Gå til innhold

God tid på bikinifin?


Katza

Anbefalte innlegg

Gjest stinelill1988

denne uka fikk jeg 6,6tp<3 og det bare fra fredag til i dag<3

 

spining er digg<3 1time i gå og 1time i dag<3

ligger godt ann med maten også følger meny 1<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 739
  • Created
  • Siste svar
huff.. nå ble det enda en kakebit... rester fra bursdag er ikke bra... men' date=' men... var visst ikke så usunne de bløtkakene likevel hørte jeg, var både diasukker og det ene og det andre... hun som bakte den har sukkersyke ama...

 

du er så flink, blir så imponert av deg!! uansett om du har kjempevondt så står du på, og får så mange poeng!! kjempebra!! åssen går det med smertene?

 

 

Imårra er det veiedag, så det blir spennende!! ;)[/quote']

Litt kake ødelegger jo ikke alt, ordner seg sikkert=) Bløtkake er vel uansett ikke den verste kaka, mtp at den veier relativt lite;)

Takker:) Liker meg her inne, jeg er ikke noe flink til å gi meg selv skryt, kjempepraktisk at alle andre kan gjøre det for meg:p

Det gjør fortsatt vondt, men jeg har jo en haug med smertestillende fra legen så det hjelper:P

Sinnsykt sterke ibux på resept.. Tar dem hovedsakelig fordi det er betennelsesdempende, eller så hadde jeg ikke spist dem, stakar leveren min x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIIIIII!!! Ned 1,3 kg siste uka <3 så da er det 1,7 kg som gjenstår av første delmål til 1. august!! ;) hurra hurra hurra!!! grua meg som alltid til å stå på vekta, men det var ikke noen fare idag!

 

Skal prøve å gå mange turer denne uka :D blir ikke så mye gåing på jobb nå som jeg er tilbake som badevakt igjen, men skal gå til og fra jobb og ta med meg noen andre på skogstur i nærområdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, gratulerer:D Det er tall som er gode å se:) Flink=D

Gikk ned selv, men hadde litt mer beskjedne tall, bare 400 gram, men det er greit. Ned er ned, og det er jo tross alt nesten en halv kilo, og det er selvom jeg har drukket øl og spist masse is og slikt liker jeg:D

Også har jeg mistet en cm rundt midjen, så da er jeg nede i..

62,3 kg, (totalt vekttap er 10,3 kg) og 63 cm, gått ned 14 cm totalt rundt midjen=)

 

5,3 kilo igjen^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :D det er så stas!! jeg går til og fra jobb denne uka, og det tar 20 min hver vei... ikke at det er så mye, men det er bedre enn ikke noe!! :)

 

400gram er heller ikke dårlig!! Stå på!! 14 cm rundt midjen høres så drastisk mye ut, men tenker det er godt å se!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men alle monner drar vettu=)

Var på ikea i går, kjøpte en lampe, masse luktelys og bedre kjøkkenutstyr^^ Ble litt dårlig med trening, bare 3 poeng.. Fridagen til samboern her=) Fikk gått en tur og badet litt, sinnsykt høye bølger, så det var sikkert god trening i seg selv å bare holde seg stående:p Vanskelig å registrere da..

 

Ble et glass is i går, og 5 småkaker, kjøpte på smartclub.. Men kjøpte ikke belgiske vafler eller crossiants som jeg pleier da, småkaker er greit å ha når en inviterer på kaffe og ikke gidder å bake=p

Men var vel bare 480 kcal i minus i går.. Pleier å være 1000 akkuratt =s Går neppe ned denne uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

I morgen er siste jobb dag for meg før jeg går ut i 3ukersferie =)

fra i dag av får jeg ikke vært her så mye!

så nå vil jeg bare ønske dere alle sammen en riktig god sommer så snakkes vi i august<3

å da skal jeg love nedgang<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka går ikke så bra matmessig.. Men det kunne vært verre. Har vært både i sverige og på ikea og smartclub, vanligvis ville det betydd masse alkohol, belgiske vafler, crossiants, en haug med godteri og en etegilde på mcdonalds..

