Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Hyggelig at dere etterlyser meg. Jeg ble plutselig litt lenge på hytta uten vekt, beklager uanmeldt fravær.

MEN Huttetu, dette er ikke morsomt altså. Må bare skilte med en ny uke med oppgang. +700gram. Ja, jeg har hatt ferie og alt det der. Men det er for dårlig. Så da får dere tenke dere om å vurdere om jeg bør trekke meg fra denne tråden. Nei, det er ikke falsk beskjedenhet. Jeg går ned over laaaaaaaaang tid. Det vet jeg. Men dere er så flinke og går ned fort og er flinke og da kan det være demotiiverende med en som ikke går helt og fullt inn for det. Nå ser det ut til at ned12 fremdeles er på ferie... og det er vel hun som eier tråden. Men bare si deres mening. Jeg blir IKKE fornærmet. Jeg vil at dere skal finne all den motivasjonen dere kan og vil ikke ødelegge for dere. Jeg kunne bare ha blitt borte, men jeg er jo så ærlig og dermed tåler jeg å høre hva som måtte komme!

 

Gøy å høre at dere er i siget igjen og er klare for en fin høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Du, gi deg a. Det er jo akkurat derfor du SKAL være med her!

Vi vet ting går opp og ned. Det er tøft å komme inn på den smale sti igjen, men vi vet jo alle att det er verdt det. Noen ganger tar det bare litt lengre tid...

Vet ikke om det blir en helt ny tråd, eller om vi bare fortsetter her med forskjellige veie dager og mål he he.

Jeg skal prøve å gå ned 10 kilo før 15 november. Er inne på en tråd til som heter "10 kg ned til jul" troooor jeg :) men det her hos dere jeg finner motivasjon og føler meg hjemme hos :P Trenger dere ALLE sammen.

 

En liten moral preken bare!:D

 

Æsj, knærne svir etter sykklingen i går........erre mulig.

Klarte ikke gå ned alt som jeg gikk opp i ferien men er der snart, ned 700g.

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner det og trenger det! Takk skal du ha. Ja, det går opp og ned og sånn, men når en er inne i en god strøm så er det viktig at ingen tar lett på det, for da kan det lett smitte. Og jeg vil jo ikke smitte med noe negativt. Men da blir jeg. Og jeg skal skjerpe meg. Men det jeg merker nå er at jeg må skjerpe meg så mye mer nå enn før for å få de kiloa til å rikke seg! Men da er vi i gang igjen!

 

Så flott at du har gått ned 700 denne uka Minimax. Det er denne uka som teller!

Kjedelig med de knærne. Jeg fikk skikkelig vindt i det ene kneet i går. Men jeg vet jo at det går over igjen. Gikta di må være kjedelig. Men du gir deg jo ikke og kroppen din er sikkert kjempefornøyd av å ha så mye mindre å bære på.

 

Åh, ti kilo til november høres ut som en drøm. Vi får motivere hverandre så kan vi klare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai01: Takk skal du ha! :) Hadde helt glemt at det er så salt...

 

Minimax: Sushi er NYYYYDELIG! Glemte å veie meg igår, men idag var jeg nede på 83, så da er 900 gram borte igjen, var nok mye vann. Gratulerer med ny pers på sykkelen!! Det er herlig når man er i så god form at man klarer å ta seg helt ut!! Jeg er nok ambisiøs, samtidig føler jeg at jeg får liksom aldri ordentlig god kondis... men, det er vel bare og holde ut og fortsette og løpe, så kommer vel kondisen tilslutt - sammen med den flate magen, lol!!

 

steg: Gi deg da! Du må jo ikke forsvinne!! Om det går litt dårlig en dag eller en uke, pytt pytt, det viktigste er at vi innarbeider nye vaner for resten av livet, med å spise det vi vet er riktig, og holde oss i bevegelse. Har ikke tenkt å la meg smitte av eventuell negativitet, har bare tenkt å spre masse positivitet og stå-på-vilje! :P

 

Hvem skal trene idag?? Og passer dere på kostholdet? Jeg skal trene shred og så jogge, og har lagt opp til masse grønnsaker, frukt, egg og kjøtt idag, null godteri eller bakst!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smetter innom for å ønske deg lykke til med dagens sunne matinntak samt trening :P

