Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Ja, la oss snakkes om fokuset etter ferien - god plan! For her oppe skal jeg visst lete lenge etter det.. :P Maten er grei nok (spiste havregrøt med banan til frokost i dag) , men jeg klarer ikke motstå alt godiset som er rundt meg. Men men, jeg bygger meg opp til en skikkelig vårinnspurt etter påsken, med fullt fokus og alt som hører til!

 

Og etter hele 15 km på ski i går, kan jeg fornøyd konstatere at leggen min ikke er verre. Det betyr at jeg håper jeg kan trene som vanlig etter ferien. Yay! Uten jogging, da... jeg innser at jeg begynte altfor hardt altfor fort. Men jeg får lære av det til en annen gang.

I dag er halsen og nesen tett, men jeg vil ut en liten tur for det. Om ikke annet for å få luft og se solen og samle et par fregner på nesen :) Jeg har bestemt at jeg skal være litt i aktivitet hver dag, så får det heller være om det blir superkorte turer.

 

Fortsatt god påske i finværet! Og stay strong, alle sammen!! Mitt mål i dag er å ha min første påskeferiedag UTEN GODIS. Og nå som jeg endelig har litt nett igjen og har fått skrevet det her, så håper jeg stoltheten min er sterk nok til å klare det ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Høres ut som dere har det ganske deilig på fjellet, forkjølelser til tross. Skuldrene er forhåpentligvis kommet ned i normal høyde? Jeg fikk akkurat litt angst når det gikk opp for meg at det er onsdag allerede, og jeg er halvveis i ferien. Tror jeg må være mer hjemme uten å gjøre noe sånn at jeg rekker å kjede meg litt før påsken er over... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

En alldeles fantastisk, nydelig påske er nesten slutt. Er det mulig at det kan gå så fort, da?! Vi har en liten, stakkars dag igjen på fjellet, men jeg tror et blir en rolig dag. Jeg har gått på ski hver dag, men ikke de lengste turene. Slik ble det dessverre denne gangen, med en halvsyk og småskadet gjeng. Men det har uansett vært fantastisk å være ute i det nydelige været. Helt toppers :D

 

De turene jeg har gått, har for øvrig overhodet ikke veid opp for påskesnopet vi har hatt her på hytta.. Så nå holder jeg mentalt på å manne meg opp til strammere tider. Jeg kjenner at magen har blitt større, så nå må det innsats til. Fra tirsdag er det definitivt i gang med vanlig hverdagsopplegg. Det skal bli deilig, det også :) Jeg leker også med tanken på å ta et par virkelig strenger uker først, for å komme skikkelig i gang. To uker uten snop, eller noe i den retning. Jeg skal ha en plan klar når hverdagen starter på tirsdag!

 

God påskeinnspurt alle sammen, nyt de siste to dagene i sola :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Pjuh! Jeg fikk til en siste skitur i dag, helt alene da alle andre var syke, trøtte, skadede eller dratt hjem :P Så min innspurt ble en god tur på 17 km og over 4 TP - det gjorde godt for kropp og sjel!

Nå krysser jeg fingre for at hverken beinhinnebetennelsen min (som fortsatt murrer) eller forkjølelsen ikke blomstrer opp når jeg kommer hjem, for etter tre uker med null trening bortsett fra skiturene den siste uka, er jeg nå særdeles klar for å komme i gang på treningssenteret igjen. Jeg vil ha formen opp og vekta ned :D

 

I morgen blir pakke-vaske-kjøre hjem-dag, men jeg satser på å være i gang igjen for fullt på tirsdag. Noen andre som er motiverte for en real aprilinnsats? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp - påsken er brått over, og jeg er hjemme i den brutale hverdagen igjen. Skulle gjerne hatt litt mer ferie når jeg først var så godt i gang, men det får vente til sommeren. Nå er det innsats og fokus som gjelder fremover :D

 

Fordelen med at hverdagene er tilbake, er at det endelig bør gå an å få litt dreisen på rutinene igjen. Jeg må vel tvinge meg gjennom et par tunge dager nå til å begynne med, men er det noe jeg er flink til, så er det å begynne på igjen. Har gjort det før og skal selvfølgelig klare det igjen :D

 

Fordelene med den kommende måneden er:

- Det er APRIL!! Vårmåned! Lange, lyse dager, løfter om varmere tider og sol, mer overskudd og pågangsmot. Hui!

