Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Hm.. begynner å merke ulempene ved å gå ned i vekt, jeg får snart ikke mer poeng!! =p

Greia er jo at kroppen bruker ca 1 kilokalori pr kilo kroppsvekt på å flytte seg en kilometer, så før forbrant jeg 1095 på å gå i tre timer, nå er det brått redusert til 945:p Jaja, skal vel ikke klage. I dag må jeg male huset, så blir spennende å se hva jeg får til av trening utenom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke greit det der altså ;) hehe... men alt hjelper jo på... Blir sjelden bedre form om man ikke gjør noe for det... Men jeg sliter med å prioritere trening om dagen... Jeg er på jobb 9.30-15.30... og da jeg kommer hjem spiser jeg og blir pangsliten... og da er viljen min veldig vrang... Så jeg gleder meg til fast jobb, og rutinert trening, men det er ikke før fra august... så må få til noe før det... skal svømme, sykle og gå iallefall!! Er bare mye lettere når man har noen å gjøre det med!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er litt irritert nå.. Synes magen min var skikkelig bulene i dag, en stor klump nederst under navelen.. Tenkte jeg skulle snikmåle meg, bare for å bevise for meg selv at det er jeg som har en dårlig dag med speilbildet mitt, men så viser målebåndet OPP en cm rundt midjen og hele 2,5 cm rundt der magen er størst=( Ble ekstra irritert, så gikk på vekta, selvom jeg aldri gjør det uten om mandag morgen.. Opp 400 gram arg.

 

Jeg har jo spist og drukket ting som veier rett over en kilo til sammen i dag, så kan kanskje forklare vekta på det, men magen blir jo ikke noe større av at jeg spiser vel? I alle fall ikke så mye.. Har jo snikmålt meg både midt på dagen og på kvelden tidligere uten at målebåndet har vist noen oppgang av den grunn..

 

Kan vel ikke skylde på luft i magen heller, for det er vel noe man kjenner ganske godt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ikke greit... jeg har spist ALTFOR mye denne uka... regna gjennomsnittet nå, og det var på litt over 2300 kcal hver dag... men dette er selvfølgelig mye på grunn av alkohol og festligheter i helga... ble ikke anna trening enn dansing og swing denne uka... Så er veldig spent på veiinga imårra tidlig!! :) ttyl!

 

også for å svare på det su skriver... jeg for min del er ikke helt sikker på hvor på magen jeg skal måle meg så jeg rpøver litt forskjellig, men det er jo sånn at noe mat blir man veldig oppblåst av, men har du målt deg igjen noe etter dette tilfellet eller Katza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Taaaakkkk! Jaaaa, nå er jeg gift! :)

 

Og etter å ha gått på vekta idag, ser jeg at det kun må spises grønnsaker denne uka, frem til avreise kreta lørdag :)

Grønnsaker og vann.. mmmm, kommer til å bli vanvittig lei grønnsaker :P

 

Katza, fortvil ikke over 200 gr opp, det er så lite att.. Hehe, jeg vil jo bare ikke at du skal bli ferdig sånn at jeg blir alene når jeg kommer hjem fra ferie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sikkert noen høyere makter som vil ha deg til å ta meg igjen, Millaaa:P

Men neida, jeg skal ikke sutre så mye for 200 gram opp, det er jo ikke store tallet.

Jeg er bare litt urolig for hvordan det skal gå å holde en stabil vekt og spise normalt når jeg klarer å legge på meg selvom kroppen ligger 6000 kcal i underskudd..

 

Såh, er det gøy å være kone? =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Ja, det er faktisk ganske utrolig å klare å gå opp i vekt med 6000 kcals i underskudd... Årh.. jeg blir så frustert når teorien ikke stemmer med praksisen.. for 6000 i underskudd burde vel blirr 800 gr ned?

 

Mjaaaa.. har ikke merket så mye forskjell egentlig :) Tror det var annerledes før når man ikke bodde ilag før man giftet seg ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig veldig rart.. Kan hende det er noe annet tull som spiller inn da, gikk opp 200 g for to uker siden også uka etter hadde jeg plutselig gått ned 1,5 kg. Så det kan jo hende jeg egentlig har gått ned, men så har det skjedd noe tull.. Jeje, finner ut av det neste uke:p

 

Nå har jeg vært ute å malt hus i seks timer.. Tenkte jeg skulle la vær å registrere sånne ting denne uka, det ender bare opp med at det går ut over ordentlig trening:p Men det er ikke helt enkelt å stå å balensere på det femtende trinnet på en stige og strekke seg overalt med en svær malekost i ene hånda og en 10 liters-bøtte med maling i den andre:p Men det får vel bare være en bonus..

