Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Omg. det var en hard tur til sverige.. Har for tradisjon å kjøpe tonner med godteri, øl, berlinerboller,røyk og avslutte det hele med et heftig etegilde på macdonalds:p

Men jeg sluttet å røyke for to år siden, jeg har fortsatt tre liter vin etter sist vi var der, så kjøpte ikke noe på polet. Og ikke et gram godteri eller noe..

Ikke en gang en berlinerbolle.. Dette er FØRSTE gang siden jeg var liten at jeg ikke har kjøpt berlinerbolle.. Det gjorde litt vondt må jeg inrømme, men må være litt stolt da.

Istedet for mcdonalds ble det et knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Går det bra eller? =) Er ikke helt sikker på om det er alle andre som er stille eller om det er jeg som er overaktiv:p

Uansett, i dag har jeg brukt rockeringen min i en time, og gått en tur på tre timer og 20 minutter. 6,3 poeng=)

Letttjente poeng føler jeg..

Med rockeringen står jeg liksom bare å ser på tv og fletter håret. (har over en halv meter langt hår, så det tar litt tid=p Spesielt når jeg fletter pariserfletter, også blir det ikke likt også må jeg flette opp igjen osv)

Og det å gå tur er jo bare koselig. Selvom det var pisskaldt i dag, blåste sinnsykt..

 

Sååå oppsummeringen til Millaa (=p) :

 

1) Dårlig kosthold denne uka, litt lite frukt og grønt, ikke supre middager, is.. Det blir drikking på lørdag, jeg har ikke ligget 1000 kcal i minus hver dag som jeg ville og jeg har mumset litt sjokolade og. (spiste bl.a tre ruter til frokost i dag)

 

2) Følte meg flink som var i sverige uten å kjøpe øl, godteri,chips, berlinerbolle eller donut og lot vær å spise på mcdonalds.

 

3) Har 6,3 trimpoeng i dag og er fornøyd med det;)

 

Sånn, så trenger du ikke lese igjennom de siste tre inleggene om du ikke vil:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Hahaha :)

Jeg måtte le når jeg leste oppsummeringa!

Jeg blir så imponert, du er min helt altså!

Jeg klarer ikke ta meg sammen, nå har jeg sprukket, jeg spiser sjokolade og chips igjen :/ Ikke har jeg trent på 9 dager heller.. Jeg har faen meg vært syk i 9 dager nå!!! JEg blir gal, jeg vil bli frisk..

 

Det å reise til sverige uten å handle billig alkohol og godis er faen meg bra gjort! Du imponerer stadig...

 

Ellers har jeg fått igen 1 av 3 eksamener, og det ble en B!!!! :) All eksamensstresset var så verdt de! Eller vent, jeg må jo vite resultata på de to siste før jeg kan gjøre den konklusjonene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en B=)

Gjør ikke noe at du har sprukket litt da, alle gjør jop det. Du forventer ikke at vi skal være heltinner i matveien resten av livet vel? x) Sånt skjer, men du klarer å hente deg inn igjen, og det er det som er viktig. Og neste uke skal du jo slå meg i trimpoeng, så det er bare å kjøra på:)

Forutsatt at du er ordentlig frisk da så klart..

 

Du får spise så mye hvitløk og drikke så mye vann du bare orker, hvitløk har jeg fått lære nå i senere tid at inneholder antibiotika. Så det er knall, jeg kjører gjerne nedpå 8-9 hvitløksfedd på en kveld også sover jeg tolv timer og er gjerne frisk over natta.

(Bare pass på å ikke sitte veldig nærme folk, for du lukter nok litt rart dagen etterpå:))

Nå har jeg gjort i stand alt for fest i kveld. Ryddet og vasket og laget jello-shots. Nå må jeg bare få trent veldig kjapt så jeg får noen poeng=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ikke har drukket på en stund, off.. Ble veldig kvalm og fikk inmari vondt i hodet.. Fortsatt vondt:p Endte på 3,3 trimpoeng og 1700 kcal, så det var jo ikke så ille, holdt meg unna all chipsen og bestilte ikke pizza i alle fall.

Og nå mangler jeg 3 poeng.. urk, får vel ta med meg det dunkende hodet mitt på en liten gå-tur=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Hehe, flink du er som holder deg vekke fra chips :D

Jeg har funnet ut at det å drikke hvitvin er genialt, blir aldri fyllesyk! :) Og det er billig!!! :)

 

Imorgen blir det endelig trening, jeg har endelig lært at det nytter ikke å stresse med treninga, da blir jeg hvertfall ikke frisk.. så har det tatt det skikkelig med ro for å bli frisk skikkelig.. vil liksom ikke være forkjøla i bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært skikkelig fyllesjuk en gang, hadde drukket øl, vodka redbull, jagermeister og tyrker for 3000 kroner på tom mage. Jei, smarte meg.

