Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Til frokost i dag har jeg lagt noe utrolig godt - frukt "slush". Det skulle egentlig bli en smootie, men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente. Prøv følgende:

 

 

1 beger Yoplait dobbel 0% vanilje

ca 100 gram frossen rips

2 ss knuste linfrø

2ss udos choice olje, flytende

Tilmålt mengde proteinpulver, jef forsøkte m 2ss det var greit

 

Putt det i en blender - og la den gå på sakte hastighet en stund. Jeg måtte skru den av å ta en skje å blande litt nå og da fordi det var for tørt når ripsen har helt frossen - når den har en kremaktiv konsistens SPIS:-) Det var så deilig!

 

Jeg mener jeg får i meg mye bra her

- fett via udos choice

- fett via linfrø (som jeg tygger i stykker når jeg får de i munnen)

- proteiner via pulveret

- melk via yoghurten

- Frukt og vitaminer via ripsen

 

Rips er ofte litt for surt synes jeg, men kombinert med denne kalorifattige yoghurten og fremstående som en frisk rød deilig sorbet is var dette en helt perfekt måte å få i seg rips på!

 

Tror nok smootie kan bli en morgen klassiker etterhvert. Får se hvor lenge det går før jeg er sulten igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Udos choice olje er en økologisk olje som inneholder en sammensetning av forskjellige oljer inneholdende omega 3,6 og 9. Første bud for å forbrenne fett er å putte i seg riktig fett - det er fint med olivenolje også - og linfrø olje. Tror denne innholder 6-7 forskjellige oljer Smaker ikke spesielt godt, men er helt greit. Jeg har funnet ut at den er lettere å få i seg i en deilig morgen smootie:-)

 

Også du - selv om du ikke har rips så kanskje du kjenner noen som har? Veldig mange har bærbusker men plukker ikke, jeg fikk plukke hos svigermor - også skal jeg plukke kirsebær hos en arbeidskollega i morgen. De blir glad for at noen gidder å plukke og jeg blir glad for å få deilig usprøytet mat i fryseren til hele vinteren. En skikkelig god deal!

 

Forresten så har frokost smootien min holdt meg mett helt til nå, 3,5 timer etter jeg spiste. Nå er det lunsj - det blir deilig:-) ¨

 

Dagens tankevekker:

I dag føles dagen fin - det gjør meg glad. Kropp og sjel elsker at jeg tar godt vare på meg selv - gode tanker er også å ta vare på seg selv. Hvorfor gjør jeg ikke det HELE tiden? Hmmmm - ja, hvorfor ikke? Gå tilbake å les dette en dag du sliter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har jeg bestemt meg for at jeg skal kose meg litt ekstra etter en asketisk uke i forhold til mitt tidligere liv. Jeg skal spise litt godis (veie det) og drikke litt vin. I tillegg tror jeg det blir pop corn???? Jeg skal på fest i kveld, men vet jo ikke hva som blir servert.... Nå skal jeg spise ett vita hjertego rundstykke, selv om det er altfor tungt:-) Kjenner jeg er desperat sulten etter mange timer uten mat! mmmmmm blir godt, det - kanskje søtsuget kan dempes også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter lørdager..hahaha...huff..i dag har det blitt mc donalds etter jobb...nå sitter jeg faktisk her og har akkurat spist et kakestykke MED krem!!! Det var VELDIG GODT!! og jeg har faktisk ikke no dårlig samvittighet....men når jeg starter å tenke at jeg heller kunne vært ute og gått (noe som var planen) så blir det litt verre! Vi skal ut og spise med en kunde av min samboer i kveld pluss hans foreldre. Så da blir det fisk eller kylling har jeg bestemt! :)

Så blir det som deg litt drikke ja! Og nok også litt potetgull...haha offamæien...og så er det fullt kjør i morgen igjen...men jeg har fortsatt tid til å gå en tur..burde jeg det?????

 

Hjelp!! Noen må sparke meg ut i dag...var så godt å slappe av litt!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Søndag ettermiddag, tid for ettertanke:-)

Hvordan gikk det egentlig i går? Jo, det gikk faktisk bra! Vi fikk reker til mat, men heldigvis hadde vertinnen sørget for mat til oss som ikke er så glad i det..... spekematen var helt nydelig:-) Salt og syndig, men akk så godt. I underkant av to glass rødvin var innenfor planen, så jeg skal vel ikke klage. Deilig våkne i dag uten å kjenne på gårsdagens alkoholinntak i hodet.

