Gå til innhold

Er det noen i 40 årene som vil være med - vektnedgang


Gjest bronze
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest cirkus63

Takk, Tjorven. Da skal jeg prøve å ha øya åpne neste gang jeg er på butikken :D

 

Veiing i kveld viste fortsatt nedgang til tross for stort vininntak på mandag, så det er jeg fornøyd med. Nå må jeg prøve å skjerpe meg inn mot neste helg hvor jeg skal reise på besøk til en god venninne. Får satse på å foreslå at vi skal gå mye tur;)

 

Fikk skryt ved middagsbordet i dag fordi jeg lot være å spise sjokolade til kaffen, forresten. Det varmer ! Viktig med heiagjeng rundt - ellers blir dette et tungt prosjekt (bokstavelig talt - hihi). Fikk også gjort avtale med en av de andre på kurset at vi skal ringe til hverandre en gang i uka i sommer så vi ikke slipper helt taket. Blir spennende å se hvordan det går. Er en utfordring å finne måter å kose seg på, synes jeg. Sånn til hverdags føler jeg at det går ganske bra nå.

______________________________________________

 

Startvekt: 88,5 (mars 2011). Ned til 82,3 - 31 cm minus (mai 2011)

Høyde: 176

Mål: 78 kg

 

uke 1 - 81,0 (minus 1,3)

uke 2 - 80,5 (minus 0,5)

uke 3 -

uke 4 -

uke 5 -

uke 6 -

uke 7 -

SOMMERFERIE - HJELP :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkus - så flink du er. Sakte og sikker nedgang gir varig resultat. Kutte ut dårlige vaner er ikke lett.

 

Ikveld er jeg så sugen på ett eller annet... Spist det jeg skal i dag så nå er det gulrøtter det går i.

 

Trent litt i dag, også. Men det råe været og varmen gjorde det tungt, har astma og den liker ikke dette været.

Så får prøve å trene inne i morgen.

 

God torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun -100 gram denne uken. Tror jeg må avslutte denne tråden for min del, jeg er ikke sterk nok til å stå imot fristelsene. Jeg får komme tilbake på et senere tidspunkt. Jeg er flink til å trene, men sjokoladen tar overhånd og da står jeg på stedet hvil.

 

En ting Sienna71 hvilke sorter brød spiser du??

 

 

 

Lykke til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun -100 gram denne uken. Tror jeg må avslutte denne tråden for min del' date=' jeg er ikke sterk nok til å stå imot fristelsene. Jeg får komme tilbake på et senere tidspunkt. Jeg er flink til å trene, men sjokoladen tar overhånd og da står jeg på stedet hvil.

 

En ting Sienna71 hvilke sorter brød spiser du??

 

 

 

Lykke til dere andre.[/quote']

 

Takk skal du ha og synd du ikke får det til og gir deg. Men kanskje noen av oss fortsatt er her når du kommer tilbake. Lettere å slanke seg på høst og vinter. Ikke så mye sosiale utskjeielser da, som det er om sommeren.

Jeg går heller ikke ned no særlig i vekt, uansett hva jeg gjør. Å jeg spiser ikke sjokolade og annet gotteri men glad i god mat, men ligger egentlig innenfor grensen av dagsbehov, så vet ikke hva jeg gjør galt. Trener bra, også.

 

Men jeg fortsetter i denne tråden din.

Håper Cirkus og Sienna fortsetter her, også.

Lenge siden Sienna har vært her nå...

 

Lykke til bronze og velkommen tilbake.

 

God fredag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Heisann dere - jeg har hatt en veldig travel uke på jobb med lange arbeidsdager, derfor har jeg vært litt fraværende. Nå er det godt med pinsehelg.

 

Bronze: Veldig trist at du skal forlate tråden - håper det blir en kort pause og at vi ser deg snart igjen.

 

Du lurte på hva slags brød jeg spiser: De siste ukene har det gått veldig mye i Husman knekkebrød, men ellers er jeg veldig glad i Mesterbakerens grovbrød. Noen ganger blir jeg lei grovt brød og da spiser jeg sån steinovnsbakt landbrød.