 

MEN istedet for vafler og crossiants ble det en bagel med ost (fortsatt usunt, men bedre), istedet for øl ble det sukkerfri red bull, istedet for å ta lunsjen på mcdonalds så hadde jeg med en kurv jordbær.. Og sist gang kjøpte jeg STORE mengder godterti, og var så flink at jeg har endt opp med at hele posen må kastes for godteiet er blitt steinhardt=p Så denne gangen kjøpte jeg også godteri, men i en mye mindre mengde.

Så jeg fikk kjøpt litt godteri som jeg kan ta noen biter av innimellom, sette på bordet når vi har besøk, men jeg slipper å kaste det=)

 

 

Men kjøpte jo en stor kakeboks da.. Men det er mest pga boksen, jeg har ikke gått helt amok i småkakene=p Men jeg har spist et par.. Så.. litt godteri, litt småkaker og litt is, det har det blitt, men spist er spist og jeg har i alle fall fått trent nok og spist ok ellers.

 

MEN det er noen ting jeg faktisk synes jeg fortjener å skryte av: Jeg har ikke rørt mcdonaldsmat i hele ÅR! Sist gang jeg kan huske å ha smakt mcdonaldsmat var lille julaften, for der har jeg en tradisjon med pappa.. Jeg ELSKER mcdonalds, når jeg var der kunne jeg spise 3 cheesebugere og en quarterpounder, og gjerne mer, hvis jeg hadde råd og ingen så meg:p

Jeg drikker bare en gang annenhver uke (i motsetning til før da jeg kunen drikke opptil 5 ganger hver uke), rører ikke mdconaldsmat, har gått fra maks 7 trimpoeng til minst 30 hver uke, jeg har FORTSATT påskeegget mitt i skapet, så det er absolutt forbedringer her^^

Oi, dette ble langt.. Men jeg kommer lenger med å skryte over det som er bra enn å sutre over det som har gått dårlig, så selvom dette har vært en drittuke sånn matmessig ville det for bare et halvt år siden vært en uke jeg ville vært grisestolt av og følt meg som en superhelt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram=)

Det er jo ikke så dårlig, ble en del småsnacks forrige uke, også stod jeg opp veldig, veldig tidlig i dag, så veide meg nesten seks timer tidligere enn jeg pleier. Pluss at det ble sen middag i går, så det kan nok ha påvirket vekten negativt. Forventet faktisk å gå opp, så jeg er fornøyd:)

 

Jeg snakker kanskje til meg selv nå? Jeje, må vel holde liv i min egen tråd.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Katzaaaa!!! sÅ kjekt å se at du fortsatt har liv i tråden!!! Nå er jeg tilbake!! eneste negative er at nå er du snart ferdig her :) Håper du vil være her inne å holde meg med selskap, selv om du snart er nede i målvekt :D

 

Men, lite innlegg idag, skal endelig på kino å se twilight!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katzaaaa!!! sÅ kjekt å se at du fortsatt har liv i tråden!!! Nå er jeg tilbake!! eneste negative er at nå er du snart ferdig her :) Håper du vil være her inne å holde meg med selskap' date=' selv om du snart er nede i målvekt :D

 

Men, lite innlegg idag, skal endelig på kino å se twilight!! :)[/quote']

 

Det er klart jeg blir her=) Må jo HOLDE vekten min også, og de siste fem kiloene er sikkert grusomme.. Dessuten vurderer jeg å endre målet til 55, i så fall er det 7 kilo som gjenstår, får se når jeg kommer dit.

 

Anyway, jeg liker meg her inne, så jeg kommer til å fortsette å være her enn om det bare er for å prate piss:p

 

Men det er flott at du er tilbake, hvordan var turen? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Godt å høre!! :)

Turen var fantastisk!! Helt fantastisk faktisk :D

 

Men, 2,8 kg opp på to uker.. så dagen idag ble startet med fruktmusli og ei økt på treningssenteret ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Hvordan gikk det med bollene? Klarte du la vær å spise masse? :D

 

Idag skal jeg på spinning, husker ikke sist jeg satte meg på en spinningsykkel, men jeg tror det er spinning som må til for at jeg skal klare å gå ned litt :)

 

Nå har jeg tenkt litt på hvordan jeg skal gjør dette her i forhold til vektnedgang og sånnt.. Jeg skal satse på å trene på treningssenteret minst 5 ganger i uka.. alt utenom er bare bonus...

