Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Gjest Sundshine
Sundshine:

 

Som du sier' date=' dette er noe som skjer 1-2 ganger i året sammens med familien. Det er greit og tenke på å gjøre de beste valgene kostholdsmessig, men det er også viktig og kose seg å ha det bra. Istede for å bruke kosepoengene på godis i helga, så tror jeg det er bedre at du koser deg litt ekstra med maten som blir servert i kveld. Spis alle måltidene du skal før middagen, men velg magert hele veien, så har du litt ekstra å gå på til senere. Ha en riktig god helg. Og lykke til med utfordringen :)[/quote']

 

Ja, akkurat slik tenker jeg også, og vi vet hva vi gjør, og hvis en planlegger litt er det koselig å skeie ut med måte. Jeg ser slett ikke på det som noen "sprekk" å spise med/hos andre og litt mindre sunt èn eneste dag, for ting utenfor hverdagen skjer hele tiden. Så jeg skal kose meg, men i mye mindre porsjoner enn før GR, tenker jeg. Skal heller kose meg med frukt og is som ekstra kose-snop i helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar
Gjest KimPossible

sa nok at jeg følte meg mye bedre nå, litt for tidlig.

gikk ikke mange timene, så var det skikkelig vondt igjen, og kvalm. Ble ikke noe middag på meg i går.

Skal ha chicken tandoori i dag, hvis jeg klarer å få ned noe.

Håper jeg får raskt svar fra legen altså, og at det da kan finnes noe hjelp for meg.

Skal prøve å ha en fin helg.

Det håper jeg i allefall dere får. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss sundshine! Hyggelig at du vil slå følge!

 

KimPossible: Uff da!! Så utrolig kjipt at det skal gå så lenge. Håper du får svar snart og kan begynne å jobbe ut fra det.

 

Yanthi: Det var ikke så sunt det vi fikk hos svigermor i går... Fleskepannekaker og hjemmelaget sjokoladepudding til dessert, med piano vaniljesaus til. Lukket øyene og spiste litt lell... Pluss jentekveld med film og mye snop og godis på kvelden. Prøvde iherdig å begrense meg, og tror det gikk noen lunde greit.

 

Nå er det bare et par timer igjen til vi får besøk, og i morgen blir vi 17 stykker til bursdagen til knerten min. Har bakt to små kaker, i morgen skal jeg lage muffins og "ost og skinke snurrer". Ungene skal få seg en godtepose hver også. Har kjøpt inn en del brus også, vet gjestene setter pris på det, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine
sa nok at jeg følte meg mye bedre nå' date=' litt for tidlig.

gikk ikke mange timene, så var det skikkelig vondt igjen, og kvalm. Ble ikke noe middag på meg i går.

Skal ha chicken tandoori i dag, hvis jeg klarer å få ned noe.

Håper jeg får raskt svar fra legen altså, og at det da kan finnes noe hjelp for meg.

Skal prøve å ha en fin helg.

Det håper jeg i allefall dere får. :)[/quote']

 

Uff og uff - ønsker deg god og snarlig bedring Kim Possible - og god helg.

(Håper den blir bedre for deg enn fredagen var iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

føler meg bedre i dag. har litt lyst til å trene, men tror ikke jeg bør gjøre det. derfor står jeg over.

Får heller prøve å være ekstra flink i matveien i stedet. :)

 

Og hei til deg, forresten, Sundshine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :eek:

 

I dag her det vært vanlig sunn frokost, pizza til middag, sjokolade, potetgull og brus. Har havnet rett i overkant av 1700 kcal.

Ingen trening what so ever i dag. Så denne dagen er ikke noe å skrive hjem om. Men, men. Det er jo lørdag, og hvis det bare skjer maks 1 gang pr uke, så kan det vell ikke være så skadelig. Er jo innenfor kalorimessig. Hadde jo et indre håp om å prøve å se 77 tallet ved neste veiing, men tror det er long gone!

 

Hvordan gikk det forresten på familiemiddagen med deg Sundshine?

 

Så fint at du er i litt bedre form Kim. Lytt på kroppen. Tror det er viktig nå. Trening får du ta senere :) Som jeg har lest av smarte munner inne på en annen tråd: "Kosten avgjør antall kg ned, mens treningen avgjør antall gram" :)

 

Går det greit med deg Mammo, med barnebursdag og fult av folk på besøk?