 

Deilig med en treningsfri helg - skal i støtet i morgen tidlig klokken halv syv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg konstanterer at helger uten barn er en helt annen greie enn med! Greia er at jeg faktisk må leve med at jeg har barn stort sett hele tiden, og at jeg ikke kan skylde på det når det gjelder å være fet:-)

 

Jeg lever:-) Nå er det en ny uke og jeg må stå på som bare det - det ko med å bli kvitt de gamle dårlige vanene mine. Det kommer til å gå helt fint for jeg er klar til å bekjempe de utfordringene jeg har med å få gode rutiner rundt spising og inntak av det kroppen egentlig ikke liker. Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke gåtur i går eller i dag så jeg har hatt en treningsfri helg jeg og! Egentlig ganske deilig...og det ble kylling i går kveld pluss champagne og rødvin! :) godt godt godt :) Jobbet i dag så har vel kvittet meg med litt av kaloriene, men kjenner på magen at helga har vært en utskeielse!

 

Jeg som deg skal ta taket i i morgen igjen... (litt godt med hverdager og)

Da er det mat som vanlig og LANG gåtur for å bli kvitt helgas ekstra kilo (gram).

 

Gleder meg til nok en uke med (forhåpentligvis) nedgang!! Det føles så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Siden forrige mandag er jeg 1,3 kg lettere! Det betyr at jeg samlet har gått ned 7,9 kg på 3 uker - strålende, spør du meg:-) Selv om helgen ble så som så, uten rutiner og med inntak av både det ene og det andre uten å gå så mye som en meter siden torsdag så gikk altså vekta nedover også denne uken. Det må være fordi jeg har fortjent det!

 

Jeg fortsetter å heie på MEG og alle andre flinke "ta seg sammener" der ute.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er så godt å få skryt! Tror faktisk jeg er helt avhengig av det:-) Dagens minus på 1,3 kg ga meg inspirasjon til å få noe ut av den uken som kommer trimmessig - nå har jeg kommet hjem fra en 8 km lang tur i skogen som varte i 1 time og 15 minutter. Deilig! Skog og frisk luft er sjelebot. Nå skal jeg ta en deilig dusj, spise en smootie og teste ut "shakra" matten.

 

Livet er til for å nytes - det handler bare om å nyte riktig folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HermineH

Er egentlig med på en annen tråd, men er begynt å lese din fordi det er så utrolig inspirerende å lese det du skriver. Du burde virkelig tenke på å lage en blogg så flink som du er. Leste at du tenkte på å kjøpe slankeboken av Allan Carr. Har du lest den nå? Hvordan funket den for deg?

Lykke til videre, skal følge med på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er bare å ta av seg hatten for deg..!

 

Er det ikke moro å leve?

Tenk den forandringen du har gjort på så kort tid..

 

Leser tråden din ofte, men har ikke tråd selv..

 

Har greid over 10 kg. på 3 mnd. og det er jeg fornøyd med.

Vil minne deg på at du må få i deg vitaminer og det som trengs av næring så du ikke tapper kroppen for det..

Du som er så sunn har nok orden på det..

 

Lykke til videre, vi legger om livsstilen for alltid.. Og det er gøy når vi mestrer mer etter som kiloene faller av---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Tusen takk til dere for hyggelige tilbakemeldinger - fint at det jeg skriver er til nytte og inspirasjon for andre også. Det er virkelig nyttig å skrive for jeg blir jo inspirert av meg selv også!

 

Noen ganger leser jeg opp det jeg har skrevet og det dere skriver inn til meg for kjæresten min, han ler godt og sier at han skjønner mye mer nå av hva slags utfordringer jeg har og hvordan det føles. Det ga seg utslag i helgen som jeg ikke hadde forventet - lørdag hadde jeg kjøpt helgegotteri til ungene. Hver sin pose med søtt, salt og godt. Jeg må innrømme (dette har jeg ikke fortalt noen før altså) at jeg i kassa i butikken stakk hånda nedi både to og tre ganger for å ta noen biter. Sykt godt, men akk så dårlig følelse det gav. Det var som at du visste du gjorde noe helt ulovlig, men at om ingen så så var det greit. Herregud, så lettlurt jeg er. Har flere det slik? Det er jo derfor jeg har blitt tjukk. Når jeg er slank har jeg kontroll, så begynner det å skli ut. Jeg kjøper en eller to kick. Lakris er jo greit.... Også kjøper jeg endel "sukkerfritt" og kanskje økologisk godis, dyrt og deilig. Etterhvert baller det seg på også har jeg tilslutt tatt meg selv i at jeg driter i alt og hiver inn størsteparten av en 200grams sjokoladeplate. Hallo, er det rart man blir tjukk? Så til det jeg skulle fortelle om hva som skjedd i helgen - Kjæresten så jeg hadde hånda oppi en av posene med godis - han tok RESOLUTT tak i posen, krøllet den sammen og stappet den OG en potetgullpose i SØPLA! Jeg ble så paff at jeg bare sto der....... OG GRUNNEN TIL AT JEG GJØR DETTE ER AT HVIS DU SPISER DET DER SÅ MÅ JEG GÅ EN HELVETES LANG TUR for at du skal gå det av deg igjen, sa han...... ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.... faktisk var det litt deilig:-) Og ungene merket ingenting. De delte bare den posen som var igjen!

