Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Så bra at tanna er bedre:)

 

Jeg har vært på joggetur i kveld! 13.8 km, det er godkjent innsats! Og kveldsmaten ble ikke helt nok her i gården, heller - så jeg unnet meg en teskje prim (lettvarianten) etterpå, bare 8 g og nok til å dekke "kosebehovet" til tekoppen min;) Noen ganger må bittelitt kos til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Så flink du er ! :D

 

der skrev vi jammen til hverandre på akkurat samme tid :)

 

Hærlig att tannen er bedre, i kveld kommer jeg til å sove kjempe godt ! :)

 

og ja, litt kos må vi ha. Jeg sliter litt i kveld. Vil ha mer mat, og ikke minst : POTETGULL....... Say no more ! ;)

Men står imot !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 1,2 kg ned! Holder med deg i at sommeren er fin for å holde vekten, litt må man jo kunne kose seg med når været byr på grillmuligheter og vin på verandaen sene kvelder. Hadde vært rimelig skrekkslagen uten veiing i 2 måneder, men det er jeg sikker på at du kommer til å greie helt fint, du som er så flink! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Sto imot godtesuget i går, og ble belønnet med nytt lekkert tall på vekten i dag, og der sto ikke 73 tallet :D

Veiedag neste onsdag, så jeg har mange dager til å gjøre denne uken kjempe bra !

 

I dag er det (ENDELIG) sol ute, og det kribbler i beina etter å komme meg på en fjelltopp ! Men ingen mulighet, hjemme alene med barna,og burde hjelpe til å ordne til ett bryllup om jeg klarer å ordne barnevakt. Mannen skal på kamp, på VIP tribune. Gjett om jeg er misunnelig da ! :)

 

Ha en flott torsdag !

Det er sannelig snart helg, Igjen !

 

Og ingen tannverk, hææærlig ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto imot godtesuget i går' date=' og ble belønnet med nytt lekkert tall på vekten i dag, og der sto ikke 73 tallet :D

Veiedag neste onsdag, så jeg har mange dager til å gjøre denne uken kjempe bra !

 

I dag er det (ENDELIG) sol ute, og det kribbler i beina etter å komme meg på en fjelltopp ! Men ingen mulighet, hjemme alene med barna,og burde hjelpe til å ordne til ett bryllup om jeg klarer å ordne barnevakt. Mannen skal på kamp, på VIP tribune. Gjett om jeg er misunnelig da ! :)

 

Ha en flott torsdag !

Det er sannelig snart helg, Igjen !

 

Og ingen tannverk, hææærlig ! ;)[/quote']

 

 

JIPPIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Æsj altså !

Denne uken har vært en haaaard uke !

Føler jeg har prøvd å stå imot hele uken, jeg vil ha mer mat hele tiden...

Trodde ærlig talt jeg var avvent med dette tullet nå, men nei da... :cool:

Det er bare å innse att det blir knall hard jobbing fremover også, for ikke å gå opp igjen.

Nærmer meg normal BMI, det er jammen hærlig !!

Og jeg likver virkelig godt livet som "slank", så det er bare å stå på videre.

I KNOW.... Men det føles litt tungt en gang i blandt...

Så var det sagt..

 

Bryllup til en av venninene mine i morgen. Jeg har balet med att jeg ikke skal drikke vin, pga da får jeg en oppgang på vekten. Men hallo !! En av mine aller nærmeste, og en vennine jeg har hatt siden jeg var 5 år gifter seg ! Og jeg stusser på om jeg skal drikke vin, og virkelig kose meg.... SELVFØLGELIG skal jeg ha vin. Forhåpentligvis bare en gang hun gjør dette ! ;)

Så får det bare være att vekten går opp 1 kg..... Og den skal av igjen i løpet av uken !

 

Ha en flott helg damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Selvfølgelig skal du drikke vin i morgen!! Helt enig - noen anledninger er rett og slett for store:)

 

Og etter en litt tung uke, tipper jeg det blir bra med en fest! Kos deg masse med både vin og venner:D

 

Og kanskje blir neste uke litt lettere!! Selv om det er tungt, er du jo uansett råflink om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Håper du koser deg bigtime i bryllup, med både det ene og det andre, både i glass og på fat ;)

 

I morgen er vi igang igjen vet du.

Jeg har bestemt meg for å jobben med litt kvaps og en kilo eller 2 fram til ferien så jeg er med deg.

 

Kanskje ikke du orker de helt store skjerpelsene akkurat i morgen, men mandag, da er du shipshape igjen, ikke sant???

 

Klem fra smom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gårsdagen var super ! :)

Kjempe kjekt, med mye god mat og drikke.

Drakk mindre enn en flaske vin, så slapp heldigvis å bli "syk" i dag !

Gårsdagen ble full av god ord, og mye skryt ang vekttapet mitt. Litt kjekt, når man har pyntet seg opp osv å få så mye skryt ! hehe

Helgen har det bare blitt rot mat messig, og null trim.... ;)

Er inne i en laber trimperiode kjenner jeg...

