Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Slippe

En deilig dag, altså!! Strålende sol, en lang tur, studietur til gartneren og masse tips (and quite a bit shopping) til bakhage-prosjektet.

 

Det ble minst 600 i differanse i dag, ikke verst på en helgedag. :D

 

Stø kurs fremover nå, så..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Slippe

Jeg kom meg ut til morgensola klokka 06.10 i dag, og gikk 50 minutter tur. Utrolig deilig start på dagen, i allefall når været er som i dag!

 

Nå : Hektisk og masete dag på jobb, men jeg tok meg tid til å legge inn dagens måltidsplan. Jeg er mye mer trofast mot planen når den er lagt på forhånd og helt konkret, så nå er det ingen unnskyldning!

 

Forventet differanse er -500 i dag.

 

Ha en strålende dag, der ute! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg slutter ikke å la meg imponere over at du kommer deg ut på tur så tidlig om morgenen! Flinka :D

En dag skal jeg jammen prøve meg på noe lignende. Kanskje sykle til jobben....? Hmmm...

 

Ha en superflink og godt planlagt dage videre - det er jo nøkkelen! Og alltid ekstra drahjelp i å ha lagt inn alt på forhånd, "jukselysten" min blir i hvert fall mye mindre av det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

He he, jeg imponerer meg selv også, Ninjastar, er stadig like overrasket over at jeg karrer meg ut av senga en helt time før jeg egentlig må... :lol:

 

Jeg er ikke ferdig ekspert på forskning og slikt, men mine empiriske data kan lede mot følgende hypotese : Trim tidlig på dagen øker forbrenningen.

 

Jeg har jo en ny slagplan så jeg veier meg ikke enda, men jeg er temmelig sikker på at jeg er på vei nedover og at det føles som det går lettere av nå, akkurat som i høst før morgenturene opphørte.

 

Gammel erfaring sier det samme; det var når jeg sluttet å gå barna til skolen at vekta tok et kvantesprang oppover... :blink:

 

Det er en bra ting å notere i Den Store Kloke boka! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAA B) Nå har jeg endelig funnet den optimale nøkkelen for min målgang! :D :D :D

 

Jeg har mange ganger skrevet at jeg skal dit eller dit på vekta, men NÅ har jeg bestemt at jeg gjør det motsatt : Siste innspurt startet lørdag og den fortsetter til jeg er fornøyd - og som jeg meldte i går så er det kun småjusteringer før jeg egentlig er veldig godt fornøyd!

 

Først DA går jeg på vekta, og det tallet som lyser mot meg da, se DET er min TRIVSELSVEKT. Nå skal jeg definere min trivselsvekt ut fra godfølelsen og speilbildet!

 

Det var deilig, jeg har lurt i månedsvis på hvordan jeg skulle sette sluttstrek... ;)

 

Lurt! Tror nok vi alle har en tendens til å henge oss mye opp i tall og vekt. Lett å glemme at trivselsvekt ikke er selve tallet, men at det er der vi kan trives med den kroppen vi har. Jeg har satt min trivselsvekt til 50, mest for å ha noe å jobbe mot, men jeg er åpen for at det kan justeres med tiden. Og synes det er en god ide å legge vekk vekta litt i den siste fasen så man kan fokusere på hvordan man føler seg fremfor hva vekta sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det ble en rimelig grei dag i dag også, 50 minutters rask tur i dag tidlig, en tur til fotballbanen for å se sønnen i aksjon + hagearbeid i kveld = forbruk 2150.

 

Inntaket ble litt høyt, men det har vært helt ok balansert mat, så jeg klokker inn på -500 kalorier.

 

Jeg satser på å gå tur i morgen tidlig også, men egentlig burde jeg stå opp "styggtidlig" for å jobbe.... Hmm....mye lur tankevirksomhet en kan gjøre når en går, sant???

 

Da blir det nok tur ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hoi! Bra helg?

Er du klar for en uke med superfokus?!

