Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Hehe, jeg har også drukket vann i maaange år, husker mamma alltid tvang meg til å drikke et glass melk før jeg drakk vann:p Brus har jeg ikek drukket siden jeg var 12..

 

Jeg har hatt 40 de siste ukene da, så jeg føler liksom et lite "nederlag", selvom det egentlig var med vilje. Har faktisk kommet til et punkt hvor jeg må være forsiktig så jeg ikke trener for mye, lol x)

Jeg varierer hvor mye jeg spiser med hvor mye jeg trener. ligger 800-1000 kcal i minus hver dag, så en dag hvor jeg har 5 poeng pleier jeg å spise 1700-1900.

Og jeg spiser.. omtrent akkuratt det jeg har lyst på, egentlig.. Det er klart det blir ikke peppes hver dag, men jeg lever ikke på kylling og grønnskaer liksom.

Spiser egentlig veldig,veldig mye forskjellig, men jeg har alltid trodd på et variert kosthold, så det er jo bare bra:p

 

FInt å se at du kommer skikkelig i gang da. Å slanke seg er litt som å dytte på et stort hjul, det er drittungt i begynnelsen og virker helt håpløst, men når du først har fått det til å rulle, så går det nesten helt av seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, crap.. Opp 300 gram, den svei.. Da så jeg det fordømte 6-tallet igjen, æsj.

60,1 kg, 24,6 i fettprosent og 55,2 i vann.. Det er opp i fett og ned i vann ukult.

 

Var jo egenentlig forventet, men alikevel.. I følge målebåndet har jeg mistet en cm, men.. Kan vel ha målt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen altså!! opp 600 gr.. Mistenker egentlig at det er mye muskler, har hatt 4 heavy styrkeøkter denne uken.. Så denne uken blir det 3-4 økter spinning for å forhåpentligvis se nedgang!

 

Offda Katza ;) Det er sykt altså, ligge 6500 i minus og klare å gå opp... Kjempekjipt! Men til neste uke er du nok der du var og litt lenger ned :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler du deg da, millaaa?

Nå sovnet jeg faktisk på sofaen, jeg stod opp mye tidligere enn jeg pleier, så nå veide jeg meg igjen. 59,9 24,5 og 55,3 sa vekta nå (vekt, fett, vann) og det virker mer riktig. Så da er det bare 100 gram opp, kanskje ikke det en gang for nå har jeg jo spist frokost og drukket tre glass vann. Det hjalp litt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Idag veide jeg 400 gram for mye og det var ikke noe moro, men.det.var vel.ikke uventa. Ble.lite trening utenom.å.sykle til.og fra jobb sist uke.. planen min west jeg skal opp.på.bislett bad for å registrere meg og endelig.få trena ordentlig.. har laget en mat og treningsplan for.denne uka.. målet skal være 30poeng, noe som er langt over det jeg er vant til..

 

Sorry alle ..... men skriver påny mobil.så.jeg er ikke.veldig vant med.touch...

 

Håper dere har en.fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lurte litt på hva som skjedde med tegnsettingen din ja:p Men da har vi gått opp alle sammen da, artig=P Vi får dra oss hardt i øra denne uken, være eksepsjonelt flinke! Skal egentlig på fest denne uka, men jeg skal for pokker ikke drikke, jeg skal ikke spise is uten om EN dag denne gangen og jeg skal slenge meg på 1000 i minus igjen nå som kroppen har fått bittelitt hvile. (over 40 poeng og lite mat over tid merkes på kroppen,var skikkelig sliten, men nå gåre bra=)

 

Ser ut til at det blir lyn-ferie på meg neste uke, så da må jeg i hvertfall være flink denne uka, tviler på at det blir så lett å få trent like mye i danmark. Og jeg kommer til å ta noen øl på ferie så da kan jeg ikke drikke nå.

 

Btw, millaaa, har du gått opp 600 fram fra forrige mandag eller forrige gang du veide deg? For hvis det er fra forrige gang så har du jo gått ned 100 gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sover skikkelig dårlig for tida.. og det gjør at jeg er kjempesliten om dagen... og dermed blir man heller ikke så ladd for trening... Jeg tok en annen vei hjem fra jobb idag på sykkelen, og jeg aner ikke helt hvor jeg var, men veien var tyngre og lenger enn hjemveien vanligvis er, så det var da noe... ble til sammen 1 time moderat/rask sykling... spist helt greit idag ;)

 

når du sier at du ligger på 1000 kcal i minus, hvordan regner du det?

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare oppgang på oss gitt :/ Nei nå er det skjerpings!!

