Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest Nordlenning

Først og fremst: Lykke til i helgen v05 :-) Deilig med litt sommerfugler i magen! De kommer sjeldnere og sjeldnere når man er i et langvarig forhold, selv om det er mange gode følelser der også!

 

På morgenmøtet i dag var det kake igjen gitt. Hvorfor må det være kake der annenhver dag?? To sorter til og med, én av dem var brownies -min favoritt!! Men jeg tviholdt på kaffekoppen min og takket pent nei. Egentlig er jeg glad det er på morgenmøtet det er kake, og ikke på ettermiddagen. For så tidlig på dagen har jeg faktisk ikke spesielt lyst på søtsaker. Hadde det vært på ettermiddagsmøtet derimot..!

 

Har vært på operasjonssalen i hele dag. Fikk endelig assistert i en operasjon! :( Problemet er at der må man ta sine forholdsregler for ikke å svime av, så jeg tør ikke ta sjansen på å få lavt blodsukker (man vet aldri hvor lenge man må holde på). På operasjonsdagene blir det derfor mer mat enn til vanlig, men det er tross alt bedre enn å stupe med hodet først ned i en åpen buk ;)

 

I morgen er det fest.. som vanlig. Har lyst å drikke, men tenker selvfølgelig på kaloriene. Har dere smartinger noen tips til hvilken alkoholgruppe som har færrest kalorier? Hvitvin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest silversook

Jeg må si at jeg er imponert over at dere har klart å gå ned så mye før!! da har dere det jo virkelig i dere, ingen grunn til at dere ikke skal lykkes med noen kilo til;) jeg har vel aldri gått ned så mye av gangen over så kort tid, annet enn i fjor høst, det var ikke så mye men det var kanskje 6-7 kg.. men det var fordi jeg ble skikkelig syk og klarte ikke spise.. da raste det på med kommentarer, men da hadde jeg jo den "unnskyldningen" at jeg hadde vært syk (lungebetennelse etc etc) så da var det liksom "greit" og mere forståelig. dessverre gikk de kiloene ganske fort opp igjen (det var jo selvfølgelig bare muskelmassen som gikk, tviler på at jeg gikk noe ned i fettprosent..) så*med en gang jeg var igang med treningen og mat igjen så føyk de opp.. og da bestemte jeg meg for at alle de kiloene skulle av igjen, men på riktig måte - ikke med noe "sulting" og diverse dietter som tidligere i oppveksten, men med enda mere bevisst kosthold ( måtte da faktisk øke det daglige kaloriinntaket, siden min forbrenning hadde stagnert totalt etter å ha levd på 1200kcal i årevis - UTEN å gå ned!!) så da jeg økte inntaket til rundt 1600-1700 kcal, i tillegg til all trening, så begynte altså vekten å gå saaakte men sikkert nedover igjen:) så jeg er virkelig levende bevis på at det å spise for lite hvertfall IKKE er veien å gå..!! men jeg må ærlig innrømme at når folk kommenterer at jeg har blitt tynnere så blir jeg ikke irritert, jeg blir egentlig veldig veldig glad.. for det betyr jo bare at arbeidet pays off!! det som irriterer er hvis folk skal BRY seg for mye ,sånn som vi snakket om..

Så flott Kristine, at frokost nå er en del av hverdagen din, jippi! på tide :(

Imorgen må jeg stå opp gryyytidlig hvis jeg skal få trent før jobb, og det gjør jeg faktisk KUN fordi jeg må veie meg - så hvis den vekten ikke er på plass så kommer denne morgengretne frøkna til å bli syykt irritert.. ;) jeg skal danse i 4 timer etter jobb så egentlig hadde jeg tenkt å droppe elixia, men jeg kan jo ikke det når det er fredag! så den vekten BØR stå der for å si det sånn... men jeg gruer meg sinnsykt.. selvom denne uken har gått veldig greit så hadde jeg et helt vanvittig inntak på lørdag (OG forrige lørdag!!) så jeg er redd det har satt sine fæle spor....

 

Nordlenning, jeg er enig med Kristine, ikke begynn med kaloritellingmaset hvis du ikke "må"! lykkes du med målene dine uten å telle så er det helt fantastisk, og desidert beste utvei.. jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det samme (og sikekrt Kristine også!!) men jeg har telt kalorier siden jeg var 12, og det kommer nok alltid til å ligge å gnage i bakhodet hver gang jeg putter noe i munnen.. det er som om regnestykket bare slås opp i hjernen automatisk, og det kan være utrolig frustrerende!! og ekstremt vanskelig å*komme seg ut av hvis man først blir vant til det.. so you keep on doing what you do!!

 

v05, LYKKE TIL, spennende!! åh, det er jo litt moro å være singel med sånne spenninger i hverdagen.. Kris, hvor lenge har du og samboeren vært sammen foresten?

 

lykke til med veiing imorgen alle sammen!! og uansett resultat - vi skal stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at du er en typ skravlete person, silver..? For du har alltid så mye på hjertet ;) Og det er såå hyggelig å lese!

Æsj, ja, jeg har sultet meg i mange år jeg, det er det dummeste man kan gjøre! Tenk, en gang fastet jeg i en hel uke i strekk! Tenk, så dumt! ALDRI MER :( Man fyker jo bare opp i vekt med en gang man begynner å spise normalt igjen (+ litt ekstra fordi man har jo sultet seg, og da har man lyst på alt!). Jeg kunne sikkert ha skrevet hundre innlegg om akkurat dette, men det skal jeg ikke, for det er et forbilagt stadie.. selv om jeg ofte er litt redd for å "havne utpå" igjen, særlig fordi jeg lett blir opphengt i kalorier og grenser og sånt.. Må hele tiden ta meg i at jeg må være fornuftig, for en del av meg er litt der at jeg er utålmodig, og jeg vet jo at jeg kan gå ned raskt, og at denne gangen skal jeg klare å holde meg der etterpå til tross for at forbrenningen blir lav og sånn... men jeg har ennå ikke falt for fristelsen, og jeg føler jeg blir flinkere og flinkere for hver dag som går. Men jeg har fremdeles issues med å kose meg med mat uten å føle skyld etterpå, for føler at jeg ikke burde spise kosemat så lenge jeg har fett på kroppen. Dere kjenner dere kanskje igjen? Æsj, det er en twilight zone, folkens.. uansett hva jeg gjør så er det en varsellampe som lyser. Om jeg spiser nok, sier noe meg at jeg spiser for mye, og om jeg spiser for lite, så plager det meg også.. Hva skal man gjøre med sånt?? Jaja.. noen sukk fra meg litt sent på kvelden! Mange tanker som dukker opp når man første begynner å skrive.