 

Ønsker alle en fortsatt flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Yanthi:

1700 er da slett ikke så ille hvis du skal ligge på 1600, men sammensetningen var det vel verre med.... :-S Men å tråkke litt utenfor gjør jo alle, og så lenge en vet det og henter seg inn igjen "i tide" går det bra...?

Selv falt jeg for fristelsen til å spise brunost på rugsprød idag, selv om jeg egentlig hadde spist nok måltider allerede, pluss drukket et glass brus til middag... Kom ikke å langt over antall kcal, men burde holdt meg unna brunosten, som er en av mine svakheter (i tillegg til is...!)

Familiemiddagen gikk egentlig veldig bra, da menyen var kalkun, og det var masse gode grønnsaker. Spiste bare etpar-tre skjeer med Waldorfsalat, men spiste sjokolade-dessert, som var nyydelig. Inkl.etpar glass vin kom jeg i etparhundre kcal. mer enn dagsrasjonen, men var veldig fornøyd med gjennomført kveld likevel. (Neste kake-bursdag-selskap her er ikke før i juni - heldigvis :-D)

Kan nevne at jeg har passert 90+ før jeg nå tok grep, og ideelt sett burde ligge på rundt 60. Siden det er utopi, legger jeg meg ca.10 kilo over, og jobber mot det nå i år. Og vet av erfaring at jeg går sent ned i vekt.

Her er jo utrolig masse flinke folk her inne, som er både flink med tp og mat ser jeg. Kan ikke akkurat skryte av trimmen, men gikk en ganske lang tur idag, og det var deilig (en drøy time). Tror for min del at det lille jevne av trim er viktigere enn skippertakene, og trives slett ikke på helsestudio, men heller ute. Så det blir nok "den faste ruten" med litt utvidelser fremover nå, og litt turer når jeg venter på unger som blir kjørt til aktiviteter osv. Da er det greit å bruke en times ventetid på turgåing, i stedet for å kjøre flere ganger.

Gikk faktisk ikke ned den første uken, så jeg er ganske spent på resultatet som kommer etter uke to, om etpar dager.

Ønsker alle en god uke med god innsats:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sammendrag av uka :)

 

*Gjennomsnittlig daglig inntak på 1694 kcal (Det meste jeg har hatt til nå, så er spent på om det gir noe utsalg på vekta)

*Trimmet meg opp til 12,1 TP (hovedsaklig gåturer med hunden, bare en styrkeøkt denne uka)

*Lite inntak av vann. (Må bedres til uka som kommer)

*Ikke fornøyd med det som er spist. (Mye usundt som sjokolade, potetgull pizza m.m., så det må bedres til uka)

 

Må rett og slett prøve å forbedre meg på alle punkter. Ikke fornøyd med min egen innsats i uka som har vært.

 

Så flink du var på familiemiddagen Sundshine :) 60 kg er vell ikke utopi med din høyde. Men skjønner godt at det virker litt tungt akkurat nå. Var en plass mellom 92-93 kg på mitt tyngste. Så da virket det nesten umulig å komme ned til 60 kg (som er mitt mål). Det er enda langt frem i tid for min del så sakte vektreduksjonen min er, men føler ikke at det er umulig lenger :) Har jo klart ca 14,5 kg ned fra mitt tyngste til nå, å har 18,3 kg igjen til jeg når målet. Føler jo egentlig at jeg lever ganske så godt. Men av og til har man jo djevelens negative tanker. Det går liksom ikke så fort som man ønsker. Har heller ikke lagt meg så høyt oppe på treningsstigen. Føler det er viktig å trene slik man ønsker å trene når man er kommet i mål vektmessig. Tror det blir lettere å holde vekten da enn hvis man både øker matinntaket og minker treningsmengden. Det vil bare ta litt lenger tid å gå ned i vekt slik jeg gjør det. Når har du kurs-/veiedag?

