Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jeg hadde en fantastisk fin dag i Oslo i går! Deilig lunsj på Åpent bakeri, rusle litt rundt i byen i solskinnet mellom - og selvfølgelig gjøre de to tingene vi egentlig dro innover for. Topp dag :)

 

Men ellers må jeg bare rett og slett innse at jeg har gått på en smell. Bu-huu. Det begynte med kake på fredag (ikke den vanlige fredagskaken, men feiring av en jubilant på avdelingen, av typen sitt ned og bli servert. Ikke så lett å vri seg unna...), og fortsatte med smågodt i går kveld. Litt for mye smågodt, faktisk. Og jeg som ikke skulle ha noen godis før bursdagen min. Så i går fikk jeg min første dag med kalorioverskudd siden påskeferien ble avsluttet. Endte på 2300 kcal, arrrgh. Vel. Jeg holdt i tre uker da, ikke verst bare det ;)

 

Og jada. Jeg visste at superfokuset ikke kunne vare evig, det gjør jo aldri det. Men likevel har jeg gått litt i tenkeboksen her. For jeg merker at jeg begynner å slippe opp nå. Grunn? Ja, det var det, da. Jeg tror det henger sammen med at jeg skal inn til sykehuset neste uke i anledning Prosjekt 2. Og det tar fokuset vekk fra Prosjekt 1. Dessuten så er det disse små, forræderirske stemmene, da... Jeg vet at hvis alt går bra til uka, blir det ikke vanlig trening på meg i noen uker. Og mat bør jeg vel også spise mer av. Dermed er det veldig lett for stemmene i hodet å overbevise meg om at litt smågodt nå, det spiller ingen rolle. Neste uke blir jo ikke slankeuke, uansett.

Men det er helteit å tenke slik, for hvis ting ikke går bra til uka, så orker jeg ikke at det blir slik som forrige runde, at jeg ender opp med dårlig fokus og deppa tanker de neste ukene. Jeg trenger ikke ødelegge mer enn jeg må, og jeg er IKKE klar for å skjære ut av det fine fokuset mitt allerede nå! Så mens jeg lå i går kveld og tenkte på dette her, bestemte jeg meg for at det i dag blir tilbake til NULL godis, og begrenset inntak. Jeg skal stoppe smellen min fra å bli en stjernesmell... basta ;):D

 

Og med det i tankene, skal jeg nå ut på gåtur i sola og planlegge resten av dagens sunne inntak. Ha en god søndag, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og jada. Jeg visste at superfokuset ikke kunne vare evig, det gjør jo aldri det. Men likevel har jeg gått litt i tenkeboksen her. For jeg merker at jeg begynner å slippe opp nå. Grunn?

 

Det hjelper selvfølgelig heller ikke på at jeg saumfarer diverse matblogger på jakt etter inspirasjon til bursdagskaker om dagen.... For bursdagskake skal jeg ha, samma hva! Selv om jeg innser at det nok er en dårlig kombinasjon å ha huset fullt av kakerester samtidig som jeg har tre dager sykmelding :P

 

Men, det er hverken bursdag eller sykehusbesøk enda. Og planen er fortsatt fullt fokus de to vanlige dagene jeg har før den tid. I dag har jeg dessuten hentet meg inn igjen fra gårsdagens smell, og holdt meg til matplan og fokus. I tillegg har jeg gått tur i den herlige sola i to timer og forbrent litt over 500 kcal :) Så dette går bra! God søndagskveld til alle som stikker innom - her er det middagslaging på agendaen for min del før sofaen kaller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg skulle ønske at jeg hadde mange kloke ord å komme med, men det har jeg ikke siden jeg har snublet i kakefatet for andre søndag på rad og det uten å ha noe særlig grunn til det. Føler vel at jeg saboterer meg selv litt nå som jeg føler at jeg har målet i sikte. Usj!

 

Og vedrørende kakerester - jeg vet ikke når du har bursdag og hvordan det passer/ikke passer med med helg, sykemelding osv. Men hvis du ikke kan ta med kakerestene på jobb og tvinge det i dem i steden, så er bosspannet en fin oppfinnelse. Eller søppelspann om du foretrekker det ordet. Bosspannet er nemlig altetende - av og til eter det til og med ting det egentlig ikke skal ete men som havner litt for nærmt ved et uhell. Snodige greier det der. ;) Jada, jeg vet at det ikke er særlig kult å kaste mat som utmerket godt kan spises, men av og til så er det faktisk det lureste...

