Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Restitusjon, ladies! Veldig viktig! Vil jo ikke ha belastningsskader og sånt.... Sier hun i det hun skifter til treningstøy og drar avgårde på ukens PT-time. Så alt det andre jeg hadde tenkt å kommentere får heller kommenteres senere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg middelvei'et meg ;) Full dag i Oslo, heldagsmøte med de sedvanlige vestlandslefsene og stor lunsj. Jeg blir alltid så sulten i disse lange møtene, sikkert en sammenheng med at dagen begynner så tidlig. Sto opp kvart på seks, og det er litt i tidligste laget for meg.... zzznork!

Så, jeg tenkte at strategien i dag var at det var best å holde seg mett, slik at jeg ikke ble så desperat sulten at jeg mistet gangsynet og falt for alle fristelser. Jeg spiste derfor altfor mye sunn mat til lunsj og klokker således inn på nesten 1700 kcal i dag, MEN jeg har ikke spist vestlandslefse og heller ikke bolle på toget hjem. Og kollegaene mine dyttet innpå ikke én, men hele to pakker hver med lefser (altså fire stk), for deretter å kjøpe boller til togturen - så jeg følte meg veldig flink og med full kontroll i dag der jeg satt på toget hjem og spiste en liten Skyr :) Og en kaffe latte da, men litt kos valgte jeg å unne meg.

 

Ellers fullstendig pudding etter en lang dag, og kvelden har blitt tilbragt på sofaen. Null mosjon, det får vente til i morgen! Klar for ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN jeg har ikke spist vestlandslefse og heller ikke bolle på toget hjem. Og kollegaene mine dyttet innpå ikke én, men hele to pakker hver med lefser (altså fire stk), for deretter å kjøpe boller til togturen - så jeg følte meg veldig flink og med full kontroll i dag der jeg satt på toget hjem og spiste en liten Skyr :) Og en kaffe latte da, men litt kos valgte jeg å unne meg.

 

Herlig!!! Nå er vi skikkelig i siget, Ninjastar. Måtte det vare og vare og.... B)

 

Jeg gleder meg sykt til å handle vår- og sommergarderobe! "Alt" jeg har nå er svart, føler jeg. Svarte bukser, svarte topper...Hadde jo i utgangspunktet regnet med at jeg kunne kose meg med litt shopping i april, men heldigvis er vinteren like treg med å slippe taket som kiloene mine... :rolleyes:

 

"Flaks" for meg, det.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Til tross for litt ekstra kalorier i form av sunn mat synes jeg du har vært superflink på tur og kan godt gi deg selv et ekstra klapp på ryggen fra meg! Jeg synes sånt er kjempevanskelig og er egentlig lykkelig for at jeg reiser såpass lite som jeg gjør i jobben - 4 dager på hotell i løpet av et år takler man og da kan man unne seg litt i motsetningen til når det blir flere ganger i måneden. Men samtidig så hadde det vært kjekt å komme seg ut av kontoret litt oftere... Men man kan jo ikke få i både pose og sekk! :)

Synes det er mye positivitet rundtomkring på forumet om dagene - ihvertfall i de trådene jeg er oftest innom. Og det er superdeilig - blir så inspirert av det. Så yay - måtte dette bli våren vi kvitter oss med masse fett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg tror det hjelper på humøret og ståpåviljen at det går mot vår og sommer! Selv om våren rett nok lar vente på seg. Men bare at det er lysere dager og mye sol hjelper stort på humøret mitt, i hvert fall. Så da får man utnytte det for det er verdt og stå på med fint fokus :)

 

Så i positivitetens ånd får jeg først fortelle at jeg har hatt en god GR-dag med 10 i kostholdsscore, over 3 TP og 1500 kcal inntatt. Det får ikke blitt bedre!

 

Kveldens "hold vekten"-kurs er derimot ikke så mye å skrive hjem om. De kiloene jeg gikk opp før påske og gjennom påsken har jo ikke på mirakuløst vis forsvunnet selv om jeg har vært superduperflink de siste åtte dagene :rolleyes: Men det visste jeg jo, så jeg trenger ikke dvele ved det. Målet er et mye bedre resultat til neste kurskveld!

