Gå til innhold

Er det noen i 40 årene som vil være med - vektnedgang


Gjest bronze
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest cirkus63

Hei, hei

 

Ser at jeg har formulert meg litt klønete om menyvalget her: jeg har altså ligget på meny 1+ (ca 1400-1500) en stund allerede. Så det er ikke noe jeg begynner med nå :) Startet med det etter å ha regnet ut kaloribehov på nytt ut fra lavere vekt + mindre aktivitet. Jeg har vært gjennom en periode med gradvis opptrapping på jobb etter en lengre sykemelding og da blir det mindre overskudd til å trene. Når jeg orker å være mer aktiv, øker jeg på matinntaket, selvfølgelig. Akkurat nå ser det jo ut til at det går i balanse. Så får jeg se hvor lenge det fortsetter sånn.

 

Sikkert lurt å ev. ta et kurs til høsten, Tjorven. Med mindre du, som du sier, har funnet vekta di? Ellers er det visst ganske vanlig at de siste kiloene er de vanskeligste siden det ikke er så mange å ta av lenger ;) Tror jeg kommer til å bruke ganske lang tid på å finne ut av hvilken vekt jeg skal ha. Jeg er jo forsåvidt kjempehappy med at jeg har klart å gå fra 96 til 79 kilo, men også litt spent på om jeg kan komme enda litt lenger ned...

 

Har ikke fått fulgt så mye med på andre tråder, men synes det er trist at trådens "mor" har tatt seg en pause her. Håper hun melder seg på igjen snart !! Kjenner meg så alt for godt igjen i situasjonene når kontrollen glipper. For meg har matinntaket alltid hengt veldig tett sammen med hvordan jeg har det i livet ellers og det er det jo ikke alltid så lett å kontrollere.

 

Sienna, du spurte om hva vi jobber med: jeg er på skolebibliotek, så noen dager er jeg i mye aktivitet, andre er jeg mer i ro.

 

Dette ble visst et langt innlegg. Er så kjekt å ha dere her :) Neste uke blir også ganske arbeidsintensiv for min del, i hvert fall til å begynne med. Men så roer det seg litt ned heldigvis før jeg tar ferie i juli. Har så smått begynt å forberede meg mentalt på hva som venter av matutfordringer i ferien. Er noe med å takle det at det ikke er rutiner. Kan også bli en utfordring å spise ofte nok, tror jeg. Uansett: inspirerende å se hvordan du takler kakebaking i eget hus, Sienna !!

 

God tur til Kragerø i morgen, Tjorven! Håper du får litt fint vær der nede. Har fulgt med på sendingene fra Hurtigruta på NRK2 i det siste - og det ser ut som det er Nord-Norge som har stukket av med det gode været akkurat nå.

___________________________________________________________

Startvekt: 88,5 (mars 2011). Ned til 82,3 - 31 cm minus (mai 2011)

Høyde: 176

Mål: 78 kg

 

uke 1 - 81,0 (minus 1,3) - 5 cm

uke 2 - 80,5 (minus 0,5 - tilsammen 1,8) - 7 cm

uke 3 - --------

uke 4 - 79,3 (minus 1,2 - tilsammen 3,0) - 12 cm

uke 5 -

uke 6 -

uke 7 -

SOMMERFERIE - HJELP :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom oss trygt tur retur Kragerø, men 10 timer bak rattet er mange timer i ro...

 

På veiingen mandag, veide jeg 70,6 kg, ned 300 gram til.

Sakte med sikkert går det nedover.

 

For å kunne gå Holdvekten kurs, må jeg vel ta et kurs først, slik jeg har forstått det. Men får se til høsten hva jeg gjør.

 

Ettersom jeg er usikker på om jeg bør gå ned, pga huden... Skinnet er jo snart 2str for stort. Det er deprimerende å bli så "slaskette" i huden. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med det. Tenkt på Bailine, men.... Noen av dere som vet om noe lurt, utenom operasjon... for det her jeg virkelig vurdert i det siste...

For egentlig vil jeg jo mer ned i vekt...

Fælt å tenke på at en tur oppom 88,5 kg skal ødelegge så mye...

Jeg smør meg jo bra med kremer og olje... og huden har nok trekt seg litt inn, på magen i hvertfall, men det er ikke nok. Armer og bein trenger hjelp, også... har dere ungdomskilden.