 

I kveld har jeg kompensert litt for helgens smågodtbiter, rødvin, spekemat og andre utskeielser - jeg har gått 8km i skogen - det tok 1 time og 15 minutter - herlig.

 

Nå er det bare å legge seg, mett av en utrolig deilig yoplait 0%, kjørt i blender m litt frossen jordbær, rips og noen få bringebær tilovers fra desserten. HERLIG og livgivende - den perfekte avslutning før man legger seg med kur i håret.

 

I dag har jeg vært flink til å nyte - livet blir bra om jeg nyter de rette tingene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH
Hei HermineH

Er egentlig med på en annen tråd' date=' men er begynt å lese din fordi det er så utrolig inspirerende å lese det du skriver. Du burde virkelig tenke på å lage en blogg så flink som du er. Leste at du tenkte på å kjøpe slankeboken av Allan Carr. Har du lest den nå? Hvordan funket den for deg?

Lykke til videre, skal følge med på tråden din.[/quote']

 

 

Jeg har ikke fått lest slankeboka til Alan Carr enda - tenkte at den skulle få vente litt, nå er jeg så full av inspirasjon - men kanskje det kommer en dag - en dag da en slik bok vrir rundt på hjernen min som den har gjort en gang før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink kjørste du har! Han gjorde det rette der!!! hehehe....

 

Jeg trodde aldri jeg skulle komme meg ut på tur i dag..men jeg og er heldig og har verdens beste samboer. For han fikk meg nemlig ut på en 1time og 25min lang gåtur...og jeg har gjort all min styrketrening i dag og!

Klarte 40x2 pushups!!! ALDRI KLART 40 PUSHUPS FØR!!Nå kommer jeg til å sove som en unge etter en nydelig dusj!!

 

Godt å ha støttende menn!!!! Tenk at de faktisk finnes!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Nå har jeg endelig fått prøvd spikermatten som alle skryter så av. FYTTIRAKKERN så vondt når du la deg ned, men gud så deilig etter en stund:-) Du ligger der å kjenner det stikker langt inni flesket, spesielt nederst på rydden, der det er mest press på matten. Men etter en stund kjenner du blodet begynne å "dunke" i ryggen og etterhvert flere steder. Venter du litt til så slapper du av og det er deilig. Jeg hadde ikke lyst til å gå av etter 20 minutter.... Datteren min sa jeg hadde "hull" på ryggen 2 timer etterpå. Dette er noe jeg kommer til å gjøre igjen. Jeg skal teste det ut på maven også - og låra. Høres det ikke fornuftig ut å få i gang blodsirkulasjonen i de feteste regionene? Da vil den økte blodtilstrømningen frakte med seg flesket bort og huden vil bli vakker uten celluiter og annen styggedom??????????? Vet ikke om den teorien holder mål, men jeg skal nå prøve. Det kan ikke skade iallefall:-)

 

Dagen i dag blir litt mas - men jeg skal fikse den! Dette skal bli en ren og fin "grete" dag som "spirrevipp" sier - de dagene er de beste.

 

Jeg har forresten målt meg i dag 25.8.2009. Første måledag var 10.8 - en uke etter oppstart "nytt liv":

 

Hals: 38 MINUS 1 cm siste uke - 1 cm totalt

Arm: 34 Minus 0 siste uke - 1 cm totalt

Midje: 91: Minus 4 cm siste uke - 9 cm totalt

Hofte: 105 Minus 1 cm siste uke - 1 cm totalt

Rompe: 108 Minus 2 cm siste uke - 4,5 cm totalt

Lår: 64: Minus 0,5 cm siste uke - 3 cm totalt

Legg: 41: Minus 1 cm siste uke - 1,5 cm totalt

 

Samlet minus siste uke er 9,5 cm og siden jeg fikk begynt å måle for 2 uker siden cm 21 cm

 

Det blir mindre av meg! OG JEG LIKER DET....... veldig godt!