 

Hehe, ja, tradisjonene rundt det å gifte seg har forandret seg litt med årene:p Når er det dere reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Off ja, den vekta har noen rare utslag av og til :)

Tusen takk Mie :P) Ja, veldig kjekt! Men, merker egentlig ikke så mye forskjell :P

 

Vi reiser natt til lørdag!! Det er ikke lenge til, må vel snart begynne å pakke å styre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra, Mie =) Jeg tror jeg spiser feil mat hver dag jeg.. Er nesten alltid pasta, burritos, pannekaker, grandiosa eller noe sånt:p Pleier å gå bra alikevel^^

 

I dag har jeg gått en tur på 3 timer, hadde med telefonen for GPS, men den døde 25 minutter før jeg var hjemme, så fikk ikke noe nøyaktig.. snittfarten var 4,7 km/t før den "la på røret", så jeg har i alle fall ikke registrert for mye når jeg registrerte 4 km/t i 3 timer. Ellers har jeg danset i 40 minutter i dag og rokket i 20 minutter. 6,6 poeng ble det=)

Så nå blir det burritos med god samvittighet:D

 

Høres skikkelig koselig ut med tur til Hellas.. Misunner deg, Millaaa=) Skulle egentlig til roma i år jeg, men vi har ikke råd=( Menmen, da kommer jeg til å se skikkelig snasen ut neste ferie, får trøste meg med det:p lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hei alle sammen :)

jeg er her igjen i alle fall i 2uker også skal jeg ha ferie sammen med kjæresten min :P

målet mitt er å gå ned 2-3kg på de 2ukene<3 det burde være mulig<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa
Går sikkert bra' date=' Mie =) Jeg tror jeg spiser feil mat hver dag jeg.. Er nesten alltid pasta, burritos, pannekaker, grandiosa eller noe sånt:p Pleier å gå bra alikevel^^

 

I dag har jeg gått en tur på 3 timer, hadde med telefonen for GPS, men den døde 25 minutter før jeg var hjemme, så fikk ikke noe nøyaktig.. snittfarten var 4,7 km/t før den "la på røret", så jeg har i alle fall ikke registrert for mye når jeg registrerte 4 km/t i 3 timer. Ellers har jeg danset i 40 minutter i dag og rokket i 20 minutter. 6,6 poeng ble det=)

Så nå blir det burritos med god samvittighet:D

 

Høres skikkelig koselig ut med tur til Hellas.. Misunner deg, Millaaa=) Skulle egentlig til roma i år jeg, men vi har ikke råd=( Menmen, da kommer jeg til å se skikkelig snasen ut neste ferie, får trøste meg med det:p lol[/quote']

 

Off nei, vi har egentlig ikke råd vi heller... Vi bestilte turen i september, og da visste vi ikke at vi kom til å kjøpe ett nytt hus :P

Men men... Vi får bare kose oss max, for vi er begge innstilt på at dette kommer til å bli den siste skikkelige ferien på mange år! Er dyrt med ferie.. turen kosta 19 000, så har vi budsjettert med å bruke 25 000 der nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katza du er så flink :) Blir motivert av å se hva du får til, men når jeg liksom skal gjøre det selv så innbiller jeg meg selv at tida ikke strekker til fordi jeg føler det er andre ting jeg må gjøre ferdig først... og så blir man sliten osv... hvor tar du motivasjonen fra? Jeg skal flytte aller siste lass fra leiligheten nå etter frokost, og da SKAL jeg få bedre tid når jeg kommer meg på plass med alle tingene... Jeg skal nemlig bo i campingvogn like ved der jeg jobber.. så da er planen å lese bøker og trene istedet for data og tv :P og det håper jeg blir fra søndag denne uka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off nei' date=' vi har egentlig ikke råd vi heller... Vi bestilte turen i september, og da visste vi ikke at vi kom til å kjøpe ett nytt hus :P

Men men... Vi får bare kose oss max, for vi er begge innstilt på at dette kommer til å bli den siste skikkelige ferien på mange år! Er dyrt med ferie.. turen kosta 19 000, så har vi budsjettert med å bruke 25 000 der nede :)[/quote']

 

Wow, det var jo en del penger=p Høres ut som det kommer til å bli knall=D

Og mie.. Jeg har vel egentlig bare brukt evig lang tid på å finne en ny måte å tenke på, ikke tenkte ting som "huff, nå har jeg gjort det kjempedårlig i en uke, da an jeg jo bare gi opp" f.eks.. Også er alt mye lettere når jeg har gått ned og er på vei, for jeg vet nå hvor gøy det er å få det til=)

Jo, også tar jeg bilde av meg selv hver uke, DET er morsomt å se:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. sende en mail nå, lurte på hva som EGENTLIG var greia med frimerker, siden det er så mye diskusjon rundt det, viser seg at jeg tok feil. Æsj..

De 350 ekstra er ikke noe ekstra i det hele tatt, men 350 av det totalte kcal-inntaket kan bestå av "nei-mat".. Hvorfor heter det frimerker da?

