Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Jeg kan jo bruke dagen på å prøve meg frem:p Kan jo ikke være SÅ vanskelig, hvis man bare klarer å lage brødvafler eller noe=p Kan jo nesten smake hva som helst så lenge det er vaffelformet, husker jeg spiste masse hjemmelagde rundstykker da jeg var liten, for de så ut som boller:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katza' date=' du må prøve grete roede vaflene. De er kun 149 kalorier i en hel plate. Og de er nyyydelige, kanskje noen av de beste vaflene jeg har smakt:) Det må man jo kunne kose seg med en fredags-eller lørdagskveld!:)[/quote']

 

hvor er forresten disse? finner dem ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken:

http://www.greteroede.no/oppskrifter/kakerogbakst/kaker/1076649.o2.html

 

Vet man kan bruke eks mandelmel, sammalt spelt og havregryn for å få vaflene mer sunne, men ender opp med like mange kcal uansett (cirkea). Men disse er bare så gode at jeg ikke vil prøve noen andre:) Pga at man skal lage eggedosis av røren først blir vaflene veldig luftige og gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha, de der skal jeg prøve en dag den kommende uka...

Jeg har vært altfor dårlig på trim i det siste og mat, så jeg må nok forskyve målet mitt med under 70kg til 1. juli... har fortsatt 3,5 kg igjen, og det skal vel noe til at jeg klarer det på 3 dager... så da er målet å komme under 70 til veiing mandag 12. juli... 2 uker, så jeg bør jobbe hardt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 kilo på 2 uker? Ikke for å være gledesdreper, men det er veeldig mye. 1750 g i uka er ganske mye for en på din størrelse, du har jo ikke så mye å ta av. Jeg har aldri klart mer enn 1500 på en uke, og det var jo ekstremt.

Altså.. da må du gå ned 250 gram om dagen.

 

For all del, det er jo bare å prøve, men er en viss fare for at du blir inmari skuffet, så det er vel en litt sånn.. "håp på det beste, forbered deg på det verste"-situasjon.

Bare sier det fordi det ikke finnes noe verre enn å forvente å ha gått ned masse også få et sjokk av et tall slengt i trynet av vekta.

 

Kroppen har uansett best av å miste 0,5- 1,0 kg i uka, da mister du faktisk fett istedet for å tære på muskler. Så om du utsetter målet ditt litt til, så tror jeg verken kroppen din eller din "mentale helse" (om jeg skal snakke så legete=p) har vondt av det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at du sier ifra og jeg er helt enig... jeg tenkte på det istad at det fort ble litt kort tid... tenker jeg sier 1. august jeg... så skal jeg ned på 69 kg til da... skal bort på stevne/festival ei uke og arrangere leir ei uke... så da blir det nok ikke mye trening utenom swing!! så bra du sier ifra!!

 

jeg skal til å skrive en liten huskeliste for meg selv over hva jeg absolutt ikke skal spise.. iallefall ikke i ukedagene... noen tips her? og hva jeg burde eller kan spise?! :)

 

ny veiedag imårra!! :S redd jeg ikke har gått ned noe særlig på disse 2 ukene i forhold til bevegelse og inntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke blir irritert av at jeg sier sånt da, mange er flinke til å ta det på feil måte:p

 

Tips? Hm.. det var jo veldig generelt=p Mye proteiner, lite rakse karbohydtrater.. Grovt brød, grønnsaker,nøtter, frukt, sjømat, kylling, melk og egg er ting kroppen blir glad av å få i seg (selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser, man legger jo på seg av å få i seg for mye kalorier fra sunne ting også)

Mettet fett, sukker, "hvit mat" som loff, hvit ris, lys pasta og ting med mye hvetemel og/eller sukker bør man begrense så mye som mulig. Det har høy GI, raske karbohydtrater, det gir en kraftig økning i blodsukkeret, som påvirker utskillelsen av insulin som stimulerer fettlagringen.

Om du "må" spise sånne matvarer er det lurt å få i seg noe som er rikt på fiber og proteiner først, da vil ikke blodsukkeret stige like drastisk.