 

Mye en skal "bekymre" seg over...

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Tjorven: Jeg har ikke noe godt råd for å stramme inn huden. Virker som du vet selv hvordan siden du smører og holder den fuktig. Skrubbing, smøring, styrketrening, drikke vann osv. er det jeg kjenner til. Operasjon er jo ikke noe dårlig alternativ hvis det er problemområder som det er umulig å gjøre noe med. Jeg har venninner som har tatt bukplastikk med veldig gode resultater, men en operasjon er jo en operasjon da.

 

Selv sliter jeg med slapp hud nederst på magen. Jeg har tatt to keisersnitt og magen har formet seg etter det. Faktisk tror jeg ikke det er noe å gjøre med den delen av magen min, men det plager meg ikke så mye. Magen nederst er jo lett å skjule med klær, også i bikini. Jeg pleier alltid å bruke shorts-underdeler til bikini. Det som alltid har plaget meg mest er slapp hud på baksiden av overarmene, men det har jeg faktisk klart å bli kvitt nå i løpet av disse ukene. ;)

 

Ok - nok om det: Gratulerer med 300 gram ned - nå tar vi av omtrent like mye i uken du og jeg - du tar av litt mer. :) Jeg har nå lagt meg på trening 4 dager i uken, så nå er jeg på det treningsnivået som er realistisk for meg når vekten skal holdes. Jeg har også økt matinntaket ørlitt. Det vil si at jeg kan ta ett grovt rundstykke til lunsj i stedet for knekkebrød, eller at jeg tar litt majones på pålegget i ny og ne. Tok en veiing i dag tidlig - og har klart 200 gram ned siden lørdag. Føler at jeg må veie meg oftere nå som jeg nærmer meg idealvekt for å holde kontrollen. Men jeg er fornøyd med nedgang - regner med at det vil gå litt tregere nå.

 

I dag har jeg fri så nå blir det straks zumba og styrketrening. Ha en fortsatt god dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Veldig irriterende. DVD-spilleren virker ikke og vil ikke slippe ut igjen zumba-dvd`n min. Jeg som gledet meg til å ta fatt på den økten med manualer. I stedet ble det en lang økt på cross-trainern og det er jo fin trening det, men jeg håper at det er mulig å redde zumba-dvd`n min.

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon.

 

Jeg kjører forresten "dobbelt" nå. Har blitt med i en tråd på hold-vekten, men fortsetter her samtidig. Har ingen planer om å forlate dere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Vet ikke hva man gjør med DVD-spillere som slår seg vrange, jeg. Håper du fikk trent litt allikevel, Sienna.

 

Begynner å kjenne på at sommeren kanskje ikke kommer til å bli så utfordrende som jeg har tenkt før. Tenker vel mer at jeg ikke føler jeg forsaker så veldig mye, egentlig, sånn som jeg lever nå. Er mett og god og har et aktivitetsnivå som passer kroppen min bra.

 

Hatt en liten kikk i klesskapet i dag og funnet et par overdeler som jeg ikke kan gå med lenger. De henger og slenger rett og slett. Noen av buksene begynner også å bli saggete. Men tror jeg venter litt til med å kjøpe meg nye - i hvert fall til etter sommerferien. Hva gjør dere med klærne som ikke passer lenger ? Hvis jeg beholder dem, så er det litt som ikke å tro på at dette skal vare, men tør jeg å gi dem bort ? Kanskje jeg bare skal gjemme dem unna et sted ?

 

Har også begynt å kikke så vidt innom Hold vekten-trådene, forresten. Men har et lite stykke igjen før det blir aktuelt. Artig allilevel å se hva slags problemstillinger som rører seg der.

 

Ha en fin St.Hans-kveld ! Her blir det stille og rolig feiring i heimen for vi skal på langtur til helga og da gjelder det å spare litt på kreftene. Men med reker og kanskje ett glass hvitvin skal vi nok klare å kose oss allikevel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Cirkus: Jeg tør heller ikke kaste buksene som er for store, så jeg har rett og slemt gjemt dem bort i et annet skap enn der jeg har klærne ellers. ;)

 

Har akkurat kommet hjem fra St.hansfeiring ved Østensjøvannet. Blir ikke så sent når man har med seg en 4-åring. Men jeg gikk litt for lenge uten mat, slik at jeg var dødsulten når vi kom hjem. Endte med at jeg spiste rester fra middagen til kveldsmat nå, spagetti med karbonadedeigsaus. Har litt dårlig samvittighet for planen var knekkebrød med kalkunpålegg som hadde vært mye sunnere. Men, men - sån går det når jeg bryter litt ut av spiserutinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt bort mange klær som er for store og de er på lofte nå.

