Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

:D/> :D/> :D/>

 

Woo-hoo! Dere skal bli forumtanter!

 

:D/> :D/> :D/>

 

 

Gratulerer - så vidunderlig!

Nå er du snill med deg selv - nyt tilværelsen og gled deg.

Du er god og kroppen din er vidunderlig, tenk på det.

Ikke stress med vekten i svangerskapet - det er utrolig viktig.

Nå ble jeg rett og slett hundre prosent lykkelig på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monken

gratulerer så masse Ninjastar. Så flott at det gikk veien for dere denne gangen.

 

Masse klemmer og gode tanker går over til dere !!! Nyt tiden, så best du kan ;), er vel en fare for at en er litt smådårlig, men det takler du helt superfint..

 

Har tenkt masse på deg siste tiden og ble UTROLIG GLAD NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Gratulerer så mye! Krysser alt av fingre og tær de neste ukene for at alt går bra. Ta vare på deg selv. Rolige gåturer og ingen overdrivelse. Nyt dette, men har selv erfaring fra svangerskap hvor jeg la på meg mye og et hvor jeg ikke økte så mye. Vet absolutt hva jeg anbefaler, så selv om du er gravid vil jeg anbefale å prøve å holde vekta, for det er forferdelig tungt mot slutten når man legger på seg 25 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HUUUURRRAAA !!!

Så kjekt å høre !!! Jeg hadde det virkelig på følelsen att nå var det klaff :)

Å så formtanter da :D Det er det jammen ikke alle småtroll som har :)

 

Kos deg, og nyt tiden fremover, så håper jeg att du ikke blir plaget med svangerskapskvalme osv... ;)

 

Ha en strålende 17 mai ! Tenk att om alt går rette veien er du i tog med barnevogn neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg da, har ikke vært så aktiv i det siste her inne selv og måtte lese meg opp litt på tråden din... Det første jeg tenker er at ;sånn er det jo å være gravid! Nå er det jo ikke sikkert det er det du er men jeg kjente meg veldig igjen ;)/>/> Så kanskje kroppen din øver seg litt i det minste? Uansett må du ha masse lykke til og prøv å nyte spenningstiden også, det har sin verdi det også å gå rundt å ikke vite.

 

 

Gratulerer! Med tanke på det forrige innlegget mitt får jeg nesten lyst til å si - Hva var det jeg sa :P/>

Men det spiller jo ingen rolle, nå er du sikker og det er deilig. Så blir det spennende å se da om det blir jule eller nyttårsbaby.

 

Tenk, når vi hadde prøvd et drøyt år og var lykkelige over at graviditeten var et faktum så kommenterte faktisk endel at vi burde ha hoppet over april/mai som prøvemåned og at det var amatørmessig å ikke tenke på at det ville bli en sen desemberunge... Vel, vi slapp hormonsuppa og alt du har vært gjennom men vihadde vært til utredning begge to og jeg hadde time til egglederskylling og NÅR ungen kom var revnende likegyldig bare den kom! Og det gjorde hun, på lille julaften ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

:D/> :D/> :D/>

 

Woo-hoo! Dere skal bli forumtanter!

 

:D/> :D/> :D/>

JUBELHURRAAAAAAA!!! Herlig, gratulerer! Du blir verdens beste mamma. Stell pent med deg selv nå, Ninjastar B-)<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen, tusen takk for så mange nydelige gratulasjoner! :) Jeg blir så rørt at tårene spretter av omtanken dere viser og gleden på mine vegne. Og til tross for hormonsuppa jeg vasser i om dagen, er jeg faktisk ikke spesielt lettrørt om dagen, bare så dere vet det ;)

 

Jeg har tilbragt pinsehelgen på fjellet, og det var helt nydelig i det fantastiske sommerværet som plutselig viste seg. Jeg har gått flere turer og kjenner at jeg er klar for å begynne på igjen med litt trening. Matmessig har det gått like mye på halv tolv som de foregående ukene, men nå er det på tide å ta tak.

