Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Mandag og stillstand på vekta. Ikke så rart. Jeg har ikke tenkt noe særlig, bare spist og gjort som "vanlige" mennesker. Greit da å se at det holder seg når jeg tar en "friuke".

 

Jeg vurderer internettkurs. Har noen startet på dette etter å ha holdt på en stund?

 

Jeg er litt usikker. Er litt redd for at det ikke er personlig nok, men at man får sånne standard-mailer som dermed ikke gir særlig mye.

 

Hvis noen har noen erfaringer med dette så hadde jeg satt pris på å høre hva dere synes. Er det personlig? Jeg trenger egentlig en som "henger over skulderen min".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Pepper meg selv for å veie middagen og registrere all mat i en uke. Må bli litt mer bevist. Vet at frokost, lunch og mellom går helt greit. Spiser bare knekkebrød, så da kan jeg ikke lure meg selv med tykke brødskiver.

 

Tror nok at potetrasjonen min absolutt er i overkant. Tidligere har jeg faktisk brukt frimerkene til å få litt mer pasta eller lignende.

 

Prøvde faktisk å legge inn 2 Läckerol, men det lå ikke i basen og må vel innrømme at jeg ikke gidder å legge inn sånt. Vet at på GR kurs så får man lov å spise en hel eske så sant det ikke er den salte varianten.

 

Litt lite bevegelse de siste dagene. Har krystallsyken og de siste dagene har den vært litt kranglete. Går nok over igjen i løpet av dagen så da blir det trening igjen i morgen.

 

Ha en riktig fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet å hørt på hva alle internett-kurslederne sier. (smart at de har lagt inn levende bilder og lyd på dem).

 

Ettersom jeg er litt redd for at internettløsningen kan bli litt for lite personlig var det viktig for meg å velge en kursholder som fokuserte på det personlige i det hun sa.

 

Så.................. fra mandag 11 oktober blir det internettkurs. Livet er litt hektisk om dagen, så jeg orker ikke tanken på å skulle gå på lokalt kurs. Tror det lett kunne blitt mer stress enn hygge og inspirasjon.

Jeg valgte en kursleder som heter Elin Unosen Bendiksen.

 

Jeg kjenner at jeg er skikkelig spent på dette her. Vil jo gjerne blir inspirert til nye høyder ( det ble vel feil utsagn).

 

Deilig å vite at det skal skje noe nytt igjen fra neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en klok beslutning ;)

Håper at dette kurset får deg nærmere mål. At du kommer i mål, er jeg overbevist om. Og at det tar litt tid er bare en fordel mtp stabiliseringen :(

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg er med på det Ninass.

Jeg tar ikke samme kurs som deg, men er med på å satse skikkelig på fokus i denne perioden.

Har skrevet et lengre innlegg inne hos meg om hvordan jeg vil gjøre det.

Du kan jo se hva du synes:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER starter mitt 49 dagers prosjekt sammen med Julianna.

Vi skal ha full fokus i 7 uker, og med start i går. Kommer til å rapportere mer eller mindre hver eneste dag. Vil prøve å dra med meg tallene videre for hver dag, for da er det lettere for meg selv å sammenligne å være bevisst.

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

 

Til mandag begynner jeg på Internettkurs. Blir spennende. Nå er det full fokus, ikke bare sånn passe flink, men 100% flink.

 

Jeg merker at det skjer noe i kroppen min. Overgangsalderen er her for fullt og kroppen reagerer annerledes enn før. Jeg har vært veldig flink i et par uker nå, men likevel har vekten stått bom stille. Ser ut som jeg skal få lov å slite med kiloene fremover, men det får bare gå. Sånn er det, og da får man bare legge løpet etter det.

 

Mål for de 49 dagen? Det må jo bli 3,5 kg ned. Har veldig lyst til å si mer, men skal være fornufti og si 500 gram i uka. Det er jo superbra, så jeg skal være fornøyd med det.

 

Det betyr at jeg ca 15 november detter ned på 7 tallet!!!!!!!!!!!!!!

 

Forrige gang jeg tok av disse kiloene( i fjor på samme tid, før røykeslutt) , slet jeg også mellom 84 og 81. Da jeg passerte 81 (på vei ned) gikk det plutselig mye lettere. Håper det skjer igjen. Vet ikke om vektplatåer er reelt eller en unnskyldning som slankere har laget og som dermed har blitt en "sannhet". Nå dukker i alle fall snart en lettere Nina opp, sammen med Julianna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg rapporterer inne hos meg senere idag.

