Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Gjest Bubbly

Yes, stod opp i dag, spiste littegrane frokost, og satte meg på sykkelen. 220 kalorier forsvant da :) Jeg er enig med deg at man bør starte med en gang og ikke si etter da og da. Det har jeg gjort en del ganger før.... Så dagene rundt 17.mai er full kustus. Men i morgen, da skal vi henge med to jenter på 11 og 14, da er det lov med en is eller to. Også er det litt vanskelig å telle kalorier når man er ute å spiser middag med svigers syns jeg.

Men jeg kan jo stå opp tidlig og ta en sykkeltur, og så blir det jo en del gåing i morgen da. All trening er bedre enn ingen trening, også skal jeg kose meg med mat, men tenke litt på inntaket.

 

Så bra du spiste mindre kalorier enn du trodde! Det må være deilig å finne ut det. Foreløpig, bortsett fra jobb-turen, har jeg klart å holde meg under min kalorigrense ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Det er lov med en is på 17. mai=) Nå må jeg snart legge meg merker jeg.. Skal liksom klare å stå opp tidligere enn kjæresten min og lage belgiske vafler før han våkner.

Han har bursdag nemlig:)

 

Jeg endte på 29,6 trimpoeng.. Typisk å mangle 0,4 poeng:p Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400 gram i dag. Det er helt greit, hadde så klart håpet på mer.. Men det er bedre enn forrige uke, og nedgang er nedgang.

Nå ligger jeg på 65,9 kg og 67,5 i midjemål. Jeg er altså sånn ca halvveis:)

 

Også har jeg akkuratt laget en haug belgiske vafler og smeltet melkesjokolade og smurt over. Også sitter kjæresten min og spiser vafler mens jeg spiser havregryn med melk.. Haha. Litt stolt av meg selv nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talking to my self... Jaja:p

17. mai og bursdagen til samboer.. Det var jo dømt til å feile=P

Spiste i alle fall ikke vafler til frokots, men jeg spiste et glass gele for jeg fikk det i henda da jeg kom hjem til mamma og pappa. Så følte jeg det var veldig frekt å ikke smake på maten, selvom vi bare var innom. Så da ble det.. en mini-pai, litt spekemat, en karbonade og eggerøre. Så hos foreldrene til bursdagsbarnet ble det kake, tok et lite stykke av en Oreo Dream også ble det lasagne når vi kom hjem igjen.

 

Hadde ikke regnet med å få trent noe da, men vi gikk ut for å lære meg å kjøre bil=P

Jeg har ikke noen å øvelseskjøre med, kjæresten min er ikke gammel nok, så vi går ut i veien og ser på skilter, snakker om regler og hvis det er tomt så "leker" vi biler og finner ut hvem som skal vike for hvem osv:p

Gikk lenge, så det ble faktisk 3,5 trimpoeng.

Men så spiste jeg 1700 kcal og da.. Eh.. jaja=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Gratulerer med negang!

Her ble det oppgang! Men oppgangen var mindre enn forventa kun 100 gr.. så nesten stillstand..

På lørdag ble det ingen trening, 2 flasker vin :)

På søndag ble det sjokoladeboller fra statoil til frokost ... Også ble det jaggu meg tre flasker vin på kvelden, i tillegg sprakk jeg og spiste sjokolade.. men fordelen var, det smakte faktisk ikke godt, og jeg klarte å stoppe meg 50 gr:p

Igår ble det daimboller fra statoil til frokost, kake hos mormoren til kjæresten, ett par pølser, is og hamburger til middag (med ost og potetsalat så klart). og til kvelds en skål pasta bolognese...

Jeg føler at når jeg skriver hva jeg har spist skal jeg være veldig fornøyd med kun 100 gr oppgang..!

 

Skulle virkelig hatt litt av din vilje styrke Katza!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du har jo holdt deg leeeeeeeeeenge uten alkohol da, så du kan vel forsvare alkoholinntaket ditt tror jeg=)

100 gram er absolutt ikke dårlig etter slik en helg.. Hadde det vært meg ville jeg sikkert lagt på meg en kilo:p Er sikkert godt å vite at du kan kose deg litt innimellom uten at det går så mye utover vekta.