 

Gleder meg til i morgen å høre deres veiieresultater for uka som gikk Mammo og Kim. Min neste veiedag er først på tirsdagen. Jeg har spist mye tull siden sist veiing, så tror jeg skal være fornøyd så lenge jeg ikke går opp :)

Ønsker i alle fall at dere får gode resultater på morgendagens veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kg!!! Men var nede i mer før helgen, men helgene er vanskelige synes jeg! Er alltid så mye som skjer og som ødelegger for mine gode hensikter... Jaja.. I dag tror jeg kanskje at jeg kan driste meg til å trene litt igjen. Er nesten to uker siden jeg har vært i form til å bevege meg, så det skal bli godt!

 

Helgen gikk fint. Er kommet et stykke nærmere med brudekjolen, og det var veldig koselig med besøk. -Bare synn jeg sprakk skikkelig med alle de deilige kakene... Jaja.. Gjort er gjort..

 

Neste på agendaen her nå er sverigetur på lørdag. Blir der en liten uke tenker jeg. Der kan det også bli store utfordringer både i mat og trimveien... Dere får krysse fingrene for meg da!

 

Skulle sikkert ha kommentert litt, men sitter på jobb og sniker meg inn, så jeg bare serverer veieresultatene mine kjapt og kommer sterkere tilbake i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg nedgang på en uke er kjempebra. Du har jo ikke trent noe denne uka, også hvis jeg husker rett, så har det vært fleskepannekaker, sjokoladepudding, snop og kaker :) Synest du har et fantastisk resultat. Vet du hvor mye du har hatt i gjennomsnittlig inntak pr dag denne uka? (vi snakket jo om at det kanskje hadde vært bra å øke inntaket litt) Kan også hende at kroppen din hadde godt av en liten treningspause da formen din ikke har vært helt 100%. Kjempe bra resultat Mammo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je aaner ikke hvor mye jeg har spist denne uka... Har ikke rukket å registrere matinntaket i helgen, og sånn som de fleskepannekakene har jeg ikke peiling på hvor mye kalorier de inneholder, eller hva de inneholder for den del.. Men det har jo gått greit da :) Men har spist en del mer enn 1600 kalorier til dagen ja...

 

Hadde jo en plan om å trene i dag, men har fått en skikkelig fæl hodepine, så spørs om det utsettes nok en gang... :) Kanskje jeg er bedre i kveld og kan ta en liten runde her, foran TV`n i kveld. -Nei, foresten. Får jo besøk i kveld av klubbvennindene mine. Noe som er bra, for da blir je kvitt de siste kakerestene etter helgen! *jippi jeg slipper å spise de selv/bli fristet til å spise de selv..hehe*

 

Nå skal jeg legge meg nedpå et par minutter og håpe at hodepinen skal gi seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gikk vekta litt nedover igjen. Ned 800 gr :-)

Happy happy :-)

 

 

Resulteter så langt

 

18.01: 97,6

22.02: 91,5

01.03: 90,5

08.03: 91,5

15.03: 90,3

22.03: 89,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kg!!! Men var nede i mer før helgen' date=' men helgene er vanskelige synes jeg! Er alltid så mye som skjer og som ødelegger for mine gode hensikter... Jaja.. I dag tror jeg kanskje at jeg kan driste meg til å trene litt igjen. Er nesten to uker siden jeg har vært i form til å bevege meg, så det skal bli godt!

 

Helgen gikk fint. Er kommet et stykke nærmere med brudekjolen, og det var veldig koselig med besøk. -Bare synn jeg sprakk skikkelig med alle de deilige kakene... Jaja.. Gjort er gjort..

 

Neste på agendaen her nå er sverigetur på lørdag. Blir der en liten uke tenker jeg. Der kan det også bli store utfordringer både i mat og trimveien... Dere får krysse fingrene for meg da!

 

Skulle sikkert ha kommentert litt, men sitter på jobb og sniker meg inn, så jeg bare serverer veieresultatene mine kjapt og kommer sterkere tilbake i kveld :)[/quote']

 

 

Det er jo superbra!! Bare vi ikke faller i påskefella nå :-) Lykke til og meldes etter påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra Digg!!

Du har jo hatt en fantastisk nedgang siden du begynte. 8,1 kg på 9 uker!!!

