Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Bakverk? Heller djevelens verk! ;) Er en hard kamp hver gang jeg går forbi enkelte bakerier eller bakeavdelingen i matvarebutikken. Mest pga. lukten egentlig, men også pga. vissheten om at det er jo så godt! Like stolt av meg selv hver gang jeg går forbi uten å ta med noe - det er en seier hver gang! Har forresten vurdert å bake brød selv, men funnet ut at det er rett og slett ikke trygt... *ler*

Mandagstrening er gode greier synes jeg. Får en bra start på uken med det - selv holdt jeg på i 2 timer og 20 minutter i går! Først 40 min gange på mølla, 1 time PT og så 40 nye minutter på mølla, dog i litt senere tempo og uten motbakke grunnet gelebein. Godt å komme i gang igjen! Synes for øvrig at også fredagstrening er bra, da kan jeg ha ekstra god samvittighet når jeg slenger beina på bordet fredags kvelden. Tror jaggu jeg skal gjøre det denne uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HURRA for mandagstrening ! :D

 

Her var det også en knall mandagstrening, hærlig !

Krommer nakken og tenker att denne uken skal bli bra :)

 

Æsj, ny bakt bakverk er så utrolig fristende, og såååå fort gjort å spise alt for mye...

Men hva gjør man ikke for de barna :P Syntest att om de liker å bake og ordne, så er det kjempe bra. Så får vi bare jobbe med oss selv, og hvor mye vi kan spise. ( Det sier jeg som er veldig glad i å bake og lage mat, og håper att mine barn kommer til å like å gjøre det like mye som jeg .. :) )

 

I dag har jeg ingen treningsplaner, men imorgen er det klart for en økt på 2,5 timer igjen :D

Og jeg elsker å trene ! :) hehe !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

:) Ingen fare! Vi liker mange smilefjes og godt humør :):D Hehe!

Her skinner også endelig solen, og det er dessuten meldt ganske fint vær på fjellet til helgen. Da skal jeg på hyttetur! Én av to planlagte utskeielser frem mot påske. Men jeg skal ikke gå helt bananas. Kryss på halsen ;) Dessuten blir det et par lange skiturer i løpet av helgen, så det vil heldigvis veie opp for noe.

 

Så med hyttetur å se frem til, og en rygg som helt fint overlevde BodyPump i går, to uker etter at jeg ødela den på samme time, så skinner sannelig sola inne også ;):D

Planen er trening i dag også, ettersom hele morgendagen går med til å sitte pal stille i bil. Men ingen styrke i dag, det blir enten en gåtur eller en ren cardio-økt på senteret. Vurderes etter middag!

 

Matmessig er jeg helt på smalstien igjen, etter helgens cupcake-fråtsing. Og slik skal jeg fortsette frem til jeg er på hytta - og helst litt til.

 

Ellers har jeg veldig lyst til å dra til fjells igjen om to uker, da er mannen borte og jeg gidder ikke sitte mutters alene hjemme en hel helg. Men foreløpig er det ingen som kan bli med, så vi får se hva det blir til. Det er jo også en avveining mot påskemålet, for alle gode intensjoner til tross, det er vanskeligere å holde samme fokus på hytta som det er hjemme. Så kanskje jeg bare burde bli hjemme, og ikke lage det vanskeligere enn nødvendig for meg selv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo takk, jeg har hatt det knallbra til fjells! Nydelig skiføre, og været vekslet mellom strålende sol og overskyet. Nesten ikke vind. Jeg har også fått farge i fjeset, herlig! Sesongens første fregner har meldt sin ankomst, og de pleier vanligvis å vente til påske :) Men kanskje ikke så rart, når jeg har vært ute på skitur i tre dager. Tilsammen rundt 4-5 mil på ski, det er jeg godt fornøyd med!

