Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Ja...hva skal man si... Gratulerer KP' date=' super nedgang på deg!!! Det er kjempeflott!! ;)

 

Selv er jeg ganske skuffa, for har jo trent mye, men...

*har drukket for lite vann, selv om jeg har drukket mye etter hva som er normalt for meg..

*jeg spiste en del "tung" mat i helga som ikke er ferdig fordøyd enda (lov å håpe eller?)

** Kan jeg ha spist for lite i forhold til treningsmengden? Har ikke økt nevneverdig på matinntaket, men trent dobbelt så mye som vanlig denne uken..

 

Jammen ikke godt å si..

 

Magen min er litt i ulage for tiden. Veldig hard i magen, og skjønner ærlig talt ikke helt hvorfor. Trodde fordøyelsen hadde godt av at man trener og beveger seg, jeg? Merkelig... Drikker jo mye vann og litt biola (ikke blåbær) hver dag..

 

Og jeg har jo forventet å komme på et sånnt vektplatå, bare ikke helt enda... Jeg har helt tydelig et slikt platå på 85 kg, for der har jeg havna og blitt værende hver gang tidligere, så så liksom for meg at stillstanden skulle komme der... Og det er jo drøye 6 kg til enda..![/quote']

 

Vi veide akkurat det samme når vi begynte og veier det samme nå :-) Kult :-)

Spennende å følge hvordan det går med deg. Jeg gikk opp 1 kg denne uka :-(

Men har allerede vært ute på en times trimtur i dag. 450 kcal på pulsklokka.

Snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar
Vi veide akkurat det samme når vi begynte og veier det samme nå :-) Kult

Spennende å følge hvordan det går med deg. Jeg gikk opp 1 kg denne uka :-(

Men har allerede vært ute på en times trimtur i dag. 450 kcal på pulsklokka.

Snakkes

 

Så artig at vi kjører paralellt da :) Jeg har vært 45 min på senteret her i dag. Ble 550 kalorier på meg. Jeg pleier å gå på dansaerobic om mandagene, men i dag skal jeg i et møte, så måtte finne på noe annet istedet. Neste mandag skal jeg jobbe kveld, så da blir det heller ikke noe dansing på meg... Jaja.. Penger må man jo ha, så de får vel gå først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Så kjipt at det ikke har gått helt deres vei den siste uka. vet selv hvor fælt det er å jobbe og jobbe, og føle at man er skikkelig flink, og så gir det ikke resultater. ;)

 

Nå gjelder det å holde motet oppe, og fortsette, så vil det nok gi resultater etterhvert. heier på dere. :)

Men det er nok noe i det med å trene veldig mye, og så ikke få i seg nok kalorier. Da går vel kroppen i "sparemodus", eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Er veldig enig med deg KimPossible om å ikke klare å få i seg nok kalorier når man trener mye. La inn tallene mine i energi kalkulatoren, å la inn trimpoengene som jeg fikk samlet sist uke. Fikk et daglig energiforbruk på 2476 kcal. Hvis jeg da trekker fra 800 kcal som er det meste GR anbefaler å minke kommer jeg på et daglig energibehov på 1676. Regnet over hva jeg lå på i snitt pr dag forige uke, å det var på 1540 kcal pr dag. Så jeg ligger jo litt under enn det jeg minimum burde innta pr dag. Mitt mål for denne uka er å komme opp på mellom 1600 og 1700 kcal pr dag. Så skal jeg også selvfølgelig fokusere på vanninntak og trim. Anbefaler at du også regner over hva hvor mye du bør spise Mammo. Vet du forbrenner mer enn meg, så det kan hende at du rett og slett spiser for lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hvilestoffskifte: 1659

Daglig energiforbruk før trim: 2156

Legg til trim: 12 TP i uka *28.58= 2498

 

-800 kalorier = ca 1700...

 

Så jeg skal ligge på rundt 1700-1800 kalorier til dagen, med 12 TP i uka!