 

Jeg funderer mye på strategien videre om dagen. Jeg kan jo ikke fortsette å slanke-slanke meg, men samtidig har jeg alle planer om å begrense vektoppgangen. Jeg tror jeg skal lage meg en tråd inne på gravide/ammende, men jeg er ikke klar for det riktig ennå. Jeg er relativt stressa på at dette ikke skal gå bra, og tør nok ikke helt slippe gleden løs før jeg har vært på ultralyd. Den er først om et par uker, og frem til da holder jeg meg nok her inne på min gode, gamle, trygge tråd :)

 

Jeg lurer litt på om jeg skal ta meg en prat med kursleder. Jeg går jo på hv-kurs om dagen, og er sånn sett "i systemet". Usikker på hvor mange kalorier jeg bør ligge på. De siste ukene har jeg gått opp rundt 5 kilo og ligger vel nå og vaker rundt 80. Det er hele 10!! kg opp fra i fjor, og det før den virkelige vektoppgangen i det hele tatt har begynt. Så jeg ønsker virkelig å legge en god plan for hvordan jeg best skal gjennomføre dette her, uten å gå opp mer enn nødvendig, men samtidig uten at det blir for mye stress.

 

Jeg hadde i hvert fall en knalldag i går, med 10 blank i kosholdscore og 1500 kcal inntatt. God åpning av uken og forhåpentligvis starten på bedre tider :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - på Rikshospitalet har de en spesialpoliklinikk som kanskje kunne være noe for deg - den heter Adipol. Du er ikke veldig overvektig, men kan bli det - der har de et veldig fint helhetstilbud som jeg tror kunne være noe for deg. Send en mail, hvis du vil. Ønsker deg lykke til og det blir fantastisk spennende med ultralyd. Ønsker deg en utrolig fin sommer!

 

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/fodeavdelingen/Sider/spesialpoliklinikker.aspx

 

Beste ønsker fra Gullmedaljekandidaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei - på Rikshospitalet har de en spesialpoliklinikk som kanskje kunne være noe for deg - den heter Adipol. Du er ikke veldig overvektig, men kan bli det - der har de et veldig fint helhetstilbud som jeg tror kunne være noe for deg. Send en mail, hvis du vil. Ønsker deg lykke til og det blir fantastisk spennende med ultralyd. Ønsker deg en utrolig fin sommer!

 

http://www.oslo-univ...iklinikker.aspx

 

Beste ønsker fra Gullmedaljekandidaten

 

Tusen takk for tipset, dette skal jeg sjekke ut! Jeg skal også få tatt meg en prat med kursleder og høre hva hun foreslår av opplegg. For jeg har virkelig ikke lyst til å gå opp ytterligere 20 kg, det er i hvert fall sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Nå er det på tide å dra hodet ut av sanden og begynne med ukentlige veiinger igjen. Jeg har ikke veid meg på et par uker, og helt utrolig så har jeg bare gått opp 0.2 kg på disse to ukene. Jeg klokker inn på 79.8 kg dag, og er faktisk veldig godt fornøyd med det. Under 80 med nødskrik :D;)

 

Jeg skjønner det ikke helt, for det er bare de tre siste dagene jeg har klart å finne tilbake til fokuset mitt. Men kanskje kroppen jobber hardt for å tilpasse seg alle endringene som er på gang og at jeg har fått litt ekstra forbrenning av det allerede? Jeg er i hvert fall varm nok om dagen, jeg som vanligvis fryser hele tiden.

 

Jeg har ingen store helgeplaner denne helgen, og det er herlig :) Kanskje plante litt i hagen. Og så skal jeg komme meg ut og bevege meg litt mer enn jeg har gjort den siste uken. Enten gå tur eller aller helst komme meg på treningssenteret. Kanskje jeg får til begge deler :)

 

God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut! Ser av oppsummeringen din nederst at vi faktisk har samme sluttmål, 70kg. Jeg har gått opp i svangerskapene hhv. 26, 23 og 21kg og greide å slanke vekk neeesten alt mellom hvert barn men akkumulerte ca 5kg hver gang fordi jeg var gravid igjen før jeg var ferdig slanket. Nå har jeg kvittet meg med overvekten etter tredje svangerskap og er tilbake der jeg var sist jeg ble gravid :lol:/> og det kjennes ganske deilig ut. Så nå jobber jeg med de 6+5 kiloene etter 1. og 2.mann ;)/> Regner med at det blir litt tøffere fordi de kiloene har jo fått sitte på lengst, opp mot 11år faktisk men det skal gå til slutt!