- Jeg er frisk! Forkjølelsen har gitt seg i løpet av ferien, og leggen murrer bare litt. Lite nok til at jeg tør å prøve meg på trening igjen denne uken.

- Jeg har bursdag om noen uker - gir ekstra push til å være flink frem til da.

- Samboer er utrolig nok (bank i bordet) både hjemme og frisk = jeg kan fokusere mer på meg og mitt enn hva som var tilfelle i februar og mars.

- Sist men ikke minst: Jeg føler meg topp motivert til å ta et tak de neste ukene. Mer motivert enn jeg har følt meg på lenge!

 

Sum i sum et godt utgangspunkt for skikkelig innsats i tiden fremover!

 

Plan frem til fredag:

De neste dagene skal gå med til å komme i gjenge, tømme kroppen for all mulig dritt i form av fine og raffinerte karbohydrater, fylle på med sunn mat og vann, og nullstille meg mest mulig til veiing på fredag. Som jeg "needless to say" ikke akkurat gleder meg til. Hvor langt mot 80 pusher jeg nå?? Bare tanken på det tallet gjør at jeg krymper meg innvendig... (Hadde jeg bare kunnet krympet like lett utvendig :P Høhø!) Jeg skal dessuten prøve meg på trening og teste ut foten. På fredag gjør jeg opp status og legger planen videre.

 

Hei hopp, vi gir oss ikke :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så kjekt å komme innom for å lese ett positivt og godt innlegg :)

 

Jeg har også hatt en strålende påske, med bare helt fantastisk vær.

Og godt er det att ferien er over, og man kan komme i hverdagsmodus igjen.

Kjenner att kroppen ikke er helt enig med meg, men den får bare skrike etter sukker, for jeg snur det døve øret til.. :rolleyes:

Her er jeg klar for ett par uker med full fokus, før jeg skal på jentetur til Gran Canaria.

 

Og NEI, vi gir oss ALDRI ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Se her stråler det av positivitet - så bra! Man blir jo faktisk inspirert av å lese om planene dine... :) Selv prøver jeg på å kutte ut kurs nå - se hvordan jeg klarer meg på egenhånd og med støtte fra PT. Spennende å se hvordan det går, men det skal selvsagt gå bra. Etterpå blir det hold vekten, og har bestemt meg for ny kroppsmåling i begynnelsen av mai. Nå skal jeg bare få meg en time til behandling av armen min så er vi der tenker jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan frem til fredag:

De neste dagene skal gå med til å komme i gjenge, tømme kroppen for all mulig dritt i form av fine og raffinerte karbohydrater, fylle på med sunn mat og vann, og nullstille meg mest mulig til veiing på fredag. Som jeg "needless to say" ikke akkurat gleder meg til. Hvor langt mot 80 pusher jeg nå?? Bare tanken på det tallet gjør at jeg krymper meg innvendig... (Hadde jeg bare kunnet krympet like lett utvendig :P/>/> Høhø!) Jeg skal dessuten prøve meg på trening og teste ut foten. På fredag gjør jeg opp status og legger planen videre.

 

Hei hopp, vi gir oss ikke :)/>/> :D/>/>

Herlig plan! Menneh..du... vi tvinger oss opp på vekta og kryper inn her med resultatet uansett hva som står på den. Jeg er redd jeg kan komme til å "glemme" å veie meg på fredag om det ikke er noen som følger med meg... ;)

 

Det blir bra det! April, lyse kvelder, vår, optimisme! Jeg gleder meg til ukene som kommer... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlig plan! Menneh..du... vi tvinger oss opp på vekta og kryper inn her med resultatet uansett hva som står på den. Jeg er redd jeg kan komme til å "glemme" å veie meg på fredag om det ikke er noen som følger med meg... wink.gif

 

Det blir bra det! April, lyse kvelder, vår, optimisme! Jeg gleder meg til ukene som kommer... smile.gif

 

Ja!! Jeg er med! Vi kryper inn hit i morgen, uansett!

Jeg må si det i dag, slik at jeg ikke bakker ut i morgen tidlig... ;) For jeg kjenner at jeg gruer meg noe veldig. Mest fordi jeg merker styggelig godt på alle klærne mine at kroppen har blitt større. Fysj og æsj!

