Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest trollmor66
Hei jenter! nå er det jammenen stund siden jeg har vært her inne. har vært borte' date=' og hatt endel å gjøre på skolen, så har rett og slett ikke vært tid !

Men, uansett føler jeg at det har stagnert helt her.. er så kjedelig!

Det er nok fordi jeg spiser litt for sjeldent, og heller litt mer når jeg spiser.. eller, jeg klarer helt fint å holde meg til 6 knekkerbrød, frukt og grønt frem til middag, men så er jeg jo som sagt så glad i middag da, og jeg kan jo ikke drive å prakke på kjæresten min salater hver eneste dag!

Er det noen som har noen tips til meg?

Dere som har gått ned 4-5 kg allerede, kan dere beskrive en "vanlig" dag for meg? da hadde jeg blitt glad..

 

Får i allefall håpe det har gått litt nedover også denne uken, og ikke opp.. For da blir jeg lei!

Ha en fin dag allesammen :D[/quote']

 

Hei hurmul, jeg har gått ned 5,4 kg siden 19 januar. Har aldri gått opp igjen men står på stedet hvil de ukene jeg har mensen.

 

Her er en vanlig dag for meg

 

Frokost klokka 7.15 : 20 g all-bran, 10 g solsikkefrø, 20 g rosiner og 1,5 dl blåbærbiola, 1 kopp grønn te

 

Lunsj klokka 10.30 : 2 stk rugbrød m/solsikke, 40g makrell i tomat eller 40 g kyllingpostei og slangeagurk, 1 kopp kaffe

 

Middag klokka 14.30 : det samme som resten av familien ( 350-450 kcal), kyllingwok, koteletter, kjøttkaker, laks, fiskeboller, pannekaker osv. Mao alt jeg vanligvis spiste bare mindre mengder, uten fete sauser og jeg steker f.eks kotelettene i ovnen over potetene + ekstra mye grønnsaker selvfølgelig

 

Mellommåltid klokka 16.30 : Som mellommåltid spiser jeg gulrøtter, eple, kiwi, ett glass frokostjuice eller en yoghurt. Evt en banan hvis middagen er lav på kalorier

 

Kveldsmat klokka 19.30 : 3-4 stk fiberrik med tranebær/solsikker, philadelphia m/hvitløk/urter, 1 kopp grønn te

 

Jeg ligger mellom 1300-1400 kcal om dagen. Jeg har valgt å ikke drikke melk derfor tar jeg en kalktablett om dagen i tillegg til møllers dobbel. Jeg har planlagt å komme opp i hold vekten kalorier ved hjelp av melk og juice ettersom det matinntaket jeg har nå føles greit. Og jeg drikker masse vann selvsagt :P Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Takk for svar. Jeg kan se at jeg er på ca 300 gr høyere enn jeg var for en uke siden' date=' og er innmari oppblåst, så regner med at det er pga mensen. For jeg har som regel vært veldig flink, bortsett fra fredag hvor jeg måtte spise en sjokolademousse (men fra weight watchers og bare 106 kcal).

 

Og tro det eller ei, men på registreringssiden så er faktisk "vaske bil" et alternativ! Så da var det jo lett å sette opp. Men det blir jo ellers sagt at hvis treningsformen ikke er et av alternativene så skal man sette opp det man blir tilnærmet like sliten av. Det hadde vært litt vanskelig for meg hvis ikke vaske bil hadde vært et alternativ, for det er ikke noe jeg gjør selv altfor ofte! Så da litt vanskelig å si hvor sliten man blir av det... Men det var gøy! Lastet ned en audiobook og hørte på mens jeg vasket. og idag gikk jeg en 2timers tur med boka på øret![/quote']

 

Så stilig at vaske bilen er et alternativ på trimmen. Men det at jeg ikke visste at det var det, sier vel litt om hvor ofte jeg vasker bilen.... Ikke så altfor ofte, egentlig. Men det er stort sett jeg som gjør den ren inni, men det er altfor lenge siden nå... og det synes! Men det har vært så mye snø utenfor her, så jeg kommer ikke til med støvsugeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar alle sammen, men nå skal jeg mase litt mer :)

Jeg vil gjerne beskrive en helt vanlig dag for meg, så kan dere påpeke hva jeg gjør "feil"? Hvis noen har lyst da så klart :)

 

06.50 - frokost - 3 havre wasa knekkerbrød med 3 skiver go'og mager + tomat

10.00 - mellom - frukt, grønt o.l.

