Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

så flott at du er på rett vei igjen Ninjastar.

 

Her har det ikke gått etter boken den siste tiden. Et skritt frem og tre tilbake. Nå har jeg meldt meg på GR maxi og håper at jeg klarer å komme i mål til sommeren - igjen.... ;) Den evige kampen for disse kiloene. Synes det er utrolig dyrt å gå på GR kurs, men det er dyrt å hele tiden gå å være misfornøyd også.

 

Var slik i siget en periode, var helt nede i 81 kg, men nå er 10 kg kommet på igjen, og jeg klarer ikke å finne motivasjonen alene. Jeg har gått på den ene smellen etter den andre. Jeg har gått på kurs tidligere, og vet at da klarer jeg å holde fokus litt lengre enn 2 uker..

 

Jeg har allerede nå bestemt med for at jeg skal ta 3 kurs på rappen, og da når sommeren er her håper jeg at jeg begynner å nærme meg matchvekt. Har lyst å være 20kg lettere, men mulig jeg sier meg fornøyd med 15;)

 

Ha det fint så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken, så hyggelig at du stakk innom med en status før jul :) Jeg lurte fælt på hvor du ble av! Ja, jammen er det en evig kamp, disse kiloene. De sniker seg på igjen med én gang man ser en annen vei, dessverre. Men du er jo på rett vei igjen nå, med påmelding kurs og vissheten om at avgjørelsen er tatt. Knallbra! :)

Det har gått i feil retning for meg også de siste ukene, og jeg gleder meg ikke spesielt til å krabbe opp på vekta på fredag. Men jeg har bestemt at jeg skal, og ta det fra der. Jeg prøøver å ikke ta sorgene på forskudd ;)

Trøsten er at jeg begynner å finne igjen fokuset nå, og det synes jeg er god timing med tanke på at juleferien starter på fredag. Klarer jeg å holde et moderat fokus gjennom jula i stedet for fri flyt og null viljestyrke, skal jeg være fornøyd. Jeg merker i hvert fall at jeg har vært på trening to ganger den siste uka, for til tross for julestress og utrolig mye å gjøre på jobben før ferien, er humøret mitt helt på topp. Må være de lenge savnete endorfinene som gjør seg gjeldende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmm, serinakaker... Tror de kommer som nr. 2 på listen over julebaksten jeg liker, rett bak farmor sine tyske skiver. De er gode de! Tror jammen jeg må unne meg en sånn eller to i løpet av romjulen. :)

 

Godt at du begynner å komme tilbake i tralten. Selv er jeg dårlig på registrering av mat om dagene, og er stygt redd for at jeg nok kanskje spiser for lite. Jepp - for lite. Og det er jo ikke bra i det hele tatt. Tror jeg må ta meg i nakkeskinnet der, ja. Dagene går liksom så fort og plutselig er de over og dagen derpå er det jo for sent å registrere for da kan jeg jo uansett ikke hente meg inn... Vanskelige greier det der. Men jeg har bestemt meg for at julen (med unntak av tapasen i helgen) ikke begynner før julaften! Har faktisk vurdert å trene julaften på morgenen, men tror kanskje det blir med tanken. Kanskje lille julaften er en bedre dag å trene på - vil ikke tro treningsstudioet blir nedrent da heller (er åpent 365 dager 24 timer i døgnet). Vi får se hva det blir, først får jeg vel få dagens økt unnagjort. Uggen i magen er jeg i dag og, noe som er utrolig kjipt siden mitt nye kontor er på en byggeplass og dorullholderne er ikke kommet opp enda. Ergo må jeg inn til naboen og låne dopapir. Festlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh - jeg har kickstartet juleferien med dobbeløkt på treningssenteret! Corebar og Bodypump, og jeg gikk til og fra. Totalt 6 TP :D

 

Rakk ikke veie meg i dag tidlig, holdt på å forsove meg til timen. Men veide meg da jeg kom hjem.

Dagens tall 76.6.

 

Ikke noe å rope hurra over, akkurat, det har seget litt oppover de siste par månedene. Men det er i hvert fall ikke 80, som står for meg som en frykt i horisonten. Skal ikke dit!