 

Silver, jeg har vært sammen med min samboer i snart 3 år. Hva med deg? Og dere andre (ja, du v05 er vel singel antar jeg...?)?

 

Kristineklem og lykke til på vekta, chicas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

YOU GOT ME, jeg kan være skravlete ja.. :( jeg kan vel igrunn være veldig både og, er det en sak eller diskusjon jeg brenner for så er jeg ustoppelig og jeg gestikulerer med armer og bein i vildens sky helt til kondisen stopper meg,haha.. men så kan jeg vel holde relativt bra kjeft hvis jeg syns noe er uinteressant også da,hehe..

jeg syns også det er litt lett å bli revet med her inne, når jeg først begynner vet du.. ;) men mat og diett og trening og slanking osv, er alle temaer jeg er ekstremt opptatt av, og som har vært en veldig stor del av meg i så mange år, så det er lett å ha i overkant mange synspunkter om saken! jeg kan sitte å snakke om trening og kosthold en hel dag tror jeg, og jeg har ikke så mange venninner som syns det er helt OK, og det er jo forståelig!! så da får man litt utløp for det her inne da,hehe.. (jeg ser jo at mine innlegg har en tendens til å være i det lengste laget)

 

jeg er enig med deg Kristine, på tide å legge de dårlige stadiene bak seg og tenke på "the present and the future"! men man har i det minste lært av sine feiltak, ingen ting er så vondt at det ikke er godt for noe, er det ikke det man sier..

 

vi har jo allerede snakket om dette før også, jeg sliter noe helt vanvittig med skyldfølelsen jeg og.. bare det at jeg skeiet ut sist lørdag (som jo faktisk var mitt eget bursdagselskap), vel, jeg sliter fortsatt skikkelig med det!! jeg skulle ønske jeg var flinkere til å tenke at "ok,nå er det gjort, not a shit I can do about it, da er det bare å tenke fremover, ny dag imorgen" osv osv, men jeg får det bare ikke til.. det er først når jeg ser at vekten har gått ned igjen etter en sånn "glipp" at jeg klarer å slappe av. jeg kan faktisk ligge våken på nettene bare av ren angst fordi jeg har spist noe jeg ikke burde, og jeg vet at dette er høyst unormalt og helt idiotisk,men alle årene med "kamp" har satt sine spor tror jeg.. jeg kommer ikke ut av det! jeg tenker også at jeg ikke burde få lov å ha noen utskeielser før jeg er tom for fett, og har nådd min ønskede vekt (og kanskje litt til).. men så er man jo tilbake til det at man må huske å LEVE LITT også! og at dette ikke er en slankekur men en livsstilendring - og man kan ikke gå et helt liv uten å unne seg litt usunn mat en sjelden gang! (og jeg tror ikke akkurat at det er noe man legger på seg av heller, men når man er midt i den vektnedgang-fasen så vil man ikke risikere å "ødelegge" noe heller..) også er det det at når man er inne i en periode hvor man ikke har spist noe usunt på lenge så er det nesten lettere å fortsette sånn.. har jeg en dag der jeg unner meg sjokolade for eksempel, så går jeg jo i eeevigheter etterpå og nesten ikke klarer å tenke på noe annet!

det er faktisk derfor jeg drikker så sykt sjelden også.. alle venninne mine "klager" fordi jeg så sjelden er med ut på byen, men det er faktisk bare fordi jeg føler ikke at jeg kan drikke alkohol fordi det har så vanvittig mye kalorier..:D og jeg kan jo ikke si dette høyt, for da tror jo folk jeg er gal! så de to siste lørdagene har jeg vært ute, men før det var det vel 6-7 måneder siden sist jeg drakk noe alkohol.. egentlig er det ikke noe problem for meg, jeg liker verken øl eller vin (jadaaa jeg vet det er sykt, jeg har ikke blitt voksen nok enda bare!! hehe) så det er ikke sånn at det å avstå fra alkohol er noe voldsomt struggle akkurat.. når jeg først drar ut så drikker jeg drinker (desto flere kalorier!) eller champis.. og de dagene jeg evt skal ut så har jeg nesten ikke samvittighet til å spise noe på hele dagen fordi jeg vet at jeg må "spare" til kvelden.. kunne man ikke bare vært LITT mere normal i hodet?!? herreguuud så*oppgitt jeg blir over meg selv når jeg skriver dette.. (jada,her kom nok et langt innlegg gitt..)

har foresten vært sammen med samboeren min i 4,5 år.. han er vant til mitt twistede forhold til mat :D (og heldigvis er ikke han så glad i vin heller så når vi skal kose oss skikkelig så går vi å kjøper oss mozell light.. hahaha, normalt eller hva...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj, her var det mye lesestoff på morgenen :( Kjempe artig å være del av en slik munter og interessant tråd! Man blir mye mer motivert og ivrig av å lese hva dere gjør, tenker osv. Så en stor TAKK til dere :D

 

Vet dere hva, jeg veide meg da jeg kom hjem fra jobb og vekta viste 64,1, wow! Mye mindre enn jeg forventet etter frokost og flere kaffekopper på jobb, skal veie meg igjen i morgen tidlig for å få rett tall, går i allefall rette veien. Veide 64,8 på mandag eller tirsdagen, så er super fornøyd med dette. I helga blir det nok ikke en super streng diett, blir nok både kalorier i form av diverse mat og alkohol. Skal til ei venninne i helgen og vi skal ut på byen i morgen kveld. I tillegg har jeg jo en helgedate da, så... ;) Blir nok litt god mat og drikke til. Spennende! Godt å ha noe å se fram til!

