Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Ja, det er kjedelig, StinePetrine.

Men; satser på at det er forbrenningen som er på topp, så er bare å bite tennene sammen. :)

 

Fra neste uke så blir veiedag på tirsdager en stund fremover i motsetning til nå hvor jeg noterer mer sporadisk. Det er fordi jeg møter en kursholder på ulike dager.

 

Ned -0,2 kg siden sist nå og ikke mer enn -0,5 kg på 2 uker, men tror jeg legger egg ( hehe..), og jeg holder alltid på vann under mens og eggløsning. Gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et lite vektinnlegg fra meg.. :)

 

Skjønner ikke at dere som veier dere en gang i uka klarer det..Jeg MÅ veie meg hver dag. De aller fleste anbefaler det motsatte..Vekta roper på meg hver morgen, og i dag var jeg litt spent fordi jeg hadde en mistanke om at kroppen hadde kvittet seg med vann. Har vært på do flere ganger i går kveld og natt og drakk ikke såå mye. Og jammen var vekta snill med meg og viste et lite ras!! :D

 

Åh..deilig!! Jeg tror jeg når målet mitt for mai! Jeg føler så stor lettelse over at jeg klarer dette igjen! :D

 

Var på storshopping i helga, og gleder meg til endel festligheter denne våren med nye klær. Bl.a. to kjoler som er kjøpt litt trange...hehe. 5-7 kg til og "holdin" gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nye klær er gøy! Mitt problem med å skulle slanke meg inn i ting er at jeg gjerne går ned på helt feile steder slik at når plagget endelig passer er det galt i fasongen. Men det gjelder oftest bukser, kjoler er litt enklere å ha med å gjøre sånn sett, så du kommer sikkert til å bli så fin og fresh atte! :)

 

Vekten roper på meg og, men prøver mitt beste på å la være fordi jeg blir rett og slett litt smågal i hodet av variasjonene fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vel, har nå litt ymse erfaringer med hold-in jeg da. En gang jeg skulle på et eller annet arrangement hadde jeg kjøpt hold-inn strømpebukse. Den bare skviste alt oppover fremfor å "holde det inne" som førte til at jeg fikk en ekstra stor muffintopp og at klærne ble for trange der i steden. Løsningen på det ble å kjøpe en sånn korsett-aktig greie til å ha rundt midjen som skviste det enda mer opp, og som gjorde at jeg fikk et umiddelbart puppeløft som gjorde at jeg måtte stramme skulderstroppene inn maks og likevel falt de bare ned fordi alt egentlig ble feil.... *ler* Litt av et syn der jeg stod, kan du tro! ;) Endte opp med å skrelle alt av og ta på meg et annet antrekk som jeg ikke hadde like lyst til å gå med, men som jeg tilslutt måtte innrømme at nok satt bedre på, selv uten hold-in. :D Men for all del - jeg vet jo at det funker på andre, det er sikkert bare flesket mitt som er ekstra mykt og flyttbart. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...syns jeg ser deg. :D

Er nok ikke bare du som har mykt og flyttbart flesk..hehe..

Holdin-strømpebukser har jeg ikke- bruker vanlige strømpebukser, men derimot ulike holdin-typer for å holde magen på "plass" er jeg fan av.. :P Så sexy er de ikke, men synes ikke under klær og det er ikke så mange som ser meg uten klær heller. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt kursholder i dag, og vekta viste det samme som jeg noterte hjemme for noen dager siden. I følge hennes vekt, så viste vekta ned -0,4 uken før. Denne uken -1,7!! :D På 6 uker har jeg gått ned -6,6 kg!

DEILIG!!

 

Jeg er veldig godt fornøyd!! Også med tanke på at jeg samlet sett har gått over kalorimessig nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

For et herlig vekttap du har hatt denne uken! Det er virkelig godt når kroppen spiller på lag. Som kurslederen min alltid sier, det er godt å kunne gå ned før varmen kommer, tynnere klær, tynnere kropp. Det er en god kombinasjon. Jeg elsker kjoler, sko og smykker, så sommeren er helt klart et høydepunkt i året for meg. Hehe. Spent til å høre neste ukes tall fra deg!

Ha en flott 1.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er superfornøyd, jenter! :D

Elsker mestringsfølelsen det gir meg og jammen smiler jeg ikke litt mer til speilbildet mitt også. Hehe...

 

Samme som deg, StinePetrine; elsker kjoler og smykker! Vesker, frisørtimer m.m. Deilig å pynte seg, og MYYE mer lystbetong med en lettere kropp!

 

En super 1.mai ønskes dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i selskap med kjole, smykker, ny veske og nylakkerte negler. :rolleyes: Følte meg riktig så fin faktisk.

