Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie

Takk, takk takk. Jeg skal jobbe godt videre denne uken også.

 

Får ikke kommet meg på kurs i kveld. Skal avgårde å spille en bedriftsmatch i golf. Så det blir da i alle fall trim. Nåv et jeg at jeg ikke kommer meg avgårde neste uke heller, for da sitter jeg på Ullevål stadion på et møte, så jeg får virkelig jobbe med meg selv og komme meg avgårde på en veiing i alle fall. Trenger å bli "passet på".

 

Det var dårlig med mat her hjemme i dag, så hvordan jeg løser maten mens jeg spiller i dag, vet jeg ikke helt. Får porøve å bruke lunchen til å komme meg i butikken og kjøpe inn noe som lar seg spise mens jeg spiller. Brød med fiskekaker kanskje? Får se hva jeg finner på, men noe må jeg gjøre i alle fall.

 

Ha en fin og gjennomtenkt dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rittis

Hei og god morgen til deg...så flink du er om dagen....det gjelder og holde fokuset og dagene jobber for oss...jeg har virkelig satt inn støtet på og bli slank...jeg vil være slank sunn og frisk...eneste aber er at jeg har begynt og røyke igjen...jeg spiste som en gal når jeg ikke røyka...holdt opp i 2 år og 3 mnd...vet det er dumt men skal legge vekk røyken når vekta er på 74 kg....Ha en flott slanketirsdag...Klem rittis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det med vekt og røyk Rittis. Forrige gang jeg sluttet var jeg ikke klar for kiloene, så jeg startet igjen. Denne gangen var jeg mentalt forberedt på at de kom, så nå var det mye enklere.

 

Jeg snikveide i dag fordi fingrene var så hovne og fulle av vann. 400 opp fra mandag. jeg skjønner jo at dette er vann, men hvorfor skulle det komme akkurat nå? Spiller egentlig ingen rolle, men jeg lurer på hvordan eller hvorfor kroppen oppfører seg som den gjør.

 

Teller skritt og fører i kursboka. Pr 4 uker ligger jeg 100.000 skritt foran det jeg skal. Man trenger bare 8000 s

kritt pr. dag i snitt i konkurransen. Det er ikke noe problem så jeg prøver å konsentrere meg om å få minimum det hver dag, ikke bare i snitt. Har 2 dager som er under 8000, eller ligger jeg greit an.

 

Var ikke på kurs tirsdag og kommer meg nok ikke dit til tirsdag heller, så jeg tror jeg skal gå å veie meg i dag. Må jo passes på litt på den offisielle vekta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mandag, men jeg har ikke fått veid meg. Det ble alt for travelt i morges.

 

Skal komme meg på vekta i morgen tidlig.

 

Var alene hjemme i helgen, og det gikk ikke så bra. Junior hadde handlet inn diverse potetgull o.l. før han fant ut at han ikke skulle være hjemme, så da ofret jeg meg og fikk det unne ( og ikke i søpla).

Så vektareduksjon tror jeg nok ikke man skal beregne denne uken.

 

Så at det åpnet nytt treningssenter her hos oss forrige fredag. Offisiell åpning er ikke før 9 august, men jeg tror jeg skal ned å sjekke det ut. Så skikkelig flott ut i avisen. Det er Trine Hattestad som er daglig leder. Hun er en gammel håndballmotstander og i de senere år har vi hatt barn på samme håndballag. Bor nesten rett ved hverandre. Får høre om det er noe prøvetime eller lignende å få. Må i alle fall ned å ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble stillstand, og det var helt greit.

 

Må bare si i fra at jeg er litt lei om dagen. Kommer helt sikkert til å spise fornuftig og bevege meg greit utover, men jeg kommer til å ta litt fri herfra en stund. Er rett og slett litt PC lei.

 

Så.... jeg vil være flink videre i et rolig tempo, men kommer ikke innom så veldig ofte utover sommeren nå. kommer nok sterkere tilbake etterhvert.

 

Ønsker alle kjente lykke til videre. Sjekker nok innom nå og da for å se hvordan det går med dere.

 

Sommerhilsner fra Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Julianna

savner deg her inne, men skjønner godt at du tar det litt lugnt når du er litt PC lei.

 

Jeg begynner å bli ganske yr nå fordi ferien nærmer seg, og fordi jeg nå tror jeg kan klare å ikke skeie loddrett ut i denne ferien, sånn som i samtlige tidligere ferier. Håper det går bra med deg også, og at du koser deg i solen og med nygammel jobb og alt som er.

 

Tenkte jeg skulle ønske deg god sommer, og så får vi se om vi sees på Connecting Ladies på Losby, den 1. august var det vel. Det er mulig jeg kan da, men det vet mer om når det nærmer seg.