 

Et kjapt overslag i dag viser at hvis jeg klarer 0.6 kg ned pr uke, er jeg i mål med normal BMI innen utgangen av juni. Sikter mot det!

 

Men først skal mai overvinnes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallooooo? Bare lurer på om alt står bra til med deg :) Hvordan går det med ikke-veie-seg-planen?

 

Jeg forsvinner på kurs de neste to dagene og skal gjøre mitt ytterste for ikke å ramle ned i dessertbuffet til lunsj, smågodtbuffet og hvetebakst til pausemat. Seriøst, på Clarion Gardermoen har de faktisk smågodtbuffet... Men de har heldigvis grønnsaker med dipp, også! Uansett, livet her inne på GR-forumet hadde vel vært innmari kjedelig uten en utfordring eller tre :P

 

Ha en fin uke videre og hold hodet kaldt hvis alt er stress og travelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg er på messestand denne uka og det er totalt katastrofe med tanke på mat. TOTALT! Lenge mellom måltider, tilfeldig meny..... I tillegg lite turer om morgenen, småspising av kjeks og twist...

 

Huff, men forrige uke var veldig god trim-messig, og neste uke kan bli like bra, så jeg henger i ;)

 

Kos deg på kurs, Ninjastar, de har generellt GOD buffetmeny med mange muligheter for gode valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Fingeren er stukket i jorda

 

og jeg må bare innse at den siste uka har vært en katastrofe. Men det er jo fremover som gjelder, så her er min plan som er kort og enkel og kan oppsummeres i ett ord :

 

NAZIKONTROLL

 

Ha en super uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Timene går og jeg er foreløpig helt uten abstinenser etter alle vaflene jeg klarte å spise mens jeg stekte vafler på messa lørdag og søndag. For ikke å snakke om twistbollen som stod ved siden av vaffeljernet.... :unsure:

 

OhMyGod, går det an å bli mer fjern.... men nå går alt etter planen og jeg er supermotivert for gode valg i dagene som kommer, også 17.5 og 60-års laget på lørdag og hele neste uke da jeg er på farten og.... :)

 

Det står ikke på utfordringene, det står på det som sitter mellom ørene. Akkurat NÅ føles det som at hodet er på rett plass! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det står ikke på utfordringene, det står på det som sitter mellom ørene. Akkurat NÅ føles det som at hodet er på rett plass! :P

 

Signerer den... jeg har unnagjort to dager på kurs (dessertbuffet...vin...pausekaker) og ett stk utdrikknigslag forrige uke. Nå venter 17. mai og konfirmasjon denne uka. Seminar og hyttetur neste uke.

 

Vi får bare trekke pusten, og planlegge-planlege-planlegge de dagene vi er på farten.

 

Og hvis vi klarer...planlegge litt rundt den usunne maten vi vet kommer.

Jeg vet f.eks at vi får rømmegrøt og spekemat dit vi er bedt på 17. mai. Jeg elsker rømmegrøt (ref. grøtdiskusjon vi hadde med MajaS, som btw vi ikke har sett på lenge?), så én tallerken blir det. Men jeg håper at jeg kan kompensere med lavere inntak resten av dagen, og forhåpentligvis med en ekstra trimtur.

 

Men med hodet på rett plass, er det utrolig hva vi får til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det står ikke på utfordringene, det står på det som sitter mellom ørene. Akkurat NÅ føles det som at hodet er på rett plass! :P

Jeg også signerer denne! Å slanke seg når ikke hodet er med - ja, det er vanskelig det! Føler mitt er mye mer med denne gangen enn forrige gang jeg prøvde meg på kurs - denne gangen er ting generelt lettere grunnet endringer jeg har gjort i livet mitt (f.eks ny jobb), og da kjenner jeg at humøret er bedre og motivasjonen også mye bedre. Rart med det der. Så får det så være at jeg i et øyeblikk av utilregnelighet fylte og tømte ikke ett, men to fat kaker (fordelt på to dager, vel og merke) da jeg var på seminar med jobben. Jeg fikk faktisk abstinenser etterpå! Etter lang tid hvor det søteste jeg har spist er rosiner og suketter i teen kjente jeg et enormt søtsug etter disse to dagene. Når det er sagt er dette den eneste utskeielsen jeg har hatt siden jeg begynte på kurs denne gangen, alt annet jeg har spist/drukket av ting man egentlig ikke skal ha har vært kalkulerte risikoer i forbindelse med veldig spesielle anledninger.