Uansett er kroppen nå langsomt mot vei til gamle tralter, det er herlig å trene, herlig å ikke være syk, og jeg gleder meg mer over det akkurat nå enn jeg depper over at vekta ikke er der jeg vil den skal være :)

 

Målet er å ikke sige ytterligere opp gjennom jula. I morgen drar vi avgårde på juleferie, og kommer ikke hjem før over nyttår. Først hjem til min familie for julefeiring, deretter fjellet resten av ferien. Blir så bra! Hardtrening blir det ikke i jula, men noen lange gåturer håper jeg vi får til.

 

Nå skal jeg bruke resten av dagen på å ordne ca hundre tusen ting før avreise i morgen. Må løpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, bra med ei slik økt som start på juleferien! :) Bra at du gleder deg over det at du endelig kan trene igjen og du ikkje er sjuk, vektnedgang (eller at du ikkje går opp iallfall) kan no bare vere en bonus i tilfelle ;) Høres ut som du får en fin juleferie med din familie og så videre på fjellet! RIKTIG GOD JUL!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, nyaco :) Jeg har hatt en veldig fin jul så langt! Altfor mye mat og snop, men fra i dag har jeg begynt å tenke tanken på stramme inn ;) Vi har vært hos min familie fra lørdag til i går, og nå har vi kommet oss til fjells. Rett og slett herlig. Jeg gleder meg til noen dager her oppe med bok foran peisen og fred og ro. Det har vært hektisk frem til nå, masse reising frem og tilbake, og kun et par små gåturer etter kickstarten jeg hadde på fredag. Men nå merker jeg det så godt på kroppen at jeg ikke har beveget meg noe særlig på altfor lang tid at tiden er inne for å gjøre noe med det. Magen min står rett ut som et seil (jeg ser seriøst gravid ut), og jeg er slapp og har utrolig dårlig kondis. Holdt på å daue da jeg prøvde meg på noen mageøvelser etter gåturen i dag. Og en av buksene jeg la igjen her oppe etter sommerferien, den var nå faktisk litt for trang.... Ikke aktuelt at det skal fortsette slik, grrrr!

 

Så jeg begynner i det små mens jeg er her oppe! I morgen skal jeg på en liten skitur i kulda, og jeg skal ut og bevege meg litt hver dag. Jeg skal videre gjøre noen små styrkeøvelser hver dag etter enten gå- eller skitur. Ikke for store ambisjoner, jeg får begynne i det små ;) Men alle monner drar, og jeg orker ikke komme til 2. januar og være enda tyngre og i enda dårligere form enn jeg er nå :P

 

Fortsatt god jul videre til dere som skulle slumpe til å stikke innom her i jula - og om ikke før, så blir i hvert fall jeg å finne her inne i aktivt modus fra og med 2. januar ;) Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late dager på fjellet ispedd litt friluftsliv høres utrolig deilig ut! Og det kommer fra en som ikke liker snø.... :) Selv har jeg henting av spisebord å se frem til. Det som ble bestilt 19. september og skulle leveres 24. oktober men nå er over 2 mnd forsinket. På toppen av det hele var det plutselig på salg, og da jeg skulle hente det bitte lille julaften og oppdaget dette ble jeg så forbanna og kjeftet sånn på selgerne at jeg fikk de 500,- det var nedsatt igjen. Men selv om jeg hadde fått melding om at det var klart til å hentes fant de det ikke på lageret! Da ble jeg ENDA sintere. Og har det ikke kommet/finner de det ikke i dag - ja, da kommer jeg nok til å kaldkvele noen! Selv om jeg må løpe etter de først, for jeg har da så smått begynt å løpe (rettelse - jogge) pittelitt på tredemøllen. Bare 2 x2 minutter foreløpig, men det er da en start og sikkert godt nok til å løpe etter en lagerarbeider. Dritalei? Jepp! Fornøyd med å ha turd å jogge på møllen? Jepp! Det må sies at lokalet for øvrig var helt tomt.... *ler*

Sånn, der fikk jeg jaggu ut litt vrede også. Kos deg masse på fjellet, og godt nyttår til deg hvis ikke vi "snakkes" før - håper 2013 blir ditt år! Eller vårt år, når jeg tenker meg om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013 blir vårt år, det er jeg helt sikker på!

