Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Er ikke konstant sulten nei' date=' noe som egentlig er rart siden jeg spiste mye mer før jeg begynte her... Men poenget er vel å spise oftere og ikke så mye, og mye frukt og grønt. Middagsfråtsing blir det mye kalorier av har jeg skjønt, så nå legger jeg middagen mye tidligere på dagen og kjører på med grønnsaker og kylling og slikt, det vil vise seg om det funker..

 

Helt klart de sosiale situasjonene som er vanskeligst ja, men man kan jo si at man ikke vil spise så mye søtsaker, noe alle burde forstå.. hehe... Å sjekke ut i forkant hva de planlagte utskeielsene vil utgjøre er nok ikke så dumt, tror det er lettere å holde seg til planen da!

 

Dette går nok bra! :)[/quote']

 

Har prøvd meg på endel sånne uttalelser før, fordi jeg alltid har hatt lyst til å ha godtestopp - og aldri helt greid det.. uansett - min erfaring er at enkelte kan bli nesten litt sinte av at man sier det, men jeg har inntrykk av at de som har noe i mot at man kutter ned på sukkerinntaket er akkurat de som har mest dårlig samvittighet for at de spiser søtt selv. Så man må trå varsomt hvis man ikke vil ha dårlig respons. Jeg må innrømme at jeg av og til har hatt lyst til å si at jeg har diabetes eller noe - da er det liksom en medisinsk grunn. Men har ikke fått meg til å lyve på meg en sykdom.. Men syns sjelden det er et problem å spise litt. Motstanden kommer mest hvis man ikke spiser kake i det hele tatt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Takk Takk:-) JA vektnedgang er motiverende... Må bare passe på å ikke veie meg for ofte... Blir fort litt deppa om den går opp... Og så blir det litt trøstesnop på kvelden...

 

Merker nå som helga kommer at jeg får litt godtesug... Hmmm... Hva er "sunt" godteri??? Noen som har noen tips?

 

i helsekost butikk selger de tørket ananas (uten sukkerr ) - den ser litt annerledes ut, men er kjempegod og dekker søtbehovet sammen f.eks en kopp te:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende! Jeg ligger på ca 30-35 trimpoeng i uka' date=' men har til gjengjeld en stillesittende jobb (student). Er bare tredje dagen idag. Lå på 1200kcal de to første dagene, følte det var nok, men i dag kjenner jeg meg sulten støtt, er på 1300 kcal nå - må nok opp i 1500kcal i dag for å ikke legge meg skrubbsulten. Men imponerende at du greide å ligge på 1300kcal hver dag med så aktivt liv ellers. Noe tips til hva som er mettende?

 

K:-)[/quote']

 

Hvis du ligger på 30-35 trimpoeng i uka bør du nok absolutt øke antall kalorier. Jeg følte meg mett med 1300 kalorier daglig, spiser mye magert (egentlig bare magert) så da får du spist litt ekstra på en måte :) Er veldig glad i knekkebrød og rugsprø til frokost, mellom måltid og kvelds. Ellers spiser jeg middag på maks 500 kalorier (prøver hvertfall :)) Lunsjen spiser jeg ofte på jobb og da blir det alt fra salater til varme supper. Henter nok noen av de ekstra kaloriene jeg trenger for å fylle opp antall kalorier på nettopp lunsjen. I går spisste jeg 3 wasa sport + knekkebrød med 2 kokte egg, kaviar og agurk med ett glass skummet melk til. Ble ekstremt mett, men la det inn her for å sjekke antall kalorier og det kom på rundt 400 kcal!!! Jaja, det går hvis det andre stemmer, hvis ikke så er det nok ikke det jeg kommer til å spise til frokost så veldig ofte, hehe. Idag spiste jeg f.eks 3 wasa multigrain (nydelig) med mager smøreost (med purreløk), la kokt skinke på toppen og pyntet med grønn paprika og agurk. Drikker alltid ett glass skummet melk ved siden av. Nydelig frokost og antall kalorier var perfekt i tillegg. Prøv deg fram med magre produkter og finn ut hva nettopp DU liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ligger på 30-35 trimpoeng i uka bør du nok absolutt øke antall kalorier. Jeg følte meg mett med 1300 kalorier daglig' date=' spiser mye magert (egentlig bare magert) så da får du spist litt ekstra på en måte :) Er veldig glad i knekkebrød og rugsprø til frokost, mellom måltid og kvelds. Ellers spiser jeg middag på maks 500 kalorier (prøver hvertfall :)) Lunsjen spiser jeg ofte på jobb og da blir det alt fra salater til varme supper. Henter nok noen av de ekstra kaloriene jeg trenger for å fylle opp antall kalorier på nettopp lunsjen. I går spisste jeg 3 wasa sport + knekkebrød med 2 kokte egg, kaviar og agurk med ett glass skummet melk til. Ble ekstremt mett, men la det inn her for å sjekke antall kalorier og det kom på rundt 400 kcal!!! Jaja, det går hvis det andre stemmer, hvis ikke så er det nok ikke det jeg kommer til å spise til frokost så veldig ofte, hehe. Idag spiste jeg f.eks 3 wasa multigrain (nydelig) med mager smøreost (med purreløk), la kokt skinke på toppen og pyntet med grønn paprika og agurk. Drikker alltid ett glass skummet melk ved siden av. Nydelig frokost og antall kalorier var perfekt i tillegg. Prøv deg fram med magre produkter og finn ut hva nettopp DU liker :)[/quote']