 

Og en helt annen ting: kursleder kunne fortelle at det kommer en app for registrering. Tenk det - endelig! Gode nyheter for meg som registrerer alt jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg holder koken! Ny dag med 10 i kostholdsscore, nå er jeg jammen godt fornøyd med meg selv! I dag orket jeg ikke trening, jeg er fortsatt støl fra en eller annen tidligere trening, og i tillegg er jeg stuptrøtt. Så jeg fikk lurt med samboer ut på en kort tur, litt over 5 km og kun et skrave trimpoeng, men poenget var jo ikke hardtrening. Godt med luft og rolig tur!

 

I morgen har jeg ny reisedag foran meg, og jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal ha en like god fredag i morgen som jeg hadde forrige uke. Bare håper vi får servert en normalt sunn lunsj hos vår underleverandør, og ikke noe sånn loff- og majones-fjas... Og ferjevafler skal jeg ligge LANGT unna ;)

 

Også blir det spennende å se hva vekta viser i morgen. Jeg synes selv jeg bør få uttelling for den siste ukens gode innsats, men vi får se hva kroppen har valgt å kvitte seg med.

Krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder koken! Ny dag med 10 i kostholdsscore, nå er jeg jammen godt fornøyd med meg selv! I dag orket jeg ikke trening, jeg er fortsatt støl fra en eller annen tidligere trening, og i tillegg er jeg stuptrøtt. Så jeg fikk lurt med samboer ut på en kort tur, litt over 5 km og kun et skrave trimpoeng, men poenget var jo ikke hardtrening. Godt med luft og rolig tur!

 

I morgen har jeg ny reisedag foran meg, og jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal ha en like god fredag i morgen som jeg hadde forrige uke. Bare håper vi får servert en normalt sunn lunsj hos vår underleverandør, og ikke noe sånn loff- og majones-fjas... Og ferjevafler skal jeg ligge LANGT unna ;)/>

 

Også blir det spennende å se hva vekta viser i morgen. Jeg synes selv jeg bør få uttelling for den siste ukens gode innsats, men vi får se hva kroppen har valgt å kvitte seg med.

Krysser fingre!

 

Krysser fingrene for at du klokket inn med en bra nedgang i dag. Veldig fortjent i såfall!

 

Selv ble det 600 gram. Jeg hadde vel stengt tatt gjerne sett at det tallet var noe høyere, men ikke denne uka. Kroppen responderer bra på trening, kjenner det på bukselinninga ;) så jeg velger å tro det er muskler som erstatter fett nå! :D

 

Noen spenstige helgeplaner?

 

Rolig helg hjemme, fotballturnering i egen klubb lørdag, så reiser mannen til Tyskland i noen dager fra natt til søndag. Jeg har foreslått for guttaboys å reise på badeland (ser for meg noen lengder i bassenget etterfulgt av deilig varmebad) men responsen var så som så, så vi får se. Kanskje hagen bør få litt oppmerksomhet i stedet! :D

 

God helg, Ninjastar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Joda, det hjalp tydeligvis på å være streng i helgen som var, jeg har ikke hatt én dag med kalorioverskudd den siste uken.

Så vekten, den viste 76.6 kg. Hele 1.6 kg ned den siste uken :D

 

Og det ga masse motivasjon til å være flink på reise i dag. Null vaffel eller svele på ferja, null kake i møtet. Fornøyd!

 

Men nå er det fredagstaco som står for døren, så jeg må ile. God fredagskveld til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du har vært flink. 1,6 kg på en uke er et kjemperesultat. Har aldri klart det, du bør skryte masse av deg selv og se tilbake på det du har gjort forrige uke. Bruk denne uka til å få et kjemperesultat neste uke også.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for det! Det føles godt å være på den smale sti om dagen :)

 

Denne helgen har også gått bra. Ikke like bra som forrige, jeg har totalt sett 3 TP mindre og 200 kcal mer enn forrige helg, men jeg er likevel fornøyd. Jeg var på trening i går og har gått meg en tur i dag. Fredag ble det ingenting på grunn av jobbreisen.