Ja, da er det kanskje ikke så rart at det går trått... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Se der ja :( Tro hvis den trege vektreduksjonen bare er grunnet for lite inntak. Hadde ikke det vært fint? Hvor mange kcal har du tenkt å ligge på denne uka Mammo?

 

Jeg bommet litt på middagen i dag den kom opp i nesten 600 kcal. Var faktisk ikke klar over at røkt svinekam hadde så høyt kaloriinhold før den allerede var i magen :)

 

Nå skal jeg spise en stor fruktskål siden jeg har hele fruktrasjonen igjen. Kaloriinntaket i dag blir på 1720 (grunnet for stor middag), har fått 2,5 TP og drukket 10 glass vann. Så første dagen i uka er etter boka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen min ble også større enn antatt, da laks har et mye høyere kaloriinnhold enn jeg var klar over... Jaja.. Men tror jeg holder meg innenfor rammene mine lell, siden jeg nå tenker å ligge mellom 1700 og 1800 kalorier. Får ikke trent allverdens denne uka, så skal prøve å nå 12 TP og følge oppskriften jeg skisserte ovenfor her. (Måtte bare legge det inn her, så jeg kan finne det igjen litt lett..)

 

Her er dattera mi syk -igjen! MEd 40 i feber og hoster lungene både gul og blå. Hun har fått legetime på onsdag, men jeg vurderer sterkt å ta henne med i morgen. Hun er ikke god, stakkar. Så der ryker all trening og alle gjøremål for morgendagen. Godt jeg ikke hadde bestilt frisør sånn som jeg først hadde tenkt, da! Håper ikke hun har tenkt å være syk lenge, for vi drar jo på tur på torsdag, og vil ikke at dette skal ødelegge for denne turen, altså!! Det er altfor dyrebart å miste en sånn etterlengtet pause... (Jeg har vondt at jenta mi som er syk, altså, men hun klarer alltid å time inn sykdom til de gangene jeg og mannen min skal på tur aleine...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi veide akkurat det samme når vi begynte og veier det samme nå :-) Kult :-)

Spennende å følge hvordan det går med deg. Jeg gikk opp 1 kg denne uka :-(

Men har allerede vært ute på en times trimtur i dag. 450 kcal på pulsklokka.

Snakkes :-)

 

Veide meg på nytt i morges og da veide jeg 90,7. Så da har jeg bare gått opp 200 gr og ikke 1 kg som først antatt. Syns jo det var rart at jeg hadde gått opp en hel kg på ei uke.

Jaja da fortsetter vi i samme duren og satser på under 90 til mandag..

 

Juhuuu :-)

 

Mammo: spent på om vi klarer det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på nytt i morges og da veide jeg 90' date='7. Så da har jeg bare gått opp 200 gr og ikke 1 kg som først antatt. Syns jo det var rart at jeg hadde gått opp en hel kg på ei uke.

Jaja da fortsetter vi i samme duren og satser på under 90 til mandag..

 

Juhuuu :-)

 

Mammo: spent på om vi klarer det!!![/quote']

 

Hehe.. Jeg gjorde det samme.. (skamme oss burde vi...) og da veide jeg 90.8... Men jeg skal jo på tur i helga (Kielferga) og da skal det holde hardt å komme under 90 til mandag, ja...

 