 

Takk! Tror du har et poeng, ja. Jeg er veldig glad i peanøttsmør (sånn økologisk uten tilsatt sukker eller annet - bare moste peanøtter) - men selv om det er bare 1-2 skiver (ingers rugbrød) om dagen, så bruker jeg opp en god del energi rasjon på dette. Ellers er munnen min som regel fornøyd med matinntaket - prøver å spise mye grønnsaker og da får man jo følelsen av å spise ganske mye. Men igår var jeg så sulten at jeg blei rød i kinna og kjente adrenalinet bruse og magen brøle, hehe. Må nok øke litt, ja:-)

 

Håper alle har hatt en fin helg og er klare for i morgen. Jeg er spent, selv om jeg kan kanskje ikke forvente gull og grønne skoger når jeg startet på onsdag denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skoglund

Hei alle, jeg er helt fersk her inne.

Har drevet med egen slankekur de siste 11 ukene. Har klart ca.10 kg HEEEELT på egenhånd er er jo selvfølgelig stolt av det. Begynte på 80 og er i dag ved veing 70.6 kg....

Målet mitt er 63-62 kg og motivasjonen ble jo ikke noe mindre i dag når jeg så at vektnåla hadde gått såpass ned. Det ble 2,6 bare siden sist søndag...

Jeg spiser nok altfor lite i forhold til hva som er anbefalt. Jeg spiser sånne ferdigsmurte Wasa du får kjøpt på dagtid. 1 pakke til frokost og 1 til lunch. til mellommåltid blir det ett eple eller noe. drikker mye vann og går mye. trener aerobic dessverre bare 1 gang i uken. Tilbudet er ikke noe mere. Men mye opp til meg selv om jeg trener hjemme da:-)

Hva er egentlig anbefalt kcal om dagen ? Noen som vet? Jeg teller egentlig ikke hva jeg får i meg i løpet av dagen, men ser litt ekstra på det jeg spiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har gått greit den å. Tilsammen 22,8 trimpoeng og anbefalt kcal mengde pr dag. Veiing i morgen, blir spennende. Har ikke holdt på med "snikveing" denne uken, så har ingen anelse pom hvordan det har gått. Føler på nervene, hihi.. :)

 

Etter dagens tur i finværet (5 tp), fikk jeg sanket det siste eplet på tre nr 2. Dvs helt nytt tre fra i morgen av.. :)

 

Pann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Lykke til med veiing idag. Jeg lurer på to ting:

1) hvordan får man det til å skje noe med epletreet?

2) hvordan bruker man kosemerkene?

 

Start: onsdag 25 mars: 68 kg

Veide meg i dag til 66.7kg

Men har spist for lite - kommer til å ryke på en smell hvis jeg ikke øker til ca 1500 kcal om dagen. Til nå har jeg ligget på 1200 - 1400 kcal.

23 trimpoeng siden onsdag.

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Lykke til med veiing idag. Jeg lurer på to ting:

1) hvordan får man det til å skje noe med epletreet?

