Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest silversook

..så var vi dobbelt så mange! Velkommen til deg også v05! :) Vi veier nøyaktig det samme (var også 63,8kg sist jeg veide meg), jeg tenker meg ned til 57-58kg, det er hvertfall målet! høres ut som du er flink med treningen og maten så da er nok målet ditt på 60kg i god sikte!!

 

Kristiiiine, du MÅ SPISE FROKOSTEN DIN!!!! :) vil aldri lese igjen at du har kuttet den ut, hehe.. (må bli streng her..) Bare klæsj to egg og litt skinke eller grønnsaker i en panne til en omelett eller noe, det går fort som bare det og så er det en bra proteinrik start på dagen :) Dagen min idag har vært relativt grei, trente halvannen time imorges og så har jeg jobbet hele dagen etter det.. så mandagen er i box, tirsdag er neste utfordring! Imorgen tror jeg faktisk det blir rundt 5 timer med trening, må begynne koreografien for neste jobb.. må stå på ekstra denne uken for å ta igjen for lørdagen..buhu..

 

Nordlenning: høres ut som samboeren din er akkurat som min, han har også helt vanvittig forbrenning (ufattelig provoserende!!) han kan spise hva han vil uten å legge på seg et gram.. men nå har vi vært sammen i snart 5 år og jeg har iløpet av denne tiden klart å få han til å forstå de "helsemessige fordelene" med å bare spise sunn mat (fornøyd med at jeg til slutt fikk til det!!) og så har jeg gitt så og si "forbud" mot å ta med seg usunn mat og snacks inn i huset for da klarer ikke jeg å*motstå heller!(hvertfall ikke alltid..) Er ikke så kult å ha filmkveld og så sitter han med potetgull og sjokolade og så sitter jeg der med min grønne kjipe te,haha..

Når det gjelder trening så trener jeg også veldig mye på senter, varierer mellom 4-7 dager i uken, i tillegg til at jeg er danser så jeg trener dans 3-4 dager i uken i tillegg.. Jeg trener faktisk ikke så mye utendørs, annet enn litt joggeturer og gåturer, så jeg skjønner at du er litt frustrert over utfordringen til vinteren! Hadde jeg hatt plass til det i leiligehten min så hadde jeg investert i en ellipsemaskin så jeg kunne trent på den hver morgen for eksempel.. eller til favoritt tv-programmet! Jeg trener en del styrke hjemme også, det kan jo gjøres hele året rundt, gjelder bare å ha dispilinen til å presse seg like mye som man ville gjort på treningsenteret! kjøp inn et par vekter så er man langt på vei.. Finnes det ikke noe alternativt til treningsstudio i Lofoten da? Har de noe dansekole eller noe sånt? Kanskje det finns noen idrettsklubber eller noe som tilbyt noe form for trening som du kanskje syns kan være spennende?

Ellers er det vel bare å kle på seg 8 lag med ull og dun og komme seg på fjellturer gjennom vinteren også:)

 

Lykke til med morgendagen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nordlenning

Nydelig svar Silver.. Friskhuset finnes en mil unna, men av to grunner er ikke det noe alternativ for meg; For det første har jeg ikke bil, og bussene går en gang i skuddåret. For det andre skal jeg bare være her til jul, og det er en helt sinnsyk månedspris når man ikke kan binde seg 12 mnd. Har vurdert det, siden jeg har blitt så avhengig av studio, men har innsett at det ikke lar seg gjøre. Ingen andre treningstilbud her heller forresten.. men jeg ser lys i tunnellen! Vi er flere i samme båt, og vi har snakket om å få til noen felles treningsøkter. På sykehuset er det en fysioterapi-gymsal, så vi skal møtes og trene der.. kanskje jogge ute først, og så trene styrke sammen i gymsalen. Jeg fikk faktisk akkurat melding om at første økt blir i morgen, så det virker jo lovende :) Ellers blir det jo veldig mye gåing/jogging på jobb også.. så jeg ser på det som litt trening også!