 

Matmessig har jeg ingenting å skryte av, da. Jeg spiser sunt til de vanlige måltidene, men det blir altfor mye godteri og vin i tillegg. Ikke at jeg depper over det, dette var en lenge planlagt jentetur hvor jeg aldri hadde noen intensjon om å gå i minus. Men jeg må nok likevel kjøre på med superfokus hele denne uken hvis jeg vil unngå helkatastrofe på veiingen til fredag :P

 

Så derfor er tøyet allerede pakket, og jeg skal rett avgårde på BodyPump etter jobb i dag. Ingen tid å miste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Åh, det er noe helt spesielt med årets første fregner.... Ikke det - jeg har ikke en eneste fregne og det er forsåvidt greit, men det er noe med den første solen man får farge av. Selv satt jeg i solen og lunsjet både lørdag og søndag godt innpakket i dunjakke og pledd, og det var superdeilig. Kan imidlertid ikke skryte på meg noe farge i ansiktet, men bare det å kjenne solen varme.... Ah, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det er bare helt utrolig herlig å kjenne at våren snart (snaaaart!) er i anmarsj. Jeg blir i kjempehumør av hver fregne og hvert drypp fra takrennene :D Gleder meg bare mer og mer til våren for hvert år som går, jeg!

 

Her humper jeg ellers videre. Jeg har hatt et par små navigasjonsfeil inn på den smale stien etter helgen, som ikke var spesielt smal. (Heller bred som Nilen-deltaet... )Det vil si; jeg klarte ikke å motstå sjokoladen en av kollegaene mine tok med på et tre timers arbeidsmøte vi hadde i dag. Også på en onsdag!! Makan til tulling. Men hvem som er den største tullingen, kan vel diskuteres. Han som tok med sjokoladen, eller jeg som spiste den :P (Nei, jeg ble ikke tvunget. Han tok ikke prikkedøden på meg til jeg gikk med på å spise. Så altså: Den eneste som bestemmer hva som går inn i min munn, er meg selv. Må bare mine meg selv på det litt oftere, kanskje?!)

 

Men jeg har kommet godt i treningssiget etter ryggskaden min for tre uker siden, og kjenner nå nesten ikke noe til den. Variert trening de siste par dagene, med Zumba, BodyPump og jogging på tredemølle. Første jogging på mange, mange måneder - jeg må jo så smått begynne å forberede meg på utesesongen! Ju-huu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Støøøønn.... Jeg er helt, fullstendig gåen etter dagens X-fit. Dæven til time! Egentlig ikke så rart at jeg hatet sirkeltrening i gymtimene, for det er jo helt grusomt. Men nå som jeg trener helt frivillig, er det merkelig hvordan det jeg tidligere hatet, plutselig er toppers, selv når det er grusomt ;)

(Men det skal sies at da det sto på som verst, så lurte jeg en stund på hvorfor jeg gjør dette av egen, fri vilje :P )

 

Jeg er dessuten overklar for helg, jeg gleder meg til det fine været som er meldt og til å kjenne på sola i fjeset og tenke på at snart er det vår :) Ellers blir det vel sånn passe hektisk i helga, jeg er hjemme alene med bonusbarnet og har en lang rekke kjøre- og henteoppdrag foran meg. Lurer på om jeg skal få meg sjåførlue? Haha. Men innimellom håper jeg det blir tid til både sol og trening :D

 

Og planen er ellers minst mulig godis, og masse sunn mat. Helgens kakekvote gikk med til fredagskaken på jobben i dag, så det får bli stram kurs resten av helgen.

 

God helg til alle som er innom! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Den timen høres egentlig ganske grusom ut... Men det er jo egentlig ganske deilig å være ferdig og innse at man overlevde denne gangen også! Problemet er hvis man har klokke på seg og begynner å se på den når man har en grusom time - tror man har holdt på leeeenge, men så har det knapt gått et kvarter.. Hihi!