2) hvordan bruker man kosemerkene?

 

Start: onsdag 25 mars: 68 kg

Veide meg i dag til 66.7kg

Men har spist for lite - kommer til å ryke på en smell hvis jeg ikke øker til ca 1500 kcal om dagen. Til nå har jeg ligget på 1200 - 1400 kcal.

23 trimpoeng siden onsdag.

 

K:-)

 

1) Hver gang du passerer 7 TP får du et gulleple på treet i stedet for de kjipe, røde... :).

2) Du har femti kcal i kos daglig - som du kan spare opp til helgekos om du ønsker det. Hver gang du bruker 25 kcal på kos merker du av et kosemerke, samtidig som du skriver opp kosematen i matlista di.

 

Det er for at du skal holde rede på hvor mange av de ukentlige kosemerkene du har brukt. Kosemerkene "fylles opp" hver søndag.

 

Du bør nok jobbe med å få forbrenningen din opp (spise ofte og lite, og mye proteiner, samt trene jevnt - ser ut som du gjør det siste) i stedet for å ligge så lavt. Sjekk med kalkulatoren https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi hva dagsbehovet ligger på. Gå aldri under 1300 og aldri mer enn 800 ned fra dagsbehovet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hei alle sammen! Lykke til med veiing idag. Jeg lurer på to ting:

1) hvordan får man det til å skje noe med epletreet?

2) hvordan bruker man kosemerkene?

 

Start: onsdag 25 mars: 68 kg

Veide meg i dag til 66.7kg

Men har spist for lite - kommer til å ryke på en smell hvis jeg ikke øker til ca 1500 kcal om dagen. Til nå har jeg ligget på 1200 - 1400 kcal.

23 trimpoeng siden onsdag.

 

K:-)

 

Du må øke enda mer enn til 1500 tipper jeg. Nå er jeg litt tyngre enn deg, men jeg går ned i vekt med å spise 1600-1700 om dag. Ikke har jeg så mange trimpoeng som deg. Har ca 18 i snitt. Bruk den kalkulatoren og legg inn rett antall trimpoeng. Den feilen de fleste gjør er at de ikke øker inntaket nok i forhold til forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker kalori kalkulatoren ser jeg at jeg faktisk bør spise 2000 kalorier daglig og ikke bare 1500, veldig interessant dette jeg bør innse dette nå :) Blir jo mye mer mat man kan spise i løpet av en dag, hvordan skal jeg greie å få i meg alt det?? Egentlig ett luksusproblem, kan sikkert være lurt at man ikke bare spiser magert, men også spiser litt mer vanlig pålegg for å få opp kaloriene litt. Har gått ned 700 gram denne uken, så det går stadig nedover :) Så ett spørsmål når det gjelder trening. Bør man ikke trene aerobic/styrke hver dag? Må man ha pause annenhverdag for å si det slik? Jeg trener 1 time aerobic kombinert med styrkeøvelser annenhver dag med hvile dag dagen i mellom. Har hørt at det er lurt å la musklene hvile dagen etter styrke, så ville bare høre litt om meningene her inne. Vet jo at mange trener 5 dager i uken på sats eller andre treningsenter foreksempel og ville gjerne høre litt om deres syn på dette.

 

Ha en strålende ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker kalori kalkulatoren ser jeg at jeg faktisk bør spise 2000 kalorier daglig og ikke bare 1500' date=' veldig interessant dette jeg bør innse dette nå :) Blir jo mye mer mat man kan spise i løpet av en dag, hvordan skal jeg greie å få i meg alt det?? Egentlig ett luksusproblem, kan sikkert være lurt at man ikke bare spiser magert, men også spiser litt mer vanlig pålegg for å få opp kaloriene litt. Har gått ned 700 gram denne uken, så det går stadig nedover :) Så ett spørsmål når det gjelder trening. Bør man ikke trene aerobic/styrke hver dag? Må man ha pause annenhverdag for å si det slik? Jeg trener 1 time aerobic kombinert med styrkeøvelser annenhver dag med hvile dag dagen i mellom. Har hørt at det er lurt å la musklene hvile dagen etter styrke, så ville bare høre litt om meningene her inne. Vet jo at mange trener 5 dager i uken på sats eller andre treningsenter foreksempel og ville gjerne høre litt om deres syn på dette.