Ser bare sånn fram til ferie, sol og SOMMER !

Kroppen skriker etter sol !

I morgen er det sjerpings igjen.

Er spent på vekten, da jeg er tom for batteri.... hehe !

 

Ha en flott søndagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlig med sånne fine fester inniblant:) Og for en bonus å være i god form på søndag! Ekstra gøy med fine tilbakemeldinger om "ny" kropp, det gir skikkelig boost, synes jeg!

 

Er du tilbake i business i dag, eller? Klar for ny uke?!

 

De periodene hvor jeg sliter med treningsmotivasjonen, sier jeg til meg selv at jeg i hvert fall skal gå tur. Helst en kort hver dag, for å holde kroppen i gang. Ikke trene skal ikke ikke bli en unnskyldning for å sitte stille - NOE skal jeg gjøre.

 

Det virker noen ganger;) Og har jeg først tatt på meg trenignstøy og kommet meg ut, hender det brått at jeg vil jogge litt likevel:)

 

Jeg lengter også etter sol... Skikkelig sommersol, hvor man kan ligge i bikini i hagen og lese bok og svette og tenke at "nå er det egentlig litt for varmt". Etter et par kalde somre på rad, satser jeg på at det blir bedre dette året:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg er tilbake !

Men sliter litt med motivasjonen, IGJEN ! hehe :)

Mannen blir borte ett par dager, og med 2 små så blir det alltid litt ekstra stress.

Skal arrangere barnebursdag på onsdag, så dette kan bli en hard uke...

 

Enig ! Bare man kommer seg ut, om bare en liten tur så hjelper det på.

Skal komme meg på trening i dag, i alle fall om barnevakten går i boks...

I morgen er det dugnad i barnehagen ( igjen...), så der må jeg også ha barnevakt. Og da blir det såvisst ingen trim etter det.... :cool:

 

Men mandag, og vann nntaket er i alle fall godt i gang.

Deilig salat til lunsj i dag, så det blir bra !

Hverdager de liker jeg jo ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag har jeg vært såååå trett...

Dagen var skikkelig tung på jobb, og jeg hadde mest lyst til å ligge på sofaen å sove etterpå ( og spise gotterier... ;) )

Men jeg slet meg på trening. Først joggetur så badminton.

Og i dag har jeg virkelig jobbet for de 1050 kcal som jeg har forbrent !

Veldig veldig fornøyd, mtp hvordan dagsformen var i dag.

Spiser en salat til kvelds, og er fornøyd med dagen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Den er jammen fæl, den følelsen, når alt man vil er å ligge på sofaen i lag med et halvt kilo snop:p

 

Men da føles det jo desto så mye bedre når man likevel sliter seg ut på trening. Superflink, er du:);)

 

Her i gården kom plutselig livet i veien for treningen, med legevaktbesøk med bonusbarnet i kveld. God timing at far dro på jobbreise før i dag.. Men alt gikk bra, og treningen satser jeg heller på å gjøre i morgen!

 

Kos deg med salaten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar - det er rart hvordan livet på en eller annen måte presser seg på og legger seg midt i veien for planene våre. Da er det godt å tenke på at om treningen forsvant ut av bildet i går er det mulig å putte den inn igjen veldig snart!

Du nærmer deg jo målet med stormskritt nå, så gøy ;)!

 

Elisabeth - ser at motivasjonen som var laber klokken 10 i går formiddag økte betraktelig utover dagen, selv med trøtt og sliten i kroppen. Er jo superbra at du sto i mot og gjennomførte - det er vilja si det :).

 

Jeg er på vei ut døren for en kjapp joggetur, egentlig bare for å løse opp litt i stive muskler og å sette i gang forbrenningen (og få vannet som kroppen samlet på etter det bittelille vinglasset jeg unnet meg i går ut av systemet).

God tur til meg og ha en super dag dere andre også!!

 

Klem fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

!!!!!

Travel dag...

Og avsluttet med ikke ett, ikke to men 3 !!! sjokoladekakestykker..... ;)

Var hjemme 45 minutter etter jobb. Ordnet til rundstykker som jeg hadde med på dugnad, fikk i meg og lillegull mat, så rett til barnevakten med lillegullet.

Var på dugnad i 3 timer, før jeg hentet begge gullene.

Og i bilen ( ! ) klarte jeg å spise 3 stk sjokoladekake som ungene og jeg skulle dele når vi kom hjem. Så ikke no på ungene, og MYE på meg..... Blir flau over meg selv .... :)

 

Jaja, spist er spist osv....

Bare å sjerpe seg.

I morgen er det veiing, og 72 tallet må jeg nok se leeenge etter....

IRRITERENDE når man klarer å stå imot kroneis og vaffler på jobb, og er så fornøyd med meg selv.... Skammer meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kom gjerne med tips til hvilken pulsklokke jeg skal invistere i ! ;)

Ninjastar nevnte en Garmin Forerunner 210, Kan ikke finne den på nettet noen steder. Finner bare 405. Kom gjerne med deres meninger, hva er bra, hva er dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har aldri skjønt psykologien i det der... Man er sååå flink, for så å skeie ut med én ting, og plutselig har man spist tre?? Hva er det som skjer i hodene våre? Skrur de seg bare av?!