 

Håper du og bonusbarnet får en koselig helg alene hjemme, og at det blir litt sol på dere! Her er det ganske grått og trist, men ser til min store glede at snøen som kom før jeg la meg i går kveld allerede er regnet vekk og det er bra - er jo liksom vår nå og da skal man ikke ha snø altså! Jeg tror værgudene må ha misforstått litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Helgen er dessverre over, men joda, den har vært bra! Solen kom endelig frem i dag, og jeg har hatt min aller første sole-seg-på-verandaen-stund. Med tekopp og nytt IForm. Herlig :)

 

Jeg fikk meg dessuten en god treningsøkt i går, og kombinert med x-fit'en på fredag, fant jeg ut at det fikk holde med en lite gåtur i sola i dag. Litt øm foran på leggene og i anklene, og dette er ikke tidspunktet å bli enda mer skadet på. Nope! Men 6 km i skogen på glatt føre var trening nok, det.

 

Matmessig en relativt bra helg. Til meg å være ;) Ingen dager over 2000 kcal, underskudd hver dag (takket være treningen...), og NULL godis. Men bakermester bonusbarn har slått til igjen, så det ble én kanelsnurr i går og én i dag. Pluss anti-GR middager (fajitas og pizza), men noe må jeg diske opp med når hun er stuck alene med stemoren sin hele uken :P

 

Ellers holdt på å ramle ned av vekta i går, da jeg en dag for sent endelig fikk veid meg. 74.8 lyste mot meg, og 74-tallet har jeg ikke sett siden november. Hurra, det går fremover, om enn med museskritt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Museskritt var nok ordet, for i dag tidlig viste vekta over 76 igjen... :P Men, det teller jo ikke før det er fredag igjen. Heldigvis!

 

Mandag er nå unnagjort, og jeg kickstarter uken med 10 i kostholdsscore og 2.6 TP! Må rett og slett si at jeg er dødsfornøyd med egen innsats, for dørstokkmila var lang og vond i dag. Jeg hadde egentlig en god plan om å dra rett på trening etter jobb, jeg hadde pakket tøy og alt var klart. Men så ble jeg plutselig kalt inn til et sent møte, 10 minutter før møtestart, og da røyk den timen jeg hadde tenkt å dra på. Og så jeg som sliter sånn med mandagstrening i utgangspunktet! Så etter middag var jeg i god stil trøtt, uinspirert og passe giddalaus, og hadde en lang debatt med meg selv om jeg skulle dra avgårde på treningssenteret eller ikke.

Jeg hadde sikkert fortsatt sittet og diskutert med meg selv, hadde det ikke vært for at lillesøsteren min ringte og jeg måtte si at hvis jeg skulle på trening, hadde jeg ikke tid til å prate. Når jeg gjentok alle argumentene for/mot til henne, innså jeg at jeg hørtes så utrolig teit ut at jeg la fort på og dro ned før jeg rakk å tenke mer :rolleyes::P Makan til ubesluttsomhet!

 

Men uken er i gang, og her er min enkle plan:

 

- Trene eller gå tur ALLE dager, unntatt i morgen

- Spise 14-1500 kcal hver dag frem til helgen, unntatt i morgen

 

I morgen skal jeg nemlig tilbringe hele dagen i Oslo, først på møte og deretter på middag med jobben. Vi skal spise tapas på Grünerløkka, og jeg gleder meg stort. En evighet siden jeg har vært der (savner Løkka...), og en evighet siden jeg har spist tapas. Og selv om jeg skal begrense inntaket, vet jeg likevel at det er umulig å holde inntaket så lavt som 1500 på en slik dag. Det blir det samme som med ost og kjeks, det er bare ikke mulig.

 

Men ingen skjær i sjøen resten av uken, så her har jeg alle muligheter til å få til en råbra uke. Kun opp til meg selv :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan!