 

sommerklem:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Innom en liten tur. Har det helt greit. Mulig det er en kilo opp, men stort sett tror jeg vi kan si stillstand.

 

Men....................... ble rett og slett lei meg i går. Skulle ta å legge inn et nytt profilbilde på et nettforum. Lette rundt etter bilder og fant INGEN som jeg syntes liknet meg, sånn som jeg inbiller meg at jeg ser ut.

Alle fotografiene viste en dame som ikke var meg. Det var uansett om det var bilde av ansiktet eller hele kroppen.

Så tenkte jeg..................... nye mennesker som møter meg, hvordan opplever de førsteinntrykket? Ja da, jeg er både hyggelig og stort sett blid, men hva med det bildet de ser før de blir kjent med meg? Ikke særlig elegant, rund i ansiktet og en som ikke akkurat har tatt vare på seg selv. Viser det noe av personligheten kanskje?

 

Selv tror jeg ikke det, men merker jo at jeg ikke lenger har like rak holdning, og innbiller meg ikke at noen synes jeg er særlig flott.

 

Jeg går ikke rundt å depper, men tok en skikkelig titt på meg selv i går både innenfra og utenfra.

Er det sånn jeg vil være? I så fall er det helt greit. Jeg er ikke sykelig feit, får kjøpt klær i greie størrelser, er utholdende og har god helse. Men er dette meg? Innerst inne sier hodet mitt at jeg er en flott dame som andre vil snu seg etter. ( det er mange år siden, men jeg har vært det)

Nå er det ikke så viktig at noen snur seg, men følelsen av å være såpass flott, må jeg faktisk si at jeg savner når jeg skal være helt ærlig.

 

Så nå går jeg inn i en selvransakelsesperiode. Jeg klarer dette hvis jeg vil, det tviler jeg ikke på. Men er jeg villig til å gjøre det? Blir jeg mer fornøyd hvis jeg gjør det? Hvorfor skal jeg gjøre det? Og hvordan?

 

Akkurat her jeg sitter nå på jobb er det klart at jeg skal. Men de dagene hvor man er helt enig med seg selv er jo mange, det er jo noe alle vet. Er jeg like enig når det første rødvinsglasset blir satt frem, når tiden ikke strekker til og en ferdigpizza blir slengt i ovnen, eller når eneste mulighet for middag er en pølse på bensinstasjonen?

Jeg må nå bare ta et valg. Et valg for lang tid fremover. Ja............ jeg har tatt det før, men nå må jeg komme i mål hvis jeg skal gjøre noe med det. Vil jeg det? Skal jeg ofre den litt slappe middagslagingen ( jeg er ikke spesielt glad i å være på kjøkkenet). Er jeg villig til å bruke mer av fritiden min på trening? Matlaging?

 

Som sagt................. vurderingsdager foran meg. Skal sette opp det ene mot det andre. Selvfølgelig havner jeg på at kiloene skal av, men jeg skal likevel sette ned plusser og minuser, vurdere konsekvenser og virkelig lage et opplegg for meg selv som MÅ følges hvis jeg sier JA til meg selv.

 

Ikke sikkert at jeg kommer innom her hele tiden, men innom å hilser på blir det helt sikkert.

 

God sommer alle dere flinke og ikke fullt så flinke. Vi er i alle fall her og det er et skritt i riktig retning uansett hva vekten viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Godt å se deg Nina; skjønner godt at du er i tenkeboksen. Disse prosessene krever enormt mye synes jeg. "Skal jeg virkelig holde på med dette her" det har jeg tenkt ofte. For min egen del har det bare vist seg at jeg ikke kommer unna. Har brukt mange år på å nå den erkjennelsen. Og hvorfor jeg ikke kommer meg unna å fortsett denne kampen, vet jeg ikke helt. Jeg vet bare at enn så lenge må jeg arbeide en god del med dette her for å ikke være sur og lei inni meg. Og jeg erfarer at dette arbeidet gir meg overskudd og glede i det lange løp, om enn tidvis voldsomt med frustrasjon i det korte løp.

 

AT du klarer dette her er jo ikke spørsmålet som du selv skriver, spørsmålet er jo hva du vil bruke tid og krefter på og hva som reelt sett er viktig for deg, på det personlige planet. Ingen fasiter her:-)

 

Ønsker deg lykke til i tenkeboksen Nina.

Og kos deg på jentehelg, det blir alltids anledning til en golfrunde.

 

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se deg!

kort hilsen fra Kypros bare :D

 

 

Skjønner at du er i tenkeboksen, og det er av og til nødvendig.

Denne prosessen er enormt tids- og tankekrevende.

For meg- som for Julianna- er dette blitt mitt prosjekt for livet, og det er for meg helt nødvendig.

Ingen fasit på dette, dette er kun du som selv kan finne ut av.