 

Jeg blir i tråden jeg - har fortsatt litt til jeg skal ned. Den siste uken har jeg ikke registrert kcal, så er litt spent på hvordan veiing blir i morgen. Klarer jeg meg uten å registrere kcal er det store spørsmålet - blir en test på en måte. Men jeg tror jeg har spist riktig, bortsett fra en utskeing med eplekake og sjokolade forrige mandag. Jeg har også trent mindre enn jeg pleier, men det henger også sammen med lite tid. Ligger nå an til å klare 7 trimpoeng denne uken, og det er det jeg har planer om å ha som mål når jeg skal holde vekten senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Ok - veiedag og vekten viser så og si stillstand. Ned 100 gram. Som skrevet tidligere har jeg ikke veid maten denne uken, men jeg har god kontroll på hva jeg har skeiet ut med. Og det var altså en liten sjokolade og eplekake på mandag. Indisk til middag på fredag, og i går hadde jeg litt thousand Island på salaten til middag. Skal det virkelig ikke mer til før vekten stopper? Trimpoeng denne uken er 7, 5 - og det er kanskje ikke nok heller. Fortsetter det sån må jeg jo leve på diett - altså rundt 1300 kcal om dagen for å holde vekten og det kan jo ikke stemme? Kan jo også være at jeg har kommet til det punktet hvor det blir skikkelig tungt og komme videre ned i vekt, at kroppen på en måte ikke vil mer? Dette kjenner jo noen av dere til.

 

Vel - målene viser også stillstand bortsett fra bryst og lår. 0, 5 mindre på bryst og 0,5 mindre på lår - så jeg har krympet ørlitt denne uken da, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner godt til dette at vekten etter en tid ikke vil ned. Uansett om jeg har ligget på 1300. 1600, 1900 eller 2300 kcal så har vekta stått veldig stille de siste månedene.

Denne siste uka har jeg stått helt stille, igjen. Men glad den står stille og ikke går opp masse. Trent 14 poeng.

 

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg under 70... komme meg nedover. Men ikke gi opp Sienna. Bedre å ligge på den vekta du har i dag enn å begynne å gå oppover, igjen.

 

Men skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig..

 

Men vi gir ikke opp.

 

GOd tirsdag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg sliter virkelig med den berømte tidsklemma nå. Vanskelig å finne tid til trening. Blir alt for lange arbeidsdager og da får jeg dårlig samvittighet overfor barna og bruker resten av kvelden på dem. Men man må være kreativ, og i dag tok jeg med meg minstejenta på trampolinen og vi hoppet i 20 minutter. Ble god og svett av det. Senere tok jeg styrkeøvelser på gulvet mens jeg så på film med henne.

 

I morgen blir det ny lang dag med styremøte på jobben. Kommer likevel så sent hjem i morgen at jeg legger inn trening på hjemveien. Jeg tar med meg sekk og joggesko og hopper av bussen tidlig slik at jeg får en 40 minutters gåtur hjem i rask gange.

 

På torsdag har jeg fri - og da satser jeg på at jeg får tid til å trene skikkelig. Men alle monner drar - er det ikke sån? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna - Jo, alle monner drar. Når det er fint vær prøver jeg å gå til jobben. Husarbeid er også aktivitet. I dag har jeg ryddet i skap og da går jeg opp og ned fra gardintrappa, mange ganger og prøvde klær. Ble svett jo.

Leke med unger er en fin aktivitet.

Hagearbeid er også, aktivisteter.

Så det er mye som er trim.

 

Er det bare du og jeg igjen er i denne linken, eller??

Og der er jo ikke lenge til du er på vekta di og da blir jeg alene...

 

God onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71
Sienna - Jo' date=' alle monner drar. Når det er fint vær prøver jeg å gå til jobben. Husarbeid er også aktivitet. I dag har jeg ryddet i skap og da går jeg opp og ned fra gardintrappa, mange ganger og prøvde klær. Ble svett jo.

Leke med unger er en fin aktivitet.

Hagearbeid er også, aktivisteter.

Så det er mye som er trim.

 

Er det bare du og jeg igjen er i denne linken, eller??

Og der er jo ikke lenge til du er på vekta di og da blir jeg alene...