12.00 - lunch - likt frokost, men gjerne med en gulrot eller to

17.00 - middag (eks) wok med kylling og grønnsaker. Ikke ris eller nudler

 

Også spiser jeg egentlig ikke mer..

Ser jo selv når jeg setter det opp at jeg spiser for sjeldent, men klarer ikke mer! eller jo, jeg kunne gjerne ha spist en gang til før middag.. for den er ofte ikke før i 5-6 tida, da jeg er på skola til rundt 4 hver dag.. tror dere jeg kan gjøre det? også heller bare ta en frukt til kvelds?

takk igjen for alle gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Så stilig at vaske bilen er et alternativ på trimmen. Men det at jeg ikke visste at det var det' date=' sier vel litt om hvor ofte jeg vasker bilen.... Ikke så altfor ofte, egentlig. Men det er stort sett jeg som gjør den ren inni, men det er altfor lenge siden nå... og det synes! Men det har vært så mye snø utenfor her, så jeg kommer ikke til med støvsugeren.[/quote']

 

Skal vel ikke innrømme at jeg vasker bilen så ofte jeg heller. Var nok heller første gang.... Jeg fant ut at det var et alternativ ved å titte gjennom alt som var oppført av treningsalternativer på registreringssiden, og så hadde jeg jo tenkt på å gjøre det en stund... Så da sola tittet fram og lysten også kom snikende så var det ganske greit. I tillegg syntes jeg at jeg hadde litt få treningspoeng forrige uke, men jeg endte til slutt på 26,6.. Har regnet ut behovet fra 23 tp i uka, og lå på 19 på lørdag morgen, så da var det jo litt igjen..

 

Endte opp med en tur på 1t 10 min i rask gange, så 6,9 tp idag! Det trigget apptitten! Så nå er middagen konsumert, og jeg er ganske fornøyd med meg selv!

 

Og Hurmul. Er du sikker på at det er nok kcal i forhold til behovet ditt? Vet ikke hvor mye du beveger deg daglig, men for meg hørtes det veldig lite ut.. Husk at ved å spise noe (trenger ikke være et ordentlig måltid engang) hver 3. time så holder du forbrenningen oppe hele tiden! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Får du 6,9 trimpoeng av det? jeg får jo bare 2,5 :S

Merker at jeg blir litt frustrert (eller kaller man det misunnelig?) Når jeg ser at dere ligger på over 20 trimpoeng i uka.. For å oppna det må jeg trene TIMESVIS med haaard aerobic, og det er jo uoppnåelig!!

 

 

Og krapylet, det kan nok hende jeg spiser litt lite, skal prøve å legge meg stabilt på 1300 kcal, men det er så vanskelig når jeg sitter på skola hele dagen..!

Men, får vel prøve å gjøre en skikkelig innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Får du 6' date='9 trimpoeng av det? jeg får jo bare 2,5 :S

Merker at jeg blir litt frustrert (eller kaller man det misunnelig?) Når jeg ser at dere ligger på over 20 trimpoeng i uka.. For å oppna det må jeg trene TIMESVIS med haaard aerobic, og det er jo uoppnåelig!!

 

 

Og krapylet, det kan nok hende jeg spiser litt lite, skal prøve å legge meg stabilt på 1300 kcal, men det er så vanskelig når jeg sitter på skola hele dagen..!

Men, får vel prøve å gjøre en skikkelig innsats :)[/quote']

 

Jeg får ikke 6.9 tp av 1t 10 min rask gange. tror jeg fikk 2.8 tp fra det, men var på treningsstudio tidligere idag med 20 min rask gange hver vei + 40 min sykkel + 20 min styrketrening. Prøvde å jogge også, pleier 25 min jogging i tillegg til dette, men var så kval idag at jeg måtte stoppe, så da ble det tur senere istedenfor. Gjør dette på treningsstudio 3 ganger i uka, pluss at jeg går endel turer, derfor blir det over 20 poeng i uka. Men dette er noe jeg må gjøre pga fibromyalgi. Jeg vil ikke tilbake til ikke å kunne gå, som jeg seinest i januar. Har tatt mye jobbing med både kropp og psyke for å komme dit jeg er nå! Blod, svette og tårer kan jeg skrive under på!

