Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

PS: Bare for å minne meg selv på at alt ikke er helsvart, gikk jeg inn på Endomondo'en min for å se på aktivitetsnivået mitt den siste uken. Og selv om jeg ikke har trent-trent på lenge, så har jeg faktisk gått ganske mye. Over 8 timer totalt forrige uke, DET er i hvert fall positivt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei og hå, Ninjastar.

 

Jeg tenker - uten at jeg skal påberope meg å være ferdig ekspert... :rolleyes: - at det nok er en salig røre av hormoner, forventninger, håp, venting.... og at hormoner er primærårsaken til oppgangen.

 

Jeg synes du skal (nå hørtes jeg ut som en gammel skolefrøken med hornbriller, knute i nakken og lang pekefinger...) la være å piske deg selv, men bare avvente. Og mens du avventer så prøver du å hvile hodet for alt som har med vekt å gjøre, for jeg er 100 % x 100 sikker på at du faktisk ER jenta som har lært hvordan man skal gå ned og holde vekt. Du har for svingende klart det!

 

Så avsted og bli gravid du nå, så kan vi andre her inne bli forumtanter :P og forhåpentlig gode støttespillere når fødselsvekta skal ned. Hvis ikke du tar samme versjon som jeg gjorde med førstemann; 10 kilo opp og de forsvant helt av seg selv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kjære deg <3

Får vondt av å lese hvordan du har det.

Jeg er enig med Slippe ( som forøvrig skriver veldig godt her ), att det er nok sammenhengen mellom alt som du styrer med nå. Det er MYE som skjer, og ett veldig forventningspress.

Men kjenner meg veldig igjen med de tankene som kommer susende, att man ikke skal klare dette. Det surrer ofte i topplokket mitt også.

Men som Slippe sier så kan det kanskje være lurt å fokusere på noe annet enn vekten ?

Du har jo vært aktiv forrige uke, hva med å fokusere litt mer på det ?

Kom deg ut, i all slags vær,( ikke sikkert du har ett slikt møkka vær som vi har på vestlandet nå.. ), og kjenn på de gode følelsene man får av å være ute :)

VI må nok bare innse att denne kampen kommer til å vare litt lengre enn hva vi trodde/håpte på.

Men VI GIR IKKE OPP, vi kjemper videre, og noen tilbakeslag får vi :unsure:

Så får vi bare komme oss opp på hesten igjen, når vi er klare for det.

 

Sender over motivasjonsklemmer ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kjære Ninjastar - du skal få noen råd og tanker.

Jeg har jobbet med kvinner som går til IVF-behandling, alle som en gråter og er helt emosjonelt utslitt, både av den fysiske påkjenningen med hormoner, men ikke minst den psykiske. Først blir man satt i kunstig overgangsalder av hormoner, så er det stimulerende hormoner som tilføres og så er det det kroppen selv produserer! Enorme endringer!!!! Det merkes. Noen blir utrolig sultne!

Det gjør enormt med væskebalansen og humøret - det du går gjennom - man blir så ustabil og langt nede. Dette er veldig vanlig. Veldig vanlig.

 

Du er beintøff som forteller hva du går gjennom, som deler med andre. Du venter på en utrolig spennende graviditetstest - du føler at kroppen eser ut - du har en fantastisk kropp som jobber som bare det nå - prøv å finne litt roen og tenk at dette er hormonelle reaksjoner og at det er helt nødvendig i den prosessen du er i nå. Du vil bli litt gladere om du ikke trøstespiser, velg deg noe godt som du liker, som du kan kose deg med.

Husk - det er utrolig hva som skjer med kroppen i en sånn hormonrunde - masse væskeopphopning. Du har nok spist ekstra og det er ikke rart i den situasjonen du har vært i, det gjør ikke noe. Ikke vei deg - bruk løse klær! Hold ut denne venteperioden. Det greier du, sterke Ninjakriger. Du gir ikke opp, men nå er den en pause. Vær snill med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Ninja!

