Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Så lenge det er målet kan jeg ikke se at å rapportere oppgang er å banne i kirken - før eller siden må jo nedgangen stoppe eller så forsvinner du jo helt. Og det vil vi jo ikke! :-)

Så gratulerer med flott resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Skjønner at du er på en terskel nå ,hvor du må gå en hårfin balansegang med matinntaket.

Men siden du trener så mye så er det sikkert muskler som bygges :)

 

Jeg fortsetter med RYP programmet mitt, men jeg har måttet ta noen uker med "repetisjon" ( gammel lærer vet du!) for det har jo vært så mye turer og avbrudd. Dessuten så tror jeg at jeg startet med litt for tunge vekter, var nok litt tøff ja.... det får jeg angre på nå når jeg skal ha flere repitisjoner og mange sett.

Men jeg holder ut- styrke minst tre økter i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er målet kan jeg ikke se at å rapportere oppgang er å banne i kirken - før eller siden må jo nedgangen stoppe eller så forsvinner du jo helt. Og det vil vi jo ikke! :-)

Så gratulerer med flott resultat!

Nei da' date=' du har helt rett. Er for første gang i livet mitt fornøyd med å gå OPP i vekt.

 

Skjønner at du er på en terskel nå ,hvor du må gå en hårfin balansegang med matinntaket.

Men siden du trener så mye så er det sikkert muskler som bygges :)

 

Jeg fortsetter med RYP programmet mitt, men jeg har måttet ta noen uker med "repetisjon" ( gammel lærer vet du!) for det har jo vært så mye turer og avbrudd. Dessuten så tror jeg at jeg startet med litt for tunge vekter, var nok litt tøff ja.... det får jeg angre på nå når jeg skal ha flere repitisjoner og mange sett.

Men jeg holder ut- styrke minst tre økter i uka!

Ut ifra næringsfordeligen min nå skal det være praktisk talt umulig å legge på seg overflødig fett, da jeg ligger omtrent 300 kcal over mitt dagsforbruk, noe som du vet er helt kritisk for muskbygging.

 

Jeg gjorde det samme som deg første gangen. Begynte med litt for tunge vekter og greide ikke på følge progresjonen som er planlagt. Dermed var det "back to scratch" for å begynne med litt lettere vekter.

 

Men du gjør jo det som utvilsomt er det viktigste da: holder ut!!

 

Hei Leeplay! Du har nok full kontroll på inntak og forbruk av kalorier!!!! :)

 

Er du ferdig med å innrede vektløftergymet ditt??

 

Hilsen Caroline

Hei Caroline

 

Føler at jeg har stålkontroll på kalorier og næringsfordeling nå, men ting kan alltids forbedres og man skal aldri bli helt fornøyd, for da har man jo ingenting å jobbe mot.

 

"innrede" er vel å strekke begrepet litt langt. Men har i alle fallfått tak i det mest relevante utstyret nå, og bruker det flittig! Har også gått til anskaffelse av et stort speil for å kunne sikre riktig kroppsholdning ved utførelse av de enkelte øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra for de leeplay og dine faste følgesvenner solvik og fleksnes.

Jeg klarer ikke å holde slankemotivasjonen oppe for tiden og har hatt lang pause. Å logge inn her i dag og se tallene dere kan skilte med er veldig motiverende. Så utrolig godt å se at dere klarer det! Kilo for kilo har dere kjempet dere nedover, jeg er utrolig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fortsatt koser deg i vårværet!

God helg

STORKOSER meg for tiden med spising' date=' trening og alt som våren fører med seg! God helg ønskes til deg også Solvik, med ønsker om at du får det helt kanon hele helgen :)

 

Hipp hipp hurra for de leeplay og dine faste følgesvenner solvik og fleksnes.

Jeg klarer ikke å holde slankemotivasjonen oppe for tiden og har hatt lang pause. Å logge inn her i dag og se tallene dere kan skilte med er veldig motiverende. Så utrolig godt å se at dere klarer det! Kilo for kilo har dere kjempet dere nedover, jeg er utrolig imponert!

TUSEN TAKK Tonesen. Dette var flott å høre! Håper vi greier å motivere hverandre gjennom de bragder vi har gjennomgått sammen!

 

God helg ønskes dere alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. april

 

Veiedag igjen. Denne gangen viser vekta en oppgang på 0,6 kilo, som er litt i overkant mye, men har økt kaloriinntaket og begynnt på en kreatinkur (binder vann til muskelcellene for økt proteinsyntese) Så majoriteten av den den relativt store oppgangen skyldes ikke verken muskeløkning eller økt lagring av fett, men rett og slett vekten av det ekstra vannet som er i kroppen.