Men det er også litt gøy med tilbakeblikk når det nærmer seg nyttår, synes jeg. Hva man har oppnådd osv. Tenk du da Krusmynte, PT og løping på tredemølle og et fantastisk vekttap og ny leilighet. Not bad på et år, eh?! :)

 

Jeg for min del er strålende fornøyd med at vi i året som gikk har kjøpt hytte på fjellet :D Alle feriene mine i 2012 har vært særdeles aktive! Endomondo-statistikken min går til værs hver gang jeg har ferie... Og jeg har gjort nesten som jeg sa jeg skulle de siste dagene. Jeg HAR kommet meg ut hver dag, lang skitur i dag i nydelig silkeføre og sol, ski i forgårs og tur på bena i går. Jeg har ikke gjort mageøvelser alle dager, dog. I dag var jeg helt pudding etter 15 km på ski, det merkes at jeg ikke er like godt trent ved utgangen av året som jeg var tidlig i høst. Men ikke noe man ikke lett fikser med målrettet innsats på treningssenteret sammen med alle nyttårsforsettmosjonistene utover i januar ;) (Trøsten er at hordene vanligvis ikke varer lenger enn noen uker, så i februar er vel kaoset over for i år.)

 

Ellers er jeg også fornøyd med at 2012 har bragt med seg hold vekten kurs, et helt år med vekt under 80 kg, seriøs oppstart når det gjelder Prosjekt 2, og mange gode vaner innarbeidet for hverdagskosthold og trening. For 2013 håper jeg å komme helt i mål med enten Prosjekt 1 eller 2, bedre kontroll på helge- og ferieinntak, og opprettholdelse av treningsvaner. Ikke for mye å jobbe mot, håper jeg :)

 

Også håper jeg at jeg rekker å poste dette her før nettet forsvinner igjen. Ustabilt nett de siste dagene, irriterende når man er vant til at det funker, men samtidig helt greit å tvinges litt offline i perioder, også. Haha. Fortsatt god juleferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Her flommer det jo over av positivitet - så deilig! Håper du kan smitte meg litt med det etterhvert, har det ikke helt greit om dagene og kjenner at jeg trenger positiv input for å klare og se opp og frem istedenfor å gå og stirre ned i bakken når jeg ikke ser meg bakover hvis du skjønner. Men ja - jeg mener fortsatt at 2013 skal bli vårt år ihvertfall i forhold til trening og vekt, så får vi se hva som skjer med resten...

Godt nyttår til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå og GODT NYTT ÅR, Ninjastar!

 

Du tenkte kanskje at jeg har sviktet dere?? Neida, jeg er på plass igjen med nye hverdager etter over halvannen måned julefeiring.... Eh..det føles slik i allefall. Det var Shanghai-tur, rett i bursdagsfeiringer av minstemann i familien, og så begynte julelunchene.... og en fantastisk lang jul som i allefall begynte den 21.desember og har vart til og med i dag.

 

Deilig - og jeg har spist uten en eneste begrensning og faktisk nytt det en liten smule, for nå VET jeg at jeg er i stand til å ta det igjen på nyåret. Ideellt sett hadde det vært mindre å ta igjen, men ... :P

 

Jeg er litt misunnelig på dere som har fjellhytte, altså,så deilig det må være å ha sånt et godt utgangspunkt for aktive helgeturer og ferier, enten det er sommer eller vinter. Dere har vært flinke som har fått det til!

 

Nå krysser jeg fingrene for at prosjekt 2 også krones med seier i 2013. Jeg er utrolig uperoptimistisk på vegne av dette året, det innså jeg når jeg tok meg i å se etter hestehov i grøftekanten i dag...(sola skinte, snøen smeltet og jeg følte et øyeblikk at det var VÅR!!).