Regner med det er deilig å se 8 tallet først :)

 

Akkurat kommet hjem fra gåtur med hunden. Har en kompis som er veldig flink og bake. Han hadde lager noe kaker som besto av et lag med sjokolade, så et lag med noe som minnet om peanut butter også til slutt et lag med sjokolade igjen. Jeg sa nei når han bydde meg, men så "presset" han på slik at jeg til slutt følte at jeg faktisk måtte smake. Litt deppa for at jeg ga etter for presset. Må prøve å bli flinkere å motstå, men synest det er litt vanskelig. Spesielt når noen har bakt noe selv å er veldig spent på hva andre syns om innsatsen. Smakte litt, så pakket jeg bort resten å gav samboern min da jeg kom hjem. Har ingen anelse hvor mye dette utgjorde i kalorier, men tror det er en del.

 

Men, men. Nå må jeg bare gjøre tingene bedre resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Måtte gå hjem fra jobb etter et par timer i dag. Kvalm, svettetokter, og migrene.... :-( er litt bedre igjen nå, men kunne godt vært bedre.

Ble litt frokost da, men så klarte jeg ikke å få ned noe før middagen halv 6.

kjøttboller og potetmos. Magen har ikke slått seg vrang enda, så tror magen tålte det. har ikke trent på en og en halv uke, og maten jeg har klart å få i meg har vært varierende... alt fra supersunt, til helt ekstremt dårlig.... så jeg har lagt på meg litt til, veier 89 kg nå. *trist*

har plagdes med magen i 2 uker nå, blir sliten av det. sov litt urolig i natt, så når jeg kom hjem i morges (i 10 tiden), sov jeg til klokka var 16!! tydelig at helsa ikke er helt bra.

 

Har ikke fått noe svar fra legen enda, tror jeg skal ringe i morgen, og høre om det er kommet noe svar på prøvene.

 

Dere er kjempeflinke dere andre da, det er superbra! :) Jeg skal klare det jeg også, men det er vanskelig nå, kroppen sloss mot meg. Målet om 65kg føles enormt langt unna, men en vakker dag skal jeg dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Kim Possible! Det skal ikke være lett, nei! Men tenk heller som så at nå spiser du sunt for å holde kroppen din sunn, så får nedgangen heller komme når kroppen er på plass igjen. Det går ikke an å trene når man er syk og knapt klarer å stå oppreist. Og ikke tenk på det. Fokuser på å bli frisk, så kan fokuset flyttes til vekta igjen når du er frisk igjen. Og spiser du sunt nå, så er det jo mye lettere å spise sunt når du er i gang igjen på ordentlig!

 

Jeg skjønner godt at det er tungt nå, men ikke gi deg selv pes for at det går trått. Du kan ikke styre hva kroppen din gjør alltid. Håper du får noe svar i morgen!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra Digg!!

Du har jo hatt en fantastisk nedgang siden du begynte. 8' date='1 kg på 9 uker!!!

Regner med det er deilig å se 8 tallet først :)

 

Akkurat kommet hjem fra gåtur med hunden. Har en kompis som er veldig flink og bake. Han hadde lager noe kaker som besto av et lag med sjokolade, så et lag med noe som minnet om peanut butter også til slutt et lag med sjokolade igjen. Jeg sa nei når han bydde meg, men så "presset" han på slik at jeg til slutt følte at jeg faktisk måtte smake. Litt deppa for at jeg ga etter for presset. Må prøve å bli flinkere å motstå, men synest det er litt vanskelig. Spesielt når noen har bakt noe selv å er veldig spent på hva andre syns om innsatsen. Smakte litt, så pakket jeg bort resten å gav samboern min da jeg kom hjem. Har ingen anelse hvor mye dette utgjorde i kalorier, men tror det er en del.

 

Men, men. Nå må jeg bare gjøre tingene bedre resten av dagen.[/quote']

 

 

Huff. Ja sånne ting er vanskelig. Vil jo ikke såre de heller. ER jo ikke for at man ikke liker kaker... hehe... Men så er det så slitsomt å si hele tiden at man er på slankern . Du får bare trimme litt ekstra så forsvinner det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er supergla lell :)

Vekta viste 77,7 kg i dag. Dvs nedgang på -600 g

 

Jumping in joy!!!! (Men må vell ta det med en klype salt også, da det har vært fortært mye usunt. Det kommer vell tilbake snart å biter meg i baken :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Yanthi!!! Hopper med deg! :)

 

Kanskje jeg hadde klart å hoppe av meg de neste 10 kg mine... hehe..