 

Siden Kristine lurte, kan jeg jo fortelle at jeg er på 5.året på medisinstudiet, og er derfor i praksis i 4 måneder nå. Gøy å endelig få leke litt lege etter å ha sittet på forelesninger i fire år :)

 

Og noe jeg brenner for: FROKOST!! Jeg kan ramse opp hundre grunner til hvorfor frokost er viktig! Selv er jeg så avhengig av frokost at det nesten er plagsomt.. klarer ikke engang dusje før jeg har spist. Da blir jeg fysisk dårlig! Så bare legg deg til den vanen med en gang Kristine! Jeg skjønner at det kan bli for dårlig tid om morgenen, men frokosten burde være prioritet nummer én! Kanskje du kan lage noe klart kvelden før, som er enkelt å hive i seg når du står opp?

 

Angående frokost har jeg forresten en favoritt.. jeg deler et eple i små biter og spiser det med cottage cheese og kanel. Hvis det blir for lite mat kan man tilsette en til frukt eller litt lett-youghurt også. Friskt og godt, og man holder seg ganske mett av cottage cheese. Kanel skal jo også være sunt har jeg hørt :)

 

Nå er jeg akkurat kommet tilbake til Lofoten, med badevekta i bagasjen! Har nemlig vært uten vekt de siste månedene, og da er det faktisk litt umotiverende å gå ned i vekt. Man trenger noen konkrete tall som viser fremgang for å holde motivasjonen oppe.

 

Sov godt! Skal fortelle i morgen hvordan det gikk med husmor-trimmen i gymsalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

og en ting til.. noe av det som gjorde at jeg "valgte" denne tråden var at jeg leste at du danser Silver! Jeg har selv danset veldig mye, men sluttet dessverre da jeg begynte å studere. Det var dansetimer nesten hver dag: jazz, moderne, streetjazz og klassisk ballett. Savner det veldig, så jeg kjenner meg litt misunnelig på deg som fortsatt danser! Jeg forstod såvidt at du nå koreograferer ett eller annet? Fortell gjerne mer om din dansende hverdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe glad for at jeg fik henge meg på her, trenger å ha noen å følge for å fortsette her inne på forumet :) Kjedelig helt alene.

 

Frokostdiskusjonen henger jeg meg gjerne med på. Vet at mange klarer å vente med å spise frokost til kl. 12 selv om de er oppe 7 om morgenen. Jeg har aldri fortsått det, jeg er helt avhengig av frokost. Som du nordlenning skriver blir du uvel av å ikke spise frokost, samme her. Blir svimmel og småkvalm. Frokost er ett MUST her hvertfall :)

 

Dagen min har startet fint den, gikk en liten halvtime hjem fra nattevakt og har vært på gåtur i en time. Mer blir det senere for her er det helt herlig vær idag.

 

Har bestilt med dvden "30 days shred". Har dere vært borti den? Jeg trener vanligvis Jane Fonda "Abs, buns and tighs". Knallbra dvd som virkelig lar den nedre kroppen jobbe som bare juling.. he he. Er først oppvarming, aerobicøkt, styrke, aerobic, styrke, aerobic og styrke x 2. Kjører nå begge rundene hver gang jeg trener, dvs 3-4 dager i uka. Annehver dag. Har veldig god erfaring med dette fra før.

 

Hva er deres planer for idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Nordlenning, det er jo kjempebra at dere går sammen og arrangerer felles treninger! da er det for det første vanskeligere å skippe unna, og så er det jo mye mer motiverende og morsommere når man er flere.. Ellers kan du jo gjøre som v05 og prøve ut de videoene hjemme også kanskje? jeg har ingen erfaringer med sånne videoer,men har lest om mange som er utrolig fornøyd med de..

