Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Fikk min første tilbakemelding på denne slankekuren(av i alt nesten 100. hehe..).

Min kjære mor spurte plutselig om jeg hadde gått ned i vekt, og DET var hyggelig. Og oppmuntrende. Hun har jo sett megopp og ned i så mange år.

 

Helgen har vært ok. Hatt ulvehunger, men holdt meg noenlunde i skinnet. BLitt for mye, men skal innhente meg frem til torsdag og veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært. 700gr ned er jo bra. Jeg har også samme erfaring som dere med ordinære kurs. Har fulgt nettkurs og det passet meg bra. Grei kursleder som jeg synes ga meg personlige tilbakemeldinger, samt endel generelle råd og vink. Greit å ha noen som holder en litt i ørene. Det er absolutt verd å forsøke. Nå går jeg på hold vekten kurs med rapporttering en gang pr. mnd. derfor synes jeg at det også er greit å bruke dette forumet. Kommer nok til å bruke det mere nå enn når jeg gikk på kurs med rapporteing en gang i uka. Sikkert fordi at jeg ikke har all verdens erfaring med å bruke det. Synes foresten at forumet gir meg mere enn vanlige kursdeltakere på et ordinært kurs. Men det er jo meg da, vi er jo som sagt forskjellige alle sammen. Det vi har felles er vel at vi sliter med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jo ikke la være å snikveie...Gjør det hver dag faktisk.. :angry:

Vet det er dumt...

BLir litt frustrert fordi vekta har ikke vært snill med meg siste dagene..

Jeg vet jeg "legger egg" ( haha...) og at kroppen samler vann, men jeg vil NED NED NED...

 

Og jeg som skal møte venner på restaurant i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippet forhåpningsfull opp på vekta i dag og den viste:

 

stillstand :(

 

Æsj..visste det jo egentlig, for jeg driver jo med denne snikveiingen.

 

Men jeg gir jo selvsagt ikke opp og skal stå på!

Startet dagen med en gåtur, og neste uke er det kun 17.mai som skal være litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Er det motivasjonen det skorter på? Jeg føler liksom at når man først har begynt på utforkjøringen er det veldig vanskelig å stoppe og å komme seg opp igjen. Jeg har egentlig slitt litt selv siden Drammen/Oslo-turen min for et par uker siden - fikk jo granatsjokk av vektoppgangen jeg hadde etter den og da mistet jeg litt motet. Koste meg for all del og forventet oppgang, men koste meg da ikke SÅ mye at jeg skulle gå opp så mye! Og da er det vanskelig å komme igang igjen. Når 17. mai eller andre festligheter kommer så tett opptil så... Ja, det er ikke lett....

 

Spørsmålet er jo hva som skal til for å få frem kamplysten og gløden igjen. Har du noe formening om det? Kan det hjelpe å ta frem favorittsommerkjolen og henge den på skapet? Prøve den hver mandag eller noe sånt og forhåpentligvis se fremgang på den måten? Skriver du hva du spiser og trener? Hvis ikke, kan det hjelpe? Er det fint vær hos deg om dagene så det er mer motiverende å komme seg ut på tur i tillegg til annen trening? Og vil det kunne kickstarte det hele så det er lettere å holde seg selv i ørene? Jeg merker jo at hvis jeg trener eller går tur er jeg mer motivert for å spise sunt. Samme når jeg registrerer, for da blir jeg mye mer obs på hva og hvor mye som går inn i kjeften... Uansett - håper du klarer å holde den strenge linjen i første omgang frem til torsdag sånn at du kan se litt positive resultater på vekten! Tenk at vi blir så opphengt i et tall. Et TALL, liksom! Akkurat som meg og det 85-tallet. Blir jo småhysterisk med en gang jeg er i ferd med å bikke over litt. Kan jo ikke annet enn å le av meg selv heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så har jeg endel utfordringer på jobb, og da er det så vanskelig å være sulten, gå ned i vekt og holde fokus. Og så har negangen vært så treeeeg denne gangen. Også i de periodene jeg har spist riktig og gått endel turer. Det er demotiverende.

 

Men; jeg vil jo så gjerne!!! Og jeg har jo gjort det før, så jeg burde klare det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Visst klarer du det! Det går trått i perioder, det vet jeg alt om - hvis ikke hadde dette vært unnagjort adskillig fortere enn på 3 år som er temmelig nøyaktig det jeg har brukt… Hvis ikke jobben er slik at det er greiest med matpakke så er det kjempevanskelig - det er jeg helt enig i. Jeg kjenner folk med subsidiert kantine f.eks. Spis så mye du vil og bli trukket 300 kroner i måneden fra lønningen. Skumle saker for sånne som meg…. Takke meg til to tørre grovbrødskiver med svett hvitost, altså! *ler*