Det ble litt mye om meg ser jeg men POENGET er at selv om du skulle gå opp endel som gravid så er det viktigste at det du spiser sunn god mat og ikke legger på deg av kjafs. Det du går opp går du også ned igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Mye om deg? Nei nei nei :) Jeg er veldig glad for å høre andres erfaringer! Utrolig bra at du klarte å kvitte deg med så mye mellom hvert svangerskap!

Måtte forresten le da jeg tok testen, og tenkte faktisk at nå kommer koala til si "hva var det jeg sa" ;) Ingen andre som trakk den slutningen så tidlig, nei. Minst av alle meg selv! Hehe!

Og du har et godt poeng med det å legge på seg av "riktig" mat. Jeg er helt enig. Jeg har jo vært helt på en galei de siste ukene (bortsett fra de siste dagene...) :rolleyes: , og slik vil jeg ikke ha det. Altfor mye søtt og kaker. Jeg kjenner at jeg synes det er helt greit å spise litt "for mye" (hva nå enn det vil si i disse dager) av vanlig, sunn mat. Så det er vel helst der fokuset blir fremover. Minimere sukker og fokusere på mer grønt og kjøtt. God plan :) Som ikke er helt ulik det jeg har bedrevet med de siste par årene allerede, så jeg har i hvert fall god trening!

Og så får jeg komme inn igjen hit neste vinter/vår og ta en skikkelig runde for å bli kvitt det jeg har lagt på meg siden i fjor samt det som kommer på i svangerskapet. Så... Det blir nok litt lenger før jeg kan flytte inn på hold vekten enn jeg trodde for et par år siden :P Men akkurat nå gjør ikke det meg noenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Godt å se at du har funnet fokuset litt igjen! Å ha fokus på sunn mat og mosjon under graviditeten er nok bare bra, husk bare at det å si at man spiser for to bare er en dårlig unnskyldning for å "få lov til" å spise mer for de fleste.... Ingen lur felle å gå i! :) En prat med kursleder, lege og/eller jordmor om kostholdet er sikkert heller ikke dumt. Selv har jeg endelig innsett at når jeg spiser for mye sukker og hvetemel så reagerer kroppen negativt - oppblåst, dårlig i magen, mindre energi osv, men klarer jo likevel ikke alltid å stå imot. Go figure....

Uansett - selv om du har et litt annet fokus fremover håper jeg du fortsetter å titte innom her og holder oss oppdatert - forumet vil ikke være helt det samme uten en Ninjastar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Krusmynte, men i mine svangerskap fikk jeg ulvehunger! Var sulten etter 2 timer og da mener jeg SULTEN! Måtte ha to lunsjer og når jeg var hos kunder og ikke kunne styre spising selv snek jeg meg til å spise på do... Etterpå gikk de første 10-12kiloene av seg selv mens sulten delvis vedvarte sålenge jeg ammet. Var først når ammingen var over at jeg "ble meg selv" igjen :) Da var det et par år med Roede før nestemann kom og det var påan igjen...Men nå er det slutt, skal ikke ha flere her i gården :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, jeg synes jeg ser det! Snike seg til spising i kundemøter... :D Heldigvis er jeg ikke der, i hvert fall ikke ennå! Men sulten er jeg. Og jeg føler at det blir helt feil å gå rundt med sultfølelse. Så dagsinntaket blir fort rundt 2000 kcal. Jeg synes det er litt i overkant, så jeg får jobbe litt med å finne ut hva som er greit og ikke :)