Så kult at du har danset så mye! Men medisinstudiet tar jo opp utrolig mye tid, det vet jeg alt om (bestevenninnen min er også på 5.året), så da er det vel begrenset hvor mye man rekker og holde på med utenom kanskje.. Men det er som du sier, du får hvertfall beveget på deg rundt omkring på sykehuset, det er jo noe:) Jeg utdannet meg til profesjonell danser/musikalartist, det var ikke planen, men det var sånn det ble,hehe.. så jeg jobber freelance så da innebærer jo det noen ganger å måtte koreografere noen av showene selv.. så den neste jobben jeg skal gjøre blir egenkoreografert, så nå surrer hjernen døgnet rundt :)

 

jeg er også frokostavhengig.. var aldri sånn før men de siste årene har jeg ikke klart meg uten.. og det er jo bra for det er jo så viktig, så KRISTINE, IDAG HÅPER JEG DEN GRØTEN BLE LAGET??? hehe..

de gangene jeg hopper fra senga og rett ut i joggetur så spiser jeg frokosten etterpå.. men da er det aldri mer enn 30-45 minutters turer, og aldri noe styrketrening eller noe sånt.. men da merker jeg at jeg presterer ganske dårlig, så noe spurting blir det virkelig ikke!

Jeg ikte frokost-tipset ditt Nordlenning, jeg pleier også å kutte opp epler og strø kanel over, men som kveldsmat.. elsker kanel, og JA, det er sunt :) jeg spiser min fantastiske protein-pannekake til frokost.. 2 eggehviter, 30g fullkornshvetemel,kardemomme,kanel og vann(evt litt skummetmelk).. og så tar jeg litt frisk frukt oppå.. den perfekte maten før treningsøkten!

ellers unngår jeg raske karbohydrater, spiser ikke brød, pasta,ris og poteter annet enn en sjelden gang.. passer på å få i meg karbohydratene gjennom grønnsaker og frukt (og frokosten), og så og spise masse proteiner og sunt fett (avocado, cant get enough!).. Kristine og jeg kjører vel egentlig ganske likt "mat-opplegg"..

Hvordan spiser dere, v05 og Nordlenning?

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu ble det ikke havregrøt da! :) Klarte ikke å presse i meg mer enn 5-6 skjeer, men det er da en start! Regner med at det er en vanesak, og kroppen vil venne seg til frokostvanen etter hvert..

 

Sånne treningsvideoer er ikke så dumt.. men jeg føler meg liksom så dum, for vi har tv-en i stua, og der har vi stooore vinduer som vender ut mot gaten i borettslaget.. så det blir ikke så mye tøy og bøy midt på stuegulvet for min del vaffal... hehe

Men det er jo faktisk ganske motiverende å kunne ta treningsøkten hjemme, så slipper man "dørstokkmila" også :) Jeg har hørt mye bra om "30 day shred", tror den er ganske tøff! Søkte den opp på Youtube, og det så ganske bra ut. Jillian Michaels er jo helt rå! Rart å tenke på at hun også en gang var litt chubby.. det er håp for alle!!

 

Det ble litt snakk om cottage cheese og annet godt, og da må jo jeg også komme med en av mine favoritter til frokost (når jeg har tid altså!) eller lunsj. Havregrøt med cottage cheese. Det er knallgodt. Bare lager grøten og rører i noen skjeer cottage cheese før man spiser. Da blir det mer smak i grøten (jeg elsker cottage cheese!) og den blir passe temperert til å spise.

 

Stå på, chicas!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hehe.. fysio-salen var stengt og det var ikke mulig å få tak i nøkkel. Så vi ryddet unna bord og stoler på det store møterommet på medisinsk avdeling og rigget opp ipod+høytalere. Jeg startet økten med et 20-minutters aerobic-program jeg hadde forberedt, og så var det ei anna som ledet oss gjennom 20 minutter hard styrketrening etterpå. Hadde jo ikke noe utstyr, men man kan faktisk gjøre utrolig mye uten! Så der lå vi da. Tre svette medisinstudenter/turnusleger på golvet på møterommet. Håper ikke de som var innlagt på psykiatrisk avdeling i etasjen under ble enda mer gærne av å høre på trampingen :) Så konklusjonen er at det ble en veldig bra trening til tross for svært få hjelpemidler.