 

Gleder meg til å høre mer når du har kommet frem til "et svar"

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er på plass. Jeg MÅ og VIL fortsette, men trenger en litt annen vinkling på prosjektet.

 

På et helt annet forum ( et håndarbeidsforum) er det flere som har satt i gang for å klare å jogge 30 minutter i strekk. Flere av disse damene treffer jeg innimellom og jeg er superimponert over dem. De har ikke hatt noe bedre eller verre utgangspunkt enn meg, så der er det ingen unnskyldning.

 

Så................... fra mandag 2 august setter jeg i gang. jeg skal følge et 10 ukers joggeopplegg. Selvfølgelig må maten også komme inn i det hele. For at jeg skal føle at dette er en slags ny start har jeg valgt å melde meg inn i Vektklubb.no. Ikke fordi jeg tror det er noe bedre, jeg er jo egentlig superfornøyd med GR, men trenger noe som gjør at jeg må konsentrere meg om opplegget og ikke gå på autopilot.

 

Skal nå bruke dagene frem til mandag ( er bortreist i helgen) til å sette meg inn i opplegget på den klubben. Mener å ha hørt at matopplegget er omtrent som på GR, men får se hva de lager til meg.

Vurderer også å melde meg inn på et nytt helsestudio som Trine hattestad har åpnet her. Det virker veldig bra og har ikke noen binding på et år eller noe. Bare måned for måned.

 

Så damer................ jeg har bestemt meg. Kommer helt klart til å komme innom her, men blir nok mer aktiv på et annet forum en tid.

Melder meg nå og da og kommer innom og heier på dere andre.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du har funnet ut hva du vil. Joggeprosjektet hørtes fint ut, kjekt å ha avtaler med andre. MEN håper virkelig at vi fortsatt får høre hvordan det går med deg.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innom etter en uke hvor jeg har vært nesten flink, men stillstand. Var absolutt ikke form i helgen og "datt utpå".

 

Nå har jeg meldt meg på to konkurranser. Vektklubb i VG har en The Biggest Looser konkurranse som starter 16 august. Den skal jeg komme langt i!!! Nemlig!!!

I tillegg har jeg meldt på 4 stykker, inkl. megselv, her på jobben på skrittellerkonkurranse på Dytt.no. Den starter ikke før i midten av september, men er moro å være med på. Det samme gjorde vi i fjor og klarte målet med å "gå til København".

 

Så planene forover er klare. En rolig uke denne uken og så full fart fra neste uke av. Skal ikke fete meg opp før konkurransen, men stillstand denne uken er greit.

 

Heier på alle dere andre her inne. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er første uke av The Biggest Looser konkurransen gjennomført og jeg er strålende fornøyd med meg selv.

Har vært superflink med maten og bare tatt riktige valg. Har ogsp fått beveget meg ganske mye til tross for at jeg har vært dårlig og hjemme fra jobb.

 

Resultatet ble minus 1,8 kilo. Jeg har tatt av disse kiloene før, men dette var siste gang. Nå er jeg så inni hampen lei av å slanke vekk de samme kiloene gang på gang.

 

Synes det er deilig at høsten er på gang. Har etterhvert funnet ut at høst og vår nok er mer favoritter hos meg enn sommer. Klar og frisk luft gjør alt mye lettere synes jeg.

 

Smil til alle og spesielt SOLEIA som har nådd målet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen ganske flink om dagen. Skriver ikke inn alt jeg spiser, men knekkebrød er enkelt å holde styr på, og middagene er sunne, så da går det greit.

 

Litt mindre bevegelse enn planlagt, men ca annenhver dag er det bevisst trening i en eller annen form, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

 

Jeg kjenner på meg at dette er siste året her inne. Nå er jeg på vei mot mål, og det for siste gang. Tviler i grunnen ikke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag i går og veiedag. Det var nedgang på 300 gram. Ikke så mye akkurat. Har vært superflink forrige uke, så jeg forstår det ikke helt, men det var jo riktig vei, så da er det bare å smile.

 

Denne uken blir det trim annenhver dag og notering av ALL mat. Må se hvor jeg evt går feil.

Har litt rar kropp om dagen også. Har fått det svart på hvitt at jeg er kommet i overgangsalderen, så jeg forstår ikke helt hvordan kroppen oppfører seg. Venner meg vel til det etterhvert.

 

Målet fremover er å gå ned ca 1% av kroppsvekten pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg her inne jeg. Er med på konkurransen på Vektklubb.no, men kommer til å bruke dagboka o.l. her. Det er liksom her jeg er hjemme.

 

Lurer litt på hva som skjer. Jeg er så flink, men det er liten bevegelse. Vi får se om det plutselig slipper, men har vel en mistanke om at overgangsalderen krangler med kiloene. Har jo kommet dit, har til og med fått det svart på hvitt, men vet ikke helt hvordan det slår ut.