 

Det er også viktig å spise hver tredje-fjerde time, går man for lenge uten mat så vil kroppen produsere korstisol, som er et stresshormon som også gjør at fett lagres fortere. Det samme skjer om du sover for lite, så sov nok.

Og sørg for all del for å få i deg nok vann, det er bra for huden og de andre organene i kroppen vår, pluss at tørste ofte forveksles med sult.

Om du ikke gjør det fra før: Få i deg vitaminpiller og tran, bra for forbrenning og kroppens mange andre funksjoner. Det skal også påvirke sultfølelsen positivt.

 

Det er bare å lese bakpå pakken til maten du spiser, og/ eller tenke litt over hva du putter i munnen, du vet jo hva som er bra og ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk :) liker deg jeg :) hehe... du er aktiv, motiverende og flink :P hihi...

Hjelper veldig å ha noen å snakke med! Er liksom ikke like moro å si til venner at man er på slanker'n... og at man må passe seg... for er så mange som sier: neida, du trenger da ikke det osv... men da er det godt jeg har deg og dere :P trenger virkelig motivasjon for å komme meg gjennom dette, selv om jeg vil og vil og vil er ikke viljen alltid like sterk.... Ofte "vondt" i viljen... og det er ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hyggelig=)

I dag er det veiedag, vekta var ikke så slem, nå veier jeg 62,7 kg, så 600 gram ned fra forrige uke:) En cm forsvant fra midjen, så den ligger på 64 cm!

 

Er egentlig litt irriterende, har gått ned 9,9 kilo.. Plagsomt å ikke få den siste 0,1 så jeg kan ha 10 kilo:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også veiedag igår, og mot all formodning hadde jeg visst gått ned 300 gram noe jeg trodde skulle være en oppgang av vekta mi... men det var en positiv overraskelse... nå er jeg nede på 73 blank ;) som sagt er målet mitt nå under 70 til 1. august.. så har altså en måned på 3 kg, og det skal jeg jammen meg klare!! denne uka har jeg en jobb hvor jeg går veldig mye... så igår gikk jeg bort nesten alt jeg spiste, så det er bra :) så denne uka SKAL jeg gjøre det bra!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du gikk ned da=) Da er det jo litt ekstra motiverende å kjøre på, 3 kg på en måned er jo overkommelig det:)

 

Men huff, jeg har et problem.. Det har skjedd noe fuck med ribbeinet mitt, det startet for en liten stund siden at jeg fikk vondt under ribbeinet når jeg var ute å gikk. Og nå er det HVER gang, jeg går i ett minutt også gjør det dritvondt, gir seg bare hvis jeg presser inn ribbeinet eller slutter å gå, og da gir det seg på sekundet, så det er ikke hold.

 

La merke til at ribbeina mine er usymetriske, det ene stikker ut, kjennes ut som det er en hard kul på det.. Fatter ikke hva det kan være, får ikke legetime på to uker, så det kommer til å bli helt jævelig å trene fremover ><

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da, det hørtes slitsomt og vondt ut... håper det ordner seg og at det ikke er noe alvorlig!! masse lykke til!!

 

ble 7,5 trimpoeng igår og 6,2 idag.. så er god start på uka... jeg har fri imårra da, så må vel finne på noe lur trening da også... :D torsdag, fredag og lørdag blir det også mye gåing på jobb, så det er bra :) Er 50års-fest her på lørdag, men tenker jeg skal ligge unna alkoholen jeg... greit med ei helg uten kanskje, i og med det ble både onsdag og lørdag sist uke... Nå føler jeg at jeg er på gli altså!! ;) bortsett fra at jeg spiste mac&cheese da jeg kom hjem fra jobb kl 21.15.... noe som ikke var så bra verken det jeg spiste, tidspunktet eller hvor mye jeg spiste unødvendig... samt at jeg nå er kvalm på grunn av alt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk legetime til i morgen.. Håper jeg kan få tatt noen røntgenbilder med en gnag, det blir bare værre.. På vei til jobb i dag gjorde det skikkelig vondt, kjennes litt ut som.. At ribbeinet poker inni et eller annet, eller at noe liksom sitter i klem mellom to ribbein.. Skjønner ikke hva det kommer av fordi det er BARE når jeg går, gjør ikke vondt å ta på det eller no..

