Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Fredag og veiedag

 

Jeg var veldig spent i dag, etter fire uker med operasjon, magesjau, tilnærmet null trening, forlite fokus på mat osv osv. En real omvei har det vært, disse siste ukene.

 

Dagens vekt 73.4, det er opp 0.2 kg fra forrige uke. Fornøyd med det, for jeg tror jeg var ekstremt dehydrert og tom i kroppen forrige fredag. Dagens vekt er et reelt utgangspunkt for tiden fremover!

 

Nå er planen et par fokuserte uker hvor jeg prøver å komme meg litt lenger ned, men samtidig må jeg snart tenke på stabilisering, også. Snart ny runde i Prosjekt 2, og da vil jeg begynne å øke inntaket :)

 

Ellers er alt tilbehøret til kjolen nå innkjøpt, veske, hold-in underkjole, smykker, neglelakk, sminke, strømpebukse... koster mer enn kjolen tilsammen, haha. Jeg er klar for julebord i kveld! Gleder meg til det, og jeg har alle ambisjoner om å drikke litt vin ;) Dette blir en av de siste anledningene på en stund, så det skal nytes uten et fnugg av dårlig samvittighet :)

 

God fredag til alle som ramler innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Der sier du noe !

Takk for att du minner meg på hvor mye kjekkere det er å finne seg klær nå enn før !

Som du sier er man sååå opptatt av man ikke er flink nok, å kommer seg ned de 2-3-4 siste kg, att man glemmer hva man har oppnådd !

Sikker på att du ser alldeles smashing ut i ny flott kjole ! ( Fikk nesten lyst på en nye selv, MEN jeg skal ha en jeg kjøpte til søsteren min sitt bryllup i sommer, som var driiit dyr for meg å være..Og i tillegg sitter som ett skudd ;) )

 

Syntest det er lurt att du lytter litt til kroppen, og tar en liten pause når den trenger det. Jeg gjorde Ikke det på onsdag, og ble dermed liggende til sengs på torsdag :unsure: )

Og formen, den kommer nok sigende, litt etter litt.

 

Du er så flink å telle kalorier, veie og ha full kontroll ! Kjenner jeg blir litt misunnelig der :) Her er det litt mer på en slump, og det er nok derfor jeg ikke akkurat raser ned i vekt :o

 

NYT kvelden på julebord !! Som du sier, ikke godt å vite når man kan nyte god vin igjen :) Kos deg masse, så tastest vi ! Gleder meg til å høre oppdatering.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg opp litt her, og det er SÅ godt å se Ninjastar-spiriten i full blomst igjen!

 

Herlig motiverende å prøve julebordkjoler, og da får du virkelig svar på hvor flink du har vært! Veldig velfortjent å få sannheten slengt mot deg fra prøveromspeilene - de er jo nådeløst grusomme når vi veier for mye, men jammen er de rettferdige når vi fortjener det motsatte også! :lol:

 

Du - kos deg über-mye på julebord, ta helt av og så sees vi for et par-tre magre fra mandag av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag

 

Ellers er alt tilbehøret til kjolen nå innkjøpt, veske, hold-in underkjole, smykker, neglelakk, sminke, strømpebukse... koster mer enn kjolen tilsammen, haha. Jeg er klar for julebord i kveld! Gleder meg til det, og jeg har alle ambisjoner om å drikke litt vin ;)/> Dette blir en av de siste anledningene på en stund, så det skal nytes uten et fnugg av dårlig samvittighet :)/>

 