 

Men nå oppdaget jeg noe morsomt. Bmi'en min er faktisk nede i 23!!

Det hadde jeg ikke trodd.. Startet på 25, så er ganske happy nå:)

 

Du har jo viljestyrke du, det vet jeg da! Du må bare hente den frem igjen:p Men viljestyrke og eksamen også 17. mai i tillegg er jo ingen superkombo. Det er klart man kan bli litt slapp på ting,men så lenge du alltid klarer å hente deg inn igjen, hva gjør det vel da?

Tenk om du hadde spist akkuratt hva du ville, drukket og ikke trent siden januar? Det er noe å tenke på, jeg vet i alle fall at mine mange forsøk på vektnedgang tidligere har i alle fall sørget for at jeg ikke har lagt noe mer på meg. Det er jo litt oppmuntrene, jeg har tross alt ikke 20 kilo ekstra å ta av, hver kilo er tung og det er jo lettere å holde dem vekk enn å få dem vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Gratulerer med bmi som normalvektig!! ;)

 

Helt sant, normalt pleier jeg å legge på meg bortimot en kg med ei helg med alkohol ,så det er jo tydelig at noe har skjedd med forbrenningen :-)

 

Nå er det straks en times kjøretur for å spille fotballlkamp, gleder meg til kamp, men ser ikke frem til laaang kjøretur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok fått litt muskler og det setter fart på forbrenningen=)

Hvor mange kilo har du igjen til målet ditt nå da?

 

I dag har gått ganske greit, både mat og trimmessig.. Selvom det gikk litt lang tid mellom frokost og lunsj.. Kom plutselig på at jeg måtte spise mens jeg satt i en bil og skulle kjøre ut av byen.. Så det ble vel seks timer eller noe mellom frokost og lunsj, jeg får bare sørge for å ikke lage en vane av det:p Kjøpe meg noe.. "veske-vennlig" mat=)

 

Jeg har 5,2 trimpoeng i dag da, fikk sanket en del ved å gå til byen, måtte sjekke noen rutetider på bussen. Og jeg får jo ikke poeng av å bruke google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Jeg gleder meg til neste kroppsanalyse for å se om jeg har økt muskelmasse.. tenker å ta kroppsanalyse cirka hver tredje måned :D

 

jeg vet egentlig ikke helt hvor langt ned jeg vil, men kommer jeg under 70 så skal jeg være utrolig fornøyd !

Jeg har bestemt meg for å slutte å røyke i sommer, etter sommeren så jeg kjenner at jeg blir umotivert av det, hvorfor slite med å slanke meg nå, når jeg uansett kommer til å legge på meg igjen når jeg slutter å røyke..

 

5,2 trimpoeg ja. du er sick når det gjelder trimpoeng!!!!

Ellers våknet jeg med vond hals idag... blæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for to år siden, la ikke på meg i det hele tatt. Jeg var veldig,veldig,veldig forsiktig med hva jeg spiste. Folk legger bare på seg fordi de spiser istedet for å røyke, og du vet jo å passe på hva du putter i munnen=)

 

Hehe.. føler ikke at jeg er noen treningsfantast akkuratt, jeg er jo hovedsakelig bare ute og går, det er det som gir meg mest poeng. Føler ikke helt at å gå tur er "trening", men jeg vet jo at det funker.

Er bare at når jeg hører "trening" så tenker jeg mer spinning, yoga, jogging, taekwondo og sånne ting.

 

Under 70 ja.. Men det klarer du, du må jo ta meg igjen=P

Du får passe på den halsen din, hold føtter, knær, skuldre, hals og håndledd varme, drikk MYE vann, mer enn du pleier og få i deg masser,masser av hvitløk:) Og kjøp deg noe curamed eller noe, det funker før man blir syk. Når man først er blitt kjempesyk er det liten vits i å spise dem, da bare smaker de godt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med halsen din?