 

Ha en strålende ny uke :)[/quote']

 

Selv om det fungerer å gå ned på 1500 ville det jo være enda bedre om det fungerte å gå ned på 2000? Jeg har en liten følelse av at det ville gjøre stabilliseringen enklere for de fleste av oss. :)

 

Ad trening så lever jeg i samme tro som deg mhp styrketrening, men jeg vet ikke mhp cardio. Og det er som sagt *tro*, ikke viten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei alle sammen!

Da var det mandag igjen.. Men atter en gang må jeg nok utsette veiingen, selv om det bare blir en dag denne gangen. Fikk ikke sove i natt, så er fullstendig tom for energi, og ettersom jeg ikke har vekt selv, men må på treningsstudio for å veie meg, må jeg ta det i morgen. Har definitivt ikke energien til å trene idag. Så, resultatet kommer i morgen, så håper jeg det har gått bra for alle dere andre.

Krapylet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... motiverende dette her.. :)

 

Jeg får det tydligvis ikke til.. Har gått opp igjen. Blir lei og ikke særlig motivert til å fortsette. Men, jeg går jo ikke ned i vekt med å slutte heller. Så det skjønner jeg at ikke er noen løsning. Forstår ikke helt hvorfor det går den gale vegen heller, siden jeg er flink til å trimme og spise riktig også. I uken som var så hadde jeg en reduksjon av energiintaket på 750 kcal i snitt pr dag. Så i teorien så burde jeg ha gått ned i vekt. Men, ingen resultater å se i dag ihvertfall. Ikke er det mensen som er i gjærdet heller. Vel, vel.. Får håpe at resultatene kommer etterhvert.

 

Leste om deres erfaringer med pulsklokke. DET fikk jeg også lyst på.. :) Hehe en sånn som Doppler har, er litt glad i duppeditter jeg også. :) Får se om jeg får råd til å invistere i en sånn etter påske kansje. Hm, men jeg skulle også hatt nye joggesko.

 

Det er påske snart også, og da VET jeg at jeg bare kan glemme slankingen noen dager. Får besøk å har ikke tenkt å telle kcal mens jeg har besøk. Får ta det igjen på lange turer.. Går vel opp igjen til startvekten da, så jeg må begynne på nytt igjen.

 

Vel, vel.. det er først denne uken å konsetrere seg om.. Så får Påsken bare komme når den kommer.. Ha en fantastisk uke alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Når jeg nå registrerer stavgang 1 time, som er min faste treningsform får jeg plutselig 0,9 flere trimpoeng!!! Jeg ligger inne med samme vekt som tidligere da jeg ikke går ned i vekt men holder meg stabil.

 

Det må ha vært gjort justeringer i databasen, skjønner ikke dette her jeg.

Det betyr jo at jeg har betydelige flere trimpoeng per uke, hele 7 faktisk......

 

Noen som har en annen forklaring????

 

Intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv
Hei alle' date=' jeg er helt fersk her inne.

Har drevet med egen slankekur de siste 11 ukene. Har klart ca.10 kg HEEEELT på egenhånd er er jo selvfølgelig stolt av det. Begynte på 80 og er i dag ved veing 70.6 kg....

Målet mitt er 63-62 kg og motivasjonen ble jo ikke noe mindre i dag når jeg så at vektnåla hadde gått såpass ned. Det ble 2,6 bare siden sist søndag...

Jeg spiser nok altfor lite i forhold til hva som er anbefalt. Jeg spiser sånne ferdigsmurte Wasa du får kjøpt på dagtid. 1 pakke til frokost og 1 til lunch. til mellommåltid blir det ett eple eller noe. drikker mye vann og går mye. trener aerobic dessverre bare 1 gang i uken. Tilbudet er ikke noe mere. Men mye opp til meg selv om jeg trener hjemme da:-)

Hva er egentlig anbefalt kcal om dagen ? Noen som vet? Jeg teller egentlig ikke hva jeg får i meg i løpet av dagen, men ser litt ekstra på det jeg spiser....[/quote']

 

Så flink du har vært med egenkomponert slankekur:-)

Her inne vil du finne tips og gode råd, les i trådene og du blir skikkelig vis!