 

Og for en flott mandag! Dørstokkmila kan være veldig lang, men når man greier å stue vekk de dårlige unnskyldningene og bare komme seg avgårde føles det dobbelt så bra etterpå :)

 

Jeg har angret på at jeg ikke dro på trening mange ganger, men jeg tror aldri jeg har angret på at jeg faktisk dro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har angret på at jeg ikke dro på trening mange ganger, men jeg tror aldri jeg har angret på at jeg faktisk dro...

Det har jeg - på fredag da PT'en min kastet meg ut da jeg ville prøve meg på noe lett styrketrening.... *ler*

 

Mandagstrening er virkelig gode greier. For meg er det faktisk lettere å komme meg avgårde om mandagen enn andre dager selv om jeg ikke har PT-time - det liksom en sånn greie om at dersom alt annet svikter så har jeg ihvertfall greit en trening denne uken! Selvsagt hjelper det ikke at det er dårlig utvalg i mandagstimer på senteret ditt, Ninjastar, men litt trening er uansett bedre enn ingen trening! Selv hadde jeg en god mandag og - godt med trimpoeng og 10 på kostholdsscore. En flying start etter den dårlige forrige uken preget av sykdom. Gruet meg til treningen i går må jeg innrømme, og kjenner at jeg nok skal få lide enda mer utover dagen. Kjentes bra ut i morges, men det var helt til jeg måtte gå ned trappen... *ler*

 

Planen din for uken høres veldig bra ut! Kjenner jeg er litt misunnelig på den tapasspisingen din i dag - det er jo så inderlig godt! Så kos deg og nyt, og spis gjerne en ekstra bacondaddel for meg. Elskverdig av meg å la deg få kaloriene, ikke sant? ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JUST DO IT !! :)

ofte så er tanken på å reise på trening nesten værre enn å komme seg ut døren og på trening.

Mandager har jeg ofte langtrening. Dvs att jeg går en "Fjelltur" som tar ca 45-50 minutter ( alt etter føre.. ) så avslutter jeg med 75 minutter badmintontrening. Når jeg sitter hjemme å ser ut på både snø, regn, hagl så frister ikke turen så ofte. Men bare jeg går ut for døra, så kommer lysten, slik er det i alle fall for meg. Ikke tenk, bare gjør det :)

 

Kos deg, og nyt tapasen ! Så kommer du sterkere tilbake de andre dagene. Men husk du må nyte, og ikke sitte med dårlig samvittighet ! :D

 

P.S Hva gjør du får å få 10 i kostholdsscore ?

vil gjerne høre hva du spiste :)

Jeg klarer ikke helt å komme meg skikkelig igang med GR maten igjen etter jul, det blir middager med ALT for mye fett... ( jamfør søndagens middag : hjemmelaget bacon cheese burger med pommes frittes.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg nære på ved å skulke treningen. Men siden vi nettopp har snakket om dette med dårlige unnskyldninger, så greide jeg faktisk å ta meg i nakken å dra. Ble en kjempeøkt og er veldig fornøyd! Dette beviser bare hvor godt det er å ha forumet i ryggen og spreke damer som motiverer og inspirerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag var jeg nære på ved å skulke treningen. Men siden vi nettopp har snakket om dette med dårlige unnskyldninger, så greide jeg faktisk å ta meg i nakken å dra. Ble en kjempeøkt og er veldig fornøyd! Dette beviser bare hvor godt det er å ha forumet i ryggen og spreke damer som motiverer og inspirerer!

 

Utrolig bra, Nickii :D Og jeg signerer resten, også. Forumet er gull verdt og en kjempestøtte i hverdagen :)

 

Jeg merker for egen del at jeg har lettere for å komme meg avgårde på trening når jeg har meldt meg på timer på forhånd. Jeg var på en slik time i går, og har også meldt meg på timer i kveld og i morgen. Og når disse timene er populære, og det er venteliste for å få plass, så er det enda en ekstra dytt for ikke å melde seg av ;) Funker bra!