Jeg fikk ankelvekter av kjørsten min i går! =D fire stk, veier en kilo hver. Det forbrenner fire kcal ekstra pr kilometer jeg går, dvs om jeg bruker dem hver gang jeg tur går jeg ned 3 kilo ekstra på et år:p

Ikke at det er ekstremt mye, men jeg kjenner ikke store forskjellen før jeg tar dem av, da kjennes det ut som jeg flyr, haha.

 

Var sykt å kjenne på, jeg stod å holdt disse enkelvektene og så slo det meg plutselig.. "jeg har gått ned nesten dobbelt så mye som disse vektene veier". Det kjentest MYE ut:p Kjempegøy.

 

Men jeg sliter litt nå, jeg har fått meg en iskremmaskin!! :D Får prøve å bruke den til å lage sunnere is=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Halsen min er så som så... Nå har jeg sittet 7 timer på skolen og jobbet med statistikk oppgaver!! Det eneste som er i hodet mitt nå er faen diagrammer, og formler opp og ned...

 

ankelvekter har jeg faktisk aldri hørt om.. hørtes litt rart ut:p Men alt som man forbrenner mer kalorier av er jo flott det :D

Bruker du pulsklokke når du trener? Jeg synes hvertfall det er sinnsykt genialt, da får jeg hvertfall nøyaktig kcal forbruk.. Føler jeg ikke stoler helt på registreringen her inne, da jeg har opplevd store forskjeller mellom pulsklokke og registrering..

 

Iskremmaskin ja... off det kunne ikke jeg hatt hvertfall! Jeg er iskremelsker number one!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke pulsklokke nei, så det er mulig jeg registrerer litt feil, men så lenge jeg er konsekvent er det ikke så farlig. Jeg regisrerer i alle fall ikke for mye, det passer jeg på.

 

Jeg er også fantastisk glad i is.. Så jeg MÅ finne på en sunn is:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første is laget.

Mangosorbet, 67 kcal pr 100 gram, veldig god=) Og bare sunn! Ikke noe tilsatt sukker, bare yoghurt som gjør den søt!

Hurra, jeg kokkelerer:P Synes det er facinerende så "flink" jeg er blitt på kjøkkenet siden jeg flyttet hjemmefra.. Ikke at jeg er noen superkokk akkuratt, men det er ikke mer enn et år siden det eneste jeg klarte å lage var pannekaker xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med iskonsistens er jo godt da:P Hehe. Får se, nå skal jeg lage oreo-is i kveld.

Lager det hovedsakelig med melk, så skal se hvordan konsistensen blir uten fløte og sukker. Det blir absolutt søtt nok pga kjeksene, jeg synes ofte is er litt for søtt, det plager meg..

Oreo-kjeks er ikke sunt da, men dette blir absolutt sunnere en haagen-dasz sin, og hvis det smaker bare halvparten så godt så er det helt fantastisk:) Krysser fingrene.

 

Først skal jeg lage spagetti carbonara.. Aldri laget før, har ingen oppskrift, så jeg skal bare hoppe i det å se hva det smaker:p Kan jo ta en oppskrift fra nettet så klart, men det er ikke så gøy. Dessuten tenkte jeg å gjøre den litt sunnere:)

 

 

Den mangoisen kan du btw lage hvis du bare har en blender, bare lag en tykk,tykk smoothie. Synes den fikk en litt ekstra god konsistens i maskinen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

oooh.. oreo kjeks!! <3

har du smakt mc flurry med oreo kjeks? Den er helt insane good!

 

Tror jeg må kjøpe meg litt is.. halsen min er gul... skikkelig betenelse jeg mest sansynlig har fått.. kjenner det er så typisk meg å bli sjuk rett før siste eksamen!

Igår var jeg skikkelig flink student, satt på skolen og jobbet i 7 timer! Hodet mitt surra helt sykt på veien hjem...

Gleder meg veldig masse til å gå på jobb idag, uten stemme:p Herlig å stå 6 timer i butikk uten stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh, jadda, det var det føste jeg gjorde da isen kom, jeg er heeeeeeeeeeelt tullete etter is og oreo-kjeks:P Men de slutta med den:(

 

Du kan kjøpe lett-is. Du vet, sånne begre med kirsebær og sjokolade i bunnen? fra henning olsen..De i 4-pakning. Det er en lettversjon av den som jeg ALLTID, siden jeg var barnhar syntest smaker bedre enn originalen.