 

Synes det er teit, da må man jo kutte 350 kcal fra god, sunn mat for å stappe i seg noe dritt.. Synes det virker mer naturlig at du kan spare opp alle frmerkene også spise 350 kcal EKSTRA på lørdag.. Ikke spise mindre middag for å kunne kose seg med litt is? Pfh...

Jeje, care, jeg går jo aldri over anyway, jeg spiser åpenbart for mye, men jeg har fortsatt klart å gå ned 10 kilo ved å spise mer enn 350 kcal fra "nei-mat", så lenge det funker for meg så trenger jeg jo ikke klage på hvordan jeg liksom skal gjøre det.=p

 

Uansett, hadde ikke tenkt til å gå tur i dag, så jeg trente ekstra hjemme, styrketrening, yoga, dans og rokkering også ble det jammen en tur på 3 og en halv time alikevel. Litt over 8 poeng:p Jay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, inrømmelse: Jeg har "syndet" =p Har spist is tre dager på rad nå, og det har blitt litt sjokolade.. To smil, to daim (sånne små fra en twist-pose) 80 g brownie og hele 300 g peanøtt og karamell-is fra henning olsen.. Selvfrølgelig ikke alt på en dag da, men det har blitt litt hver dag siden mandag..

 

Vet ikke helt hva som skjedde, lite selvkontroll denne uka:p

MEN, jeg har fått trent godt og varirert, jeg har ikke ligget over kcal-grensa mi sånn totalt, jeg har raket mye på plenen og malt masse hus uten å registrere det som trening, og jeg har spist mye frukt og grønt.

Middagene har vært mye pastagrateng og sånn (til og med en burger, det har jeg ikke smakt på flere uker,nam..) men ellers har jeg vært flink i matveien.

 

Og jeg har ikke drukket noe alkohol=) Føler jeg har vært ganske flink sånn sett, jeg har drukket annenhver uke ganske lenge nå, det er jo bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, noen utskeielser går nok bra..!! Jeg har ikke vært så flink selv, jeg har ikke spist så mye godteri og sånn, men det blir for feit mat fordi den er ofte enklest og raskest å lage... desverre...

 

Jeg tenkte egentlig jeg skulle drikke og feste både igår og ikveld, men har ombestemt meg så jeg kjører istedet.. :) så det er jo bra da!! Men jeg har skikkelig godterisug nå da... så jeg tenker jeg stikker innom butikken etterpå... så blir det iallefall noe fruktkos :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satser på at det går bra=) Får bare være ekstra flink nå mot slutten av uka.

Sier jeg som akkuratt har spist pastagrateng til frokost OG lunsj:p

Jaja, det er jo faktisk ikke SÅ ille med pasta, kunne vært værre=p

 

Men jeg lurer litt på om jeg skal forandre vektmålet mitt, jeg har bare seks kilo igjen, synes det ser ut som jeg trenger å gå ned litt mer enn det.. 57 virket så sinnsyyyyyyykt langt unna, men det ser ikke ut til at det er så lite alikevel.. Eller så er det bare meg som fortsatt ikke har vendt meg til hvordan jeg egentlig ser ut=p

 

Får se, hvis jeg ikke er fornøyd med 57 så prøver jeg meg på 55=)

 

Og skjønner hva du mener med godtesyk.. Kjæresten min er så snill av seg, han har liksom en kilo godteri i skapet som har sier det BARE er å ta av, fristende.. Men holder meg unna, har faktisk over halve påskeegget mitt i skapet fortsatt x)

 

Men FY jeg har lyst på vafler!! Fikk dobbelt vaffeljern av søte, snille kjæresten min også får jeg aldri brukt det.. Må jo SMAKE når jeg lager vafler, men jeg er jo ikke superflink om jeg spiser en vaffelplate.. Kan jo bare smake en bit, men det er kanskje ikke så hyggelig for kjæresten min at han skal sitte å spise vafler alene heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katza, du må prøve grete roede vaflene. De er kun 149 kalorier i en hel plate. Og de er nyyydelige, kanskje noen av de beste vaflene jeg har smakt:) Det må man jo kunne kose seg med en fredags-eller lørdagskveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katza' date=' du må prøve grete roede vaflene. De er kun 149 kalorier i en hel plate. Og de er nyyydelige, kanskje noen av de beste vaflene jeg har smakt:) Det må man jo kunne kose seg med en fredags-eller lørdagskveld!:)[/quote']

 

Hehe, joda, litt skal man jo kose seg, men desverre pga arbeidstidene her i huset er fredag og lørdag bare vanlige arbeidsdager, så helgekosen er allerede over for denne uken:p

Har lenge tenkt på å gjenskape noen supergode vafler med havregryn jeg smakte en gang, kan jo titte litt på GRvaflene=) Synd det ikke går å lage vafler uten hvetemel... Hadde gjort det MYE sunnere:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...