 

Matmessig gikk det ok, tror jeg. Et lite stykke marsipankake+ et kringlestykke ble det, men ellers forsynte jeg meg rikelig av grønnsakene til hovedretten. Drakk bare lightbrus og kaffe, så valgte å spise kaloriene istedetfor å drikke dem. :)

 

Nå har jeg tatt av finstasen og inntatt sofaen. Veldig lyst på noe, men spiste en liten skål med skruer i går, så skal ikke ha annet enn knekkebrød til sen kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er virkelig en god følelse å kunne pynte seg, og virkelig føle seg vel! Jeg hygger meg iallefall på en helt annet måte da når jeg er ute blant folk.

 

Og så synes jeg man skal kunne kose seg litt ekstra når man er i selskap, men med måte. Hvilket det høres ut som du har gjort. Da er samvittigheten også så mye bedre etterpå =)

 

Ha en flott lørdagskveld videre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Kjempebra mestra av selskapeligheter Bolledama! Og litt marsipankake og kringle greier vi oss helt sikkert ikke ut når vi er ferdigslaket heller så man må unne seg det også :D Jeg har blitt mye mer obs på grønnsaker etter at jeg endelig har fått hodet på rett plass og tanker slik legge om livsstilen. Jeg traver stort sett rundt i turklær hele tiden, også på butikken, -men på jobb og på selskap og slik kjenner folk meg nesten ikke igjen pga at jeg elsker pynte meg. I slutten av mnd skal jeg til Paris. Da skal jeg ta meg ut med lilla koffert, høye støvletter på reisen, skjørt, en lett gjennomsiktig bluse, limegrønt skjerf, STORE solbriller og limegrønn semska skinnkåpe som jeg som vet ett herrens mirakel plukket frem fra skapet og jeg smatt rett inni for 14 dager siden :D :D :D :D :D . Tror datingfyr blir litt imponert da. :D Hvordan det skal gå matmessig vet jeg ikke :unsure: , for jeg er jo så glad i mat og å kose meg med litt slike eksklusive viner og ost og slikt. Men jeg har jo gått med halvparten av kiloene mine som jeg har målsatt meg med i år før mai kom så jeg skal være bevisst og kose med å så får jeg har det som mål å ikke gå opp i vekt på turen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turjente:

 

Ja, om vi fyller magen med grønnsaker før kake, så er det en helt ok løsning, synes jeg. :)/> Skal slanke meg lenge og så holde vekten, så må lære å nyte små mengder kake, snop o.a. av og til. Riktig GOD TUR til Paris! Heldige deg!! :D/> Høres ut som du blir riktig så fjong og fin! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Et strålende vekttap! Og så er det ekstra gøy å møte folk det er lenge siden man har sett når man har tatt av så mange kilo som du har. Det er det klart folk legger merke til!

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, damer! :D

 

Ja, jeg må innrømme at det er stas å få positive tilbakemeldinger fra folk jeg kjenner. :) Og også litt moro når jeg ser at enkelte måler meg opp og ned med blikket, men ikke sier noe. Hehe..

 

For dere også blikk? Eller er folk dere kjenner rause med ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - grattis med flott nedgang tross selskapeligheter! Da har du gjort mye riktig både før og etter i tillegg til at du klarte å moderere inntaket. Flink pike!!! :)

 

For dere også blikk? Eller er folk dere kjenner rause med ord?

Jeg også får både blikk og kommentarer. Ofte blikk først og kommentarere etterpå. Det merkeligste er når jeg ser at noen måler meg opp og ned for deretter å ikke si noe. Dette er jo folk jeg kjenner, så kom ikke her og si at du ikke ser at jeg har gått ned tenker jo jeg da. Men vet at det er mange som gruer seg litt for å si sånt fordi de er redd for hvordan det skal mottas - redselen for å trakke folk på tærne eller noe sånt - så det gjelder oftest litt mer perifere bekjentskaper. Men stort sett kommer det kommentarer også, og jeg synes det er kjekt, og smiler og sier tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..opplevd flere ganger at folk måler meg opp og ned uten å si noe. Kan jo skjønne at noen synes det er litt vanskelig å vite hva de skal si, men det er veldig hyggelig når jeg får tilbakemeldinger. :)/>

 

Har sklidd ut litt her siste par dagene. :( Vet ikke om jeg kan skylde på at mensen nærmer seg eller hva..Bakte 4(!!) brett med kanelboller til et venninnetreff, og jeg klarte ikke helt styre meg.. :(Blæ...Må stramme kraftig inn nå hvis jeg skal se et lavere tall på vekta til uke. Dumt jeg ikke heller lagde en kake for da klarer jeg fint styre meg, men gjærbakst er bare så...ja...er veldig, veldig svak for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fordelen med å lage kake fremfor boller er at da kan man ikke smugspise uten at noen merker det... Ingen vet om du laget 20 eller 25 boller, men alle kan se om det mangler et stykke av en kake... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...