I dag drikker jeg vann til den store gullmedaljen.. Ok..Ikke helt ekstremt da, men har rukket 6 glass til nå, og det er det jeg vanligvis klarer på en hel dag. Så det kan jeg være fornøyd med. Ingen trening i dag. Har prioritert å sy på brudekjolen, tannlege, sy en bursdagsgave og vaske klær.. I kveld er det gubben sin treningskveld, så da blir det nok labert. Men skal trene i morgen, og tar med meg to sett med treningstøy på turen. I tillegg til badetøy. Skal bli så GØY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Da var jeg ferdig med den 7. dagen med 30 day shred. Fått i meg 8 glass vann, men har tenkt å sprette en til 0,5 l flaske med vann slik at jeg kommer opp i 10 glass i dag også før leggetid. Fornøyd :D Både i går og i dag har jeg vært "uheldig" med middagen. I går ble det alt for mye (rett i underkant av 600 kcal) og i dag alt for lite (250 kcal). Jeg måtte regne over flere ganger om det stemte da jeg synest det ble ganske så mye mat å så lite kalorier. Dette grunner rett og slett i dårlig planlegging, så det får jeg bare bli mye flinkere til. Ble så mett av middagen at jeg vet ikke om jeg klarer å komme meg opp i det kaloriinntaket jeg burde ligge på. Har all frukten igjen, men det bruker jeg å lage en god fruktsalat med eple, banan, pære, appelsin, litt splendasukker, litt exotic fruktjuice og mandler. Det er skikkelig snadder til kvelds snacks :D Har også "brutt" løftet mitt med ingen sjokolade denne mnd da jeg tidligere i dag spiste en skive med nutella. (Huff, glemte det rett og slett av.) Den er i alle fall ført opp på frimerkene. Men nå er resten av nutellaen kastet, og det blir ikke handlet ny før i april.

 

Er ellers fornøyd med min egen innsats denne uken. Håper motivasjonen får seg en boost ved neste veiing da jeg føler at jeg har vært veldig så flink en lengere periode nå, men at det ikke har fått noen utslag på vekta ennda.

 

Håper at alt er i rute med turen deres Mammo, også håper jeg jenta di blir frisk snart.

 

Hvordan går det med deg Kim. Regner med at motivasjonen er på topp så fint resultat du fikk på forige veiing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

hjemme fra jobb i dag. det er noe feil med magen, jeg trodde først jeg holdt på å få omgangssyken, men det er det ikke. Det presser så ubehagelig opp i mellomgulvet og opp mot lungene og hjertet, og huden føles litt som et trommeskinn... og er småkvalm :D Men har ikke luft i magen heller. Liker det ikke, med det er litt bedre enn i går, så håper det går seg til i løpet av dagen.

 

Hadde jo tenkt å ta styrketrening i dag, siden det ble bare med spinningtimen på mandag (som forresten var uvanlig tung for meg, kan hende formen hadde en liten knekk allerede da?), men vet ikke. føler liksom ikke at jeg kan dra på treningsstudio og trene etter å ha vært hjemme fra jobben... satser på at jeg er i form igjen i morgen, og kan ta styrketreninga da.

Hvis formen er bedre til kvelden, så har jeg jo et basic styrkeprogram (trener med egen kroppsvekt) jeg kan ta, og jeg har rokkering og hoppetau.

 

Og, JA, jeg er veldig motivert nå, med så bra vektnedgang på forrige uke. Men likevel har jeg spist "feil" i går og i dag, i og med at formen har vært ille, så når jeg har orket å spise, så har jeg spist ting som ikke er sunt i det heletatt. Eller, tomatsuppe med makaroni og soddboller...er det så ille egentlig? jaja. spist er spist.

 

Men med -4kg-plane jeg har for mars, må jeg ta meg sammen litt altså. Men hvis jeg klarer samme vektnedgangen hver uke, så går det. krysser fingrene.

 

Ha en fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

*puster letter ut*

nå føler jeg meg mye bedre. Vet ikke hva som gjorde det, men nå er magesmertene så godt som borte.

Så da blir det trening etterhvert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppen du har spist vet jeg ærlig talt ikke om den er sunn eller ikke. Men høres jo sundt ut :D Er enig med deg om at når man er for syk til å gå på jobb, så passer det ikke helt å skulle dra på et treningsstudio. Men hvis du i ellers føler deg i form til litt trening hjemme, er det bedre enn ikke å gjøre noe. Når formen ikke helt strekker til, så synest jeg det er greit å kunne unne seg litt ekstra. Jeg bruker å synest så synn på meg selv når jeg er syk, så da tillatter i alle fall jeg meg litt ekstra :D Ønsker deg i alle fall god bedring.