Pluss at jeg hadde svineinfluensa, det gjorde ikke dagen derpå så mye bedre:p

 

Men skal inrømme at jeg var litt dårlig i dag.. Kanskje ikke så rart, har ikke drukket (som i mer enn tre glass øl) på mange, mange uker, og det eneste jeg fikk i meg av mat i går var jordbær, 200 g pastagrateng og et sånt wasa sandwich-knekkebrød..

I dag orket jeg virkelig ikke slenge sammen noen frokost, så jeg spiste en håndfull chips og slang en cheeseburger i mikroen xD

En halv miniburger med mini-brød, ketchup, burgerost og løk, de er fantastiske.. 175 kcal pr stk, så de inneholder en del, men det var i alle fall bare EN da.

Så.. ingen helt i matveien denne uken, men har nå i alle fall 30,7 trimpoeng=)

 

Godt å høre at du er på bedringens vei da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei!

 

Jeg blir veldig inspirert av hva jeg leser her, og jeg tror det kan hjelpe motivasjonen min at andre veit hva jeg holder på med!

 

Jeg er ei jente på 22 år, ca 169 høy, og veier ca 75 kg, noe som gjør at jeg er overvektig, og trives absolutt ikke med dette....

 

Målet mitt er å gå ned 15 kg til 1. januar 2011 (31,5 uker)

 

Jeg skal starte i morgen 31.mai, 75kg

 

-------------------------------------------------------------

Start 31.05.10 - 31,5 uker (-15kg)

Vekt: 75 kg

Gått ned: 0kg

Mål: 60 kg (1.januar 2011)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, mie=) Ja du får slenge deg på, hvor mange trimpoeng tenker du å begynne med?

 

Men, over til en annen sak, det er mandag og det betyr konsultasjon med badevekta mi.

Dommen i dag:

Minus 700 gram=D Og minus 1 cm i midjen.

Totalt vekttap: 8,2 kg, totalt midjetap: 14 cm.

7,4 kg igjen, jeg er over halvveis:D

 

I morgen er det sommer, så jeg rakk desverre ikke å bli bikinifin, det var nok å ta meg vann over hodet.. MEN jeg ble "bikinigrei", for 8,2 kg siden kunne jeg ikke vise meg i badetøy, nå går det egentlig helt greit, selvom jeg ikke er helt på Dita von Teese-stadiet enda:p

(neida, jeg regner ikke med å kunne sammenlikne meg med dita noen gang, men jeg skal i alle fall se awsome ut, begynner allerede å ganske markert fra treningen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :( Jeg er ikke helt inne i dette systemet med trimpoeng jeg, men hva er det som er vanlig å begynne med da?

 

Jeg starta dagen med 2*50 sit ups, 2*15 push ups og 2*15 spensthopp

og planen er å gjennomføre disse øvelsene minimum 5 dager i uka.

 

Ellers skal jeg bort å svømme en times tid etterpå... tenker å prøve å svømme iallefall en dag i uka nå til å begynne med. Jeg skal spille en del volleyball, gå turer, og jogge litt sånn til å begynne med.

 

Hvor mange trimpoeng har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hvor du registrerer det hen?

 

GR anbefaler at du har minimum 7 trimpoeng i uka, 1 trimpoeng er 200 kcal.

Jeg har ligget på 30 trimpoeng de siste.. 5-6 ukene, har 20 som et absolutt, absolutt minimum. Det avhenger jo av hvor mye en spiser.

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Her kan du finne ut hvor mye du kan/skal spise hver dag. I bunn og grunn: jo mer du trener, jo mer kan du spise.

Kroppen skal ligge i underskudd, dvs:

Du tar det du har spist i løpet av dagen og trekker fra energiforbruk før trim og energien du har brukt på å trenne.

 

F.eks: Jeg spiser 1600 kcal, trekker fra energiforbruk før trim 1800 kcal og 4 trimpoeng som er 800 kcal. Da ligger kroppen min 1000 kcal i underskudd totalt,

en kilo er 7000 kcal, så i teorien går jeg da ned 1 kilo i uka. (Men det er klart det er andre faktorer som spiller inn, men dette er "prinsippet" da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg veit hvor jeg registrer det... Men hvordan vet jeg hvor mye energiforbruket er?

