Gå til innhold

Leeplay's ukes-dagbok


Gjest Leeplay

Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar
Gjest Leeplay

Tusen takk alle sammen! Dere er helt fantastiske når det kommer til det å gi flotte tilbakemeldinger, noe jeg setter umåtelig pris på!

 

Håper dere får ei fantastisk påske alle sammen. Kos dere masse med deres venner og familie og husk at det er andre gleder i påsken enn god mat. Selv skal jeg være hjemme sammen med samboeren min og vår sønn. Blir en liten tur på fjellet sammen med svigers på fredag. Gleder oss masse til å kose oss sammen, spille spill og bare være sammen :) Dermed havner den fete, søte og overdådige maten nederst på prioriteringslisten!

 

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

05. april

 

Ned 0,4 kg denne uken, og jeg tror og håper jeg har funnet riktig tempo de siste kiloene nå. Har økt matmengden til ca 2200 kcal, og er derfor kjempefornøyd med veknedgang på 0,4 kg.

 

Påska har gått med til huslige sysler som baking, både kaker og gjærbakst, matlaging, klesvask og studering. Og selvsagt vært pappa på heltid da ;) (har ikke spist noe av det jeg har laget *stolt*)

 

Ellers håper jeg dere har hatt ei fantastisk påske!!

 

Påskehilsen fra Leeplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Flink du er som klarer å holde det du lager unna egen munn! Sånn stålvilje har ikke jeg. Ikke det - det siste jeg bakte var forsåvidt Grete Roede sine knekkebrød. Mao ikke det verste man kan gnafse på... *ler*

 

Høres ut som om du har god kontroll på hva du holder på med, jeg er fortsatt veldig imponert!

 

Ha en strålende sist påskedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay
Flink du er som klarer å holde det du lager unna egen munn! Sånn stålvilje har ikke jeg. Ikke det - det siste jeg bakte var forsåvidt Grete Roede sine knekkebrød. Mao ikke det verste man kan gnafse på... *ler*

 

Høres ut som om du har god kontroll på hva du holder på med' date=' jeg er fortsatt veldig imponert!

 

Ha en strålende sist påskedag![/quote']

 

Takk for det! Det som er "hemmeligheten" bak det å ikke spise det gode man lager selv er at jeg gir bort det meste jeg lager eller serverer det til venner og famile på besøk. Gleden ved å bake, ja matlaging generelt ligger hos meg i å glede andre ;)

 

Føler jeg har veldig kontroll på kosthold å trening for tiden. Er veldig bevisst på dette, og vil være det fremover.

 

Ha en fin dag du også, Krusmynte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Leeplay!

Flott med ned 0,4 i den fasen du er nå. Du har FULL kontroll på inntak/forbrenning/næringssammensetning osv. Du har stor kunnskap og får det også til i praksis!! Du er helt enestående i mine øyne ;)

 

Så flink du er på kjøkkenet!!! Det sier mye om deg....at du liker å lage til til venner og familie og selv ikke spiser det du har laget. Da har man virkelig karakter og bryr seg om sine......jeg tar hatten av for deg, Terje :)

 

Ha en flott uke!

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin påske, med mat og gode venner/familie. Ja kan man ha det bedre da?

 

Men jeg må jo si at samboeren din er heldig som har funnet seg en så huslig kar, for det er ikke alle i din aldersgruppe som vil bruke tid på matlaging og baking.

 

Ellers så er det jo supert at du fortsatt går ned i vekt, selv om du har økt inntaket.

Har du økt treningsmengden mye samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Ååå, for ein strålande morgon, ååå for ein strålande dag ;)

 

Takk for fine innspill, slike tilbakemeldinger er veldig fine å ta med seg videre!