 

Fikk 4,5 poeng i går, vet ikke hva jeg skal gjøre i dag.. Tror ikke jeg orker å gå ut i alle fall, etter fire og en halv time med dritvondt i går og når det er enda værre i dag så tør jeg egentlig ikke.

Høres vel ut som en unnskyldning, men når det blir værre av å gå så tror jeg egentlig jeg skal la vær.. I alle fall til jeg skal til legen i morgen.

 

Får se, jeg tror ikke yoga og styrketrening gjør vondt=)

 

Ble stressa på jobb i dag, vi skulle filme på et hotell, og hele teamet fikk fancy, SVÆRE nysmurte baguetter. Følte meg frekk da jeg bare spiste halve, men jeg trenger jo ikke mer. Vanskelig å registrere det, men jeg har jo blitt ganske flink til å gjette vekt på ting etter så lang tid med matveiing, så satser på at jeg hadde ca rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette ikke er noe godt.. Så jeg tror det er best å ta det med ro, og iallefall vente til du har vært hos legen slik at du ikke anstrenger deg for mye så det blir verre... God bedring! Krysser fingra for at det ordner seg snart!! :D

 

Du var flink som ikke spiste hele da... Føler du virkelig går forran som et godt eksempel altså :)

 

Ble ikke noe trening på meg idag da.. Men jeg har stort sett vært flink mat-messig... så det er bra.. meldte meg inn i vektklubb.no igår, så da får jeg mattips, noe jeg har trengt.. :) så da er det bare å sette igang å kokkelere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få 4,2 poeng alikevel da=p Tror nesten jeg begynner å få tvangstanker, jeg vet ikke om jeg ville klart å la vær å trene nå. Selvom det innimellom (som i dag) er DRITTUNGT og helt grusomt, så må jeg alikevel, det gjør nesten fysisk vondt å vite at jeg har 0,0 poeng.. Pluss at da kan jeg jo nesten ikke spise, og det suger, jeg vil jo ha mat=P

Menmen, har sikkert ikke gjort noe vondt verre på EN dag..

 

Bra du har vært flink med mat da=) Og det ser jo ut til at du har trent masse fra før denne uka, så du har nok råd til det:)

Selv har jeg spist litt vel mye loffestoff i dag.. Spiser et godt brød fra Rema, landbrød eller noe.. Er liksom grovt, men ikke veldig.. Veldig godt da^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo både bra og ikke så bra da... det med "tvangstankene" dine... positivt at du vil være i bevegelse og trene, men du må være forsiktig så du ikke overanstrenger deg... kroppen har godt av hvile en dag innimellom vettu :) Ble bra med trimpoeng mandag og tirsdag, så tenker at en dag fri ikke har gjort så stor skade... skal bli mere gåing med jobb både imårra, fredag og lørdag, pluss at jeg skal prøve å få trent litt ekstra også!! skal bo i campingvogn like ved jobben fra imårra til lørdag så jeg slipper å kjøre 10 mil hver dag... så går jeg heller til og fra jobb også.. så blir nok ikke skrevet noe fra meg her fra imårra på dagen til lørdag ettermiddag eller søndag morgen da jeg ikke har internett i vogna ;) så dere får bare skrive så skal jeg oppdatere meg når jeg er tilbake på nett!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,jau.. Jeg passer jo på å få restutisjon, men det er jo vanskelig å overanstrenge noe ved kondisjonstrening, heldigvis.

Det blior sikkert enklere når jeg er ferdig, da kan jeg faktisk spise 1600 kcal på en dag selvom jeg ikke har trent en dritt=)

 

Du får kose deg i vogna da:p Vet ikke om det er noe poeng åskrive her når både du og Millaaa er borte, men vi får se=P Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er jo så flink da!