Jeg skal ikke veie maten eller telle kalorier, grunnen til dette er at det holder jeg ikke ut med lenge.. Men jeg skal ikke spise godteri, chips og spesielt usunn mat i ukedagene.. Lørdagen er det lov innenfor rimelighetens grenser...

Så nå har jeg tro på at jeg endelig skal få det til.. For nå har jeg ingenting å stresse mot! Jeg kan bruke så lang tid jeg vil på å bli ferdig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det går fortere å gå ned om du veier og registrerer mate4n din så synes jeg du skal gjøre det, det er bare en vane. Jeg ville hatt problemer med å ikke veie frokosten min nå, for jeg er så vant til det.

Det er blitt en like naturlig del av dagen som å pusse tenna, jeg har en penn og en Postit-lapp på kjøkkenet hvor jeg skriver ned hva forskjellige ting veier også spiser jeg i stua. (Har bare kjøkkenbenk, så alt spises i sofaen her i huset:p) Jeg har laptopen min i sofaen og er alltid logget på her uansett, tar ikke lang tid å før det inn. Hvis ikke kan jeg bare legge det sammen på kvelden.

 

Er jeg på besøk eller spiser ute så husker jeg det enten i hodet, eller hvis det blir for mye så lager jeg en notat på mobilen.bh bbbb b 0poo54 ads,.................................................................wassm (haha, katten som plager meg:p)

 

Jeg veier ikke alt hele tiden, men når jeg har gjort det så mye er jeg blitt ekstremt flink på å gjette vekt. Gjetter alltid på ting før jeg veier det, jeg pleier å bomme med 5-10 gram.

 

Men det er jo en fordel at jeg bruker så mye pc som det jeg gjør da, bruker jo internett på mobilen hele tiden også.

POENGET mitt er i alle fall at det er noe jeg ikke finner slitsomt eller irriterende lenger og det tok ikke lang tid før det ble en vane:) Så kan du velge å ignorere det hvis du vil ,men da har jeg sagt det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp! Jeg er tilbake etter campingopphold... Er hjemme til lørdag iallefall...

 

Har ikke fått veid meg enda siden jeg har vært borte, men skal gjøre det imorgen... Siste uka har jeg gått til og fra jobb hver dag, men det har desverre ikke blitt noe særlig mere enn det... matveien har også hatt en del svinger og usunn mat, grilling og is og diverse ikke fullt så sunne ingredienser...

 

Har 3 dager før jeg skal på stevne/festival i en uke hvor det fort blir drikking hver kveld, ikke spesielt strukturerte måltider... det positive med den uka er at det blir en del swingdansing da, så det er jo både bra og moro!! :D

 

Skal som sagt veie meg imårra... så får vi se om jeg kommer meg under 70kg til 1. august... Hjelp!! lurer på hvordan det går.... veide 71,7 sist uke... så spørs om sist uke og neste uke gjør at vekta snur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo la vær å drikke hver dag da. Alkohol påvirker jo ikke bare vekten din, du får f.eks dårlig hud, hår og negler og øker risikoen for kreft betraktelig.

Noen øl innimellom kan kroppen tåle, men ikke ta deg nær av dette: Det er egentlig ingen grunn til å drikke hver kveld. I alle fall ikke mengder, bestem deg for en mengde alkohol du kan innta over hele uken, så kan du selv velge om du vil ta litt hver dag eller ha en fyllekule uten like EN kveld.

 

Og jeg har vel sagt det før, men det er greit å ha noe alkoholfritt å drikke innimellom drinkene, vi drikker omtrent ALLTID for mye og det er hovedsakelig fordi vi ikke tenker oss om og det å ta glasset til munnen er en vane.

Også for du veie opp for en dårlig uke nå:D

 

Og Millaaa: btw, anngående bollene.. Jeg rakk det ikke, ble for seint.. Får se hva jeg klarer i morgen=) (Eller etterpå.. klokka er jo over tolv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, jeg vet at jeg ikke MÅ drikke hver dag... og det blir det i og for seg ikke heller, men vi kommer ned lørdag...

så blir det litt på søndag,

litt mer på mandag og tirsdag,

nsdag skal jeg gå vakt fra 19-07 på nattan...

torsdag blir det roligere igjen fordi jeg skal opp å kjøre bil fredag morgen...