 

Her må jeg bare henge meg på de andre for så mange nye trøstens ord har jeg ikke å komme med dessverre.

 

MEN, du er i unntakstilstand akkurat nå, og det er ikke rette tidspunktet å piske seg selv på.

 

Du kan dette med slankingen, men herlighet - hodet ditt må jo være tusen andre steder enn akkurat på det nå. Så "glem" det litt (vet det er lett å si), la kroppen din jobbe med det den skal akkurat nå og så skal vi andre backe deg opp og sende gode vibber din vei!

 

Skjønner jo at du syns det er frustrende, men gi meg den jenta i verden som tenker på noe annet enn hva den testen skal vise i den fasen du er nå...da tror jeg du skal lete lenge.

 

Flott at du har gått masse ubevisst da, fortsett med det også tar vi resten når det er rom for det.

 

Stooor klem til deg fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå har jeg lest og smil og snufset meg gjennom alle deres fine og kloke svar til meg flere ganger, og hva skal jeg si? Dere, altså :wub: Fineste forumvennene det går an å ha! Jeg setter så umåtelig stor pris på dere. Jeg er heldig :)

Rart det, hvordan et "slankeforum" liksom ikke kan være bare det. For uten hodet på rett plass, nytter det sjelden. Og resten av livet går jo sin gang utenfor slankeboblen, med alle sine merkelige påfunn, enten vi vil eller ei. Så det er ikke alltid så lett å holde seg kun til slankeprat her inne, gitt :)

Slippe, du hørtes ikke ut som en streng pekefingerfrøken i det hele tatt. Hehe! Jeg både liker og trenger andres klare meninger, spesielt når jeg selv ikke klarer å tenke særlig rasjonelt i det hele tatt. Og noen ganger trenger jeg er realt spark bak. Hadde ikke vært her inne om jeg ikke syntes det var greit - da hadde nok alle tankene havnet i en godt bortgjemt dagbok. Og tenk den dagen du kan kalle deg selv forumtante - jeg er sikker på at det er en tittel ikke mange har :D

Og Elisabeth, det var en god idé å fokusere mer på aktivitet en stund. En annen effekt av alt som skjer om dagen, er at jeg blir så usigelig trøtt (sitter i pysjen allerede og er straks på vei til sengs!), og det er dessverre mye vanskeligere enn vanlig å komme seg ut av huset. Men det betyr jo bare at jeg må prøve litt hardere. Jeg er vanligvis ikke vond å be, og bør klare å komme ut selv om dørstokkmila er bittelitt høyere enn vanlig. Jeg vet jo det hjelper! Og at kampen vår blir lang, det har vi vel allerede vist. Så lenge som vi har vært her :) Men har vi kommet så langt, så neimen om vi gir oss - det er helt sikkert!

Gullmedaljekandidaten: Tusen takk for dine observasjoner fra "den andre siden". Det var nesten så skuldrene mine datt litt ned bare av å lese det du skrev. Jeg er såpass ny i dette at det er mye jeg ikke vet ennå, enda jeg googler et eller flere spørsmål daglig. Takk for at du deler, og spesielt takk for at du bryr deg selv om vi ikke "kjenner" hverandre så godt ennå. Og så skal jeg virkelig gjøre en innsats for å redusere stress/trøstespisingen. Denne strutsen har hodet godt nede i sanden om dagen, og trenger litt hjelp for å røskes løs :)

Smom, takk for trøst - det er kanskje slik at de fleste i min situasjon ville vært litt tullete akkurat nå. Jeg hadde ikke egentlig tenkt på det! Det er bare at det er så rart når det er meg. Jeg som er vant til å ha kontroll ;) Og unntakstilstand var et godt ord for situasjonen. For jeg er jammen ikke mitt vante meg om dagen. Men så mye som jeg trent på kontroll etter at jeg begynte her inne, så tror jeg nok det ligger noen automatiserte valg latent inni ryggmargen min et sted. Og bare den verste homontåka letter, satser jeg på at de kommer frem igjen :)

 

Nå tusler denne emosjonelle og hormonelle berg-og dalbanen her til sengs, glad og takknemlig for å ha slike fine folk som dere i cyberlivet mitt :) God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

:wub: *gruppeklem*, som min yngste sønn beordrer når han er litt ekstra glad i oss.