 

Men jeg er i gang igjen nå, og full av optimisme, så det er bare å kjøre på :D De to siste dagene (ok, ikke sååå mye å skryte av, skarve to dager, men jeg gjør det likevel :P:) ) har jeg ligget helt unna alt av kaker og snop, selv om det var kake på jobben på tirsdag. Jeg har vært en gang på trening og gått en forsiktig tur, og begge deler har gått bra så langt. Og jeg er i gang med sunne middager og middagsplaner igjen. I går spiste jeg under 1500 kcal og fikk hele 8.7 i kostholdsscore, og DET er en stund siden sist. Så her er det bare fremgang å spore om dagen :D

 

Og ute skinner fortsatt sola, helt utrolig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, disse to dagene jo de to første, de to vanskeligste og de to viktigste for fortsettelsen, så trampeklapp for de to dagene! :D :D

 

Trampeklapp for meg også, for jeg har også to strøkne dager bak meg. ;)

 

I dag tidlig skulle jeg egentlig opp og trene, men når klokka ringte så var jeg helt utmattet og stod over. Har ikke hatt en treningsfri dag på aldri det, så jeg tillot meg å føle meg litt slækk. Løp jo ute i går og greier... ;)

 

Jeg er så tung i bena i dag at jeg er styggelig redd for at det bare blir en rusletur senere i dag... MEN - jeg er i gang med trening i allefall, og DET er et av de o'store målene for våren.

 

Og denne sola du! Måtte den bare vare og vare og vare..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da er det bare å fortsette trampeklappen, for jeg har nå fullført min TREDJE fine dag ;)

I dag slo jeg til med et inntak på 1500 kcal og kostholdsscore 10 blank! Ingen trening grunnet annet opplegg, men en kort gåtur til og fra byen ble det likevel. Og leggene murrer, så det var nok like greit at det ikke ble noen hardtrening i dag. Sparer meg til helgen!

 

Og så er det bare å manne seg opp til veiedag i morgen.... Og kjenne litt på følelsen av hvor vondt det er å grue seg når kroppen ser ut som den gjør :blink: Det er en følelse jeg kan hente frem i utfordrende tider hvor motstandsviljen ikke er på topp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

78.2......

 

Det er opp fire kilo blank på fire uker, det. Imponerende innsats :P

 

Vel. Nytter ikke å gråte over det, gjør det vel?! Nå er det bare å utnytte april fullt ut :D Fortsette like bra som de tre første hverdagene etter påske har vært, og vips så peker pila nedover igjen.

 

God fredag, folkens :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gjort er gjort og spist er spist og det kunne vært verre. Det kunne jo vært 6 kg. ;) Men du har hatt 3 gode dager og jeg er sikker på at dagen i dag blir den fjerde. Og jeg er enda mer sikker på at disse kiloene kvitter du deg med igjen. Og bare husk den følelsen med klærne og gruingen til å gå på vekten - den kan være grei å ta med seg og hente frem dersom det skulle komme noen fristelser. :)

 

Tilfeldighetene vil ha det til at en venninne delte en artikkel om beinhinnebetennelse på Facebook i går kveld. Jeg vet ikke om du har interesse for sånt og kanskje til og med lest den allerede, men tenkte ihvertfall på deg da jeg så det. Det står så fint at den er faglig tung, men kanskje du kan få noen tips likevel? Den finnes her: http://www.friskogfunksjonell.no/beinhinnebetennelse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo, jeg har veldig interesse for sånt! Googler alle ting jeg lurer på, og har allerede lest mye om beinhinnebetennelse. Men denne artikkelen har jeg ikke lest, så den skal jeg lese i kveld - tusen takk :D

Nå har jeg en lang dag med mange møter foran meg, så det er vel bare å bite tenna sammen, både mentalt og fysisk ;) , i påvente av helg. Vi har fredagskake hver uke på jobben, og det er jo like vanskelig hver gang å stå over. Men, skal det bli noe fart på forbrenningen, må sukkerinntaket ned.