 

La oss krysse alt for at vi klarer å fortsette med nazikontrollen og slippe flere vaffel(eller kake)abstinenser! Ha en fin 17. med magre pølser i grove brød! Eller noe sånt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tittet innom for å si god 17. mai :)

Jeg har langhelg nå, og det er ekstra herlig ettersom vi har konfirmasjon på søndag. Det var disse utfordringene det ikke manglet på, da...

I morgen får vi kose oss, men med måte! Det er i hvert fall planen. Det er bare at det er litt ekstra krevende å ha en idiotsikker plan når man ikke vet hva dagen bringer, hvor vi ender opp og hva som blir servert hvor...:rolleyes:

Men de sunne tankene skal i hvert fall bli med ut. Og med litt hjelp av en trang bunad, skal jeg nok ikke få glemme det, heller. Hehe B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei, jenter! :D

 

Krusmynte, du har vært kjempeflink! Det er en naturlov som sier at man skal gå på en liten smell en sjelden gang... det er vel det vi lærer av, sant? ;)

 

Bunad, ja - min er litt i største laget nå, faktisk! Den var ny i 2004, og jeg skal seriøst få sydd den inn til høsten. Tanken om at jeg ved å sy den inn kan risikere å måtte sy den ut igjen, streifet meg kun et kort øyeblikk. For det skal jeg jo IKKE måtte gjøre på denne siden av 60-årene i allefall ;)

Flott å ha trang bunad som en korreks på vekta også, det gir litt push på motivasjonen hver vår fremover, he he...

 

Jeg er glad og fornøyd, har noen svin på skogen i det siste, men de er i ferd med å bli omringet og fjernet fra min skog nå, og motivasjonen er i tråd med målsettingen : To veldig flinke uker nå, så skal jeg feire mitt eget 40 års lag. Den kvelden skal jeg nok kose meg glugg i hjel med spekemat, potetsalat, vin..... men frem til da er det full kontroll som gjelder.

 

Iiiiiiiaaaahhhh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Korte skritt og små seiere :

I dag har vært en utrolig bra dag matmessig, men sause forkjøla som jeg er, så ble det ingen tur i dag heller.

 

Jeg holder på med 40-års gaven min, 300 m2 hage bak huset som opparbeides fra scratch, og har plantet en masse. De siste plantene kom i jorda i kveld, og med pause etter pause så ble det ikke noe tid til tur... :(

 

I morgen skal jeg tur - retur Troms i en tur som tar 14 - 15 timer fra jeg reiser hjemmefra til jeg parkerer hjemme. Det blir en utfordring med tanke på mat, men jeg putter nå med både bananer og nutrilett-barer i veska, så det skal ikke stå på motivasjonen i kveld i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Heia Slippe :) :)

 

Jeg er endelig ute av konfirmasjonståka nå i kveld, og satser på to flinke uker frem mot bursdagen din :D

 

Jeg som trodde livet skulle bli så rolig etter konfirmasjonen, har i dag fått innspill om jobbreiser både hit og dit i løpet av juni. Brasil og Brüssel på to uker? Det lukter ikke akkurat slanking av sånt noe. Men jeg SKAL! Så det er visst bare å øve seg på å være superflink selv på reisefot.

God tur nordover, nå står vi på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei!

 

Ja, Nickii - det har vært litt stille. For meg så har det også vært stillstand, stillstand i innsats, stillstand i vekt, stillstand i hodet...Det vil si at en dags gode innsats er "kompensert" av den neste dagens inntak...