 

Har opprettholdt samme treningsmengde (med økning i vektene jeg løfter selvsagt for å ha gradvis progresjon som stimulerer til muskelvekst)

 

Har vært hos legen i dag, og fikk følgende beskjeder: Blodtrykket var kjempefint! Oksygenmetningen var 98-99%, som er høyere enn hos "normale" (stolt av dette) Pulsen var spot on, som et resultat av kardiotreningen min!

 

Min fastlege har sendt henvisning til plastisk kirurg på Medi3 i Ålesund, og i løpet av 14 dager får jeg innkalling til konsultasjon om videre oppfølging med tanke på overflødig hud og fett det ikke er mulig å "slanke" bort.

 

Å så kom endelig våren, og energien og arbeidslysten med den. Dette har resultert i at hagearbeid, garasjerydding og bilvask er godt i gang. Nå gleder jeg meg til varmere tider, med lange turer i fjellet og overnattinger på fiskehytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Min fastlege har sendt henvisning til plastisk kirurg på Medi3 i Ålesund' date=' og i løpet av 14 dager får jeg innkalling til konsultasjon om videre oppfølging med tanke på overflødig hud og fett det ikke er mulig å "slanke" bort.

[/quote']

Der tok du selv opp det jeg egentlig har hatt lyst til å spørre om men ikke helt har mannet meg opp til å spørre om enda... ;-)

For det jeg har lurt på nå når du har gått ned så mye og så fort er hvordan har det gått med huden? Siden du er henvist videre så har den tydeligvis ikke "blitt med innover" i samme fart som vekten har forsvunnet.

 

Selv gikk jeg ned mange kilo for maaange år siden, og spurte min daværende (sure og grinete...) fastlege om hvordan ting funket i forhold til operasjon spesielt av magen (selv om det han og slang andre steder og), og fikk et overlegent snøft og "nehei sånt får man ikke hvis ikke det er grunnet barnefødsler"! Har inntrykk av at det siden den gang har blitt mer "vanlig" å måtte ta såkalt kosmetisk operasjon grunnet vektnedgang, så er spent på hva du får som svar! Kan være greit å ta med seg på veien hvis (eller når bør jeg vel heller si...) jeg en gang i fremtiden når målet mitt... Det bør vel nevnes at legen jeg har i dag er en super dame som jeg er ytterst fornøyd med, så jeg kommer uansett ikke til å få samme responsen en gang til. :-)

 

Ellers var det jo strålende tilbakemeldinger legen kom med! Vil tro du var en smule stolt da du gikk ut derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flott resultat hos legen. Din store vektreduksjon og intense trening, har helt klart en positiv innvirkning på BT/P/ O2-metn. Det er bare fordeler med å gå ned i vekt, bortsett fra at huden dessverre blir for stor noen steder.

 

Ang. plastikk kirurgi, ble det forbudt i Norge fra 2005 å vise før/etter-bilder. Altså de privat-klinikkene som foretar plastiske opr. har ikke lov å "drive reklame". Men på siden: bukplastikk.com, kan du se masse før/etter- bilder. Nå vet jo ikke jeg om det er magen eller hva.... På den siden er det eget forum, hvor en treffer folk som skal gjennom opr./ og de som har fått det utført. Bare et lite tips!!

 

Ha en flott dag!!

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk slik positiv respons hos legen ;)

God helse er jo det viktigste som fins.

 

Og når jeg leser innlegget ditt og hører hvor frisk og glad og full av energi du er, blir jeg så glad på dine vegne :) Og så blir jeg glad selv også og begynner å tro at vi er flere som skal greie det her, selv om vi bruker litt lengre tid.

Det du har gjort er jo en bragd- tenk på hva du sparer samfunnet for også...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay

Ja, er skikkelig glad, positiv og FULL AV ENERGI for tiden!!! ;)

 

Har tenkt en del på en ting i det siste, så jeg lufter tanken her for å se om det blir noen form for respons på det. Hadde det vært en mulighet for at de av oss på forumet som har tid, anledning og lyst kunne møttes ei helg i løpet av sommeren for å kanskje møte de man ellers bare kjenner gjennom forumet?