Dessuten er jeg fortsatt så trøtt at jeg ikke orker så mye når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg fikk gått meg et par gode turer i skogen i helga (og ellers kost meg i den herlige sola!), men på hverdagene sitter den lenger inne. I går kom jeg hjem fra jobb, stuptrøtt, lagde middag, vasket opp, så på nyhetene på tv... og sovnet som en stein på sofaen. Våknet tre timer senere når samboer kom hjem... og tuslet på badet, pusset tennene, og krabbet til køys. Kjempemandag ;)

 

Så jeg har to mål fremover: finne en bedre balanse på spisingen, og mønstre nok energi til å komme i gang med litt skikkelig trening igjen.

 

Og bare jeg får tatt den ultralyden jeg venter på (neste uke!), skal jeg avtale et møte med kursleder. Jeg synser mye inne i hodet mitt om dagen, så det kunne vært greit med noen litt mer faglige og saklige innspill ;)

 

Krusmynte, her inne trives jeg så godt at jeg tviler sterkt på at jeg forsvinner med det første :) :) Men jeg skal vurdere flytting over til gravid-forumet, for fokuset blir jo nokså annerledes enn når man "bare" har slankingen å bekymre seg for! Også får jeg se hvordan ståa er til neste år. Om jeg da skal gjenopplive denne tråden her, eller *gasp* lage meg en ny?! Det spørs vel litt på hvor mye ulvehunger jeg får etterhvert, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Krusmynte, her inne trives jeg så godt at jeg tviler sterkt på at jeg forsvinner med det første :) :)Men jeg skal vurdere flytting over til gravid-forumet, for fokuset blir jo nokså annerledes enn når man "bare" har slankingen å bekymre seg for!

Om du holder liv i denne tråden eller lager deg en ny et annet sted spiller ingen rolle - poenget mitt er vel at som selvutnevnt forumtante har jeg og sikkert mange andre også lyst til å følge litt med deg videre vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Og så får jeg komme inn igjen hit neste vinter/vår og ta en skikkelig runde for å bli kvitt det jeg har lagt på meg siden i fjor samt det som kommer på i svangerskapet. Så... Det blir nok litt lenger før jeg kan flytte inn på hold vekten enn jeg trodde for et par år siden :P/> Men akkurat nå gjør ikke det meg noenting :D/>

MEN, tro ikke at du slipper unna hold-vekten borettslaget etterhvert! :lol: :lol: :lol: Der venter vi nemlig tålmodig til vi skal hjelpe deg med flyttelasset, det er ikke et spørsmål om HVIS men NÅR!

 

Og jeg er utrolig godt fornøyd med denne utsettelsen! :D

 

Artig å lese om de første ukene. Hadde helt glemt sulten, men det skal ikke mye til for å gjenoppfriske minnene. Supert at du holder deg frisk!! :)

 

 

Gleder meg til å følge deg fremover, Ninjastar.

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har bra fokus jeg Ninja, jeg orket _ingenting_ de første ukene av svangerskapet, verst det første for da kunne jeg legge meg ned.

 

Sovnet i tide og utide og hadde et nært og godt forhold til sofaen på kveldstid.

 

Også får vi håpe du får noen sunne cravings som gjør det litt lettere gjennom disse månedene.

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hvordan går det med formen ?

Håper att den er fin, og att du slipper svangerskaps kvalme, som jeg var plaget meg gjennom 9 måneder med begge mine to :blink:

 

Ha en strålende fin uke Ninja ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag er denne frøkna minst 10 kg lettere! I hvert fall mentalt. Slettes ikke fysisk wink.gif Dagen jeg har ventet på ganske lenge var endelig her - jeg har vært på tidlig-ultralyd i dag! Og alle mine bekymringer og følelser av at dette ikke kunne være sant, de ble gjort grundig til skamme. For på skjermen så vi et bitte-bittelite hjerte som banket biggrin.gif Knøtten var bare en drøy cm stor, så det er ikke store krabaten ennå. Men det var nok for meg! Termin i januar, så det er fortsatt veldig tidlig, dette her. Men oddsene er gode, sa legen, så da tror vi på det biggrin.gif

 

Ellers føltes det som den surrealistiske, uvirkelige kjempeboblen min sprakk i dag. Jeg har virkelig ikke klart å se lenger frem enn til dagen i dag. Men - nå er på høy tid med en aldri så liten reality check!

