Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

....jeg er veldig tilhenger av den tanken!

Så stå på , dette greier du!

Noen ganger så rår man ikke over matopplegget. Det er kjipt og alltid være den som ikke skal ha ditt eller datt... så man kan vel egentlig ha godt av å slippe opp litt en skjelden gang.

Lykke til videre, Krusmynte!

Jeg heier på deg fremdeles:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Velkommen hjem!! Kjekt å høre du har hatt en flott tur.

 

Ny uke, nytt kurs......blanke ark og det er KUN du som bestemmer hvordan de skal fargelegges :):)

 

Står vi på litt ekstra nå, kan vi kose oss litt mer i julen :)

 

Jeg startet på nytt kurs forrige uke. Masse gode tips om julen i den nye boken.

Men jeg ble litt satt ut av det bildet på side 72-73. Fikk "vann i munnen" av de julegodtene......

 

Ha en fin uke, Krusmynte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Jeg startet på nytt kurs forrige uke. Masse gode tips om julen i den nye boken.

Men jeg ble litt satt ut av det bildet på side 72-73. Fikk "vann i munnen" av de julegodtene......

Måtte du fortelle meg om den siden akkurat nå? *ler* Jaggu godt jeg ikke har godsaker i huset... Sitter og venter på middagen, ikke den beste tiden å se sånne ting, nei! Men kommer seg nok når den er fortært.

 

Er forresten så utrolig middagslei - klarer ikke finne på noe for tiden, synes det er kjipt å lage til en og er generelt matlei i tillegg til at det vanskelig å beregne mengder og sånt når man lager til en. Så jeg fant ut at jeg kan jo bruke litt Fjordland noen dager. Men gjett om jeg følte meg ekstremt singel da jeg stod i Rema-kø for å betale med 3 stk assortert Fjordland i kurven! Hadde riktignok litt andre ting med og, men likevel... *ler* Så i dag blir det svinesteik til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hihi:) Irriterende fristende de godsakene der.....

Men nå er du vel god og mett etter steken!! Julegodter får vente til det ER jul!!

 

Fjordland har mange gode middager, bruker det mye selv jeg, for samboeren er mye borte. Apropos singel, man føler seg enda mer singel om man kjøper en svinestek til seg selv, da blir det stek 7 dager på rad for å få den spist opp, og som pålegg på alle brødskivene. Da er det bedre å velge Fjordland svinestek :)

 

Fant du selskapssko i København?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fjordland smakte fortrerffelig, det! Er ikke så flink til å lage sånne ting selv nettopp fordi jeg orker ikke spise det samme dag etter dag....

 

Fant du selskapssko i København?
Nei, ble dårlig med pensko. Dvs fant et par som var ganske pen, men den ene størrelsen var litt for liten og den andre litt for stor, og akkurat den halvstørrelsen manglet de selvsagt... For ikke å snakke om de DRITSILIGE Tommy Hilfiger skoene jeg fant som egentlig var mer kule gå-på-byen-i-jeans-sko enn pensko som kan brukes til både bukse og skjørt, men de var litt for trange. Like greit egentlig - tror de kostet 1300,- norske kroner, og det var litt over budsjett... *ler*

Men fant meg noen stilige skoletter - lys grå i skinn med kilehæl. Halv pris og greier - strålende fornøyd! Nå må bare våren komme så jeg kan bruke dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Fjordland smakte fortrerffelig' date=' det! Er ikke så flink til å lage sånne ting selv nettopp fordi jeg orker ikke spise det samme dag etter dag....

 

Nei, ble dårlig med pensko. Dvs fant et par som var ganske pen, men den ene størrelsen var litt for liten og den andre litt for stor, og akkurat den halvstørrelsen manglet de selvsagt... For ikke å snakke om de DRITSILIGE Tommy Hilfiger skoene jeg fant som egentlig var mer kule gå-på-byen-i-jeans-sko enn pensko som kan brukes til både bukse og skjørt, men de var litt for trange. Like greit egentlig - tror de kostet 1300,- norske kroner, og det var litt over budsjett... *ler*

Men fant meg noen stilige skoletter - lys grå i skinn med kilehæl. Halv pris og greier - strålende fornøyd! Nå må bare våren komme så jeg kan bruke dem...[/quote']

De høres veldig fin ut!! :) Kjekt å ha noe å glede seg til å ta frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... du har noe å glede deg til ! Selv så driver jeg med den store "støvelettjakten", etter at jeg fikk penger i bursdagsgave av min mann......jeg kikker og kikker, har ikke prøvd så mye for jeg synes det er så flaut når det stopper midt på leggen...

Og så er jeg vel litt redd for at jeg skal gå meg helt fast og ikke komme ut av visse modeller...... ikke så greit dette her...Huff hvorfor er man så selvhøytidelig!!!???

 

Kanskje ender det med at jeg bestiller et par på duoboots på nettet, men tenk om jeg betaler nesten 3000 kr. og så passer de ikke? Dilemma dette kjenner jeg..

....må tenke litt til ,tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi:) Irriterende fristende de godsakene der.....

Men nå er du vel god og mett etter steken!! Julegodter får vente til det ER jul!!