 

Tja, hvordan spiser jeg? Jeg følger ingen spesiell diett, og lever vel mest etter "alt med måte"-prinsippet. Prøver som dere å kutte ned på karbohydratene, men brødskiver eller knekkebrød er bare så utrolig praktisk, så det blir jo litt av det, spesielt i lunsj/matpakke-sammenheng. Men til de andre måltidene prøver jeg å spise proteiner, sunt fett og grønnsaker/frukt.

 

På morgenmøtet i dag kom dagens første utfordring (altså bare en time etter jeg hadde stått opp!), for der var det kake. Men det var faktisk ikke vanskelig å stå over, for jeg var så trøtt at jeg hadde ærlig talt ikke lyst på noe søtt, ville bare drikke kaffen.. men over til et nytt tema! Jeg blir så frustrert når folk ikke vil ta et nei for et nei. Hvorfor må de se rart på meg, og spørre hvorfor jeg ikke vil ha kake?! Kan jeg ikke bare få lov til å takke pent nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Yeyyyy, Kristine grattis! det var på tiiide;) stolt av deg, det er absolutt en start, bravo! så nå er det bare å KEEP IT UP!!(jeg forventer rapport,hehe) og for å svare på spørsmålet,så synger jeg litt også ja..hadde sangtimer (og også kor) som en del av utdanningen! Norges svar på "Fame" skolen vettu, masse dans,litt sang og litt drama;) syns sang er kjempegøy jeg også, men ikke såå gøy når man må synge på audition foran et bord fullt av seriøse regissører og directors som bare sitter å stirrer på deg med tomme blikk:p

Og Nordlenning, jeg er IMPONERT over at dere kom dere gjennom treningsøkten uten særlig "ressurser", det er jo dritbra!! da er det bare å fortsette å kjøre på og ha det som en fast rutine!(psych ward i underetasjen får bare bli gærne!)

Og vet du hva, neste gang du takker nei til kake så VÆR STOLT av det!! om folk ikke skjønner greia så er det deres problem,det har ingenting med deg å gjøre. sannsynligvis er de bare piss sjalu fordi du har viljestyrken til å takke nei, noe de tydeligvis ikke har. så hvis de vil starte dagen med å stappe i seg 1000 kalorier, så la dem for guds skyld gjøre det - send dem rare blikk tilbake da vel!! åh, sånn blir jeg irritert på ass.. MIND YOUR OWN FREAKIN' BUSINESS!!! (får jeg lyst til å skrike..) så gratulerer til deg som sto over kaken, (de andre slet sikkert med blodsukkeret etterpå, serves them right!!) og hvis noen tilfeldigvis skulle SPØRRE hvorfor du ikke vil ha den kaka, så er det jo bare å si det som det er da, "jeg spiser ikke kake i ukedager" eller noe lignende, de kommer sikkert bare til å syns det er beundringsverdig! alt annet er jo ulogisk. la dem bli feite sier jeg. (åii så*aggresivt hjørne man var i ikveld da gitt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

det siste innlegget der kom to ganger og jeg vet ikke hvordan jeg sletter det? hm. fikk gå inn å endre og skrive dette istedet, det gikk. så her er et fantastisk uinteressant innlegg til dere. lykke til med morgen dagen da dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis i uken, sånn ca ;) Jeg er ganske enkel og muligenes lite oppfinnsom når kommer til hva jeg spiser til frokost. Spiser en sjeeeelden gang havregrynsgrøt, med sukker da faktisk. Vanligvis går det i 4 stk rugsprø med mager leverpostein, agurk og grønn paprika. Andre dager blir det 3 stk wasa sport knekkebrød med enten mager prim eller mager smøreost, skinke pålegg på toppen og agurk f.eks. Drikker alltid ekstra lett eller skummet melk til. Kunne nok vært noe mer oppfinnsom i påleggsveien, blir som oftest "det enkle er ofte det beste" holdning og holder meg til det. Gode frokosttips mottas gjerne! Skal prøve cottage cheese med havregrynsgrøt, hørtes godt ut!