 

Er student selv, og vet hvor vanskelig det kan være med å bevege seg nok og spise til faste tidspunkter. Er nå på siste semester av mastergraden, så pga ryggen jobber jeg hjemmefra så jeg har mulighet til å ligge når jeg trenger det. Greier fortsatt ikke å sitte i lengre perioder av gangen, noe som er litt synd når man studerer....

 

Men prøv med planlegging med å lage noen salater eller andre sunne mellommåltider i tupperware som du kan ta med som niste på skolen og spise når du tar deg en liten pause. Tror det er sunt med en pause hver 3. time uansett, så da kan du jo mat jevnt og trutt!

 

Håper du finner ut av det ihvertfall! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg!

og må si du er flink. Ikke verst å takle en så alvorlig "sykdom" på en slik måte, all ære!

og takk for alle tips!

tenkte jeg skulle ta med meg havregryn i morgen, og bare fylle på med kokende vann på skolen, det blir vel både sundt og godt med en halv banan eller så.

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Da forstår jeg!

og må si du er flink. Ikke verst å takle en så alvorlig "sykdom" på en slik måte' date=' all ære!

og takk for alle tips!

tenkte jeg skulle ta med meg havregryn i morgen, og bare fylle på med kokende vann på skolen, det blir vel både sundt og godt med en halv banan eller så.

 

Ha en fin kveld jenter![/quote']

 

Takk skal du ha. Er ikke alltid så lett å holde motivasjonen oppe når jeg når som helst kan få et tilbakefall og gå tilbake til der jeg var. Men etter 7 mnd uten å greie å bevege meg nå så syntes det både på kropp og vekt i tillegg til at det ikke føltes spesielt greit, så da ble jo det å komme tilbake til ihvertfall der jeg var en motivasjon i seg selv! Og det synes nå! Men fortsatt vanskelig å stå opp hver eneste morgen med verkene ledd og muskler....

 

Havregryn høres ut som en god ide! Og så lenge du har mulighet til å få kokt vann i nærheten er det jo helt genialt! Det er jo både kcalfattig og mettende! Prøv med rosiner, eple eller kanel også for litt variasjon hvis det blir en vane etterhvert!

 

Jeg har fått som vane å alltid ta med meg en banan når jeg skal noe sted sånn at hvis sulten kommer snikende før jeg skal spise et måltid, så er det noe sunt og mettende i nærheten istedenfor å gå i butikken der det er så mye søtt som frister når man trenger kjapp energi...

 

Ha en super kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Tusen takk for mange gode svar alle sammen' date=' men nå skal jeg mase litt mer :)

Jeg vil gjerne beskrive en helt vanlig dag for meg, så kan dere påpeke hva jeg gjør "feil"? Hvis noen har lyst da så klart :)

 

06.50 - frokost - 3 havre wasa knekkerbrød med 3 skiver go'og mager + tomat

10.00 - mellom - frukt, grønt o.l.

12.00 - lunch - likt frokost, men gjerne med en gulrot eller to

17.00 - middag (eks) wok med kylling og grønnsaker. Ikke ris eller nudler

 

Også spiser jeg egentlig ikke mer..

Ser jo selv når jeg setter det opp at jeg spiser for sjeldent, men klarer ikke mer! eller jo, jeg kunne gjerne ha spist en gang til før middag.. for den er ofte ikke før i 5-6 tida, da jeg er på skola til rundt 4 hver dag.. tror dere jeg kan gjøre det? også heller bare ta en frukt til kvelds?

takk igjen for alle gode svar :)[/quote']

 

Du spiser nok både litt lite og for sjeldent. Prøv å få til et mellommåltid mellom lunsj og middag og litt kveldsmat.

Enkle mattips for en i farten : banan, bixit, yoghurt og nøtti/frutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubchub

Jeg er fortsatt med og det går fortsatt ned. 2,8 kilo på 4 uker er jeg fornøyd med. Er forberedt på at det kan stå stille en uke eller to nå før neste kilo løsner.

 

Lørdag var jeg i et prøverom og ble minnet på hvorfor jeg holder på med dette. Det ga et ekstra motivasjonskick for å fortsette.