Skogsbær smaker den, 97 kcal pr 100 gram. 63 pr stk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Her har di ikke sluttet med mc flurry med oreo :)!

Ikvell etter jobb skal jeg så kjøpe meg en! Det fortjener jeg...

Når jeg er syk synes jeg sååå synd på meg selv... og vil bare spise alt.. faktisk er jeg ganske imponert over meg selv.. jeg har vært våken to timer, det eneste jeg har spist er to kokte egg..

 

Men fy søren, jeg hadde betalt masse!!! for en pepsi max levert på døren :D

 

Jaaa, jeg husker de begerene, mamma kjøpte alltid en pakke med sånn før, vi var jo 4 stk i familien så da passet det så bra :-)

 

Fordelen med is er jo at det faktisk ikke er så mye kalorier i noen typer is egentlig, synes jeg :)

 

har du peiling på hvor mye kcals en mc flurry kan inneholde egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er masse info om næringsinnholdet på nettet, men det er oppgitt "per serving", jeg er ikke sikker på om det er samme str. på koppene i norge og ellers.. Dessuten er amerikanerne idioter og "per serving" betyr ikke en dritt. Selvom det ikke er en variabel størrelse, du kjøper noe som ALLTID inneholder 400 gram med noe mener de fortsatt at en posjon er 150 gram, og de oppgir aldri næringsinnholdet pr 100 gram.. Så de er vanskelige på det:p Søk litt på nettet, du regner bedre enn meg uansett:p

 

Får håpe du er frisk til onsdag da, da er vel eksamen over? Da skal du nemlig ta meg igjen=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Hehe :D

Eksamen er tirsdag, så ja på onsdag er jeg veldig klar for 3 måneders sommerferie!

eller ferie og ferie, skal jobbe nesten hver dag utenom de to ukene i kreta.. Men jeg synes jobb er chill i forhold til skole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sommer^^

Vi burde inngå en avtale, som gjør at vi ikke slipper oss helt løs i sommeren. Så mye is, grilling, øl.. Mange, mange fristelser.

Jeg har klart det i feriene,bursdagene og langhelgene som har vært til nå å tenke "det er ferie, folk koser seg, jeg har fri.. Men hva så?". Jeg har alltid tenkt at alt er lov i ferien, men det er ikke det, kalorier er kalorier også i ferien og jeg blir like feit av dem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Nå har jeg sjekket kaloriinnhold på mc flurry gjennom flere kilder. og antallet kalorier som står i de forskjellige kildene varierer fra 316 til 384.. Men jeg synes faktisk ikke det er så innmari galt for noe så godt som en mc flurry..

 

avtale ja, hva slags avtale da? Jeg drikker ikke øl, spiser ikke snop og drikker ikke brus :) Så jaaa.. nå er jeg spendt på hvordan avtale du vil lage :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg er ikke helt sikker, bare tenkte at vi burde passe på litt nå som det er sommer.

Kan jo ikke spise is hver dag og drikke flere ganger i uka liksom.. Selvom jeg vil:p

 

Jeg drikker jo heller ikke brus eller spiser godteri, men jeg har virkelig klart å legge på meg for det xP

Vi burde i alle fall i det minste ha en avtale om at vi SKAL veie oss hver mandag uansett, for det er vanskeligere enn man kanskje tenker seg. Det er så lett å tenke at man har spist og drukket alt for mye også vil man ikke se resultatet på vekta.. Gjør man det nok så veier man plutselig en del=s

 

Også kom jeg til å tenke på en ting.. Hva gjør vi egentlig når vi er ferdig? Når vi har nådd målene våre, kommer vi til å fortsette å gidde å trene og spise normalt, veie oss og snakke her på forumet? Nå som jeg endelig går ned er jeg redd for at jeg ikke skal klare å holde vekta, jeg vet mange sliter med det.. Jeg har aldri prøvd før o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...