Så gøy å lese dette! :D Alt er handla inn, det er så kjekt det, å handle inn til en begivenhet. Håper du hadde det kjempegøy på julebord og at du følte deg lekker! Håper du får en herlig lørdag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Håper du hadde det supergøy på julebordet! Kjolen høres jo dritlekker ut - gleder meg til jeg kan ha sånne handleopplevelser som det der. Det blir heldigvis lettere for meg etterhvert også, men siden jeg ruver 1.80 over bakken og ikke har noen ambisjoner om å bli radmager og gå i lårkorte greier er jeg spent på hvordan motebildet er når det blir "min tur" hvis du skjønner. For jeg liker best omtrentlig knelengde evt full lengde (alt etter anledning), og det har jo vist seg vanskelig å finne de siste årene. Akkja. I år blir det ikke noe julebord siden jeg er eneste ansatte her i byen og hovedkontoret er i Oslo og ingen har tenkt på å invitere oss som ikke jobber der. Dvs kunne nok vært med, men vet ikke hvordan det er med betaling av reise/opphold og i år passer det meg egentlig greit å ikke gå. Men - jeg skal på vennejulebord om 2 uker, og gleder meg veldig til det. Vet ikke hvordan antrekket blir, men håper det blir litt pynting for da har jeg kjole som jeg kjøpte på salg for en tid tilbake selv om jeg egentlig ikke hadde noe spesiell anledning å kjøpe den til.

Nei, frokost kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Joda, jeg hadde det gøy på julebordet :) Dessverre smakte det meg ikke med vin, jeg som hadde gledet meg sånn til det. Men da ble det desto flere Irish coffee i stedet for, så det løste seg likevel ;)

 

Videre hadde jeg besøk resten av helgen, og det var bare superkoselig. Skravlings og shopping og kafé, sånne lørdager er herlige å ha en gang i blant.

Jeg klarte dessverre ikke fokusere på GR i helgen i det hele tatt, og er vel litt oppgitt over det. Må (og vil!) snart begynne stabilisering, men jeg kjenner at jeg har litt for lite overskudd til superfokus om dagen sånn generelt. Til alt overmål har jeg blitt forkjølet de siste dagene. Har kjent at det har klødd i halsen en ukes tid, men prøvd så godt jeg kan å ignorere det. Jeg håpet det ville gå vekk hvis jeg ikke ga det oppmerksomhet, men hjalp det? Nope. Våknet i dag med bomull i hodet, vond hals og en nese på vei til å tette seg. Hurra.... Jeg er bittelitt lei av ikke å være i form nå, altså. Rett og slett litt sur, hvis jeg skal være ærlig. Det ender opp med null trening og null overskudd, og da er det bare å erkjenne at jeg ikke er flink til å spise riktig. Eller jo, jeg spiser de vanlig måltidene som jeg skal. Havregrøt til frokost, to skiver til lunsj osv. Det er bare at jeg spiser litt for mye nei-mat i tillegg. Og da går man jo ikke akkurat ned :P

 

Så jeg får fundere litt på veien videre det neste døgnet. I morgen er det ny hv-kurskveld, nemlig. Jeg var ikke på den forrige, da lå jeg nede for telling etter operasjonen. Så jeg har bare vært én gang, og mentalt sett har jeg ikke kommet så mye som et skritt videre på disse to månedene. Jeg kjenner at tanken på å gi seg begynner å melde seg, mest fordi jeg ser at jeg ikke klarer å holde særlig lenge av gangen lenger. Fire-fem flinke hverdager etterfulgt av to-tre helgedager med inntak 2-2500 kcal. Og det var jo nettopp derfor jeg meldte meg på HV, for å lære meg et jevnere inntak og IKKE holde på med denne idiotiske hverdagsslankingen som ikke gir resultater lenger. Da er det bedre å stabilisere der jeg er og fokusere på det og på alt jeg tross alt har oppnådd, enn å mislykkes i videre nedgang for etterhvert å gå opp igjen. (Been there.. og nekter å gjøre det igjen!) Jeg skal tenke hardt frem til i morgen kveld ;)

 

Men sånn bortsett fra at jeg hverken lykkes med trening eller slanking om dagen og er litt sur for det, så er jeg ellers storfornøyd med at november er over (yay!), at julen og juleferien nærmer seg, og at det snart snur og går mot lysere tider. Not all bad, altså :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

 

