Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Då har eg kasta meg på 30 days shred- bølga, og hadde første runde i dag. Lord, have mercy!! Er allerede usikker på om eg klarer å komma meg ut av senga på eigahand i måro. Men da var skikkelig gøy!

Min tidlegare erfaring med heimatrening med dvd, er at etter ei stund blir øvelsane så innvikla at eg er bare ein knute med armer og bein på gulvet. Men i denne var da enkle øvelsar, og ikkje kjempemasse hopp og sprett.

Planen er å ta meg tid kvar dag, og så får me sjå om ein mnd om da er så fantastisk som dei påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Har aldri hørt om 30 days shred??? Er det en trenings dvd? Ja, ja, lykke til. uansett!

 

Lykke, lykke til på kurset, Minni! Håper virkelig at du finner inspirasjonen :-)

 

Nå er det 5 dager fri - skikkelig langhelg! bare sååå deilig :-) Vi reiser på hytten i morgen, håper på sol i hytteveggen. Har nydelig sjøutsikt! Blir nok litt vin og kos, det unner jeg meg :-)

 

 

Vi snakkes :-) Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Takk begge to:-)

 

Ble et eple idag også.trimsykkel 25 min.1.1poeng.Orket ikke mer trim da jeg har gjort så mye før idag. Vært på sparkjøpt og handlet også,kjøpt nye bunadsko bla. mye fint der nå..pengene fikk bein å gå på..hehe.

 

Blir jammen meg ikke lett å slanke seg i helgen men JEG skal klare det!

 

Kos deg på hytta kaika,høres deilig ut med hyttetur og avslappning.

 

sisee:lykke til med 30 days shred..dette klarer du!! er det aerovbic eller noe? må sjekke på nett.nysgjerrig jeg nå:-)

 

ha en flotters helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 days shred er ein treningsdvd med Jillian Michaels, ein av trenarane i Biggest Looser. Eg var skeptisk til dvd'n, for i Biggest Looser er hu knallhard. Da var hardt dette og, men ikkje så gale som eg frykta. Da går ut på at du trener level 1 i 10 dager, så level 2 i 10 dager og så level 3 i 10. Ganske hard trening, men levelig og enkle øvelser. Veldig fint når eg ikkje får tid til noko anna. Ink. oppvarming og tøying tar da ca. 25 min.

Satser på å følga da slavisk, og så vedlikehalda med level 3 rundt 2-3 dager i uka. Blir spennande å sjå om eg holder ut denne gangen, er ikkje mi sterka sida akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Sisee! Høres bra ut.

 

Veiedag i dag. Ble nok 0.3 på, denne gangen. Men, men, innser jo at jeg ikke har vært fantastisk flink denne iken (var bl.a i konfirmasjone på søndag).

Og null trening pga ryggen...

 

Nå reiser jeg på hytten :-)

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 med 30 days shred: Skal eg bli mer støl no, frykter eg for min deltagelse i 17. mai toget. Måtte omtrent aka meg ned trappa på rumpa. Ny runde i kveld, og svetten silte etter 25 min med Jill. Phu!

 

Heilt ok med antall kcal i dag, men ikkje fornøyd med kor dei kom fra. Grilling med ungane, men da hadde eg beregna og "sparte" inn litt på morgen/ formiddag. Men mamma varta opp med muffins og boller... Usj! Blei ein liten muffins og ei lita bolle til kaffien, og gulrøtter til kvelds. :) Totalt blei da akkurat passe.

 

Korleis ser dåke for dåke grillsesongen? Kanskje me kunne kommet med erfaringer/ tips.

I sommer har eg tenkt å prøva meg med frukt på grillen til dessert. Nokon som har erfaring med det? Fekk eit tips om grilla fersken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 68,8 (+100 gr)

Midje: 81cm (-2 cm)

 

Så støl som eg er for tida har eg vel nok vatn i kroppen til ein middels oase i Sahara. Så eg er ikkje særleg overraska over at da var 100 gr opp, men veldig overraska over midjen då. 2 cm inn er kjempebra!