 

Nå blir det film her i heimen, har fått i hjemmelekse av mr. SRS å se Wall Street. Både 1 og 2. Holder meg eneren denne helgen, så får jeg heller se toeren en annen dag. Vi hadde ihvertfall mye å prate om etter at jeg gjorde hjemmeleksen min sist helg og så American Psycho... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du har helt rett, Krusmynte. Jeg burde nok bare hive alle restene i søpla dagen etter dagen. Og hadde det bare vært meg hjemme, så kanskje jeg hadde klart det. Men med to andre i huset, tror jeg ikke at jeg får lov :P Så jeg får manne meg opp og hente viljestyrke fra alle skjulte lagre!

 

Ellers måtte jeg nesten le da jeg gikk på vekta i dag. Og nei, jeg pleier ikke veie meg utenom veiedagene.. men jeg gjør det i perioder, sånn som nå når veieresultatene ikke helt står i stil med innsatsen. Greit å følge med for å se om det begynner å gå i rett retning snart. Men i dag kunne jeg spart meg. Jeg har gått opp TO kilo siden fredag!!

 

Jeg tror jeg skriver det av på konto for ustabil kropp og væskebalanse på grunn av alle sprøytene jeg tar om dagen. Jeg som vanligvis aldri tar så mye som en paracet, ser at jeg fort blåser opp en kilo eller to bare etter en runde med Ibux eller Voltaren.

For selv om jeg ramlet litt av vogna i helgen, var ikke totalen SÅ ille. Snitt på 1850 pr dag fre-søn. Kan da umulig blåse opp to kilo av en liten pose smågodt på lørdag?

 

Jaja, samma det, det er i hvert fall ikke to kilo fett. Det er sikkert ;) Så jeg får vel helelr la være å veie meg den neste uka, og se det til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er én ting som er helt sikkert, og det er at det den bølgetoppen jeg har surfet på siden påske, har begynt å dale. Nå er hver dag en kamp! I går var jeg på full fart utpå igjen, etter å ha forsynt meg litt av en restekake på jobben. Og da var jo sukkertrollet vekt til live. Resten av dagen gikk med til å fyse. Fyse-fyse-fyse! Jeg sto foran kjøkkenskapet og så på sjokoladen som lå der. Tok den til og med ut og snudde litt på pakken. Deretter åpent jeg en kjeksboks og snuste litt på innholdet. (Ja, bokstavelig talt snuste..)

Før jeg på et eller annet merkverdig vis klarte å rykke meg selv ut av transen og legge alt pent tilbake.

Hurra for det, men.... Altså - jeg føler meg helt kokko når jeg holder på sånn! Akkurat som om jeg ikke har en egen, fri vilje :rolleyes:

 

Uansett, jeg hentet meg pent inn igjen og spiste mango, jordbær og melon med mager vaniljekesam til kvelds i stedet for. Og landet på ca 1650 kcal inntatt og 3 TP etter trening før på ettermiddagen. Sum i sum relativt godt fornøyd. Men det er nå litt slitsomt at det skal være en slik kamp, altså. Puh.

 

Nye muligheter i dag - jeg skal på BodyPump rett etter jobb og har all mat planlagt! Eneste lille utskeielse blir vel å slikke litt av bollen når jeg skal pynte bursdagskaken min senere i kveld :);) Men kaken åpnes ikke før dagen i morgen, så noe kake skal jeg ikke spise i dag. Kors på halsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ned 1,6 kg forrige uke, det er jammen bra !

Det er nok en av grunnene til stillstand denne. ( Du vet kroppene våre ikke gir noe fra seg så "lett" ).

Oppgang på 2 kg i løpet av en helg med en så liten omvei av den gode sti, det rimer ikke. Så du kan jammen skylde på omstendighetene rundt !