 

Er veldig lik deg Silversook, når det kommer til å prate om ting man brenner for. Føler meg som rene Grete Roede når jeg står og forteller om min diett og min trim til folk som er interesserte.. he he. Jeg prater nesten uten stopp fordi jeg har helt siden tidlig i tenårene vært opptatt av trim. Husker hvordan jeg som 13 åring tok sit-ups på rommet mitt, jogget til musikk osv. Har alltid latt meg rive med av musikk.. har full guffe på musikk når jeg trener med dvd fordi jeg kan programmet utenat og trenger derfor ikke instruksjonene fra Jane Fonda og hennes gode hjelpere. Når jeg mimrer slik så ser jeg jo at godterier alltid har vært ett "problem" for min del, jeg har alltid hatt magen som problemområde. Har vært slank og fin mange ganger, men har en stooooor svakhet for godterier.. uff.. MEN som Silversook sier, det skal være en livsstil, ikke en super streng diett. DET er viktig å huske på, man skal tross alt leve også og der har jeg litt å lære. Kanskje jeg koser meg litt kommende uke, en kveld eller noe.

 

Slenger meg med på Nordlenning sitt spørsmål om "kalorifattige" alkohyler.. hehe. Tror enkelte drinker er grei nok liksom, tror det var noe om det på nettet engang før jeg skulle på ferie. Pugget den listen, he he. I en halvliter er det i allefall 200 kalorier tror jeg.. så er du glad i øl og drikker 4-5 stykker, så er det temmelig mye.. huff da.. men men, som jeg skrev, det er en livsstil og man skal da kunne gå ut innimellom og kose seg med venner. Ny uke på mandag og ny innsats!

 

Synes vi er veldig flinke og fortjener ett realt klapp på skulderen før helgen! Stikker innom her senere idag også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, vekten har heldigvis begynt å gå nedover igjen.. 76,8 kg idag, og den har vist helt opp i 78,4 den siste tiden, så jeg er superfornøyd. Midjen er nå 83 cm, og det er enda 1 cm i minus siden sist jeg målte, og til sammen 3 cm. Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde klart å holdt meg til planen om å gå ned ca 700 gram i uka, men det jo slik at det er sunnere å gå ned saaakte, ikke sant? Ingen fare for at det går for fort her nei!

 

Glemte helt spørsmålet om alkohol og kalori-innhold... Jeg mener at det er slik at det beste og sunneste er vin. Det er ca 600-700 kalorier i en hel flaske vin. Jeg har også hørt at det er ganske greit å drikke sprit mikset med light-brus, feks rom og cola light..

 

Ha en finfin kveld, jenter! Jeg for min del har vasket huset ferdig og skal bruke kvelden på å eksperimentere med hår og sminke, så jeg finner en look til bryllupet i morgen. Skal ha en knelang lys lilla cocktailkjole med en stropp, som jeg faktisk føler meg ganske fin i. Må bare være obs på å ikke spise så mye i kveld, slik at magen er fin og flat i morgen ;)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

hehe, jenter, jeg lurer på hvordan det hadde vært hvis vi fire hadde møttes på vors eller noe, tror dere skravla hadde gått nonstop om kosthold og trening da eller?! hoho, hadde vel snakket i kjeften på hverandre alle sammen ;)

Kristine, gratuleeeeerer!!!!! det er jo riktig vei,det er det viktigste!! nå er du igang vet du, herfra går det bare bedre og bedre;) (det var nok frokostene som gjorde susen ja!!) jeg ble først veldig lettet imorges da jeg så at vekten var tilbake i garderoben, men så*FUNKET DEN JO IKKE!!!!! aaargggghhhh!! (kanskje jeg skal ta det som et tegn på at resultatet hadde vært tidenes nedtur, hehe)

 

når det gjelder alkohol, så er dette et meget velstudert emne for min del!! det beste er å drikke tørr hvitvin eller rødvin - det har rundt 65-70kcal pr.dl, så en flaske (750ml) inneholder rundt 500-550kcal.. I sprit (40%) er det 235kcal pr.dl, og i 60% er det 365kcal pr.dl. I en enhet (en drink) så bruker de som regel 40cl, så i en drink hvor de f.eks bruker 40%vodka, så utgjør bare spirten rundt 95kcal, og så kommer blandevannet i tillegg da.. derfor hvis man blander med lettbrus så vil jo en drink "bare" være sprit-kaloriene.. men hvis jeg skulle blandet min elskede cola zero eller mozell light med sprit (og hvertfall hvis jeg tar i litt for hardt) så er nok gleden ved den brusen borte for godt,hehe.. jeg pleier å kjøpe en litt tørr rose"champis" jeg, den inneholder ca 520kcal og så holder jeg meg til den på vors, og så et par mojitos på byen (som er rundt 250-300kcal pr.stk., huffff).. øl inneholder vel alt fra 35-50kcal pr.dl, alt ettersom hvor høyt alkoholinnhold det er.. så det kan bli en del kalorier ut av det også ja!! men de aller største synderne er jo de "fete drinkene" som pina colada, white russian,osv.. som er laget på fløte og sukker og diverse diverse.. men syyykt gode er de da, det er jo typisk det! det beste er det verste..

 

Jaja, jeg er akkurat hjemme fra 4 timers dansing, nå har jeg sunket ganske langt ned i sofaen,og det kjennes ut som om jeg aldri skal komme meg opp!! denne uken har egentlig gått ganske så bra, imorgen blir det trening og jobb, og så er det 3 forskjellige innflytningsfester så det spørs om det ikke blir en tur ut på meg denne lørdagen også (wow, tre helger på rad med alkohol, ny rekord siden tenårene,hahaha)

hvor pleier dere å dra ut her i oslo da jenter? er dere "grunerløkka-folk" eller "solli/hegdehaugsveien"-folk? :( har en tendens til å ofte være enten eller, jeg får min del liker begge deler igrunn.. elsker den litt mere laid-backe følelsen av å*være ute på løkka eller youngstorget men det har blitt en litt turer på emil&samuel etc. også.. hater egentlig typiske "upstucke" utesteder hvor det er om å gjøre å sprette flest champisser og være mest mulig keeeg, men har funnet ut at så lenge musikken er bra og du er sammen med gode venner så er det alt som har noe å si! :D

 

Kristine, kos deg masse i bryllup imorgen (og i kjolen, ELSKER antrekk som man faktisk føler seg vel i,det er så herlig!) v05, lykke til på date(igjen) og Nordlenning, du får kose deg videre på operasjonsbordet;) høres veldig spennende ut det du gjør da!! jeg er ekstremt fascinert av medisinstudiet, beundrer dere for alt det harde arbeidet det innebærer!

