Gå til innhold

Rykk tilbake til start!


Gjest HermineH
 Share

Anbefalte innlegg

Så flott at du har kommet igang! Å gå til jobb er jo bare herlig! Etter å ha gått noen ganger, blir det en vane og du tenker ikke på å ta bil engang! Så fortsett med det! Samtidig har du fått trent litt også!

Vektnedgangen din er veldig bra! jeg gikk også ned endel den første uka, og kjenner det faktisk på kroppen! ikke så oppblåst som før, godtefysefølelsen er borte og jeg føler med mye bedre! Ting går lettere. Så dette er starten på et nytt liv!

 

Hvordan lager du signatur forresten?

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HermineH

Hei Trimmeru

 

Signatur lager du om du ser ganske høyt opp på siden her - under "VEKTKLUBBEN DISKUSJONSFORUM" med rødt så står det en gang til i grått - klikk på den. Da skal det komme opp et bilde av en dame med ryggsekk.... under der står det "ENDRE SIGNATUR" - så skal du se du får det på ditt neste innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er LENGE siden jeg gikk til eller fra jobb. En dag med begge deler er bare herlig. Deilig å gå 30 min NED til jobb, desto tøffere å gå OPPoVER hjem igjen. Planlegging muliggjorde det i dag:-) forøvrig en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Hermine! Jeg synes også det er deilig de dagene jeg går på jobb. SKulle jo egentlig ha vært litt flinkere til å gjøre det oftere, men jeg er av typen som sover litt lenger enn jeg egentlig har tid til, og da ender det med at jeg må ta bilen for å komme tidsnok...

 

Jeg har klart å styre unna godteri i dag også, og har nå nettopp inntatt en bedre middag med kyllingfilet og grønnsaker. Nice! :)

 

For meg så funker det best når jeg klarer å kutte ut godteriet helt. Det krever litt viljestyrke i begynnelsen, men når jeg har vært en uke eller to uten godteri, bruker sukkersuget å gå over. Jeg spiser frukt eller en yoghurt i stedet, og så unner jeg meg cola zero i helgene. Jeg prøvde en periode å unne meg en liten bit mørk sjokolade hver dag. Det gikk også ganske greit, men da hadde jeg konstant lyst på sjokolade. Men jeg gikk ned i vekt da også. Det er nok mengden det kommer an på. :) Du kan jo prøve det en stund og se, det er jo ikke for sent å ombestemme seg om et par uker hvis du føler at det ikke funker. :D

 

Nå skal jeg prøve å komme meg opp av sofaen og ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg vil bare stikke innom å si att jeg heier på deg :D

 

Her strutter det av pågangsmot, og jeg kjenner jeg blir motivert av å lese.

Ser att du har hatt ett "tilbakefall" de siste mnd, og det må være fryktelig kjipt å begynne på de samme kg, IGJEN... MEN du er tøff som hiver deg på dette, og jeg tror virkelig att du kan klare denne livsstils endringen.

Ser att du har vært innom rav food. Nå kommer bare noen spontane tanker om att det kanskje ble litt mye nytt for deg på en gang. Att man kanskje må kunne unne seg litt underveis, heller kutte ned på det man vet man ikke bør spise så mye av. Men spise det av og til ?

Det er ikke meningen å være noe overlegen og bastant her, men det er mine tanker.

Jeg har selv hatt en sommer der jeg lett har falt tilbake til (dårlige) vaner, og skjønner hvor vanskelig dette med endringen er, og å holde vekten. Det er en kunst å klare, og til slutt så føles det forhåpentligvis naturlig å skulle leve på denne måten for alltid..

 

I alle fall, jeg håper att du klarer dette, og slipper både tunge tanker og tanken på operasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Takk for tilbakemelding Annys og Elisabeth V - veldig glad for oppmuntringer:-)

 

Etter at jeg kom hjem fra gåturen etter jobb så slang jeg meg nedpå senga i 30 minutter før jeg skulle på skolestart med frøkna mi. Godt å slappe av - og jeg klarte å komme meg opp igjen også. Det er ofte litt vanskelig. Etter vi kom hjem ble jeg kjempesulten og endte med å steke noen grove lammepølser som sikkert er for fete, men kaloriinntaket i dag havnet under 1800 så det er greit - spes mtp at jeg også fikk med meg 2,6 trimpoeng i dag. Men så var deg SUGET da - jeg har begynt å lage en liter GELE av saft uten kalorier før jeg legger meg - den står på benken over natta også setter jeg den i kjøleskapet når jeg drar om morgenen. Det er redningen om kvelden - jeg får i meg væske (vann og litt saft samt gelantin) og det er ikke kalorier i det - selv om det føles SYNDIG. Jeg er nemlig så heldig at jeg ikke er spesielt glad i vaniljesaus - så geleen (type ice tea) sklir ned og fyller vomma samt tar vekk tanker om annet inntak. Kunne nesten levd av bare gele jeg! ha ha - neida, men det er faktisk et tips om et godt hjelpemiddel som kan få deg ut av søtsugklemma. Jeg har funnet ut at de få ?? e stoffene som er i den safta ikke er noen ting i forhold til all driten jeg eller har puttet i meg, så jeg lar det stå til :-)

 