 

Skulle gjerne ønske døgnet hadde flere timer, slik at man ikke trengte å legge kabal for å få alt til å gå opp med jobb, barnehage, matlaging, husvask, fars interesser etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyaway: takk for det! Og helt enig... det er litt av en kabal... det siste halvåret har jeg skjønt at det er lettere for meg å få til 30 minutters trening daglig, enn 1 time 3 ganger i uken. 30 minutter daglig går fint mens far legger barna hos oss. :) Når det gjelder å få matlaging og husvask til å gå opp, digger jeg flylady.net.... tips om hvordan få orden på huset selv om du har det travelt. Ikke så fancy nettside men de holder på og oppdatere den - forøvrig er mailene det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hallo, damer! Nå har jeg lest meg opp på oppdateringene deres, og jeg må si jeg er veldig stolt av dere. Utrolig flinke, alle sammen! Og om det ikke har gått veien disse ukene, syntes jeg vi skal gi oss rom for det. Det er ferie, og man skal være uhyre bestemt for å greie å holde seg unna absolutt alt i disse ferietider.

Så klapp på skuldra til alle sammen!

 

Jeg selv har hatt en helt fantastisk sommerferie. Har slappet av og kost meg. Har ikke vært veldig streng, men har hatt det litt i bakhodet. Trening har jeg gjort de ferieukene jeg var hjemme, men de ukene jeg var borte var det ikke rom for trening. (Vært i syden med 35 varmegrader, og da fristet det ikke med trening, det blir for varmt for meg. Men det ble mye bading og vannaktivitet med gullunga:) )

Nå er siste ferieuke snart omme, og jeg trapper ned feriemodusen. Fra mandag er det full pinne i riktig retning.

Regner med å sette meg noen mål for høsten, men jeg venter til mandag. Da får jeg tallet etter ferien. Har ikke veid meg i ferien, jeg valgte å ha så lite fokus som mulig. Dette høres sikkert rart ut, men det er en personlig grunn til at denne sommerferien ble så mye kos og avslapning som mulig. Noe både jeg og familien har hatt veldig godt av, og som var oss alle sammen vel unt! Jeg ønsker ikke å gå inn på grunnen, men regner med at dere forstår meg!

 

Så mandag blir det veiing, og inn på riktig kurs igjen!

 

Gleder meg til å komme inn i hverdagen igjen også; med jobb, skole, barnehage, trening og en sunn hverdag. Ferie er herleg, og det SKAL være herlig og det skal få lov til å by på ekstra kos og hygge. Men så må vi finne tilbake til hverdagen igjen, og det er jo denne fantastisk herlige hverdagen, som gjør feriene så nydelige!!

 

Deilig å være tilbake, jenter!

 

Mandag blir det veiing, et godt tak i nakkeskinnet og nye målsettinger for høsten!

 

Klem til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen "hjem" ned12 :P

Gleder meg å høre att ferien har vært super , det gjør alltid hverdagen bedre når man har kost seg godt i ferien sin :D

Ja vi setter oss nye mål og lager nye planer for vinteren, det blir spennende.

Jeg har igjen en lang helg i københavn før det blir helt nazi på meg men er så flink jeg klarer frem til da....heisann er visst bare en uke til jeg drar :) tiden løper fra meg!

 

Gleder meg til en flott høst og vinter med dere, Minimax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at ferien deres har vært bra :)

 

Det er som min far sier til meg: Det er ikke hva man spiser mellom jul og nyttår som er skadelig, det er det man spiser mellom nytt år og jul som gir de store utslagene.

 

På samme måte er det med ferie. Det er ikke ferien som de største utslagene - det er hverdagen.

 

Man skal kunne unne seg, man skal kunne kose seg - og det gleder meg å lese at du har gjort det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned12, så flott at du har hatt en fin ferie og klart å slappe av!! Det er viktig! :P

 

Minimax, synes du er ganske så nazi hele tiden jeg da!! Du er kjempeflink og holder ut!

 

flyaway, akkurat det samme sier min far også, lol!!! På den annen side klarte jeg en påske å gå opp 5 KILO på en uke - yikes!! Neste jul skal jeg holde meg mer i skinnet, lei av å gå ned de samme kiloene om igjen.