 

Ha en strålende helg jenter!! Husk å leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

v05, grattis til deg også med vekten!! 64,1kg ETTER matinntak og kaffe og alt, da hadde jeg også vært superhappy..!! spørs vel om vekten min fortsatt viser 63,8kg,redd jeg har gått opp igjen.. jeg får jo aldri veid meg!! frustrerende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOOOOOOWWW!!! Idag viste vekten 63 kg!! Holdt på å dette av vekta når tallet lyste av meg.

 

Skulle bare dele denne nyheten med dere her inne :( Skriver mer over helga, på farten nå ;)

 

Goooood helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

GRATULERER v05!!!!! det er jo helt fantastisk! hjelp, nå må jeg legge meg i hardspenn her for å henge på deg videre;) for en herlig følelse det må være, nå kan du nyte helgen med god samvittighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Jammen ble det fest i går. Var ikke hjemme før klokken 6! Og ikke ble det lite drikke heller. Først skeide jeg ut med taco og en halv flaske vin. Så kaffebaileys mens jeg sminket meg, for så å drikke 6 drinker på festen. Har ikke gjort noen regning på kaloriene, og ikke har jeg tenk å gjøre det heller. Kvelden var verdt hver eneste kalori og jeg har ikke et fnugg av dårlig samvittighet! Vekten i morges var mot alle odds 500 gram mindre enn i går morges, men jeg mistenker sterkt at jeg bare var veldig dehydrert da jeg våknet i dag...

 

Siden vi har diskutert det tidligere kan jeg jo fortelle hva jeg bestemte meg for å drikke. Bacardi med sukkerfri red bull, sprite zero og lime. Da er det jo bare bacardien som gir de store kaloriene, og det kan jeg leve med. Hvis man i tillegg klarer å unngå potetgullet og nattmat, er egentlig ikke kvelden så ille :D

 

Men det som også er vanskelig, er at jeg får så lyst på junkfood dagen derpå! Vi var på restaurant og spiste lunsj, og jeg visste det kom til å bli en utfordring.. men etter å ha gått et par runder med meg selv bestemte jeg meg for å undertrykke junk-suget og bestilte heller en salat etterfulgt av å takke nei til dessert. Så det gikk jo ikke så verst..

 

Men nå i kveld har jeg kost meg med både god middag og noe snop. Middagen anbefales forresten på det sterkeste; Lakse-pai :( Jeg aner som vanlig ikke kalori-innhold, den er nok ikke super-sunn, men hvis man skal kose seg er det en fantastisk god middag. Kan godt gi dere oppskriften hvis dere vil ha :D

 

I morgen er det meldt fint vær, så skal prøve å komme meg ut på tur!

 

Gratulerer v05 med 63-tallet!! Det er utrolig deilig å se et helt nytt tall, ikke bare endring i desimaltallene!

 

Hvordan var bryllupet Kris?? Bryllup er så koselig!

 

Silver: Jeg syns det er positivt at du har gått mere ut i det siste! Dessuten har jeg erfart at dansing ute på byen ofte får vekta et par hakk nedover! ;)

 

Håper dere får en fin søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet igår var flott, vi koste oss masse! Heldigvis var kjolen såpass trang når jeg satt at jeg ikke klarte å spise så mye(!), så tror jeg klarte meg ganske bra i forhold til mat... men det ble en del å drikke... champagne, hvitvin, rødvin, dessertvin, Baileys og øl... Jaja, det var i alle fall moro :( Ble litt dansing, så noen kalorier ble vel forbrent der..

 

Nå har jeg høstferie, så jeg reiser en tur til Stryn sammen med samboeren min.. er ikke sikker på om jeg har noe særlig tilgang til internett på tur, men jeg får heller komme sterkere tilbake neste helg, når jeg er hjemme igjen :D

 

Du spurte om hvor jeg liker å gå ut i Oslo, silver.. I og med at jeg har bodd to forskjellige steder på Grünerløkka (men nå bor jeg utenfor byen), liker jeg meg veldig godt der :D Synes det er en egen stemning på løkka, og foretrekker kanskje å gå dit når jeg en sjelden gang reiser ut på byen.. er ikke så keen på byturer lenger, har på en måte blitt litt lei det bymaset! Pleier alltid å bli nedtur når man kommer ut, og så angrer man på at man ikke bare ble igjen på vorset i stedet, for det er jo det som pleier å være morsomst synes jeg.. i hvert fall når man har samboer og ikke går ut for å sjekke gutter ;)

Jeg har vært på Emil&Samuel kun en gang, og det er ikke helt min stil altså.. kan ikke fordra sånne typiske "meat market".. jeg har inntrykk av at mange drar dit kun fordi det er et typisk in-sted.. Da synes jeg Bjørungs i Parkveien er et bedre alternativ, selv om det også er et litt sånn "sosse-sted"..

 

Gratulerer med nedgang, v05! Det var fortjent!

Og, legg gjerne ut den oppskriften, nordlenning, det hørtes veldig godt ut..

 

Da kan det bli en uke til dere hører fra meg igjen, men ikke fortvil, jeg kommer sterkt tilbake jenter!! Ha en super uke!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

åååååh guriland... og nå snakker jeg ikke verste søndag iform av høyt kaloriinntak eller noe, snarere tvert imot.. har gått/løpt shuttletrafikk mellom senga og doskåla siden kl05 i natt, fyyy f*** så fyllesyk som jeg er idag har jeg ikke vært siden russetiden omtrent.. ligger og kaldsvetter og skjelver og kaster opp hvert 10. minutt, helt fantastisk. nei denne dagen kan dere få billig av meg jenter..:( men bra å høre at dere andre koste dere igår da!! jeg for min del husker nesten ingenting av igår, aner ikke hvordan jeg kom meg hjem en gang ;) tenk at det går an å være så idiot og bli så full,jeg er flauuuu.. jeg tror ifølge noeon venner at mitt åsyn forsvant ved midnattstider så jeg kom meg jo ikke på byen engang! det er tydeligvis vanskelig å vite hvor "grensen går" for hva jeg tålr når det er så sjelden jeg drikker.. og det verste av alt: jeg hadde fotoshoot kl13 idag!! yup.. kunne ikke avlyse heller så jeg måtte bare kaste meg på scootern og humpemeg ned til sentrum (verste scootertur gjennom TIDENE kan jeg fortelle dere).. det var jo ikke kleint i det hele tatt og måtte storme ut av studio for å kaste opp liksom. vanvittig profesjonelt av meg ja.. nei fy faen, nå vil jeg bare synke ned i et hull!! jeg håper i det minste at jeg ikke rana noen 7-11 leftovers denne gangen,haha.. så idag er det null kalorier på meg, null mat,null drikke, klarer ikke se på en brødsmule engang. sånn,nå har jeg fått klaget av meg skikkelig, det var herlig (har nemlig en irriterende samboer her som sier at denne formen er totalt selvforskyldt... SELVFORSKYLDT?!? den vil jeg ha meg frabedt, kan ikke skjønne hva han mener med det........) :D