 

Det var lurt å ta en oppsummering av 2012 og alt man har oppnådd. Jeg har brukt jula på å tenke ut nye strategier og prosjekter for meg selv også, og det er det å stabilisere vekten på rundt 64 kilo som gjelder, pluss at jeg har satt meg et par konkrete treningsmål før sommerferien.

 

Jeg regnet kjapt ut at jeg har gått ca. 125 mil i 2012. Det tilsvarer Oslo - Trondheim - Oslo - Grimstad. Jeg skal nok prøve å strekke meg mot 150 mil i 2013...;)

 

Uansett : GR-forumet er og forblir en trygg plass å forankre tanker og ideer, så jeg gleder meg til å følge deg og mange andre inn i 2013. Tenk, vi startet i 2010 og er her ennå... MAN, that's good!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahaha! Nå måtte jeg le. Altså. Hestehov? Seriøst, Slippe?? Du er faktisk enda verre enn meg :P Men det er BRA, vi trenger masse guts og positivitet nå fremover :D

 

Jeg begynner med det som er bra: Jeg har brakstartet første hverdag i januar med 1400 kcal, ikke én smule kake eller sjokolade, og en grusomt vond time på treningssenteret. Så jeg er definitivt i gang!

 

Formen er som før beskrevet hårreisende dårlig, og vekten er tilbake på et nivå jeg trodde jeg hadde lagt bak meg for godt. Snikveide meg etter trening i dag, men ikke at jeg egentlig trengte det. Jeg vet akkurat hvor mye kake og sjokolade jeg har spist gjennom 10 dager med juleferie, hvor mye jeg spiste i ukene før juleferien, og hvor lite fokus jeg har hatt siden operasjonen for to måneder siden. Og både speil og klær bekrefter teorien jeg kan så godt: Jeg tåler ikke dager med pluss i kaloriregnskapet, da kommer kiloene tilbake fortere enn jeg rekker å si mokkabønner :P

Jeg har rett og slett gått på det største set-backet siden jeg begynte her inne. Sånn er det. Ikke noe å stikke under en stol eller feie under teppet eller stikke hodet i sanden for. Klærne blir jo ikke akkurat spesielt romsligere av det ;)

 

Men! I tiden her inne, har jeg blitt rasende god til én ting, og det er å snu skuta, legge om kursen og begynne på nytt. Noen kilo opp trenger ikke lenger bety at ALLE kiloene skal på igjen. Det er bare å se fremover. Jeg skal legge en plan også, men har den ikke helt på plass ennå. (Avventer ultralyd på Ullevål på fredag, kanskje det vil gi en pekepinn om hvilket av prosjektene 1 eller 2 som kommer til å vinne oppmerksomhet etter januar.) Uansett utfall av UL, kommer januar til å være fokusmåned så det holder. Og enn så lenge trenger jeg ikke se lenger frem enn det.

 

Akkurat nå er neste mål å gjennomføre i morgen og fredag like bra som i dag. Vi starter med små skritt ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dag 2 av kursomlegging går så det suser. 500 kcal forbrent på trening i dag, jeg mannet meg opp til en drøy halvtime på ellipsemaskinen (ja, jeg trodde jeg skulle dø), og deretter en time pilates. Pilates gir nesten null TP, men jeg har et nyttårsforsett om å bli litt mer fornuftig når det gjelder trening. Dvs mer styrketrening og mer trening av kjernemuskulatur. Min vonde rygg har vært meget bra til meg å være de siste månedene, og det er om å gjøre å beholde den slik så lenge som mulig. Mindre løping og hopping og mer styrke er veien, selv om forbruket går ned. (Også må jeg huske på å minne meg selv på dette forsettet når jeg om et par uker bare vil tilbake til gamle hopp-og-sprett-takter ;) )

 

Ellers inntak på ca 1450 i dag, og til og med fisk til middag. Det er nesten så jeg kjenner glorien lyse over mitt eget hode her jeg sitter ;)

 

