Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Gjest millaaa

Det der me di vananane altså... Nå kom vi akkurat hjem fra min svigerfamilien.. Å dæven gitt, det ble alkohol på en tirsdag!! Hun laga smoothie med vodka, og jeg som den snille svigerdatra kan jo ikke si nei,... :/

Men jeg får trøste meg med at det er ikke hver dag di er her nede.. di bor i bergen, så er her nede bare cirka en helg i måneden... + nå når di har ferie..

 

Men du altså... Du er jo helt vanvittig RÅÅÅÅÅ!!! Juu goo giirl! :D Jeg vil å lære meg å løpe!!! jeg har null kondisjon.. off av meg.. røyken tar knekken på meg...

 

 

Nei herregud, dette innlegget bar preg av at promillen ikke akkurat er 0,0...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar

Hehe, høres ut som du hadde det gøy i alle fall:p Selv "må" jeg drikke på lørdag, det er en fest som har vært avtalt i over en måned, så må i alle fall dra. Kanskje jeg bare kjøper noen seidel med og uten alkohol og bytter merkelapper *humre*

 

Driver og lager boller nå da, fikk så lyst. Kommer ikke til å spise noen, fordi i dag er en is-dag, så jeg skal spise is med browniebiter i^^ Også har jeg laget lapper (lusnj til teamet i morgen, vi har en laaaaaaang dag med filming) de var vanskelige å holde det unna. Veldig grei gnafse-mat, er så lett å bare putte i munnen. Men jeg spiste bare EN^^ 118 kcal pr stk totalt ink smøret den er stekt i, da veier den 50 g. Så det er ikke så ille=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Veldig gøy :D

Hva jobber du med egentlig? filminnspilling?

 

wow, det er jo faktisk ikke så galt dersom lapper (som er så godt) "kun" inneholder 336 kcals per hundre gram... Nå vet ikke jeg hvor store lapper er når di veier 50 gr.. men likevel.. melkesjokolade er jo 550 kcals per hundre gram..

 

Fy fader, du er flink viss du klarer å bake boller uten å spise selv! Jeg baker aldri, for jeg vet jeg bare hadde spist selv.. Da er det ikke vits ;p

Finnes nok av andre fristelser, om jeg ikke skal lage dem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med tv, så nesten:p

Jobber som "potet" egentlig, i utgangpunktet er jeg makeupansvarlig pluss at jeg er den som sørger for at ting ikke står skjeivt i bildet og at ingen har satt fra seg vannflaska si eller noe så det kommer med på tv (folk ser ikke sånne småfeil av en eller annen grunn). Men jeg er også den som fikser lunsj, pakker og flytter utstyr, jeg står for lyd og jeg brukes egentlig til det som trengs. Så en potet "kan brukes til alt" =p

 

Det er vanlig størrelse på lappene, sånn som de du ser ferdig i butikken f.eks. Så det er ikke grusomt, jeg trodde det var værre=) 118 kcal er ink smøret de er strekt i da, går ann å stke uten smør, da er det nærmere 80-90 kcal pr stk.

Bollene mine inneholder 275 kcal pr 100 gram, var heller ikke så ille som jeg trodde. Hadde regnet med noe over 350, men det er jo fortsatt ikke helsekost:p Dessuten er de tunge..

Jeg spiste en bolle da, men det var istedet for isen, så da gjør det jo ikke SÅ mye.

 

Så jeg har ikke vært veldig flink med maten denne uka, men tror egentlig jeg bare skal løsne litt på snøret frem til mandag. Bare litt, jeg har fortsatt 25 trimpoeng på fire dager og jeg spiser fortsatt sunt, jeg bare spiser litt dessert, tror det bare er bra å "pleie psykisk hygiene" innimellom:P Man må jo kunne ha evnen til å slappe av litt innimellom uten at innimellom blir hele tiden. Dessuten er det viktig at jeg kan spise litt ekstra eller trene litt mindre i en kort periode uten å få helt angst eller ikke klare å hente meg inn igjen. Så man kan jo kalle det "øvelse" =p Synes dette høres ut som en dårlig unnskyldning for å spise, men jeg tror ikke det er det. Tror det er mer en test av meg selv.