Og så får jeg bruke tiden frem til lunsj til å overbevise meg selv om at nei, du dør ikke av å stå over fredagskaken. Kryss på halsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det er godt å kjenne man er klar for ny innsats, jammen bra vi har noe å jobbe med ;)

Tenker att de 4 kg opp straks får ben å gå på :D

Jeg er virkelig klar for en stram uke, for deretter å NYTE fullstendig en uke i Spania, UTEN ett fnugg av dårlig samvittighet. Om jeg skal pekes ut noe "negativt" med denne prosessen med livsstilendringen, så er det att jeg stort sett ALLTID har dårlig samvittighet. Føler aldri att jeg gjør det bra nok. Men jeg gir meg ikke med det første... :)

 

Noen spennende planer for helgen ? Er det noe fysisk aktivitet inne i bilde ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I DID IT :D Det er jammen lenge siden det har vært SÅ lett å stå over fredagskaken... jeg spiste en appelsin i stedet for, og gjett hva? Jeg er fortsatt i live! Utrolig nok ;)

 

Helgeplanen er fortsatt noe vag, har hatt en travel dag i dag og planleggingen får vente til i kveld. Men i korte trekk: null godis, null kake, begrenset inntak, trening alt etter hva jeg synes går greit. Jepp!

 

Uansett er det straks helg og det er herlig herlig heeerlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

"Å vi skulle gjeninnført fredagskos" sitter damene på jobben og sier hver fredag. Mens jeg sitter og holder kjeft og priser meg lykkelig over at ingen foreløpig har tatt initiativet siden jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg og er usikker på om jeg ville overlevd å takke nei.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskos er helt supert - og ukontrollert er det helt sikkert en av de mange grunnene til at jeg veide 20 kilo for mye. Hos oss har vi ofte kjøpt baguett med deilig pålegg på fredager - MINST 1000 kalorier - og det før helgen har begynt!

 

Jeg er tilhenger av appelsin, bra prioritering! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det gjorde mentalt veldig godt å stå over fredagskosen. Det er noe med det å skeie ut allerede fredag til lunsj, da er på en måte helgen allerede litt ødelagt. Altfor lett å fortsette med helgekosen både fredag, lørdag og søndag.

 

Men denne helgen her har gått bra så langt, det ble jo en så bra start uten kake på fredag! Jeg var på trening på fredag og lørdag, og har tilsammen hele 8 TP disse to dagene. Langt over normalen, men på treningssenteret mitt hadde de en lang rekke premierer av nye timer som kommer til høsten, og i går troppet jeg da opp på tre på rad... :rolleyes: Blir jo så ivrig når det er noe nytt å prøve!

Ellers har jeg ikke spist noe snop eller kake denne helgen, eneste utskeielse var en neve potetgull i går kveld da kjæresten og jeg hadde tv-seriemaraton. Men jeg plasserer ikke potetgull i den "skumle godis"-kategorien, for det er ikke der min svakhet er. Jeg kan fint spise bare litt og deretter gi meg, noe som virkelig ikke er tilfelle for sjokolade og kake. Og de to sistnevnte har jeg holdt meg unna i sin helhet, noe jeg er sabla godt fornøyd med :D

 

I dag skinner sola fra skyfri himmel, og jeg skal overhodet ikke inn på noe senter i dag. En rolig gåtur tror jeg blir planen! Det har dessverre ikke smeltet nok is til å gå i skogen på mykt underlag, så foreløpig er jeg nødt til å holde meg til asfalt. Og selv om trening innendørs så langt heldigvis har gått veldig bra, er vel asfaltbelastning i høy hastighet noe av det verre jeg kan utsette leggene mine for. Så jeg skal ta det pent :)

 

Ha en superduper knall søndag, alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg hadde tenkt meg inn hit i går kveld for å rapportere helgestatus, men så begynte jeg å surfe etter hotell på Mallorca i stedet for, og da gikk jo plutselig timene ;)

 

Så jeg får ta det i dag! Kort oppsummert en meget bra helg. Snittinntak 1650 kcal fred-søn, og tilsammen 10 TP. Eneste utskeielse en neve potetgull på lørdag kveld.

Meget godt fornøyd med egen innsats denne helgen her :D

 

Og i dag tidlig veide jeg inn på 200 g mindre enn fredag, halleluja! Dermed har jeg hele uken frem til fredag igjen til å jobbe med å få et skikkelig resultat.

 

Denne uken skal jeg fortsette som jeg har holdt på de siste dagene. Null snop, kake osv. Flinke hverdager, og trening når jeg rekker. Inntak rundt 1500 hver dag, i hvert fall frem til helgen.

Jeg har to mindre utfordringer foran meg denne uken: jeg skal ut på to dagsreiser med jobben. Det vil legge økt press på meg for planlegging av mat, samt gi mindre tid til trening. Men ettersom jeg ennå ikke er helt overbevist om at leggen min er tipp-topp frisk igjen, kan det kanskje være like greit at jeg "tvinges" til et par roligere dager nå som motivasjonen min er sånn på topp at jeg helst skulle trent hver dag.