 

I dag skulle jeg jo sy videre...meeeeen....så var jeg så rastløs. Endte opp på loftet og ryddet i barnetøy. La på plass klær fra str 9 mnd til 3 år -for to unger!! Sortert i kasser etter størrelse og kjønn. Pluss har skrapet sammen 2.5 søppelsekker med klær som skal sendes med hjelpesendinger. Blir nok 3 sekker til slutt, for ungene har en del vinterdresser som kan sendes også. Får se om det fins noen her som skal sende til et vinterland. Ikke så genialt å sende vintertøy til tjukkeste afrika, liksom...

 

Veldig fornøyd med ryddingen min der oppe. Nå ser det jo nesten ut som folk og ikke fe som bor i huset... hehe.. Men ikke trening... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

jeg føler meg omtrent som vanlig i dag. nesten merkelig, men du verden så godt!!! Kjenner bare såvidt litt press i mellomgulvet, ikke noe som plager meg. Kan være fordi jeg begynner å bli sulten at det kjennes også... :-P

Og er skikkelig innstilt på å leve sunt og godt denne uka, så jeg kan kose meg litt mer i påska, uten altfor ille samvittighet. Blir sikkert noen skiturer iløpet av påskeuka, så da så... hehe

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra KimPossible.

 

Blir så glad hver gang jeg ser at du skriver at formen din er bedre. Vet meget godt hvordan det er når kroppen ikke strekker til. Jeg har i alle fall det slik at jeg har lyst til å gjøre noe/oppnå noe, men så setter kroppen en stopper/hindring for det. Å det er ikke en god følelse. Når jeg begynte på denne vektreduksjonen min, var jeg sengeliggende. De 3-4 første ukene hadde jeg ikke overskudd til å trene, men med sunne måltider så gikk vekten ned like vell :) Nå tar jeg hver dag som den kommer, men jeg har lært meg til å lytte til kroppen og ikke presse den for mye, for da blir jeg sengeliggende igjen, å det er noe jeg slettes ikke ønsker.

 

Så jeg føler med deg, og ønsker deg gode dager fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine i dag igjen.. Need I say more? Er helt skutt..

 

Godt å høre at du føler deg i form KimPossible! :)

 

Jente 1989: Hvor er du?? Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

I dag er jeg utålmodig og rastløs. Litt plagsomt egentlig.... Har lyst til å finne på noe f@**skap. hehe

Tror det blir å dra på 3t ikveld, omsider. føler meg bra i dag og, *banker frendeles i bordet*, må få ut noe energi, før jeg gjør noe overilt. :-P

Ha en fin dag, jenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi er litt uttafor alle sammen :)

 

Jeg kjenner at jeg har gått litt lei all fokuset rundt mat og kaloritelling. Har liksom ikke vært noe flink de siste 14 dagene. Tenker hver kveld at i morgen skal det ikke få skli ut slik som det har blitt gjort i dag. I morgen skal jeg være flink og følge opplegget til punkt og prikke, men så klarer jeg ikke å ta meg selv ordentlig i nakken. Blir liksom bare litt halv hjerta :) Litt kjedelig at jeg "kastet inn håndklet" nå de siste 3 ukene før dagen min. Målet var jo å være superflink frem til påska, så skulle jeg unne meg ordentlig påskekos og bursdagsfeiring med god samvittighet, før jeg begynte på han igjen rett etter ferien. Har jo ikke sluppet helt slanke-taket. Fører jo opp alt jeg spiser, men føler det blir bare tull og et ork når jeg ikke egentlig følger opplegget. Spiser jo det jeg ønsker så kaloriinntaket blir jo der etter.

 

I dag ble det baket 3 forskjellige kaker, å joda, jeg spiste av alle 3 sortene. Har ikke regnet over kaloriinnholdet på de. Vet ikke helt om jeg tørr :)

 

Sier det samme som jeg har gjort tidligere. I morgen skal jeg gjøre det bedre enn i dag.

 

Lykke til med dere andre.

 

Klem fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...