Ønsker deg masse lykke til imorgen med prosjekt nr 2.

og ikke minst så ønsker jeg deg en flott bursdag ! :)

 

Her har jeg klart å dra på meg en forkjølelse, så det ble null trening i går og i dag på meg... Av og til er det sååå lite som skal til for å vippe man av pinnen, å plutselig er all motivasjonen borte. Her er det litt slik nå, en uke uten trim, og alt for mye inntak. Da dukker strutsen opp, som så gjerne vil dukke hodet i sanden. MEN jeg gir ikke opp ! ;)

Her skal det jobbes for å føle seg fresh til våren, for det er en HÆÆÆRLIG følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at du klarte å la være etter å ha snudd på sjokolader og sniffet på kjeks! Fortalte jeg om butikkturen min her i påsken? Først la jeg en bolle i handlekurven. Så la jeg den tilbake og tok en minipose med salt og pepper potetgull. Så la jeg den tilbake og tok ostepop i steden, for deretter å legge den tilbake og ta salt og pepper igjen. Som jeg tilslutt også la tilbake og kom ut igjen med hamburgerrygg, leverpostei og en agurk eller noe sånt... *ler* Der og da var det fullt alvor, men nå klarer jeg heldigvis å le av det. En ting er imidlertid sikkert - det er ikke første gangen og kommer ikke til å bli siste gangen sånt skjer. Som en skjorte og en sjel har jeg heldigvis ikke allverdens fristelser i huset, så blir det isåfall av typen musli med melk og for mye syltetøy. Men det gidder jeg ikke, for når jeg blir fysen er det jo liksom ikke det jeg har lyst på.

 

BodyPump rett fra jobb høres ut som en god plan, hos meg er det PT time i dag. Før trening-matpakken ligger klar, og proteinshake og banan er på plass i sekken så bring it on! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HURRA !!! for dagen din i går ! :)

 

Håper att den gikk fint ? (mtp prosjekt nr 2 )

( og att du kunne kose deg med deilig gulrotkake. )

Lagde du rund eller en avlang ? Skal lage en til konfirmasjon nå neste helg, å det må være en rund, så om du har en god oppskrift så del gjerne med meg ;)

Jeg bruker vannligvis å lage den ROOM kaken, men den er til en liten langpanne. Om du ikke har prøvd den, så anbefaler jeg den virkelig, nam nam... Eh, og det var en avsporing.... :o

 

her er jeg fortsatt forkjølt, og lite energi til annet enn jobb, hus og barn. Det hjelper ikke på att det er kaldt ute, og det er haggelbyger ute.... Jeg vil ha VÅR, NÅ ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Herregud, jeg har jo glemt bursdagen din! *skammer meg* Til mitt forsvar skal det sies at på mandag kom jeg en uke for tidlig til generalforsamling i borettslaget og i går kom jeg en dag for sent til et møte, så... Jah....

 

GRATULERER MED OVERSTÅTT!!!!

 

Håper dagen var strålende fin, at solen skinte masse på deg og at kaken smakte fortreffelig!

 

Og jeg har oppskrift på en rund gulrotkake liggende hjemme, ElisabethV, kan se om jeg klarer å rote den frem i ettermiddag om du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var, Ninjastar!!! :D :D :D Hipp-hipp-hurra!!!

 

 

Jeg titter som snarest innom, jobber bare noen timer i dag og så er det til Baldus cup på Lillehammer. Blir koslig, masse folk fra den lille byen vår og 15 lag i aksjon. Mannen og jeg har hotell midt i byen, og dette er vår "romantiske" helgetur i år, så vekk med slankeplaner og inn med hotell-og restaurantmat! :D

 

 

Riktig god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg skulle legge inn en hilsen til deg i din egen tråd også.

 

Jeg er jo dessverre tilbake igjen, skulle nok aldri ha forlatt dere, men først gikk det jo så himla bra og da jeg ble syk og alt gikk i dass fortrengte jeg hele opplegget. Det var dumt det!

 

Jeg trenger jo den drahjelpen og inspirasjonen og motivasjonen det er å være sammen om det.

 

Jeg satt akkurat og kikket innom Motiver megkategorien. Husker du da vi hadde julemål og Aprilsnarrmål i 2011? Da var vi superflinke og klarte jo å være konsekvente og leverte den ene gode rapporten etter den andre.

Hadde det vært noe å prøve igjen?

 

Jeg har lyst til å klare 6-7 kg i løpet av de neste 3 månedene, vet ikke om det er realistisk akkurat nå, men har lyst til å prøve.

 

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei dere fine forumvenner - aller først må jeg begynne med å si tusen, tusen takk for bursdagshilsener :) :) Det setter jeg stor pris på!

