Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar

Kunne ikke vært mer enig... Det viktigste er å nå målet, og kan vi klare det sammen er det jo supert...

 

Vekk med feber'n..... da blir alt så mye lettere... Jeg har akkurat vært på en "rask" tur på 45 minutter... Svetten renner, og da er det vel bra. Ikke den store trim-utskeielsen, men jeg "går" for en god tur hver dag... Klarer jeg 10 trimpoeng hver uke er jeg veldig fornøyd :(

 

Ja, ja, vi henger vel med videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig mye verre enn til vanlig, men likevel........................

 

Hva sier man er hovedregelen for all slanking? Spis mindre enn dagsbehovet til kroppen.

 

OK! Lett. Men så kommer det. Hvor mye skal man spise? Ja,da. jeg vet at jeg for eksempel i følge Grete Roede skal spise 1600 kalorier, og i perioder hvor jeg trener og spiller mye golf, skal opp på 1800 kalorier.

Inne på vektklubb.no ( VG ) får man "utlevert" forskjellig mengde kalorier ut i fra hvor fort man ønsker å gå ned. Når jeg for eksempel setter inn at jeg vil ned 10 kilo på 15 uker, får jeg tilbake at jeg skal spise 1532 kalorier.

 

Inne i hodet mitt skal man fremdeles spise mindre når man slanker seg. Til tross for flere grete Roede kurs og forståelse for hvorfor man skal spise såpass mye, så er det grunnleggende feil inne i hodet mitt.

 

Nå må jeg bestemme meg for hva jeg egentlig tror på. Vel, begge variantene fungerer helt sikkert, men hvilken er best? hvilken tror jeg mest på?

 

Klarer ikke å bestemme meg. Jeg blir jo mett uansett hvilket opplegg jeg følger. Hvorfor skal jeg da spise så innmarri mye mer på grete roede? Ja, da.... forbrenningen må holdes oppe, men jeg innbiller meg at forbrenningen ikke akkurat går på sparebluss på 1530 kalorier heller. det er jo ikke akkurat sultemengder vi snakker om.

 

Ja, ja. Det går nå sakte men sikkert nedover her til tross for fremdeles feber. I dag er 8 dagen med feber og forkjølelse. Var hos legen i dag og det er bare et virus med masse feber. Hele venteværelse var fullt av folk som snufset og så febervarme ut. Nå i kveld føler jeg at feberen endelig har sluppet taket. Krysser fingrene for at det stemmer når jeg våkner i morgen også. Nå vil jeg ut å bevege meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skal jeg komme igang på et trenngssenter.

 

I de siste årene har jeg brukt utrolig mye penger på grete Roede kurs, Pulverkurkurs, treningsutstyr, og mye annet som har fungert i større eller mindre grad.

 

Jeg ønsker egentlig å være medlem av et treningssenter, men vet at jeg ikke er noe åretrundt-bruker, så da er dt så utrolig irriterende med innmeldingsavgifter og binding. Men................. det har åpnet et nytt, stort og flott treningssenter her hos oss som koster 439 i måneden og som ikke har noen binding! Har hatt lyst til å gå her, men ventet på at høsten skulle komme.

 

I dag kom mannen min til at han også må komme igang å trene. HALLELUJA! Det var ikke noe for tidlig, men sånn er dt bare. Man må jo ha lyst.

Da synes jeg at det er mye enklere å atter en gang bruke penger på trening o.l., men denne gangen er vi to.

Vi har blitt enige om at vi to ganger i uken skal på spinning sammen. utenom dette vil jeg gjerne gå på styrketrening i sal.

Skal bli såååååå deilig. Regner med at tirsdag blir første gang. Skal ned dit å ta en titt på mandag.

 

GLEDER MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at det treningssenteret har åpnet her. Flott er det også. Drives av Trine Hattestad. Nå håper jeg bare at det er mange menn der, også på saltimene. Viktig at mannen min har lyst til å trene der og finner seg til rette.

Høres jo ut som han litt mekelig, men det er ikke tilfelle. Han liker bare ikke denne type trening, men jeg håper han skal få smaken på det.