Kake og snop holder jeg meg fortsatt unna. Eneste utskeielse var dessert til dagens middag, som er fast prosedyre de søndagene bonusbarnet er her. Bananasplit i dag, med bananene bakt i ovnen med litt honning, kanel og vanilje over. Og Dream vaniljeis til. Veldig godt - men ikke plass til i budsjettet mitt. Endte opp på drøye 1900 kcal i dag, og det er i overkant. Menmen, når jeg regner med gåturen, er jeg fortsatt på et lite underskudd. Og i går ble inntaket bare 1550 kcal - på en lørdag!! Så da får det gå!

 

Underskudd hver dag er for øvrig planen min om dagen. Jeg har klart det siden påske. Og det gjelder også neste uke! Jeg skal to dager avgårde på samling, med alt det innebærer av ekstra utfordringer, så da får jeg finne en måte å løse det på. Men det er ikke før tirsdag, og først skal jeg gjennomføre mandagen med stil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemperesultat! Du er virkelig i rett modus for tiden! Den utfordringen fikser du lett ;)

 

Du får fokusere på å holde underskudd. Kos deg, men ikke for mye. Vet ikke hvordan det er på samlingene, men er det buffet kan du gjøre mange smarte valg, og er det servering, så ha som mål å levne igjen litt på tallerkenen, og ikke spise opp f.eks brødet o.l. Har de pauser med kaffegodt, så velg frukt hvis de har det, eller ta med deg en frukt. Jeg har klart meg godt på kurs de siste gangene, og er veldig fornøyd med det etter å ha vært på Kurssteder med softismaskin, popkornmaskin, kaffemaskin og kaker tilgjengelig i hver pause. Og de enorme dessertbuffetene... Helt klart enklere å takle når man har vært på den smale sti en stund, og akter å holde seg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er ikke buffet dit vi skal, og det irriterer meg alltid når vi skal på dette hotellet. Jeg liker å velge selv hva jeg skal spise, i hvert fall til lunsj. Da kan jeg fokusere på rent kjøtt, egg og grønt. Ikke at det gjør så mye å få sitt-ned-og-bli-servert-lunsj heller, hvis det bare hadde vært lunsjmat vi fikk, som i type salat eller smørbrød. Men det er alltid to-retters. Først en middagsporsjon, og så dessert. Til lunsj, liksom.

Men det jeg ikke hadde tenkt på før jeg leste det du skrev, Nickii, er at den store fordelen med denne triste lunsjen er jo at det heller ikke er dessertbuffet der :D Og dessertbuffeter har jeg ofte store problemer med å gå forbi, så hurra for det akkurat denne gangen ;)

 

En annen fordel, er at det er spa-hotell vi skal på. Med treningstilbud! Jeg har sjekket timeplanen, og hvis jeg er supereffektiv (og møtet ikke går over tiden), så rekker jeg akkurat å skvise inn en tøff time mellom møtet og middagen. Satser på at jeg får det til!

 

Jeg er nødt til å ha en god plan før de to neste dagene, og jeg kjenner at den er på vei. Jepp! Tror jammen jeg skal prøve å legge igjen mat på tallerkenen, godt tips! Alkohol ødela dessuten alt for meg forrige gang jeg var på jobbtur (det var den gangen det endte med tequila i baren rett før de stengte og deretter nachspiel fra rom til rom....), så denne gangen skal jeg kjøre "hvit samling". Til nød et halvt glass vin til middagen for at det skal se ut som jeg drikker. (Akkurat denne delen av planen skal det gå fint å holde seg til - jeg er nemlig i gang med en ny runde på mitt såkalte "Prosjekt 2", og har kommet så langt at jeg setter sprøyter hver kveld nå. Da er ikke alkohol det jeg føler for å dytte innpå, akkurat...)

 

Men jeg reiser ikke før i morgen. Først skal mandagen erobres ;) Jeg har planer om å dra på trening rett etter jobb (bag'en er pakket og klar!), matpakkene ligger i kjøleskapet, og jeg er klar for en fokusert og sporty dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å levne igjen litt av den mest kaloririke og karbohydratrike maten på tallerkenen, poteter, brød, saus... Så spiser jeg opp alt det grønne og alt kjøttet.