Men Katza, vekta var 600 gr opp fra forrige mandag.. Registrerer aldri vekt utenom mandager.. Veier meg bare i løpet av uka for å følge med litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min bruker ca 1700 kcal pr dag utenom trening når jeg har en lav hverdagsaktivitet. Så jeg regner hva jeg har spist minus ergiforbruket før trim også trekker jeg fra det jeg har brukt på trening.

 

F.eks 1700 kcal - 1700 kcal = 0 - 1000 (5 poeng) = -1000

 

 

Men, millaaa, da har du jo gått ned fra sist du veide deg, det er jo i det minste positivt:p

Da vet du i alle fall at det går riktig vei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, dvs at jeg har 1900 kcal i energiforbruk før trening... også har jeg spist 1500 kcal, og med syklinga til jobb har jeg 1tp og -194 kcal...

 

altså: 1500-1900= -400-194 = -594 kcal om jeg har skjønt det rett? ;)

Jeg skal løpe i trapper eller stikke på joggetur senere, men først må jeg la maten synke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ja, forutsatt at du har regnet ut kroppens energiforbuk riktig. Det er jo klart det også kan variere litt, jeg har f.eks sansyneligvis et høyere ergiforbruk enn 700, jeg veier lite, men jeg har mye muskler. Jentene i familien min bygger muskler som mostre, armen min blir 2 cm større når jeg strammer den, jeg kan løfte rundt på kjæresten min på 85 kilo og jeg er helt sykelig sterk i beina.. I alle fall med tanke på at jeg ikke har gått inn for å bygge muskler=P

Og som kjent så krevermuskler mye energi, så jeg tror basalmetabolismen min (det kroppen bruker av seg selv) har blitt høyere ettersom jeg har gått ned og det er derfor jeg fortsetter å gå ned 7-800 gram selv nå på slutten.

 

Huh, avsporig.. Poenget mitt er i alle fall at det kan være viktig å huske på at dette er.. guidelines (hva er det på norsk?) og ikke helt nøyaktig, så man kan ikke stole helt 100% på tallene.

 

Løpe i trapper og jogge ja.. Flink du er, jeg hater jogging xD Burde kanskje begynne med det, finne noe som er mer effektivt enn det jeg gjør å. (sånn tidsmessig)

Begynner å merke de "negative" sidene ved å gå ned, nå som jeg veier så lite så får jeg jo for pokker ikke noe poeng!! I dag har jeg brukt rokkering i en halvtime, gått i 2 timer, gjort en time med yoga og magedanset i en halvtime (sånn opptreden-dans, masse snurring og risting, på linje med swing) og det ga 5,9 poeng.. FOr et halvt år siden ville jeg hattnærmere 9 poeng tror jeg:p

 

Og fyyyy så vondt yoga begynner å gjøre, jeg har jo bein over alt, det gjør DRITVONDT, å skulle balansere hele kroppsvekta på hoftebeina.. Smerte.. Kjører halebeinet ned i gulvet hver gang jeg tar skikkelige sit-ups også.. Selv med en skikkelig yogamatte gjør det vondt.. SKulderbladene blir most ned i gulvet når jeg ligger på ryggen og det er da virkelig ikke måte på;)

Eh.. jeg har altså ALLTID vært lubben, så dette er nytt for meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yayy, så ble det jogging på meg :) første joggetur på flere måneder, så ble en tøff start, men følte selv jeg jogga i et greit moderat tempo hele veien, både oppover og nedover. Stoppa ikke en eneste gang. Aner ikke hvor i byen her jeg jogga, men jeg kom meg da hjem igjen på et eller anna vis ;)

 

Så sammen med syklinga ble det 2,6 tp, ikke så mye, men bedre enn ikke noe!!

Imorgen håper jeg at jeg skal sykle t/r jobb + deretter t/r Bislet Bad = ca +/- 16 km, og da har jeg tenkt å svømme om alt går etter planen, og eventuelt være med på en fellestime med Kinesis eller Yoga om det er en ledig plass :(

 

Dørstokkmila er ofte veldig høy og lang, men når man først bestemmer seg og kommer over, så er det kjempedeilig, iallefall etterpå :D

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mia, du ga meg lyst til å teste noe=P Tok med meg litt kjapp musikk på telefonen og skulle teste løpingen min. Har løpt noen meter når jeg har vært ute å gått tur, men ikke mye.

 

Jeg endte på 7 minutter i 10,4 km/t (har sportstracker på telefonen, genialt) og jeg stoppet bare fordi ejg ble alt for andpusten, ikke fordi noe var vondt.. Høres stusselig ut, men det er dritbra for meg, for jeg har ALDRI løpt.