 

God onsdag.[/quote']

 

Vet ikke hvor det ble av Cirkus. Og jeg har ikke tenkt å stikke av og la deg være igjen her alene vet du. ;) Er jo så hyggelig å følge deg. Men hvis vi er alene igjen i tråden kan vi jo vurdere og lage en ny tråd for å få med flere, eller bare fortsette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hallo, hallo !

 

Ingen fare med at jeg blir borte, Tjorven ;) Jeg har bare vært bortreist noen dager i pinsen. Men oj så hyggelig å være savna :D) Jeg trives så godt her "inne" at jeg har tenkt å være her lenge !

 

Måtte jobbe overtid i går så fikk ikke veid meg på kurs, men hjmmevekta viste 79,9 i morges, så i dag er en liten jubeldag for meg ! Første gang jeg ser 7-tallet kan du si på mange, mange år. Hurra :)

 

Neste prosjekt er å være litt mer systematisk på hva jeg skal bruke de 300 kcal til frimerker på. Snack a Jack er behørig testa ut forrige uka. Mmmm - begge typene jeg prøvde var kjempegode, så tusen takk for tips !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sienna for at du ikke lar meg bli igjen her alene ;) Men du er jo snart i mål... Men du skulle vel på holdvekten da? Lage en tråd der inne og etterhvert kommer jeg vel kanskje dit inn, også. Men tar vist sin tid. 6,4 kg igjen.

 

Cirkus - Gratulere med 79 tallet. Ja, det er moro med nye 10 tall og jeg ser frem til 69 tallet. Kanskje vi ser det samtidig, for dette tar veldig tid, med meg....

 

Ja, Snack a Jacks er god.De små posene er fine å ta med seg, også.

 

Her ved Mjøsa er det regn regn og atter regn, så orke ikke gå til jobben i dag. Men må vel en tur nedpå Mjøsa og se på alt vannet som fyller opp veier og parkeringer og brygga og, ja, stort sett alt.

 

God ettermiddag og torsdag -- snart er denne uka over, også... som tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Tjorven: Det er vel spørs når jeg kommer meg over på hold-vekten, først skal jeg ned 1, 2 kg til - og jeg har på følelsen at det kommer til å gå gram for gram og sakte. ;) For nå er jeg i ferd med å miste litt oversikt over inntaket her. I dag var jeg på styremøte og syntes ikke jeg kunne ha med egen matpakke når vi blir servert lunsj. Så da spiste jeg en grov baguett med alt mulig rart på. Jeg hadde ikke valgmulighet for det var bare en type.

 

Så var det sommeravslutning i barnehagen hvor alle foreldrene bidro med mat til buffet. Og der var en nydelig indisk risrett og raita som jeg ikke klarte å slutte å spise. Det ble en god og stor tallerken for å si det sån. Det verste er at jeg sitter her og er skikkelig sulten igjen. Men drikker pepsi max nå og skal finne noen gullerøtter etterpå for å stille suget.

 

Cirkus: Gratulerer med ytterligere vektnedgang og koselig å høre at du blir her sammen med oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Nå har jeg prøvd å fylle inn det jeg har spist i dag - det blir jo bare ca-tall siden jeg ikke har med meg vekt og ikke vet nøyaktig hva det er i det jeg har spist. Men dagens inntak, inkl. kveldsmat ble 1540 kcal. Det er ikke bra for meg hvis jeg skal ned i vekt, og ikke har jeg fått trent i dag heller. Nå må det skjerpings til her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg er virkelig imponert over treningsinnsatsen din Tjorven!

 

Min kropp spiller ikke på lag med meg i dag. Jeg har hoven hals, tette bihuler og lett feber. Føler meg skikkelig utkjørt. Tok en treningsøkt med Zumba likevel i dag og det gikk greit, men ett par timer senere lå jeg rett ut her. Det er vel ett virus som jeg må belage meg på å slite med noen dager - det passer veldig dårlig, men det gjør det vel egentlig alltid med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når formen er bra så prøver jeg å trene.

Har trent siden jeg var 6 år, så det var etter at jeg ble syk at det ikke ble så mye trening en periode, og nå går det også i perioder. Kroppen spiller ikke helt på lag med meg lengre ;) Ganske fortvilende.