Så er det disse mer uplanlagte treningsdagene,da. Da er det egentlig bare å gjøre som dere sier, bare gjør det uten å tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Dere er heldig som bor på et sted med treningssenter. Selv må jeg trene på egen hånd da jeg bor i ei lita bygd. Det er ikke alligd like lett å motivere seg selv til å ta en økt med styrketrening, eller gå ut en tur. Jeg trener en del zumba foran tv og har en abdoer hvor jeg trener mage og styrke, i tillegg til strikker osv. Det krever en del utstyr å trene effektivt hjemme, og først og fremst mye viljestyrke. Har bodd i by med tilgang til treningssenter og kjente den gangen at jeg ofte klarte å gi mer på trening enn jeg gjør når jeg er alene. Det er lettere å yte litt ekstra når noen andre ser hva du gjør. Vet at det allikevel skal viljestyrke til for å dra på trening, men savner de valgmulighetene dere har.

Har forresten trent 40 zumba i dag, og planlegger en tur ut dersom været holder seg, så jeg klarer å trene også på egenhånd. Min fordel er at det er mye billigere enn å trene på treningssenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det er sant, metchen, jeg er veldig heldig som bor så nærme et treningssenter. Noen liker egentrening, mens jeg stortrives med å trene på senter. Jeg hadde nok klart å trene en del uten også, men aldri i livet om jeg hadde kommet meg ut 5 dager i uka på egen hånd. Varierte saltimer er gull verdt for min motivasjon, det er sikkert. Det er også grunnen til at jeg gladelig betaler for å bruke treningssenteret, selv om vi har et tipp-topp kjempefint og helt gratis trimrom på jobben. Hadde jeg ikke vært så glad i morsomme saltimer med inspirerende instruktører, hadde det holdt lenge med fasilitetene her på jobben :)

 

Men metchen, kanskje livegym.no hadde vært noe for deg? Det var noen her inne for en stund siden som reklamerte noe voldsomt for denne nettsiden, mens jeg var skeptisk på grunn av manglende oppfølging. Men for deg som bor slik til at "vanlig" senter ikke er en løsning, kan det jo en slik "nødløsning" være noe å vurdere :)

 

Når vi er inne på trening, har jeg planen klar for resten av uken. Jeg skulle jo gjøre noe hver dag unntatt tirsdag, og det har jeg holdt så langt. (Tapas'en på tirsdag var forresten veldig bra, og jeg koste meg virkelig. Tok til og med et glass vin! Totalinntaket snakker vi ikke mer om... :rolleyes: )

 

Resten av uka ser slik ut:

I dag (torsdag): BodyPump, pluss litt kardio hvis jeg orker

Fredag: X-fit, pluss litt kardio hvis jeg orker

Lørdag: lang gåtur i sola (hvis sol), eller egentrening på ellipsemaskin eller tredemølle

Søndag: Kondistime på senteret, pluss egentrening av mage/rygg på ball (veldig viktig ikke å glemme ryggen!)

 

Dette skal bli en bra helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ojsann, nå har ukene flydd fort, gitt.. :D

 

Jeg har hverken forlatt dere eller seilt avgårde på ukloke farvann, men jeg har hatt ferie (deilig!!), vært syk (ikke så deilig), jobbet (mye) og vips var tre uker gått.

 

Her henger dere i, ser jeg og det er supert! Jeg er klar for vårinnsatsen nå, har vært "noenlunde" flink i de to ukene som har gått siden vinterferien, men ikke flink nok til at det har noen særlig effekt. Jeg trener, da! Det er enda noe, trekker meg opp etter nakkeskinnet tre dager i uka for å gå på ellipsen.... Kunne meget vel ha trengt noen som stod og var inspirerende foran meg da (ref innleggene over her), men det er fullt mulig jeg hadde blitt utrolig provosert så tidlig på morgenen. ;)

 