Men jeg slipper ikke tøylene helt da, jeg trener jo fortsatt og jeg kommer ikke til å innta noe alkohol!

 

Men det er jo alltid morsomt å sammenlikne med før da... Sånn som denne uka som kommer til å bli en dårlig uke så har jeg allerede spist to små glass med gele med litt vaniljesaus, to boller (spiste en i går også), et glass is med to browniebiter (40 g) oppi og jeg synes det er sykt mye i løpet av fire dager, for det er en dessert hver dag. Men før kunne jeg spise mer enn dette på en dag, pluss mcdonaldsmat, pannekaker til frokost, godteri osv og ikke flytte på ræva i det hele tatt. Så mine dårlige uker har egentlig blitt ganske bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lære meg å ikke skrive så lange innlegg, da får jeg aldri svar xP

Heh, neida, men gjett hva jeg måtte gjøre i dag? Jeg måtte kjøpe meg nye bh'er, jeg har mistet en størrelse xD Nesten litt trist, men.. Jeg er nå offesielt en b75-80 og ikke lenger en c85. Jaja..

 

I kveld har jeg vært på middag hos mamma og pappa, utrolig vanskelig å registrere maten etterpå.. Jeg sniknoterte alt på mobilen min, gjettet på pastavekt og skrev ned anntall scampi jeg spiste osv, så det blir sånn ca riktig. Slengte på to spiseskjeer olivenolje også, mamma bruker mye olje i maten.

Fikk sagt nei takk til to forskjellige typer is, øl og vin så jeg slipper å tenke på det i alle fall.

Men jeg skal nok pent bare forberede meg på at vekta ikke sier noe hyggelig på mandagen med slike matvaner.. Alt kan ikke veies opp med trening desverre. Men en planlagt sprekk er ikke egentlig en sprekk som man sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt forlatt her eller? =p

Uansett: Ned 100 gram! Det er kult, for jeg har spist dessert hver dag:p Kjekt å få testet grensene litt innimellomxP Men da vet jeg at jeg kan spise litt dritt i en ukes tid så lenge jeg spiser sunt i tillegg og ikke erstatter mat med sukker. Og trener nok.

 

Ikke at jeg har tenkt til å gjøre det til en vane altså, men det er jo greit å vite hvor slækk man kan være i f.eks ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg er tilbake!! jeg har vært på/arrangerer stevner og leirer i både BU og 4H disse ukene, så jeg har vært litt utafor! Maten og alkoholen har vært som den har vært, uregelmessig, usunn, mye i perioder og for lite i andre... Døgnet har vært snudd på hodet og jeg har sovet lite... Jeg har gått opp i vekt, usikker på hvor mye, men jeg har spist så feil og drukket en del, så jeg vet at dette ikke har vært bra, men jeg har egentlig gitt blanke f%#¤".. Jeg har kost meg og trøstet meg med at jeg har dansa mye swing, noe jeg synes er veldig gøy... Men kondisen er ikke så veldig bra, så det blir ikke maaange raske danser etter hverandre! 4H-leiren er ferdig på lørdag, da er det opprydning og siste finnish på pakking før jeg flytter til storbyen på sølndag... så er det første dag i jobb på mandag!! Jeg har meldt meg inn på treningssenter, skal sykle til og fra jobb som er ca 4 km en vei, så skal jeg prøve å la være å kjøpe meg kollektivkort så lenge jeg kan gå og sykle rundt i byen! Målet om under 70kg til 1. august har jeg gitt opp, men jeg SKAL klare å komme ned på 68 til veiing 30. august!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Lallaala! :) Jeg er tilbake! Yeey..