 

Nordlenning: den drinken din hørtes god ut, får tenke på det til neste gang! (nei vent, jeg skulle jo aldri drikke igjen nei,det var sånn det var ja..)

er så godt å høre at du har kost deg med god mat og drikke uten å få dårlig samvittighet for det! der har vi (eller jeg, skal snakke for meg selv her) virkelig noe å lære. kjente jeg ble inspirert bare av at du skrev at festen var verdt alle kaloriene! så takk, skal prøve å la den innstillingen du har "rub off" på meg!! jeg sliter nemlig veldig med den samvittigheten, men vil jo ikke det!! det må gå an å kose seg innimellom uten at det skal være gæærnt.. :D

 

Kristine: neiii, skal du reise vekk?? du kommer til å være savnet! lykke til med uken og kos deg masse på tur og sammen med kjærsten !!

 

fortsatt god søndag da dere... (grav et hull til meg please..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile når jeg leser om helgeopplevelsene dere har hatt, ser ut til at vi er flere om å hive innpå med drikke ja, he he! Selv har jeg hatt en super helg, storkoset meg både med venner og min gamle flamme ;)

 

Ble 2,5 liter øl+ noen sjokoladebiter og litt potetgull i går. Matinntaket var det svært dårlig med så jeg tror nesten kaloriene på kvelden reddet dagen faktisk. Idag har jeg spist 1 baguette med laks og eggerøre og drukket te med sukker til frokost. I kveld ble det derfor litt chilinøtter og 3 stykker med grandiosa til middag/kvelds. Trenger noe godt dagen derpå og dette passet bra idag. Kalorimessig tror jeg nok ikke det er noen krise, men jeg har bare gått kanskje 1,5 time idag, så det får bli min rolige kosedag dette :(

 

Silversook: Fylleangsten har nok de aller fleste vært borti, det samme gjelder vel fyllesjuka.. he he he. Grusomt når det står på, ingenting frister mer enn å aldri, aldri mer drikke igjen. Pussig hvor fort man glemmer slike dager da :D Håper du føler deg bedre igjen i kveld!

 

Nordlenning: Høres ut som du slo ut håret og storkoste deg! Det viktigste er at du koset deg og at du ikke føler dårlig samvittighet, man skal kunne ha det gøy og være sosial uten å henge med nebbet dagen etterpå!

 

Kris83: Ha en flott tur i høstferien!

 

Skrives i morgen jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

God tur Kris!! :-)

 

Hehe, stakkars Silver. Det er grusomt å være så fyllesjuk! Jeg håper virkelig du føler deg bedre nå. Men godt å høre at vi er flere som har vært på fest!

 

Dagens glad-nyhet: Som dere vet har jeg jo ikke noe treningstilbud her jeg er i praksis, så trening må jeg bokstavlig talt gjøre for egen maskin.. og treningssenter-avhengig som jeg er er det da veldig tungt å få trent. Men i dag var det ingen unnskyldninger! Solen strålte, jeg hadde intet annet på programmet og jeg var ikke fyllesjuk. Dermed var det bare å skifte på seg treningsklærne og komme seg ut.. jeg jogget opp på en utrolig fin, stor haug. Oppå der var det vanvittig fin utsikt! Jeg så fjell og hav overalt, og jeg jogget mellom sauer som beitet. Nydelig! Og veldig deilig følelse i kroppen etterpå. Håper god-været fortsetter så jeg kommer meg ut igjen.

 

Ønsker dere alle lykke til i den kommende uken, STÅ PÅ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Så bra at du kom deg ut i naturen Nordlenning;) det hørtes jo helt nydelig ut!! hørtes faktisk veldig mye hyggeligere ut enn et svett treningssenter,hehe..

 

jeg har endelig kommet meg etter gårsdagens katastrofeform, nå har jeg akkurat kommet hjem fra 4,5timer med koreografering - tid for kveldsmat og et par bra tv-serier som er nylig lastet ned:) herlig!

håper dere har hatt en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en aktiv dag idag, har fått trent 1 time og i tillegg gått tur i 1,5 time :D Føles veldig godt!

 

I går gikk jeg veldig mye på jobb, gikk i tillegg 40 min tur/retur jobb og over 1 time på tur, kunne med god samvittighet sitte i sofaen resten av kvelden da. Spiste litt chilinøtter og drakk ett glass tab extra, litt feil på en mandag da, vet jo at nøtter er full av kalorier, men hadde spist såpass lite i forhold til trim så tenkte det var greit, får håpe det ;)

 

Ellers lite nytt å fortelle herfra. Jogging er godt for kropp og sjel, hadde jo en fin tur forrige uke, men det ble med den.. hm.. kanskje jeg prøver igjen denne uken? :( Velger fort dvd i stedetfor, men tror nok variasjon er fint for trimmen og motivasjonen i tillegg.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Så flink du er, v05! det var mye gåing :) rask gange kan være vel så bra som jogging (hvertfall rolig jogging) og spesielt hvis det er oppoverbakker! det at du har fått i deg litt nøtter er bare positivt!! selvom det er kaloririkt så inneholder det jo veldig sunt fett, og dette fettet er jo faktisk fettforbrennende! ("ondt skal ondt fordive" er det ikke det man sier:p) samme med avocado også, jeg spiser mye av det men innenfor det daglige inntaket da selvfølgelig.. og både det og nøtter er jo mettende og veldig sunt! tror mange bare har lett for å tenke at "åja, men nøtter er jo kjempesunt så det kan jeg spise så mye jeg vil av".det er vel kanskje der feilen skjer.. alt med måte :)

jeg har hatt en ganske ok dag jeg og, først 3 timer med koreografi/dansing imorges, så 8 timer med aktiv jobbing.. og så bar det rett til fashion awards i oslo, så det har vært en psse lang dag! er klar for å ta kvelden.. snakkes imorgen da dere, ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag ettersom jeg nå går på nattevakter og derfor ikke får muligheten til fredagsveiingen som dere andre gjør :) Vekten viste altså 62,4 og jeg har da gått ned 600 gram siden lørdag. Veldig fornøyd med dette etter en helg ute på byen.

