Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Gjest Karamella

yaaay gull til jentene! =) Så morsomt det var!

 

Har som sagt dyttet i meg salt kjøtt og pitabrød idag så det blir ikke så bra utslag på "kjøtt og fleske-kontrollen"(et artig uttrykk jeg så i en annen tråd her inne som navn på vekta) i morgen, men jeg har trent 30 min og 1.5 trimpoeng på crosstrainere ikveld så fikk iallefall trimmet. Det er jeg fornøyd med =)

 

Vi snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Fin fredag alle sammen!

 

Veiingen er gjort og jeg har gått ned nye 700 gram. Dette går rette veien, jevnt og trutt! Fornøyd med det.

 

Håper alle får de resultatetene de ønsker og fortjener!

 

Mai, ut og trene!!! Just do it:-) Tenk på følelsen du får etterpå.

 

08.01.10 -2,1 (totalt -2,1)

15.01.10 -0,4 (totalt -2,5)

22.01.10 -1,8 (totalt -4,2)

05.02.10 0,0 (totalt -4,2)

12.02.10 -0,8 (totalt -5,0)

19.02.10 -0,9 (totalt -5,9)

26.02.10 -0,7 (totale -6,6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0,2 kg, men målebånd viser at det burde vært mer, så jeg krysser fingrene for neste fredag. Det går jo nedover, så er fornøyd, men skulle gjerne sett bedre tall..

 

Gratulerer så mye viccy, det er kjempefortjent:D Jeg har bestemt meg for å få i snitt 2 trimpoeng HVER dag til påska. Helt hårete mål, men nå bare skal det skje. Gidder ikke den lille nedgangen lenger. Jeg skal nå målet til sommeren, og med den farta jeg har nå, så må jeg igjen ta fram den forhatte shortsen til påskeferien, og det kan bare ikke skje.

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

Uke 3: vekt 70,8 (-0,4) (totalt 1,0) (10,8 kg igjen)

Uke 6: vekt 69,5 (-1,3) (totalt 2,3) (9,5 kg igjen)

Uke 8: vekt 69,3 (-0,2) (totalt 2,5) (9,3 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Viccy: så flott! Du har jo virkelig gått ned mye siden du startet! Hva er oppskriften ?! Skikkelig misunnelig jeg =)

 

Vekten hos meg landet på 71.3 så jeg er da tilbake der jeg var før fråtsingen for 2 uker siden omtrent. Det betyr at neste uke blir det faktisk nedover til der jeg ikke har vært, (forhåpetnligvis ) og det gleder jeg meg til! Nå må det bare gå som det har gått denne uken!

 

Mai: Det vanskeligste er å komme seg opp av ræva og inn i treningsklærne, men det vet du sikkert selv. Hvis jeg tillater meg selv å tenke for mye på om jeg skal trene eller ikke, da blir det som regel ikke. "Er så koselig å varmt inne" , "tar det i morra" "føler meg ikke helt på topp".. Selv om jeg tenker dette så styrer jeg kroppen inn på badet og skifter. Og selvfølgelig, den utrolige gode følelsen man får etter man er ferdig og kan gå i dusjen; den er himmelsk og er nok også halvegrunnen =) Det er nok en grunn til jeg sier "åå så deilig!" ofte da jeg går av crosstraineren, fordi det er dettopp det det føles å ha fått det unnagjort.

 

Dette klarer du, men noen trenger treningsfri iblant og =)

 

Snakkes seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften er nok ganske så velkjent! Effektiv trening (4 økter i uken) og kosthold med realtivt små, men hyppige måltider. Noen, men ikke mange og store utskeielser. Er ikke verre enn som så;-)

 

Ned, er ned Mai! Sikker på at det kommer til å løsne for deg med mer trening. Let fram motivasjonen. Du har jo vært så utrolig flink og gått ned MASSE!

 

Karamella, da er det bare nedover fra nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgangen Viccy og Mai01!

Så utrolig flinke dere er til å trene alle sammen, jeg er superimponert. j

Jeg sliter med å finne både motivasjon og tid til trening i hverdagen. Foreløpig har ihvertfall vekta gått nedover med å regulere matinntaket også da. En fin løsning som fungerer for meg/oss er at jeg går hjem fra jobb noen dager (tar ca. 45 min ++) mens mannen henter barna i barnehagen. Da er vi hjemme samtidig omtrent, så er treninga unnagjort før kvelden kommer - og jeg har kjempegod samvittighet. I tillegg får jeg med meg litt dagslys og hørere på musikk på iPoden - kjempekos ;)

 

Ha ei fin helg alle sammen!

