Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Det å trene fast to-tre ganger i uken er super bra!

 

Men fortsatt imponert over hun i artikkelen. Hun har jo virkelig gjort en livsstilsendring. Ikke tror jeg hun trener like hardt nå som når hun startet for to år siden men.

 

Med en elipsemaskin hjemme har man faktisk muligheten til en time om dagen. Familie eller ei. Sikker på at man i hvertfall sitter i sofan en time, se på tv samtidig feks.

 

Jeg har en hund jeg er ute med en time om dagen. Så det er trening her foreløpig. Tirsdag blir det inn på treningssenter og opprette et forhold til en elipsemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over atter en gang.

Den har gått greit, men i går var jeg såå sulten. Holdt på å bli gal..

Så det ble litt for mye av både det ene og det andre, men håper det går greit vektmessig. Det er ikke så gale ting jeg spiser ekstra da. Tacosalat, rugsprø, knekkebrød og pastiller..

 

I kveld skal jeg spise ute IGJEN.

Byr på litt utfordringer alle disse restaurantbesøkene, men jeg skal kose meg sammen med ei venninne og heller skjerpe kraftig inn dagene før veiing på torsdag.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over atter en gang.

Den har gått greit, men i går var jeg såå sulten. Holdt på å bli gal..

Så det ble litt for mye av både det ene og det andre, men håper det går greit vektmessig. Det er ikke så gale ting jeg spiser ekstra da. Tacosalat, rugsprø, knekkebrød og pastiller..

 

I kveld skal jeg spise ute IGJEN.

Byr på litt utfordringer alle disse restaurantbesøkene, men jeg skal kose meg sammen med ei venninne og heller skjerpe kraftig inn dagene før veiing på torsdag.

 

:)/>

 

Hva spiser dere når dere er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og har enkelte sånne ekstremt sultne dager - det er så slitsomt! Og enkelte ganger må man bare ha noe mer mat, det viktigste oppi det hele er vel å foreta sunne valg og ikke falle for de kaloririke lettvinte løsningene som ihvertfall jeg har hatt en tendens til å velge tidligere. Du kan jo si det sånn at det er ikke sjeldent blomkålen og gulroten er mer eller mindre borte før de i det hele tatt nærmer seg gryten... *ler*

 

Kos deg med utemiddag i kveld, hos meg blir det rester av mors heimelaga kjøttkaker med kålstuing! Yum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm. om hva jeg bestiller på restaurant;

 

Kjøper så og si aldri forrett eller dessert, og har i grunn ikke så mange begrensninger for hva jeg bestiller meg. Men holder meg unna fritert mat og retter som pasta carbonara og andre fete sauser. De dagene jeg spiser ute, så passer jeg på å spise ekstra mager mat i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt syk, og da er det ikke så lett å spise rett, men gjør så godt jeg kan.

 

Og litt selvskryt kan jeg alltids komme meg her jeg sitter inntullet i pledd og fryser selv om det er 24 grader i stua..

Overrasket nemlig familien med nystekte, varme vafler til kvelds, og det var stooor stas! Brukte en god del fullkornshvetemel og en neve havregryn i, og det var riktig så vellykket!

Selv spiste jeg et bittelite hjerte, og klarte å holde meg til det.

*klappåskulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grattis med flott nedgang denne uken!

Man skal ikke undervurdere effekten av grove vafler, synes faktisk det er ganske godt, jeg. Litt sunnere er det ihvertfall, og man kan fint kutte ned/ut sukker i sånne også synes jeg. Selv har jeg et par ganger laget de lavkarbopannekakene til Stine - 2 egg, 2 ss mager cottage cheese og 2 ss havregryn. Jeg har enten hatt dem naturell med litt brunost, eller tilsatt kanel i røren - da blir det litt french toast-aktig på smak. Supergodt og verd et forsøk.

 

Riktig god bedring, forresten - håper du kommer det raskt på beina igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Krusmynte!

Det høres godt ut. :)/>

 

Over 3 kg på en uke kan du nok ikke regne med fremover, men all nedgang er SUPER!! En halvkilo, en kilo, 100 gram osv. blir tilslutt store tall. Det er jo tilslutt resultatet av de valgene vi tar hver eneste uke som gir store utslag i løpet av 1 år. :D/>

 

 

hehe, nei er fullstendig klar over at 3kg er i overkant. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd med det. Merker forskjell på klær allerede. Og føler meg mindre oppblåst.. Det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, og stå på videre!!

 

Sunnere vafler er faktisk ikke så galt altså. Jeg lagde en versjon såvidt søtet med stevia forrige helg, med "nora uten" syltetøy på. Knallgode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei er fullstendig klar over at 3kg er i overkant. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd med det. Merker forskjell på klær allerede. Og føler meg mindre oppblåst.. Det er deilig :)/>

 

Det er veldig bra!!