 

Jeg har gått ned 9 kg på 8 uker helt på egenhånd, men nå står jeg bom fast. Det går greit er slank nok. Må bare holde meg der jeg er nå, det blir utfordringen.

min. Lykke til videre!

 

Hilsen fra Intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Bør man ikke trene aerobic/styrke hver dag? Må man ha pause annenhverdag for å si det slik? Jeg trener 1 time aerobic kombinert med styrkeøvelser annenhver dag med hvile dag dagen i mellom. Har hørt at det er lurt å la musklene hvile dagen etter styrke' date=' så ville bare høre litt om meningene her inne. Vet jo at mange trener 5 dager i uken på sats eller andre treningsenter foreksempel og ville gjerne høre litt om deres syn på dette.

 

[/quote']

 

Om du trener 5 dager på rad bør du varierer litt hva du trener sånn at du ikke sliter på de samme musklene hele tiden.

 

Min treningsuke ser sånn ut;

Mandag: 30 minutter pilates (hele kroppen)

Tirsdag: 30 minutter mage/rygg + 60 minutter step

Onsdag:30 minutter pilates

Torsdag: ca 60 minutter ski/sykkel

Fredag: 60 minutter step/aerobic

Lørdag: halvannen time ski/sykkel

Søndag:Ikke noe spesielt, men feks en gåtur.

 

I tillegg går jeg til og fra jobb minst 4 ganger i uka. Det er bare 15 minutter hver vei, men det er trim det også!

 

Jeg trenger å hvile på søndag og mandag etter kjøret tors/fre/lør. Og onsdag for å ta meg igjen etter tirsdag. Grunnregelen er at jo hardere du trener jo lengre tid trenger du for å ta deg igjen. Trener du på 70% av makspuls er du mest sannsynlig fit igjen dagen etter, mens om du kjører på 85% vil kroppen kreve litt hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... motiverende dette her.. :)

 

Jeg får det tydligvis ikke til.. Har gått opp igjen. Blir lei og ikke særlig motivert til å fortsette. Men' date=' jeg går jo ikke ned i vekt med å slutte heller. Så det skjønner jeg at ikke er noen løsning. Forstår ikke helt hvorfor det går den gale vegen heller, siden jeg er flink til å trimme og spise riktig også. I uken som var så hadde jeg en reduksjon av energiintaket på 750 kcal i snitt pr dag. Så i teorien så burde jeg ha gått ned i vekt. Men, ingen resultater å se i dag ihvertfall. Ikke er det mensen som er i gjærdet heller. Vel, vel.. Får håpe at resultatene kommer etterhvert.

 

Leste om deres erfaringer med pulsklokke. DET fikk jeg også lyst på.. :) Hehe en sånn som Doppler har, er litt glad i duppeditter jeg også. :) Får se om jeg får råd til å invistere i en sånn etter påske kansje. Hm, men jeg skulle også hatt nye joggesko.

 

Det er påske snart også, og da VET jeg at jeg bare kan glemme slankingen noen dager. Får besøk å har ikke tenkt å telle kcal mens jeg har besøk. Får ta det igjen på lange turer.. Går vel opp igjen til startvekten da, så jeg må begynne på nytt igjen.

 

Vel, vel.. det er først denne uken å konsetrere seg om.. Så får Påsken bare komme når den kommer.. Ha en fantastisk uke alle sammen. :)[/quote']

 

 

For det første - en BMI på 23 er helt fint. For det andre; jeg tipper du har vært mer bevisst på hva du har spist - og har høyst sannsynlig spist sunnere. Det er bra. Og tror du det er en sjangs for at du rett og slett har byttet ut fett med muskler? Hvordan sitter klærne nå i forhold til før? Ikke gi opp! Sikker på at noen har gode råd til deg - og vi greier dette!!! Men jeg tror at når man bare har opp til 10 kg for mye, så er det vanskeligere å gå ned enn om man har mer.. Så får vi bare bruke litt lengre tid. Og når det gjelder 1 og 2 kg - jeg kan godt variere så mye fra dag til dag - vannansamling, om man har fått vært ordentlig på do osv.

 

Lykke til og ikke gi deg!