 

Har vært ute på 2 timers tur i skogen i dag. Deilig. Nå er jeg ganske så tung i bena, men det er godt å føle at man har beveget seg.

 

I morgen er det veiing igjen. Har vært flink, men snikveiing viser at det trolig blir stillstand. Vi får se. Litt ned bør det ha gått hvis jeg fortsatt skal klare å ikke bli "utstemt" i the biggest looser på vektklubb.no.

 

16 september starter skrittellerkonkurransen på dytt.no, så da er det bare å ha gode sko stående klar hver eneste dag. For å komme i mål innen tiden ( 4. desember) må snittet være 10.000 skritt pr. dag. Så det er bare å gå på.

 

Ha en strålende uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

Hei ninass! Høres supert ut at mannen blir med på trimminga. ;) Da blir det nok enklere å komme seg av gårde.

 

Og skritteller konkurranse med gjenomsnittlig 10.000 steg per dag synes jeg hørtes tøft ut. Var med på Grete Roede sin konkurranse og der var det 8000 skritt per dag. Godt det er mulig å regne om f.eks spinningen til steg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA..................... nå er det gjort. Hva da? Både kjæresten og jeg har vært å meldt oss inn på treningsstudio. Yippy. Nå skal det trenes.

Vi starter i morgen med spinning og styrke. Torsdag har vi bestilt gjennomgang og oppsett av individuelt program for hver av oss.

 

Veiing i dag. Det var stillstand. Regner med at det kommer en større nedgang neste uke, for det er egentlig ingen grunn til at det skulle være stilland i dag. Forresten veldig deilig at jeg kan ta det helt rolig at jeg har stillstand. Vet at jeg gjør utrolig mye riktig, så da kommer det når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmelding på treningsstudio med mannen er nok et riktig trekk, for du høres så fornøyd ut.

Litt sammentreff, for mannen min og jeg har i det siste teamet opp treningen også, begge skjønner at vi må gjøre noe, og at det hjelper å dra hverandre gang.

Og så bra at du tar en uke med stillstand med stoisk tro på neste uke.

Stå på:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallala. Jeg kjenner at kroppen er på rett spor.

Veiingen ( den offisielle) i går var stillstand, men måtte trå på i dag også og da hadde det skjedd masse. Faktisk 800 gram ned, men det er jo uoffisielt.

 

Jeg har jo en "konkurranse " gående med Anitgro om å nå 79,9 til fastsatte datoer. Ser jo at jeg har et problem med å nå dette, men.............. man skal aldri si aldri. Jeg har to uker på 2 kilo. Dette er i overkant, men prøve skal jeg i alle fall.

 

Jeg holdt meg inne i The Biggest Looser konkurransen også. Mange er blitt eliminert nå, men jeg henger med. Det blir jo vanskeligere og vanskeligere, men det gjelder jo alle sammen så det er bare å jobbe. Det var en skikkelig vitamininnsprøytning å melde seg på den konkurransen. Det er ingen premer, bare heder og ære.

 

I kveld er det 45 minutter spinning og 30 minutter styrke i sal. Er redd jeg kommer til å ha gangsperre og det som verre er til torsdag, men gleder meg helt uhemmet til å komme igang med skikkelig trening. Mannen min gruer seg, men skal nok få det positive til å smitte over på ham.

 

Ha en strålende dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med trening, Ninass, der har du veldig mye å hente på meg...

 

Vi får bare jobbe på, skjønner at du er i siget nå... Jeg har ikke turt å gå på vekta etter siste nedtur... går bare og lurekjenner på kroppen. Skal prøve å vente til veiedag ;)

 

Ble en times tur på meg i dag, ser ut som det er alt jeg rekker med lange dager på jobb i budsjettoppkjøringa. Men flink med maten, det er jeg så det holder......

 

Med 800 g ned ligger du foran :) :)

 

Tvi, tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på trening. 45 minutter spinning og 30 minutter styrke i sal. Åh...... mamma mia. Gjett hvem som kommer til å ha prbleme de kommende dagene. I morgen går vel greit, men torsdag blir nok et lite helv..................

