Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Gjest turjente

Hehe...sant det, Krusmynte! :D/>

Jeg kan fint ha kake i fryseren, men gjærbaksten derimot roper som bare det etter meg. :huh:/>

Jeg kan heller ikke ha gjærbakst i hus, men kaker går greit for jeg fristes rett og slett ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så herlig å kunne notere et vekttap! Det gjør meg glad på dine vegne. Det er helt klart lettere og mer motiverende å fortsette prosessen når man ser det går fremover.

 

Keep up the good work, særlig nå på 17.mai og pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Fru Ubestemmelig - det er meg

. -0,5 kg!

Jadda! Går rette vegen! Neste uke skal være strålende!! :D/> :D/> :D/>

Bare -0,3 med meg men ned er ned...

Fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig jublet høyt de ukene jeg har gått ned så mye som -1,7 til -3,0 kg på 1 uke( for har opplevd det flere ganger), men når jeg har holdt på så lenge, så er jeg faktisk veldig glad for hundregrammene også! For 200 gram, 300 gram, en halv kilo osv. er da jammen SUPERT det også! Tenker i forhold til smørpakker og da monner det jammen på!

 

Ønsker dere en strålende 17.mai i morgen!! Her skinner sola og penklær er funnet frem! Går for saftis fremfor kroneis og skal forsyne meg med litt kake. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin pinsehelg med masse kos med mine kjære, vært sammen med inspirerende mennesker og tatt greie valg matmessig. Er klar for en super innsats før jeg MÅ inn i badedrakta i ferien. :D

 

Skal møte kursholder i morgen for veiing, og jeg er veldig spent! Skal ikke spise saltholdig mat i dag ihvertfall. Hehe..Satte meg i vinter et mål om å nå 115 kg innen mai er omme, og det hadde vært såå moro å klare det!! :D

 

Ønsker dere en nydelig 2.pinsedag! Håper dere har det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg skal på kurs i morgen jeg også, og styrer unna mat med mye selt i dag selv! Har brent meg på den tidligere, hehe.

 

Hyggelig å høre at du har hatt en fin pinse, krysser fingrene for at du nær 115 innen slutten av mai!

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskningerm, StinePetrine! :D

Gleder meg til å høre om din registrering i dag!

 

Er bare raskt innom for å notere vekt ( registrerer min egen badevekt), og den viste heldigvis en nedgang på -0,8 kg på 6 dager!! Selv med 17.mai og langhelg! :D :D DEILIG å se et nytt tall!!!

 

Bare -1,4 kg innen mai før jeg når et stort mål!! :D

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grattis med flott vekttap! Og er det ikke godt med ting som kan forsvinne ut av heimen? Gir en god følelse - like godt å få det ut, for som du sier så skal vi jo aldri tilbake... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Krusmynte, det er HERLIG å kvitte seg med for store klær!!

:D :D :D

 

Kjøpte meg en ny kjole i går, og med hold in så så jeg "slank" ut. Hehe...merk at jeg bruker gåseøyne, men jeg så virkelig selv at jeg har gått ned i vekt. Kjøpte vanlig str L på Lindex, så det tyder på at kroppen er mer innenfor "normalen" igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer en nedgang på -0,4 kg siden før helgen, og det er jeg i grunn fornøyd med etter både restaurantbesøk og kanelbollebesøk. :P

Straks så når jeg igjen en magisk grense med -30 kg!

 

Målet mitt er -1,2 kg unna til 31.mai. Ser ikke ut som jeg når det, men er likevel strålende fornøyd med egen innsats fra mars og frem til i dag! :D :D

 

Ha en flott dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Noterer en nedgang på -0,4 kg siden før helgen, og det er jeg i grunn fornøyd med etter både restaurantbesøk og kanelbollebesøk. :P/>

Straks så når jeg igjen en magisk grense med -30 kg!

 

Målet mitt er -1,2 kg unna til 31.mai. Ser ikke ut som jeg når det, men er likevel strålende fornøyd med egen innsats fra mars og frem til i dag! :D/> :D/>

 

Ha en flott dag, alle sammen!

 

 

Gratulerer til deg! Det er utrolig flott resultat du har oppnådd - ikke gi helt opp - det er enda noen dager til 31.mai. Og så kommer det en uke etter det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, snille dere! :P

Dette er en hærli`følelse!!

 

Og hvis det er noen som leser dette som ikke har kommet i gang med Roede-metoden, så vil jeg gjenta som jeg tidligere har skrevet her:

 

Klarer jeg, så klarer DU!! :D :D :D

Ta en og en dag av gangen, og for hver kveld du/jeg kan legge oss i visshet om at dagen har vært en Roededag, så er vi en dag nærmere en friskere,lettere og helt sikkert gladere kropp!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann, allesammen!