 

HEIA MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag klarte jeg å komme fra jobb i en time for å trene spinning! Det er helt herlig og bidrar til at dagen blir en god dag:-)

 

Oppfordrer alle til å få seg noen trimpoeng i dag - det gjør så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsen33

Ser at du jobber og står på Hermine-veldig bra!Gikk ned 2,3 kg første uke, noe jeg absolutt sier meg fornøyd med.Trener på å unne meg litt godt ( mat, kake , godterier) innimellom-noe jeg tror er viktig for å holde inspirasjonen på lang sikt,Vanskelig det der med å spise 5 biter smågodt,istede for hele posen.Skal på sykkeltur med mannen i kveld-det gleder jeg meg til.Ser også at det er viktig å fokusere på positive opplevelser som ikke innkluderer mat.Ha en sunn og fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Jeg må jaggu si du holder ut. Det var en ting du skrev "at det ikke går ann å skylde på barn", du har nok veldig rett. Jeg skylder på stakkars lille prompen jeg har hjemme for at jeg ikke kan gå å trene når jeg vil. Stikkordet er når jeg vil. Det er jo alltid i hans leggetid. Jeg har skjønt at du har eldre barn, men hvordan gjør du det? Trener du kun i arbeidstiden?

 

Forøvrig har jeg begynt å lese Allan Carr, så jeg skal rapportere om hvordan det går når jeg har kommet meg forbi side 5.

Lykke til videre og gratulerer med enda mer ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Når jeg trener?, når jeg får det til! Forsøker å få det til to ganger i uken på dagtid, skjærer seg noen uker etterhvert, men foreløpig av tre uker er det bare en som har gått skeis. Fredager pleier jeg å være på spinning kl 17.00 - rett før helga, god samvittighet og umulig å bomme på kosten fredags kveld da - motivasjonen kommer etter å ha slitt på sykkelen en time. Mandags morgenen kl 06.35 trener jeg også annenhver uke - deilig å komme på jobb skikkelig våken og i støtet. Ellers går jeg tur. Nå på mandag gikk jeg tur med en venninne i 1t 15 min - 8 km kjennes på kroppen og gjør MASSE med forbrenningen. Mine barn har begynt å bli mer uavhengig av meg, så jeg kan stikke av en time eller to om jeg vil nå og da, men jeg serverer somregel middag først og setter de til noe nyttig - rydde rom, lekser eller så trener jeg når de er på treninger selv.

 

Jeg har nå lært meg at dette handler kun om prioritering - grunnen til at jeg ikke har trent de siste to årene er jo at jeg har prioritert andre ting, som kjæresten min. Ikke en dårlig prioritering, men kanskje en dum en! Jeg klarer jo så fint å kombinere kjæreste og trening, at dette skal gå fint. Grunnen til at jeg vet at det går an å kombinere det er jo at nå VILLE jeg. Trening er så mangt. Jeg har en billig sykkel ståene på jobb - med den sykler jeg på posten og butikken. Og jeg spurter opp fire etasjer på jobben sikkert 4-5 ganger hver dag. Gjør jeg det, går tur to tre ganger i uka og trener to tre ganger så må jo det her bli fantastisk! Vask av hus er forresten en undervurdert fysisk aktivitet - nå er det mye mer gøy, fordi jeg får trimpoeng for det!

 

Nei folkens, vi får slutte å skylde på andre når vi blir tykke og ikke får trent. Det er KUN vår egen skyld. Vil man trene får man til å trene - men kanskje det å dra på samme typen trening på helsestudio akkurat i ungenes leggetid hver dag er litt dumt? Da blir det jo vanskelig. Kanskje du må sørge for å ha et helsestudio med barnepass? Trene lørdag formiddag? Eller kanskje kl 17 en dag, og heller spise middag senere? Få til en deal med sjefen om EN dag i uken med trening på dagtid mot at du jobber en halvtime lenger tre dager i uken eller kanskje sjefen skjønner at det er lurt, fordi du blir lykkeligere, blidere og sprekere? Sykefravær er DYRT.