Fikk en kasse til med klær i går.

 

Nattåpent her på Gjøvik i morgen og da må jeg jo bare nedi der og da kan jeg jo finne noen god røverkjøp.... men trenger ikke noe da....

 

Håper DVDen din overlevde.

 

Ei uke til her, før det er ferie og da må jo godværet komme... ganske håpløst her oppe... regner hver da... og det bare bøtter ned.

 

God fredag og helg til dere som skal på helgetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Her regner det som bare det også - ikke mye sommerfølelse, nei.

 

Men nå har jeg bestemt meg: jeg skal ned 3 kilo til! Hadde vært kjekt å få det til i løpet av juli og august for det er så mange kjekke folk jeg kjenner som skal gå videre på Hold vektenkurs, men det er noe som sier meg at det kan være lurt å tenke at det får ta den tiden det tar. Jeg må bare fortsette å følge det opplegget jeg har nå.

 

Hvorfor jeg bestemte meg nå er fordi jeg leste i en bok om flate mager (!) at midjemålet på kvinner ikke bør være over 80 cm. Vet ikke om jeg jeg helt tror på at det får an å fastsette dette så nøye, men har jo hørt tallet 80 nevnt før også. Og at det knyttes opp mot risiko for hjerte/kar osv. osv. Tror ikke jeg kommer til å måle 80 cm noen gang, men jeg kan i hvert fall prøve å nærme meg litt mer. Nå er midjemålet 93, så det er helt klart litt å gå på ;)

 

Ha en god fredag - i regnet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Sommerværet kommer til uken - jeg har nemlig bestilt det! ;)

 

Det med midjemål på 80 cm. har jeg også lest Cirkus, men dette må jo være veldig individuelt i forhold til kroppsbygning osv. Da jeg startet på kurs i april hadde jeg ett midjemål på 84, men har i løpet av perioden klart å redusere det til 75. Jeg er kjempefornøyd med det, og nå gjelder det bare å holde det sån.

 

Lykke til videre med 3 kilo til ned Cirkus og god fredag til dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Takk skal du ha, Sienna!

 

Denne helgen blir litt utfordrende i og med at vi skal være borte i familiebesøk hele helga. Blir sikkert mye fristelser både i alkohol, mat og kaker. Strategien min er å gjøre som jeg pleier: forsyne meg en gang - og spise/drikke langsomt, så mat/kake/vin varer leeeenge...

 

I går kveld gikk jeg på en liten sprekk med noe chipsgreier ;) Pleier å spise ferdigpoppa popcorn, men så hadde de ikke igjen på butikken. Dårlig gjort. Jaja - veikta viser 300 gr ned, så er ikke sikkert det får så mye å si. Men burde egentlig heller ha tatt en middagslur for jeg var sinnsykt trøtt i går. Er liksom litt meg, det: trøtthet utløser spising. Kanskje en idé å bunkre opp Snack a Jack/popcorn i skapet framover. Innbiller meg at jeg har såpass kontroll nå at jeg ikke kommer til å kaste meg over det i tide og utide...

 

Uansett: her skinner sola, men pakker nok for alle vær- og temperaturforhold. Ha en fin helg folkens !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg spiste 3 stk. melkesjokoladebiter i dag, og spagetti bolognese på restaurant som oljen fløt i. Men godt var det. ;) Nå veier jeg meg nesten hver dag for å kontrollere at jeg spiser meg oppover sakte men riktig. Vekten går fortsatt nedover, men veldig sakte. Er egentlig fornøyd nå, men så er jeg sta og målbevisst. Satte meg 60 kg. som mål og da skal jeg jammen klare det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkus - Håper du kom deg sånn noenlunde bra gjennom helga. Og lykke til med de 3 neste kiloene.