Så jeg får fundere litt på veien videre det neste døgnet. I morgen er det ny hv-kurskveld, nemlig. Jeg var ikke på den forrige, da lå jeg nede for telling etter operasjonen. Så jeg har bare vært én gang, og mentalt sett har jeg ikke kommet så mye som et skritt videre på disse to månedene. Jeg kjenner at tanken på å gi seg begynner å melde seg, mest fordi jeg ser at jeg ikke klarer å holde særlig lenge av gangen lenger. Fire-fem flinke hverdager etterfulgt av to-tre helgedager med inntak 2-2500 kcal. Og det var jo nettopp derfor jeg meldte meg på HV, for å lære meg et jevnere inntak og IKKE holde på med denne idiotiske hverdagsslankingen som ikke gir resultater lenger. Da er det bedre å stabilisere der jeg er og fokusere på det og på alt jeg tross alt har oppnådd, enn å mislykkes i videre nedgang for etterhvert å gå opp igjen. (Been there.. og nekter å gjøre det igjen!) Jeg skal tenke hardt frem til i morgen kveld ;)/>

 

 

Hei på deg !

Så bra att du hadde det kjekt på julebord :)

 

Du og jeg er nok i samme båt.

Er såååå lei av dette vektmaset oppe i hodet mitt, og ser att jeg ikke klarer å holde fokus lenge nok om gangen.

Så PRØVER jeg iherdig å være flink noen dager, og klarer det. Så er det på ann igjen.... Så er det inne her å "bekjenne syndene", og det gjør lite godt for samvittigheten og ikke minst for selvbildet/selvsikkerheten min, og jeg blir bare deppa av det.

So what too do ?? :blink:

Jeg vet med meg selv att jeg ikke kan gi slipp på dette, for DA går det rett vest.. For mine kose/mat/ tendenser er her ennå....

IKKE LETT !

 

Jeg skal på julebord i helgen, og gleder meg stort !

Har en nydelig kjole, som jeg vet er smashing ;) Skal til frisør og forpleie time imorgen, skal til og med ta litt solarium... Da føler jeg meg fresh ! Gleder meg myyyye, og skal IKKE sitte med dårlig samvittighet for mat/vin osv... Dette skal jeg nyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres lurt ut å stabilisere nå, du har vært flink lenge nok nå. Det er jo ikke noe i veien for å fortsette nedover igjen siden når du har holdt deg stabil over lengre periode, da vil nok kroppen samarbeide mer også og motivasjonen evære bedre. Det tar tid å lære seg å stabilisere også... Men det klarer du, det er på tide å bli flink på noe annet nå:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Sant nok Koala, det er kanskje på tide å bli flink på noe annet. Den var ikke dum :) Jeg føler at jeg er sånn ca et år på overtid her jeg holder på, så hva med å ta hintet?! Isj, at det skal være så komplisert å diskutere med seg selv, altså :rolleyes:

 

Elisabeth, du skal få en oppgave av meg til julebordet. Klar?? Jo: Når du får komplimenter for hvor godt eller fresh eller fantastisk fin du ser ut, da... da skal du svare "Tusen takk, det var hyggelig å høre" (eller noe annet som faller deg og dialekten naturlig, hehe). Også skal du ikke si mer etterpå! Du skal ikke svare uff eller nei eller påpeke at du gjerne skulle gått ned to kilo. Capiche?! ;)/>

Tror du ikke det kan være en god øvelse i å begynne og akseptere at vi er fine som vi er? :) :)

 

I samme åndedrag: Jeg sto ved siden av ei nyslanka dame fra jobben på julebordet jeg var på i helgen. Og det var såå mange som kom bort og ga henne komplimenter (meg overså de totalt, for jeg er jo old news i slankesammenheng, haha), men for hennes del gikk komplimentene på vekttapet. (Ikke kjole eller sminke.) Og hva gjør dama? Jo, hun bruker minst fem minutter på å forklare meg at hun ikke vil lenger ned "selv om hun nok kunne vært litt tynnere", men "hun vil ikke bli helt skrapa heller", "ikke lagd for å være helt slank". Men hallo - i mine øyne var den dama råflott og helt normal slank! (Slankere enn meg, for å si det sånn, med min BMI på 26.) Og det prøvde jeg å si til henne, men jeg tror ikke det gikk inn. Ikke der og da, i hvert fall. Også måtte jeg humre litt for meg selv, for egentlig var det ikke så stor forskjell på det hun fortalte meg om seg selv, og det jeg tenker om meg, men som jeg gudforby ikke sier høyt til andre dere fine her på forumet og til nød samboer og én venninne. Det er jo såå mye lettere å gi råd til andre enn å ta dem selv ;)

 

Ellers har jeg hatt en nesten perfekt dag i dag. Klokker inn på 1430 kcal, kostholdscore 7.5, samt en forsiktig trening på senteret (med vond hals, kanskje ikke så lurt, men det var litt sånn pest eller kolera).