 

Det er utrolig hyggelig at du er så åpen med oss her inne, da blir det ikke "bare" et forum - det blir noe mer, en dimensjon i hverdagen! :D

 

Ha en fin dag, subb i pysjen når du føler for det og kos deg med tanken på at kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg da, har ikke vært så aktiv i det siste her inne selv og måtte lese meg opp litt på tråden din... Det første jeg tenker er at ;sånn er det jo å være gravid! Nå er det jo ikke sikkert det er det du er men jeg kjente meg veldig igjen ;)/> Så kanskje kroppen din øver seg litt i det minste? Uansett må du ha masse lykke til og prøv å nyte spenningstiden også, det har sin verdi det også å gå rundt å ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Damn, her har jeg tydeligvis "gått glipp av" mye mens jeg har vært på jobbseminar.... Kjenner jeg blir veldig lei meg på dine vegne når du har det som du har det, men heldigvis har du fått ikke bare mye støtte men også veldig gode råd. Fokus på aktivitet er en supergod ide, og det kan gi god mestringsfølelse av å vite at du ikke faller av det lasset. Selv om dørstokkmilen er ekstra lang. Alt det der henger jo sammen. Dessverre...

 

Rent bortsett fra det kan jeg vel egentlig bare si at "what everybody else said", for her var mye fine og kloke ord fra en super gjeng med mennesker. Slenger meg herved på gruppeklemmen, og håper at jeg også kan få lov til å være forumtante når den tid forhåpentligvis snart kommer!

 

*klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Gruppeklem! Den var fin! Det må da sjarmere et mammahjerte i senk å høre slik fra sønnen sin :) :)

Jeg gruppeklemmer tilbake, er så glad for å ha dere :):wub:

 

Status fra meg... tja, jeg går fortsatt opp i limingen av denne ventingen. Men kaoset mitt i hodet er bedre. Heldigvis ;) Tror nok det hjalp godt å få skrevet av seg de verste frustrasjonene, gitt.

Ellers, sånn rent fysisk, er jeg konstant trøtt, så det har vært utrolig deilig med en fridag i dag. Gått tur på 11 km og til og med prøvd å jogge et par av kilometrene. Det var grusomt tungt, men deilig etterpå! Og da var jeg så ferdig at jeg sovnet på sofaen... :rolleyes:

Videre har jeg kuttet ut snop og godis det siste par dagene (det hjalp med par vennlige skotupper i bakenden), men suget er der, og jeg spiser fortsatt alt for mye. Rundt 2000 kcal pr dag. Men det er bedre enn det var, for å si det slik. Jeg har sluttet med alle homontilskudd, så det bør gjøre både kropp og psyke litt mer stabilt i dagene fremover. Og om ikke lenge skal jeg teste - og uansett hva det viser, så vil jeg i hvert fall vite og kan da legge planer deretter. Horisonten min strekker seg ikke lenger enn noen dager frem akkurat nå, det skal innrømmes :P

 

I morgen har jeg også fri, og skal tilbringe hele dagen i Oslo med venninnegjengen. Det skal bli fint å komme seg ut av sin egen boble for en stund :)

 

Også skal jeg få oppdatert meg på dere andre snart, for nå har jeg helt mistet oversikten. Kan ikke ha noe av det, vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk deg en god tur i går. Dørstokkmila er lang, men det er så godt når det er gjort.