 

Sienna - Du er flink. En skal jo unne seg litt, også, ja.

 

Det med 80cm livvidde må jo avhenge av kroppsfasongen, ja. Noen er V,noen timeglass osv... og beinbygningen har vel, også, noe å si.

 

Jeg har vært på alt for lang tur i dag og dermed verker kroppen, veldig, i kveld. Nesten 5 timer ble det og litt rømmegrøt, og med melkeallergi så er ikke magen særlig god i kveld, heller.

 

Spist ca 200 kcal for "mye" de siste dagene.

 

Bursdag i morgen så da blir det, igjen, litt for mye av det en ikke skulle ha spist...

 

God helg, videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Takk, Tjorven! Håper magen er mer i lage i dag.

 

Jeg har gått opp 600 gr, men stoppet på 79,9, så jeg slapp å se 80-tallet i hver fall :) Så nå gjelder det å holde fokus gjennom neste uke. Skal i bursdag på tirsdag - så da går vel mesteparten av frimerkene med der, tenker jeg.

 

Ha en god uke! 2 uker igjen til jeg skal ha ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt opp på meg, igjen, denne uka.

Har jo i helgen spist rømmegrøt, litt kake, og grillmat med litt potetsalat og mye salat. Og det ble bare 12,5 poeng i trening, så ikke akkurat den beste uka.

 

Jeg må skjerpe meg, jeg, også.

Men i kveld er det ut å spise, og det er det i morgen.

Og det regner så orker ikke ut å trene i dag....

å vet ikke om jeg rekker det i morgen...

Lettere å trene om vinteren synes jeg...

Ikke så mye sosialt da, og da kan en gå tur, selv om det snøger, blir allikevel ikke så våt da. Dette regner kommer inn alle steder...

 

Nei, jeg må vel komme meg inn på et helsestudio...

Liker veldig godt spinning, mage,rygg, zumba, yoga, og litt styrke og alt det får jeg på Spenst... og det ligger rett nedi bakken.

 

God dag videre og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg reiser på ferie om noen dager og der er det internettfritt. Så da vet dere at jeg ikke bare har blitt borte. :) Vi reiser til Danmark og jeg har ikke tenkt og være så skrekkelig nøye på kostholdet der. Det vil si jeg skal holde meg unna kaker og sjokolade og annet godteri, men jeg spiser det jeg vil til middag og lunsj. Blir spennende å se hva slags utslag det gir på vekten. Forøvrig skal jeg forsøke å svømme litt hver dag, samt gå turer, så en viss kontroll må det være mulig å beholde. :)

 

I dag noterer jeg forøvrig ikke noe vekt. Jeg er premenstruell så det holder med stor og oppblåst mage, så jeg nekter å trå oppå den vekten de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna - riktig god ferie. Nei, i ferien skal en ikke telle kalorier. Men lea seg og ikke frotse for mye, hver dag, så går det nok bra.

Jeg var inne på Hold-vekten siden og så på alle de som er med i den linken, og jeg lurer på om jeg skal henge meg på der. Selv om jeg ikke er helt i mål. Men jeg er jo flink til å ha stabil vekt...

 

Gikk opp 500gram denne uka...

Akkurat som kroppen ikke vil mer ned i vekt...

 

Denne uka og så er det ferie for meg, også.

Med en del dansing.

 

God tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hei !

 

Høres ut som en bra ferieplan, Sienna. Også liker jeg veiestrategien din :)

 

Tjorven: du har jo gått ned masse allerede. Synes ofte det svinger litt også? I hvert fall gjør jeg det. Her gjelder det bare å jobbe på lang sikt. I dag hadde jeg svcingt ned igjen til nesten det jeg hadde før jeg dro på helgetur, selv om jeg ble påspandert kroneis til lunsj i går. Det har jeg ikke spist på lenge - og det blir nok en stund til jeg smaker en sånn igjen :) Her er det sorbet og yoghurtis som gjelder!

 

I kveld er det bursdag med tapas. Det er fint - for da kan man velge litt selv hva man vil ha på tallerken.

 

Ha en god tirsdag - mens vi venter på sola som visstnok skal komme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto opp - jippi SOL - men hvor lenge var Adam i Paradis...

 

Ordner til Frokost i det grønne og plask - der kom endelig regnet... er så lei!!! Ble jo meldt fint i dag og i morgen... Så da får vi håpe på i morgen da...