Så da er det bare å manne seg opp til det som uten tvil kommer til å bli den verste veiedagen siden jeg begynte her inne. Speilene på treningssenteret er nådeløse, og jeg vet hva som kommer. Alt tyter på hele meg! Maaaan, jeg gleder meg ikke, nei! Men samtidig har jeg en merkelig følelse av "ikke-panikk". Jeg har likevel kommet så langt på disse drøye to årene her inne, og jeg vet jeg klarer å snu det mye før enn jeg noengang har gjort før. Jeg har dessuten ikke så lyst til å trykke meg selv langt ned i søla over disse to månedene, hvor livet ble litt annerledes enn jeg hadde trodd og planlagt. Slik er det bare noen ganger, og at jeg feiler så det jomer etter i en slik periode, det tror jeg at jeg bare får ta med meg som en erfaring til videre innsats i kampen mot kiloene. Forresten nok en takk til koala som fikk meg til å innse at Ting Tar Tid når det gjelder rekonvalesens, det var god trøst i en kjip periode :)

 

I morgen bærer det forresten til Oslo, først møte på jobben, deretter ultralyd og videre avgjørelse rundt Prosjekt 2. Det blir en spennende dag på mange måter, merker jeg. Krysser fingre for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Bah. Vekta i dag landet på 78.2.

 

Rett før operasjonen for to måneder siden var jeg nede i 72.6, og en millimeter fra å sette strek og flytte inn på Hold Vekten.

Men nå er det hele 5.6 kilo siden, så her er det bare å rette blikket fremover og ta fatt med nytt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Æsj.... Mer har jeg ikke å si om akkurat den saken. For det er jo æsj når sånt skjer selv om man egentlig vet det er det jo noe med at de tallene står og lyser mot deg... Men når det er sagt så har du jo kommet superbra i gang etter ferien så kjenner jeg deg rett er det ikke lenge til kurven går rake veien nedover igjen! :)

 

Men - pilates gir lite TP? Kan jeg ikke fatte og forstå - det er jo så sinnsykt slitsomt! Ihvertfall de timene jeg har vært på - eneste gangen jeg har hatt mer gangsperr enn etter de første pilatestimene var da jeg begynte med PT. Husker at før gav ikke dykking heller særlig med TP. "Man anstrenger seg jo ikke da" var kommentaren til kursleder. Venninnen min som dykker en del kranglet så busten føyk med henne, og nå får man faktisk greit med TP av dykking også, som i følge de som driver med det er drittungt. Så ikke vet jeg. Men ja - kjernemuskulaturen er viktig, og det er også de store muskelgruppene. PT'en min sverger til knebøy i alle mulige farger og fasonger og sier at man får ikke nødvendigvis store lår (som jo mange er redd for) av å drive med det så lenge man kombinerer det riktig med andre øvelser. Selv har jeg gått inn i lårmålene etter at jeg begynte med knebøy. Greit - det er det jo fettet som gjør, men har faktisk ikke gått så mye ned i vekt etter at jeg begynt å trene - nå er det mest målene jeg merker det på, og det har vel sammenheng med at jeg bygger muskler som jo er tyngre enn fett. Og med større muskler i lår og rumpe øker jo også forbrenningen. Vinn-vinn mao! :) Kjenner jeg savner mr. Sprettrumpe - har trent på egenhånd siden før jul og det er litt kjedelig når jeg bruker samme programmet hele tiden merker jeg. Blir godt med litt variasjon igjen. Når det er sagt, så løp jeg litt intervaller på tredemøllen da jeg var og trente onsdag. Riktignok ikke allverdens fort - gikk bare på 8,5 på det raskeste, så en lett jogg er vel bedre beskrivelse. Men - det var høyere tempo enn å gå! Tok 2 x 2 minutter 3 ganger. Og jeg døde ikke! Kan jo ikke si meg annet enn fornøyd, jeg som jo har fryktet den tredemøllen. Og - jeg gjorde det HELT ALENE og på eget initiativ! Det er jo det mest fantastiske med det hele egentlig. :)

 

Nok om meg. Håper ultralyden din gir det svaret du ønsker med tanke på prosjekt 2 - skal krysse alt jeg eier og har for at det blir fortsettelse på det prosjektet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

 

Takk for etterlysning inne hos meg, på tide å komme på gode tanker i det nye året ! :)

Og ikke minst : Ett riktig GODT NYTT ÅR ! til deg og dine ! <3

 

Først : Skjønner veldig godt att det ikke var noe kjekt å gå på vekten, for man ser så vel når man har gått opp, UTEN å gå på den...