 

God uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at årsaken hos mange når vekten stopper opp er som nevnt av mange tidligere, mange spiser for lite. Selv så jeg en dag jeg snikveide meg at vekta var på +200 gram siden sist, jeg ble litt overrasket, men tenkte at sånn er det vel bare. Den helgen spiste jeg noen pizzabiter og i tillegg økte jeg litt ekstra i kalorier. Når jeg veide meg for å ta ukeveiingen viste vekta -700 gram, så da hadde det løsnet litt igjen. Jeg er vant til å spise magert og føler det blir feil å spise noe fetere innimellom, men skjønner at det ikke trenger å være så dumt i små mengder vel og merke. Har ikke ført opp så mye på mat og trim på noen dager da jeg bare vet sånn ca antall kalorier i det jeg spiser og heller holder meg innenfor grensen i hodet mitt :) Ellers er jeg i kanonform, merker det når jeg trener, her er kondisen på topp og jeg får mange kommentarer på vekttapet mitt :) Merker også for ett herlig oerskudd jeg har, til tross for at jeg er veldig aktiv på jobb er jeg ikke så sliten når jeg kommer hjem som jeg har vært før. En god følelse :)

 

Hvordan går det ellers med dere jenter? MissAsh, har du fått fart på magen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Først.

Woho, vet ikke om du er her for å joine oss, men du er uansett hjertlig velkommen. Bla deg gjerne gjennom linken vår, så skal du se at en del nyttige tips ligger litt over alt. Og, JA, vi skal selvfølgelig svare på det du har å lure på.

 

vo5, og dere andre, uff, hvordan skal jeg si dette, denne nye livsstilen min uten brød, potet, pasta og ris, er kanon bra for meg, det merker jeg virkelig, fordi magen min er virkelig mye bedre enn før, misstenker at jeg kan er inntollerant av noen slag, men som sagt, det går tregt fredeles, og jeg er overbevist om at det må være andre metoder å få fart på systemet enn å spise rugbrød eller knekkebrød..

Jeg er litt sånn svart hvitt person, har jeg kuttet noe, så har jeg kuttet det også.

Vet det skal være en sånn anti karbo diett et eller annet sted, må finne ut hva de gjør, tenk om det ikke fantes verken brød, pasta , ris eller poteter, da hadde jeg jo dødd av forstoppelse dernest sult. UFF, vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

DERE, fått tre mail denne uken, blir mindre og mindre, kan ikke vi alle sammen ta et kraft tak neste tirsdag i stedet så ser vi hvordan det ligger an, og med litt flere... HÅPER den er ok.

 

forresten, jeg kan ikke skriv noen tegn på pc'en min hjemme, en knapp er borte.

 

 

 

ps. fikk en øvelse av doppler på mage som var fenomenal, lurte på om noen her inne hadde en øvelse på innside lår, altså helt der opp om dere forstår, noe som virkelig fungerer... spørsmålstegn.

 

 

 

 

klemmer fra ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Først.

ps. fikk en øvelse av doppler på mage som var fenomenal' date=' lurte på om noen her inne hadde en øvelse på innside lår, altså helt der opp om dere forstår, noe som virkelig fungerer... spørsmålstegn.

[/quote']

 

Snikleser fortsatt. :)

 

Øvelse 1

Ligg på siden. Tenk at du ligger på en matte. Du er plassert midt på den, og så løfter du bena samlet og legger dem mot kanten. Du ligger da på siden med en liten knekk i hoften, så kroppen din danner en stor vinkel. En arm foran deg for støtte, hodet hviler i den andre armen. Hoftene skal være rett oppå hverandre. Tyngden litt frempå.

Legg det øverste benet i bakken med bøyd kne

leg-exercises-11.jpg

1) løft det innerste benet opp og ned på vanlig takt

2) løft opp og ned på dobbel takt (løft løft ned ned)

3) løft benet - tegn sirkler i luften, 8 hver veg

 

Øvelse2

Ligg på ryggen

1) Løft bekkenet opp og ned, knip godt i rumpa når du løfter

2) Løft bekkenet opp og hold. Før bena ut - dra dem sammen Gjenta 15 ganger, senk bekkenet igjen

3) Ball eller noe fast som fjærer mellom knærne. Ligg på ryggen eller sitt på en stol. Ha ballen mellom knærne og klem sammen.