 

Fjordland har mange gode middager' date=' bruker det mye selv jeg, for samboeren er mye borte. Apropos singel, man føler seg enda mer singel om man kjøper en svinestek til seg selv, da blir det stek 7 dager på rad for å få den spist opp, og som pålegg på alle brødskivene. Da er det bedre å velge Fjordland svinestek :)

 

Fant du selskapssko i København?[/quote']

 

Ha ha likte den med å følge seg enda mer singel hvis man kjøper svinstek til seg selv . svinstek i 7 dager- huff og huff. Jeg er også en venn av FJordland - mange gode alternativer - mat må man ha:)

Flott at du går på med nytt mot med nytt kurs Kruspersille - det gjelder å STÅ på - å være sta hjelper masse.Lærte meg et nytt motto for meg selv på Greteroede kongressen i helga. Bestemme seg og oppføre seg deretter- det likte jeg ,fordi at for meg handlet det mye om det da jeg gikk mine 10 + 40 kg ned i 2009:)

Ha en hærlig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har selvtilliten min fått seg en liten boost. Jeg er nemlig på kjolejakt. Ikke at jeg egentlig trenger, for jeg har en kjole som godt kan brukes igjen siden jeg har krympet meg inn i den, men man vil jo gjerne ha ny. Og anledningen er årets julebord hvor antrekket er mørk dress/smoking.

Så da gikk jeg på jakt. De fleste kjoler er kooooorte om dagene - egentlig mer tunika enn kjole, og til dels ganske fasongløs. Ihvertfall er det min konklusjon etter jakten. Slanke, veldreide mennesker slipper unna med sånt og sikkert andre og, men ikke jeg. Jeg synes ikke det er antrekket å gå med når et julebord skal være såpass stivt, og foretrekker at kjolen går rett under kneet fremfor 10 cm over. Har vært innom alle kjedebutikkene med store størrelser uten å finne noe som helst som minner om selskapstøy, og vært innom en Zizzi butikk som kunne fortelle at de ikke fikk noe kjoler i år fordi det var ingen ting. Da jeg fikk vite det tenkte jeg for meg selv at da blir det ingen kjole.

Men så gikk jeg tilfeldigvis inn på Vivikes. Og hva skjedde? Jo, jeg fant ut at jeg kunne nå prøve en kjole bare for å ha gjort det. Og den satt som et skudd! Rent bortsett fra at den var for kort da. Og det beste er at den var bare str 46!!!!

Så fant jeg en lang kjole og fant ut at jeg kunne jo prøve den og. Str 46 igjen. Og den passet! Ihvertfall nesten... Manglet ca 2 cm rundt magen på at den satt som et skudd! Julebordet er et par uker unna og jeg turde ikke helt å kjøpe den, men tenkte å iføre meg en skikkelig hold inn strømpebukse og prøve den på nytt en annen dag.

Så var jeg innom en annen butikk. Der fant jeg og kjole som passet! Str XL. Og den var riktignok ikke noe fin, men den PASSET!

Så selv om jeg har kommet hjem uten kjole har jeg kommet hjem med hakket bedre selvtillit og ser lysere på mulighetene for å faktisk klare å finne meg noe nytt. Men når det er sagt er det deilig å vite at jeg ikke MÅ ha noe siden den i skapet passer... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

Gratulerer, Krusmynte, så utrolig deilig å passe kjoler i andre (og gjerne fancy) butikker og størrelser enn hos dem som fører stormote. Et kick for selvtilliten ja, og en seier! Kos deg med seieren og nyt resultatet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så kjekt å lese om prøving av kjoler!!! ;)

Ingen tvil om at det hjelper på selvtillitten å komme inn i mindre størrelser.....

Stå på Krusmynte, ta smarte valg fremover og du kan velge å vrake det du vil

i klesbutikkene utover våren......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens veiing er foretatt, og jeg er mildt sagt ekstremt positivt overrasket.... Ned 1,4 og 17,2 totalt! Er superfornøyd, men har en litt sånn "for godt til å være sant"-følelse. Så jeg må virkelig stå på denne uken for å bevise overfor meg selv at jeg tar feil! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Ukens veiing er foretatt' date=' og jeg er mildt sagt ekstremt positivt overrasket.... Ned 1,4 og 17,2 totalt! Er superfornøyd, men har en litt sånn "for godt til å være sant"-følelse. Så jeg må virkelig stå på denne uken for å bevise overfor meg selv at jeg tar feil! *ler*[/quote']

Så flott, og gratulerer så mye med ukeresultatet!! :):)

Ja dette fortjener du virkelig!!!

 

Ha en flott dag, Krusmynte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det din tur! Grattis:)

Du skal se du er kommet over denne vektterskelen!!!

Og så artig med kjoleprøvingen!

Det er virkelig noe som gjør godt. Bare det å vite at en kan gå inn i en vanlig butikk å finne noe- det er herlig!!!!

 

Heier på deg i denne nye uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, folkens! Gruer meg som en hund her jeg sitter. Har sovet dårlig i natt og føler meg litt småkvalm her jeg sitter. Antagelig fordi frokosten ikke er spist enda, så det kan man heldigvis gjøre noe med.... *ler*

 

Det er jobbrelaterte studier. Bare ett fag i semesteret og dette er bare et grunnkurs med bestått/ikke bestått, men det er klart at når man var ferdig med å studere for 12,5 år siden og knapt har hatt eksamen siden videregående (hadde mye eksamensoppgaver - dvs gjøre dem hjemme - da jeg studerte) så er det ganske skummelt.... Og i dette faget skal man kunne litt om alt, og når det bare står 2 setninger om enkelte ting i boken så er det lett å tenke at det ikke er viktig. Men dengang ei - det viser tidligere eksamensoppgaver.

 

Akkja - kan bare gjøre mitt beste! Men først - frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

God morgen!!

Du klarer dette!! Tenk så deilig når du er ferdig......

Når jeg gruer veldig for noe, prøver jeg å tenke på hvor kort tid det er av livet!

 

Kanskje gi deg selv en liten belønning i ettermiddag?? Fordi du fortjener det ;)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...