Da satser vi på mange fine fokus-dager fremover, og strålende resultater!

Jeg har veid meg og det var akkurat så ille som jeg trodde.

Rapporterer det også senere.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2. Matmessig helt greit. Det ble et kakestykke til lunch. Sjefen fylte 66 år. Men....... det var ikke stort og det var bare et stykke.

Har ikke fått skrevet inn all mat så kalorier vet jeg ikke helt, men det var ikke noe annet galt.

Var på hundekurs på kvelden, og ettersom det ikke var så mange skritt på telleren, tok jeg å gikk en halvtime etterpå (uten hund og i øs-pøs regnvær) for å komme over 10000 skrittt.

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

 

Treningssenteret mitt har stengt for et par uker. Skikkelig irriterende nå¨som vi endelig er kommet i gang der. Det var gårdeieren som hadde glemt å få godtkjent bruksendring på lokalene, så da stengte kommunen det. De skal behandle det 19 oktober, så vi håper det åpner igjen 20 oktober. Inntil da blir det for det meste å gå tur.

 

Dag 2.................. grei dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig gikk noe opp for meg, som jo i grunnen er ganske vesentlig.

Jeg har alltid sagt at det å drikke vann går helt av seg selv. Jeg har alltid drukket mye.

Men...................... i går på jobben kjente jeg ut på dagen at jeg var tørst! Jeg er jo aldri tørst, bare fordi jeg drikker så mye at jeg aldri blir tørst. I går hadde jeg ikke en gang tømt vannflasken jeg alltid fyller når jeg kommer på jbb, da klokken var 15.00. Vanligvis ville jeg vært godt nede i den tredje flasken på denne tiden. Prøvde å tenke noen dager bakover, og tror nok at jeg av en eller annen grunn har brgynt å drikke mindre.

Jeg aner ikke hvorfor, har alltid drukket masse, så hvorfor gjør jeg det ikke nå om dagen.

 

Ja, ja. Får jo bare fokusere litt på dette da og finne tilbake til de gamle, gode vanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS............. ikke slankerelatert, så hopp over hvis du ikke gidder litt andre ting

 

Innimellom hjelper det å få skrevet ned ting, synes jeg. Ettersom jeg ikke har dagbok, så får det bli her.

 

Tungt, tungt, tungt. Nok en venninne har fått kreft. Nå føler jeg at folk blir syke rundt meg overalt. Det er nesten så jeg automatisk stryker dem ut av planene mine for fremtiden.

Jeg vet jo at det ikke er sånn, men kjenner at jeg ikke har overskudd til å fortelle meg selv at det kommer til å gå bra. For statistisk sett så vil noen av dem bli borte. I fjor våres forsvant min aller beste venninne og nå er to andre nære venninner blitt skikkelig dårlige. En kan ikke bli frisk igjen, men kan leve med kreften lenge hvis hun er heldig. Den andre har akkurat fått beskjed om at dritten er i kroppen og at det er spredning.

 

Nå er jeg 100% klar over at det ikke er meg det er synd på, men jeg sliter skikkelig med å finne overskudd til å takle dette, både ovenfor meg selv og ikke minst dem. Det blir en slags negativ stress situasjon. Jeg blir passiv utad, men hyper innvendig.

 

På sånne dager blir ikke akkurat slanking så veldig viktig, men jeg må bare få litt ut av meg for å klare å jobbe videre med mitt eget prosjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da 3 er over. Skeiet ut med en hvetebolle i går. Kjøpte bare 1, selv om det var superbillig med 5.

Spiste Pai og salat både til lunch og middag. Skikkelig godt, så jeg skal helt klart lage det oftere.

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

3 82,2 kg, 2,7 trimpoeng, ca 1700 kalorier, 16170 skritt

 

Jeg er ikke flink til å bruke dagboka til å registrere mat etter at lunchen er over. Fra uka av skal jeg lage mat som jeg enten kan veie før jeg lager den eller når jeg putter den på tallerken. Når jeg for eksempel lager pai, blir det litt etter innfallsmetoden, og dermed vet jeg ikke nøyaktig hvor mye o.l. jeg putter opp i den. Da blir det ikke lett å vite hvor mange kalorier det blir heller. Får være mer strukturert neste uke.