 

Vårhilsen fra Terje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senjapia

Hei.

Ville bare stikke innom å hilse på.

Jeg er kjempeimponert over det du har klart å gjøre på litt over et halvt år.

Din suksess gir meg håp på at det er en mulighet for meg også.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Terje!!

Det høres veldig spennende ut å treffe "gjengen" her!!!!! Jeg har også tenkt på det....på en måte føler man at vi kjenner hverandre litt, men vi gjør jo egentlig ikke det. Som jeg skrev til solvik: savner henne de gangene hun er på tur og er borte fra forumet. Men kan man savne noen man ikke kjenner?? Merkelig det der!!

 

Jeg er helt klart med på forslaget ditt ;) Vet ikke hvor de fleste bor. For meg er det ikke noe problem, har anledning til å komme hvorsomhelst.....flyr nesten gratis, da min samboer jobber i SAS.

 

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay
Hei.

Ville bare stikke innom å hilse på.

Jeg er kjempeimponert over det du har klart å gjøre på litt over et halvt år.

Din suksess gir meg håp på at det er en mulighet for meg også.

Ha en fin dag.

 

Hei. Så fint at du ville legge igjen en hilsen i tråden min, det setter jeg virkelig pris på! Er ingenting som gjør meg mer stolt enn at jeg kan være til inspirasjon og en motivasjonskilde for andre som vil ned i vekt. Ha en fin dag Senjapia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay
Hei Terje!!

Det høres veldig spennende ut å treffe "gjengen" her!!!!! Jeg har også tenkt på det....på en måte føler man at vi kjenner hverandre litt' date=' men vi gjør jo egentlig ikke det. Som jeg skrev til solvik: savner henne de gangene hun er på tur og er borte fra forumet. Men kan man savne noen man ikke kjenner?? Merkelig det der!!

 

Jeg er helt klart med på forslaget ditt ;) Vet ikke hvor de fleste bor. For meg er det ikke noe problem, har anledning til å komme hvorsomhelst.....flyr nesten gratis, da min samboer jobber i SAS.

 

Klem Caroline[/quote']

 

Ja, jeg tror nok det er mulig å savne noen man ikke "kjenner", for man er jo tross alt i en, omtrentlig, daglig dialog med disse menneskene.

 

Er ikke Trondheim en fin plass, og relativt midt i landet. ( tar meg ca. 5-6 timer å kjøre, så nevner ikke Trondheim fordi det jeg bor nærme) En del flotte hoteller i Trondheom, samt muligheter for å gå ut å kose seg på kveldstid. Ser ikke for meg noen "hurratur, så her spiller det virkelig ingen rolle om man har rundet 50 eller såvidt har begynt på 20-åra! :) Dette ville være en sosial sammenkomst for å treffe mennesker som man ellers kjenner kun via nettet.

 

Hadde vært kjempekjekt å få til noe sånt i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det kunne absolutt vært trivelig med et treff, ja - håper jeg er velkommen selv om jeg ikke har vært aktiv her så lenge :-)

Selv driver jeg til stadighet og reiser til Trondheim i jobbsammenheng, men det blir det forhåpentligvis en slutt på etter 01.06 (ikke at jeg ikke liker Trondheim, bare at jeg er drittlei alle jobbreisene! Blir litt kjedelig etterhvert...).

For min del er kostnad et spørsmål, og det kommer jo da an på når, hvor, hvor lenge etc. Men er absolutt interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leeplay
Det kunne absolutt vært trivelig med et treff' date=' ja - håper jeg er velkommen selv om jeg ikke har vært aktiv her så lenge :-)

Selv driver jeg til stadighet og reiser til Trondheim i jobbsammenheng, men det blir det forhåpentligvis en slutt på etter 01.06 (ikke at jeg ikke liker Trondheim, bare at jeg er drittlei alle jobbreisene! Blir litt kjedelig etterhvert...).