 

Målet i denne "perioden" er å legge på meg, kanskje så mye som 11 kilo, på de neste 12 ukene. Etter endt periode med kalorioverskudd og muskelbygging er det igjen på tide å få bort det som har lagt seg som underhudsfett. Da er det nemlig tid for diett igjen :D Men dette er ikke før 5. juli, så frem til da er det masse mat og trening som gjelder!

 

Ønsker dere alle ei fantastisk uke!

 

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å følge deg nå!

Dette er jo et studie verdt skjønner jeg!

Hvordan spiser du nå? Er det mest proteiner det går i?

 

Trener du så mye at du ikke er redd for å legge på deg- og da mener jeg annet enn muskler!?

Og hvor mye trening er det i uken? Dette er et område jeg kan forholdsvis lite om ,i forhold til andre innfallsvinkler på trening og kosthold, skjønner jeg. (Har jo aldri drevet med kroppsbygging, men har likevel vært i kontakt med miljøet tidligere.)

 

Jeg vet at kreatin gir økning av vann, men hvor lenge vedvarer det, for det jevner seg jo ut etterhvert vel?

Vet du om kreatin fungerer annerledes for menn enn for kvinner- du vet vi med alle disse hormonene....

 

Det ble mange spørsmål...du svarer hvis du vil! Jeg synes bare dette er et så facinerende område og jeg beundrer deg for at du tør å begynne denne prossessen med å "legge på deg" etter alt strevet du har hatt. Men jeg tror absolutt du vet hva du gjør!:D Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å følge deg nå!

Dette er jo et studie verdt skjønner jeg!

Hvordan spiser du nå? Er det mest proteiner det går i?

 

Trener du så mye at du ikke er redd for å legge på deg- og da mener jeg annet enn muskler!?

Og hvor mye trening er det i uken? Dette er et område jeg kan forholdsvis lite om ' date='i forhold til andre innfallsvinkler på trening og kosthold, skjønner jeg. (Har jo aldri drevet med kroppsbygging, men har likevel vært i kontakt med miljøet tidligere.)

 

Jeg vet at kreatin gir økning av vann, men hvor lenge vedvarer det, for det jevner seg jo ut etterhvert vel?

Vet du om kreatin fungerer annerledes for menn enn for kvinner- du vet vi med alle disse hormonene....

 

Det ble mange spørsmål...du svarer hvis du vil! Jeg synes bare dette er et så facinerende område og jeg beundrer deg for at du tør å begynne denne prossessen med å "legge på deg" etter alt strevet du har hatt. Men jeg tror absolutt du vet hva du gjør!:) Ha en fin dag:)[/quote']

 

Takk for det!

 

Majoriteten av mitt daglige næringsinntak er selvsagt basert på protein, men også riktige kilder karbohydrat og fett er prioritert. Totoalt 8 måltider pr. dag.

 

Treningen er lagt opp slik at jeg trener vektløfting 3 dager, så er det en dag pause for restutisjon. Hver økt er på 1 time til 1 1/2. Kardiotrening er begrenset til dager det er fint vær :D

 

Kreatin monohydrat, som er mest utbredt, har bivirkningen som du nevner, nemlig at muskelcellene fylles med vann. Dette vil vedvare under hele periden med bruk av kreatin (omtrent 6 uker) Jeg tar dette i kapselform, som forøvrig heter kre-alkalyn, som har den fordelene sammenlignet med kreatin monohydrat, at den ikke brytes ned til kreatinin, og dermed får man ikke uønsket vannsamling i musklene.

 

Kreatin har samme virkningen for så vel kvinner som menn!

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg tid å svare meg :D Jeg synes det er så spennende dette med kosthold og trening- hadde jeg vært ung og frisk så skulle jeg ha utdannet meg til ernæringsfysiolog, det vet jeg bare!

 

Vi "snakkes" !

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Trodde aldri jeg skulle bli skuffet over å gå ned i vekt, men etter litt sykdom er det nettopp dette som har skjedd. 1,4 kilo for å være presis. Vekta viser nå 82,2 kilo. Men jeg kommer sterkere tilbake utover sommeren. Skal ligge i et relativt greit kalorioverskudd frem til 5. juli nå før jeg starter på ny diett for å fjerne fett.

 

Ellers kjenner jeg at treningene går greit, med masse overskudd og helt grei muskelvekst så langt.

 

Ønsker dere alle ei fin uke!

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankereeen

Ville berre føye meg til rekka av beundringskommentarar her :) Har lest gjennom heile(!) dagboka di no, og syns det er så flott det du har klara! Du begynte liksom litt i det "små" med daglege turer, og no trener du som berre det.

 

Heilt topp å få inspirasjon. Har fleire vener no som har gått ned fleire kilo. Og eg merker at eg (i tillegg til å vere sinnsjukt glad på deira vegne) rett og slett blir litt misunneleg. Men den tankegangen skal eg bryte! Kan dei kan eg!