 

Jeg synes selv jeg var flink og tok i så det monnet. Spinningen var en ting men de stakkars armene mine fikk kjørt seg på styrke. Jeg skal spille golfturnering på fredag. Lurer veldig på hvordan det skal gå. Er redd jeg ikke en gang kan løfte armene den dagen. Men, men, man kjenner i alle fall at man lever.

 

Neste trening er torsdag. Da skal jeg få laget et eget treningsprogram. Er egentlig ikke så interessert i å løfte og dytte på jern, men kan jo være greit å få et tilpasset program. Det er egentlig meningen at vi skal på ren spinning den dagen også, men vi får se hvordan vi får timene til å passe sammen. Kanskje en tur på tredemøllen den dagen i stedet.

 

Synes dere jeg snakker overdrevent mye om trening? Det er bare for å overbevise meg selv om at dette er meg, og det jeg liker. ( kanskje jeg tror det etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil betale seg...etter stølheten, kommer energien og musklene, og fettforbrenningen, smalere midje, bedre søvn, etc

Neida neida, du snakker ikke for mye om trening; damer som oss må fokusere på de rette tingene:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg er faktisk ikke så veldig støl. Kjenner det, men det er jo bare deilig.

 

I kveld er det ned å få laget et treningsopplegg for hver og en av oss. Jeg kommer nok ikke til å være så veldig mye i den delen av treningssenteret, men får jo finne noen apparater jeg liker.

 

Skrittellerkonkurransen er i gang fra i dag av også. Var flink å sto opp en halv time tidligere enn ellers og gikk en lengre tur med bikkja enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17000 skitt i går. Ikke så verst synes jeg. I dag har jeg gått til jobben ( skulle bare mangle, det er 15 minutter unna) Nå snart skal jeg ut å spille en bedriftsturnering i golf ( i arbeidstiden ! ). Dermed blir det greit med trimpoeng i dag også.

 

Synes det er så moro på treningssenteret akkurat nå. Så jeg skal helt klart ned i morgen å ta en runde med styrke og tredemølla.

 

(Vekta ser også ut til å bli supersnill ) I morgen skal vi bort, men det er på skalldyraften og ettersom jeg ikke like majones o.l., så burde jo det gå som en drøm.

 

GOD HELG alle sammen. Måtte livet være like bra for dere som det er her om dagen. Store smil deles villig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, men jeg glemte å veie. Får prøve å huske det i morgen tidlig.

Ble litt feil mat i helgen. Ikke noen store utskeielser, men for mye brødmat og noen litt kjappeløsninger.

 

Er skikkelig tung i kroppen og spesielt i bena. Har gått masse og har et snitt på ca 17000 skritt de 4 dagene konkurransen har pågått

 

Må jobbe nå, men kommer sterkere tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bom stille på vekta. Ikke et gram ned, men, men. Plutselig skjer det vel noe.

 

Tirsdag var jeg på 45 minutter spinning og 30 minutter styrke i sal etterpå. I går var jeg ut i skogen i ulendt terreng i 7,5 time. Vi lette etter en dement mann som var forsvunnet dagen før. Dette var pappaen til en venninne av meg, så da tok jeg meg fri på jobben og gikk i søk etter ham. Han ble forøvrig funnet i god behold 31 timer etter at han forsvant.

 

I dag er det treningssenteret igjen. Enten spinning eller egentrening. Tror kanskje det blir egentrening ettersom rompa er litt gåen etter spinningen på tirsdag. Synes faktisk (jeg er ganske overrasket, faktisk) det er moro på treningssenteret. Og da blir det jo enklere å gå dit. Yippy!

 

Ønsker alle kjente en fin avslutning av helgen. I morgen er det bedriftsturnering i golf halve dagen og helgen er fri for planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninass!

 

Kjipt å stå bom stille. Men er du sikkert på at du får i deg nok? Synes det virker som aktiviteten er stor, mange trimpoeng... Viktig at kroppen ikke går i sparebluss, men det vet du sikkert allerede.