 

Jeg har lagt bak meg en lettere kaotisk uke, og er i dag faktisk glad for at det er ny uke - selv om det er mandag, og selv om det sprutregner. Mentalt har jeg vært så langt fra GR og fokus som det vel går an å komme... Ting gikk greit frem til tirsdag. Men onsdag begynte sykmeldingen min, og det ble tre utrolig nervepirrende dager med inn og ut av sykehuset i ny runde av Prosjekt 2. Heldigvis gikk dette forsøket mye bedre enn forrige, og jeg har for første gang fått befruktede egg tilbakesatt. Jeg er selvfølgelig utrolig glad for det, men nå begynner to-tre uker med venting før vi ser om det har gått bra. Sannsynlighet i området 20-40 % for suksess, så ingen grunn til å ta helt av ennå ;)

 

Midt oppe i dette var det jo bursdag og huset fullt av kaker.... og som fryktet på forhånd, var det en utrooolig dårlig kombo. Jeg skal ikke dvele ved detaljene, så jeg nøyer meg med å si at det har vært ille.

Og det hjalp heller ikke på at helgen har blitt tilbragt på idrettsstevne med bonusbarnet, med lange dager og lite struktur.

 

Men nå er jeg klar for å bryte ut av boblen og fokusere på sunnhet :D Jeg kan ikke trene hardt ennå, men moderat trening uten hopp var lov. I dag er formen såpass at jeg tror jeg kan begynne på igjen! Matmessig har jeg ingen planer om å sulte meg de neste par ukene, så inntaket blir nok noe høyere enn vanlig. I området 15-1700, tenker jeg.

 

Håper alt går bra med dere andre? Jeg skal ta meg en runde og oppdatere meg utover dagen!

 

Elisabeth, var det i helgen som var du trengte kakeoppskrift? Eller kommende helg? Jeg har nemlig en knallgod oppskfrift til rund form på lur :) Og så må jeg innrømme at den jeg bakte denne gangen, pussig nok var ROOM-kaken, for første gang ;) Fantastisk god, må jeg dessverre tilstå :P Sendte halve med samboer på jobb, og den ble bortevekk ganske kjapt.

Smom, velkommen tilbake! :) Husker godt sesongmålene våre! Det var i den perioden jeg klarte å holde fokuset litt mer enn tre uker av gangen ;) Jeg blir gjerne med på en ny slik runde mot sommeren, men ikke før jeg ser hvordan ting har gått med mitt Prosjekt 2. Blir jeg gravid, skal jeg trappe ned hardkjøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det er til neste helg jeg trenger oppskrift på rund kake.

Har en oppskrift selv, men vil gjerne ha en som er ekstra god om du har det ;)/>

 

Krysser virkelig fingrene for deg, og håper att det går bra denne gangen med prosjekt 2 :D/>

 

Syntest att du har lov til å miste litt fokus på GR opp i alt det andre som foregår rundt deg, men HURRA for att du er så flink att du kommer tilbake !

Det er jo bare derfor att vi ikke spretter opp 20 kg i vekt igjen ! :)/>

 

Her hangler jeg ENDA med en forkjølelse, forbaska til styr...

MEN klarte å dra meg i nakkeskinnet i går, å kom meg på en tur opp på "fjellet" bak meg. 25-30 min rett opp, og jogg ned igjen. HÆRLIG !

I dag er det mandag, og ny fin uke. Starter friskt med trening i kveld, om barnevakten går i boks ;)/>

 

Ha en fin uke Ninja, så skal jeg tenke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ninjastar -

lykke til med prosjektet - det er større sjanse for å lykkes når du både har gått ned i vekt og tar det rolig med maten, så lavt stressnivå som mulig. Jeg Ønsker deg allverdens lykke til! Vekten kommer litt i andre rekke de nærmeste ukene nå, men du greier å spise bra og føle deg bra, det tror jeg.

Lykkelykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ooooh! Skal krysse det jeg eier og har (spesielt beina hvis det kan hjelpe ;)) for at ting går bra denne gangen. Spennende tider. :) Pass godt på deg selv og gjør som du har fått beskjed om av de som har greie på det. Noe høyere inntak og litt roligere trening er sikkert ikke dumt, sunn kan man jo være uansett. Sier hun som spiste tebrød i går (også kjent som wienerbrød i andre deler av landet...).

 

Ingen PT-time med mr. SRS på meg i dag, men med ham som med deg så kommer helsen først. Trening skal det nok bli på meg uansett, og har fått beskjed om bakkeintervaller. Han liker tydeligvis å ha en finger med i spillet selv om han er sengeliggende... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende da Ninjastar! Visste jo ikke at du var i gang med slikt prosjekt...da håper jeg du ikke vil være med i motivasjonstråd - krysser alt vi har for at det går i boks!