 

Ellers, spis sakte, nyt maten, og spis den i små biter. Da føles det som om du spiser mer. Drikk mye vann. Jeg pleier å levne kanskje 1/3-1/4 av desserten. Det gir god samvittighet og får den til å smake mye bedre ;)

 

Spare på alkoholen er definitivt ikke dumt. Et halvt glass vin er jo ikke den største utskeielsen. Men veldig greit å ha litt vin å nippe til. Så dumt at det er så "uakseptabelt" å ikke drikke...! På en kursmiddag i høst drakk jeg veldig sakte og nippet forsiktig. Noen av "moroklumpene" ved bordet begynte å rope ut om det var noe galt og om jeg ikke likte vinen, og gjorde et helt nummer ut av det. Skulle skåle med meg hele tiden. Kjempegøy, not so much!

 

Om du ikke rekker en treningsøkt mellom møtet og middagen, så kanskje det går an å ta seg en liten spasertur?

 

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk blitt veldig flink på kurs og sånt. Måtte jo det da jeg plutselig fikk dobbelt opp med kurs i høst. Så nå gjenstår det bare å bli like flink på andre ikke-rutine-dager :)

 

(Så bra du er i gang med prosjekt 2 igjen, blir spennende, og skal krysse fingrene for deg)

 

Ha en fin, fokusert og sporty dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det var gode tips jeg skal bruke resten av dagen og morgendagen! :) Snart avreise, og jeg har pakket med meg treningstøy og joggesko. Så jeg satser på at jeg rekker noe før middagen i dag. Alt er bedre enn ingenting!

 

Ellers er jeg bare sånn medium fornøyd med gårsdagen. På plussiden var jeg på en time Corebar-trening, og klarte dessuten kostholdsscore 10. På minussiden hadde vi indisk kyllingsuppe til middag, og jeg var så sulten at jeg rett og slett gikk på en naanbrødsmell. Av alle ting :rolleyes: Endte opp på 1650 kcal, og til tross for at jeg da med et nødskrik klokket inn 10 i kostholdsscore, havnet jeg likevel mye høyere enn hva som er greit på en hverdag.

 

Men-men. Jeg lar ikke det vippe meg av pinnen, så nå skal jeg ha to flinke dager på tur. God uke videre, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Se der er frøknen ute og farter igjen, ja. Håper det går bra! Det var ihvertfall veldig mange gode tips her inne som jeg må huske til jeg skal ut på jobbtur neste måned. Har jo bare to i året, men det er jo greit å holde seg i litt ørene likevel. :)

Håper du koser deg på tur og at du får brukt treningstøyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ett stk trøtt og sliten Ninjastar er tilbake fra tur! Så i dag ble det ingen trening. Men jeg rakk heldigvis timen på hotellet i går, og hadde en helt utrolig rå sirkeltreningsøkt hvor jeg brant av nesten 3 TP og hvor musklene i dag lider ;)

 

Det ble litt for mye brød til lunsjen og middagen i går, og vinkvota jeg hadde satt meg på et halvt glass ble nesten to (fanker'n så vanskelig å begrense seg når man er i godt selskap og stemningen er god, altså :P ). Og den ene desserten min spiste jeg opp. Men ellers har jeg i stor grad gjennomført. Jeg har ikke spist et eneste pausekakestykke, alle potetene lå igjen på tallerkenen, jeg hadde med sunn matpakke som jeg spiste før treningen i går, og jeg la igjen mat til alle måltider. Så ikke perfekt, men utrolig mye bedre gjennomført enn alle de siste turene jeg har vært på. Sum i sum er jeg fornøyd med egen innsats, jeg :)

 

Og til ettertanke for en vinglete sjel som aldri helt klarer å finne ut av hva som er godt nok, hvor er mål, og hvordan skal det føles når man er der, så var det utrolig ålreit å få fine komplimenter fra kollegene mine i går. Alt det jeg ikke er fornøyd med ennå, ser tydeligvis ikke de. Tror jeg må tenke litt nøye gjennom akkurat det...

 

Ellers det på'n igjen i morgen med dagstur til Oslo, men de turene har jeg øvd så mye på nå at det pleier å gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og til ettertanke for en vinglete sjel som aldri helt klarer å finne ut av hva som er godt nok, hvor er mål, og hvordan skal det føles når man er der, så var det utrolig ålreit å få fine komplimenter fra kollegene mine i går. Alt det jeg ikke er fornøyd med ennå, ser tydeligvis ikke de. Tror jeg må tenke litt nøye gjennom akkurat det...