 

og hva er forskjellen på rolig, moderat og bryst når man velger svømming...

Jeg svømte 2000m på 1 time og 5 minutt idag... Hva skal jeg velge da?

 

Tusen takk for helpen, Katza :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte helt å se på den linken jeg, men da er energiforbruket mitt før trening litt over 1900...

 

Jeg valgte å skrive inn 40 min på moderat og 25 min på rolig svømming da jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke... så sammen med den litt styrkeøkta idag tidlig ble det 3,1 trimpoeng på første dagen av et sunnere liv :)

 

Synes det er litt vanskelig å vite hvordan og når jeg skal spise enda, har eksamen på onsdag og stor rapportinnlevering på fredag før jeg kan ta sommerferie.. men når jeg kommer inn i jobbing i sommer, og spesielt når jeg skal jobbe fast fra august skal jeg bli skikkelig obs på det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ingen dårlig start=) Ser ut som vi kanskje for litt konkurranse fra deg:p

Fysj, nå er jeg sliten.. Har vært ute å gått i 5 timer og 20 minutter, verker litt i føttene nå.

Men det er like greit, måtte ta igjen for i går, da ble det øl, chips OG pizza =s

Er ikke så ille som det høres ut som da.. det var en seidel og en 0,33 carlsberg, bare et par håndfuller chips og en halv grandiosa ("sunn" biff og løk-pizza:p).

Skulle bestille pizza fra Baronen, ble overtalt av samboern her. Men så var de stengt, haha:D

Endte på 1700 kcal totalt og det er jo akkuratt det jeg skal ha, så i går var vel ingen krise. Men øl, chips og pizza høres så sykt ille ut.

 

Btw, Millaa, jeg lurer på en ting anngående avtalen vår.. Vi får drikke EN gang i uka, right? Betyr det at jeg kan ta EN øl på en onsdag også bare ta meg en øl mindre på lørdagen?

Altså, er det anntall dager eller mengden øl som teller? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg veit ikke helt det med konkurranse når jeg ser du har gått så langt og lenge idag - du er flink! :(

 

dagen idag har vært litt rar:

kl 10.30 starta dagen med en 10 min's styrkeøkt (100sit ups, 30 push ups, 30 spensthopp og 100 kneløft)

kl 11.30 frokost: 2 knekkebrød, 2 kopper kaffe, vann

kl 13.00 2 kopper kaffe

glemte tida fram til --> kl 16.30 2 tortilla med ost, skinke, salsa, jalapenos, guakamole

kl 20.30 kvelds: 20 druer + 30 gram nøtter

 

dette ble til sammen 999 kcal, noe som er for lite, og jeg veit jeg skal spise mer regelmessige små porsoner... så datt nok litt utenom der idag....

 

 

kl 21.45 tenkte å gå en liten kveldstur... endte opp i først 20 min bratte oppoverbakker, deretter 15 min opp alle trappene i Lysgårdsbakken (OL-bakken på Lillehammer), deretter en liten skogsløype ned til unnarennet, alle trappetrinnene ned der... men jeg følte jeg hadde mer å gå på... så jeg gikk enn lengere runde hjem... endte med ca 45 min oppoverbakk og 1 time gåing ellers :)

 

SUM Trimpoeng: 3,0 = 605 kcal spiste kcal: 999

 

oioioioioioi.....nå skal jeg sitte med eksamen i morgen om 8 timer... så jeg bør nok avslutte...! natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksamen er overstått og jeg har bare en rapport igjen til fredag! :(

 

Har ikke fått trent noe enda idag, men tenkte jeg iallefall skulle ta den daglige styrkeøkta mi før jeg legger meg, og kanskje ta med meg mor og gå en tur etterpå :)

 

Imårra er det badevaktprøve, så da skal jeg svømme 500 meter bryst og 200 rygg iallefall :)

 

Men jeg lurte på en ting.. hva er frimerker? og hvordan får man dem? :)

 

-mie-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått=)

Jeg tenker jeg drar med meg samboern min på en kveldstur. Har 4,4 poeng allerede, og hadde 6,9 i går, men.. Dette blir en skikkelig drittuke sånn matmessig, så det er greit å veie opp litt:p

 

Oppdaget nå at jeg har spist pizza, hamburger, is og drukket øl i løpet av tre dager xD

Herregud.. Jeg har absolutt ikke oversteget kcalgrensa mi da (spiste bl.a 1300 for lite i går), men en kalori er ikke bare en kalori, det har jo litt å si hvor de kommer fra.