 

Det er bare å se langt etter 4 kg nedgang for meg i mars nå som jeg ikke gikk ned noe ved sist veiing. Men det var jo urealistisk uansett da jeg på 2 mnd og en uke bare har gått ned 4,9 kg. Jeg blir så opphengt i hva den der vekta viser, at jeg tror ikke det er helt sundt :D Spesielt når jeg ikke tar målene, for da er det jo bare vekta som forteller fremgangen. Så i dag måtte jeg prøve litt klær for å se om det hjalp meg litt på veien, og det gjorde det :D

 

Det blir mye snakk om kosthold, vekt og motivasjon med samboern. Fint å ha noen å snakke med når det går litt trøtt. Vi har vell kommet fram til at det vi gjør nå i form av spisevaner og treningsvaner egentlig ikke er så "tungt og ille", og at vi begge er innstilt på å opprettholde disse gode forandringene. Må bare flytte fokus på noe annet enn hele tiden å oppnå gode resultater på vekta. Men det blir vell lettere sagt enn gjort. Poenget er vell bare å ha en lettere og gladere innstilling til hele omleggingen. Positivitet over det vi gjør, i stede for negativitet over å ikke se resultater.

 

Nå skal jeg på en aldri så liten gåtur med hunden. Vi tastes senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og blitt syk... Er det mulig liksom??? HAr vært på jobb da, men hoster og snørrer og hodepine kommer snikende. Akkurat som bestilt, ikke sant?? ÅÅ!! Blir SPRØØ, altså!! Snuppa hadde crp på 128, så nå er hun på sin andre eller tredje penicillinkur i år. Liker virkelig ikke dette her..

 

Mat i dag går bra så langt. Håper det holder resten av dagen også. Har planer om en treningsøkt i 17-tiden. Får se hvor hektisk det blir her hjemme og om jeg klarer å holde hodepinen noen lunde i sjakk.. Må drikke mer også. HAr bare drukket 5 dl til nå i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Ønsker deg skikkelig god bedring, Mammo, krysser fingrene for at du er frisk og rask til helga, så du og "gubben" får en fin tur. :D Tenk positivt!

 

Jeg fikk til 0,9 tp i dag, og så ble jeg kvalm igjen. er ganske ok nå, men litt vondt enda. Men jeg skal på jobb i morgen, det var skikkelig kjedlig å være hjemme.

 

 

Tenk positive tanker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste sjanse å veie meg før vi drar på tur, så i dag har jeg planlagt å veie meg utenom "skjema", for at jeg på mandag kan ha kontroll på hva som har skjedd i helgen som kommer.

 

Jeg har jo som mål å komme under 90 kg til mandag. Det tror jeg ikke kommer til å skje, men det var iallefall veldig positive tall som lyste mot meg i dag, og det var 90.4!!! Bare 500 gram igjen til første delmål er nådd!! Forhåpentligvis har jeg nådd det til neste mandag igjen. Men skal prøve å være så flink jeg bare kan i helgen. Pakke med meg en del wasa sandwicher og ikke ta helt av ved de større måltidene.

 

Formen er så som så i dag. Håper virkelig jeg blir bedre til i morgen sånn at jeg kan få trent i helgen!! Skal nå pakke med meg som planlagt uansett. Skal ikke ta nederlag på forskudd!

 

Er foresten hjemme fra jobb i dag, med snuppa. Hun har hatt over 40 i feber tre kvelder på rad -men er fin om morningen. Så i dag var det min tur å være hjemme med henne så hun forhåpentligvis blir frisk igjen snart hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

... og sliten.... var hjemme fra jobben i dag også. er ikke noe bedre. fikk ikke time hos lege før på mandag. får se da, om det går over til da, eller ikke. begynner å lure på om det er noe betennelse i et eller annet i mellomgulvet, eller til og med brokk. Æsj, får se hva legen tror.

