Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Hei Lenemora:)

 

Takk for koselig skryt:)

Tror jeg skrev at begynte på kurs i uke 37 ? men når jeg så etter begynte jeg omtrent samtidig som du skal - i uke 34. Jeg hadde samme vekt i 3 uker så rykket det opp 0,9 kg og til slutt siste veiing før fødsel opp 0,4 kg. Altså totalt 1,5 kg de 5 veiingene jeg rakk før lillesnuppen kom. Da hadde jeg vel gått opp ca 13 kg totalt, og det var jeg kjempefornøyd med (mot godt og vel 30 kg første gang;)) Jeg fikk også to uker på kurs etter fødselen som gjorde at jeg startet liksom rett på nedgangen - men passet jo på å få nok kcal altså! Det var ihvertfall en stor motivasjon for meg at jeg hadde bestemt meg på forhånd!

 

Jeg synes det er flott at du starter nå, det er jo når man tenker over det utelukkende positivt, både for deg og den lille at du spiser sunt og variert nå;)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sist uke ble det 1 spinningøkt og 1 styrke/kondisjon. Kommer liksom ikke helt i mål... Hadde håpet det skulle bli litt mer trim i løpet av uka, men jeg har virkelig ikke orket mer. Vondt i kroppen og ordentlig sliten. Det hjalp nok ikke med en solid fyllekule på lørdag heller...:) Men jeg prøver meg på samme mål for denne uka; 1 spinning og 2 styrke/kondisjon. Forhåpentligvis begynner jeg å venne meg til hverdagen igjen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ihvertfall telle ned 1 styrke/kondisjon:) Deilig å trene!

Har ikke orket å gå på vekta i det siste - jeg har kjent at jeg ikke er helt fornøyd. Sånn er det jo ofte når maten ikke er helt på plass. Så langt denne uka har jeg vært flink så kanskje jeg rett og slett skal hoppe i det og veie meg imorgen. Hadde så fin vekt før sommeren, da følte jeg meg så slank;) Men her jeg er nå er nok mer realistsisk og faktisk der jeg har vært det siste 1,5 året, og det burde jeg egentlig være fornøyd med... Men jeg høynet liksom forventningene da vekta gikk litt ned... Men jeg tror at jeg må tenke litt på hva som er greit og ikke minst realistisk for meg, ellers blir jeg gående og gnage på en kilo eller to...:) Vi får se hva den faktisk er imorgen så tar jeg det derfra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på spinning igjen så da er 2 av 3 økter unnagjort denne uka:) Nå har jeg faktisk vært gjennomført flink hele uka og det er jeg stolt av. Lenge siden jeg har hatt en helt sukkerfri uke! Må innrømme at følelsen av slank har kommet sakte, men sikkert etterhvert som uka har gått. Som jeg har erfart så mange ganger før handler det mer om hvordan følelsen er på innsida - og ikke så mye om hva vekta viser;) Den viste forøvrig 54 kg da jeg veide meg på onsdag. Og jeg har bestemt meg for at det er akkurat passe. Men jeg har også bestemt meg for at den ikke trenger å gå så mye over det. Tror jeg gir meg selv et slingringsmonn mellom 53 og 55, så lar jeg vekt være vekt og fokuserer mer på å beholde denne gode følelsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke nådde jeg endelig treningsmålet mitt med 1 spinning og 2 styrke/kondisjon og jeg er skikkelig fornøyd:D Var også flink med maten - med en liten fest på lørdag og litt godis både lørdag og søndag, men ikke mer enn at det føltes helt ok;) Denne ukas spinningøkt er unnagjort og jeg kjenner at det er en god start! Håper denne uka blir like bra som den forrige:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, denne uka har ikke vært like bra som den forrige. Fortsatt mangler det en treningsøkt. Enten blir det idag, eller så blir det ikke;) Igår var jeg så sliten at jeg orket ikke tanken på å trene engang. Fikk rydda litt hjemme og laget middag. Og mer hadde jeg ikke i meg. Denne helgen er den første på lenge uten planer - og det tror jeg at jeg har hatt godt av. Forhåpentligvis har jeg fått hentet meg litt inn igjen, men stresser ikke om den siste treningsøkten utgår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten hilsen fra en ny nabo ;)

 

Du har vært råflink som har klart å holde vekta så lenge nå! Det er tydelig at dette krever at man er fokusert hele veien, sånn som du har vært.