 

Jeg har egentlig vært ganske flink, vanskelig å gå opp i vekt når man er på jobb 13/14 timer til dagen uten tilgang på noe annet en brød og leverpostei :D

 

Men idag, skulle jeg egentlig på trening igjen, men fikk en telefon fra en god vennine om at hun og kjæresten hadde en skikkelig krangel.. Hun lurte derfor på om hun kunne komme bort.. Jeg klarte ikke si til henne at hun ikke kunne komme pga jeg skulle trene.. så da ble det sjokolade, ostepop og pepsi max!! Men jeg velger å se på det som om jeg gjorde en god gjerning, det bør jo faktisk være viktigere enn vekta mi!!

 

Men ja, jeg vil også på festival og nyte sommeren!!! Kjenner jeg er missunt!

 

Katza, kan ikke du snart roe nedgangen din!? neida, jeg er kjempestolt av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner at man ikke kan si det. "Neeeh, jeg gidder ikke prate med deg, jeg synes det er viktigere å få trent". Det finnes liksom ingen pen måte å si det på.

Du får være med meg å være ekstra flink resten av uka, jeg gjorde det ikke så bra i går selv heller.

Jeg rekord i spising for det siste halve året.. 3070 kcal! :D Kjøpte hamburger og pommes frites, for jeg var så eksepsjonelt sulten og jeg orket ikke lage mat. Da jeg og kjæresten var ute å gikk tur og hadde gått laaaaaaaangt kom vi frem til en campingplass med kiosk.. SÅ han kjøpte en monsterstor is til meg, snill som han er, men den inneholdt jo 380 kcal da..

 

Jeg fikk 9,2 trimpoeng da, så jeg lå fortsatt 460 kcal i minus, men jeg pleier å legge meg på 1000 i minus så det er fortsatt for mye kalorier. Men det kunne vært verre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

wow... 3070 kcals er mye !!

Men men, du kan jo bare innbille deg at en dag me ekstra mange kcals setter fart på forbrenningen.. Vet det er mange som ligger lavt på kcals 6 dager i uka, men kjører masse kcals 1 dag i uka for å få fart på forbrenningen.. :D

 

Ikveld skal jeg på skalldyrfest! Elsker reker å krabbe! :D Men heldigvis, er det jobb imorgen tidlig så det blir ingen alkohol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye.. men det er ikke egentlig så mye med tanke på at jeg brukte over 1800 kcal KUN på trening den dagen. Kroppen bruker jo 1750 kcal av seg selv så..

 

Altså, det er jo tilsvarende om jeg egentlig skal ligge på 1600 også spiser jeg 1750, i alle fall i følge GR som mener det er greit å bare ligge 500 kcal i minus hver eneste dag. Så 460 EN dag skal nok gå greit;) (dessuten var det nok litt mer enn 460 i minus, jeg trekker fra 700 istedet for 50:p)

Skal uansett begynne å spise litt mer nå, jeg merker at jeg begynner å bli ekstremt sliten så jeg tenker å legge på en 100-200 kcal hver dag i alle fall en uke eller to, få litt energi igjen.

 

Mmm, sjømat er godt^^ Jeg lurte på om jeg skulle lage hamurgere i dag jeg, lage brød og kjøttkake fra bunnen av. Får se på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder tråden i live jeg:p

 

Det ble lapskaus med kyllingpølse i går, laget nugattimuffins.. Spiste ikke noe selv da=) Det er en oppskrift som jeg fant opp til kjæresten, han har nugatti på alt.. brødskive,pannekaker, boller, ja alt mulig rart. Også hver gang jeg baker så spiser han opp halve deigen før jeg får stekt noe, så jeg lager skikkelig klissete muffins med nugatti og smilsjokolade, de er kjempegode faktisk.

 

I går var jeg hjemme hos mamma og pappa og henter magedansutstyret mitt, var gøt å danse med myntbelter igjen^^ Men draktene mine passer meg ikke lenger, det er dumt.. Jeg er litt skeptisk til å sy i en drakt med over 3000 steiner og perler som er håndsydd og importert fra Kairo og kostet meg mange tusen kroner..