 

Ellers får vi bare jobbe på, det løsner jo, men det går litt i rykk og napp... Men dette vet jo vi alt om :)

 

Ha en fin uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, i alle fall.

400 gram ned denne uken. burde kanskje hoppe av glede, det er tross alt nesten et halvt kilo, men må inrømme at jeg ikke gjør det. Fornøyd............... ja, men strålende fornøyd..................... nei.

 

Jeg trener masse om dagene. Det kjennes ut på kroppen som om den er litt skeptisk til dette og holder på det den får. Slipper ikke vann til tross for at jeg drikker så det skvalper. har lært at " Vann skal vann fordrive", men her fordrives ingenting.

 

Så..................... jeg får bare smøre tålmodigheten videre. Er faktisk ikke oppgitt selv om jeg ligger etter målsetningen min. Skulle jo nå 79,9 neste mandag, men det går ikke, det er helt sikkert. I dag er vekten 82,3. Jeg skeier ikke ut i det hele tatt. Tok en opptelling på mat i går og lå på 1700. Det skulle være passe. Litt over 1600 som er det jeg i utgangspunktet skal ha og litt under 1800 som jeg får beskjed om å spise når jeg trener mye.

 

I dag har det blitt 12000 skritt. I morgen er det spinning og styrke. Det blir litt spennende å se om kroppen snart venner seg til treningen eller om den fremdeles er i sjokktilstand og holder på alt den får. Snart må den jo reagere på masse bevegelse og trening samt skikkelig sunt kosthold. Jeg er ganske sikker på at jeg ville ha gått ned minst det jeg gjør nå om dagen selv om jeg ikke hadde trent, så det hadde vært moro hvis jeg fikk litt igjen for slitet snart.

 

Ja................ da er det bare å jobbe videre. Røyk forresten ut av The Biggest Looser i dag. Skal følge gruppen min videre og melde inn vekt for å få en grei gruppenedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning og styrke i går. God samvittighet.

 

I dag blir det ikke noe spesielt med trim. Skal på dressurkurs men det gir ikke så veldig mye bevegelse.

Får passe på å gå hjem fra jobb, så blir det litt i alle fall.

 

I morgen igjen er det trening igjen. Begynner å komme inn i en rytme nå, og til min egen forundring så liker jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok målet er ganske urealistisk her også ;) Men vi jobber jo på, så da får vi vel være fornøyd. Jeg sliter også med denne overgangen, og mens og ikke mens... Det går 6 mnd uten, også slår det inn for fullt. Disse kroppene er ikke enkle å forstå, -merker både vann i kroppen og andre symptomer i 10-gangen når det først slår til.

 

Nå skal jeg en uke på ferie ja, og gleder meg som en unge. Bare et skår i gleden; min svigerfar på 84 ble akuttinnlagt på sykehus i natt etter å ha hanglet en lang stund, håper bare at det ikke skjer noe som setter en stopper for ferien.

 

Værmeldinga ser nemlig ikke verst ut, selv om det ligger an til litt regn i slutten av uka. Min 11-år gamle sønn konstaterte i går at vi ikke har hatt en eneste dukkert denne sommeren, og det tror jeg jammen at stemmer... Vi skal prøve å kompensere for det, regn eller ikke :(

 

Det blir veiing på meg før jeg drar, så får jeg iallefall se hvor nærme målet jeg har kommet. Målet står ved lag, selv om datoen ikke er realistisk. Spennende å se hvordan gode forsetter holder på en ukes ferie... Jeg skal iallefall prøve å ikke gå opp (men det gjør jeg jo når jeg er flink også, vanskelig dette her...)

 

Du får jobbe på med trening, du som er så flink. Nå skal jeg ut på langtur med hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg på min første smell på mange måneder.

Mannen i huset hadde pokerkveld hjemme på mandag. I går lette jeg etter noe litt høyt oppe i skapet, og gjett om jeg ikke fant en ganske så stor pakke med kjeks med vaniljefyll som de ikke hadde spist på mandag.

 

Skulle jo bare smake en av dem, men det gikk ikke. Men.......... nå er det i alle fall ikke flere å sprekke på en annen dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...