 

Kjenner meg så igjen nordlenning når det kommer til det å si nei takk til kake. Samme skjer meg hvis jeg takker nei til noe usunt i jobbsammenheng. Hvorfor skal du ikke ha? Bare ett lite stykke? Du må jo smake, bla bla bla. Blir dritt lei!! Virker som det er alfa omega og gnafle i seg usunt. Tror nok de som skeier ut titt og ofte og i tillegg kanskje har litt dårlig samvittighet for det får litt bedre samvittighet hvis alle andre gjør det samme. Typisk tankegang. Vet jo selv når jeg koset meg stort sett hver eneste dag med noe, det var alltid godt å høre fra andre "det er jo lov å kose seg"... ja, ikke sant?? Godt å ha bedre kontroll der nå hvertfall, he he.

 

Kris83: Hadde med stor sannsynlighet også droppet å tøye og bøye foran hele nabolaget hvis jeg hadde slik utsikt :( He he! Kan være ett alternativ å trene på dagtid da eventuelt, når ikke man ser så tydelig hva folk holder på med inne midt på dagen! Idag er det ny treningsøkt for meg, kjenner meg ikke heeeeelt klar for det ennå, men må man så må man.

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Kristine: eller trekk for gardiner/persienner!! ;) jeg har ganske godt innsyn fra naboene i min leilighet også men jeg trener der masse for det, bare stenger for vinduene!

ny dag da dere, nå skal til jeg til elixia en tur,men er syykt trøtt.. B-menneske til 1000.

HAVE A GOOD ONE :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på noe jeg må fortelle.. Det ble snakk om dette med å si nei takk til kake, og om hvordan folk rakker ned på deg og så videre.. Irriterende! MEN, jeg opplevde faktisk noe enda mer spesielt en gang jeg var på en kafé på et kjøpesenter. Jeg kjøpte en kaffe latte med lettmelk (som jeg alltid gjør) og så spurte jeg hun dama bak disken om de hadde is som var litt lettere enn vanlig (fordi jeg vil unngå skikkelig fløteis). Og da bare kikket hun på meg og omtrent ropte ut: Er DU på slankern?? Du trenger vel ikke det? Hva f**n har hun med det å gjøre??? Skjønner hun ikke at alle ikke digger å stappe trynet fullt av usunn mat til enhver tid? Skikkelig frekt. Jeg bare tøyset det bort, men da jeg fikk tenkt på det i etterkant, angret jeg på at jeg ikke sa: Nei, men det er faktisk NOEN AV OSS som liker å spise nogenlunde sunt! (Hun var ganske chubby..) hehe.. for ei kjerring!!

 

Velvel.. kanskje det blir innkjøp av persienner på meg da.. har tenkt på det siden vi flyttet inn (for 3 mnd siden), men har ikke fått rotet meg til det. Så nå har jeg bare trukket for gardinene, som er hvite og tynne. De slipper inn lys og er litt gjennomsiktige, så man ser ikke rett inn, men vil nok se noe hvis man går forbi rett utenfor.. (stuen vår er på gateplan)

 

Skulle ønske jeg også var mer oppfinnsom i matveien.. men først og fremst bør jeg vel være fornøyd med å spise frokost i det hele tatt.. så får vi ta variasjonene etter hvert!

 

Have a good one ;)

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Litt av en historie,du. Enkelte sier de mest utrolige ting til folk de ikke kjenner . Man kan få bakoversveis av mindre!

Synes vi bare skal fortsette med å spørre etter magrere og sunnere produkter; det kommer alle til gode.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Takk for at du joinet meg i det aggressive hjørnet Silver! Og din historie Kristine kjenner jeg meg også igjen i. Jeg har tenkt over noe mange ganger.. hvorfor må noen folk reagere sånn på at man takker nei til godsaker og spiser sunt? Av og til føler jeg nesten behov for å skjule det fordi enkelte personer stiller inngående spørsmål og gir uttrykk for at det er teit å være opptatt av mat/trening.