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må øke enda mer enn til 1500 tipper jeg. Nå er jeg litt tyngre enn deg' date=' men jeg går ned i vekt med å spise 1600-1700 om dag. Ikke har jeg så mange trimpoeng som deg. Har ca 18 i snitt. Bruk den kalkulatoren og legg inn rett antall trimpoeng. Den feilen de fleste gjør er at de ikke øker inntaket nok i forhold til forbruket.[/quote']

 

Men ca hvor mye går du ned i uka? Har et tidspress og vil gjerne gå ned ca 1 kg i uka.. Men fint om jeg kan gå ned med å spise litt mer, blir sabla sulten av det her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hver gang du passerer 7 TP får du et gulleple på treet i stedet for de kjipe' date=' røde... :).

2) Du har femti kcal i kos daglig - som du kan spare opp til helgekos om du ønsker det. Hver gang du bruker 25 kcal på kos merker du av et kosemerke, samtidig som du skriver opp kosematen i matlista di.

 

Det er for at du skal holde rede på hvor mange av de ukentlige kosemerkene du har brukt. Kosemerkene "fylles opp" hver søndag.

 

Du bør nok jobbe med å få forbrenningen din opp (spise ofte og lite, og mye proteiner, samt trene jevnt - ser ut som du gjør det siste) i stedet for å ligge så lavt. Sjekk med kalkulatoren https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi hva dagsbehovet ligger på. Gå aldri under 1300 og aldri mer enn 800 ned fra dagsbehovet.

 

Lykke til.[/quote']

 

Hei:-) tror jeg skal ligge på rundt 2700. Så 800 ned derfra blir vel ca 1900.... Men går jeg ned 1 kg i uka hvis jeg ikke reduserer med minst 1000kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) tror jeg skal ligge på rundt 2700. Så 800 ned derfra blir vel ca 1900.... Men går jeg ned 1 kg i uka hvis jeg ikke reduserer med minst 1000kcal?

 

Hvis du ikke er sikker så bruk energikalkulatoren og vær ærlig :)

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

I den vektklassen som du (vi) er allerede er det vanskelig å oppnå 1 kg vekttap i uka uten at det blir usunt. Dessverre. Dette går bedre når man er mer overvektig. (Det er like lett/vanskelig å slanke bort 1/100 om man er 100 kg eller om man er 70 kg - men 1/100 av 100kg er 1 kg, mens 1/100 av 70kg er 700g...)

Det kan gå an for oss også, men de kiloene som går så fort av vil ofte komme altfor lett tilbake. Er det ikke bedre å holde lavere fart og få et resultat som blir lettere å (be-)holde?

Og - teller ikke cm (som tross alt vises offentlig) mer enn kg?

 

Lykke til. Jeg vil ikke hindre deg i å gå ned, jeg vil bare gjerne at alle som strever her med å slanke seg ikke bare når målet - men også klarer å bli der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er sikker så bruk energikalkulatoren og vær ærlig :)

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

I den vektklassen som du (vi) er allerede er det vanskelig å oppnå 1 kg vekttap i uka uten at det blir usunt. Dessverre. Dette går bedre når man er mer overvektig. (Det er like lett/vanskelig å slanke bort 1/100 om man er 100 kg eller om man er 70 kg - men 1/100 av 100kg er 1 kg' date=' mens 1/100 av 70kg er 700g...)

Det kan gå an for oss også, men de kiloene som går så fort av vil ofte komme altfor lett tilbake. Er det ikke bedre å holde lavere fart og få et resultat som blir lettere å (be-)holde?

Og - teller ikke cm (som tross alt vises offentlig) mer enn kg?

 

Lykke til. Jeg vil ikke hindre deg i å gå ned, jeg vil bare gjerne at alle som strever her med å slanke seg ikke bare når målet - men også klarer å bli der. :)[/quote']

 