 

Igår kom høsten for fullt her, surt og kaldt og regnvær. Idag er solen tilbake og det er litt varmere, men det kjennes at sommeren er på hell. Tror jeg trenger en lang løpebukse snart, blir for kaldt med capri. Målet mitt om å være på 81 et sted etter ferien røyk jo som kjent fullstendig, men NÅ er jeg der! Snikveiing idag viste 81,7, ned en kilo siden lørdag, satser på at det holder seg til neste lørdag.. :) Har virkelig skjerpet meg med kostholdet denne uken, blitt 'nazi' men uten å veie forøvrig.. spiser masse masse grønnsaker og litt frukt, det har nok gjort susen. Har også trent mye, annenhver dag pluss litt til. Det går rette veien nå! Neste mål får være julebordet og flott kropp i flott kjole... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem ned12. Hyggelig og flott hjemkomstbrev. Du virker omsorgsfull og empatisk.

Da har jeg virkelig tatt med i nakkeskinnet og bortsett fra en bra utskeielse i går kveld med øl, kjeks, ost og dessert... har jeg vært helt stright. ..Og resultatene :) enorm belønning... -200gram! 85,3 Men jeg fikk mensen i dag, pleier å veie mer da. Så det er bare å gå på videre med krom rygg.

 

Jepp, ferie er det ikke så rart om en går opp litt. Jeg vet om mange av mine slanke venner som også går opp litt hver ferie. Men det er jo en avveieiing for jeg er som Sivalur rett opp mange kilo. ti kg på to mnd er ikke noe problem her i gården. Og jeg har jo nesten to mnd ferie.... Så jeg har lagt meg på en linje m håp om stillstand om sommeren og litt opp i jula.

 

Gøy å se at alle er så flinke igjen. Nå er snart alle i det vante igjen. Så da får vi håpe at vi får en fin høst og blir mye lettere til både julebord og neste bikinisesong. Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steg: mensen og utskeielse kvelden før veiing kan fort resultere i dårlige resultater ja! Uansett var det minustegn foran, og ikke pluss. Neste uke blir nok bedre!

 

Jeg har hatt en KNALL uke!! Har lagt om kostholdet ganske så bra og resultatet kom!! :) Veide 81,4 idag, det er 1,3 kilo ned fra forrige lørdag! Juhuuuu!! Har ikke sultet meg heller, har spist masse og vært mett, så dette var helt topp! Fortsetter med samme opplegg neste uke, men nå skal jeg ha mensen når som helst, så da blir det en liten utfordring. Vil prøve å holde meg til samme kosthold og ikke ha noen store utskeielser likevel.

 

Ha en fin helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flinke Silvalur!!!

 

Jeg smugveide i dag; grøss og gru :) Vi får se på veiingen i morgen! Jeg har forresten veiedag mandager, damer! Såg det var nevnt i tråden her!

 

I morgen er det back to reality. Gleder meg også, deilig med hverdag!!

 

Håper på mange kilo mindre til julekjolen skal på, og enda mindre kilo til neste bikinisesong :P

 

Steg: empatisk og omsorgsfull....ja, kanskje! Prøver mitt beste! Har vært gjennom ganske harde prøvelser siste 2 åra, så da blir man et bedre menneske!

Men nå er livet flott, og alt er bare bra. Det er deilig :D

 

Ha en flott søndag, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, nå er det "liv" her igjen, med alle på plass :D

Sivalur: rått, kult, klapper for deg. Pang-start igjen liksom. Det ER gøy det :)

 

Jeg fikk i meg litt for mye kcal i går (par øl og litt snop) , men men.

Det var liksom litt sånn.....siste skrik av sommer.

Tenk nå er det kun en uke igjen av skole ferien her i huset, så var den sommeren gått liksom.... Dermed tror visst kroppen min det er høst/vinter alt !! "halloooo" det er alt for tidlig med værking her å der.........

Jeg får jo ikke helt den "tilbake til hverdags" følsen jeg da jeg er uføre trygdet.. Men det blir jo andre rutiner kontra når det er ferie i husstanden.

Gleder meg til det.

 

Dette blir en daffe søndag, mage sjau i natt, frem å tilbake på do helt til kl 06 i dag tidlig.....ble det for mye (møllers tran:)) plommer og kirsebær til "kveldsmat" tro....