Eller Juli... skal ha ferie da og på 3 dansefestivaler. Ikke moro med regn da, selv om vi danser i telt og sover på hotell... I fjor kom vi ikke inn i danseteltet pga vann. Så dette at "rett som det regner så kommer det ei skur" er jo kjent for oss her på Østlandet da.

 

Men over til vekt og kilo og mat og kropp og...

Jeg holder meg ganske stabil på vekta nå. 600 g over minste vekt i går og 300 over i dag.

Jeg veier meg nok hver dag... gjerne flere ganger om dagen, også... det er jo bare dumt men...

Fikk tatt litt styrke her hjemme i går. Men er ikke så flink til å drive for meg selv, med det. Så vurderer veldig sterkt å begynne i helsestudio, igjen. Men ikke drevet der siden jeg ble syk for 4-5 år siden. Å ettersom det regner så mye som det gjør, orker jeg ikke gå ut og jogge, eller gå med staver heller...

Så blir jeg redd for å spise og spiser ikke hele dagen, men så blir det da alt for mye på kvelden, som regel, men enkelte ganger blir det alt for lite i løpet av dagen, også.

Det er enten eller, enten går alt bra eller så får jeg ikke til noen ting...

 

Det var nok syt for idag.

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Heisann - har ikke dratt enda. Her i Oslo har det vært sol og varmt med sån deilig varm vind i hele dag. Men jeg skal syte litt jeg og - har hodeverk så nå må jeg samle meg mentalt for å komme meg ut på en powerwalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

God ferietur, Sienna !!

 

Jeg starter ikke ferien om 1 1/2 uke. Egentlig litt deilig med roligere dager på jobb. Får unna div. bunker som hoper seg opp i løpet av året. Særlig deilig når det regner ute, så klart :)

 

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din jeg, TJorven. De dagene jeg ikke er på jobb og liksom skal regulere spiserytmen selv, kan det gå timer mellom hver gang jeg husker å spise De dagene jeg er på jobb, går det litt mer av seg selv. Havregryn m/bær kl 07:45. Frukt kl. 10:00. 2 brødskiver kl 11:45. 1 knekkebrød kl. 15:00. Middag kl 17/17:30. Rugsprø kl 21:00 + 1 frukt. Har tenkt på om jeg burde lage spiseavtaler med meg selv på mobilen i helgene som kan minne meg på at jeg skal spise. Burde helt klart ha gjort det i helgen når vi var på familiebesøk. Eller: det hadde kanskje sett litt snålt ut. Hehe ...

 

Har ennå ikke fått sett gjennom koseberegning min, forresten. Innbiller meg at dette prosjektet her ikke kommer til å lykkes i lengden med mindre jeg finner måter å kose meg på som jeg kan leve bra med. Dvs kos uten dårlig samvittighet - men er det mulig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Du har ikke tatt ferie, vel, Tjorven ? Håper ikke det for da blir det så ensomt her inne ... Er ikke helt i hold-vekten-fokus ennå, heller. Det var liksom de siste 3 kiloene, da. Men kanskje mest realistisk å prøve å holde meg der jeg er nå i løpet av sommeren - og ta de siste til høsten. Sommer er sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg reiser i morgen - håper været blir bedre - nå regner det her i Oslo. I dag veiet jeg meg og har mistet 600 gram på en liten uke. Det til tross for mindre trening og mer mat samt at jeg har mensen. Veldig fornøyd og klar for en uke med litt større utskeilser i Danmark. Ha en fortsatt flott sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

God sommertur, Sienna! Så flott at du har nådd målet ditt før ferien. Gratulerer !

 

Jeg tror jeg tar sikte på en stand-by i løpet av juli og så får jeg heller ta det som bonus hvis jeg skulle gå ned noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser i morgen - håper været blir bedre - nå regner det her i Oslo. I dag veiet jeg meg og har mistet 600 gram på en liten uke. Det til tross for mindre trening og mer mat samt at jeg har mensen. Veldig fornøyd og klar for en uke med litt større utskeilser i Danmark. Ha en fortsatt flott sommer! :)

 

Gratulere så mye med å ha oppnådd målet ditt.

Å håper du får en riktig god ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...