 

Idag blir det nok en ekstra langtur ute ettersom solen skinner og i tillegg blir det 1 times dvd trening. Får jo bare veldig lyst til å fortsette når man ser vekta gpr nedover og kroppen strammer seg inn.

 

Silversook: Ja du har rett i at nøtter inneholder sunt fett, må si du har mye peiling på kosthold og sånn. Hva spiser du om dagene? Synes det er så interessant å høre hva andre spiser for å få nye tips :) Tror nok gjerne jeg kunne vært mer variert i kosten, blir ofte mye av det samme og dermed litt småkjedelig.

 

I går vant jeg en stor pose med sjokolade på ett lotteri på jobben, vet dere hva jeg klarte å gjøre? Jo, jeg ga det bort :) Jippi! Enda jeg var litt småsulten og vanligvis kunne spist en god del allerede på jobben! Hurra! Man føler seg bra etter en sånn avgjørelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

fy søren så flink du er!! GRATTIS!! du må jo være i syvende himmel nå,hehe.. det er så sykt lykkerus når man ser at vekten går nedover! jeg skulle også veie meg idag men vekten funker fortsatt ikke på treningsenteret (har ikke vekt hjemme..), og nå blir jeg smågal for jeg har ikke veid meg på tre (!!) uker! uææhhhh... panicking.. :)

 

hva jeg spiser ja.. hehe, nå kommer dette til å bli et nytt langt innlegg for jeg blir aldri ferdig når jeg snakker om mat,haha.. velll, jeg prøver å variere så godt det går, så ikke kroppen skal komme i sånn "mat-rutine" at den liksom vet på forhånd hva den skal få.. leste her om dagen at mange som spiser veldig sunt men likevel det samme hver dag, faktisk kan oppleve at forbrenningen går ned, fordi kroppen blir "vant til" hva den skal få og hvor mye energi som trengs til å forbrenne det, og så er det ett eller annet som skjer slik at den bruker mindre og mindre energi på å fordøye det (øh, det tror jeg var dårlig gjenfortalt,men jeg hang meg litt opp i det fordi jeg følte meg litt truffet,hehe)

Som nevnt tidligere så spiser jeg ikke raske karbohydrater (brød, ris, pasta, poteter..).. hvis jeg først unner meg den type mat så spiser jeg hvertfall rugbrød eller fullkornspasta osv. Det er jo veldig viktig med karbohydrater, så*jeg er helt imot å kutte ut noen form for matgruppe.. men jeg spiser mye grønnsaker (og litt frukt såklart) så jeg får i meg det jeg trenger av karb. derfra, for det meste. Med unntak av frokost, da lager jeg en røre av litt rugmel/fullkornsmel, 2 eggehviter, vann(/el litt skummetmelk), kanel og kardemomme, og så slenger jeg det i vaffeljernet eller stekepannen og drysser litt frukt på toppen. (blir bare rundt 150kcal!) perfekt som frokost før trening! og hvis jeg har veldig lyst på noe søtt (en kveld for eksempel) så tar jeg litt sjokoladesaus over og da smaker det som en fantastisk dessert!

Hvis jeg har hatt harde styrkeøkter så drikker jeg en YT-drikk rett etterpå for å få i meg proteinene og karbohydratene som trengs for musklene etter trening;) hender jeg lager meg havregryn (el havregrøt) til frokost også, kutter opp litt epler og litt banan og har litt lett syltetøy oppi, og strør kanel over.. et måltid man hvertfall holder seg mett av en god stund!! ellers blir det rugsprø med lettpålegg.. f.eks magerost med en kalkunskive og litt avocado oppå, da har man den perfekte sammensetning av karb,protein og fett!

 

Spiser mye kylling- og kalkunfilet sammen med grønnsaker.. og avocado som sagt!:) hender jeg lager meg en omelett som jeg tar med på jobb for å ha til lunch.. ett helt egg, en eggehvite (alle kaloriene i egget er i plommen - ett helt egg har ca70kcal men hvis man tar ut plommen har den bare 15kcal,ble veldig glad da jeg fant ut det!) og så litt skummetmelk.. og så slenger jeg oppi det jeg har i kjøleskapet av passende ting.. purre,skinke,osv.. spiser veldig sjelden ost (type norvegia osv), men unner meg det en gang i blant!

Hvis jeg er ekstremt sulten til middag så lager jeg en forrett av noen asparges med skinkeskiver som jeg ruller rundt..og salt og pepper:) det er kalorifattig men metter ganske mye så jeg slipper å risikere å overspise middag.. prøver egentlig å spise kun 1-ingrediens-mat.. som grønnsaker,frukt,magert kjøtt osv.. ting som ikke er "laget" rett og slett!

ellers er jeg veldig svak for lettbrus (eeelsker cola zero,solo super og mozell light..) men prøver å la det bli med helgene.. det er jo kalorifritt, men prøver å spise/drikke minst mulig aspartam og andre dritt"stoffer".. så jeg drikker kun vann (og kokosvann - supersunt og veldig bra for kroppen!!) og grønn te (må derimot ha litt melk i teen - og det har jeg hørt "ødelegger" de positive egenskapene til grønn te....hrmff...) og så,min store svakhet i hverdagen: chai latte! åååh,nammm.. så jeg unner meg det ganske ofte, under den daglige "melkerasjonen".. det er rundt 150-200kcal, men jeg drikker den som et mellommåltid, den metter jo litt.. det er min lille last jeg ikke har tenkt å*kutte ut.. derimot, det beste jeg vet i hele verden er sjokolade (og ALT som har med sjokolade å gjøre - brownies, mousse, sjokomelk, muffins, osv osv OSV) men det er noe jeg så og si aldri unner meg (med fåå unntak) så den chai'en tviholder jeg på. NOE må man kunne unne seg..

men jeg må si at jeg er imponert over at du ga opp loddgevinsten din!! jeg hadde vært kjempestolt etter en sånn bragd! (klapp på skulderen!!)

