Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Det gjelder å stå på videre, du har hentet deg inn etter en håpløs helg, og det er kjempefint ;) Vi kan dette med å stange... noen ganger blir det stang ut og nå er vel tiden inne for stang inn..... Det synes jeg vi fortjener, alle sammen! :D :D

 

Du er kjempeflink på trim! Skulle ønske jeg var litt flinkere der, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

...ja, men da er vi en dag videre mot målet 79,9 jenter.... det går riktignok ikke så fort a050.gif men

nå SKAL VI GREIE DET!!! Sånn er det med den saken:)

 

Så er en tirsdag nesten over også. Jeg begynte dagen hos fysioterapeuten før jobb. Nå er middagen inntattt; :-D ble Joika-kaker i dag!!!! De skrytte så fælt på jobben så jeg prøvde meg. Det smakte faktisk ganske ok med rosenkål, poteter og hjemmelaget rognebærgele.

 

Skal ha meg en salat litt senere smat noe frukt. ...og så kaffe og te. Høres vel ut som jeg har kvelden full eller....? Kanskje jeg hiver meg på trimsykkelen noen minutter - får se - kjennes ikke riktig sånn ut :eek:

 

Ha en fin kveld jenter - Klemz fra Krepsedama ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 23 allerede? Ikke mye oppnådd på alle de dagen. Hm................... tankevekker igjen!

 

START 90 kilo

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

3. 82,2 kg, 2,7 trimpoeng, ca 1700 kalorier, 16170 skritt

4. Vet ikke 0 trimpoeng, kalorier ?????, 5302 skritt

5. vet ikke 2 trimpoeng, ?????????????, 11317 skritt

6. 83,3, 1 trimpoeng ?????????????, 8694 skritt MANDAG

7. 82,6, 3,7 trimpoeng, 1443 kalorier, 15184 skritt

8. 81,9, 2,8 trimpoeng, 1842 kalorier, 14012 skritt

9. 82,2, 1,4 trimpoeng, 1568 kalorier, 12115 skritt

10.

11. HELG på hytta

12.

13. 81,5 KG ( Trallala, nå ble jeg glad) MANDAG

14. Vet ikke, 2,0 trimpoeng, 1583 kalorier, 11263 skritt

15. Vet ikke, 0 trimpoeng, 1598 kalorier, 10206 skritt

16. 82,2 2,4 trimpoeng, 1314 kalorier, 11798 skritt

17. Vet ikke, 0 trimpoeng, vet ikke, 13867 skritt

18.

19. Generelt skikkelig håpløs helg bortsett fra når det gjelder å gå tur.

20.

21. 82,5................................... 1 kilo OPP. MANDAG

22. Vet ikke, 1,1 trimpoeng, 1453 kalorier, 8909 skritt

23 82,5, 1,4 trimpoeng, 1414 kalorier, 10198 skritt

 

Skrev opp trim, men føler at det egentlig ikke er det. Men reelt har jeg gått to turer, men ble ikke svett og sliten, så da synes jeg nesten det er litt juks.

Tror jeg spiser litt for lite om dagen, men....................... Hva er hovedregelen på å slanke seg? Spis mindre enn du forbrenner. Så ............. jeg skal komme meg opp på 1600 igjen, men tror faktisk ikke det ødelegger noe særlig å ligge litt under innimellom. Men, det er kanskje feil for vekta står jo bom i 2 dager nå, men har ingen panikk likevel, er bare sånn passe irritert etter min egen dumhet i helgen, fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her blåser det og det er meldt storm - nesten - så det er godt å være inne.

 

:-D ble ikke noe trimsykkel i går kveld og det blir det nok ikke i kveld heller. Er på det nærmeste ferdig å tømme stua. Møblene samler vi midt på gulvet med presenning og så går jeg igang med takmaling i morgen.....Dette er da også trim vil jeg tro......a077.gif

 

Er flink med maten. Det går litt av det samme dag for dag, men så lenge jeg syns det er godt, er det ok. Jeg varierer med middagen da.

 

Og målet til mandagen er 79,9 - jeg digger det tallet:) Selv om 70 er målet - langt-dit-ja-men-ikke-umulig:) - så kommer jeg til å lage meg flere delmål nedover. Har planen klar: Etter 79,9 ligger 76,9 som neste og deretter 74,9!! Ser dere at det er noe magisk med disse tallene? 77 og 75 er ikke like ålreite.... de er nok meg som er litt rar, men slik har jeg holdt på før og det har da virka!!!???