 

Ny uke er herved i gang, og jeg er klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flink du er som hold deg unna godis !

Bra jobba :)

 

Og dæsken, 3 timer på rad på treningssenter !!! :D For noen sprekiser vi har blitt :)

Det er godt å kjenne att kroppen fungerer, derfor er det nok viktig att du holder deg i skinnet å ikke overdriver. For nå vil vi ha en frisk og fin periode fremover uten skader av noe slag :)

 

Hm... Mallorca hørest deilig ut ! Vi var der for 1,5 år siden, det var utrolig bra. Er det til sommeren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk takk! Føler meg ganske flink om dagen, det skal sies. En hel uke med stramme tøyler er unnagjort, og jeg synes jeg har kommet godt inn i tralten igjen. Men det er viktig å passe på fokuset, for jeg vet aaaltfor godt hvor lett det er å ramle av lasset igjen. Særlig når man har følt seg flink en periode...

 

Og ja! Spreke er vi, og det er jo det aller viktigste. Synes jeg. Heller i toppform med mye muskler og fem kilo for mye enn normalvekt med høy fettprosent og dårlig kondis. Sier nå jeg ;)

 

Ellers har du helt rett i at det er viktig at jeg ikke overdriver. I noen perioder er det ganske enkelt å finne en balanse mellom litt kos og mye riktig fokus. Men noen ganger har jeg perioder bare to modus: av eller på. Og når jeg er "på", som vel er litt tilfelle i disse dager, så er det liksom ikke med måte, heller. Vil trene hver dag (nei, føler ikke at jeg må, men vil), vil være 100% streng hele tiden, vil ikke bort på reise...

Egentlig greit, det, men jeg vet jo av erfaring at en slik "på"-periode har begrenset varighet. Et eller annet skjer hver gang som ødelegger mulighetene for et slik 100 % fokus i lengden (it's called life :P ). Og det er DA det er viktig å ikke gå fra "på" til "av". Som jeg har en litt lei tendens til å gjøre :rolleyes:

Så jepp, jeg har veldig godt av å fokusere på å ta det litt piano selv om jeg er "på". Meget god trening for det langsiktige hold vekten-målet :)

 

Mallorca er forresten til sommeren, ja! Vi er en stor gjeng som har leid flere hus i samme landsby, i en uke. Men kjæresten og jeg reiser ned på forhånd og tar noen dager på hotell for oss selv før kaoset braker løs. Det skal bli utrolig deilig, for det er vel sånn rundt 3 1/2 år siden jeg sist hadde en uke med skikkelig varme. Også gir det jo et ekstra press til å ta tak nå før sommeren, for jeg har alle planer om å være tilbake på nedre del av 70-tallet før jeg skal sprade rundt i bikini med hele vennegjengen.

Så med både indre og ytre mål på plass, tror jeg at det skal bli en grei sak å holde fokuset nå utover våren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig deilig ut... :D Jeg følger deg når det gjelder bikinimål - skal man først vise seg for kjentfolk så .... :lol:

 

Det med 'på' og 'av' - merkelige greier at det er så himla vanskelig å finne middelveien!?

 

Dvs. jeg finner vel middelveien veldig fint når jeg er 5 kilo overvekt og får panikk for å rase videre oppover skalaen samtidig som jeg ikke helt finner rett modus for å ta skikkelig tak. Skulle svært gjerne finne samme oppskrift litt tidligere i den prosessen, ved normalvekt!Aargh!

 

Men, spist er spist og jeg har 5 kilo å gå ned. Nå som jeg trener må jeg si at de 5 kiloene føles mye fastere enn før! Ved 70 har jeg følt meg rimelig blubbete, men det gjør jeg ikke i samme grad nå, så noe bra har jeg gjort selv om det ikke vises på vekta. ;) Og myyye heller 5 kilo over og fast i fisken!

 

Det høres ut som at du har en grei plan for uka. Jeg må også holde meg litt i skinnet for å ikke overdrive, for jeg hadde lyst å springe ut igjen FØR jeg fikk av meg løpeskoene på lørdag. Langtur i går og ellipse i dag = voooondt kne... :unsure: Jeg skal nok ut og lufte hunden i ettermiddag, men i morgen er det treningsfri. Sikkert lurt...

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...