IKKE fyllesyk nemlig, drakk 2 stk 0,33l, a 3,5 % .....blir ikke dårlig av det vøtt!

 

Vel vel, minimax tar det pent i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel så gikk jeg likevel ned 600 gram denne uken. Jeg lå å tenkte i går kveld : om jeg går ned en kilo i måneden frem til mars 2013 da hadde jeg gått ned 20 kilo til jeg fylte 40 !! DET hadde vært stilig. :D

Men nå tar jeg tak i 10 kilo først, hvem vet kanskje det ikke tar 20 mnd å kvitte seg med 20 kilo......

 

Lykke til med veiinger, mat og trim :)

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg følte meg veldig flink på lørdag!! Skikkelig pang-start! :D Så har jeg gått opp 500 gram til søndag og enda 500 til idag - men jeg vet jo hvorfor, spist altfor mye. Idag er det tilbake til hverdagen med maaaasse grønnsaker, satser på at vekta peker enda mer ned neste lørdag igjen. 70-tallet er så nær så nær, hadde vært deilig og brutt den barrieren.

 

Minimax: jeg er sikker på at du klarer å gå ned 20 kilo til 40-årsdagen og vel så det! :) Jeg har 19 måneder til min 40-årsdag, har ikke tenkt på det slik før, men UGG det var jo litt deprimerende!! Jeg har hvertfall lovet meg selv at jeg skal bli Førti, Fit og Fresh - og ikke Førti, Feit og Ferdig - lol!!

 

For den som trenger en liten mental motivasjon så var det noen bra ord på denne linken her: http://www.onemorebite-weightloss.com/bootcamp.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann damer!

 

Da var ferien offisielt over, og den deilige, høstlige hverdagen venter! Her jeg bor er det nemmlig høst, en smule for tidlig spør du meg. Menmen, været får vi ikkje gjort noe med. Høsten er flott den, men hadde vært deilig å fått bevare litt sommer enda noen uker til.

 

Jeg veide meg i dag, første veiing på en mnd, og jeg va veldig spent; OPP 600 gr!! Jaja, ikke gøy å gå opp, men etter ferie med veldig lite fokus på slanking er det ikke bedre vente. Og da er jeg egentlig veldig tilfreds med resultatet. Kunne vært mange kilo..... Vekta er i dag 89,6. Har satt meg et langsiktig mål, og et delmål. Delmålene tenkte jeg lage nye etterhvert som de blir oppnådd.

 

Ha en flott uke damer! Nå skal jeg ta en styrkeøkte på stuegulvet :D

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

 

HOVEDMÅL:

1) 10 kilo til jul

2) 20 kilo til juli-12

DELMÅL

1) 5.sept: 88 kg. dvs ned 1,6

GENERELLE MÅL:

- trene 3 ganger i uka

- godteri kun lørdag

 

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Påske: 92,2 kg

Før ferien: 89,0 kg

NÅ 15.august: 89,6 kg

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned12: Flinka!! :) Trening idag også, så er nok sukkerabstinensene snart borte!

 

Her går det smått denne uken, har kun fått trent en shred-økt på mandag. Jeg som skulle jogget både søndag og igår... :D Menmen, nytter ikke å gråte over gårsdagen, bare å løfte blikket og ta en lang økt ikveld. Har hvertfall ikke gått opp noe i vekt siden forrige veiedag (lørdag) - dog heller ikke ned. Helgen blir travel med mye selskap og usunn mat - og lite tid til trening, så litt spent på det her, tror jeg veier meg fredag og så ikke igjen før lenger uti neste uke (ja jeg vet, burde holde meg til max en dag i uka, sukk..) Har virkelig lyst til å nå 70-tallet snart.

 

Minimax: leste inne på tråden din, håper du ikke har så vonde ledd i dag. Nå har du vært kjempeflink i hele sommer og er snart på to-sifret, så hold ut!! Dette klarer du! :) Kostholdet er tross alt det viktigste, så får du gå turer de dagene du orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Ser at dere er godt igang igjen og det er flott. Vurderer å flytte veiedag til mandag siden fler av dere har mandag. Ja, jeg gjør det, men da skriver jeg både lørdag og mandag denne uken. 85.0 i dag så det var -300 denne uke. Det er for lite. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre om på. I det siste har jeg hatt fokus på middag, magrere middag. Men jeg får gå for å trene mer. jeg har ogå noe åhente på utskeielsene. For selv om de er ganske sjeldne så er de ganske store. Så da blir fokus fremover: magrere middag, mer trening og å kontrollere utskeielsene.