Men jeg får stole på staheten min og når jeg får lyst på et glass rødvin, får jeg ta fram rødvinsglasset og ha i godt kaldt vann.....Men ikke på freddan - da blir d garantert rødvin i glasset ;)

 

Ha en fin-fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass; ikke la tvilen ødelegge. Tror det er å fortsette den gode innsatsen som hjelper. Vi er jo nesten halveis, og vekten...jadda... vil jo gjerne ha fler resultater. men kanskje er grunnen det tullet vi gjør innimellom. Vi satser på fler hverdager, og ingen utskeielser. rett og slett bare være kjedelig i matveien, ingen sprell.

Du har rett i din kommentar til meg; var skikkelig flink på min egen bursdag. det ble kake, men bare pittelitt. de andre fikk resten og det var stas å se de kose seg. Og så fikk jeg ett glass vin - men det var et skikkelig godt glass. Og vekten imorges, viste en smule nedgang, så jeg synes virkelig det var en bra feiring!!!

 

Krepsedama; så gøy at du er kommet med. Du har rette innstilling synes jeg. Er veldig enig i det du har skrevet om at dette her dreier det seg om å ville nok. Hvis vi bare vil litt, eller for lite, blir det ikke fine tall på oss. Jeg hadde den rå stålviljen i våres, og det ble resultater deretter. Men fy søren det kostet. Mange kvelder hvor jeg slet. Så vi må ville, og tåle og slite og forsake en del. Da kommer det. Jeg er ikke helt i riktig modus ennå, men tror jeg nærmer meg nå. Det hjelper at vi er flere, og må rapportere daglig her inne.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det laget seg et bilde i hodet mitt når du "frydet" deg når gjestene gomlet og åt opp alle kaloriene.... :-D e så bra atte :-)))

 

Og det med det gode glasset med vin - du har helt rett Julianna - når vi skal ha såååå lite av slaget, må vi unne oss det lille ekstra. Slik blir det ekstra stas for oss når vi tar vårt glass... hmmmmm...tror jeg skal unne meg et glass Barolo til freddan når jeg er ferdig med stua (..eller kanskje det blir først på lørdan - tar sin tid dette ser jeg..)

 

Nei, opp å stå Ninass, detta går veien ska'ru se, her ska vi jammen ta et ekstra tak...

 

...men aller først skal vi sove litt... Go' natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager damer, men jeg forsvinner en stund.

Som jeg har fortalt tidligere så er det litt mye sykdom rundt meg. Hodet er fullt og jeg føler at mine problemer med vekten blir tåpelige i forhold til de som er syke rundt meg.

Jeg klarer ikke fokusere og føler at prosjektet slår ut negativt i stedet for noe jeg ønsker.

 

Jeg har et strålende liv, men nå om dagen føles det ikke sånn og slankingen er en av årsakene. Jeg oppnår ikke det jeg ønsker og dermed blir det mer en negativ ting enn noe jeg ønsker.

 

Det betyr ikke at jeg skal fråtse i mat og godis, men jeg orker i øyeblikket ikke å skrive ned og bekjenne alt jeg putter i munnen. Jeg skal spise vanlig og trene videre, men holde meg unna slankefora og vekter en stund.

 

Krepsedama....................... holder du tråden varm til jeg er tilbake?

Julianna........................ la tvilen komme deg selv tilgode, og fortsett.

Anitgro......................... du er så flink at jeg er sikker på at hvis jeg blir for lenge borte så er du i mål før du merker det.

Soleia...................... Jeg utsetter flyttingen litt, men jeg kommer.

 

Så damer............................ ser dere om en stund (hvis dere ikke har krympet for mye da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det var ikke så godt da Ninass, men det viktigste er at du kommer sterkere tilbake og :-D tror jeg du gjør!!! Så far vi prøve å holde fortet her da - hvis vi greier det uten deg da.....?

.......pssst....koselig hvis du bare sender et pitteliten vink til oss en gang i blant så vi vet at du er der......

 

Ja, jenter for egen del så hadde ikke jeg gått ned et j.......gram til denne mandagen :) ...sto bom fast på 80,6 som forrige mandag. Her er det ikke mye til "nedgangstider" ..... eller blir det feil...??

 

Håper jeg finner dere her neste gang jeg titter innom - jeg var rimelig sent ute selv med resultatet denne uka. Ja, for det heter resultat enten det går opp eller ned, nemlig!