 

Håper ikke det. Mange dagene igjen til du får svar nå - det er jo nesten umenneskelig å skulle gå å vente sånn.

 

Kos deg masse med venninnene i Oslo, i dag drar jeg ut av byen på besøk.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ninjastar, ville bare si lykke til. Jeg vet hva du går gjennom, jeg har vært gjennom hele greia selv. Det er hormonsuppa som lager kaos for deg :rolleyes: Ventetiden er kaos i seg selv. Masse masse lykke til!! Håper du lykkes!!

 

Stor klem fra Solskinnsbolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ninjastar, ville bare si lykke til. Jeg vet hva du går gjennom, jeg har vært gjennom hele greia selv. Det er hormonsuppa som lager kaos for deg rolleyes.gif Ventetiden er kaos i seg selv. Masse masse lykke til!! Håper du lykkes!!

 

Stor klem fra Solskinnsbolla

 

Tusen takk for lykkeønskninger! :) :) Jeg har testdag denne uka her, så det nærmer seg et svar. Heldigvis ingen blødninger ennå, så det lover i hvert fall godt.

Jeg var forsåvidt forberedt på at det kom til å bli litt mye styr med dette her. Men det praktiske har egentlig gått greiere enn forventet. Hormonsuppa, derimot, DEN kom litt brått på... :rolleyes: Rar følelse å ha så lite kontroll over seg selv, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her humper og går det. Jeg hadde en utrolig fin dag i storbyen på fredag! Resten av helgen har derimot vært passe slapp. Jeg har ikke så mye energi, og sliter med å komme meg ut av sofaen. MEN, i dag er det ny uke og nye muligheter, og jeg har alle intensjoner om at denne uken skal bli langt bedre enn den forrige. Både hva gjelder matinntak og forbruk ;)

Ellers ikke noe å berette ennå. Jeg antar det er et godt tegn at jeg er stuptrøtt hele dagen og småkvalm på kveldene.

Uansett utfall håper jeg at fokuset mitt faller på plass snart, for nå begynner jeg å savne det å ha en plan over inntaket. Det er bare surr slik det er nå, og egentlig trives jeg ikke noe særlig med det. Og det er også en grei følelse å kjenne litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Jeg håper så inderlig du er suptrøtt og småkvalm av den helt riktige grunnen.

 

Skjønner godt du ønsker litt mer rytme og gode, gamle vaner - det er rart med det, men det er det beste :D Jeg kjenner jo det nå når jeg er på rett spor igjen - deilig.

 

Vi fortsetter å krysse fingre!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Sitter her en sen mandagskveld og er ganske så fornøyd med meg selv, da jeg har hatt en god treningsøkt etter en kveld der jeg hadde mest lyst til å bare ligg i sofaen.

Så kommer jeg inn her å leser, hva som skjer med mine cyberspace venner, og kjenner att jeg blir så RØRT !! For en gjeng med gode, omtenksomme, kloke, spreke og innsiktsfulle mennesker som er her inne !! Mange gode tanker, og ikke minst omtanke er det som du har med deg Ninja ! :-)

Jeg vet att kampviljen kommer sigende etterhvert, men akkurat nå kan jeg virkelig forstå att du er i ett vakuum. Som mange sier så " får livet en annen mening når man får barn", og den skriver jeg under på !! Så jeg krysser alt jeg har for deg, og håper så inderlig att dette skal gå veien !

Så tar jeg meg i å kjenne meg lykkelig, og kjenner att jeg føler meg heldig, og det er en god tanke, i stedet for den elendige samvittigheten som plager meg så ALT for mye for tiden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninjastar!

 

Jeg har begynt på et svar til deg her sikkert ti ganger etter innlegget du skrev 6. mai. Jeg ville så gjerne trøste og oppmuntre deg. Men jeg fant ikke de riktige ordene. (Jeg var nok litt for nedstemt selv også.)