 

Forresten denne dama her har knallgode tips på sin blogg

Treningslaila.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei MissAsh

 

Eneste grunnen til at du ikke har fått en vektrapportering fra meg er at jeg ikke har veid meg, har en innkommende p-stav mens og øker 1-2kg i vann 1 1/2 uke før, og det er så demotiverende å gå på vekta, men regner med at til neste mandag er alt i rute igjen.

 

Klem Daisy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortelle hvordan det har gått med det "spis-mer-og-oftere" greiene jeg begynte med i dag :) gi gjerne innspill!!

 

07.30 - frokost - 3 knekkerbrød (havre wasa) med go og mager servelat

10.30 - lunch - 250 gram havregrynsgrøt med en banan

13.40 - lunch 2 - 2 knekkerbrød med go og mager servelat

16.00 - en appelsin :)

18.00 - middag: en halv potet, 250 g. seifilet, 300 g. gulrot

 

også har jeg spist tre gulrøtter og to tomater i tillegg i løpet av dagen :)

meen! allikevel er jeg bare opp i 1200 kcal !

Trenger jeg å spise mer enn dette?

 

hmm...

 

har forresten ikke veid meg denne uka, tørr ikke :) tenkte jeg skulle vente til neste uke, og heller bli positivt overrasket da, håper jeg!

ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Ville bare fortelle hvordan det har gått med det "spis-mer-og-oftere" greiene jeg begynte med i dag :) gi gjerne innspill!!

 

07.30 - frokost - 3 knekkerbrød (havre wasa) med go og mager servelat

10.30 - lunch - 250 gram havregrynsgrøt med en banan

13.40 - lunch 2 - 2 knekkerbrød med go og mager servelat

16.00 - en appelsin :)

18.00 - middag: en halv potet' date=' 250 g. seifilet, 300 g. gulrot

 

også har jeg spist tre gulrøtter og to tomater i tillegg i løpet av dagen :)

meen! allikevel er jeg bare opp i 1200 kcal !

Trenger jeg å spise mer enn dette?

 

[/quote']

 

Majones på servelaten, remulade på fisken, kryddersmør på poteten, en neve nøtter, en avokado til kvelds... Små endringer som ikke er usunne og som gir deg de manglende kcal. Dersom du sliter med å få nok kcal bytt ut noe av det magre. Spis en skive med rekesalat på feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne bli med her!

 

Er 170cm, 68kg og 25 år. Er relativt godt trent, men er fryktelig svak for sjokolade og har også en tendens til å spise selv om jeg ikke er sulten, ex hvis jeg er sliten eller følelsesmessig engasjert.

 

Vet ikke hva jeg bør ligge på, men hva med 1300 kcal daglig + 2 timer trening hver dag? Tenker også å ha enten søndag eller mandag som fastedag, dvs kun drikke vann. Vet ikke om det er lurt, men tanken frister (kanskje inntil dagen kommer.. Men kroppen klarer seg vel uten mat en dag i uka? )

 

Mål: Vil gjerne bli gravid, men i og med at det ikke er anbefalt å gå ned i vekt hverken når man er gravid eller når man ammer, vil jeg gjerne gå inn i svangerskapet med idealvekt (62 kg for meg), så er det kanskje ikke så mange kilo over idealvekt når svangerskapet er over. Vi har tenkt til å begynne å prøve i midten av mai, så har ca 2 mnd og vil gjerne gå ned 6 -7 kg før det. Så ca 1 kg per uke.

 

Tenker at basalbehovet mitt ligger rundt 2300 med tanke på at jeg trener en del (1-2 timer hver dag) og har mye muskelmasse. Hvis jeg spiser 1300 kcal daglig, vil jeg da gå i 1000 kcal minus per dag og med en dag med bare vann:

2300 x 7 - 1300 x 6 = 16100 - 7800 =8300.

7 kg = 7000*7 = 49000 kcal.

49000 / 8300 = 6 uker

 

Hvis jeg følger denne knall harde planen (tror jeg har kanskje 3000 kcal om dagen nå), så vil jeg nå mit mål om 62 kg om 6 uker fra nå = onsdag 6 mai.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere!

 

Kat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne bli med her!