Ett stort minus i dag: to stk kringle på jobben, de bare "plutselig" sto der, og den typen motstandskraft jobber jeg fortsatt med å opparbeide meg igjen ;) Det ble ikke kveldsmat i dag, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er en egen kunst å bare smile og si "tusen takk" uten å utbrodere noe videre. Men joda, jeg og tenker mye det som hun kollegaen din sa. Men uansett hvor mye vi gjerne skulle gått mer ned og drevet med punktslanking på de stedene man har problemer med å bli kvitt fettet osv. så skal vi uansett være utrolig stolt av det vi har oppnådd til nå! Sånn er det med den saken...

 

Selv snublet jeg i sjokoladekake i lunsjen i går. Ble ikke kvelds på meg heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er en egen kunst å bare smile og si "tusen takk" uten å utbrodere noe videre.

Ja, det er det virkelig. Ikke bare når det gjelder kommentarer om vektnedgang, men også på alle andre områder. Synes jeg. Det faller oss gjerne ikke naturlig å ta i mot et kompliment uten å legge til et "men" av et eller annet slag. Så derfor må vi øve! Få opp bevisstheten. Hver gang vi snakker oss selv ned, så kritiserer vi oss selv, og bygger selvfølelsen ned. I stedet for opp. Negativitet avler negativitet, og for egen del har jeg i hvert fall mye å hente på å høre på de positive tingene andre sier til meg uten tvert å motargumentere. Noen av mine typiske svar når jeg får en fin kommentar:

- "Så god kake du har bakt!" Jeg: - "Men oppskriften er kjempeenkel, den blir like god uansett"

- "Så veltrent du har blitt" Jeg: -"Hæ? Jeg har jo ikke trent regelmessig de siste ukene i det hele tatt!"

- "Wow, du trener jammen mye" Jeg: "Nei, bare i snitt en time om dagen. Det er egentlig ganske lite når jeg sitter på rumpa resten av dagen"

 

Så ja, det er en egen kunst bare å si "tusen takk". Men absolutt mulig å få til, bare man er seg selv bevisst. Tror jeg :)

 

Ellers skal jeg på hv-kurs i kveld. Gleder meg ikke akkurat spinnvilt til det, tror jammen jeg veier mer nå enn for to måneder siden. Men jeg får møte opp, "face the facts", og ta det fra der. Og samtidig pågår grublingen i hodet mitt for fullt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at vi må bli flinkere til å ta imot komplimenter. Det er ikke alltid like lett å gi komplimenter, og i hvertfall ikke noe gøy når de man sier dem til ikke tar imot de.

 

Men i dag fikk jeg et "kompliment" som jeg ikke greide å ta pent imot i det hele tatt... En kollega av meg kommenterte hvorfor jeg gikk på suppediett. Så sa jeg at jeg hadde stått i ro så lenge at jeg trengte å prøve noe nytt. Han sa at jeg trengte jo ikke å gå ned mer, jeg kledde jo å være litt rund... Okei, så det var godt ment, tror jeg... Og det er slett ikke første gang jeg hører det heller... Men hallo? Folk vil ikke være runde selv, men jeg er liksom så fin som rund, så jeg skal bare godta meg selv som jeg er... Helt teit! Og nå er jeg såpass "slank" at jeg ikke kan argumentere så mye med helsa... Jeg prøver bare å si at jeg føler meg ikke vel og føler at jeg er for tung fortsatt... Kollegaen min svarte med å si at jeg kom jo ikke til å bli fornøyd om 10 kg heller uansett... Jeg blir så provosert! Hvordan kan man uttale seg om hva andre føler når man ikke har vært i deres sko?