 

I ettermiddag/kveld skal jeg på Kulinarisk Institutt sammen med jobben og lage gourmetmat. 4 retter og god vin. Det går nok greit. Gourmet er jo ikke mye mat, og vin blir det sjelden mye av for min del, så da regner jeg med at jeg ikke ryker på en smell der.

 

Ønsker alle en super helg. Nå skal jeg inn å sjekke hos min prosjektsamarbeider, Julianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du er jo såå flink å trene da:-)

jeg ser du holder deg lavt på kalorier, og det til og med med en utskeielse.

Jeg har blitt ganske inspirert av tråden "Den gyldne middelvei" og der er tankegangen at vi ikke skal bli helt aksetiske, men unne oss noe innimellom, slik at vi ikke går helt bananas av at vi ikke får noe. Og på den tråden har det vært masse fine resultater.

 

Fint prosjekt dette Ninass:-)

 

Jeg leste det andre innlegget ditt. Jeg synes det var fint at du "skrev det litt av deg". Jeg synes du skal ta din egen sorg på alvor. Du er også rammet av dette, og behøver ikke skyve det unna med at det "ikke er deg det er synd på". Jeg tenker bare hvordan jeg hadde opplevd å miste mine nære gode relasjoner eller å få de rammet på denne måten. Du må ta godt vare på deg selv, og gjøre så godt du kan oppi det tunge.

 

masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen kom visst, og vips så var den over.

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal si om den. Fredag var jeg jo på kulinarisk Akademi og lagde mat, spiste mat og fikk en mengde forskjellige, nydelige viner. Ikke fikk jeg trimmet heller, så det ble vel egentlig en heller mislykket fokusdag.

Lørdag......... Ute av form etter fredagen, men gikk avgårde og fikk en tur på 1,5 time i moderat tempo. Ferdigpizza til middag, var vel ikke akkurat bra. ( og kanskje potetgullet burde vært utelatt også) Oi, oi...

Søndag avgårde på hundeutstilling. Hadde med matpakke, så det gikk greit. Da jeg kom hjem hadde mannen laget kinamat og den var så salt at jeg er helt vannfylt i dag. Eller en grei dag med litt for lite bevegelse.

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

3. 82,2 kg, 2,7 trimpoeng, ca 1700 kalorier, 16170 skritt

4. Vet ikke 0 trimpoeng, kalorier ?????, 5302 skritt

5. vet ikke 2 trimpoeng, ?????????????, 11317 skritt

6. Vet ikke , 1 trimpoeng ?????????????, 8694 skritt

 

I dag starter internettkurset mitt. Jeg er veldig spent på hvordan det blir. Jeg trenger en vaktbikkje og lurer jo unektelig litt på hvor motivert man blir via mail.

 

Men........... jeg er mottakelig og klar. Vekten i dag var opp, men det er nok rett og slett på grunn av alt for masse salt gjennom helgen. Men rapporterer likevel det som vekta viste i dag tidlig og det var 83,3 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 7 i prosjektet over og første dag av kurset. Må rette opp litt i vektrapporteringen. Setter inn rapport fra gårsdagen, men vekten er tatt denne morgenen. Sånn blir det fremover ettersom det er mest praktisk ut i fra når jeg rapporterer.

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

3. 82,2 kg, 2,7 trimpoeng, ca 1700 kalorier, 16170 skritt

4. Vet ikke 0 trimpoeng, kalorier ?????, 5302 skritt

5. vet ikke 2 trimpoeng, ?????????????, 11317 skritt

6. 83,3 , 1 trimpoeng ?????????????, 8694 skritt

7. 82,6, 3,7 trimpoeng, 1443 kalorier, 15184 skritt

 

Skikkelig fornøyd med gårsdagen. Ble litt lite kalorier, men retter på det i dag. Fikk meg en god tur på kvelden i går også, så det ble greit med trimpoeng. Gleder meg til treningsstudioet åpner igjen. Skal etter planen være neste uke.

 

En kamerat av oss ringte i går og lurte på om vi ville ta en utfordring og sykle grenserittet til sommeren. Må tenke litt på det, men det er jo fristende da. Elsker sånne utfordringer, men sykkel har jeg aldri drevet med tidligere. Hadde egentlig tenkt meg en eller annen løpsutfordring, men har ikke bestemt meg. Noe blir det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er skikkelig i siget! Jeg tar utfordringen din, og blir med....