 

Er 170cm' date=' 68kg og 25 år. Er relativt godt trent, men er fryktelig svak for sjokolade og har også en tendens til å spise selv om jeg ikke er sulten, ex hvis jeg er sliten eller følelsesmessig engasjert.

 

Vet ikke hva jeg bør ligge på, men hva med 1300 kcal daglig + 2 timer trening hver dag? Tenker også å ha enten søndag eller mandag som fastedag, dvs kun drikke vann. Vet ikke om det er lurt, men tanken frister (kanskje inntil dagen kommer.. Men kroppen klarer seg vel uten mat en dag i uka? )

 

Mål: Vil gjerne bli gravid, men i og med at det ikke er anbefalt å gå ned i vekt hverken når man er gravid eller når man ammer, vil jeg gjerne gå inn i svangerskapet med idealvekt (62 kg for meg), så er det kanskje ikke så mange kilo over idealvekt når svangerskapet er over. Vi har tenkt til å begynne å prøve i midten av mai, så har ca 2 mnd og vil gjerne gå ned 6 -7 kg før det. Så ca 1 kg per uke.

 

Tenker at basalbehovet mitt ligger rundt 2300 med tanke på at jeg trener en del (1-2 timer hver dag) og har mye muskelmasse. Hvis jeg spiser 1300 kcal daglig, vil jeg da gå i 1000 kcal minus per dag og med en dag med bare vann:

2300 x 7 - 1300 x 6 = 16100 - 7800 =8300.

7 kg = 7000*7 = 49000 kcal.

49000 / 8300 = 6 uker

 

Hvis jeg følger denne knall harde planen (tror jeg har kanskje 3000 kcal om dagen nå), så vil jeg nå mit mål om 62 kg om 6 uker fra nå = onsdag 6 mai.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere!

 

Kat[/quote']

 

 

WOW! jeg tror kanskje ikke du skal gå så hardt ut om du trener såpass mye, og er godt trent! og et lite spm: har du noe overflødig fett på kroppen?

Om du går inn for denne planen regner jeg med at du går ned endel de første to ukene, før det stopper opp.. det blir rett og slett litt for lite mat, slik at kroppen din vil spare på det den har.. og jeg anbefaler ikke en fastedag, i allefall ikke en gang i uken! har hørt at man skal ta en sånn "rensing" ca 1 gang hver tredje måned, og i allefall ikke oftere..

 

Men, du får ha lykke til, og ikke minst; velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hei!

 

Jeg vil gjerne bli med her!

 

Er 170cm' date=' 68kg og 25 år. Er relativt godt trent, men er fryktelig svak for sjokolade og har også en tendens til å spise selv om jeg ikke er sulten, ex hvis jeg er sliten eller følelsesmessig engasjert.

 

Vet ikke hva jeg bør ligge på, men hva med 1300 kcal daglig + 2 timer trening hver dag? Tenker også å ha enten søndag eller mandag som fastedag, dvs kun drikke vann. Vet ikke om det er lurt, men tanken frister (kanskje inntil dagen kommer.. Men kroppen klarer seg vel uten mat en dag i uka? )

 

Mål: Vil gjerne bli gravid, men i og med at det ikke er anbefalt å gå ned i vekt hverken når man er gravid eller når man ammer, vil jeg gjerne gå inn i svangerskapet med idealvekt (62 kg for meg), så er det kanskje ikke så mange kilo over idealvekt når svangerskapet er over. Vi har tenkt til å begynne å prøve i midten av mai, så har ca 2 mnd og vil gjerne gå ned 6 -7 kg før det. Så ca 1 kg per uke.

 

Tenker at basalbehovet mitt ligger rundt 2300 med tanke på at jeg trener en del (1-2 timer hver dag) og har mye muskelmasse. Hvis jeg spiser 1300 kcal daglig, vil jeg da gå i 1000 kcal minus per dag og med en dag med bare vann:

2300 x 7 - 1300 x 6 = 16100 - 7800 =8300.

7 kg = 7000*7 = 49000 kcal.

49000 / 8300 = 6 uker

 

Hvis jeg følger denne knall harde planen (tror jeg har kanskje 3000 kcal om dagen nå), så vil jeg nå mit mål om 62 kg om 6 uker fra nå = onsdag 6 mai.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere!

