Gå til innhold

en kilo av gangen!!


Gjest xankix

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Det er vanskelig å gå med sultfølelse og MYE større sjanse for å "sprekke". Selv hadde jeg det sånn i vår. Nevnte det for kursleder, som anbefalte meg å øke brødmengden.

Vi skal jo ha 60 gram brød til frokost og lunsj. Jeg spiser mellom 75-90 gram til hvert måltid. Har gjort det i mange måneder nå, og har allikevel flott vekttap.

For meg er forskjellen som "natt og dag". Før var jeg alltid sulten, nå er jeg mett og fornøyd.

Veldig viktig!!!! :)

 

Kanskje du også skal prøve det? Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Bra med litt nedgang, vi må være glad for alle gram den riktige veien. Takk for tips med brødmengden fruflex, jeg er mye sulten, kjenner nærmest sulten gnager i tarmene - men da tenker jeg at det er fettet som gnages bort! Jeg er mye mer sulten om jeg spiser en del karbo til frokost f.eks. som banan og yoghurt og frokostblanding (4-korn) enn om jeg spiser eggerøre av et par egg og skinke og salat, men det er ikke alltid jeg har lyst på sånn mat til frokost, må liksom ha litt karbo, og da blir jeg fort sulten. Nå kom jeg på at det er lenge siden jeg har spist havregrøt, det gir metthet lenge synes jeg.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes proteiner hjelper bedre på sultfølelse enn karbo. Så jeg spiser egg, kylling cottage cheese, skyr og annen proteinmat, da føler jeg at jeg "holder lenger" før jeg blir sulten igjen. Jeg kan bare ikke være sulten, for da har jeg puttet "neimat" i munnen før jeg vet ordet av det!! Bare et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med denne uken så langt, har trenet hardt de 3 første dagen og fått 13,5 trimpoeng alt. Skal la kroppen hvile et par dager nå, men ingen ting er som den følelsen etter at kroppen har trent skikkelig.

Har gitt meg selv en utfordring at jeg skal prøve ulike timer på sentre jeg trener. De har masse utvalg, men har holdt meg til det som er trygt.

så i dag har jeg prøvd core, det var tungt men effektiv. Stolt av meg selv å for å prøve en ny time så har studerte timeplanen nå funnet ulike timer jeg vil prøve:)

 

Håper virkelig på bedre resultat i vektnedgang til mandag. Den eneste utfordringen jeg har denne uken er at på lørdag skal jeg til oslo og være der hele dagen konsert på kvelden, veldig spent på hvordan det går i matveien. Blir ikke alkohol har meldt meg frivillig til å kjøre, noe reisefølge er veldig gla for hehe

 

Ha en strålende onsdag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som prøver nye timer på treningen, det er jo liksom en liten dørstokkmil synes jeg. Nå trener jo jeg i heimen, men har gått på SATS og andre sentere tidligere og jeg vegret meg veldig for nye situasjoner. Har vel egentlig alltid trivdes best med å utfordre meg selv.

Lykke til med treningen og kos deg i Oslo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Core er kjempefint synes jeg! Får trent alle disse rare små musklene langt inni oss (indrefiletene). Hjelper oss til god holdning og en lettere hverdag. Dessuten forebygger det skader og vondter. Supert :(

Kjekt å prøve nye ting og faktisk finne ut at det var ok :D

 

Kos deg i Oslo! Nyt konserten uten å la det skli helt ut. Smart å kjøre ;)

Be om lettmelk i latten og spis en salat til lunsj, så blir det ingen krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mange muskler man trener med core man ikke har kontakt med til vanlig:)

Gleder meg til å prøve andre timer også er en stor sperrelinje for meg å komme over, men nå tror jeg den er brutt:)

 

Veldig fornøyd med meg selv på jobben i kveld også hadde sånne store muffins med sjokolade biter til kaffen og det har stått framme foran nesen min i hele dag og har ikke spist en eneste enn;) Godt at viljestyrken kommer litt tilbake:)

 

Håper og tror at oslo turen går bra, men frimerker skal brukes til en desser tror jeg ved middagen og velge sunt ved de andre måltidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så flott at du prøver ut forskjellige treningsformer. Det krever ganske mye mot det.....

Supert Anki, er helt imponert over deg ;)

 

Håper du får en flott tur til Oslo, med en god konsertopplevelse.

Kos deg masse og nyt!!