 

Er det tabu å slanke seg?? Selvfølgelig er det ikke det når man er tydelig overvektig, da syns bare alle at du er flink. Men når man ikke er tydelig overvektig, når man bare har 5-6 kilo for mye... da synes ikke folk at det er så positivt lenger. Jeg tror problemet skyldes flere faktorer. For det første er man da kanskje i samme vektklasse som mange andre, og disse "andre" slanker seg ikke. Hvis de ser at en i samme vektklasse som seg slanker seg, føler de kanskje at de også burde det, og reagerer på en negativ måte... ok, dette var litt vanskelig å forklare, det gav mye mer mening oppi hodet mitt.

 

Hva tror dere om dette?

 

Og Kristine, jeg har en historie jeg også! Jeg har en venninne, og hun har i flere år vært veldig misfornøyd med sine ekstra kilo. Hun spiser sunt og trener mye, men går ikke ned i vekt... jeg vet hun syns dette er veldig frustrerende. Men poenget er at da jeg for 2 år siden gikk ned i vekt merket jeg at hun trakk seg unna meg. Jeg måtte til slutt ta det opp med henne, høre hva som var galt. Og da kom det frem at hun rett og slett var sint på meg fordi jeg klarte å gå ned i vekt mens hun ikke klarte det. Dette er som sagt to år siden, og i sommer fikk jeg høre igjen at hun var så lei av at hun er større enn meg. Vanskelig situasjon det der.. hun gav meg faktisk dårlig samvittighet for å ha klart det! Nei, vet du hva.. da ble jeg ganske oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlenning: Det høres kjipt ut! Men jeg skjønner også på en måte at hun blir både oppgitt og sjalu. Hvis hun har prøvd og prøvd.. og så kommer du og får det til med en gang!! hehe.. Men likevel, DET skal jo ikke gå utover vennskapet! Da hadde det jo vært mye bedre om hun kunne ha bedt om noen tips og hjelp til å komme igang selv. For selvfølgelig hadde du sikkert stilt opp og hjulpet så godt du kan!

 

Og jeg er enig i det andre du skriver.. jeg tror faktisk at i våre dager er det et sånt press på å være sunn at mange ikke klarer å henge med, og da går de i forsvarsposisjon når de ikke klarer å være "like flink" som andre! Det er vaffal alltid sånn på jobben at hvis noen har med kake og tydeligvis har skikkelig lyst på, så må de liksom få med alle andre, ellers føler de seg "dårligere" enn de som ikke spiser.. og da kan de komme teite kommentarer. Og enig igjen, dette VAR vanskelig å forklare! hehe ;)

 

Sweetpeah: så hyggelig at du stakk innom! Håper du kommer igjen :(

 

Jeg er så stolt over at tråden vår har blitt så travel! Hadde jeg aldri trodd da jeg startet den..

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei dere!!

 

I morgen er det Torsdag.. eller "siste dag før veiedag" som den også kalles for noen. Så skulle bare ønske dere lykke til! Hold ut, minn deg selv på hvorfor du vil dette og vær stolt av deg selv som gjennomfører dette! Da skal dere være fornøyde på fredag uansett, for dere gjør det beste dere kan. Ingenting er bedre enn det.

Keep smiling! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har vært veldig flink idag, for første gang på lenge har alt gått etter planen! Så i morgen skal også gå smooth + fredag, for som jeg har nevnt tidligere skal jeg i bryllup på lørdag, og kjolen er vakker men noget trang over brystet.. så håper at jeg i hvert fall ikke holder vann og sånn den dagen, for da kan det bli tungt å puste.. hehe

 

Er du med på veiing på fredag også, v05? Hva med deg, sweetpeah? ;)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

jøssenavn,her var det kommet mye innlegg siden imorges!! :( er moro at det har blitt travelt her inne ja,hehe..