Takk for det, tror ikke campinglivet blir så værst egentlig :D er godt å være litt alene, ha det stille, lese litt og gå tur i nærområdet, så tror det blir kos jeg :) men nå må jeg stikk, skal sette fra meg vogna før jeg går til jobb. ha noen fine dager, og hold oss oppdatert om vondten din ;) god bedring :) snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, legen sa det enten var noe muskulært, eller så er det gallestein.. Wierd, har liksom ikke tenkt over at det er en mulighet en gang, har av en eller annen grunn alltid tenkt på det som noe som eldre menn får, av en eller annen grunn.. xP

Menmen, har fått noe heavy smertestillende og betennelsesdempene, så skal jeg til sykehuset for ultralyd senere.

 

I går ble det lite trening, hadde lillesøstra til kjæresten på besøk.. Men fikk gått ned til stranda og svømt i 10 min (men så svømte jeg på en brennmanet ><) og gått tilbake, og fikk rokkeringet litt mens middagen ble laget=) Så ble i alle fall 3 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

meld dere på Mosjonsutfordringen juli 2010!

 

på trim og trening

 

*******************************'

 

men nå er jeg igang for fult igjen, gleder meg til å se resultater<3 jeg har alt trent spining i dag og det var mega digg<3

jeg skal snart slenge i meg slanke shaken min også gå på tur<3

også inn og spise litt frukt<3

 

jeg har fått dilla på trening:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mie is back!! til imorgen iallefall....

 

det har blitt 23,5 trimpoeng denne uka, så det er jo bedre enn på lenge, og dette er vel mest fordi jeg har gått mye i jobben! Men det er jo bare pluss å få penger for trening ;) hehe... Men det var den maten da.... jeg tåler nok ikke å være alene jeg, for da spiser jeg så mye mer enn ellers når jeg er sammen med folk... Jeg veit jeg bare lurer meg selv, men likevel... Må skjerpe det der altså.... Skummelt å ha bil og bare kan stikke innom butikken når man skal passerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whey, det blir mer og mer poeng på deg=) Dritkult^^

 

Det er noe med dette med mat, er man flink til å trene så sklir man gjerne litt ut i matveien og omvendt.

Selv har jeg spist noe sånt som 400 g is denne uka.. Er heldigvis firstprice da, siden det er melkeis inneholder det bare 155 kcal pr 100 gram.. Og pizza har det blitt, og siden det er "alkoholuke" så drakk jeg noe sånt som 4 halvlitre.. Men det var seidel, hvilket er den ølen med lavest kaloriinnhold utenom lavkalori-øl=) Så jeg har jo fått bøtet litt på de fleste skader, jeg har ikke gått for de værste valgene, og jeg har spist mye frukt og alltid spist ordentlig mat før jeg har fått i meg sukker!

 

Også har jeg holdt kalori-grensa, selvom en del har kommet fra feil matvarer, og jeg har 38,5 poeng, og det er jo bra=) Bortsett fra at det kommer nesten utelukkende fra gåing, så det har vært ekstremt lite variert.. Har hatt en dritt-uke egentlig, har prøvd å trene styrke, men har løftet EN manual og bare tenkt "å fy faen, dette går ikke"..

Å gå tur er liksom så greit, for jeg kan bare gå og gå og gå helt tanketomt, trenger ikke ta i og motivere meg selv på samme måte.

Også MÅ jeg gå en del, som i dag.. Katta trengte mat, eneste søndagsåpne butikken er i nabobyen, så jeg har gått i fem timer i dag:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. nå ble det enda en kakebit... rester fra bursdag er ikke bra... men, men... var visst ikke så usunne de bløtkakene likevel hørte jeg, var både diasukker og det ene og det andre... hun som bakte den har sukkersyke ama...

 

du er så flink, blir så imponert av deg!! uansett om du har kjempevondt så står du på, og får så mange poeng!! kjempebra!! åssen går det med smertene?

 

 

Imårra er det veiedag, så det blir spennende!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...