Uansett - håper det løsner litt for deg igjen snart, for det har du virkelig fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg varierer litt, det kommer litt an på hva/hvor mye kalorier jeg har spist resten av dagen. Hvis jeg har spist en mager middag f.eks. kan jeg gjerne finne på å koke egg. Hvis jeg har spist litt mye tar jeg gjerne yoghurt (melkerasjon), banan (fruktrasjon) og hvis kalorimengden tillater det litt havregryn eller müsli oppi. Slenger alt i en skål. Hvis jeg har lite proteiner kan jeg finne på å spise cottage cheese enten alene, med litt syltetøy eller på brødmat. Men aller oftest blir det bare brød eller knekkebrød med pålegg. I går ble det f.eks. Polarbrød (de trekantete ekstra grove) med pålegg. Og grønnsaker, stort sett alltid en av eller alle de følgende - tomat, agurk, paprika, hjertesalat. Synes det fyller ekstra opp, og det mentale med skive med haug på hjelper også når jeg er veldig sulten som jeg er om dagene. Kan gjerne finne på å legge noen druer på osten hvis jeg har det og.

Er jeg sugen på noe søtt så har jo da Wasa sine kanelknekkebrød kommet igjen i hyllene. De, gjerne med litt eplemos, evt cottage cheese med eplebiter eller noe sånt, og man har et lite festmåltid! Knekkebrødene er ikke det sunneste man kan spise sammenlignet med andre knekkebrød, men det er mye sunnere enn mye annet og så lenge det stiller suget er det viktigst for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse godt du lister opp!

Noterer det bak øret. :)

Snille, gode Krusmynte fortjener en stoor visuell blomsterbukett! :D

 

Jeg har hatt en tendens til å spise for mye på kvelden.

Absolutt den vanskeligste tiden på døgnet matmessig.

Spiser som oftest knekkebrød eller rugsprø med ost eller lettis( ikke glad i yoghurt) med masse bær. Har skjerpet inn på mengden nå.

 

Skal også prøve å bytte ut brødmaten med salat eller eggerøre/omelett noen ganger i uka. Har et håp om at det kan få fart på nedgangen å kutte litt på karbohydratene. Dette gjelder også middagen. F.eks. i går spiste jeg svinefilet, grønnsaker og salat. Så har som mål å kutte ut potet, ris eller pasta ihvertfall 2-3 dager i uka.

 

Gått lange turer både i går og i dag, så nå satser jeg på medvind! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag; det kan da umulig være bra å rase slik ned i vekt som jeg gjør...

Vekta viser.................STILLSTAND! :angry:

Jeg veier akkurat det samme i dag som jeg gjorde for 2 uker siden... :angry:

 

Men gir jeg meg??

NEI! Her er det bare å stå på!!

 

Gårsdagens oppløftning; min mor sa til meg at det "synes at jeg er flink om dagen", så det er jo mulig jeg krymper litt selv om vekta viser det samme. Har aldri målt, så vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Stabil er tross alt ikke det verste. :) Tenk hvis det hadde vært et halvkilo opp? Da snakker vi nedtur... ;) Men at din mor kommenterer endringene til tross for at vekten står stille skal du suge til deg. Og du - finn frem målebåndet. Du trenger ikke måle så mange steder og så ofte, men hvis du måler f.eks. midje, hofte og/eller rumpe så er det fine indikatorer. Gjør det nå, noter et eller annet sted og ta det frem igjen neste gang det går sent på vekten. For det er absolutt mulig å krympe i cm selv om man ikke går ned i vekt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...jeg er så dårlig på å måle..Synes det er så trasig på en måte. Vet ikke hvorfor. :blink:

 

I dag har min firbeinte venn og jeg gått vår lengste tur sammen. Gikk og gikk og gikk og kjente virkelig svetten rant..Var stolt og glad da jeg nesten krabbet inn i dusjen etterpå. Hehe..Så nå nyter jeg lørdagskvelden med en god følelse.

 

Fortsatt god helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

MÅL!!!! Du trenger ikke gjøre det så ofte, bare når vekten blir stående i ro en stund uten at du egentlig vet hvorfor. Tro meg, det er verd det og kan gjøre at du slipper unna mye frustrasjon. For selv om vekten står i ro kan det skje mye med kroppen. :)

 

Lang tur med hunden hørtes deilig ut, selv kan jeg ikke skryte på meg annet enn en tur ca. 100 meter nedi veien inn i en skog for å plukke liljekonvall og tilbake. :) Men pytt, får ta det igjen på trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..liljekonvall..kjenner lukten helt hit.. :)

 

I går fikk jeg en ny kommentar fra ei som ikke har sett meg siden jul.

Det verdsettes. :)

 

Sliter veldig på kveldstid. Fatter ikke hvorfor jeg har et slikt vanvittig sug etter et eller annet da. Prøver å døyve med pastiller, lightbrus, frukt og dessverre også røyk. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og sliiiiiter om dagene med kostholdet. Dvs det går greit, men dæven så viljestyrke det krever å holde seg unna! Og den svikter nok dessverre litt innimellom... Akkja. Det går vel over. Etterhvert. Håper jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...