 

Vel jeg er ved godt mot da - pusset opp stua før helga og fikk alt på plass på søndag. Kroppen er ikke helt med enda; ryggen kjennes heller krank ut, men det går vel over. Nå kan jeg konse litt mat

 

Tror dere vi greier å holde koken til Ninass er tilbake? Noen av dere som har mistet noen gram på veien da, eller ble vi litt trist alle sammen??

 

PS...Koselig her inne med dere da :) Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsedama...

 

Prøver å rapportere i min egen tråd, Anitas snirkletråd, daglig....

 

Du får titte innom :)

 

Du vet, det går smått med meg, litt ned, litt opp, litt ned igjen... og sånn holder jeg det gående...... Men gi opp? NEEEEEEEI, ikke tale om :) :)

 

Stå på videre, det rikker seg til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her inne på vektklubben er vel eneste stedet nedgangstider er braaa!!! ....og det går da nedover for din del da Anitgro; synes du skal være fornøyd jeg :) Selv om det ikke går så fort som du ønsker, så går det jo tydelig nedover da.

Kanskje du har feil navn på tråden din - snirkletråd - kanskje den burde hete beinvegen.... :) ....bare tulla!!

 

Vitsen er å ha noe eller noen en på en måte står til ansvar for i tillegg til seg selv, og ikke minst få et klapp på skuldre når det går bra og ikke minst ikke så bra.

 

Vi går på med krum hals jenter - det pleier da å gå godt for greie jenter :)

Hvor er dere andre da? Venter spent på hvordan det går med dere vettu!

 

Klems fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du grønne glitrende..... :) ....nå skal vi snart finne juleantrekket jenter, enten det nå er i butikken eller i klesskapet.

 

D betyr at vi må sette alle kluter til og ikke ta så mange førjuls-sjanser at vi ikke nærmer oss målet vårt. Hva sier dere? Kanskje blir novemberen den ekstra innsatsen som gjør at vi kommer i mål. Noen av dere som har et råtips eller vet hvordan vi kan kjenne igjen stålviljen!!!

 

Jeg startet i alle fall novemberen med 80,6 kg på vekten.......

 

Skal vi leke leken: Hva sier vekten 1. dezzzember??

 

Snakkes... Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal holde denne tråden gående jeg; som du skriver er det mye lettere å få bort noen gram fett, ved å gjøre det sammen. Jeg har kjempedårlig samvittighet fordi jeg ikke rakk å skrive her inne i går. Og det er jo positivt egentlig.

 

Jeg er med på å veie meg 1.desember ja!

Ser for meg å sette alle kluter til frem mot jul, og så surfe sånn noenlunde på den motivasjonen gjennom julens utfordringer, uten å dypdykke i matfatet.

 

Vekten min per 1. november er 78.8.

Ser for meg at jeg kan gå ned mellom 3-5 kilo på det tøffe opplegget jeg kjører nå frem til 1.desember. Det hadde vært julegaven sin det!!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:-D hadde vært julegaven sin det....du sa det! ....og jeg e med:) ....jo flere vi er sammen... jippiii...

 

Og så du da som er på 7-tallet - blir rett misunnelig jeg nå:) ......hmmmm..nå må jeg prøve å ta innpå deg da....puh...puh...

 

Nå skal jeg først på treningsstudio. Må være forsiktig med hælen/foten min men får trene alternativt. Etterpå skal jeg lage middag og det blir Woket kylling og grønnsaker - D blir man ikke særlig tung av vettu.

 

See you soon - Klemz fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...ja, en ny dag og nye muligheter og en dag nærmere videre mot målet 79,9 jenter.... det går riktignok ikke så fort men, men..... Jukseveiet meg i dag og vekta viste 80,1!!!!!!

200 gram til 79,9....D kan da ikke være så vanskelig da!!!!! (...men d er d...)

Sånn er det med den saken.

 

Vi snakkes senere - Klems fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jo, dere leste riktig; jeg jukseveide meg i dag tidlig og vekta stoppet på 79,8 kg!!!!!!! Om jeg er litt glad? ....jo da.... :) faktisk så er jeg VELDIIIG glad!!!!

 

Hvor er dere jenter - ? Titt-titt....

 

Nå blir det liten bytur - kanskje shoppe bittelittegrann :) og etterpå er det middag, men jeg vet ikke riktig hva jeg skal lage enda. Hvis noen av dere stikker innom, så kom gjerne med et råtips:) Ellers kan jeg jo alltids lage røkt svinekam med kålrotstappe ...mmmmm...godt det!

 

Ha en fin-fin lørdag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Krepsedama :)

 

Det må være herlig å se dette 7-tallet igjen, det gleder jeg meg VIRKELIG til :)

 

Jeg kommer dit, det er bare et spørsmål om tid...