 

Det er jo kult at jeg er blitt mindre, men draktene mine er dyreeee xP

Fikk tatt med meg noen gamle klær som ejg ikke har brukt siden ungdomskolen, faktisk et par som jeg brukte på barneskolen som er litt for store xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det er her da..? =s

Anyways, det er mandag og veiedag: Ned 700 gram og 1 cm rundt midjen. Virker som kroppen hadde godt av å få litt ekstra kalorier denne ene uken, men det er vel ikke så rart når jeg har ligget ca 1000 i minus hver dag i så lang tid.

 

Vekta viste også at fettprosenten nå ligger på 24,7 og det er awsome fordi det er jo faktisk en BRA fettprosent=) Og jeg startet tross alt på over 30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er her... nå har jeg flytta til storbyen, skulle sykle til jobb idag, men å sykle på rv 4 var ikke noe særlig så jeg droppa det, så sykla meg bort, og det endte med å ta t-banen til jobb for å ikke komme for seint... hjem igjen fikk jeg vite veien, men da jeg kom til jernbanetorget og skulle sykle siste delen, klarte jeg å sykle på feil gate så jeg sykla i ring :) før jeg omsider fant riktig gate... :D hehe... så tok igjen for syklinga på mårran da :D spiste toast til forkost, 3 brødskiver til lunsj, pastasalat til middag og kvelds, samt nøtter og druer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere nok en gang me nedgang Katza!

 

Se positivt på det Mie, du fikk mer trening ved å sykle i ring en periode, en å bare sykle rett hjem :)

 

Off nei, grunnen til at jeg ikke har orket å gått inn her er rett og slett at jeg er vanvittig lite flink med både mat og trening.. Idag hadde jeg meg min første treningsøkt på 10 dager!!!!

Jeg jobber altfor masse, og har i tillegg begynte å rydde leiligheta til vi skal selge den... å det er ett evigvarende prosjekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, ble en ekstra runde... samt idag også... sykla feil både til og fra jobb idag også, men ikke så mye som igår da... :) jeg har investert i sykkelshorts også, så da blir det litt bedre å sykle... merka allerede idag tidlig at det gjorde litt vondt :D hehe... blitt ca 1700kcal idag.. skal ifølge den greia med barnehagejobb ha ca 1900 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du skal spise 1900 kcal eller at det er energiforbruket ditt før trim?

 

Sykling er helt tortur når man ikke har gjort det på en stund, usj.. EN halvtime på sykkelen så gjør det dritvondt i henda og nakken og det kejnnes ut som man har fått noen skikkelige tupp i ræva..

Tar heldigvis ikke mer enn et par dager før det går over da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg prate med meg selv igjen? =p Er ikke lett å bo forran en pc, man blir veldig ensom når ingen andre gjør det x)

I dag var jeg litt småflink, sjefen/kameraten min tok meg med på restaurant etter jobb, jeg fikk bestille hva som helst. Jeg bestilte fiskesuppe, spiste halvparten (hovedsakelig bare skalldyrene og fisken som lå oppi), ett rundtstykke uten smør, drakk vann og sa nei takk til kake.

Og spaserte hjem selvfølgelig. Nå må jeg bake boller igjen, crewet skal ha lunsj i morgen og de har falt pladask for vikinghornene mine (bolle med brunost i), så jeg skal lage det og boller med daimsjokolade for å gjøre mr.samboer happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, jeg er her.. har bare veldig ustabilt nett om dagen, venter på router...