 

nei,kanskje jeg skal gi meg for denne gang, så jeg ikke skriver hull i øynene deres,haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mye spennende da! Synes frokosten virket veldig fristende, noe helt annerledes enn det jeg spiser. Kokosvann.. hvor kjøper du det? Jeg holder meg også unna lett produkter fordi det inneholder aspartam, har lest mye om det og forstått at det slettes ikke er så ufarlig som det ble sagt. Føler meg bedre med vann og drikker bris til middag o.l.

 

Du virker veldig mye mer kreativ i matveien enn meg, man ser at du er mye mer flink til å spise variert og samtidig få de næringsstoffene som kroppen trenger. Kjenner jeg ble litt inspirert ja :) Selv går det stort sett i knekkebrød og rugsprø med magert pålegg, normal middag og noe frukt innimellom. Spørs om jeg må skrive handleliste idag og ta en butikktur for å fylle opp kjøleskapet med litt annet.

 

Jeg har vært på nattevakt og hadde ett ekstremt søtsug.. det var såvidt jeg sprakk på e sjokolade som var tilgjengelig.. var helt ekstremt altså. Nesten jeg måtte ta en tur innom her og bare skrive det, he he. Klarte meg i går kveld, men spørs i kveld da. Kjente fort på tankene "kanskje jeg skal ha dette som kosedag?" o.l. Kjenner meg ikke helt klar for å sprekke ennå, faktisk så ble det slik at jeg våknet idag tidlig og hadde drømt at jeg sprakk.. huff da, kanskje litt hysterisk? :) Det jeg gjorde da jeg veide fram og tilbake var at jeg tenkte på det vi har skrevet om her, støttet hverandre, kjent på godfølelsen av å ha mestret noe osv. Hjalp faktisk veldig bra!

 

Hva skal dere i helga da? Jeg skal jobbe.. men samtidig blir det også tid til både tur og trening ettersom jeg jobber nattevakt.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

CREDS til deg som klarte å unngå den fristende sjokoladen!! BRAAA :)

jeg syns sånt kan være helt vanvittig vanskelig - greit nok hvis jeg er hjemme og på steder hvor det ikke eksisterer (out of sight - out of mind!) men hvis jeg er på venninnekvelder eller på*jobb e.l, og det står en skål fremme med noe fristende så blir jeg nesten stressa av det.. da blir jeg så opphengt i å hente frem viljestyrken til å la være å spise det - og det går så langt som at jeg nesten ikke klarer å kose meg lenger! Men jeg prøver også alt jeg kan å fokusere på den lykken man kjenner i ettertid, den totale mestringsfølelsen man får når man har klart å stå over! og ikke minst så prøver jeg å visualisere at jeg faktisk spiser sjokoladen, og deretter følelsen jeg får etterpå.. og den "angrefølelsen" er så fæl at når jeg fokuserer på den så pleier det gå greit å avstå..! jeg henter frem den følelsen jeg har inni meg når jeg legger meg for å sove om kvelden - hvordan jeg kjenner meg (både til kropp og sinns!) etter en god dag - eller etter en dårlig dag hvor jeg kanskje har gått på en "smell" eller to.. og den følelsen og dårlige samvittigheten som gnager i meg etter en sånn dårlig dag, den er faktisk ikke verdt de sjokoladebitene (som varte i hele 30 sekunder, etterfulgt av "HVORFOR I H****SPISTE JEG DEN?!? argh!!")

 

Egentlig så spiser jeg aldri usunn mat foran folk.. foran venner,familien osv.. det er akkurat som jeg tviholder på å være den sunne personen de ser meg som, og da nekter jeg å "face defeat" ved å bli svak foran dem.. det er jo helt teit, men det hjelper meg faktisk til å klare å la være.. så hvis jeg først en sjelden gang unner meg en liten sjokolade e.l, så gjør jeg det i fred og ro og helt for meg selv..

jeg er vel en smule hysterisk jeg også, hehe, men jeg har foreløpig ikke drømt at jeg har skeiet ut da :) (godt det bare var en drøm da,eller hva??)

 

Kokosvann ja, det finner man virkelig ikke over alt nei.. men jeg har funnet en liten matvareforetning i sentrum som heter "VIKA MAT" (bor du i oslo foresten? såfall så ligger denne rett ved chat noir/saga kino, rett rundt hjørnet ved burger king der..) der har de en del produkter som jeg pleide å kjøpe i usa som jeg aldri har funnet i norge før.. deriblant kokosvann! det er en veldig liten foretning, nesten rart at de - av alle! - har dette..

 

vel, det hørtes kanskje ut som jeg spiser veldig variert, jeg PRØVER - men ikke alltid like flink.. pleier å kjøpe meg den samme salaten til lunch nesten hver dag, men den er så utrolig god så jeg klarer ikke la vær.. den inneholder kalkunfilet, avocado, salat/agurk/tomat/paprika/rødløk/gulrot, pinjekjerner, kikerter, soltørkede tomater... den er bare nydelig!! men jeg kutter ut focacciabrødet som hører med da (jeg må alltid be om at de IKKE legger det med, for hvis jeg må sitte å se på det ferske nybakte brødet gjennom hele lunchen uten å "få lov" å spise det så klarer jeg jo ikke nyte salaten..da vil jeg bare ha det dumme brødet, hahah.. samme problemstilling som med sjokoladen..)

 

jeg syns det er en god ide at du tar deg en tur på butikken å handler inn litt andre matvarer ja! :) kjekt å ha en del grønnsaker liggende i kjøleskapet, er man sulten på kvelden så er det ingen sak og bare kutte opp diverse og ha litt sunn dressing over - både mettende OG inneholder tilnærmet null kalorier.. (da gjelder det selvfølgelig ikke å ha disse nydelige soltørkede tomatene og slike ting oppi da.. men man kan jo blande i litt skinke for eksempel! og alle disse "JA"-grønnsakene er jo nesten kaloritomme..)