Hat hatt en skade i beinet som ikke har begynt å bli bra før nå i det siste, så jeg har ikke løpt siden 5 klasse. Når jeg har prøvd har det gjort så vondt at jeg har hinket hjem eller så har jeg slengt meg død på bakken med blodsmak i munnen etter 2 minutter rooolig jogging.

SÅ 7 min i strekk i 10,4 km i timen (ikke ink gange til oppvarming) er veeeldig stor forbedring på meg^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia?? ;) så bra! jeg skulle jo på Bislet Bad idag, men jeg kvier meg av en eller annen grunn!! Skulle så gjerne hatt noen å trene sammen med!! Jeg trenger noen som venter på meg der, som jeg ikke kan svikte!! Sikker på at det ikke er noen av dere som bor i Oslo som kan trene med meg?!

 

sykla til og fra jobb idag også!! blir nok noe styrke, og hoppetau etterpå! :) og kanskje jeg løper litt i trappene her.. er 11 etasjer!! så kan jeg ta tøying på takterassen som belønning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkis Katza!! 7 minutter er masse... røykekondisen min tillater ikke mer en 4 minutters jogging... Men om 1 kartong er det slutt på røyk.. Da har jeg og mannen røyka 11 kartonger siden 10.juli!! Fy faen, vi er storrøykere jo!

 

Men Mie, bare dra ! :-) Du blir alltid kjent med noen der! :-)

 

Nå er ukens 2. spinningtime fullført! Yeey! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*humre* jeg leste faktisk at jeg skrev mia, men så glemte jeg å rette det før jeg sendte svaret:p Tsstefeil, sorry.

 

Jeg bor i moss, så jeg er i nærheten, men fortsatt ganske langt unna=p

 

11 kartonger.. hvor mye er det om dagen egentlig? =p NÅ har vi kjøt oss en haagen-dazs-is her i hus, så det skal bli nom. Blir litt mye kalorier, men... Alternativet var øl eller ikkeno og jeg har lovet meg selv is i dag:P DEt er bedre enn øl i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra du fikk løpt litt da! jeg var veldig usikker på min egen kondis, men plutselig hadde jeg løpt i 20 minutter uten å stoppe, og da bestemte jeg meg for å løpe helt hjem... så da ble det 26 minutter uten stopp... så var veldig fornøyd med det, selv om jeg var veldig nære ved å stoppe flere ganger de siste kvartalene før jeg kom fram...men jeg gav som sagt ikke opp!! ;)

y

Ble bare sykling idag da... imårra SKAL jeg opp til Bislet, tror det liksom er den dørstokkmila igjen... alt er ukjent og jeg er fortsatt usikker på hvor det er... men har skrevet ut kart, så er jo ikke mer enn 4 km eller noe... så imårra skal jeg iallefall opp og se, og registrere meg.. så tar jeg med treningstøy og svømmetøy tilfelle det er noen ledige plasser...

 

Har brukt unnskyldningen at jeg har vært så sent ferdig på jobb, at jeg da må hjem for å spise og så la maten synke før jeg kan dra til badet, men da er det liksom stengt klokka 20, og det blir for seint... men imårra slutter jeg klokka 14.30 så da er det ingen unnskyldning...

 

Moss er ikke langt unna, men er kanskje litt langt for hver gang man skal trene... men si ifra om du er i byen, så kunne vi jo gått en tur :D

 

Jeg har aldri tatt et trekk av en røyk, og har aldri skjønt poenget, men det har du sikkert hørt nok fra andre ikke-røykere, så jeg skal ikke mase mer om det. Ønsker deg bare lykke til med røyke-slutt, millaaa, og synes det er et bra valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det godt med is Katza ? ;)

 

Jeg vil ikke tenke på hvor mye 11 kartonger blir per dag... I hvertfall altfor mye!!

 

Jeg sa også alltid det når jeg var mindre at jeg skulle aldri prøve ett trekk med røyk.. Men når jeg var 12 hang jeg med gutter som var noen år eldre enn meg.. Di pressa meg til å prøve ett trekk, og da havnet jeg inn i det.. Jeg tenkte som så at "nå har jeg tatt ett trekk, nå kan jeg bare ta ett til".. Og det endte jo såklart med at jeg røyker som en svamp!!