jeg syns det er latterlig, LATTERLIIIIIG at folk i det hele tatt gidder å komme med kommentarer på noe som helst hva angår mat. det er enhver persons egen avgjørelse om de vil spise kake/godteri/(you name it), eller ikke?! jeg sier det igjen, jeg er overbevist på at de som spiser selv og føler behov for å prakke på andre også - bare er misunnelig for at de selv ikke har noe viljestyrke til å takke nei til usunn mat. Og som dere sier - en form for forsvarsmekanisme!! jeg blir så forbanna, jeg ELSKER virkelig usunn mat - sjokolade, smågodt, ferske bakevarer, pasta, brød - men jeg spiser det jo ikke for det, og da jeg faktisk syns det er hardt og vanskelig nok å takke nei til det i utgangspunktet, så skal noen i TILLEGG gi meg crap fordi jeg ikke spiser det!? men som jeg sa - neste gang dere takker nei - så gjør det med stolthet! det trenger ikke bety at man er på SLANKERN bare fordi man ikke spiser det, det handler om å bry seg om hva man putter i kroppen, og det handler om helse!! så kan folk bare drite i å legge nesa si i ting de ikke har noe med!! apropos dette så var jeg på*kino ikveld (noe jeg egentlig aldri er igrunn..) og da vennene mine gikk bort for å kjøpe godteri og jeg bare nøyde meg med en cola zero - så ser de spørrende på*meg og sier "åhh,skal du være sånn sunn igjen nå a??" men jeg bare flirer det bort og sier noe sånt som "jeg tror jeg fikk i meg nok i helgen" (som jeg forøvrig gjorde,hehe) eller noe lignende.. og så er det ikke noe mere med den saken.. men hvis fremmede folk skulle begynt å kommentere (sånn som hun på cafeen!!) og så høylytt (!) i tillegg - da tror jeg at jeg hadde blitt rimelig pissed.. greit at venninner kan slenge ut en kommentar her eller der - det bryr jeg meg ikke noe om for jeg vet at de respekterer det, men fremmede mennesker kan virkelig spare seg for kommentarer. VIRKELIG.

sånn, da var nok et aggresivt innlegg unnaskrevet ;) PUH!

 

Grattis med en godt gjennomført dag Kris, nå er det er bare å fortsette! regner altså med at du fikk i deg frokost idag igjen!

dene uken har så langt gått i et sveip syns jeg, har 10 trimpoeng sålangt, alt går i ett! og maten har det gått bra med, bortsett fra at jeg har spist litt brød idag..:D jaja,en sjelden gang får det gå, sålenge det er innenfor kaloriene jeg skal ha i meg..

jeg fikk jo ikke veid meg sist fredag så jeg mannet meg skikkelig opp til å gjøre det imorges - men vekten var fjernet fra garderoben! (og jeg som var så forberedt på mental breakdown,haha) så jeg håper den er på plass til fredag!

nordlenning, du som har dratt med deg vekten nordover: husk å ta cm-mål også da! Kristine og jeg har pratet en del om det - ofte kan vekten stå stille, men går man ned i cm så vet man at det går riktig vei for det! for ingenting er jo så demotiverende som en stillestående vekt når man føler man gir alt!

 

Nordlenning og V05, hvor mange kalorier ligger dere på sånn daglig?

 

jaja,nå stuper jeg til sengs, snakkes imorgen da dere, og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Ja, har tenkt det samme.. at det hadde vært lurt å måle centimeterne altså. Har ikke noe målebånd for hånden, det ligger også hjemme. Husket bare badevekta da jeg reiste, men skal vurdere sterkt å kjøpe et nytt her.