Skal prøve å komme meg på jobb i morgen, da. kan jo ta det så rolig som jeg vil der, egentlig, så da skal det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da sliter vi med helsa alle mann :D

Var ute på gåtur i dag med hunden i 3 timer. Kom hjem og var helt skutt av en helt rolig tur. Så nå ligger jeg og kaldsvetter. Får liksom ikke varmen tilbake i kroppen. Selv ikke en go og varm kopp te eller varmt bad hjalp. Har vært 3 litt kalde og hustrie dager her, så vet ikke om jeg rett og slett begynner å bli forkjølt eller om jeg har en formsvikt igjen. Grrr :mad: Er så lei av å slite med helsa

 

Første halvdel av dagen i dag gikk etter planen kostholdsmessig. Siste halvdel vil jeg ikke snakke om :D Bare å forte seg og glemme det.

 

Høres ille ut Kim med brokk. Har aldri hatt det selv, så vet faktisk ikke hvordan det er, men høres ikke godt ut.

 

Da er dere vell kommet dere avgårde på tur Mammo. Håper dere koser dere masse, og at lillepia deres også har det bra. Gratulere med så fine tall på vekta

 

Ønsker alle sammen en god natt, spesielt til dere som kanskje ikke har formen helt med dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Da var formen litt bedre for min del. Fikk til slutt varmen i kroppen slik at jeg fikk sove, men da var klokken blitt rundt 05:20, så jeg er litt trøtt og sliten i kroppen i dag. Også har tanta kommet på besøk (som Mammo så fint kaller det :D ). Hadde jo håpet å se 78 tallet på morgendagens veiing, men tror kanskje jeg spolerte det med den kjempesprekken jeg hadde i går. Tok meg tilslutt sammen og noterte ned all elendigheten jeg hadde trøkt i meg (take away pizza, hvitløksdressing, butterfly prawns, chocolate fudge cake, cola zero og M&M's Peanut :eek: ) Havnet totalt på et kaloriinntakt på hele 1952 kcal hele dagen. Det er det meste jeg har hatt på en dag siden jeg begynte 2.januar, men ikke så ille så først antatt. Men det er på grunn av at jeg hoppet over vanlig middag, kvelds og fruktrasjonen. Noe som over hode ikke er bra!

 

Nå prøver jeg og samle litt motivasjon igjen. Denne gangen i form av statistikk beregning :D

 

I går fylte jeg opp mitt første trimpoeng tre *hurra*

Det vil si 98 trimpoeng som igjen utgjør 19600 kcal. Dette har jeg klart på 69 dager, noe som gir et snitt på 1,42 TP pr dag, som igjen gir 9,94 TP pr uke. Dette er jeg kjempe fornøyd med. Men det som er mest motiverende til videre trening er at dette utgjør at jeg har forbrent bort 2,8 kg kroppsfett. (Mye forskjellig som kom opp da jeg søkte på nett, men de fleste oppgir at 1 kg kroppsfett utgjør 7000 kcal). Tenk på det alle dere som fyller opp trimtre.

 

God fredag til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

God helg.

Skal prøve å ha det skikkelig bra jeg også, selv om jeg har vondt og er kvalm. Vet ikke hva det er, trenger ikke å være noe verre enn litt irritasjon eller en betennelse i en slimhinne eller noe, men jeg vet jo ikke. jaja.

 

Nå har jeg i allefall tatt helg. var noen timer på jobb, men måtte gi meg etter lunsjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

fredagskveld, og jeg skal sette meg og lete etter ting som kan inspirere og motivere meg et hakk videre i denne "endre-matvarer-og-gå-ned-i-vekt"-prosjektet mitt. :D

Har tenkt å lese gjennom hele denne tråden, er jo en stund siden jeg startet den, så kan hjelpe å se hva jeg egentlig har sagt og gjort de siste 2 månedene.

Det å endre matvaner og gå ned noen kilo, er jo egentlig "ingenting" mot hva mange andre møter av utfordringer hver dag. Tenk på hva handikappede, blinde, døve, stumme osv osv må møte hver dag, mot mitt lille problem med vekten! Det burde ikke være så vanskelig å gjøre den omstillingen, men det er det.