 

I morgen er det vel meldt regn i bøtter og spann igjen så da blir det ikke å gå på jobben.

 

Du må ha god bedring. Håper det går fort over.

 

God fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og ute regner det.

Driver å vurderer sterkere og sterkere om jeg skal melde meg inn på Helsestudio... Da får jeg variert trim og noen til å pushe på og dans og yoga. Men er glad i å gå harde turer ute, også, da.... og hva skjer de dagene jeg ikke orker å opp av senga... sist varte det faktisk i noen uker

Så får se an noen dager til.

Og det virker jo som at når jeg trener mye, går jeg ikke ned i vekt.

Bare trent litt over 7 poeng denne uka og gått ned 200 kcal...

Merkelig....

 

I går spiste jeg halve frimerkesamlingen min i form av is - en som slutte på jobben og da er det jo kake el. En som skal slutte på onsdag, også. Eller studenter som er ferdig og da må de jo ha med noe godt som avslutning... foreslo frukt jeg da. Kjære opp masse forskjellig frukt og noe enkelt som saus... Eller is til og da kom han med bare is, og i fryseren hadde vi igjen kake etter noen som hadde sluttet før så da ble det kake og is da....

I diplomis er det jo ikke så mange kcal på 100gram, og 100 gram er faktisk ganske mye og da dropper kaken til blir det ikke så mange kcal, allikevel. Men nok.

Og ettersom det regnet så fælt, orke jeg ikke ut å trene. Men danset litt her hjemme etter VG-lista på tv. Mye fin musikk der.

 

Fikk Jo Næsbø si siste bok i går og har lest alle de andre så gleder meg til å komme i gang. Men må lese ferdig den jeg driver med først, og den er litt tung, men det får ikke hjelpe.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Hallo jenter

 

Det er så godt å ha dere her på tråden. Har ikke fått vært på kurs denne uka pga jobb.

 

Håper du blir bra fort, Sienna. Kjedelig å være syk.

 

Har ikke fått vært så mye på tur i det siste, men har fått råd om å gå ned til meny 1+. Dvs at jeg dropper et mellomålitd. Tar en fruktrasjon kl. 10 og da holder jeg til lunsj som er 11:45. Litt overraska over at jeg går såpass mye ned allikevel for det har blitt mye snausing på kvelden i det siste. Er spent på sommerferien for uten dagligrutiner er det vanskeligere og har ikke lyst til å begynne forfra igjen til høsten. Hadde vært fint å være klar for hold vekten-kurs i august, men vet kke om det går.

 

Har tenkt litt på om jeg skal ha en målsetting på 76 også, i stedet for 78. Blir litt frista når det går så bra. Men det kan jo fort stoppe opp. Får se litt an hvordan det går utover sommeren.

 

__________________________________________

 

Startvekt: 88,5 (mars 2011). Ned til 82,3 - 31 cm minus (mai 2011)

Høyde: 176

Mål: 78 kg

 

uke 1 - 81,0 (minus 1,3) - 5 cm

uke 2 - 80,5 (minus 0,5 - tilsammen 1,8) - 7 cm

uke 3 - --------

uke 4 - 79,3 (minus 1,2 - tilsammen 3,0) - 12 cm

uke 5 -

uke 6 -

uke 7 -

SOMMERFERIE - HJELP :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Hei på dere. ;)

 

Jeg er fortsatt forkjølet - i går måtte jeg faktisk dra hjem fra jobben for jeg følte meg så utmattet. Litt bedre i dag, men vanskelig å motivere meg til trening nå. Må prøve å få til en liten økt etter middag hvertfall. Antall trimpoeng så langt denne uken er kun 4,5.

 

Men jeg veide meg i dag da, og har faktisk gått ned 300 gram siden mandag - så endelig så jeg 60-tallet. 60,9 er vekten nå. :) Det er veldig oppmuntrende med tanke på at jeg har begynt å slappe mer av i matveien og ikke fått trent noe særlig denne uken. Begynner sakte men sikkert og spise litt mer.

 

Hva jobber dere med forresten? Jeg jobber som seniorkonsiulent i administrasjonen i ett statlig institutt.