MEN du har gjort det, og kommet igang. Og du er så klok, å flink, har selvinnsikt og dette det går veien, det vet jeg bare ! Og med gode venner her inne, så klarer vi å komme ned til nedre 70 tallet igjen.

Av og til blit ikke livet akkurat slik man tenkte, og det er kjempe bra att du innser det, og ikke graver deg ned av den grunn :)

 

Og grattis med vel gjennomført dag i går ! Det gir den gode følelsen ! :) Sikkert veldig lurt å trene, så du slipper dårlig rygg, selv om det er kjedelig... Kjenner meg selv også rett, og vil ha MEST mulig uttelling når man først holder på...

 

Og så ønsker jeg deg LYKKE til med undersøkelser i dag ! HÅÅÅÅÅÅPER att du får positive svar :)

Stor klem fra meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dag 3 unnagjort og endelig er det fredag og helg :D Jammen bra det var en kort uke etter juleferien, for det var da merkelig tungt å komme i gang igjen, haha.

Dagen har gått bra, jeg har fortsatt ikke spist noe i kategorien sjokolade eller kake. Jeg gikk derimot på en liten smell på vei hjem fra Oslo. Jeg hadde laget matpakke som jeg tok med til Oslo, men jeg fikk det så travelt da jeg måtte løpe fra møtet mitt og til bussen at jeg glemte igjen matpakka på jobben... Ja, innmari glupt, jeg vet.. Så på vei hjem gjennom Oslo S var jeg så sulten (endelig! må jeg vel si, det er lenge siden jeg hatt den følelsen :P ) at jeg løp innom Deli Deluca (nei, kjøpte ikke boller!), og rasket med meg en pastasalat og en gresk yoghurt med nøttecrusli og bjørnebær. Så totalen i dag ender nok på 1700 kcal, men det får passere på en fredag når jeg ellers har vært så flink.

 

Når det gjelder kaloriforbruk på pilates, så bruker jeg pulsklokke, der og. Og selv om pilates er beintøft (og ja, jeg er støøøl i dag!), så går ikke pulsen så mye opp at det gir uttelling for meg. Jeg har vel fått såpass god kondis etter hvert at lavintensitetstrening som regel gir meg veldig lavt forbruk av kalorier. (Herregud, det er litt kvalmt å si, hører jeg. Jaja :) )

Men når jeg registrerer en time med pilates her inne, så ser jeg at jeg faktisk får 3 ganger så høyt forbruk. Jeg er litt usikker på om pulsklokka er riktig å bruke på slik type trening? Samtidig er det jo logisk at forbruket er lavt, for selv om man jobber til det svir, så beveger man jo ikke så mye på seg? Hmmm... det hadde jo vært litt fristende å registrere med tabellen her inne i stedet for pulsklokke, da.

 

Det er forresten litt festlig at du savner Mr. SRS da, Krusmynte! Hadde du trodd det etter første gangen du hadde time med ham?! Han høres ut som en flink fyr, synes jeg. Utrolig kult at du er på vei til å bli en slik treningsbabe :D

 

ElisabethV, knall at du er med igjen nå etter jul :D Nå står vi på videre!

 

Og ellers takk for støtten, jenter :) Timen på sykehuset gikk veldig bra i dag, så alle lykkeønskningene hjalp godt :D Alt har gått veien denne gangen, så i kveld begynner jeg med daglige sprøyter for å modne egg. Jeg må sette de selv... så dette kan bli en spennende kveld, eeek!

Og hvis (hvis hvis hvis... ) alt da går bra videre, kan det bli full pakke om to uker. Så både av denne grunnen, og det begredelige veieresultatet i dag tidlig tatt i betraktning, er jeg nå fullt motivert for å stå på som rakker'n med supersunt kosthold den neste uken. Neste time på sykehuset er om en uke. I tillegg til "vanlig" slankekost, har også tenkt å holde meg mest mulig unna sukker, og dessuten må jeg ligge unna kaffe i størst mulig grad.