 

Kat[/quote']

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Regn ut. Du har lagt deg på en linje som vil føre til sult. Og det er du ikke tjent med. Du skal ikke bare ned i vekt, du skal også holde den. Ved å slanke seg for hardt vil kroppen skru ned forbrenningen din mye.

 

Ett trimpoeng er 200 kcal brent. Jeg bruker ca 500 kcal på en time step eller aerobic, da jobber jeg med 80% av makspuls.

Tipper du bør regne mellom 25 og 30 trimpoeng i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Regn ut. Du har lagt deg på en linje som vil føre til sult. Og det er du ikke tjent med. Du skal ikke bare ned i vekt' date=' du skal også holde den. Ved å slanke seg for hardt vil kroppen skru ned forbrenningen din mye.

 

Ett trimpoeng er 200 kcal brent. Jeg bruker ca 500 kcal på en time step eller aerobic, da jobber jeg med 80% av makspuls.

Tipper du bør regne mellom 25 og 30 trimpoeng i uken.[/quote']

 

 

Har du forslag til antall kcal per dag kombinert med f.ex 3 trimpoeng hver dag for å gå ned ca 7 kg på 6-7 uker?

Takk for kommentar! Det er litt vanskelig å vite hva man skal legge seg på, syns jeg.

 

Fant regnesiden og det ser ut til at jeg bør følge meny 2 - hvordan finner man denne?

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Har du forslag til antall kcal per dag kombinert med f.ex 3 trimpoeng hver dag for å gå ned ca 7 kg på 6-7 uker?

Takk for kommentar! Det er litt vanskelig å vite hva man skal legge seg på' date=' syns jeg.

 

K:-)[/quote']

 

Regn ut verdiene dine med kalulatoren. Og så trekker du fra max 1000 kcal om dagen. Om du reduserer med 5-800 kcal så vil du få en nedgang på mellom 0,5 og 1 kilo pr uke sies det. Du skal uansett ikke under 1300 kcal om dagen!

 

Bruk målebånd i tillegg til vekt sånn at du kan følge med på endringene som skjer med kroppen din.

 

Jeg slanker meg saaakte denne gangen, fordi jeg har hatt utallige runder med hard slanking med påfølgende vektøkning. Jeg reduserer med 800 kcal i ukedagene + søndag og har helt fri fra telling fredag og lørdag. Da går jeg ned ca 300 gram i uka i snitt. Og jeg føler ikke at jeg er på kur heller. Men jeg har bedre tid enn deg til å nå målet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut verdiene dine med kalulatoren. Og så trekker du fra max 1000 kcal om dagen. Om du reduserer med 5-800 kcal så vil du få en nedgang på mellom 0' date='5 og 1 kilo pr uke sies det. Du skal uansett ikke under 1300 kcal om dagen!

 

Bruk målebånd i tillegg til vekt sånn at du kan følge med på endringene som skjer med kroppen din.

 

Jeg slanker meg saaakte denne gangen, fordi jeg har hatt utallige runder med hard slanking med påfølgende vektøkning. Jeg reduserer med 800 kcal i ukedagene + søndag og har helt fri fra telling fredag og lørdag. Da går jeg ned ca 300 gram i uka i snitt. Og jeg føler ikke at jeg er på kur heller. Men jeg har bedre tid enn deg til å nå målet mitt..[/quote']

 

Takk for innspill. Ser på kalkulatoren at med 68kg, 170cm, 25 år, student (stillesittende) og 16 trimpoeng i uka ligger jeg på ca 2350 kcal i dagsbehov. Er det da OK å ligge på daglig inntak ca 1300kcal for å gå ned ca 1 kg i uka og da nå vekreduksjon på 7 kilo innen 7 uker? Har aldri slanket meg før, så vet ikke helt hvordan dette funker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Ser på kalkulatoren at med 68kg' date=' 170cm, 25 år, student (stillesittende) og 16 trimpoeng i uka ligger jeg på ca 2350 kcal i dagsbehov. Er det da OK å ligge på daglig inntak ca 1300kcal for å gå ned ca 1 kg i uka og da nå vekreduksjon på 7 kilo innen 7 uker? Har aldri slanket meg før, så vet ikke helt hvordan dette funker:-)[/quote']

 

Du har såpass mange trimpoeng hver uke, at du bør nok være nærmere 1600 kcal enn 1300 kcal hver dag.

