Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Hei!

 

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger! Det hjelper godt på kjenner jeg.... Har som nevnt nemlig ikke gitt opp enda - har meldt meg på neste kurs for jeg kan og vil ikke gi opp nå. Har heldigvis fått god hjelp av kursleder som har sendt meg en meny jeg skal holde meg til denne uken, og so far so good. Har også rukket å gå 3 turer så langt denne uken. Og mer skal det forhåpentligvis bli...

 

Ellers gikk jeg til legen i dag med mine vonde armer - tenkte at denne gangen skal jeg gjøre noe med det før det får satt seg skikkelig siden jeg kjente igjen tegnene. Trodde jeg skulle få en kur med betennelsesdempende og tilbake på jobb, men neida - fikk jaggu sykemelding og! Til tross for protester fra meg - man har da ikke tid til sånt. Men det øret hørte ikke legen på. Så her sitter jeg.... Og ser daytime TV. Aldri så gale at det ikke er godt for noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Vil bare stikke innom å si god bedring!

Stell pent med deg selv og bruk litt av tiden du nå har ekstra, til å prøve ut nye oppskrifter- kanskje det gir litt matlyst og inspirasjon!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker for god bedring-ønsker! Er litt rart at folk sier det, for jeg er jo liksom ikke syk... *ler* Men som mamma sa - du er jo syk i armene, så bare si takk! Godt å ikke være sengeliggende om ikke annet...

 

Vekten denne uken har vært litt mer samarbeidsvillig. Forrige uke gikk jeg jo opp 0,8, og da jeg veid meg dagen etter veide jeg ENDA mer! Men denne uken har jeg gått ned 0,5 kg i forhold til forrige mandags vekt, så skal vel si meg fornøyd med det. Har fått en meny fra kursleder hvor jeg skal veie maten men uten å telle kalorier, og merker at det passer meg egentlig litt bedre, for jeg blir så intenst opphengt i kaloriene!

Ellers har jeg gått 4 turer i uken som gikk, og begynner dagen med en tur i dag også. Vel skal jeg til kiropraktor så egentlig er det vel mest "transport" til fots, men tar ca. 1 time tur/retur, så i mitt hode teller det som mosjon!

 

Kommende uke blir utfordrende da jeg skal på jentetur, men skal likevel gjøre mitt beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er bedre i armene nå da Krusemynte! Så bra at vekten samarbeider litt mer nå. Egentlig burde vi sikkert bare veid oss en gang i måneden hele gjengen for å få litt hyggeligere tall. har hatt en periode jeg har veid meg hver dag (oppgitt) og det er helt utrolig hvor mye vekten endrer seg. ser selv at vekten ikke begynner å peke nedover før fredag/lørdag, veiing mandager så er det stedet hvil/oppgang til fredagen og vekten peker nedover igjen. er sært. nå har jeg ikke veid meg på to uker og det var jammen meg hyggelig. i en perfekt verden hadde jeg klart å bare veie meg hver måned, men det er noe med at man krever øyblikkelig tilfredsstillelse, før fant jeg det i sjokolade, nå forventer jeg tydeligvis å finne det i hva vekten viser. Hmmm.

 

så klart den turen til og fra behandling er trim! dersom jeg går til eller fra skolen anser jeg det da som trim.

 

Heier på deg, og tror det går kjempebra med deg. Men er noe med denne hersens mørketiden. alt blir litt dummere og tyngre på denne tiden av året merker det selv. men allerede november, så jul og vips er det vår...kremt.

 

ha en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, man blir veldig opphengt i de tallene. Både kroppsvekt, matvekt og kalorier.

 

Men, samtidig kan det hjelpe en til å holde fokus. Sånn er det nok hvertfall for meg, for i de periodene jeg kutter ut dette faller jeg helt av lasset og vekten går opp. :)

 

Når det gjelder maten lærer man seg jo til hvor mye de forskjellige tingen veier etter hvert, nå kontrollveier jeg bare ca en gang i uka for å være sikker. Og det samme gjelde kaloriene, tror nok jeg har det meste i hodet nå. :cool:

 

 

Lykke til på jentetur og kos deg Krusmynte! :):P

 

 

 

(ps: Eim; hvordan får du til de små hjertene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Enig i at man blir for opphengt i vekta, tror egentlig ikke at det er en badevekt, det er en dings som bestemmer hvordan humøret mitt skal være resten av dagen!