 

jeg har vært på musical ikveld, utrolig bra.. uansett hvilken forestiling jeg går på her i Oslo så er det alltid masse kjentfolk på scenen - folk jeg gikk sammen med i utdanningen, så det er alltid moro å se.. men så skulle jeg jo gjerne vært med selv og da,hehe..

Imorgen har jeg FRIIII og det skal nytes!! skal ikke trene engang (annet enn å gå en lang tur i høstsolen) før jeg skal til bestekameraten min på vors på kvelden.. jeg,derimot (etter sist helg) skal holde meg laaangt unna alkoholen.. blir kvalm bare av tanken på min forrige søndag,dæven døtte...

på søndag har jeg en lang dag med rehearsals men skal dytte inn litt ekstra trening hvis jeg har overskudd igjen på kvelden.. er det fint vær så kanskje man skal ta seg en tur rundt sognsvann eller noe?

 

Du får kose deg på jobb (så godt det går) - stå på*i kampen mot sjokoladen,hehe..

 

Og Nordlenning, tok du også høstferie eller er du bare opptatt på sykehuset?:)

 

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei kjære venner!

 

Veiedag i dag, veldig positivt resultat! -ned 1,6 kg på én uke! Men jeg tviler på at det holder seg slik gjennom helga. Får faktisk faren og broren min på besøk, og jeg regner med det blir endel kos. Men jeg håper neste uke blir bra igjen, og at tallet jeg så i dag vil komme tilbake til meg. Målet nå er bare å holde vekten til neste veiing, kan jo ikke gjøre det for drastisk heller :)

 

hehe... klokken er nesten tre på natten nå.... jeg tok med meg pappa ut på byen! Gøy for meg, kanskje ikke like gøy når jeg ser på vekten neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Nordlenning, ned hele 1,6 kg! Er jo bare helt super duper fantastisk :) Grattis!

 

Silversook: Må bare krype til korset og tilstå... jeg sprakk i går kveld, jeg spiste en kvikk lunsj.. ikke bare en liten bit, men hele altså... klarte ikke å motstå, føltes nesten som at den ropte på meg "spis meg, spis meg, spiiiiiis meg!!! ".. ja, dårlig unnskydning, jeg vet det :)

 

Jeg tror kroppen hadde behov for noe søtt eller var det bare hjernen som spilte meg ett puss? hehe. Angrer ikke så veldig faktisk, men det var rart å sitte der med sjokoladen. Følte liksom at jeg spiste i smug og hev innpå.. he he.

 

Nye fristelser i kveld, men skal stå i mot.. tror jeg hvertfall.

 

Var på butikken idag og i handlekurven gikk alt det vanlig.. lærer aldri. Var innom en snartur etter å ha besøkt min gamle flamme som nå er min "nye" flamme, yeyyy.. herlig! Bør absolutt prøve noe nytt og gjett hva, idag glemte jeg atter en gang havregryn og cottage cheese, aaaarggghh..

 

Bor ikke i Oslo nei.. men skal holde øynene og ørene åpne for hvor kokosvann kan finnes i disse trakter.

 

Hvor mye kalorier er det i foccaciabrød forresten? Har spist det som lunch før i tiden med parmaskinke og diverse, nyyyydelig. Hadde mine mistanker om at det var mange kalorier i det, men aldri funnet ut av det.

 

Stikker straks på atter en nattevakt..

 

Ha en super kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Gratulerer Nordlenning!! det må være en fantastisk følelse!! utrolig bra :)

 

v05, når du førsk skulle spise noe så er ikke en kvikk lunch av "verstingene" akkurat.. en vanlig kvikk lunch er vel rundt 40-50 gram, altså rundt 250kcal.. så det er jo ikke så ille! og man er nødt til å kunne unne seg noe innimellom eller så kan man risikere å sprekke skikkelig på ett eller annet tidspunkt! det er det jeg prøver å fokusere på nå, i forhold til tidligere hvor jeg har gått og sultet meg, og ikke latt meg selv få spise noe som helst, før jeg til en slutt (i en deppet stund) har hivd innpå med masse dritt.. det er mye bedre å være sunn i hverdagen og heller unne seg litt i moderate mengder med jevne mellomrom!! og det legger man ikke på seg av heller.. om man har en dag innimellom hvor man spiser litt ekstra så får kroppen bare en forbrenningsboost, så det kan faktisk virke positivt!

 

Vanlig focaccia kan variere ganske mye kalorimessig fordi det er forskjell på oljeinnholdet i forskjellige oppskrifter.. det er hovedsaklig laget på hvetemel og masse olje, så noen varianter kan være ganske kaloririke.. men ellers ligger det meste av brød (både loff og grovere typer) på rundt 250-300kcal pr.100gram, dette gjelder vel focaccia også (noen ganger mer, alt ettersom..) her inne på vektklubben ligger det faktisk en foccacia-oppskrift av det litt sunnere slaget, hvor den lages med grovt mel.. der er kaloriinnholdet 240kcal pr.100gram, slett ikke så aller verst..

parmaskinke er veldig sunt hvis du skjærer bort det synlige fettet! den inneholder masse proteiner og over 40% (!) av det sunne fettet.. hvis du tar bort det synlige fettet inneholder den ca 130kcal (pr100g), men hvis du ikke tar bort fettet så er det omtrent det dobbelte.. det er jo derimot ganske mye salt i den type skinke/spekemat og det er jo egentlig ikke så bra.. hvis du vil spise det i hverdagen så dropp focacciaen og ta det på et knekkebrød med litt pesto over, det er kjempegodt!!

 

hvis du ikke klarer å "bryte ut av vanene" i matbutikken så prøv å tenke på å kjøpe mere grønnsaker uansett.. og kanskje litt flere sunne påleggstyper.. da kan du i det minste variere det du har på knekkebrødet, og kanskje kutte opp litt grønnsaker og bare ha ved siden av.. eller kjøp mere frukt og lag en stor fruktsalat du kan ha stående i kjøleskapet et par dager! fint å ta med en liten porsjon til nattevakten?

 

jaja dere, ha en strålende søndag!! :)

 

-Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...