 

Skjønner jo at det ikke blir så lett å holde fokus på noe annet enn Prosjekt, det krever jo en god oppmerksomhet.

 

LYKKE, LYKKE til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider :) Så bra det ble forsøk denne gangen ;) Da er du virkelig i gang! Får håpe spiren fester seg! 20-40% er kanskje ikke mye, men har hørt at det er vel omtrent det samme for å bli gravid på naturlig vis også... Litt avhengig av alder og sånt, så ligger vel snittet på ca 25%. Så du har kanskje gode muligheter når "trinn 1" allerede er fullført ;)

 

Høres veldig fornuftig ut å fokusere på sunnhet fremover! Det er et godt grunnlag for både prosjekt 1 og 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for alle lykkeønskninger :D Det er bare å krysse alt som er den neste uken... Vet ikke resultat før om en uke eller to. Hjelpes. Mer spennende enn hva godt er, dette her B)

 

Og ellers... tjaaaaa.... jeg er bare kooko om dagen :P Jeg klarer ikke å legge vekk tankene på det som kanskje skjer. Hadde trodd jeg skulle klare det, men jeg er fortsatt litt inne i boblen min. Men i dag har jeg vært på lang tur i skogen med kjæresten (over 3 TP!), og dessuten klart meg ganske bra med maten. Fortsetter jeg denne trenden, blir det bra!

 

I morgen reiser jeg forresten til London igjen, men heldigvis bare for én natt. Håper det ikke blir noe fokus på mitt manglende alkoholinntak... er så trøttsomt!! Kanskje jeg får skippe pubrunden og gå en tur i stedet for. Uten å virke for sær, haha!

 

Lørdag og søndag skal tilbringes hjemme uten en enste plan, så jeg ser frem til det! Nå må jeg pakke. Og legge meg... Ha en fin uke videre :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

ÅÅÅ, nå ble jeg glad, og jeg krysser alt som krysses kan! :D :D Det blir nok noen ulidelig spennende uker, men slik jeg ser det så er jo sjansene gode for at dette skal gå veien!

 

Krysser - krysser - krysser...

 

Jeg har hatt blandede dager i det siste, mye reising og hotellhelg - ingen sikker vinner når man vil ned i vekt... Men så er det jo slik livet er, og jeg ønsker ikke bli helt utestengt av alt sosialt heller...

 

Jeg er fornøyd med aktivitetsnivået mitt, og jeg har stanset en negativ utvikling, så får jeg heller være superflink i hverdagene. :)

 

Ha et par flotte dager, så er det plutselig helg igjen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Det er alltid sånn at andre fokuserer på manglende alkohol eller matinntak. Kanskje det er fordi de får mindre dårlig samvittighet selv når de kan skyve fokus over på andre. Kos deg heller med en spasertur, men ikke alene. Har aldri vært i London, men høres tryggest ut å være to.

 

Krysser alt som kan krysses for prosjekt 2. Det går helt sikkert bra. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monken

Spennende tider for deg og din kjære nå Ninjastar. Krysser fingrene for at det går veien denne gangen. Fokuset nå må være deg selv og den lille spriren som jeg er overbevist om vil feste seg ;)

 

Kos deg i London, og etterhvert med en rolig helg uten planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ha en god tur til London, å ta en lang god spasertur UTEN dårlig samvittighet !

Hvorfor er det slik att vi hele tiden prøver å tilfredsstille andre ? Tenk på deg selv, og sett deg selv i fremste rekke ( jada, lettere sagt enn gjort ! ;) )

Så godt med en lang kjærestetur i skogen ! Det er hærlig med denne livsstilsendringen, att man kjenner att formen er bedre, og man har energi til slike "koseturer" som man før så på med helt andre øyne.. ( gjerne ett ork.. )

Forstår veldig godt att du er inne i en egen bobble, og det har du lov til ! Krysser fingre og tær for alt skal gå bra :)

 

Takk for oppskrift, denne skal prøvest ut. Ett lite spm, deler du den i 2 og har fyll i midten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for oppskrift, denne skal prøvest ut. Ett lite spm, deler du den i 2 og har fyll i midten ?