 

MataHaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 900 g. denne uka, og er strålende fornøyd! ;)

 

Grattis med nedgang hos dere andre også- dette går veien :)

 

Fant fram step- maskinen i går, og hadde en økt på 20 min. i går kveld. pluss noen omg. med rockeringen. Nå har jeg kommet så langt at jeg synes det er litt deilig og trene......!

 

Begynner og kjenne det på klærne også nå, og det er DEILIG :)

 

Veide 15. januar: 84 kg.

8. februar: 81,4 kg.

19. februar:80,0 kg.

26. februar:79,1 kg.(totalt ned - 4,9 kg.)

 

Målet mitt er og komme ned til 68 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

MayaHaa: Kjekt når man går ned bare ved å regulere; det gjorde jeg også i vår! Så ble det sommer og pølsefest og i tillegg så var jeg å veldig dårlig form så da tenkte jeg shit au, får vel bare begynne å trimme. Etterpå har det bare ballet på seg at jeg liker å trene istedetfor at det er et slit. Er vel kanskje når man har fått det implementert som en vane at det ikke er like lett å skippe unna det!? Jeg vet ikke : )

 

Ikveld får som sagt samboer besøk av en haug med folk til gaming, så jeg har allerede gjort ferdig dagens trim. 35 min og 1.6 trimpoeng. Kinesisk nudler + mye kylling til middag. Nam! =)

 

Nå kan helgen bare komme, og jeg har ikke engang tenkt å kjøpe sjokolade! =)

 

Snakkes jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store forsetter om å trene idag, men neida. Jeg kom ikke hjem før kl 19, og da skulle jeg legge 2 unger, rydde (huset var bomba etter at vi forsov oss litt idag tidlig) og pakke ut handlevarer. Mannen er borte med jobben. Jeg var ferdig for en halvtime siden.. Så etter å ha vært på beina i hele dag, orket jeg rett og slett ikke å trene. Nå skal jeg sløve litt før jeg legger meg.

 

Det som irriterer meg enda mer, er at jeg tror mer og mer at jeg har spist for lite. Når jeg kom hjem idag la jeg inn ca hva jeg hadde spist i løpet av dagen, og kom opp i 700 kcal på 2 måltider. Så nå har jeg spist 2 måltider til selv om jeg ikke hadde lyst på mat.

 

Gratulerer tinaj, utrolig bra:-) Så flinke dere er! Karamella, så deilig å være tilbake der hvor det bare kan gå nedover!

 

Skjønner hva dere mener jenter, jeg må bare komme til det nivået at trening er gøy og gir energi. Nå blir jeg bare sliten.. Selv om jeg føler meg veldig flink etterpå. "Tomorrow, tomorrow"

 

Ha en aktiv helg jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å komme med en liten tanke om måten vi tenker!!

 

De fleste av oss går rundt med litt ( eller mye) dårlig samvittighet fordi vi tenker at vi BURDE spise sunnere, BURDE trene mer osv....

 

Men hvis man heller tenker at jeg VELGER og spise sunnere, VELGER og trene mer, da synes jeg det blir en mye mer positiv vinkling på alt sammen- Kanskje vi også kan få litt bedre motivasjon av å heller tenke sånn??

 

God hælj, alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Du har rett der TinaJ. Det blir en åpning mellom den vi er ( den som spiser sunt men også mye usunt og ikke trener ) og den vi burde være ( den som spiser sunt og trener). Dette gir oss en dårlig følelse av oss selv og at vi mislykkes. Den "burde" er den værste av alle, fordi det viser til forventninger, og forventninger vi stiller til oss selv er det høyeste av alle. ;) Just do it ? :)

 

Igår ble det noen øl på meg siden det var besøk nede i stua. Det antar jeg er greit siden jeg også kompenserte med trim tidligere på dagen og kaloriinntaket var ålreit i løpet av dagen. Skal ha intensive studiedager denne helgen har jeg bestemt, slik at jeg kommer ajour med hva vi går igjennom. Har et så tungt prosjekt som tar mye tid og tar over for vanlig pensum; det er litt dum planlegging fra skolen, faktisk ikke fra meg, jeg er ganske koordinert på det området. Jaja, da blir det nok trim idag også!

 

Jeg har fremdeles ikke lyst på sjokolade i helgen! Lurer på hvor lenge det varer!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som jeg, og kanskje mange jenter er dårlige på, er å gi ros for det man faktisk er flink på. Jeg har ikke gått ned ca 17 kg på 8 måneder ved å fortsette med usunn livsstil. Jeg har gjort mange sunne grep, blitt mer aktiv (selv om treningen uteblir), tar sunnere valg ved restaurantbesøk, flinkere til å begrense godterispisingen, kvittet meg med de største klærna, mer fornøyd med kroppen, merker at jeg orker mer, mindre vondt i ryggen og beinet. Størstemann veier ca 16 kg, og jeg blir rimelig sliten når jeg må bære og løfte henne over lengre tid.. Det er vekten jeg har kvittet meg med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at vi må bli flinkere til å rose oss sjøl for det vi faktisk har fått til... :)

Istedet for og hele tida irritere oss over hva vi kunne gjort bedre!