Kroppen din trenger energi for å fungerer ordentlig og når du trener såpass mye må du også spise.

 

Et råd er at du ikke må bli for opphengt i at du skal klare 1 kg hver uke. Kroppen er et forunderlig instrument, og gjør noen ganger ting vi ikke helt forstår. Du kan f eks ha to helt like uker hva angår trim og mat, og den ene uken kan du gå ned 1,5 kg og den neste står du dønn stille. Prøv heller å innstille deg på mellom 0,5 og 0,8 hver uke, så kan alt du eventulet går ned over det bare være bonus. Det er fort gjort å bli veldig demotivert hvis ikke kiloen forsvinner så fort som vi alle håper.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei Katwan!

Velkommen så mye til forumet her!

 

Jeg må si jeg ble ganske skremt da jeg så din originale plan, men så ser jeg at Doppler som vanlig har vært smart og forklart konsekvenser, og gikk gode tilbakemeldinger!

(Ja, du er ganske flink altså, Doppler!! :))

 

Jeg ser fra den siste meldingen din at du regner ca 16 trimpoeng i uka. Er du sikker på at det ikke blir mer med 1-2 timer trening hver dag? Jeg trener 1 1/2-2 timer 3 ganger i uka og går ellers bare turer, er 168, 72.9 kg (sist måling for en uke siden) og 24 år og ligger da på min. 23 tp i uka. (har også stillesittende arbeid.)

På grunnlag at vi ikke er altfor ulike i alder, høyde og vekt tror jeg at vi ikke vil få altfor ulike summer av treningspoeng heller.. Med å trekke fra 800 kcal om dagen skal jeg ligge på min 1850 kcal om dagen. Jeg har en følelse av at 1300 vil være altfor lite for deg, selv om du vil ned fort.

 

Nå sier du at du vil prøve å bli gravid i mai. Er det ikke da best for kroppen å ha blitt kvitt på en sunn måte, så kroppen er i best mulig stand for å greie å bli gravid? Jeg ville trodd det ihvertfall, og tenker da også at det er bedre å gå ned på en sunn måte, og heller kanskje ikke nå målet 100% med disse kg du vil ha av. Du kommer jo tross alt til å gå opp igjen når du blir gravid. Eller kanskje du har en veldig spesifikk grunn til at du vil nå dette målet annet enn å nå det?

 

Lykke til ihvertfall!

Hvis du vil være ordentlig med her så har vi fast veiedag mandager hvor målene kommer opp på siden!

 

Krapylet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei krapylet:-)

 

Takk for omtenksomt svar. Det kan være jeg får fler trimpoeng, men tror det kan være greit, særlig om jeg skal gå i minus på energiinntak i forhold til energibruk, at noen av treningsøktene blir på noe lavere intensitet enn hva jeg vanligvis har - og da er 16 trimpoeng hvertfall overkommelig:-)

 

Idag var jeg og målte blodsukker hos legen, som var fastende 4.8, det er bra, men det kan godt være litt lavere også, men jeg kan spise brød og slikt som vanlig. (hadd en hang up på at jeg kanskje var insulinresistent fordi jeg hadde så innmari sjoko sug! )

 

Ang. graviditet - godt poeng du har der. Men jeg liker ikke tanken på å ikke kunne gå ned i vekt fra der jeg er og neste halvannet året - er jo egentlig litt teit, viktigste er jo å bli gravid - men likevel. Tenker at vi godt kan utsette prøvinga en måned - så rekker jeg å komme ned på 62 kg + å holde den der på en sunn måte i en måned. Tenker at det bør gå greit.

 

Også et viktig poeng at kroppen ikke er helt forutsigbar. Kjenner jeg skulle ønsker det var så enkelt som at jeg kunne plotte inn noen tall og hente ut andre tall (vekttap) etter et ønsket antall dager. menmen. :-)

 

Fint at du sier fra om veiedag på mandag. Kjenner jeg syns det er fint å være her inne og få litt korreksjon og sånn. Håper å kunne være med å gi noe tilbake etterhvert også. Hvor er det man registrerer mandagsvekta? Eller skriver man bare på trådem som vanlig?

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...