 

Jeg må innrømme at jeg altfor lett har tydd til unnskyldninger, og dårlig planlagte jobbreiser har ikke hjulpet på. "Oj, nå glemte jeg banan og nutrilettbar hjemme gitt, tar en svele og en pølse til lunch da... "

 

Jeg har allikevel en overordnet håp og en skikkelig tro på at jeg skal finne trivselsvekten før ferien. Jeg vaker like i overkant nå, kunne tenke meg å justere ned noe, men noen dager står jeg foran speilen og føler meg veldig fornøyd!

 

Jeg bruker klær i S og 38, føler meg vel i lette og tynne sommerklær. Det er bare litt "blubb" som står igjen, jeg begynner å bli veldig klar for å ta unna "blubbet" også :)

 

Det har vært veldig lite trening denne uken. Jeg har reist og jobbet og jobbet og reist, men nå er det jo langhelg med alle muligheter!

Det blir morgenturer hver dag nå :)

 

Men først (det er jo alltid noe "først") - i dag har jeg hoppet inn i 40-årene!! Jubalong!!

 

Det har ikke vært den store feiringen, men det ble vaffel på jobb (hele 3 plater faktisk... :rolleyes: ) Kronesis sammen med fotballungene "mine", og deilig hjemmelaget pizza i kveld :))

 

Det hele skal feires skikkelig neste helg, så tanken er "selvsagt" å være superflink i dagene i mellom.

 

Ha en strålende deilig pinse! Og Nickii - du er i gang igjen, håper jeg, så tar vi et skikkelig tak sammen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi, var bursdagen din allerede nå? Trodde det var neste helg, jeg. Gratulerer med overstått!!! Hipp hurra for deg :D :D :D

 

Og vi vet jo alt for godt hvor hard jobbing det er å gå ned ytterligere kilo nå som målet er i sikte. Det krever 100 % fokus, for vi har jo ikke slingringsmonn i det hele tatt lenger. Så da tenker jeg at det er supert å holde på stillstand i de mest utfordrende periodene - og så tar vi grep når vi ser at dagene tillater det best :) Jeg for min del har én uke til før jeg fyker avgårde på langtur med jobben, så den må jeg bruke!

 

Vi ferier pinsen i hytta på fjellet, og legger opp ved, rydder og styrer, og går litt tur innimellom. Herlig i strålende solskinn. I morgen blir det langtur innover i fjellet, hvis vi kommer frem i alt smeltevannet.

 

Ha en fortsatt strålende bursdagshelg - du må jammen ha vært snill i året som har gått, med dette været ;) Husk solkrem B)

 

Stor bursdagsklem fra Ninjastar :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

 

Og vi vet jo alt for godt hvor hard jobbing det er å gå ned ytterligere kilo nå som målet er i sikte. Det krever 100 % fokus, for vi har jo ikke slingringsmonn i det hele tatt lenger.

 

Det er dette jeg synes er tøffest å takle, tror jeg, det at det liksom ikke hjelper å være flink i to og litt slapp i en dag... :(

"Alle" sier at om inntak er mindre enn forbruk, så går man ned - men det er neimen ikke helt sant når en har bittelitt igjen av en lang vei ned i vekt!

 

Koser meg med pinse, går litt tur i varmen, i dag vasker jeg hus ... :blink: ... Jeg skal ha fest neste helg, og nå har huset ikke sett en støvklut på aldri det....

 

Rydder unna vintertøy (he he, får jo straks bruk for det igjen, men...) og kaster. Guttene har gått gjennom skuffer og skap på rommene sine og har sortert og kastet, og så tatt turen til besteforeldrene på hytta.

 

Det betyr at mannen og jeg er alene hjemme i kveld. Hvor ofte skjer det??? Det er sikkert mer enn et halvår mellom hver gang det skjer, så da hoster vi frem noe god vin og lager god mat i kveldingen. Tenkte jeg skulle prøve å lokke han med på en tur når det ikke er så varmt lenger. :)

 

Kos dere masse til fjells, Ninjastar, så går vi løs på noen hverdager til uka!