Jeg stryker denne dagen fra kaloritellinen, har slet ikke vært bra, og starter på ny frisk akkurat NUH! :D

 

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kim

 

Tok meg tid til å lese igjennom hele tråden i går. Det hjalp i alle fall for min del. Fint å kunne lese om de gode resultatene, men også når man har hatt litt tunge periode og dårlige resultater. Godt å få en liten motivasjons innsprøytning fra dere samt å se hva jeg selv har reflekterer over.

 

Nå er jo ikke formen din 100%, å da er det ekstra tøft å skulle bruke mye energi å krefter på mat. Også kjenner jeg godt til fenomenet at man har dårlig samvittighet for at man ikke får trent. Du skal se når du er frisk og rask igjen, så vil alt gå så mye bedre.

 

Som Kelly Osbourne har sagt: Hun har slitt med både overvekt å narkotikaproblemer, men for hennes del var det mye tyngere å slanke seg enn å kutte dopet. (Sier ikke dette for å bagatellisere de andre problemene du har skrevet ned, men overvekt er også et stort hinder for veldig mange, og det er ikke bestandig like lett å komme seg ned i vekt)

 

Kos deg i helgen og god bedring

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta, og den spiller ikke på mitt lag for tiden. 79,2 kg Det vil si 100g nedgang på 5 dager, men det er også den samme vekta som jeg hadde 26.februar (15 dager siden). Vekta har så og si ikke rikket seg de siste 20 dagene.

 

Hev meg rundt og tok bilder av meg for å se om jeg kunne se om jeg kanskje har fått tonet kroppen litt. Kommer tilbake med resultater når jeg har fått studert de skikkelig på maskina.

 

Jeg får bare ramse opp resultatene slik at jeg ser at det er fremgang, selv om det går SAAAAKKKKTTTEEEE

 

Vektresultatet til nå er:

2.jan: 84,2

7.jan: 83

12.jan: 82,2

17.jan: 81,8

22.jan: 81,6

27.jan: 81,4

1.feb: 81,1

6.feb: 81,1

11.feb: 80,2

16.feb: 80,1

21.feb: 79,5

26.feb: 79,2

3.mars: 79,3

8.mars: 79,3

13.mars: 79,2

Totalt vekt nedgang til nå 5 kg

 

 

Resultater 6.februar og i dag 13.mars:

 

Fett% 38,1 - 36,7 = - 1,4%

Vann% 46 - 46,7 = + 0,7%

Muskelmasse% 32,4 - 32,9 = + 0,5%

BMI% 30,5 - 29,8 = - 0,7%

 

Det mest oppløftene er at jeg ikke lenger er på kategorien FEDME med tanke på BMI standaren. Jeg har akkurat bikket innenfor OVERVEKT kategorien :D

 

Jeg har holdt på i akkurat 10 uker til nå, så min gjennomsnittlig nedgang pr uke er 0,5 kg.

 

Får bare stå på. Synest jeg totalt sett har vært veldig så flink å følge opplegget, så vekta slipper vell taket til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

I dag er jeg konstant sulten, såpass sulten at jeg blir grinete, irritabel og rastløs.

Er trøtt... men holder på å lage middagen nå da, blir fylt rødspette og grønnsaker.

Går også å venter på "den" tiden i måneden, men er ikke blitt noe enda. Og det kjennes ikke helt ut som det er på gang heller, for vanligvis har jeg vondt et par dager i forveien. har ikke kjent noe, og ikke noe nå i dag heller. Hm.

Får vel vente og se. Er ikke så vondt i mellomgulvet nå, og kvalmen var helt borte i går, men i dag er den litt av og på igjen.

jaja. Skal bare slappe av det som er igjen av helga, er veiedag igjen i morgen, frykter at jeg har lagt på meg.

Ny uke, nye muligheter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...