 

Var bortreist på langtur forrige helg og denne uka har jeg jammen ikke hatt tid til å titte innom. :)

 

Var på besøk og selskap forrige helg. Middager med fete fløtesauser, masse kaker, sjokolade, potetgull og helt feil i forhold til antall måltider og brødtype. Så gikk selvsagt ikke ned, kroppen samlet vann og vekta viste oppgang da jeg kom hjem.

Men; skjerpet kraftig inn og har spist som jeg skal siden da, så vekta viser - 1,3 kg siden forrige måling. :D :D :D

 

Må nyte tallet nå for i kveld er det piker, vin og sang, og selv om jeg bare skal holde meg til vin, så vet jeg kroppen samler vann på ny. Men; svært så viktig å ha det moro også!! Johoo!!

 

EN strålende helg ønskes dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilletjukka

Startet på mitt kurs 10.mars, gikk ned 2 kg før kursstart og har til nå gått ned 9 kg!

 

VELDIG glad for det! Denne gangen SKAL(!!!) jeg klare det!! Roede-metoden er min nye livsstil, og med det skal jeg møte livet lettere, friskere og gladere! :-D

 

Gleder meg til å følge dere, bli kjent med dere og at vi skal heie på hverandre! ;o)

 

Jeg har forøvrig veiedager på torsdager, så kan oppdatere da.

 

Hallo!

Jeg har akkurat meldt meg inn i GR klubben og vurderer sterkt å melde meg på nettkurs.

Jeg veier nå 115,8 kg 156 cm høy) og har aldri vært så tung. Jeg har gått på gr kurs og fulgt nettkurs 3 eller 4 ganger før, men har ikke klart å følge opp etter kursene. Nå er målet mitt å klare en livsstilsendring og vektnedgang så jeg kan henvises til gastric bypass opr. Jeg har jo et bitte lite håp om å klare å gå ned til 75 kg- og bli der, uten operasjon, men etter alle mislykka kurer vet jeg ikke.. Jeg er i alle fall igang igjen og ved godt mot. Har nå oppfølging av overvektsteam på lokalsykehuset og skal søke få komme på et livsstilsendrings opphold på et opptreningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann, alle sammen. :rolleyes:/>

Håper dere har hatt en riktig så fin og god sommer!

 

Jeg har storkost meg og nytt mange, herlige ferieuker. Vært bortreist i noen uker, og kost meg med hjemmeferie også. Deilig!! :D/>

 

Men;

jeg har ikke holdt vekten som var mitt mål. :angry:/>/

Jeg har gått opp. Flere ekle kilo som jeg hater. :angry:/>/:angry:/>//:angry:/>/

Så dumt, så irriterende, såå unødvendig!! Arghhh.....

Er virkelig lei meg for dette.

 

Sånn...nå har jeg virkelig forsøkt å legge frustrasjonen bak meg og ser nå fremover igjen!! Fra i dag skal jeg holde fullt fokus igjen frem til desember, og jeg tror virkelig jeg må alliere meg med noen privat for å få hjelp til å holde fokus. Virker ikke som kurs alene er nok.

 

Jaja, dere..Jeg noterer ingen vekt før jeg er tilbake der hvor jeg slapp sist 8.juni.

 

Gleder meg til å lese oppdateringene deres senere i dag. :)/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så kjekt at du er tilbake! Du er ikke eneste som har fått noen bonuskilo i ferien, menmen - de skal vi raskt nok bli kvitt igjen, ikke sant? Godt å høre at du har kost deg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp - bonuskiloene er på plass - ca 2,5. Men det er greit - jeg vet jo hvor mye is jeg har spist, at jeg har spist for få og for store måltider, for mye pommes frittes etc. I tillegg til dette trente jeg ikke på ca. 2,5 uke etter instruks fra PT, og da blir det sånn. Jeg er såpass nærme målet at jeg synes egentlig det var greit å slappe litt av i ferien, det viktigste er jo at jeg har klart å hanke meg inn igjen slik at de forsvinner. Og det gjør de! :) Men er enig at det er godt å være tilbake i hverdagen igjen, ihvertfall mat- og treningsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det har lett for å bli noen kilo ekstra om sommeren, men jeg tror at så lenge man kommer rett tilbake i rutinene så fort ferien er over, så er det ikke så ille. Selvfølgelig er det kjedelig å "tape" noen slankeuker, men hva er noen uker i det lange løpet? Det er iallefall noe jeg prøver å tenke på nå som vekten har gått sakte ett par uker. To-tre uker fra eller til, det er ikke så farlig!

 

Lykke til, og ha en fortsatt sunn og fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...