 

God tur fra

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt stolt av meg selv:) i dag er jeg så støl i mage og rygg som jeg aldri har vært før:) det er virkelig en time som gjorde sitt hehe:)

I morra skal jeg ta stingene mine det gleder jeg meg til:) syens det er litt ekkelt å ha sting, selv om det ikke er vondt eller ubehaglig så tar det mye fokus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var oslo turen over, hadde en koslig dag. spiste forkost hjemme og ble kineisk til middag der og det er masse grønnsaker så tror ikke den ble så feil. Men ble veldig lenge uten mat spiste middag ved 17 tiden og på vei hjem fra konserten stoppet vi på bensin stasjon ved 0130 tiden og da ble det en ostepøslse på meg de hadde ikke noe salat eller noe igjen og trodde jeg skulle dø av sult. blir ikke så mett av pepsi max hehe.

Kcal messig tror jeg det ble underskudd men lenge uten mat og ostepølse er aldri et sunt valg. Må planlegge bedre neste gang. Trodde det skulle bli et måltid til men sånn ble det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Jeg går aldri ut av huset uten Wasa sandwich, frukt og vannflaske i vesken. Det redder enhver situasjon, når en er lenge borte og ikke får laget et passende måltid!!!!

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Av og til blir ikke ting helt som man hadde tenkt. Men - det høres ut som om du til tross for lang tid mellom måltider (overhodet ikke uvanlig når det er konserter involvert! Vet ikke hva slags konsert du var på, men rock/pop konserter kan jo ta timesvis bare i venting....) og litt ostepølse hadde en fin dag! :-) Men nå har du lært til en annen gang å gjøre som FruFleksnes foreslår - sleng en Wasa Sandwich i vesken! Får du ikke bruk for den ligger den godt til en annen anledning... ;)

 

Er mye positivt oppi det hele og - stingene er borte, du startet helgen med en god porsjon gangsperr og du har kommet godt i gang med "Xankix prøver treningsting hun aldri har vært borti før". Og det er et utrolig godt utgangspunkt for den kommende uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja wasa sandwish er smart å ha med seg:) må gjøre det neste gang;)

Ble ned 0.8 denne uken så er ikke så galt det:)

Ukens utprøvning er fitness fushion blanding av yoga og pilates og litt andre ting har meldt meg på time i morra så spent på hvordan det er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det caroline:) synes det er litt skummelt men veldig greit når jeg først kommer i gang. Det er som er bra på mitt senter er at man kan melde seg på nett og da er det binende så må ringe ned for å avbestille og det synes jeg er veldig flaut hehe. Spent på timen i morra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig pinlig:) men for meg som jobber veldig ulikt fra uke til uke pleier jeg å planlegge på søndag hvem dager jeg skal trene til uken som kommer og det holder jeg stort sett, melder meg på timer dagen i forveien så jeg så slipper å våkne eller komme hjem fra jobb og tenke jeg orker ikke hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fitness fushion unna gjort, det var virkelig en krevende time. Skjønner det at kroppen min er stiv hehe. Men har virkelig lyst til å forsette med dette. Synes det var artig og det er en veldig bra styretrening. Jeg synes styretrening alene er ganske kjedelig:)

Neste ting som skal utprøves er noe som heter dirty dancing time hehe, har ikke mulighet før neste uke så det blir den ukens utprøving hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du vet at hvis du fortsetter varer ikke stivheten lenge! :-)

Da jeg var på ferie nylig gikk jeg og fikk massasje i det tyrkiske badet (ut over det klassiske tyrkisk bad-behandlingen). En halvtime med massasje og tøying og greier. Av en kjekkas. Men uansett - fyren slet og dro og plutselig lå jeg der med omtrent hele kroppen sammenbrettet. Hvorpå massøren bare sa "ooooh! Flexible!". Måtte fnise litt for meg selv da jeg gikk derfra, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det solvik:) kjenner det i kroppen i dag:) håper at litt spinning i kveld løsner opp litt. Trening er det minste problemet litt synes det er mye enklerer å trene enn å spise riktig. Å velge sunt hver gang krever mer, men greit at treninger føles stort sett greit hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! så utrolig flink du er å trene! Det er virkelig inspirerende at du tør å ta de sal-timene! Jeg svømmer nå og tenker at jeg ikke tør ta timer før jeg er under 100 kilo. er så redd jeg skal ha for lav utholdenhet og besvime/pese/springe ulende ut fra salen midtveis i timen. Har veldig lyst å prøve meg på spinning, men tror jeg drøyer de timene til etter jul.

 

Måtte bare si at jeg synes du er knalltøff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...