 

Lykke til videre!

 

soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo titte innom her:) Livet er travelt og formen er så som så om dagen. Forrige uke ble det lite trening. Denne uka er jeg i rute igjen. Vekta har gått litt opp. Sikkert i kombinasjon av lite trening, fylla både fredag og lørdag og ingen tanker om hva som har gått inn. Men har vært på en litt smalere sti fra mandag av, så får vi se om det er greit. Men som sagt er det travelt om dagen og jeg merker at høsten gjør det hele litt mer slitsom:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på spinning, det var ordentlig deilig:)

Driver å vaker rundt 55 +. Er ikke helt fornøyd der kjenner jeg, men klarer ikke helt å ta meg selv i nakken heller. Det har blitt noen halvhjertede forsøk de siste ukene. Og jeg eier ikke tålmodighet med vekta heller. Tror liksom det skal holde med et par flinke dager også er den på plass igjen... Når den først har gått opp så må jeg nok tåle at det tar litt tid før den går ned igjen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår trente jeg 50 min kondisjon, det var veldig passende:) Og idag var vekta 55 blank så det er litt ned fra tidligere i uka. Håper dette er starten på en bedre vekttrend enn jeg har hatt på sensommeren/begynnelsen av høsten. Greit om jeg sakte, men sikkert beveger meg nedover til 54 igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... prøver nå og ha en smal helg, men jammen ble det ikke et par boller og sjokolade igår kveld:o Hadde faktisk kjøpt inn masse deilig til smoothie, men det forsvant liksom litt i skyggen av godis... Prøver igjen idag på en passe sunn lørdag i det minste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt veldig flink med maten, har hatt fint fokus hele uka:) Har gått tur idag og, så litt trim får jeg selv om jeg ikke orker og trene;) Håper veldig at jeg skal få litt resultater på vekta etterhvert, men akkurat nå vil jeg ikke veie meg for å holde på motivasjonen. Avventer til neste uke med vektrapport;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ingen veiing denne uka, har fått mensen og føler meg omtrent som en elefant;) Sliter fælt med nakkevondt om dagen, og det igjen gir en voldsom hodepine. Idag har jeg tilogmed vært hjemme fra jobb. Orker jo nesten ikke sitte foran data eller se tv heller...Så lenge formen er sånn så blir det lite trening akkurat nå. Gleder meg til jeg orker litt igjen:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen trening her. Hodepinen har satt seg i pannen/bihulene. Orker nesten ikke noe annet enn å ligge på sofan. Tygger smertestillende og bruker nesespray for å lette på trykket. Jeg er ikke forkjøla så det er ikke så mye behandling å få. Dessverre har jeg nå mistet litt den gode motivasjonen fra forrige uke. Men jeg er sterk i troen på at den kommer tilbake, bare jeg blir frisk og kommer tilbake til hverdagen igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Stå på vidare, Melis!

Eg har fulgt deg gjennom både svangerskapet, ned i vekt etterpå og no hold vekten, og du er min store helt! ;)

Synes du har vore SÅ flink!

Må alltid inn å lese og få motivasjon når det er kommt eit nytt innlegg frå deg!

 

Håpar du blir fort frisk igjen så du kan finne tilbake til dei gode vanane dine, både med trim og mat!