 

Bevegelse blir min største utfordring. Målet må være et trimpoeng pr dag, er ikke der i dag, men det må være et minste mål.... Får øke målsettingen etter hvert som jeg er der.

 

Vekta har jeg ikke beveget meg i retning av etter at jeg kom hjem, tar det til helga. Pingle, ville sønnen min sagt, og ja... jeg føler meg litt pinglete, men jeg er ikke klar for store nederlag nå.

 

Henger på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble en flott dag til tross for 50års kake på jobben. Ja,,,,,,,,,,,,,, jeg tok et stykke. Et i vanlig størrelse eller litt under, og sa nei takk til runde nr. 2.

Dermed ble det for mange kalorier, men ettersom jeg var ute på rask gange så er det greit. Snikveide selvfølgelig i dag morges ( men bryr meg ikke om vekten ( nei særlig ))

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

3. 82,2 kg, 2,7 trimpoeng, ca 1700 kalorier, 16170 skritt

4. Vet ikke 0 trimpoeng, kalorier ?????, 5302 skritt

5. vet ikke 2 trimpoeng, ?????????????, 11317 skritt

6. 83,3, 1 trimpoeng ?????????????, 8694 skritt

7. 82,6, 3,7 trimpoeng, 1443 kalorier, 15184 skritt

8. 81,9, 2,8 trimpoeng, 1842 kalorier, 14012 skritt

 

I dag er det hundekurs. Da blir det av erfaring ikke så mange skritt. Både jeg og dyret er ganske slitne når vi er ferdig e der, men skal se om jeg kan ta meg selv i nakken og gå en rask tur etter treningen.

 

I dag føler jeg meg slankere. Er ikke det rart? Noen dager føler man seg bare mindre feit og litt mer lekker. Skal flyte videre på den følelsen resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det jo vektnedgang det står respekt av. Så flott!

Ikke rart du føler deg lekker. Du er på sporet jente:-).

 

Jeg er på sporet jeg og, men er nok litt avventede til å kunne få så flotte resultater denne uken.

 

Ser at vi har fått Anitgro med på laget. Så kjekt:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jeg... Nå har det løsnet, gratulerer så mye! Jeg unner deg virkelig resultater sånn som du står på ;)

 

Som om ikke det er nok drar du med oss andre i motivasjonsdragsuget :D Herlig! Dette er gøy og skal bli enda mer gøy! Så lekre vi skal bli! Har allerede kassert et par jakker som jeg kunne brette dobbelt rundt meg, og kjenner at dette motiverer skikkelig!

 

Tror det meste av vannet har forlatt kroppen nå, så jeg drister meg kanskje en tur på vekta imorgen :) Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble vel sånn nogenlunde perfekt. Ikke så mye trim, men hundekurs og tur etterpå, veldig fornuftig spising, og ingen utskeilser.

 

1. 82,7 kg, 2,5 trimpoeng, 1608 kalorier, 15060 skritt

2.Vet ikke 1,2 trimpoeng , ca 1700 kalorier, 10210 skritt

3. 82,2 kg, 2,7 trimpoeng, ca 1700 kalorier, 16170 skritt

4. Vet ikke 0 trimpoeng, kalorier ?????, 5302 skritt

5. vet ikke 2 trimpoeng, ?????????????, 11317 skritt

6. 83,3, 1 trimpoeng ?????????????, 8694 skritt

7. 82,6, 3,7 trimpoeng, 1443 kalorier, 15184 skritt

8. 81,9, 2,8 trimpoeng, 1842 kalorier, 14012 skritt

9. 82,2, 1,4 trimpoeng, 1568 kalorier, 12115 skritt :-)

 

I dag er ikke middagsplanene klare, men skal nok velge smart. Ut på tur i kveld og har planer om litt ekstra lang tur.

 

Har bestemt oss for å reise på hytta i helgen, så da blir det ingen rappportering, men lange turer og svenk kyllingfilet skal nok redde helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi toklike godt en dag fri og reiser på hytta i kveld. Dermed blir det en flott, lang helg.

 

Kos dere alle sammen og vær fokusert. Vi snakkes søndag eller mandag.

(må jeg pakke vekten med meg , mon tro?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...