 

Så alt tatt i betraktning, tror jeg at jeg nå bare legger planer for en uke av gangen. Og aller først: Helgen! Mål: Jeg skal ikke spise godteri hele helgen. Eneste jeg skal tillate meg, er ett stk sjokoladekakestykke i morgen, hvis jeg føler at jeg må. Jeg skal også få til en treningsøkt eller to. Og jeg skal ikke spise mer enn 17-1800 kcal noen av helgedagene.

 

Tror dette blir en bra helg! God helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Ninjastar - jeg krysser, krysser, krysser alt jeg har for dere! :)

 

Gresk yoghurt..... mmmm..... jeg spiser pulver for å komme fort tilbake til matchvekten fra før Shanghai. Når den er på plass så gleder jeg meg til å fokusere maks på å holde meg der og legge opp et fornuftig "holde seg i form" (som vi over 40 sier ;) ) - opplegg.

 

Kanskje jeg kan ha noe å bidra med inne på tråden din når du skal holde vekten en gang i fremtiden. Misforstå meg rett - jeg håper det blir lenge til du skal holde vekt! :lol:

 

Lykke til med helgeforsettene, så henger vi i med en knalluke til uka, sant ? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heier på deg Ninjastar! Både ang prosjekt 1 og 2. Spennende fase dere er inne i nå.

 

Jeg har vært der selv, og tror jeg vet akkurat hvordan du har det nå. Er en spennende og skummel tid på en gang. Egentlig godt å ha fokus på prosjekt 1 samtidig ;) Det som jeg syntes var vanskeligst var at det var liksom så endelig. Vi ville så gjerne, og var veldig nervøse for at det ikke skulle gå veien.. Vi endte jo opp med tvillinger så det funka fint.

 

Uansett masse masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, Monken og Slippe :) :) Veldig nytt for meg, alt det her. Og sant nok Monken, det er nok greit å ha slankingen å fokusere på samtidig. For det er jammen nok å bekymre seg for på den andre fronten! Men har du tvillinger, du? Så koselig :) Du skulle sett fjeset på samboer da vi var inne på første samtale på sykehuset, og legen forklarte at det var "svært lav sannsynlighet" for å få tvilinger selv om man satte inn to egg, "bare 10-15 %". Hans oppfatning av det tallet var nok heller at det var en "høy risiko" ;) Så vi får se hva vi gjør - om vi kommer så langt! Enn så lenge to dager med sprøyter unnagjort, og slik går det frem til neste fredag.

 

Eller går det bra med helgefokuset mitt! Jeg klarte meg med under 1600 kcal i går (på en lørdag!), spiste ikke sjokoladekake, og ellers skeiet jeg ut med fire, ynkelige flak potetgull. Meget bra! *klapper meg selv på skulderen mens glorien lyser*

Både i går og i dag har jeg dessuten vært på trening, og det er så deilig endelig å trene med en frisk kropp igjen :) Så får det ikke hjelpe at formen er langt unna toppnivå. Det ordner seg!

 

Dagens utfordring blir middag, vi skal spise opp en rest med pinnekjøtt fra jula. Og der drar jo kaloriene seg fort på... Også er det jo så godt, så begrensingens kunst er litt vanskelig! Men jeg får eventuelt droppe kveldsmat. Godteri eller kake skal jeg i hvert fall ikke dytte i meg.

 

Nå venter dusjen, svett som en ..tja, hva da? Vel, jeg er i hvert fall fall gjennomvåt etter trening og en dusj og så lunsj skal bli helt toppers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jada! Jeg koste meg veldig med pinnekjøttet! Og *kremt* desserten etterpå også... Jeg hadde helt glemt/fortrengt at vi i høst begynte med dessert på søndagene, de ukene vi har bonusbarnet - litt for å lære at det er forskjell på ukedag og helg, litt for stresse ned på mathysteriet, og litt for å spise søndagsmiddag i ordnede former.