Vel, noe sent å svare på dette, men til en annen gang... Jeg måtte tenke meg om, for det er en stund siden jeg har lagd denne kaken. Har knapt nok bakt etter at jeg begynte her inne. Men det jeg tror, er at jeg har brukt fyll i midten, men da lagd dobbel porsjon fyll. Nå skal det sies at jeg er ekstremt glad i akkurat denne typen fyll, så pleier å ha på ganske mye :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei til alle dere fine forumvenner som skriver så mye fint og støttende og oppbackende :) Tusen, tusen takk! :) :)

Jeg er vel hjemme fra London, og har ellers tilbragt helgen hjemme uten andre store gjøremål enn å dra til flisebutikker, gå turer og gjøre husarbeid. Jeg har vært på vei inn hit et par ganger i helgen, men jeg har rett og slett ikke visst hva jeg skulle skrive. Og dermed latt være.

 

Og nå? Jeg vet vel fortsatt ikke helt hva jeg skal skrive. Det er så mange tanker i hodet mitt om dagen at jeg ikke kommer til å klare og få de ut på en noenlunde forståelig måte, samme hvor hardt jeg prøver. Alt og ingenting har en sammenheng, hodet er kaos, og jeg skjønner ikke helt hva som skjer med meg. Men et lite, kaotisk utdrag følger her... for den som er "up to it", ellers er det bare å navigere videre til en annen, mer positiv tråd ;) Mest for egenterapi, dette her!

 

Mentalt føler jeg meg som en skikkelig taper om dagen. Jeg har ikke klart å skjerpe kostholdet siden bursdagen min, og det er nå nesten to uker siden. Jeg både ser og kjenner at jeg har lagt enormt på meg de siste ukene. Godt hjulpet av alle de forskjellige hormontilskuddene jeg fortsatt tar, har dessuten puppene mine nesten doblet seg i størrelse. Magen er stor, lårene har est ut. Buksene jeg kjøpte i fjor, er for trange. Det som passer nå, er de buksene jeg brukte i nedgangsfasen. Jeg orker ikke veie meg, men regner med at jeg har bikket 80. Som jeg aldri noen gang igjen skulle... Og selv om jeg ser og merker og frustrerer meg over alt dette, så klarer jeg likevel ikke å gjøre noe med det. Hva er det som skjer? Jeg er passe oppgitt over meg selv akkurat nå! Det er helt greit at jeg ikke skal sulte meg, men det betyr ikke at man skal spise alt man ikke har lov til i stedet for. Og jeg vet jo det så himla godt! Suukk......

 

Jeg har en formening om at noe av dette kaoset skyldes at jeg nesten går opp i limingen av å vente på å ta graviditetstest. Så lenge jeg ikke vet, virker det som om hjernen ellers har slått seg helt av og ramlet rett tilbake til et spisemønster jeg trodde var et tilbakelagt stadium "for alltid". Noen andre teorier har jeg ikke, for etter påske var jeg så godt i gang igjen, og klarte meg såå fint frem til dette forsøket her satte i gang for alvor.

 

Veien videre... vel, det er jo avhengig av hvordan forsøket går. Jeg klarer ikke å stake ut en kurs nå. Aner ikke hvor deppa jeg blir hvis det ikke går, og når jeg blir "normal" i hodet igjen. Jeg har en formening om at dersom dette ikke går, så blir det fullt slankefokus frem til sommerferien. Men da må motivasjonen først på plass, slik den var etter påske, og der er jeg jo ikke. Ikke ennå, i hvert fall.

 

Tja... hva mer av kaos? Lurer fælt på om det er alle disse hormonene som gjør meg helt kokko, eller om det bare er "meg"? Klarte jeg ikke å være en av disse som lykkes med varig vektendring, likevel? Samtidig blir jeg sint på meg selv for å tenke slik (ikke min vanlige stil...), for jeg leser om at selv "vanlige" jenter legger lett på seg i fbm IVF og ukesvis med hormontilskudd. Da er det ikke rart at jeg sliter, som har vært en jojo i 15 år, og som har en kropp som legger på seg en halvkilo bare av å se på en vaffelplate :P

 

Hm. Det var "alt" jeg fikk til i dag ;) Jeg forventer ingen gode råd på alle disse usammenhengende skribleriene. Jeg måtte bare gi det et forsøk, å skrive det av seg. Kanskje faller bitene på plass etter hvert. Gi opp gjør jeg i hvert fall ikke! Så forhåpentligvis kommer jeg snart sterkere tilbake :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...