 

også er jeg sånn skrudd sammen at jeg ikke trenger så mye alkohol før jeg blir i god form og lett brisen... :)

 

Jeg liker alle tips jeg, så bare kjør på :D

 

Og huff... vekta viste 73 kg igjen idag.... dvs at sist uke hadde jeg gått ned 1,3 kg, nå er de tilbake igjen... IKKE bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heller ikke store mengdene alkohol, i alle fall ikke nå som jeg ikke har drukket normalt (normalt etter norsk standard:p) på kjempelenge. Men det største problemet er at jeg som en typisk nordmann og en veldig lite jente-jente alltid må vise at det å drikke.. DET er noe jeg kan=P Så jeg kan gjerne styrte en 0,6 bare for å vise meg, og da må jeg jo ha en ny øl, så da er det klart det blir kalorier etterhvert!

 

Og jeg kan da på ingen måte se ut som en stusselig jente som sitter å nipper i ølen sin, så det å ta det rolig, det klarer jeg jo ikke. Så med mindre jeg begynner å drikke klokken 12, så blir det alltid for mye å drikke fordi jeg drikker hele tiden. Og nettopp her er alkoholfritt genialt, fordi jeg drikker hele kvelden, men jeg vet så inderlig godt at jeg trenger jo faen ikke mer enn tre halvlitere egentlig.. Å drikke 2 liter vin, en six-pack og 10 jello shots er bare dustete!! Jeg snøvler, forteller dårlige vitser, tryner, sloss, sier ting jeg vet jeg kommer til å angre på og våkner opp med blod i hele senga fordi jeg blør fra øret og kneet og har blåmerker på 20 cm i diameter (jada, det har faktisk skjedd. Flere ganger..)

Det er jo ren idioti, både dette ekstreme eksempelet og det å bare drikke LITT for mye. Man trenger ikke store mengdene for å kose seg.

 

Jeg kan jo selvfølgelig svelge stoltheten min og komme med påstander som "jeg tar det litt rolig i kveld" og "jeg koser meg med ølen", men jeg vet at hver gang jeg hører andre si det så tenker jeg "æhæ, pingle".. (Nordmenn ass..=p) Så jeg foretrekker å bare lage meg en drink uten alkohol innimellom, eller bytte merkelapper på seidelflaskene mine.

 

Og nå som du har gått opp igjen så vet du hva du har å gjøre, kjøra på! ;-) Nå har du kost deg og det har en pris, nå kan du enten betale prisen og trene det vekk igjen eller sitte i gjeld på 1,3 kilo.

Det kan også være lurt å tenke på neste gang du skal kose deg, synes du at du har råd? Gidder du å trene vekk så mange kilo EN gang til? Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, såppass... jeg drikker ikke så mye og oppfører meg veldig veldig sjeldent sånn når jeg drikker, så det er nok ikke noe fare med det.. håper jeg .. :D jeg har stort sett kontroll på meg selv, og jeg klarer å stoppe når jeg merker at jeg er der jeg vil være :) om jeg ikke drikker sprit (noe jeg ikke tåler lenger, så det skal jeg holde meg laaaangt unna :)

 

blir sjerpings fra 1. august, veit det er noen uker til, men jeg veit jeg får mer orden på hverdagen min fra da... ny fast jobb, ny leilighet, ny by, nye folk... rett og slett en helt ny hverdag!! så DA SKAL jeg klare å få gode rutiner!! :) disse 2 kommende ukene skjer det så altfor mye på samme tid... :S men blir nok moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vet jo når jeg ikke trenger mer, jeg er bare veldig flink til å ignorere det:p Menmen, lot vær å drikke i går da, ble tilbudt både øl, vin og spirt gjentatte ganger.