 

Ha en fortsatt god lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkus - du går jo fint ned i vekt så hvorfor skal du da gå ned på bare 1300 kcal om dagen??

3 kg på 3 uker jo veldig flott.

 

Ja, vi er en fin gjeng her inne.

 

Leste en tråd for litt siden og der var de opptatt av alle sprekkene de hadde hatt og at de ikke skjønte hvorfor de ikke gikk ned etter 3 dager med total utskjeielse og ingen trening. Og det var faktisk damer i 40 årene det, også.

 

Virker som vi er en mer strukturert gjeng og som ikke går inn i helga med at "det går nok ikke bra" "Blir nok sprekken" osv av negative tanker.

Selvsagt er det normalt å sprekke en gang i blandt. Men vist en da tar seg inn igjen samme dag, så blir det noe annet.

Og selv om en sprekker innimellom så gir en ikke opp.

 

Så håper du, Sienna, snart er på banen igjen frisk og rask.

Og at du ikke gir opp, selv om du hadde ei dårlig uke, forrige uke. Vil ikke miste deg. Savner deg, selv om det bare er gått 2 dager (føles som evighet), vant med at du har noen ord her, hver dag.

 

Cirkus - godt du kom igjen i dag. Føltes som en evighet siden du var her sist.

 

God dag begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg er veldig enig med deg Tjorven i det du sier om at vi nok er litt mer strukturert her enn hva som er kulturen i noen andre tråder. Virker som vi har ganske god kontroll på matinntak og forstår matematikken med vektnedgang. Nå virker det jo desverre ikke alltid - som i ditt tilfelle Tjorven - og det er jo utrolig urettferdig med tanke på all den tid du legger i trening. Men du må jo være i veldig god form og supersunn og det er jo ett stort pluss det.

 

Som deg Cirkus - ble jeg også rådet til å følge meny 1 - noe som virket fint på meg. Men som Tjorven sier har du jo hatt flott vektnedgang med meny 2 - blir spennende å se hvordan vekten svarer på at du endrer meny.

 

Ellers kom jeg meg ut på tur i dag. 50 minutter i moderat tempo ble det - jeg orket ikke ta meg helt ut for jeg er fortsatt tett i halsen og hoster en del. Men det virker som formen er stigende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Glemte å skrive at mann og barn nå baker kaker. De lager sjokolademuffins og ostekake. Og jeg har planer om å se på at de spiser dette med ett smil og tenke på at det er flott at de koser seg, og at jeg faktisk ikke har behov for å spise det. Jeg skal imidlertid lage meg en god kaffe latte og ta meg ett langt bad - det er skikkelig deilig lørdagskveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte du å holde deg unna kakene?? Ostekake er jo bare såååå godt.... Men fy så mange kcal. Men en liten bit går jo bra og du fikk jo trent i dag, også.

 

Ja, jeg har veldig god form og kondis. Ikke mange som følger meg lengre. Og på dansegulvet med rock er jeg en av de raskeste. De som er raskest er 20 år yngre. Og sundt og riktig spiser jeg.

 

Så kanskje det er meningen at jeg skal ligge på denne vekta?? For jeg har prøvd alt. Tror jeg.

 

Men til høsten tar jeg et kurs så får jeg se hva som skjer da. Vist jeg ikke klarer å komme videre selv. Vil ned 6 kg til.

 

I dag meldt fint vær her, også, så da håper jeg det blir det og jeg får trent en god økt.

Må til Kragerø på Mandag og da blir det ikke no trening. 10 timer bak rattet er nok for en dag...

 

God søndag begge to og andre som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut på en fin tur i dag. Og der ble 3,8 poeng.

 

Vasket bilen, ble vel litt forbrenning der, også, men ikke tatt med det da.

 

Treningen blir det mindre og mindre av i uka og da går vekta ned, også. Så jeg får trene mindre da....

Merkelig....

 

I morgen blir det 10 timer i bil, så da blir det ikke tid til no trening...

 

Jeg jobber i psykiatrien, 50 %, med grupper.

Og ca 50 % med økonomi.

Så det er kontraster....

døde tall og veldig levende mennesker.

Men vil jobbe med begge deler og da blir det slikt for tiden.

 

God kveld og riktig fin mandag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...