Det der tror jeg de fleste av oss har godt av å tenke igjennom av og til. Jeg føler ihvertfall at jeg liksom aldri blir helt fornøyd - det er liksom alltid noe å sette fingeren på! Og da har jeg plutselig fått forståelse for at de som i mine øyne er "perfekt" ikke synes det om seg selv....

 

Uansett - synes det høres ut som om du har vært riktig så flink på turen. Trening til og med - det er jo knallbra! Når jeg tar meg selv i å bli litt irritert over det som ble litt for mye vin eller en oppspist dessert tar jeg frem minnene om hvordan jeg var før da jeg gaflet i meg absolutt alt uten engang å nyte smaken! Og da blir jeg egentlig ganske fornøyd likevel. Har kommet langt siden den gang, gitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jaa, klart vi har kommet langt! Ikke alltid så lett å se i det daglige, men når man løfter blikket og ser de lange linjene... DA skjønner jeg hvor mye som har skjedd over noen år :)

 

Som for eksempel i dag, hvor jeg har krabbet meg opp på hesten etter to medium dager og slått til med en helt perfekt dag. I gamle dager ville jeg vel tatt helg allerede. Men i dag har jeg kostholdsscore 10, inntatt rett over 1400 kcal og avsluttet med en BodyPump-time og en økt på ellipsemaskinen.

 

Og alt dette til tross for at jeg dro avgårde med 7-toget i dag tidlig og har vært borte hele dagen på møter og sykehusavtale i Oslo!! Woo-hoo! Innrømmer glatt at jeg akkurat nå er mer enn godt fornøyd med meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Ikke så mye å berette, denne uken ble det stillstand. Litt skuffet over det, jeg hadde så lyst til å se 75-tallet igjen nå. Men ingen vits i å spekulere i årsaken, for med den uken jeg har hatt, kan det være så mangt. Tre reisedager, to dager med hotellmat, mye styrketrening de siste dagene, stor nedgang forrige uke, hormonsprøyter, mye salt mat.... det er bare å velge :P

Men det det ikke skyldes, er min manglende innsats. Til tross for reisedagene, ender jeg opp med et respektabelt kaloriunderskudd på over 3000 for hele uken og 13 TP. Jeg er fornøyd med innsatsen og merker at formen min er på vei tilbake, så jeg satser på at jeg får betalt for innsatsen litt senere i løpet.

 

Og ellers er det fredag og straks helg, og det skal som vanlig bli herlig :D Ingen store planer her i gården. Vi skal til Oslo i morgen for å være med på et infomøte om språkreiser (bonusbarnet skal avgårde til sommeren), og gjør da en dag ut av det. Lunsj i byen, kanskje shoppe litt, se på søsteren min spille kamp på ettermiddagen... tror det blir en topp dag! Og planen er å skeie ut med en kaffelatte eller to når jeg først er i nærheten av en skikkelig kaffebar, men ellers være fokusert. Ellers ingen planer annet enn å pusle hjemme, rydde i hus og hage, gå et par turer og trene en gang eller to. Blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjedelig at vekten ikke går riktig vei, flink som du har vært. Den gårsdagen var jo helt rå! Men når det er sagt så er det forhåpentligvis litt lettere å akseptere at vekten står stille når man har visshet om hva som kan være årsaken. Kjipt er det uansett, men enda kjipere når man har kjørt en streng linje og virkelig ikke har noen gode forklaringer. Selv er jeg veldig spent på mandagens veiing, jeg var jo ikke på vekten mandag som var men har snikveid meg etterpå og det varierer veldig fra morgen til morgen. Uansett - det er mandagen som teller, men med søndagens og mandagens inntak får jeg vel være fornøyd om den står i ro selv om jeg har vært flink siden. :)

 

Ingen store planer for helgen du liksom - planene er kanskje ikke så store, men det var nå mange nok av dem! :) Men de høres jo ganske trivelig ut alle sammen, så da satser vi på at det blir en bra helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra ukesresultat med den uka du har hatt! Flinking!! :D :D

 

Høres ut som at du har mulighet til å nyte det jeg tror blir en strålende vårdag i morgen! :D

 

 

Keep up! Farsken nå er vi i siget (sier jeg selv om JEG faktisk har gått opp...).

 

God helg! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...