4 kg er jo hele 8 smørpakker, så det er deilig at det merkes!! :D

Heier på deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, og stå på videre!!

 

Sunnere vafler er faktisk ikke så galt altså. Jeg lagde en versjon såvidt søtet med stevia forrige helg, med "nora uten" syltetøy på. Knallgode!

 

Helt enig!

Vi bruker stort sett alltid grovt her i huset selv i perioder hvor min vekt hr økt...Så gode vaner er virkelig blitt godt innarbeidet. :)

Grov gjærbakst, fullkornspasta, grov pizzabunn, grov paibunn og litt grovt i pannekaker/vafler synes hele familien smaker godt. :) Det er sunnere, og metter lengre. Alt er virkelig en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært fin. Selvom jeg fortsatt er syk, så har jeg kost meg sammen med familien og i sofakroken. Det har gått greit med maten. Litt feil blir det ofte når kroppen ikke er helt med, og kroppen skrek etter litt salt på lørdag så da ble det det. I går ble det en bolle - uten krem, og det synes jeg er ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Spiste bolle med krem, jeg... *rødme* Men spiste litt lite ellers i går, så kalorimessig tror jeg ikke det var så ille selv om det nok ikke akkurat ville gitt topp kostholdsscore for å si det sånn. ;) Men pytt. Litt må man da unne seg.

Kjipt at du ikke er frisk igjen, håper det ikke sitter i så mye lengre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo virkelig erfart at FOKUS er alfa omega for at jeg skal klare å gå ned i vekt, men noen ganger virker det som jeg tryller vekk fokuset på null komma niks.. :angry: Jeg er fortsatt ikke frisk, har mensen og i går kveld hadde jeg plutselig spist 3 skiver i tillegg til kveldsmaten min. BLÆ!! Fatter ikke hvorfor jeg gjør slik... :unsure:

 

Tror for min del at det er viktig med hyppige oppdateringer her inne, så derfor bekjenner jeg mine synder nå. :angry:

 

Ny og bedre dag i dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo virkelig erfart at FOKUS er alfa omega for at jeg skal klare å gå ned i vekt, men noen ganger virker det som jeg tryller vekk fokuset på null komma niks.. :angry:/> Jeg er fortsatt ikke frisk, har mensen og i går kveld hadde jeg plutselig spist 3 skiver i tillegg til kveldsmaten min. BLÆ!! Fatter ikke hvorfor jeg gjør slik... :unsure:/>

 

Tror for min del at det er viktig med hyppige oppdateringer her inne, så derfor bekjenner jeg mine synder nå. :angry:/>

 

Ny og bedre dag i dag! :D/>

 

Gjort er gjort!

Da er det bare å fokusere fremover.

 

Det er helt klart ikke lett når man ikke er i form, og den jævla mensen... jeg har et sykt kick på lakris dagen før mensen ankommer... og det var ikke så lett på lørdag....

 

Lykke til videre, heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Syndsbekjennelser tar vi imot, vettu! Siden vi er i gang - jeg spiste fastelavensbolle igjen i går. Med krem. Akkja.

Men når det er sagt - det er vel egentlig bedre å spise tre ekstra skiver enn en svær sjokoladeplate når det kommer til stykket. Eller forresten, det kommer vel an på pålegget. Og brødtypen. Og mengden pålegg. Og tjukkelse på skivene. Eh, tror jeg går min vei igjen jeg nå! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... fort gjort fort gjort!

jeg har ikke fått på noe enda, men det kommer nok til å skje..

 

Grete bøkene mine ligger rett foran kjøleskapet... bare for å minne meg på hva jeg driver med når jeg nærmer meg kjøleskapet :P

I dag er det fylt opp med grønnsaker.. det står wok på menyen etter dagens tips fra Grete som dukket opp på mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syndsbekjennelser tar vi imot, vettu! Siden vi er i gang - jeg spiste fastelavensbolle igjen i går. Med krem. Akkja.

Men når det er sagt - det er vel egentlig bedre å spise tre ekstra skiver enn en svær sjokoladeplate når det kommer til stykket. Eller forresten, det kommer vel an på pålegget. Og brødtypen. Og mengden pålegg. Og tjukkelse på skivene. Eh, tror jeg går min vei igjen jeg nå! *ler*

 

Hahaha...ja, mange gode spørsmål her. :D

Det var ikke såå ille når jeg tenker på dine spm; skivene var av type ekstra grove, hamburgerygg og lettere ost. Skivene ikke såå tykke.. :P

Håper bollen smakte fortreffelig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...