 

På mårran er det mye oppover, så jeg får kjørt låra og leggene hardt til jeg er på toppen, og det jeg kjenner nå er at jeg bør begynne å strekke ut, for jeg er skikkelig støl i leggene... Gikk ned og opp trappene fra 6. etg istad for å løsne opp litt, det gjorde vondt, men ble bedre :)

 

målet er å sykle til og fra jobb hver dag så lenge jeg holder meg frisk og det ikke er glatt... dette er både for å spare penger, og selvfølgelig for å trene! :D

 

Skal også vokte spisinga mi enda bedre nå!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev så langt på den andre tråden at jeg bare kopierer den hit :)

jeg skal ærlig innrømme at jeg har gitt blanke i trening og mat de siste ukene, og egentlig bare droppa og utsatt alt... og jeg skjønner at det ikke var så lurt, men det var godt å bare slappe av og nyte livet et par uker... uten å tenke på sånne ting, selv om det liksom lå i bakhodet likevel... Sist uke ble det sjokolade, is, pølser, vafler, toast, baguetter og greier... ikke bra, men som sagt jeg brydde meg ikke...

 

Altså en liten oppdatering om siste nytt:

 

1. Jeg flytta til Oslo på søndag, ny by, nye folk... bor i leilighet med 2 jeg ikke kjenner fra før, gutten er trivelig, jenta har jeg ikke møtt enda...

 

2. Mandag starta jeg å jobbe i barnehage! nytt og interessant, jeg har lært veldig mye om barn allerede. De er veldig søte når de er stille, de griser mye når de spiser, noe jeg selvfølgelig visste fra før, men mest av alt er jeg overrasket over hvor mye de tåler når de snubler og slår seg i tide og utide... OG hvor smarte 2-åringer er .. mange av de snakker en del og prøver å gjøre seg forstått, selvfølgelig er det ofte bare å gjette seg fram og jatte med, men noen av dem er virkelig smarte og oppegående til å være så små, og de skjønner så mye!!!

 

3. Jeg sykler til og fra jobb! Ikke mer enn 4,2 km hver vei, men det er noen harde oppoverbakker til jobb, og jeg kjenner det godt i lår og legger! Dette er en positiv start på dagen, jeg kjenner jeg får bedre energi og at dette kommer til å bli en god vane.

 

4. Planen er at siden jeg allerede er i treningsklær når jeg kommer hjem er det bare å sette igang med styrketrening, og hoppetau og løpe i trapper (bor i 6. etg, og enda er det 3 etasjer til... Det er heis, men tenker å bruke trappa mest mulig!!

 

5. Jeg skal starte å trene på Bislet Bad til uka, så hvis noen av dere trener der, eventulet bor i Oslo og har lyst på en treningspartner hadde det vært topp, og jeg blir iallefall mer motivert av å trene når jeg vet at en annen person venter på meg der!

 

6. Jeg skal IKKE kjøpe kollektivkort så lenge jeg holder meg frisk med sykling og selvfølgelig at det ikke er glatt på bakken så jeg velter :D

 

7. Mat skal skjerpes! Jeg skal planlegge i forkant flere dager om gangen, og BARE spise det jeg planlegger... både i forhold til penger og riktig mat!

 

Tamtitam, dette ble langt!!

 

Nå skal jeg møte en kamerat nedi byen, så da blir det litt gange Ha en fin kveld og helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var et langt innlegg, ble brått vanskelig å vite hva jeg skulle svare på, heh:P

Men det høres ut som du er på rett spor i alle fall:)

 

Merker jeg er litt innaktiv her om dagen, har veldig mye fritid og begikk tabben og begynne å spille assassins creed 2.. Nå lever jeg forran skjermen :) Blir mindre trening av sånt.. men nå blir det jo mindre spising også, gidder jo ikke lage mat,lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ;p Er du en spillejente Katza? :)

 

Nå er jeg endelig tilbake på rett vei igjen... Sist uke ble det 6 økter med trening, greitt kosthold og ingen alkohol!

Det resulterte i 700 gram ned!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høhø, ja, jeg er en spillejente, det kan du trygt si:p

 

Gratulerer med 700 gram, det var det jeg gikk ned også, hurra=)

 

SÅ nå sier vekta 59,8 kg

24,5 i fettprosent og 55,4 i vannprosent. OG en bmi på 21;)

JO, også en halv cm rundt midjen=) Tror det lønner seg å trene styrketrening, jeg har bare to kilo igjen og jeg går ned MER nå enn det jeg gjorde i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...