 

Lykke til med Alan Carr boken iallefall - gleder meg til å høre hvordan du Manolowitch synes den er:-)

 

Og til deg Mamsen33 - så bra at gubben blir med på en sykkeltur! Sånne menn vil vi ha! Synes du hadde kloke tanker om det å venne seg til å unne seg litt godt innimellom. Gjør også det, men forsøker å venne meg til at jeg endrer litt syn på hva som er godt også. Godt for meg i disse dager er fruktsmootie. Og masse frukt med mager vanilje kesam på.... Kanskje en bit, altså bare EN eller TO med 70% sjokolade..... Også lager jeg meg gele. Jeg lager gele av ALT. Fun light er godt å lage gele av - også kan du gå å stappe skjea inn i kjøleskapet hele dagen uten at det er noe farlig. Du får noe som erstatter godissuget ditt uten at det gjør skade. Glem selvfølgelig vaniljesausen:-) Er jeg i bursdag unner jeg meg noe, men jeg tror jeg skal innta en holdning til at kaker på jobben er noe jeg skal holde meg unna. Ingen har noe med om jeg velger å spise et knekkebrød i stedet for en kake for å slippe å halse rundt i skogen i en time den kvelden:-)

 

Nei folkens, vi må nok tenke sjæl - og vi må gjøre våre valg - uten å tenke på hva alle andre måtte synes om det. Vi er sjefer i VÅRE LIV, iallefall er det på tide vi blir det!

 

Heia OSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Trening gjør meg så effektiv! Jeg kommer meg tidliger opp om morgenen, jeg yter mer på jobb, jeg er blidere og jeg merker at livet smiler til meg. I dag spratt jeg opp, dro i møte klokken 7 og rakk akkruat trening kl 9.30 - en time etterpå var jeg mange hundre kcal fattigere i kroppen og gledet meg til å dusje, spise lunsj og dra i ett møte til. Jeg har en jobb hvor jeg snakker mye med mennesker, jobber med motivasjon av unge mennesker, noe som krever at jeg selv også har krefter til å motivere de - det har vært vanskelig en stund fordi jeg selv har vært så umotivert - nå er alt så meget bedre!

 

Tenk at litt mat og trening i riktig sammensetning kan gjøre så mye bra! Selv i dag som tante rød kom på noen dagers besøk klarer jeg å holde tankegangen positiv - DET er nye tanker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er så deilig med dager som går som de skal! I dag har jeg valgt å bytte ut litt mat med youhurt is. Dæven det var godt, ja:-) Jeg storkoste meg med isen. Samlet har jeg fått i meg ca 1400 kcal i dag - det er godt innenfor rammene, så jeg er veldig fornøyd med meg selv.

 

I morgen SKAL og MÅ huset mitt være strøkent. Det er bare så innmari mye å rydde først. Hvordan gjør man det tro? Før har jeg vært oppe hele natten for å rydde og vaske - nå tror jeg at jeg må finne på noe annet lurt........ kanskje stå opp tidlig i morgen? Tja - vi får se...... tips mottas med takk! Tenk om vi kunne hjulpet hverandre hos hverandre? Da hadde det gått så mye bedre. Tror jammen jeg skal foreslå det for et par venninner i helga - vi kan vaske sammen hos hverandre. Mye hyggeligere og mye mer effektivt!

 

Nå går øynene i kryss - natta alle flinke og ikke fullt så flinke der ute - VI ER PÅ VEI MOT MÅL - NYE BRA MÅL SOM BIDRAR TIL AT VI FÅR ET LANGT LIV I GOD FORM.

 

HEIA OSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er så deilig å ha vært gjennom en lang fin fredag når alt har gått så bra. Jeg har spist helt perfekt i dag og fått til en time med spinning. I kveld ble det deilig kyllingfilet, ris og salat - kosen var yoghurt. Det værste er at det ER kos med yoghurt:-)

 

Nå er målet å få til en like fin lørdag:-) Og forresten - jeg har fått tilbud om å være med på et prosjekt! Slankeprosjekt. Min egen "slankekrig". Jeg fikk forresten snakket litt med hun jeg skal begynne på opplegget hos i dag. Neste mandag, 7.9 skal jeg igang. Da er det deilig å allerede FØR kurset ha gått ned 7,9 kg - kanskje litt ned på mandag OG litt neste mandag - fint å ha mål. Opplegget jeg skal være med på er en kombinasjon av kost, personlig oppfølging, trening i gruppe 3 ganger pr uke og egen innsats i tillegg. Opplegget skal vare i 4 måneder - jeg GLEDER meg. Dette er et forsøksprosjekt - om det blir vellykket skal de gjøre det til et kommunalt opplegg som skal vare ett år om gangen for mennesker som er veldig overvektig. Da vil man få henvisning av lege og trening på "resept"

 

Jeg tror virkelig at det blir løsningen på mine utfordringer. Jeg er fortsatt supermotivert etter 4 uker på mandag. Det blir godt å få hjelp de neste kiloene.