 

17 kg. på 8 mnd. er jo kjempebra- vær stolt av det :) Og det betyr jo at du har tatt mange riktige valg....

 

Også er det jo viktig og tenke på at fremgangen er størst i begynnelsen- men at det nå går sakte men sikkert den rette veien.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

=) Ja, vi er sjelden fornøyd med oss selv, så dette er noe å ta med seg videre =)

 

Vi har nettopp vært ute og gått en tur. Var ute litt over 1 time, men hadde to stopp i butikker så jeg tenker vi har gått i 45-50 min. Registrerte på 240 kalorier selv om jeg tror det er litt mer, men tror jeg dropper å gå på crosstrainere da =) Kjenner godt i halebeinet at jeg har gått.

 

JEg kjøpte meg en slik en kjekk mp3-spiller, Sandisk Sansa Clip! Den kan festes i klærne og var best i test, men kostet bare 50 euro.. 400 kroner. Veldig liten og kjekk. Har en Ipod fra før men jeg liker ikke at man må bruke Itunes for å overføre musikk og ikke kan overføre fra andres pcer uten å slette alt på mp3spilleren. Så kjøpte jeg meg noe scrappe-papir =) Så kan jeg kose meg.

 

Nå blir det laks og salat til middag, må spare litt på kaloriene siden jeg har kjøpt meg baguetter og hvitløkssmør som vi skal kose oss med senere ikveld.

 

Vi snakkes jenter =) ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut og spise på fransk stjernerestaurant sammen med noen jenter. Syntes ikke at jeg kunne si at vi måtte dra et annet sted siden jeg slanker meg. Har nettopp vært inne og sett på menyen deres ikveld, og det er ikke slankemat.. Har faktisk ikke lyst til å dra, men det blir helt sikkert et nydelig måltid og en hyggelig kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Heia =)

 

Jeg vil også leke i snøen! Det er mange år siden gitt ; )

 

Jeg har allerede fått vært på crosstraineren idag når jeg stod opp før frokost. Det ble 50 minutter og 2.3 trimpoeng. stolt av det! I morgen begynner den utfordringen nede på Trim og Trening der jeg har satt meg opp til 45 trimpoeng for mars måned.

 

Skal dere også være med på den eller?

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har omgangssyken for tida. God bedring til dere alle:-) Vi har heldigvis sluppet unna hittils. Vi hadde en runde for 3 år siden, og det var helt forferdelig.

 

Idag har jeg spist bra og regelmessig, drukket masse vann og vært i aktivitet i flere timer. Blir jo kcal forbrent av å ake sammen med barna:-) En deilig søndag. Imorgen er det mars og en ny måned, nå er det full innspurt fram mot sommeren.

 

Håper 30 day shred kommer snart:-) Har ikke meldt meg på utfordringen, men har min egen utfodring om minimum 2 trimpoeng om dagen fram til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring viccy! Vet åssen dere har det nå, og misunner dere ikke!

 

Har vært en tur i svømmehallen med ungene i dag- har ikke blitt så mange trimpoeng av det, men vi har kosa oss. Hatt en liten fridag fra trening, men vært ganske flink med maten, så ingen krise :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Huff det var trasig, jeg hører om mange som har hatt dette nå! huff! Har faktisk aldri hatt det selv.

 

Så ble det gull igjen da folkens =) Fantastisk! Skulle ønske jeg kunne gå på ski her nede.. samboer er nedelrnadsk og har ikke skjønt hvorfor de bytter ski... De må smøres og ha forskjellig underlag på , sier jeg.. Hva? han hadde bare trodd de gikk som skia var han ; ) jaja, morsomt.

 

Har hatt en flott dag med mat og trim. Samboer sier han ser på meg nå at jeg har minket rundt om kring generelt overalt, det er jo veldig koselig! Mars skal bli fantom-måned og jeg skal trimme til jeg ser mannen med ljåen! Vil ha gode resultater til spania-turen i mai!

 

Nå er det natta, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter. er litt bedre i dag, men må være hjemme med minstemann. Får definitivt ikke trent på et par dagen, må ha fokus på å få i meg normale mengder med mat igjen!

 

Stå på jenter! Gleder meg også til 30 day shred videoen kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...