 

I dag klarte eg å gjera da som alltid har vært mitt stora problem, nemleg å spisa sist rest i middagspannene. Var jo bare nokre biter igjen... Jaja, mett blei eg i alle fall. Akkurat no skjønner eg ikkje korleis eg skal klara å trimma i kveld, samtidig som eg merkeleg nok ser fram til da. Må holda meg sjølv alvorlig i skinnet om eg skal trimma meg gjennom helga, da er alt for lett å ta fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

trøsteklem til kaika,kjedelig med 300 gram opp,men er sikker på at du går ned disse neste uke!:-)

 

sisee: grattis med nedgang i cm det er jo flotters. 100 gram opp er jo så og si stillstand. :-)

 

lykke til med 30 days shred,er sikker på at du går ned både i cm og vekt.prøvde å finne denne dvdn på nettet,men fant den kun utenlands.

 

skal prøve meg mer på zumba dvdn til uken prøvd det to ganger nå og er jo litt gøy da.

 

25 min trimsykkel idag,puh. 1 poeng. 3 trimpoeng hittil denne uken.

 

nå blir det bunadskjorte stryking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Da er alt klart til 17 mai,men hadde jo håpet på litt bedre vær da,regnet masse inatt.:-(

men gleder meg til imorgen:-)

 

Har hatt en fin helg bare slappet av. Igår klippet jeg meg hos frisøren og det er godt å få fikset på håret.

 

Jeg har slurvet litt med maten i helgen men ¨håper likevel på å ha gått ned ..veiedag på tirsdag. Klart at jeg skulle få mensen nå men men.:-(Går alltid opp da.sukk.:-(

 

kos dere idag og imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra hytten, nå. Har hatt noen nydelige dager med sol i havgapet. Ikke så veldig varmt, men deilig i le og i solsteiken. Våknet i dag til øsende regnvær. Har ikke vært særlig flink med maten., det har blitt både mat, snop og vin... Im morgen blir det jo kos, også. SÅ er det tilbake til hverdagen igjen :-)

 

Flinke dere er å trimme, da!

 

Nå må jeg stryke bunadsskjorter... I hate it!

 

Ha en fin 17. mai, alle sammen :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er åleina i huset, og skal eg egentlig i gang med stryking. Men eg er så utrulig sugen på noko godt. Og eg veit eg har i skapet. ;) Rester etter i går kveld. Og så har eg middagsrester som lokker.... Samtidig er eg smertefull klar over at da er 17. mai i morgen, og då blir da nok litt kaker... Aiaiaia...

 

Ellers har helga vært fin. I går hadde eg "fridagen" min, men var flink og skreiv opp alt. Og da blei ikkje så gale som eg frykta. Eg klarte å disponera kcal litt på dagen, så kvelden var ok. Gjekk jo over normalen då, men kunne vært verre. Hadde egentlig planer om å trena i går kveld og, men når da endelig var stille i huset var eg ikkje motivert ein plass. Så då blei da virkelig ein fridag....

I kveld må eg ta meg i sammen. Trena, stryka og innbilla meg at eg IKKJE er godtesjuk.

 

Håpa alle har ein flott dag i måro, og husk og kos dåke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Hipp hipp hurra:-)

 

har hatt en fin dag men dessverre blitt mye god mat og drikke,imorgen er det bare å brette opp armene igjen. trene og spise sundt.:-)

Skal være flink frem til sommerferien nå,enda 7 uker igjen av kurset.gleder meg IKKE til å gå på vekten imorgen..grøss.....

 

kaika: fint å høre at du har kost deg på hytta godt å slappe av og ha friii.Liker ikke stryking av skjorter jeg heller.:-(

 

Sisee: fælt å være fysen på noe søtt men håper at du klarte deg igårkveld.Prøv med smoothie eller mer grønnsaker når du er fysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Hallo piker!!!

DA var jeg tilbake!!