På lørdag skal jeg ut å spise ordentlig indisk mat, det er så mye kalorier.. Også blir det øl, uffsjamei.

MEN, jeg trener masse denne uken, så kaloriene er forsåvidt tilgitt og jeg føler at jeg har vært flink i matveien leeeeeenge, så for min psykiske hygienes skyld så tror jeg egentlig det bare er bra å ha en litt "løs" uke=) Jeg legger i alle fall ikke på meg av det, jeg går bare ikke liek mye ned, når kaloriene kommer fra mye "feil" type mat.d

 

Frimerker er "gratis" kalorier, hvert frimerke er 25 kcal som du kan bruke på hva du vil. Enten bruke litt hver dag eller sparte opp alle til helgen. Hvis du da vanligvis skal ligge på 1600, har du lov til å spise totalt 1900 hvis du bruker merkene dine=)

I dagboka di har du et eget felt du fører det opp på, så blir frimerkene i feltet til høyre rosa etterhver som du bruker dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfhew, NÅ er jeg sleten nå.. Siden jeg har bestemt meg for å akseptere at det blir mye drittmat denne uka, føler jeg at jeg må bevise at jeg ikke bare lager unnskyldninger:p Så nå har jeg gått litt over 28 km.

10 trimpoeng i dag, 27 denne uka totalt, ligger godt an:) Treningsmessig i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Du vet hvor du registrerer det hen?

 

GR anbefaler at du har minimum 7 trimpoeng i uka' date=' 1 trimpoeng er 200 kcal.

Jeg har ligget på 30 trimpoeng de siste.. 5-6 ukene, har 20 som et absolutt, absolutt minimum. Det avhenger jo av hvor mye en spiser.

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Her kan du finne ut hvor mye du kan/skal spise hver dag. I bunn og grunn: jo mer du trener, jo mer kan du spise.

Kroppen skal ligge i underskudd, dvs:

Du tar det du har spist i løpet av dagen og trekker fra energiforbruk før trim og energien du har brukt på å trenne.

 

F.eks: Jeg spiser 1600 kcal, trekker fra energiforbruk før trim 1800 kcal og 4 trimpoeng som er 800 kcal. Da ligger kroppen min 1000 kcal i underskudd totalt,

en kilo er 7000 kcal, så i teorien går jeg da ned 1 kilo i uka. (Men det er klart det er andre faktorer som spiller inn, men dette er "prinsippet" da=)[/quote']

 

btw den linken du linka til funka ikke!

 

uansett jeg er innom en liten tur før jeg skal ut en liten tur! har noe jeg må fikse! selv om kroppen min sier NEI!

så nå skal jeg sove litt også skal jeg ut, vil gå meg en tur selv om kroppen sier NEI!!!!

har 0.3tp til nå i dag og målet er 1tp i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw den linken du linka til funka ikke!

 

uansett jeg er innom en liten tur før jeg skal ut en liten tur! har noe jeg må fikse! selv om kroppen min sier NEI!

så nå skal jeg sove litt også skal jeg ut' date=' vil gå meg en tur selv om kroppen sier NEI!!!!

har 0.3tp til nå i dag og målet er 1tp i dag :([/quote']

 

Du må skrive inn det som står mellom , så funker det=) "" skal ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

flinke til å trene dere:)

ï dag viste vekta 65.1kg :(

 

i dag skal jeg nok bare slappe av for jeg hadde mareritt i hele natt å har ligget urolig i natt =(

kanskje jeg går meg en tur litt seinere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! nå har ikke jeg vært innom her siden tirsdag, og det er for dårlig...

Trening og mat har siden tirsdag kommet litt av veien da jeg stressa veldig mye med eksamen og begynte å jobbe fra lørdag, og har drevet å flytta ut en del ting fra leiligheten min..

 

men nå er det veietid... brb... *hjelp* første uke over allerede...

Dagens vekt var på 73,6 kg!

 

 

Idag skal jeg tilbake til styrkeøkta mi, også skal jeg gå en tur iallefall :D

Skal bort å levere sykkelen min (fant igjen nøkkelen som har vært borte siden seinhøsten :) så da blir det nok mer sykling etterhvert :)

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Dags dato: 07.06.10

 

Startvekt: 74,4 kg

 

Tid: 31 uker – 1 = 30 uker igjen

 

Vekt: 73,6 kg

 

Gått ned: 0,8 kg

 

Mål: -15kg = 59,4 kg innen 1.januar 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...