For min del er kostnad et spørsmål, og det kommer jo da an på når, hvor, hvor lenge etc. Men er absolutt interessert![/quote']

 

Selvfølgelig er du velkommen til å bli med på et eventuelt treff! ;)

 

Ja, som student med samboer i permisjon og en sønn på 7 mnd er økonomi en viktig faktor her også, så det er klart at dette skal være en tur med fokus på det sosiale, og ikke at det skal være råflott. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. april

 

Nedgang på 0.4 kg denne uken, med andre ord; må øke kcal-inntaket litt mer. Elementær kunnskap tilsier at det er "umulig" å bygge/legge på seg muskulatur på kaloriunderskudd.

 

Ellers har det vært en flott uke, med mye uteaktiviteter i forbindelse med bil, garasje og hage. Er så utrolig deilig at det er vår. Sola skinner og temperaturene stiger, det er intet annet enn herlig å leve for tiden!

 

Selv om jeg ikke går veldig inn for å forbrenne mest mulig fett for tiden, men heller satser på muskelbygging, bare måtte jeg ut å jogge en tur før frokost på lørdag. Litt kaldt, men følelsen jeg hadde under og etter turen kan ikke sammenlignes med all verdens rus.

 

Holder for tiden på å bygge et vektløftergym i garasjen og slipper derfor å ta hensyn til andre når jeg løfter. Er herlig å ikke måtte vente på at utstyr skal bli ledig + at jeg slipper å høre på den forferdelige musikken som spilles på gym'et.

 

Nå skal det trenes og løftes folkens, og som avslutning vil jeg legge til et utsagn jeg ble helt forelsket i:

 

"Who care how it tastes, if it got the right nutrition, it's fucking delicious"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var et bra uttrykk- og jeg tror vi slankere kan underskrive på at det er sant også.

Det er mye rart man har puttet inn ,forde det skal være så og så sunt og ikke minst slankende... og det er jo ikke alt som har smakt like bra, det må jeg innrømme...

Så bra at du lager ditt eget "studio"- gratulerer:)

Jeg elsker å ha tilgang på treningsrommet til alle døgnets tider og ikke minst at jeg bruker tida effektivt når jeg er der. Og så kan jeg bli så svett som mulig , uten å tenke på å ta meg ut.... og dusjen er nær, bare fordeler etter min mening:)

 

Å ja , våren er deilig- håper dette været varer. Jeg har en kjempestor hage som trenger sitt nå, men det er jo bare koselig dersom været er bra.

 

Ha en fin dag og du er kjempeflink fremdeles!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så herlig å høre at du har det så bra om dagen, at livet er herlig. Det er sånn livet skal føles :D

Er veldig glad for at du også er med på vektloggen. Selv om du ikke skal mer ned i vekt, kan det være en inspirasjon og se tallet sitt der, at vekten holder seg stabil over tid. Fant ikke noe diagram som kan brukes. Slik loggen ser ut nå, er det beste jeg får til, men det er veldig vanskelig å få tallene rett under hverandre i hver kolonne. Vet du en annen måte å gjøre det på?

 

Utrolig bra den setningen, passet veldig godt til deg Terje, hehe (med tuna til frokost osv.) NICE :) :)

 

Lykke til med bygging av ditt eget GYM!!! Nå må du ikke flytte ut der da, hehe. Husk det er inne i huset/ leiligheten du bor.........

 

Ha en strålende uke!!!!!

Klem Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. april

 

Dette blir vel litt som å banne i kirka, men pytt sann.. Har gått opp 300 gram denne uka, og er strålende fornøyd med det!

 

Har økt kaloriinntak sånn at jeg ligger omtrent 300 kcal i overskudd pr. dag for å kunne matche og få maksimalt utbytte av vektløftingen.

 

Ønsker dere alle sammen en riktig så flott dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...