 

03.05: 65,2

18.03: 64,9

 

- 300 gram

 

Jeg har vært på loffen og bodd hos venner i 3 uker, men har omsider kommet meg hjem på sommerferie.. Jeg har ikke fått verken trent eller spist ordentlig, men hadde faktisk trodd jeg skulle gå opp.. Gudene vet hvor mange kalorier jeg har fått i meg, har blitt smågodt til middag osv, så veldig hyggelig å se 64 tallet, selv om det var på nippet! :)

 

Godt å se dere holder koken her inne også, idag skal jeg gå igang igjen for fullt!! Registrere mat og ikke spise godteri, som har vært hovednæringskilden i hele mai..

 

Ønsker dere en flott dag, håper det ikke er noe anger på gårsdagens matinntak..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

10/5:80.8 med klær.:-(

18/5: 81kg, + 200 gram, men har mensen og da går jeg alltid opp .

25/5:

31/5:

7/6:

'14/6:

21/6:

28/6:

 

 

puh,blitt trim idag 45 min zumba,gøy. 1.3 trimpoeng idag..:-) kjempefornøyd! så håper at kaken jeg spiste igår nå er forbrent...

 

Gratulerer med nedgang,Snegla,velkommen tilbake:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt¨å se deg på plass i gjen, Snegla! Du har jo vært kjempeflink, som har gått litt ned!

 

Mini: Uff - kjedelig å gå opp, men det gjør alltid jeg også når jeg har mensen. Stå på videre!

 

Så er det heldigvis hverdag igjen! Ryggen min er bedre, så nå skal jeg gå på trening igjen :-)

 

Ha en fin uke!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Weightwatch

Jeg har hatt besøk av venner i helgen og 17. mai og det har blitt vin og snop og fetere mat enn venlig fire dager på rad. Da jeg veide meg i dag tidlig hadde jeg gått opp TO KILO!!! På fire dager. Herregud.

Nå er jeg skikkelig disiplinert og håper de raser av like fort som de kom på!!

 

Hvordan er det mulig å gå opp så mye på så kort tid??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Takk for velkomsten Minni og Kaika! :)

 

Weightwatch: Du har GARANTERT ikke gått opp to kg. Det er fysisk umulig på så kort tid. Sannsynligvis er det bare vann og salt. Kg er borte igjen om noen dager! Var borti det samme selv rundt påsketider, og det forsvant på null komma niks. Ikke få panikk :)

 

Litt skryt: Jeg klarte å løpe rundt et vann som er 8,3 km igår på 45 minutt. Og det etter å ha hatt 2 år i tilnærmet løpedvale. Var egentlig mest fornøyd med at jeg klarte å holde rundt uten å stoppe. Kjenner det i beina idag. Herlig!!! :D

 

Sykling til jobb nå, må holde formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Weightwatch

Snegla: Wow, imponerende!! Jeg er ikke i god løpeform, men må kanskje jobbe litt med det. Synes jo egentlig det er fint å løpe litt.

Du er flink!!!

 

Håper virkelig du har rett i at det ikke er mulig å gå opp så mye. Heldigvis var ett kilo borte i dag igjen. Nå er det bare å være streng med seg selv på hverdagene :D

 

Vet noen forresten hvor mange calorier det er i oliven? Chillimarienerte grønne oliven er min nye favoritt og innbiller meg at det mååå da være bedre å spise på helg enn potetgull etc?

 

Nå skal jeg nyte solen med en laaang gåtur. Ha en fin dag, alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Er enig med snegla, weightwatch,jeg tror heller ikke at det er mulig at du kan ha gått opp 2kg på en helg. de går du raskt ned igjen .:-)

 

Har gått en lang tur idag,45 min puh, ble 1.1 trimpoeng.Er fint vær ute nå så må nyte finværet. Skal straks ut på verandaen igjen måtte ta en liten pause fra solen.

 

Imorgen blir det luking i blomsterbed,får håpe det ikke kommer noe regn da.

 

Snegla: så flink du var da,kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne 17. mai over. Eg innser meir og meir at mai nok ikkje var den beste mnd for meg til å begynna med slanking. 2 konfirmasjoner, 17. mai og 1 slektstemne... Eg gleder meg til mai er over, så eg slipper å omgje meg med kaker...