 

Ja, du lurer på mitt daglige kalori-inntak. Godt spørsmål. Det lurer i grunn jeg også på. Da jeg leste gjennom tråden deres den første dagen la jeg merke til at dere kan de fleste næringsinnholdene utenat, og har lett for å regne over hvor mange kalorier dere får i dere. Jeg har ikke å lært meg den tellingen riktig ennå. Har til nå bare valgt sunne alternativer, stoppet å spise når jeg er passelig mett, spiser hver 3.-4. time, unngår snacks og andre enkle regler. Så jeg kan faktisk ikke svare på det spørsmålet.. Burde sette meg bedre inn i det. Er sikkert lett å spise for mye (eller for lite) hvis man ikke har kontroll på hvor mange kcal det faktisk er i maten(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere dette med å få kommentarer om at man slanker seg eller liknende. I fjor, fra januar til april gikk jeg ned 15 kg og var super fornøyd. Jeg var streng med hva jeg spiste, trente mye og gikk fine turer, noe som da bidro til at slankingen faktisk gikk ganske så lett. Det ble en livsstil og jeg trivdes med meg selv, selvtilitten var på topp osv.. I begynnelsen ble det mange kommentarer som at jeg hadde gått ned mye, om jeg slanket meg, hva jeg gjorde for å klare det osv. Stort sett fine kommentarer om hvor flink jeg var. Etterhvert ble det "å, så du spiser du også ja", "er du syk", "du må snart stoppe denne dietten nå" bla bla bla.. vet dere, jeg ble sprø.. Og ikke minst ble det slik at jeg begynte å frykte at jeg så sykelig tynn ut. På det meste var jeg nede på 58,7 kg og ja kanskje kler jeg 60 kg bedre, men det er jo min sak å bedømme. Ble så fortvilet at jeg snakket med mine nærmeste venner og familie om dette.

 

Nå har jo kg kommet sakte på igjen, så jeg ser vel ikke syk ut nå mer? ;) Spent på om det kommer nye kommentarer ettersom jeg går noen kg ned i vekt, for det skal jeg jo :( Bare måtte skrive denne historien etter det som ble skrevet om sjalusi av venninnen din Nordlenning og kafèdama di Kris83. Skjønner ikke at folk tar seg til rette å sier slikt høyt, jeg hadde syntes det var pinlig. Tror nok som du Silversook sier at folk får dårlig samvittighet for at de kanskje selv sliter med at de spiser usunt og derfor vil at andre skal gjøre det samme for å føle det bedre selv.. helt klart noe i det.

 

I går ble det 1 time dvd for min del, idag har dagen gått i etter, vært på nattevakt og møte noen timer på formiddagen, ble 30 minutters tur etter kurs og en liten time på sofaen. Snart er det ny nattevakt for min del.

 

I helgen skal jeg treffe en gammel flamme, wow, kjenner sommerfuglene allerede. Wish me luck :D

 

Forresten: Ligger muligens på 1400-1500 kalorier daglig.... og blir vanskelig med veiing ettersom jeg er på jobb i morgen etter natten, spiser frokost og drikker kaffe der før jeg går hjem, så vekten vil ikke stemme da.. lørdag kan jeg veie meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble frokost idag også, toast og kokt egg ;) Føler meg flink! Håper på å ha gått ned noe i morgen til veiing.. Får håpe vekta er på plass på treningsstudioet ditt, silver, så du også får rapportert. Ekstra spennende siden det er 2 uker siden sist veiing :(

 

v05: Jeg opplevde akkurat det samme som deg sist gang jeg klarte å gå ned 10 kg. Jeg fikk kommentarer om at jeg ble for tynn og at jeg ikke måtte gå ned mer.. til og med hun ene instruktøren på Elixia kommenterte det, selv om hun var syltynn selv! Herremin.. men vi på denne tråden er i hvert fall enige om at alt er bedre om man bare kan la andre få lov til å lykkes. Jeg skal aldri kommentere andre på den måten, det kan jeg love dere!

 

Nordlenning: hvis det fungerer for deg å ikke telle kalorier, men heller lytte til kroppen, vil jeg anbefale at du fortsetter med akkurat det! Det er så lett å begynne å henge seg opp i disse kaloriene, så om du klarer det like bra uten, er det supert synes jeg :D Kroppen vet veldig godt hva den trenger, bare vi klarer å lytte til det den forteller.

 

Okei, da er det kveldsmat her i gården!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...