som kommer nå om 8 dager (helvete, pokker) en av årsakene til å jeg gikk i gang med hard treningen, jeg gjør det for min del, men hans øyne over et bedre resultat er en soldig belønning. Er bare drit nervøs, skal ha han boendde hos meg i hele 15 dager, før vi drar av gårde sammen. Blir super spennende, men jeg kan ikke få sagt hvor nervøs jeg er.

 

Turen er først og fremst asia basert, thailand, laos, vietnam, kambodia, india, kina, nepal etc etc etc, vil også til europa på et tidspunkt, men dette ser vi underveis. Blir borte til pengene tar slutt, men med en samlet økonomi, så her vi riktig så mye penger med også, kanskje blir det canada etterpå??

 

Uansett. jeg skal holde dere oppdatert, og målet er ca 10 kilo til, så fremt jeg ikke ser rar ut ved å veie under 60 kilo, men tror 59 er en fin vekt, kanskje 57, så kan jeg gå opp litt uten problemer, ergo, jeg blir værende her inne i ca 10 kilo + til :-) Ååååh, jeg hadde blitt så glad om jeg hadde klart å fortsatt og gått ned der ute i den store verden, SKAL klare det, og MR. Canada er veldig suportiv. Spurte ham om det var ok at jeg gikk ut å løpe meg en tur om morgen, han bare: "Jeg blir med jeg. " Tenkte kanskje på litt alene tid, men men, the more the marrier, ikke sant?

dere kan også få bloggen min når jeg får den opp å gå, så kan dere se litt av verden gjennom mine øyne :-)

 

Skal bli bra, må uansett ha back up der ute i den store verden, må finne ut helt ny diett og ny trening, skal bli en utfordring.

 

Og trollmor, nei, jeg hadde planer om å sette i gang med å trene til å bli yatchmaster, men fant deretter ut at jeg først burde fått sanket meg noen seilmil først, har ikke seilt før, men har store planer om å begynne. Men jeg har store planer om veldig mye, haha, vi får se. Med jeg ønsker deg god tur til skottland, må være fantastisk å eie sin egen båt og bare dra sin vei,som en drøm nærmest.

 

SOL, blir så glad når jeg ser solen.

8 dager igjen!! MÅ slutte å tenke på det.

 

Hvordan går det med resten av banden, er vi gitt opp? Merk dere "vi" formen, vi er et team, er super team.

 

Ps, dette med magen, jogging går jeg god for når det gjelder å stramme magen, dette fungerer, legger du på mage øvelser så er du stram etter 1 - 2 mnd, garantert.

Be om gode mageøvelser om du trenger det.

 

Over og ut!!

C ya later :-P

 

(elsker å ha et skikkelig tastatur slik at jeg kan skrive tegn igjen ;-)

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE tenk på det, går opp og ned selv, men tror det er kroppen som bare liker å lage f%&¤ rett og slett, keep up the good work, så raser de 600grammene av, fort som bare det.

 

-------------------------YOU-------can-------------do---------it------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Begynner på bli skikkelig lei. Har stått på samme vekt i rundt 3 uker. Går opp og ned ca. 200-300 gr hver uke, men alt i alt så står jeg bom stille! Jeg har prøvd å variere trening og måltider, både med hva jeg gjør/spiser og når, men ingenting som skjer.. Nå er jeg riktignok på nesten samme vekt som jeg var ganske lenge før jeg jeg gikk opp i høst da kroppen ikke fungerte, så jeg regnet jo med at det kunne skje, men selv etter besøk i påsken med alt annet enn begrensninger i mat- og vininntak så er vekta helt lik! Nå er jo ikke akkurat det så ille, men jeg kunne jo tenke meg å gå litt ned også. Jeg har rundt 28 trimpoeng hver uke, så jeg regner jo med at jeg bygger noen muskler, for jeg kan jo se litt forskjell på kroppen, men det hadde vært så fint å se litt forskjell på vekta også! Noen råd?

 

Til alle dere andre så er jo påsken tross alt en tid med litt utskeielser, og noen hundre gram er jo verdt det. Det viktigste er at man gjør et bevisst valg og koser seg mens man skeier ut istedenfor å spise med dårlig samvittighet!

 

MissAsh, den turen høres helt fantastisk ut! Er selv eventyrlysten av meg, og har tatt noen valg i livet som har gjort at jeg har dratt til noen rare steder for å bo, men da får man jo virkelig med seg kulturen! Er imponert over din vilje til å fortsette regimet på tur også! Det er det nok mange som ikke hadde gjort!

 

Jeg håper dere alle har hatt en super påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trivelig og ha flere tilbake her på tråden og se at folk har kommet ned fra påskefjellet, håper alle har hatt det fortreffelig og kost seg med sol, turer og noe godt attåt :) Har som nevnt tidligere skeiet litt ut, men minimalt i forhold til tidligere påskeferier..hehe. Idag blir det ny runde med aerobic videoen min, har ikke hatt muligheten til å trene til den på 13 hele dager, så det skal bli godt å få kjørt seg litt igjen i 60 minutter.