Har gått på ein smell, med usunn mat og lite trim. Men har ikkje gitt opp endå.

 

Skeier ut i kveld og, men no går da i nysteikt grovbrød med brunost. Er nå bittelitt bedre enn sjokolade... Trur eg skal ha meg ein topptur i kveld, og sanka litt trimpoeng. Treet mitt er ganske slunket...

 

Snegla: Gleder meg til eg kan ta ein joggetur uten at nokon ringer ambulansen, flink du. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Sisee: du har rett i at mai er en veldig vanskelig måned å slanke seg. Ikke lett med alle de røde dagene og selskaper.

 

Nå er det nok en helg med ekstra rød dag,pinse:-)

ikke misforstå,gleder meg til ekstra fri,men er så vanskelig angående mat.

Skal liksom kose seg når man har fri:-)

 

Men er full skjerpings denne uken og skal klare det i helgen også,må prøve å trene litt også.:-)

 

idag står husarbeid på planen og kanskje trim også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Ah, herlig vær! Strålende sol og alle hjerter gleder seg! :)

Da blir det ekstra stas å sykle til jobb idag også, 12 km hver vei, så det blir god trim når man ikke får tid til å å gå på SATS :)

 

Weightwatch: Jeg har også en svakhet for oliven, gjerne med hvitløk i..namnamnam! Sunnere enn chips o.l., men de flyter jo i olje.. Mulig jeg lurer meg selv, men tror også det er sunnere snack!

 

Minni: Husarbeid og luking er jo også trim! Kanskje ikke ifølge GR-listen, men.. Du er i iallefall flink til å gå turer osv. Det hjelper mer på vekten enn man kanskje tror! Selv foretrekker jeg å jogge, men bør passe litt fordi jeg får vondt i ryggen av og til.. Men så får man sprettrumpe i bakkeløp :D

 

Sisee: IKKE GI OPP! :) Noen ganger må man unne seg litt ekstra. Hjemmelaget brød med brunost er jo snadder, det vil jeg kalle en sunn "utskeielse"! Håper du hadde en fin topptur, er ikke så mange topper å bevege seg på her i området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere re å trene! Jeg har ikke fått trent i det siste, først vond rygg og så dårlig tid... Må skjerpe meg!

 

To kilo på på fire dager - bare må være vann og salt! Selv har jeg lagt på meg 1 kilo siden sist... Så kjedelig, men har selvfølgelig kost meg med kake, rømmegrøt, pølser og is... Mai er en vanskelig måned - helt enig med dere!

 

Oliven er ganske sunt, men også ganske kaloririke:

sorte oliven i olje: 325 kalorier pr 100 g

grønne oliven : 125 kalorier pr 100 g

chips: 525 kalorier pr 100 g

 

Nå husarbeid! Får se på det som trim :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg tatt litt igjen etter helga, da har blitt nesten 3 trimpoeng i dag.

 

Eg har tenkt å gå minst tre 1 timers- turer i veka, helst i skog/ på skogsvei. I tillegg trener eg jo 30 days shred kvar dag. Da er flust av fine tureløyper her eg bur, da gjelder kun å få ut fingen. På sikt er egentlig planen å begynna å jogga, men eg er ikkje heilt "der" endå. Synest da er veldig greit og gå eg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Så flink du er til å trene Sisee. det er fint at det er mange fine løyper å velge i hos dere. Er det her også,så egentlig bare å få ut fingeren ja..hehe.

 

Tar trimfri idag, men gjort husarbeid da og noe luking. :D) 2.5 trimpoeng hittil og satser på å få 4 denne uken.

 

Kaika: huffda,kjedelig at du har gått opp1 kg..men de får du fort av deg igjen. flink du er som gjør husarbeid.:-)

 

snegla:alltid like flink til å trene du,det blir jo 24km på en dag,så det er flotters!!

 

tar kjøttsaus pizzaolia til middag idag,mannen min liker også denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...