Er det sabotasje underbevisstheten vår driver med? Jeg aner ikke, men noe rart er det.. Skulle ønske jeg forsto det bedre!

 

Skjønner at du blir oppgitt, men nå etterpå får du jo ikke gjort noe mer med det:)

Legg det bak deg og "move on". Ikke la dette ødelegge morgendagen, også!

 

3 timer dugnad, forresten? Imponert!

 

Jeg har forresten bestemt meg for å ta fri i morgen! Siste skoledag for veslesnupp, og da slipper vi å stresse sånn før vi drar inn til Oslo. Blir bra:) Og så skal jeg prøve å være flink med kakene i morgen...;)

 

Pssst: Ang. pulsklokka, så finner du forskjellige nettbutikker som selger den ved å søke på kelkoo.no. Men jeg ser den er ganske dyr i Norge, mellom 2100 og 2300,-

Jeg kjøpte min 410 i USA, billigere der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ser ut til jeg kommer til å bli veeeeelfig god på Hold Vekten, når den tid kommer... ;)

Sillstand forrige uke. 73 blank i dag tidelig..

 

Ble ikke så mye trim som vanlig, men jobber aktivt med att denne uken skal bli bedre !

I dag har det gått i ett sett. Bakt kake, kjeks, muffins, innbakte pølser og pizza snurrer. Blåst ballonger, og dekt bord. Så hev jeg fra meg alt, og tok meg en fin trimtur.

Stolt over å ha trimmet bort 900kcal med gange oppover og jogging innover en dal her... Hærlig, rett og slett ! Og etter all "prøvesmakingen" min før i dag så trengs det.

Må bare bli ferdig med denne dagen her, så er det sjerpings !

Ha en fin onsdag !

Snart helg igjen !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hm, Ninjastar. Flott side den kelkoo, har ikke vært inne på den før.

Kanskje jeg skulle sjekka e-bay også ?? Noen erfaringer ? :)

pulsklokken min datt ut flere ganger på trimtur i dag, blir så irritert !! :mad:

Nei, det blir en ny....

'Mannen mener jeg bør sende den inn til sjekk, men tror ikkje jeg gidder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Er det mulig....

Som sagt oppi her, gårsdagen var travel med full rulle og baking.

I går gikk jeg å småspiste sjokoladekake og pizzasnurrer HELE dagen...

Ble liksom aldri mett... ;)

Forstår det jo nå i ettertid, jeg spiste bare ett "skikkelig" måltid i går. FROKOST.

Alt etter det var bare litt her og mye der osv... resten av dagen. Fikk heldigvis den treingsøkten på dagen i går, men ble nok en + dag allikevel.

I dag er det jonsok, og skodden henger LANGT ned i fjellene, og det duskregner. 10 grader ute... GR !!! Vet ærlig talt ikke om jeg gidder å ferie att vi er ved midtsommer, og att solen snur...IIK ! Før vi har fått noe særlig sommer :)

Så det spørs hvordan det bli i kveld.

Helgen skal vi til campingvognen, og der blir det mye jobbing på mannen, for å løse den fra vinterhagen som står koblet til, for så å ta den med hjem. Nærmer seg tur, så da må vognen hjem for service og klargjøring...

Så det blir nok lite tid til trim i helgen...

 

Diskuterer med meg selv, om jeg skal bare prøve å holde meg der jeg er i stedet for å prøve å gå ned noe mer før ferien. Skulle gjærne vært nede på 72 blank, men i sniglefarten min for tiden så vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg var nettopp på vei innom for å høre hvordan gårsdagen gikk.. Men jeg ser jo det - temmelig lik min, kanskje?! Huff:o Jeg skal i hvert fall skjerpe meg når det gjelder måltidsplanen på slike dager, det er sikkert!

 

Jeg forstår at du vurderer kun HV før ferien!! Jeg for min del skal ikke ha så mye "ferie" i sommer. Vi skal en uke til Vestlandet og en liten tur til fjells, og jeg forventer ikke sol og sommer i det hele tatt. Resten av ferien skal vi være hjemme og pusse opp.

Så min plan er faktisk å forsøke med et slankefokus gjennom sommeren. Jeg har en plan om å snegle meg langsomt ned gjennom sommeren, med enkelte stillstandsuker. Men jeg skal ha fem uker ferie, det er også en grunn til at jeg ikke vil slippe fokus. Det blir for lenge!

Men jeg hadde nok tenkt meg om, jeg også, dersom jeg skulle avgårde på langtur!

 

Det er kanskje bedre å si at man skal holde vekten gjennom sommeren og starte med fokus igjen den dagen ferien er over? I stedet for å ha så fryktelig dårlig samvittighet for hver sommeraktivitet som medfører ekstra spising? Samtidig er det kanskje lett for at man ender opp med å legge på seg hvis man tar fri? Hmm. Dilemma:) Du får tenke på saken gjennom helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...