Det at jeg går på særdeles heavy smertestillende var en god unnskyldning. Og ja, jeg gjør faktisk det, pga at jeg ikke kan gå uten.. Dumme gallestein/muskelklem/skjelettforsyvning/hva-det-nå-er (har ikke fått time på sykehuset enda). Så det er ikke en løgn, men jeg hadde ignorert det hvis jeg ikke prøvde å si nei til øl:p

 

Du får passe på å ikke legge deg for komfortabelt på at du skal starte for fullt snart. Skjønner at det blir enklere da, men det er ikke mange skrittene fra faktum til unnskyldning. (Selv har jeg vært litt av en ekspert på unnskyldninger:p)

Det er i alle fall ikke noe poeng i å få enda flere kilo å kvitte seg med om to uker liksom.

Men du er jo flink du da, du har ikke den "vel,hvis jeg ikke kan gjøre alt perfekt kan jeg like så godt gjøre hva jeg vil"-holdningen som de fleste har. Jeg brukte laaaaaaaaang tid på å kvitte meg med den tankegangen.

 

Men lol, nå må jeg få lånt en symaskin, jeg har en bærepose med klær som jeg må sy fordi klærne er ALT for store. Nå har jeg sortert ut resten av klesskapet og oppdaget at det er 30 nye plagg som må sys, har nestne ikke noe igjen. Buksene jeg kjøpte for noen måneder siden fordi jeg trengte mindre bukser er blitt for store. Kjoler jeg brukte i åttende klasse må sys inn.. Wierd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

Så flink du er Katza som syr inn kler som ikkje passer... Jeg hadde nok bare kasta di og heller kjøpt nye.. Jeg er den typen ;p

 

Men ja, er jo ikke nødvendig å drikke hver dag, bare annen hver:p Nei daaaa...

Årh, jeg drakk igår, og når jeg drikker klarer jeg ikke å styre hv jeg spiser.... neida, chips og sjokolade går ned på høykant!! Jeg skuffer meg selv hver gang.. Må nok begynne å gjør noe med tankegangen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er jo en av de farligste tingene med alkohol, man blir sulten og mister fullstendig fornuften.. Du får ta med deg jordbær, så har du noe å spise i alle fall. Jeg pleier å sette ut saltsticks hvis jeg har folk hos meg, fordi jeg hater det og vet jeg ikke kommer til å spise det:p

 

Men så til rapporten min: 700 gram ned=D Var litt redd for vekta denne uken, siden det hadde blitt en del is, men det gikk bra^^

Hadde jo rekord i trimpoeng også da, 45,9 =P

Så da er jeg på 11,3 kilo totalt og 14,5 cm totalt rundt midjen:)

4,7 kilo igjen til min opprinnelige trivselsvekt!! (Dog jeg tror jeg må slenge på to kilo til, men det finner jeg ut av når jeg kommer dit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millaaa

GRALLA!!! :) Du imponerer stadig..! Innen sommeren er over er nok du ferdig slanka :D

 

Men ja, i helga hadde jeg faktisk med meg jordbær, men på veien bort måtte jeg jo bare stoppe og kjøpa sjokolade og chips.. .Årh, den tankegangen altså!

 

Men men, igår greide jeg hvertfall å dra rumpa avgårde på spinning! :D Det var vanvittig tungt, men en god følelese etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, huff.. Gamle vaner er fæle å vende.. Men det er ikke umulig! Du kan jo i alle fall starte med å aldri ta med deg chips selv, om du først spiser av det så skal det bare være det du får av andre.

Sparer du litt penger i samme slengen:P Også er det jo grenser for hvor mye man har samvittighet til å spise av andres snacks!

 

Men hey, gjett hva jeg gjorde i går? Jeg LØP:p Vare ute å gikk tur også tenkte jeg at jeg skulle prøve meg da.. Så jeg gikk 16 km, og det var hovedsakelig rask gange, men innimellom så begynte jeg å løpe og det er en bra start synes jeg. Jeg har aldri løpt, pga en gammel skade i beinet har jeg ikke kunnet løpe mer enn 20 meter, men nå som jeg har gått så mye og gjort så mye yoga så går det!

Men løpingen min bærer jo preg av at jeg ikke har løpt siden barneskolen, så jeg holder ikke ut så lenge, men nå som jeg fysisk KAN løpe så kan jeg trene meg opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...