 

Æsj, kan ikke en dame få slanke seg i fred uten å måtte forsvare hvorfor? Jeg vet jo at jeg er god til å kle meg så jeg ser slankere ut, og valkene ikke vises så godt, men jeg ser jo ikke tynn ut...

 

Så er det det der med å oppfatte komplimenter... Sist jeg var å handlet klær (en kjole) sa damen bak disken til meg "fant du noe som var smått nok?" "Smått nok?" Sa jeg... Var det det hun sa? Og hva mente hun? "Ja, du som er så lita?" Hm... tenke tenke... Jeg er jo ganske kort, er det det hun mener eller? "Eh... Jada, det er jo mye store og vide plagg for tiden, så man forsvinner jo litt i de, men denne satt som et skudd..." Forlater butikken fortsatt som et spørsmålstegn... Ville hun sagt lita hvis hun mente kort? Det ville jo i så fall bety at hun var frekk, og det tror jeg ikke... Mente hun virkelig lita som i slank og nett eller? Er det mulig?? Nei, jeg vet ikke... Men hun ville ihvertfall aldri sagt det sånn dersom hun syntes jeg var tykk :D Så selv om det ikke var et direkte kompliment, så var det kanskje ment som en positiv kommentar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I det store og det hele tror jeg generelt sett ikke at folk sier sånne ting for å være slemme. Uomtenksom i øyeblikket kanskje, ja. Hvordan hadde en f.eks. reagert hvis den kollegaen som kommenterte superdietten hadde svart at "jeg synes du er flott fra før"? Litt mer positivt ladet kanskje? Men vi - ihvertfall jeg - er veldig flink til å overanalysere kommentarer. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å begynne å tolke ting mer positivt. Klarer jeg det? Tja... Jeg har jo klart å begynne å trene, så hvorfor ikke? ;)

 

For øvrig gleder jeg meg til jeg får en kommentar ala en venninne fikk på Zizzi en gang - "jeg tror ikke vi har klær som er små nok til deg". Hun er rundt 1.63 høy og hadde akkurat slanket seg og ble SÅÅÅ glad, men måtte jo innrømme at hun var på gavejakt... *ler*

 

Anyway, håper det gikk greit på HV-kurset i kveld og at uansett hva som har skjedd så er du fit for fight videre uansett hva du kommer frem til av beslutninger om veien videre fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nickii, han kollegaen din kan du få gratis av meg... Man skjuler ikke kritikk bak et "liksom-kompliment", æsj. Ufint. Jeg hadde ikke likt at noen sa til meg at jeg kledde å være rund. Og jeg er vel tilhenger av prinsippet "kan du ikke si noe pent, så la heller være å si noe som helst". Men hun i butikken som kalte deg lita, den er enten nøytral eller positiv, i mine øyne. Sikkert litt dialektavhengig, men der jeg kommer fra på indre østland, bruker vi ikke ordet lita om ei som er tjukk. Selv om hun er kort og tjukk! Og i den grad noen har brukt ordet lita om meg, så har konteksten helt klart gitt at de har ment "det motsatte av tjukk". Så den er bare å smile av :D

 

Ellers var jeg på min andre hv-kurskveld i går. To måneder siden sist, og det har ikke akkurat vært to strålende flinke og fokuserte måneder. Men jeg mannet meg opp og dro. Kursvekt opp ca 1.5 kilo på to måneder, men den siste ufokuserte helga og pågående forkjølelsen min står nok for mesteparten av det. (Jeg drikker og drikker, men ikke noe kommer ut. Våknet flere ganger i natt med tunge tørr som sandpapair og måtte opp for å drikke. Men det går vel over etter hvert!) Og selv om jeg ikke følte meg så høy i hatten der jeg satt, så var det faktisk godt å gå, likevel. Litt mindre struts, på en måte. Så planen min nå fremover er gi meg selv frem til jul med slankemeny på hverdagene, prøve å holde litt tilbake på helgekosen innimellom besøk og julebord, ikke gå bananas i jula - og så begynner jeg opptrapping av meny på neste kurskveld, som er i uke 2. God plan, jeg føler jeg kan leve med den. Også når jeg tar Prosjekt 2 med i ligningen :)

Men planen betinger at jeg klarer å holde nok fokus gjennom jula til at jeg ikke blåser opp mange kilo. Så det blir om å gjøre at jeg finner en balanse mellom kos og hverdag også i juleuka. Akkurat den biten må jeg jobbe med mentalt på forhånd, slik at jeg er forberedt når jeg kommer hjem til mor og jeg blir omringet av kaker og godis som står overalt. Det betyr også at jeg må tenke nøye gjennom hva jeg skal bake til jul - eller kanskje heller hvor mye jeg skal bake ;) Bakt er spist, så jeg tror jeg må begrense meg selv litt på forhånd.