 

En nabo av meg sier at hun bruker Ally, (kjøpes på apoteket) og sier at det virker på magefettet. Jeg er ikke så sikker på det, men hvis det ikke koster en formye, så tror jeg at jeg skal prøve. Hun er en sindig dame som har jobbet for nedgangen på 10 kilo, men hun mener at det faktisk hjelper.

 

Da skal jeg inn å logge mat. Må finne ut om jeg lurer meg selv, eller om det bare går tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så finner du ut av det; altså hvorfor det går saktere nå.

men 300 i uka blir jo over 1 kilo i måneden da:-)

men det er klart motivasjonen styrkes jo av mer fremgang vi får.

 

Vekten min bare tuller for tiden - den fysiske vekten på badegulvet altså.

Den varierer over 1 kg når jeg veier meg på morgenen, så nå vil jeg ha helt ny vekt.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....at du er her inne ninass- du hører nemlig til her :)

 

Lykke til videre- håper at du finner ut av ting :)

 

Finner nok ut av det. Kjenner at det faktisk ikke gjør noe om det kommer til å ta litt lenger tid enn jeg hadde planlagt. Nå er det siste gang, så da får det bare ta den tiden det tar.

 

Men............ innimellom må jeg nok gå i meg selv og registrere mat. Det er fort gjordt å tro at man spiser den mengden man skal, og så har man "tatt av" litt og går på feil sti.

 

Nå blir det i alle fall noen tøffe dager. Er full av feber og fryser og svetter om hverandre alt etter hvor nylig jeg har spist febernedsettende. Nå skal det varmes med en kopp te. Skikkelig frostrier, men det forbrenner vel kanskje en del? Hi,hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her, febervarm og ganske pyton i humøret, kjenner jeg.

 

Tenkte litt på navnet på tråden min. Våryr.............. kanskje litt ferdig nå. Skulle jeg lagd en ny tråd som kun skal leve de siste kiloene frem til målet?

Ser for meg noen tabeller med kiloer, gram, antall skritt, trimpoeng mm. Hm.... kanskje på tide å gjøre dette skjematisk. Da blir det svart på hvitt og ingen unnskyldninger fungerer.

 

Tror kanskje jeg gjør det. Sommeren over og siste stepp ligger foran meg. Yippy! ( sa hun med hes stemme, vondt hals og svetten piplende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med de siste kiloene... De er vel også de seigeste, så jeg er enig i at systematikk er bra. Jeg for min del har Excel som min venn i den kampen :)

 

Heier fortsatt på deg, og god bedring!

 

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir på denne tråden til The Bitter End. Jeg har sittet å lest på mine gamle tråder og ikke minst tråden fra i fjor på denne tiden. For akkurat et år siden viste vekten 79,0. I dag viser den 82,7. Det er jo flott.............................. et år er gått og jeg har gått opp 3,7 kilo :-)

 

Neida, dette er ikke et deppe-innlegg. Jeg bare gjør opp status for meg selv. Vet jo godt hvorfor kiloene viser mer, så det er greit. Det er fremover som teller.

 

Jeg startet på`n igjen 16 august. Da startet en konkurranse inne på vektklubb.no. The Biggest Looser. Jeg kom med på en av gruppene og har så langt ikke blitt eliminert. Vi er 10 stykker i hver gruppe, og en går ut hver uke. Konkurranseinnstinktet er på plass. Fremover blir det full rapportering her om kiloer, trim, antall skritt ( begynner på skrittellerkonkurranse på jobben 16 september) og kanskje målsetting.

Dette er helt klart mest for meg selv, men skulle dere ville kommentere eller heie, så er dere selvfølgelig hjertelig velkomne. Det siste året har vært ganske pyton (frem til juni), men nå går alt så mye bedre og jeg er på vei mot målet.

 

Startet en gang i 2008

 

Start 90,0 kilo

Sept 09 79 kilo

Så kom røykeslutt og ny jobb (som var feil)

 

16 august 85,5 kilo

23 august 83,7 kilo ( - 1,8 )

30 august 83,4 kilo ( - 0,3 ) ( - 2,1 )

06 sept 82,7 kilo ( - 0,7 ) ( - 2,8 )

13 sept

20 sept

27 sept

 

04 okt mål 79,9

11 okt

18 okt

25 okt

 

01 nov mål 77,5 ( det lavest i manns minne)

08 nov

15 nov

22 nov

29 nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har målsetting om 79,9 den 4. oktober. Jeg har samme mål, har satt 1. oktober som min dato, av den enkle grunn at det blir en sydenuke i høstferien...

 

Så da er det førstemann til mølla... Vi heier på hverandre, gjør vi ikke? :(

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...