 

Takk for gratulasjoner, inngangen på 40-årene kunne ikke vært bedre :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fest denne helga? Regner med du har hatt nok å henge fingrene i! Kos deg masse med feiring :D :D

 

Jeg har forresten satt meg som mål å bli ferdig til ferien om åtte uker.. Nå er det på tide å flytte snart, kjenner jeg :) 3 kg til, så skal jeg erklære meg ferdig. Gleder meg til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ja, i helgen var det feiring og fest - det var kjempetrivelig å samle alle mine "beste" på ett og samme sted!

 

Men NÅ er det 5 uker igjen til ferie, og jeg har en skikkelig ambisjon for disse ukene! Ikke bare en ambisjon, den følges av en skikkelig motivasjon og lyst til å ta et skikkelig tak for å finne tilbake til den fasongen jeg hadde for noen uker siden.

 

Jeg har tygd ut en 5-ukers plan, fortsatt med mål å finne trivselsvekt uten å veie meg underveis. Jeg har tro på at det er måten jeg best finner målet på, har en tendens til å bli altfor opphengt i 100-grammene ... :/

 

Jeg kom til den erkjennelsen som har fungert så mange ganger tidligere i denne prosessen : Det er bare å GJØRE! Så det gjør jeg nå ;). I dag hadde jeg min første seier : Lunchbuffet der jeg kunne ha boltret meg i mye godt : Jeg endte med en salat med et stykke brød til. Yey!! (mange små seiere blir fort en stor).

 

Jeg har også "banned" alt som har med sukker å gjøre. Ikke noe godteri før ferien! Jeg skal unne meg et glass vin eller to på helga - det er min "belønning" for vel gjennomført uke.

 

Jeg vet at de første dagene etter et stort sukkerkalas vil bli ganske tøffe, jeg må "avruses", men det kommer til å gå helt fint!

 

Jeg vet også at jeg er enormt sulten etter slikt fritt inntak, så jeg tillater meg noe mer mat de første tre dagene, så er det 1400 kcal om dagen deretter. Helgene maks 1700.

 

Har gått til innkjøp av en "detox" - kur, Supermat detox fra Biopharma, skal ta en slik "dose" hver morgen for å hjelpe til med prosessen med å få ut vann og "grums" fra kroppen.

 

Ååh, det er så deilig å ha tatt grep igjen, og den franske rivieraen kan bare glede seg når jeg kommer spradende i trivselsvekt og med "ny" mage ;)

 

Hvem sa i et innlegg "Jeg tenkte bare på hvordan jeg var før, og jeg visste at dit ville jeg aldri igjen!". TAKK!!! Det var triggeren som fikk hodet mitt på plass :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Oi - hvilket inspirerende innlegg! Kjenner at jeg ble glad og motivert av å lese det...

 

Uttalelsen 5 uker til ferie fikk meg til å tenke "heldiggris" - så gikk det opp for meg at det er jaggu samtidig som jeg begynner på min... Er riktignok 6 uker til jeg reiser, men likevel! Det gir meg hele 6 uker til å jobbe hardt for å se mest mulig minus på vekten innen avreise. Tror jeg må legge en slagplan mens jeg er ute og går tur i regnet i ettermiddag....

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gratulerer så mye med overstått dag ! :)

Hørest utsom du har hatt det topp ! :) :) BRA

 

Jeg har kommet akkurat dit du er nå. AKKURAT det som du siterte der om att jeg ikke vil tilbake dit jeg var før, trigget meg også litt.

OG jeg vet att jeg kan viss jeg vil, og jeg VIL VIL VIL ha godfølelsen, god samvittighet, og føle meg smekker i sommer ( smekker kommer jeg nok aldri til å bli..., men smekkrere enn andre sommre.. :rolleyes: )

Så jeg er også klar til ett ta frem til ferien !

Om 3,5 uke er det bryllup til søsteren min, den den dagen skal jeg stråååle sammen med henne :)

Vel en uke etter det reiser vi til Spania og etter spania skal vi på cruise... Så det er mye å se frem til fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...