Jeg skal gå en runde og oppdatere meg litt, måtte bare titte innom og se at alt stod bra til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg hadde aldri klart meg med bare egentretning. Turgåing, ja - men ikke trening. Ikke uten heim med eget treningsrom - er liksom et eller annet med det å trene i egen stue som overhodet ikke appellerer til meg. Så jeg er superimponert over de som får det til! :)

 

Treningsuken din høres ganske heftig ut, Ninjastar. Blir jo sliten bare av å lese om den... *ler* Selv har jeg fortsatt gangsperr etter mandagen - har sittet sinnsykt lenge denne gangen. Men har da fått to rusleturer, og i morgen blir det egentrening på studio. Satser på å ikke bli kastet ut denne gangen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Slippe, velkommen tilbake til vårinnspurt :D Her er det bare å hive seg med, for sommeren er ikke her ennå. Skulle vi ikke bli i toppform til bikinisesongen?! Jeg skal til syden med hele vennegjengen min, og jeg kjenner at det gir meg et ekstra dytt. I fjor sommer var jeg bare i Norge og hadde ikke bikini på i det hele tatt. Men denne sommeren blir det andre boller. Jeg skal føle meg vel på ferie :D

 

Krusmynte, jeg innrømmer at jeg nesten blir litt sliten selv av å lese planen min. Haha! Men saken er den at jeg føler dette er den siste uka jeg virkelig har muligheten til å gi jernet før påske. Denne uken er jeg alene hjemme, og det eneste jeg har vært ute på, var Oslo-turen på tirsdag. Neste uke skal jeg på heisatur med jobben, to netter på spa-hotell med alle promiller inkludert, og uken etter blir det ny London-tur med prosjektet mitt, minst to netter. Og SÅ er det påske, plutselig. Når ting blir så travelt som jeg vet det blir fremover, har jeg alltid ekstra supermotivasjon til å fokusere mens jeg kan. Ergo må jeg stå på som rakker'n hele denne uken!

 

Og stå på har jeg gjort, jeg fikk kjørt meg skikkelig på BodyPump i kveld. I tillegg fikk jeg en kardioøkt, jeg gikk på tredemølle med høy stigning i nesten en time. Jeg har så smått begynt å jogge igjen, men kjenner på forsiden av leggene mine at jeg ikke kan jogge for mye for fort. Så da ble det gange i dag, og totalt 4 TP. Og nok en dag med 10 i kostholdsscore. Yay for meg :) Nå er det bare å krysse fingre for at tirsdagens megautskeielse med jobben ikke gir meg katastroferesultat på veiingen i morgen. Pjuh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Nedgang 0.6 kg siden forrige uke :) :)

 

Vekta landet på 74.2, og jeg har da gått ned 1.8 siden påskeinnspurten begynte. Skal jeg klare målet om totalt 3 kg, må jeg videre ned 1.2 kg de to neste ukene. Det kan holde hardt med tanke på alt som skjer frem til påsken, men jeg skal stå på det jeg klarer mellom slagene og prøve mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert resultat :) Og fortsetter du med 0,6 ned pr uke, så når du målet ditt!

 

Forresten en liten tankevekker om frasen "å prøve": Jeg var på et foredrag med en positivitetsmotvator eller hva i all verden han nå var... Det verste han hørte var folk som brukte ordet prøve. Det var så verdiløst. Vi skal ikke prøve å gjøre noe, nei, vi skal GJØRE det! Det gir en mye bedre innstilling ;)

 

Jeg har begynte å tenke over det når jeg legger planer fremover. Jeg sa ofte at jeg skulle prøve å ta meg sammen... Prøve å spise sunt... Prøve å trene mer... Det høres ut som jeg ikke egentlig vil gjøre det... Bare kanskje, om det faller meg slik... Halvhjertet... Nå sier jeg det som jeg mener det. Jeg SKAL ta meg sammen, spise sunt og trene mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...