 

Og apropos mat... jeg har fått dilla på laksefilet (urte og hvitløksmarinert) med blomkål- og brokkoligrateng om dagen... Nå spiser jeg ingen potet, men allikevel synes jeg at det smaker :) Det blir nok lørdagsmaten min i dag, siden mannen jobber og minsten lager seg hjemmelaget pizza av 1-2-3 pizzabunn... Lettvint, hiver alt i stekovnen... Gratengen kjøper jeg ferdig, og har litt ost på de siste minuttene.

 

Ha en super dag, og nyt det gode resultatet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

D e jo så bra Anitgro - 0,5 kg på ei uke! Grattis:) Tenk en halv kilo per uke - d blir 26 kg. på et år.......bli'kke noe igjen av oss da vettu, men det viser bare at det er ganske mye!

Og du er ikke langt unna selv nå du - ser nok 7-tallet før desember'n, så her er det bare å henge i stroppen:D

 

Den offentlige veiedagen min er mandag så jeg er spent som en felestreng:)

 

Ha en strålende søndag - vi snakkes! Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å se 7-taller er magisk!

Du er skikkelig flink; trener du mye?

 

Jeg har vært litt fraværende i det siste, har ikke hatt helt tid og ånden over meg til så skrive så mye, men det er gøy å lese så sprudlende innlegg fra deg. Spent på fortsettelsen.

 

Mitt tøffe opplegg står det en del om inne hos meg på tråden. Ikke helt GR, men det funker som en drøm for meg.

 

Nå skal jeg avgårde på litt styrkeyoga; blir nok passe god og mør etter den.

Ha en fin søndag :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kjekt at du er innom Julianna:) ....jo, takk d har gått veldig bra så langt og jeg er såååå spent på morgendagen - veiedag vettu!!!

 

Om jeg trener mye? Nei, har vært så plaget med en fot - har fått Plantar Fasciit - en kronisk tilstand i muskelfestet rundt hælbenet som gjør at det er j....vondt å tråkke ned på morgenen og etter at en har sittet lenge - noe skitt. Støpte såler og fysio for øyeblikket.

Har vel gått for mye på asfalt, så må vel prøve igjen nå på snøen og se om det ikke kan bli andre boller fra våren igjen.

Men jeg trener på ProGym sammen med en venninne; vi har begynt på igjen etter at hun har operert en fot og jeg med min.....skjønner?? Vi er ikke helt de samme unge.... MEN litt sykling, tredemølle og styrketrening blir det jo.... Prøver å trene 2 ganger i uka der. Men i ettermiddag har jeg tenkt meg på treningssykkelen her hjemme, så du skjønner det er ikke utstyret det står på :)

 

Når du snakker om opplegg, så følger heller ikke jeg GR annet enn at jeg bruker dagboken for å følge med og så er jeg her da - det viktigste tror jeg:)

 

I dag blir middagen røkt svinekam og kålrotstappe - ikke mange kaloriene det - men såååå godt!!

 

...og så må jeg bare prøve Anitgro sin laks med gratengen...Laksen har jeg smakt før, men ikke sammen med gratengen så det blir spennende:-)

 

Ha en flott søndag - by the way; her snør det - Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat plagsomt det der, altså... Jeg har brukt mer enn 2 år på 10 kg, jeg altså... Og jeg har vært ganske flink, men tydeligvis ikke nok. Har blitt litt mer fart etter at jeg har redusert dramatisk på karbene... Men det er ikke så viktig for meg å rase nedover... bare det går rett vei :) Skulle helt sikkert har trent mer også, men har liksom ikke overskudd til mer enn det jeg gjør, etter at legen forbød meg alt som "stresser" kroppen. Jeg skal velge svømming, yoga, pilates, gå turer osv...

 

Det har endt med at jeg går, liksom det enkleste det :) Har iallefall funnet frem stavene!

 

 

Hyggelig å følge med på alle innleggene deres damer, det inspirerer!

 

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Synes det høres ut som et godt liv det legen foreskriver; "Svømming, yoga, pilates, går turer osv..." Du må være et "helt menneske" spør du meg :)

 

Og spør du meg enda mer, vil jeg si at 10 kg på 2 år, D må vel kalles livsstilsendring! Hipp, hurra for deg Anitgro....og du, jeg tror jeg har en del å lære av deg ja.....hmmmm

 

...og sammen går vi mot en ny utfordrende uke mot dyrene (kaloridyrene,,)

 

Klemz fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...