 

MissAsh: Turen høres fantastisk ut og du verden så spennende det skal bli for deg å treffe reisekameraten din :( Skjønner at du må være nervøs og utrolig spent, blir nok lite søvn natten før han kommer vil jeg tro :)

 

Krapylet: skjønner at det er frustrerende at vekta står stille i 3 uker, man blir oppgitt av sånn, men etter å ha lest mange innlegg skjønner jeg at det er noe veldig mange opplever. Du får fokusere litt ekstra på musklene ettersom du ser at de er tilstede :( Hvilken type mosjon veksler du mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Krapylet: skjønner at det er frustrerende at vekta står stille i 3 uker' date=' man blir oppgitt av sånn, men etter å ha lest mange innlegg skjønner jeg at det er noe veldig mange opplever. Du får fokusere litt ekstra på musklene ettersom du ser at de er tilstede :) Hvilken type mosjon veksler du mellom?[/quote']

 

Heisann!

Jeg har også fått med meg at det er veldig vanlig at vekta står stille der den før har vært over en periode, og jeg regner med at det er det som har skjedd med meg. Det positive var jo at det var sånn gjennom påskekosen, men nå synes jeg det holder!

 

Ettersom jeg trener opp kroppen fra en skadeperiode uten å kunne bevege meg på 7-8 mnd er det veldig begrenset med hva slags trening kroppen min (og fysioterapeuter/leger) tillater meg å gjøre, men det går som regel i forskjellige typer kondisjonstrening som sykling og jogging, og styrketrening, mest spesifikt for kjernemuskulaturen, men også litt generell styrke. I tillegg går jeg en del turer. Siden det er begrenset hva jeg kan variere med har jeg variert litt i hvilke dager jeg trener, tidspunkt på dagen og lignende. Prøver å ikke gjøre det samme hver gang slik at jeg får et standard program som kroppen blir for vant til.. Vet ikke om dette har noe å si, men tenker at når jeg står stille på et platå så er det like greit å variere det meste.

 

I tillegg gikk jeg til innkjøp av pulsklokke etter tips på tråden her, og fant jo ut at jeg forbrenner langt mer enn hva registreringssiden her sier! Det var snakk om 5 trimpoeng i uka, noe som jo er noen kcal mer å spise hver dag også. Med ny pulsklokke synes jeg også at det er mye greiere med tur som treningsform enn hva jeg gjorde før, ettersom jeg nå vet mer nøyaktig resultatene av hver tur, og kan følge med ettersom minuttene tikker og går. Meget motiverende utstyr! Så motiverende at nye treningssko kom i huset på lørdag (ja, alle butikker er åpne hele påsken her), og snart kommer ny trenings-BH også. Lysten til trening blir litt større når utstyret er riktig føler jeg!

 

Men hvis noen har tips til en stakkar som står bom stille på vekta og ikke lenger vet råd, så tar jeg gjerne imot! Alle tips er bedre enn hva jeg har nå! Ligger for tiden på 700-800kcal under behovet, bør jeg evt øke/minske? Kutte ned på/øke trening over kortere perioder? Forandre matvaner enda mer?

 

På den positive siden skjer ihvertfall noe med kroppen! Siden forrige måling hadde det forsvunnet 7,9 cm på kroppen, og ENDELIG har lårene begynt å minske (på de første 4 ukene minsket de med latterlige 0,4 cm, men nå har de endelig begynt å forsvinne!)

 

Prøver å fokusere på alle de positive forandringene ihvertfall, men jeg innser nå at jeg trenger råd for å få pilen på badet til å peke nedover også.. Og tips som kommer fram kan kanskje være til nytte for andre også etterhvert?

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt vi to, tror faktisk at det er en rekke andre som har en stillestående vekt. Jeg har i grunn slått meg til ro med dopplers råd,

det er muskler som bygges, fettet forbrennes, vi blir slankere med vekten står stille.

Tror egentlig at dette med full fokus på en grei linje mellom styrke og kodisjon er veldig viktig, jeg merker at de ukene hvor jeg fokuserer mer på styrke dette er de ukene jeg går ned noen usle gram. Føler jeg får skikkelig trent meg når jeg er ute og løper og trener kondisjon, men en skal ikke undervurdere styrketrening, anbefaler også pilates.

Bare søk på det, så får du opp greie gode øvelse, og som grunnleggeren av pilates sier eller sa.

Etter 10 ganger så føler du en forskjell i kroppen

Etter 20 ganger så ser du en forskjell på kroppen

Etter 30 så har du fått en helt ny kropp...

 

tror det var noe sånt, tok det fra minnet.

 

jo mindre du veier så vanskeligere er det å kvitte seg med kiloene, det er bare sånn det er. Men jeg er overbevist om at forsetter mann så går man ned ganske mye en liten stund, før det er full stopp, det virker som om dette gjelder for en del av oss. Har stått stille på 69 nå i to uker, men jeg tror og føler at kroppen fremdeles jobber med meg.

Husk å sove, spise nok, varier og øk intensitet så går du nok ned, det gjør vi alle.

 

Ha en flott dag i solen om du har sol, her er det herlig.

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...