 

Heldigvis var det mange andre som fant de :) Virkelig mange flotte jenter her inne!!

 

Jeg krysser alt jeg har av fingre og tær for positiv test, og skulle det ikke bli det denne gangen, så er det fortsatt håp må du huske ;)

 

Masse lykke lykke lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Her humper og går det. Jeg hadde en utrolig fin dag i storbyen på fredag! Resten av helgen har derimot vært passe slapp. Jeg har ikke så mye energi, og sliter med å komme meg ut av sofaen. MEN, i dag er det ny uke og nye muligheter, og jeg har alle intensjoner om at denne uken skal bli langt bedre enn den forrige. Både hva gjelder matinntak og forbruk ;)/>

Ellers ikke noe å berette ennå. Jeg antar det er et godt tegn at jeg er stuptrøtt hele dagen og småkvalm på kveldene.

Uansett utfall håper jeg at fokuset mitt faller på plass snart, for nå begynner jeg å savne det å ha en plan over inntaket. Det er bare surr slik det er nå, og egentlig trives jeg ikke noe særlig med det. Og det er også en grei følelse å kjenne litt på :)/>

Åh, jeg tenker så mye på deg!! :) :) :)

Spennende med testdag denne uka! Jeg tenker at når du vet, så vil fokuset falle på plass. Uansett.

 

Og hvis det går veien som vi alle heier på, så vil du få MYE å planlegge, så da får planlegger-genet ditt fullt opp med næring de neste 20 årene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dere har så mange pene ord at jeg nesten blir målløs :) :)

Men bare nesten da, denne skravla her klarer jo ikke å være stille så altfor lenge av gangen ;) Må bare gjenta at jeg er så glad jeg har dere :)

Nickii, må bare kommentere til deg: Det er det som er fint med gjengen vår her inne - vi har alle våre ups and downs, og heldigvis er vi ikke helt synkrone. Så når noen oppmuntrer én gang, trår noen andre til neste. Jeg har også hatt det sånn flere ganger, at jeg har begynt på å skrive noe. Men så klarer jeg ikke si noe som jeg selv synes er til trøst, og så lar jeg være. Og hver gang har noen andre kloke kommet med fine tanker og ord som jeg stiller rmeg bak, men som jeg der og da ikke klarte å formulere selv. Gruppeinnsats på sitt beste, vi vet at vi er der og støtter hverandre selv om vi ikke alltid sier det :)

 

I går kom jeg meg forresten ut på tur. Første gang siden torsdag, så det var på tide. Kondisen min er helt pill råtten, jeg får vondt i brystet bare av en skarve oppoverbakke. At det kan gå så utforbakke på tre uker, da? Det er visst bare å skjerpe seg. I dag fikk jeg til og med sms fra treningssenteret med påminnelse om at de er der for å hjelpe hvis jeg trenger hjelp til å komme i gang med treningen. Automatisk sms = det er leeenge siden jeg har vært der, haha. Men jeg er trøtt og kvalm og uopplagt, så dørstokkmila forblir høy om dagen. Ambisjonsnivået mitt strekker seg ikke lenger enn til noen gåturer i uka slik det er nå. Og det er helt greit for en periode :) Jeg får jobbe med en forsiktig opptrapping de neste par ukene, slik at jeg ikke provoserer frem beinhinnebetennlsen fra påsken igjen. Jeg har såå lyst til å klare og jogge litt i skogen denne sommeren her, og da må jeg pent ta det forsiktig i opptrappingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk for at du ristet meg litt i nakkeskinnet i går! :) Og delte av dine erfaringer med kroppsmåling - har jo ikke hatt noen å sammenligne med før, og det er jo greit for meg å vite at resultatene mine ikke er unormale for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ambisjonsnivået mitt strekker seg ikke lenger enn til noen gåturer i uka slik det er nå. Og det er helt greit for en periode :)

 

JAAA, det er helt greit for en periode! Bra tenkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...