 

Klem frå Rosalilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig hyggelig innlegg å lese Rosalilje:) Tusen takk for koselig skryt!;)

 

Jeg håper jeg snart er tilbake i normale omstendigheter. Formen er helt bånn, jeg er kjempeforkjøla og hodet verker som det har gjort en stund. Denne uka har jeg i det minste vært på jobb, men ingen trening. Det er nesten sånn at jeg føler musklene svinne litt:( Om det er fint vær imorgen håper jeg på en liten tur ut, hadde vært godt å få bevege kroppen litt mer enn jeg har gjort den siste uka... Vekta er et sted mellom 55 og 56, det er vel ingen krise akkurat, men jeg holder fast ved at jeg fortsatt skulle ønske den var 54. Men jeg kjenner også at jeg ikke kan stresse med det akkurat nå. All den tid jeg ikke går videre OPP, for da er saken en helt annen!;) Om jeg ikke akkurat er igang med trening igjen til uka er det kanskje mer realistisk å håpe på uka etter? Jeg får se det ann, men når jeg har vært dårlig så lenge er det nok et poeng å bli ordentlig frisk før jeg tar skikkelig fatt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt ikke helt i form, har nok hatt bihulebetennelse. Men har fått meg treningssykkel hjemme og prøvde meg på en liten økt nå;) Det gikk greit, men er helt utslitt nå etter 20 min:eek: Sliter fortsatt med hodepine og den kommer sterkere etter fysisk aktivitet. Men om formen er grei etter jobb imorgen tror jeg jammen jeg skal prøve meg på en spinningøkt. Så lenge formen ikke blir mye verre tror jeg rett og slett jeg bare må kaste meg ut idet nå. Savner å trene og savner å føle meg sterk og sunn som man gjør når man trener jevnlig:o

Den siste uka har vekta gått litt opp så nå er det fullt fokus noen uker. Lurer faktisk på om jeg skal telle litt bare for å komme godt igang igjen. Føler det har vært litt halvveis innsats over lang tid nå. Jeg vet jo at jeg har det sånn i perioder, men denne perioden har vart lenger enn vanlig.... Tydelig at jeg trenger litt ekstra drahjelp for å komme over kneika;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår skulle vi følge største snuppa i bursdag, så vi gikk hele veien - gikk tur mens hun var i bursdag - og gikk hjem igjen. Ble 3,5 time. Trodde beina skulle dette av:p

Og idag har jeg vært på spinning. Snakk om å starte opp igjen med et pang!:( Håper formen holder seg sånn passe framover nå. Jeg har planlagt trening på onsdag igjen, da med litt styrketrening også;)

Godt å være igang igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så godt å høre at formen din er litt bedre, Melis!

Håpar den berre er stigande frå no og framover :-)

Begynte nesten å bli litt bekymra, synes du har hangla veldig lenge no...

 

Lurte berre på, er du fornøyd etter brystoperasjonen du tok?

 

Eg held til inne på ned under 10 kg, hører vel mest til på Hold Vekten, for vekta står stort sett i ro, men skulle helst vore ned 2-3 kg først! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta idag 55,2:D Det er nedgang fra veiinga mi i helgen så nå har jeg stor tro på at 54 er i sikte - og der skal jeg jobbe litt for å holde meg nå framover mot jul. Skulle egentlig vært en tur på sats idag, men hodet var ikke så godt etter en slitsom dag på jobb så jeg ble hjemme. Men har nå i kveldinga sykla 20 min på sykkelen min foran tv, så det er er absolutt mye bedre enn ingenting! Prøver på sats igjen imorgen.

 

Rosalilje: ja, denne forkjølelsen/bihuletennelsen har jammen ikke vært noe spøk. Kan ikke huske at jeg har vært så sammenhengende dårlig form av en sånn type sykdom før. Men takk og pris ser det ut til at dette er avslutningen:)

 

Brystløftet mitt er jeg utrolig fornøyd med. Jeg har en helt annen selvtillit nå enn jeg hadde før operasjonen. Jeg plagdes veldig med det jeg følte var "vrengte bukselommer" Hadde en D-cup, men det var mer hud enn bryst for å si det sånn:o Jeg må innrømme at etter operasjonenn så synes jeg de er (veldig fine) men litt små så jeg har bestemt meg for å fylle på litt nå rett før jul;)

 

Lurte litt på hvor du holdt til, da skal jeg titte etter deg på ned under 10 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...