 

Jeg kjemper med å veie meg en gang i uka, men har klart det til nå! Nettopp fordi jeg ikke orker opp og nedturer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lang periode hvor vektnedgangen har vært labert, vel, i forhold til min progresjon.

Det er ikke farlig og en naturlig prosess. Kroppen omstiller seg eller bedre sagt tilpasser seg de endrede vilkår for forsyning. Vet ikke om noen av dere har lagt merke til endring av lukten når man er på toalettet, men et eller annet skjer slik at dette forandrer seg merkbart. Jeg har heller ikke spist kjøtt på flere måneder, det kan også innvirke på dette. Kanskje blir magen og tarmsystemet renset siden jeg tilfører for det meste protein, noe karbo og minimalt med fett. Spiser ikke brød heller.

For å komme tilbake til veiing er følgende svært irriterende. Jeg har veiedag mandag, og i gitt eksempel har vekten gått noe opp eller det er det samme som uken før. Veier jeg igjen dagen etter kan det være 1 kilo minus.

Derfor har jeg nå besluttet å veie meg hver dag. Da får jeg med meg trenden og kan også mer tydelig finne mulige forklaringer til endringen fra dagen før.

 

Resultatet meldes fortsatt på mandag, med det resultatet som kommer opp den dagen. Men for min egen skyld unngår jeg med daglig veiing disse mandagsoverraskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var det min tur til å dra på tur... Siden jeg ikke rakk frem til Solviks koffert i tide til å dra til Rivieraen tar jeg saken i egne hender og vender nesen mot Køben om et par timer. Yay! Gleder meg! Skal vandre rundt med kamera, forhåpentligvis shoppe meg noen nye pensko for det trenger jeg, og ellers bare nyte livet. Litt sightseeing og sånt selvsagt, det kombinert med fotografering er toppers! Reiser med to venninner og hun ene har bursdag i morgen, så da blir det nok en bedre middag og litt vin og sånt, men satser på at det blir den største utskeielsen. Utfordringen blir som alltid å spise ofte nok, men det går nok fint det og.

 

Kroppen går det bedre med, betennelsesdempende medisin gjør sin greie og jeg har slappet mye av. Dvs ikke sittet på PC og prøvd å ikke gjøre så mye som involverer armene. Turgåring har imidlertid funket finfint, så jeg har klart å få inn noen av de og.

 

Kommer plutselig tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Home, sweet home.... Hjemme etter en fin tur. Litt surt og til dels vått vær, men man kan da kose seg likevel. Har vandret masse, fått sett mye av byen og også til dels innsiden av butikker. Paradoksalt at man må innendørs for å finne en skikkelig oppoverbakke (Rundetårnet eller hva det het), men dog - har da fått kjørt beina! I morgen er det veiing - første på nytt kurs. Boken har kommet mens jeg var borte, så den må blas litt i når jeg er ferdig utpakket. Godt å være hjemme, gleder meg til å sove i egen seng og er spent på morgenens veiing - er fornøyd hvis jeg ikke har gått opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Det var vel ikke noe bedre vær du kom hjem til heller for å si det slik! Høres ut som om du har klart deg bra! Ha en fin kveld videre og lykke til på vekta i morgen! Kjøpt meg ny vekt selv i går så blir spennende og se hva den sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Veiingen gikk dessverre ikke så bra denne uken. Skjønte tegningen da ting ikke gikk som planlagt da jeg var på tur - for få og for store måltider, for mye salt, feil type mat etc. Alt feil mao.

 

Men - ettersom det er ny uke, nytt kurs og ny bok velger jeg å "nullstille" og ikke fokusere på det som har skjedd, men heller det som skal skje. Har begynt på nytt med menyen jeg fikk tilsendt fra kursleder og brukt med gode resultater i en uke før jeg reiste i dag, og skal være flink med turgåing i uken som kommer. Jeg må prøve å skyve vekk "kroppen min vil ikke gi slipp på 114"-tanken og tenke meg positivt rundt det slik at jeg ikke ødelegger for meg selv.

 

Mao satser jeg på å starte "på nytt" med blanke ark og fargestifter til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...