Jo, sant det. Men vil så gjerne ha en vekt når jeg blir gravid (som vi planlegger å bli i løpet av 2-3 mnd hvis befruktning og slikt klaffer med en gang, da) som jeg syns det er ok å ha etter svangerskap og under amming, så jeg slipper å føle at jeg vil slanke meg under svangerskap eller amming, som jeg har forstått at man ikke skal.. Ligger ikke til familien å legge på seg noe særlig under svangerskap. Og da må jeg ned ganske fort... + selvfølgelig at sommeren nærmer seg. Men i prinsippet er jeg enig med deg at langsom + langvarig vektnedgang nok er det sunneste:-) Men jeg vet ikke om jeg har roen til å forholde meg til at det skal ta så lang tid. Kanskje jeg får roen på de siste kiloene, i og med at jeg trives godt op 65 også. (var 68 på onsdag forrige uke og 66.7).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - en BMI på 23 er helt fint. For det andre; jeg tipper du har vært mer bevisst på hva du har spist - og har høyst sannsynlig spist sunnere. Det er bra. Og tror du det er en sjangs for at du rett og slett har byttet ut fett med muskler? Hvordan sitter klærne nå i forhold til før? Ikke gi opp! Sikker på at noen har gode råd til deg - og vi greier dette!!! Men jeg tror at når man bare har opp til 10 kg for mye' date=' så er det vanskeligere å gå ned enn om man har mer.. Så får vi bare bruke litt lengre tid. Og når det gjelder 1 og 2 kg - jeg kan godt variere så mye fra dag til dag - vannansamling, om man har fått vært ordentlig på do osv.

 

Lykke til og ikke gi deg!

 

K[/quote']

 

Takk for trøstende ord katwan.. :) Neida jeg vet at en BMI på 23 ikke er ille i det hele tatt, men det er noe med hva man trives i selv. Å neida jeg har IKkE tenkt å gi meg (er i litt lettere humør nå en tidligere i dag). Det må jo komme noen resultater etterhvert. Får bare være tolmodig. :)

 

Prøvde noe nytt på trimturen min i dag, jeg løp/jogget innimellom. Type intervaller, løp det jeg orket et stykke, og gikk til jeg orket å løpe igjen. Trodde aldrig jeg skulle begynne å løpe :) men det var faktisk ganske ok. Hm, må gjøre noe med disse gamle fordommene mine tror jeg. Ble tilsammen 3,4 tp på meg i dag.

 

Nå er det natta.. :)

 

Pann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Men ca hvor mye går du ned i uka? Har et tidspress og vil gjerne gå ned ca 1 kg i uka.. Men fint om jeg kan gå ned med å spise litt mer' date=' blir sabla sulten av det her:-)[/quote']

 

Har et snitt på omkring 400 gram i uka. Så det holder nok ikke for deg. Men om du reduserer til 16-1700 så kan du spise et måtid mer, og da skal du likevel kunne gå ned en kilo i uka. Men nå er kroppen sånn da, at den ikke alltid gjør som planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date=' sant det. Men vil så gjerne ha en vekt når jeg blir gravid (som vi planlegger å bli i løpet av 2-3 mnd hvis befruktning og slikt klaffer med en gang, da) som jeg syns det er ok å ha etter svangerskap og under amming, så jeg slipper å føle at jeg vil slanke meg under svangerskap eller amming, som jeg har forstått at man ikke skal.. Ligger ikke til familien å legge på seg noe særlig under svangerskap. Og da må jeg ned ganske fort... + selvfølgelig at sommeren nærmer seg. Men i prinsippet er jeg enig med deg at langsom + langvarig vektnedgang nok er det sunneste:-) Men jeg vet ikke om jeg har roen til å forholde meg til at det skal ta så lang tid. Kanskje jeg får roen på de siste kiloene, i og med at jeg trives godt op 65 også. (var 68 på onsdag forrige uke og 66.7).[/quote']

Da forstår jeg mer at det haster. Når det gjelder fertillitet og slanking har jeg ingen kunnskap ut over at en overvektig venninne med stoffskiftesykdom endelig ble gravid etter å ha gått ned en del OG ha fått justert medisineringen.

 

Nå er de gravide med nr 2 som "kom helt problemfritt" (og venninna mi har gått ganske mye opp igjen siden førstemann).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da prøver jeg å legge med på 16-1700kcal. Igår hadde jeg 1900kcal, var sulten nonstop, kanskje fordi de foregående dagene var 12-1400 kcal. 16-1700kcal tror jeg jeg skal klare å leve med noen måneder:-)

 

Har forresten lest Doppler av Erlend Loe - har navnet noe med den å gjøre? Fantastisk bok - leste den på bussen hjem fra fjellet og lo høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...