Jeg har allerede tatt meg selv litt i nakken og prøvd å forbedre meg den siste uken. I helgen klarte jeg til og med å komme meg på treningssenteret!! *tar bølgen for meg selv* Seks uker uten.... Trodde jeg skulle dø underveis, men guuud så herlig det var etterpå. Ok, grusomt støl, men psykisk var det fantastisk!

Videre har jeg klart å kutte kraftig ned på snop og andre usunne valg, i hvert fall på hverdagene. Men jeg spiser likevel fortsatt rundt 2000 kcal om dagen. Det er en dårlig kombinasjon å være sulten og trøtt hele tiden tongue.gif

Og en nyslanket kropp som min tåler IKKE 2000 kcal om dagen ennå. Jeg legger på meg, jevnt og trutt. Og det har jeg ikke tenkt å fortsette med. Jeg veier nå litt over 80, og kommer til å runde tresifret de neste syv månedene hvis jeg ikke tar grep.

Jeg har derfor allerede avtalt et møte med kursleder i morgen, og håper hun kan anbefale meg et opplegg eller tilpasset kurs. Gleder meg til det!

 

Slippe, jeg blir visst mye mer forsinket inn i borettslaget til deg og ElisabethV enn hva jeg i mine villeste drømmer kunne sett for meg da vi begynte her inne. Men ja, dette er en omvei jeg kan leve med! Og det er ingen tvil: Jeg SKAL inn til dere en vakker dag smile.gif Høsten 2014 tidligst... Innen da har vel alle dere andre forlengst flyttet inn også, så jeg blir nok sistemann. Gjem et lite krypinn til meg, hehe!

 

Smom, jeg venter fortsatt på sunne cravings.. wink.gif Eneste avviket så langt er at jeg har lyst på makrell i tomat på skiva til frokost. Til vanlig er dette noe jeg kun spiser til lunsj, det frister aldri så tidlig på morgenen. Så det kan godt komme noen flere varianter av den sorten!

 

Og Elisabeth, jeg har hatt flaks så langt. Nesten ikke kvalm, bare litt uggen på kveldstid. Eller flaks og flaks... kanskje det hadde vært greit å være litt mer uggen på dagtid, så hadde jeg kanskje ikke hatt slik matlyst tongue.gif Ellers har puppene mine nesten doblet seg i størrelse, og det merkes utrolig godt. Nesten rart at ingen på jobben har kommentert ennå, haha! Mine små og triste B-slankepupper har nå est ut til gamle "høyder" og gamle C-cup bh'er har blitt hentet ut fra bortgjemte esker. Men selv disse er litt små. De eldste bh'ene fra D og DD-dagene er for lengst kastet, så jeg tror faktisk jeg må ut og shoppe snart....

 

Puh, dette ble visst (i god stil.... tongue.gif ) en noe lang oppdatering - men jeg satser på hyppigere (i.e. kortere!) innlegg her inne bare jeg får meg et opplegg å følge! God kveld, folkens smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Gratulerer med en liten skatt - som kommer i januar - så utrolig fantastisk! Nå har du fått roen i deg og kan passe på deg selv og kroppen - det kommer den lille til gode også - og det er en fin inspirasjonskilde.

Jeg ble skikkelig glad av å lese om opplevelsen din med ultralyd. Ønsker deg alt det beste i hele svangerskapet - og at du har nok overskudd til å få trent - og spise sunt.

Snakk med kursleder for å få til et fint opplegg - og kontakt gjerne de på Rikshospitalet som jeg nevnte tidligere - de har topp ekspertise på feltet. Ønsker deg alt godt - ha en nydelig dag - uke og svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...