Men bonusbarnet hadde jo ikke glemt at det i går var dessertdag :P Så dessert ble det. Men sum i sum endte jeg opp med fin total for helgen likevel, så det var egentlig greit. Mye trening, og det var herlig :)

 

Men nå er julerestene borte, og bonusbarnet skal være hos moren hele uken. Så her ligger alt til rette for en hel uke med riktig fokus :)

Planen er hverdagsinntak ca 1400 kcal, og totalt 5000 kcal fre-søn. Sunn og god mat! Full godtestopp hele uken. Vurderer helgen når jeg kommer så langt. Jeg skal trene det jeg orker de dagene det passer, og håper å få til i hvert fall fire økter.

 

Klar for den første, hele fokuserte uken på veeeldig lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dessert, nemlig! Kjenner et snev av misunnelse nå, ja. Ikke det, jeg snublet i en sjokolade i går, men regner med at de kaloriene forsvinner i løpet av PT-timen min i dag, så er ikke så veldig bekymret.... Kjenner det er litt skrekkblandet fryd å skulle ha PT time igjen, gleder meg på en måte men gruer meg litt og. Blir bare denne uken og så en uke pause siden jeg skal ut og reise med jobben, men da skal treningstøyet med tenker jeg. Ikke noe hvile her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul og ferier er herlig, men ..... hverdager er slett ikke å forakte de heller! :lol::lol::lol:

 

 

Nå begynner jeg å finne igjen kroppen min fra før jul, vann og kvaps er borte..... men 3 kilo sitter.....

 

Ja,ja, det er vel bare å ta grep - omtrent som man kan forvente for resten av livet, tenker jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for en liten status sjekk... :)

Hvordan går det ?

 

Her går det greit. Har VIRKELIG giret opp treningen, og har trent 7 timer sist uke, det er bra det :) Men kjenner att kroppen er sliten, og formen er oppadgående :D

Maten tar jeg litt etter hvert. Kjenner att jeg ikke klarer alt på en gang. Så da får jeg bare være fornøyd med det som er bra.

Har mange fine mål å jobbe mot fremover.

Blandt annet 2 badmintonhelger om noen uker. Turneringer, og det jobbes hardt fra min side for å få formen opp ! :)

dessuten har vi akkurat bestillt sommerferie. 2 uker i Spania, rett utenfor Barcelona. GLEDE :)

Vi lurer også på å ta en weekend i Amsterdam i april, men ikke bestemt enda.

Hjelper på å ha noe å jobbe imot :) :)

 

Ha en fin torsdag !

Snart helg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Joda, her går det strålende! Men det er så hektisk akkurat nå at jeg ikke har rukket å skrive her inne. Leser innimellomg slagene, da. Men jaaaa, snart helg, og det gleder jeg meg stort til!

 

Jeg har hatt superkontroll hele uken (egentlig helt siden juleferien var slutt), og nå begynner jeg å merke forskjellen. Jeg er strammere og mindre og fastere i fisken. Herlig :)

 

Og jeg har også trent som en helt den siste uka. Det er SÅ deilig å være frisk igjen! Trene hva jeg vil når jeg vil! Slikt noe man lett glemmer og tar for gitt i gode perioder... Jeg har 19.5 TP siden forrige fredag :D Fem dager på treningssenteret, en dag gå tur, og en dag uten trening. Jeg er i gang, og håper formen kommer tilbake fortere enn svint!

 

I går var jeg forresten på hold vekten-kurs. Jeg vant nok en del på det fokuset jeg har hatt siste uken, og har nå gått opp totalt 2 kg siden jeg begynte på kurset. Og alt tatt i betraktning, så er det helt greit.

 

I morgen er det veiedag, men jeg får se om jeg rekker det. Jeg skal inn til Oslo grisetidlig for blodprøver og kontroll på sykehuset, så dette blir nok en særdeles spennende og nervepirrende fredag. Puh! Har gått en uke på sprøyter nå, og jeg har ikke merket så mye til det. Litt kvalm og uggen innimellom, men aldri så galt osv... for da har jeg i hvert fall ikke vært altfor mye plaget med post-ferie ulvehunger ;)

 

Nei, legge seg vel.... Skal ta 05:30-toget i morgen... zzzzznork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...