 

Dere skal få rapporter fortløpende om hvordan det går. Veldig motiverende å skrive om hva som skjer i dagene mine for meg selv - og forhåpentligvis ok for dere som kommer innom å leser noen mine tanker.

 

Nå er det natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har kjæresten og jeg hatt en konstruktiv dialog som fikk meg til å tenke litt anderledes. Jeg og mange andre liker jo å kose oss litt, kanskje litt mye (kanskje derfor vi er her) Jeg har tenkt at det å ta litt godis nå og da i helgene er greit bare jeg legger det inn i "regnskapet" mitt og bruker kosemerker på det. Men så begynte vi å drodle rundt tankegangen min om sigarett røyking igjen - der har jo holdningen snudd helt fra at jeg røkte og til jeg sluttet. Nå synes jeg oppriktig synd på de som enda holder på med dette - og takker min skaper for at jeg klarte å slutte. Boka til Allan Carr skulle jeg ha hatt mange år tidligere! Hovedårsaken til at jeg ikke røyker mer er jo at jeg ikke synes det er forenlig med hvem JEG er og hva jeg ønsker å stå for. Det er jo faktisk helt villt å suge inn giftstoffer som forurenser kroppen din og gjør at du ikke har det bra. Men så var det mat og godis da. Jeg ER flink til å spise sundt. Jeg er opptatt av maten skal være laget fra bunnen av, hjemmelaget uten masse tilsetninger er bra. Jeg liker at maten er økologisk og fairtrade - så jeg tilstreber å kjøpe det når det passer og føles riktig (oftere og oftere) Nok vitaminer, olje og variert kost er viktig, og har egentlig alltid vært det - men mengdene har vært litt store. Jeg er ikke sånn at jeg skal la grønnsakene bli kjent med hverandre før de går i gryta, altså - jeg er bare opptatt av å tilføre kroppen det som er bra både for meg, jorda vår og de som dyrker maten vi spiser. Gode tanker og veldig i tiden. Mat skal smake godt, være ekte og ting kroppen ikke trenger, nei det holder vi oss unna. MEN jeg er ikke helt konsekvent fikk jeg da beskjed om av kjæresten. Nehei - ikke det? Vel, sier han - du spiser SMÅGODT. Det er det liksom greit at unger gjør, men en voksen dame som deg? Fylle opp med store poser når du skal på kino og skal "kose" deg litt. Hmmm - den posen du fyller opp er full av sukker og masse drit som kun er godkjent i KONGO! I forhold til hva som er bra i kroppen er jo det der drivstoff til et atomkraftverk - IKKE BRA. En ting er at man lar barn spise noe av et, men det er jo helt villt det også - men at DU, en voksen DAME skal dytte i det den driten der, nei det skjønner jeg ikke. Faktisk, når jeg tenker over det så er jo dette sant!............. huff, folkens, snakker om å måtte gi slipp på noe man faktisk bare må innse at man er avhengig av. Jeg synes jo synd på de som må kjøpe seg røyk - og tenker to ting: Stakkars - så harry...... Vel, nå kjenner jeg at noe nytt er på gang. Tenk på de som ser meg i kassa å sier: Stakkars - så harry; VOKSNE DAMA MED USUNT SMÅGODT! Hmmmmmmmmmmmmmmm

 

Faktisk så er det noe i det. Hva om jeg tenker at godis er ren sjokolade i små menger. Ren lakris uten kunstige tilsetningsstoffer, nøtter, frukt og kanskje is av god kvalitet. Hva om det, folkens?

 

Jo da er det sammenheng mellom hvordan jeg tenker og hva jeg gjør. DET hadde vært noe det. Kroppen er noe jeg skal leve med resten av mitt liv - for å gjøre den glad må jeg gjøre gode ting med kroppen. Giftstoffer skal jeg iallefall ikke putte inn!

 

Dette må jeg tenke mer på - Jeg tror faktisk ikke det egentlig er værre enn dette. Rett og slett å få et forhold til snop som til røyk - NOT ! IKKE BRA! USUNT! FARLIG! HARRY!

 

Ja ja - da trang jeg ikke lese noen bok - tror jammen koden kan være akkturat det her............ fortsettelse følger etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...