 

Jepp! I god Ninjastar-stil føler jeg meg myyye mer optimistisk og ved godt mot nå som jeg har en plan ;) Dette blir bra. Og jeg gleder meg til jul åkke som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kommer springende innom i desemberstria... :rolleyes:

Her går det i full rulle !

 

Takk for utfordringen ! Den skal jeg ta, og jeg skal være SÅ flink når noen kommenterer ;) ( Viss noen kommenterer i det hele tatt, for slik som med deg så er det jo "old news" med min vektnedgang også.. )

Ler høyt når du skriver ned dine kommentarer når noen skyter av deg. AKKURAT det samme som jeg kommer med !

I dag har jeg IKKE vært flink. Kjøpt varmt pizza stykke til både frokost og lunsj :o Skulle i kirken for å se barnehage ungene synge, og hadde glemt å spise frokost før jeg reiste dit. Så når jeg kom ut derfra var det rett inn på Spar..., ett pizza stykke til frokost, og ett til å spise i lunsjen. Nå sitter jeg her stappa mett ( ikke noen småstykker dette, med ett tonn ost på... ), og angrer... Jeg som så 74,0 på vekta i dag tidelig ... <_<

Jaja, spist er spist osv... Det blir full kontroll på resten av dagen, kveldsmaten kan jeg bare glemme...

Ang julebakst :

Som du sier, bakt = spist, i alle fall veldig ofte.

Nå har jeg barn som har begynt å få god matlyst, så de tar unna ( heldigvis ) en del av det jeg baker. Men når jeg sto og lagde Sarah Bernad ( som for ørvig tar timesvis ) slo det meg att kremt... Dette er mamma sine julekaker... Gulp ! Det er ikkje få kalorier i den kaken kan du si...

Men må kose seg med noe, og jeg er ikke så glad i tørr kaker.

Skal bake litt aniskringler og julebrød som vi skal ha til julefrokostene, det er alltid godt :)

 

Godt att du kom deg på HV kurs. Det gir en god følelse etterpå, selv om man nesten står der litt skamfull pga oppgang.

Men om du lagrer på vann, så er ikke 1,5 kg noe å stresse etter.

Godt att optimismen råder her inne, jeg trenger noen lysglimt i en hektisk hverdag med avsluttninger her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Synes egentlig ikke at 1,5 kg er så ille når man tar forholdene den siste tiden i betrakning - operasjon, omgangssyke, forkjølelse, lite eller ingen trening... For all del - det er ikke nødvendigvis en unnskyldning, men en forklaring.

Godt å høre at du har lagt en plan og er full av optimisme! Selv skal jeg spise meg en skive med Philadelphia Freia til kvelds snart - er så søtsugen at jeg tror nesten at jeg dør! :) Var det noen som sa that time of the month? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlighet, er det tre dager siden jeg sist var inne her? Travle dager nå, mye som skjer på jobben, og ellers skal det jo handles til jul. Og på toppen er vi alle sjuke, så joda! Men jul blir det vel uansett, haha.