 

Lykke til med innmelding på badet Mie :-) Hørtes btw litt kjedelig ut med et treningssenter som stenger kl 20... Mitt treningssenter stenger 22.00, passer med finfint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsenter.. Jeg bor midt i/ved 8 skoger, 6 strender og masse åser og småfjell. Og med hoppetau, yogamatte, treningsvekter og rockering stenger treningsenteret mitt aldri=P

 

Husker jeg også syntest røyk var teit når jeg var barn.. Pleide å knekke røyken til mamma=P Meen så kom åttende klasse..

Jeg var vel en av de få som faktisk aldri sa at jeg røyket for smakens skyld, den første tiden smakte det dritt, det svei alltid i øynene og hadde nikotinrykninger og var dritkvalm etter hver storefri.. Jeg skal være den første til å inrømme at jeg begynte å røyke fordi jeg syntest det var kult.. Dust som jeg var x)

Nåvel, har vært røykfri i over 2 år nå, så jeg vinner tilbake verdigheten min, sakte, men sikkert:p

 

Og JA, det var veldig godt med is^^ Nå må jeg bare bruke resten av uka på å straffe meg selv, det ble litt mye is:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH, 9 minutter!! =p Satt å puslet sammen en spilleliste på telefonen da jeg skrev i sted, så jeg måtte teste den, klarte to minutter til med løping før jeg døde.

Kjekt med spilleliste, funker liksom ikke helt når telefonen min plutselig spiller Mein hertz brent med Rammstein, filmmusikken til Avatar eller soundtracket til Assassins creed, det er virkelig elendig å løpe til x)

 

Men jeeei, 9 minutter:) Tror jeg skal løpe hver gang det er dårlig vær eller jeg har tid mens alle andre er på jobb.. (liker ikke andre mennesker i skogen=p)

Men det er fint å løpe der, mye opp og ned, svinger og stubber man kan hoppe over. Vet ikke hvorfor, men jeg klarer ikke å jogge på asfalt, hvis jeg skal gjøre noe kjappere enn å gå så må jeg løpe og terrenget må være ujevnt.. Jeg bare KLARER ikke å jogge, føler at jeg sliter meg ut uten å komme noe sted, jeg må LØPE.. Også klarer jeg ikke mer enn 9 min, haha.. Men det kommer seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter!! Impressive!!

 

Nå sitter jeg her beinklar for spinningtime 19.30!! Vurderer å bruke pulsklokka for å måle nøyaktig kcals forbruk.. men får se...

 

Ellers har jeg kjøpt hjem dr. atkins bok pakke, og vurderer å følge det.. Men iflg tanta mi (som har gått på det) blir man visst litt crazy i hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, så er det ikke så veldig lurt å ha en kiwibutikk i førsteetasjen... var skikkelig sugen på noe... så ble det et skolebrød og litt under en kvart liten vannmelon... så ble 2216 kcals idag... ikke bra.. og da har jeg sykla t/r jobb som ble -326 kcal, altså bare 10 kcals i minus..

 

ble ikke badet idag heller... haff... jeg har jo fortalt dere føpr at jeg har søvnproblemer og har hatt det i flere uker... inatt sov jeg i kanskje 3,5 timer... så da jeg skulle slappe av litt i en time før jeg stakk å trente sov jeg plutselig i 2, og så sov jeg i litt over 1 time til... veldig godt å få sovet litt!!

 

skal hjem til mor og far i helga... lørdag blir det byen, men søndag skal jeg og far på vår årlige skogstur... ikke en veldig lang tur igrunn, men vi har gått tur til samme sted hvor vi spiser lunsj, og har ei flaske med ark og penn i som vi skriver hva vi forventer av det kommende året og om det vi skrev ifjor stemte... vi har gjort dette i 10 år, så er en tradisjon og en dag med bare oss to.

 

jeg skal lage en plan for neste uke til punkt og prikke med hva jeg skal spise når, og hvordan jeg skal trene! jeg SKAL ned til 69kg til 1. sept!!

 

9 minutter er forbedring så det er veldig bra! Jeg skal slå 26 minutter til uka!!

Jeg skal også konkurere med meg selv om hvor raskt jeg kan sykle til jobb. Brukte akkurat 20 minutter, men når jeg blir i bedre form kan jeg klare å sykle opp de bakkene litt fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* jeg spiste for mye i dag jeg også.. IKke veldig ille, endte på 550 i minus, men jeg hadde planlagt det dobbelte. JEg falt for fristelsen av en liten kjærlighet og en mini-firkløversjokolade. Også var jeg så grenseløst suten, så det ble to syltynne brødskiver.. Med nugatti fordi jeg var godtesjuk=p

 

Offsj.. Jaja, vi får håpe det går bra for oss alikevel.

 

Men det er bra du får sovet litt da, vektnedgang er enkelre med nok søvn! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...