Ned 12. Jeg synes at det var så flott at du ikke har gått opp mer enn 600gram i ferien. 600 gram er jo bare forskjellen på mye eller lite vann i kroppen , full eller tom tarm. Deilig å starte rett på de "nye" kiloa. Ja, det ble fort høst. Tar på meg langbuksa med litt trist mine om dagen, kiipt å dekke de beina som endeli g har blitt brune... Men høsten er en fin tid. Vi får nyte bar bakke... Så flink du er til å trene.

Sivalur. Knallstart etter ferien, joho. Det var innspirerende! Unner deg så å komme under 8tallet snart. Jeg slet rundt nitti jeg vet ikke hvor lenge. Det var som en kjempebarriære. Enda er jeg nesten mer fornøyd for å ha kommet under nitti enn under 85. Jeg gleder meg til du passerer, skal stå å heie.

Minimax. Flinke deg, stått på i hele sommer. Ja, som vi har registrert er nok høsten i anmasj. Ille at du skal begynne å få vinterplager allerede nå. Klart du klarer en kilo i mnd. du som er så flink. Det har jo nesten jeg klart med min snilefart. Så bra mål. -20 til førtiårsdagen. Jeg skal heie på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

skeptisk til veiing mandag... Har væt flink også, men har blitt et par utskeielser for mye.... F*** også! At det ikke går an å ta fullstendig skjerpings :D Vi fåpr se på veiiedagen, mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Ned : skjønner ståa.......

 

Steg: joa jeg skal klare det, men det tar muligens 3 ganger så lang tid som jeg skulle ønske........men sånn er det bare !

 

Sivalur: ja mat inntaket ER det viktigste, det går bare treeeeeegere uten trening...

 

Men nå er jeg altså tilbake etter en lang helg med jentene. Det ble stort pille inntak for å klare meg gjenom helgen. Pluss mat og drikke så er det vel en liten oppgang i vente.....i morgen.....

Har nesen i riktig rettning så det er bare å telle kcal fra i morgen av igjen :D

 

Gleder meg til å høre fra dere i morgen :) god kveld videre Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned12: Kjipt med dårlige dager... :D Har en del av dem innimellom jeg også. Men da er det bare å plukke opp tråden igjen neste dag. Synes du har gjort det kjempebra som bare gikk opp 600 gram i ferien! Ikke kjeft på deg selv fordi du hadde en utskeielse, vi er tross alt bare mennesker. Hadde du kjeftet like mye på venninnen din hvis det var hun som slanket seg og skeiet ut litt?

 

Selv fikk jeg meg en liten oppvekker i helgen. Jeg har nemlig hatt en helg full av fest og god mat.. har drukket for lite vann og spist alt for lite frukt og grønt. Det resulterte i hodepine hele dagen igår og fysisk vondt i kroppen. Jeg satt og spiste en bolle, og selv så god den bollen var så kjente jeg etterhvert at 'hvorfor i alle dager spiser jeg videre på denne bollen, det kroppen min trenger nå er jo vann og frukt, hva driver jeg egentlig med!'. Jeg innså at egentlig så trives kroppen min best med hverdagene, med rutiner, faste måltider, sunn mat, nok vann. Det er da jeg har energi og godt humør. Så idag var det rett og slett deilig å komme tilbake til hverdagen - selv om vekta viste 83,9 kilo - 2 kilo mer enn på fredag!!!!!!!!!! For 10 uker siden, i midten av juni, ble jeg med på Slankekrigen inne på Motiver meg forumet - vekta var da 81,5 kilo..... Så på 10 uker har jeg bare gått opp og ned de samme kiloene!! Og denne uka blir det på'n igjen. Håper jeg klarer å karre meg ned til 81,5 til helgen, og neste helg skal det bli bare sunne valg!! Nå vil jeg ha fremgang fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...