 

Lukke til vidare med vektstabilisering og muskelbygging :D Du ser smashing ut allereie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay! Håper du har det bra :) Lenge siden vi har hørt fra deg. Ikke bare solvik som savner deg....det gjør jeg også!!!!!!!!

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Hei alle sammen.

 

Har vært ute å reist, så har derfor ikke hatt anledning til å "rapportert" på en stund.

 

Til de av dere som titter innom av og til kan jeg informere om at jeg har gått opp til 85,1 kg, noe som tilsier en oppgang på 2,9 kilo siden jeg begynte min bevisste vektøkning. (planlagt oppgang er nå justert til 1 kg pr. uke, så kan absolutt si meg fornøyd med vektøkningen så langt)

 

Spiser mine 8 måltid om dagen, på tilsammen 3000 kcal (litt mindre på treningsfrie dager) Treningsmengde er 30 minutter morgenkardio og 1 1/2 time vektløfting hver dag.

 

Kjører på med økt matmengde og vektøkning frem til 5. juli. Etter det blir det 13 uker med "deffing" for å ta bort så mye av underhudsfettet som mulig, før jeg på nytt øker kalori- og treningsmengde og går inn for å øke vekte og muskelmasse.

 

Ønsker dere alle en flott 17. mai-feiring!

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Terje, ja du har full kontroll hører jeg. Det er flott :)

 

Jeg tenker på å legge ut bilder her, men skjønner overhodet ikke hvordan jeg skal gjøre det!! Kan du forklare meg hvordan du gjorde det?

 

Hilsen Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Å legge ut bilder er i grunn en enkel sak. Kriteriene er at bildene finnes på en annen nettside. (f. eks. Facebook, photobucket el. l)

 

bruk deretter koden: lim inn adressen til bildet her

 

Easy as pie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

... for at alt er bra med deg! Skjønner jo at du har annet å gjøre enn å sitte å knote på dataen, med det treningsopplegget du er inne i!

 

Det er virkelig imponerende det du har gitt deg ut på!

 

Du er jo virkelig en drømmekanditat for å motivere oss andre her inne:)

 

Og du har vist oss at det går an å komme ut av en ond sirkel og i tillegg trene seg til en ny kropp. Fantastisk!!!

 

Ønsker deg en fortsatt fin vår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Da var det mandag igjen og nok en uke kan kalles fortid..

 

Denne uken har vært helt fenomenal med tanke på trening og næringsinntak. Full fokus på hver løft med vektene og hvert skritt på morgenkardioen.

 

Siden starten på oppbulkingen 12. april har jeg økt biceps/triceps-omkrets med 1 hel cm (som forøvrig nå er 39 cm)

 

Har også hat stor fremgang med rygg- og skuldertreningen og har økt betraktelig masse, spesielt på skuldre og øvre del av ryggen.

 

31151_1412858076450_1082470964_1218448_6115287_n.jpg

 

Som nevnt i tidligere post, er mitt hovedfokus nå å bygge mest mulig masse, så setter ikke i gang med å fjerne gjenværende "lovehandles" før tidligst mandag 5. juli.

 

Ønsker dere alle ei kjempegod uke!

 

Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hvem skulle tro at denne flotte kroppen veide over 150 kg, for 8 måneder siden????

WOW du er blitt flott, Terje. Du har jobbet knallhardt for å få det resultatet, I know :D

 

Du vet hva du driver med og har stooor kunnskap på området. Ønsker deg lykke til videre med å nå de målene du har satt deg!!

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Oi! Det var ryggen sin det!

Kan jeg få spørre om du har noe mål med denne muskelbyggingen ut over at det er en del av din nye og sunnere livsstil? Bare sånn i nysgjerrighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay
Hvem skulle tro at denne flotte kroppen veide over 150 kg' date=' for 8 måneder siden????

WOW du er blitt flott, Terje. Du har jobbet knallhardt for å få det resultatet, I know :D

 

Du vet hva du driver med og har stooor kunnskap på området. Ønsker deg lykke til videre med å nå de målene du har satt deg!!

 

Klem fra Caroline[/quote']

Tusen takk for kjempefin kommentar Caroline, blir kjempeglad og motivert av innlegg som det du kommer med :) Takk!!

 

Oi! Det var ryggen sin det!

Kan jeg få spørre om du har noe mål med denne muskelbyggingen ut over at det er en del av din nye og sunnere livsstil? Bare sånn i nysgjerrighet...

Takk for det Krusmynte :)

Mål? Tja, det eneste målet jeg har nå er å se hvor langt jeg kan nå. Hvor mye jeg kan utnytte mitt potensiale. Men som du og de fleste andre her inne på forumet vet, så kan mål man setter seg endres etterhvert som tiden går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...