 

Veiing fredag var forresten like begredelig som kursveiing onsdag. 75 blank, herregud. Kroppen min er virkelig helt i ulage om dagen. (Og blir jeg ikke frisk og rask snart nå og kan begynne trening igjen for fullt, så er det mulig jeg klikker.... ok, ikke mye, men sånn bittelitt. En miniklikk :P )

 

Siden sist har jeg hatt en ganske grei lørdag og en relativt håpløs fredag og søndag. Men målet fremover nå en liten stund er som sagt å beholde fokuset det jeg klarer på ukedagene. Helgene får bli som det blir. I dag har vi vært borte hele dagen på julebesøk, og jeg klarer faktisk ikke mønstre min "nei takk" om dagen. Må visst øve hardere ;)

 

Akkurat nå er jeg for øvrig på Gardermoen, i morgen tidlig reiser jeg til London med jobben. Det blir tre dager med måltider jeg har liten kontroll over selv (bortsett fra frokost), men jeg skal gjøre mitt beste. Jeg skal i hvert ligge unna alkohol, og det hjelper da litt på. Wish me luck, jeg skal holde meg i skinnet det jeg klarer! Til helga er det julebord igjen, så jeg gjør best i å få til en god uke før den tid. Puuuh! Manner meg opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London.... *drømme* Ikke det - jeg regner med det antagelig blir mest jobb på sånne turer, og ikke så mye tid til shopping, cafè, sightseeing og pub? Jeg skal vel ikke klage som akkruat har vært i Tyrkia, dessuten skal jeg på tur til Edinburgh i pinsen og da skal jeg kjøpe ny garderobe. Så det er mitt store, hårete mål - til 18. mai skal jeg være ferdig slanket! Ihvertfall tilnærmet lik, et par kg fra eller til er greit.

 

Neitakk er en uttalelse jeg også trenger å øve kraftig på kjenner jeg! Det er jaggu santen vanskelig å få ut av kjeften av og til. Eller ganske ofte egentlig, spesielt i forbindelse med mat. Akkja - øvelse gjør mester sies det.

 

Ville egentlig ikke noe annet enn å si hei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniklikk! Hihi, du er så morsom, søte Ninjastar!! :D

 

Så du skal på julebord i helga ja? Det går sikkert kjempefint! Eg skal i stor bursdagsfeiring, men har nettopp funnet ut at eg ikkje kan drikke likevel...;) Hmmm....

 

Det eg meinte eg trengte et puff til var et trenings-puff eller sunt kostholds-puff :P Er litt for lett å skulke treninga no for tida, og er så lite variabel i kostholdet.. Men skal no finne ut av det :) Hjalp det du skreiv inne hos meg iallfall, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Hvordan var det i London ?

 

Jeg har "blitt tatt av julestresset", slik jeg bruker hvert år...

Prioriterer ikke trening, bare baker ( Å SPISER ! ), vasker, kjøper gaver osv...

Nå har jeg satt meg mål om å gå to turer på fjellet i helgen, i tillegg til søndagstrening. ( "fjellet" er en kolle bak huset mitt på ca 400 høydemeter, så det er fort gjort, og fullt gjennomfør bart ! ) Må bare minne meg selv på att det tar meg usle 45 minutter tilsammen, opp og ned.

 

Håper du klarer å nyte advenstiden, og att kroppen har kommet ilage igjen. :) Kommet igang med trenigen ?

Så skal jeg prøve å terpe ; "nei takk " i hodet mitt MANGE ganger, så kanskje det kommer en eller gang i løpet av helgen... ;)

 

GOD HELG ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ninjastar :) long time no see.. "Hyggelig" å se det var noen gamle kjente her. Leser du er begynt på HV kurs, hvordn går det? Jeg er tilbake etter nok ett svangerskap. No har jeg to jenter, en på 2.5 år og en på 4 uker :) så da er det på an igjen, har 7 kg igjen av av graviditets vekten som kom på. Så no er vekten på 78-79 kg :( målet er forsatt 60kg med mine 162 cm :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Stille dager her inne.. :)

 

Håper det går fint med deg, og att du klarer å dytte litt kos inn i desemberstria :)

Her går det i ett.

I går var vi i skogen, og hogde juletre, kakao og sjokolade var med i sekken. Skal være litt ekstra kos :)

Ellers så var det lite som ble gjort i helgen.

Bakte kake, og var i selskap til en niese. Var barnevakt stort sett hele helgen til en annen niese, osv...

Men kjenner jeg er klar for juleferie, og julefeiring.

Har komt meg ganske langt på "to do" listen min, så stresset er ikke for ille.

Det blir trening i kveld og onsdag. Juleavsluttning på skole og barnehage tirsdag og torsdag, og vips der var den uken borte... :blink:

 

Snakkes vel snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii jenter! :D Ja, stille fra meg om dagen..! Puuuuuh altså!! Her går det i ett! Halve uka i London forrige uke, helgen gikk med til julebord i Oslo, det er traaaavle tider på jobb i juleinnspurten, jeg har vært altfor langt nede med kraftig forkjølelse, og i sum er jeg selvsagt ikke i rute til jul :P

 

Egentlig føler jeg at ikke noe har vært på stell siden operasjonen for seks uker siden. Den ene har avløst det andre, og trening har jeg ikke kunne holde på med. Dritt lei, må innrømmes. Men. NÅ er formen min endelig på vei opp (hurra!), men det spørs vel hvor mye trening jeg rekker før jeg tar juleferie på lørdag.

 

Og oppe i dette her legger jeg på meg, jeg kjenner det på klærne. Ikke moro, men overraskende er det ikke :P Nå skal jeg prøve å røre mer på meg fremover, gå turer i jula, begrense meg når jeg klarer, og i det store og hele prøve å holde en moderat linje. Noe stramt opplegg er ikke vits i å prøve på, for der er jeg ikke. Jeg kjenner at jeg mentalt har gitt litt opp for desember. Men målet er å ikke kapitulere fullstendig, for da blir det jo så tungt å begynne på igjen i januar ;)

 

Tror jeg må tvinge meg selv opp på vekta på fredag, for jeg begynner å kjenne igjen mine egne takter fra tidligere strutsetider. Lukker øynene, later som ingenting, og vips så har man gått opp 10 kilo. Det går faktisk skummelt fort når man først er i fornektelse... Innerst inne er jeg veldig redd for å bikke 80 igjen. Det gjør vondt bare å skrive det her, haha :) Men den eneste som kan forhindre det, er jo meg selv. Så jeg har det i bakhodet. Vil gjerne få til en super-skjerpings, men jeg lurer litt på hvor åpenbaringen skal komme fra. O store motivasjon, kom til meg ;)

Men men. Om ikke før, kommer den forhåpentligvis den dagen vekta viser 8 først igjen...

 

PS SMM87, gratulerer så mye med den nyankomne! Det var vel verdens beste julegave :) Det er bare å henge seg på her inne, det pleier å være mye mer liv her inne enn hva det har vært de siste par ukene. Jeg har begynt på hv, men jeg holder ikke vekten ennå. Meldte meg mest på for å ha noe å holde meg i ørene i de siste par kiloene jeg skulle ned. Men som det som ofte skjer, så gikk ikke alt etter planen. Jeg var godt i gang, men det meste raknet da jeg brukte to uker på å komme meg etter et lite inngrep. Så jeg får ta en status etter jul, og vurdere om jeg trenger noe mer enn hv til å holde meg i ørene en stund. Men først juleferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bedre nå :) Jeg har - helt utrolig nok og for første gang på to uker - spist skarve 1400 kcal i dag og i går, og i dag har jeg jammen meg vært på trening, også. En halvtime på tredemølle og en time BodyPump, og 3.6 TP. :D

Maten er ikke helt etter boka, dog. I dag fikk jeg ikke i meg en eneste grønnsak (grøt til middag...), og ved lunsjen i dag var det prøvesmaking av alles julebakst, så der gikk det med et par småkaker og et par Twist. Men det gjør ikke så mye, så lenge jeg merker at begrensningens kunst er på vei tilbake. Jeg har bakt 80 stk Serina-kaker i kveld, og smakte bare på én. Hadde ikke trodd det for noen dager siden :P (Det er for øvrig helt utypisk meg å bake småkaker til jul, det er nesten så jeg fniser av meg selv her jeg holder på. Men samboer liker det, så hva gjør man ikke for kjærligheten... Dessuten tror jeg at jeg på god vei til å bli pensjonist, for jeg har jammen begynt å like disse småkakene selv. Jeeezes..)

 

Ok, da er målet å få til ca samme kaloriinntak i morgen, samt en høyere kostholdsscore.Pinglete 4.9 i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...