I morgen sliter jeg med å trene - det betyr at jeg må tenke utradisjonelt. JEG LEGGER meg tidlig - også står jeg opp tidlig også, jeg MÅ dra klokken 8 hjemmefra, det burde være mulig å få til en gåtur eller en tur på treningsstudio dersom jeg kommer meg opp - MÅLET er det - om ikke må jeg ta det igjen på kvelden. Heia meg!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag fikk jeg til å gå til jobb!!! Deilig, men jeg blir litt for svett:-) med tiden blir det vel bedre? Inntaket har vært litt lite i dag så nå er det mat på gang. Også må jeg lage gele - det var redningen når jeg måtte på lang biltur i dag- jeg spiste gele og koste meg. Så godt ingen så meg! Kanskje litt trim i kveld hadde gjort seg? Jeg har tid.... Jeg trenger det...... Det gjør godt etterpå....... Hmmmm - JA, NOE blir det:-)

 

God kveld alle GR venner der ute<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Noe i går kveld ble 20 spørsmål med Knut Borge og tidlig i seng - jeg trener jo på å sove! Nå har jeg begynt på en vane som ble bra for et par år siden - nemlig å spise en lett yoghurt med grov kornblanding som frokost eller et mellommåltid. Det er moderat med kalorier, bra for magen og godt - og passer meg godt. Jeg slipper å spise brød for å bli mett, og får samtidig i meg f.eks hamp frø som er supermat. Nå skal jeg foreta treningsøkten jeg ikke fikk tatt i går. Det blir sikkert slitsomt og deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pauserom
Det er tydeligvis noe som ikke stemmer her - jeg møter opp til avtaler en uke for tidlig og glemmer andre avtaler' date=' dette ligner IKKE ordentlige strukturerte meg. At lommebok og nøkler blir borte har jeg nesten vennet meg til i våres, men nå er jammen nok. Jeg må inn i rutinene mine igjen, det begynner egentlig nå, kjenner jeg. Fra og med i dag skal jeg skrive inn maten jeg spiser og fra og med i dag skal jeg legge overkommelige planer.

 

Treningsmål:

Onsdag 17.08: PT time inkl veiing (iiikk)

Torsdag 18.08: Spinning på dagtid

Fredag 19.08: Spinning kl 17.00 dersom jeg ikke MÅ på ikea!

Lørdag 20.08: En rolig gåtur uansett om det blir hytta eller hjemme

Søndag 21.08: Gå og bevege meg hele dagen enten på hytta eller på blåfargeverket i bl.annet gruvene.

 

Spisemål:

Ikke godis

Salat 1 gang pr dag

Egg 1 gang pr dag

Lage egen null kalori gele (det var redningen en gang for MANGE år siden)

Bake protein brød og muligens Ingers rugbrød

Lage skikkelig mat, ikke kjafsemat!

 

 

Kjenner at jeg vil nå - må bare komme i rutinene og få kroppen til å skjønne at den bare må sove om natten og ikke på jobben, etterjobben, i møter etc.

 

PS...har vært hos legen - jeg har ingen verdier som er ute å kjører i følge legen. Bortsett fra vekta da. Fikk tilbud om slankepiller med VIL IKKE HA DET. Jeg har tidligere spist pulver og det har garantert ødelagt magen min. De slankepillene jeg forsøkte for noen år siden gjorde bare at jeg ikke sov - her er det mosjon, mindre mat og bedre helse som gjelder. Må bare finne ut hva som gjør kroppen så sliten!

 

Tjo ho![/quote']

 

 

 

Jeg lurer nå egentlig på om du er veldig sliten... Sliter selv en del m ledd og mye vondt. D og gå ha vondt ofte, gjør at jeg blir sliten. Og at vekten er alt for høy hjelper liksom ikke...

Men i hvert fall, jeg spiser når jeg er sliten. Egentlig alt jeg kommer over. Særlig tull mat. Tull mat som egentlig ikke tilfører kroppen min noe i d hele tatt, gjør ting bare enda verre. Blir trøtt og uopplagt og ikke motivert til noen ting. Spiser da bare enda mer og ballen er i gang...

Også begynner man å slanke seg, noe som bra en stund. Helt til kroppen sier stopp. Da er jeg sliten igjen, fordi jeg trener for mye og sover for lite. Denne gangen er jeg flinkere til å legge rundt 22.00... D hjelper!

Legen din finner ikke noen lave verdier hvis du er sliten. Men du kan beskrive for han og han kan kanskje vuderere om du er i faresonen for deperisjon (noe som ofte kommer av at man er sliten...). Ikke alle som slutter å spise ved deperisjon eller på tur til å bli d...

Jeg har begynt m akkupunktur. Noe som funker veldig bra for meg :-) D er ganske dyrt, men jeg kjøper ikke alt godisen lengere, så penger er d til d ;-)

 

D var bare en tanke som slo meg dette. Vet ikke om du syns d gjelder for deg...

 

Ønsker deg i hvert fall lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Jeg har raskt skummet innleggene dine, og de blir mer og mer positive. Det er godt å komme inn i en god sirkel, der du får mer overskudd og orker gjøre de riktige valgene!

 

Jeg har likevel et lite tips til deg: boka "Tenkt deg slank" av Sigurd Stubsjøen. Det høres litt for enkelt ut, men det gikk mange store lys opp for meg når jeg leste den! Den handler om hvordan man skal få til å virkelig gjøre det man vil. Enten det er å gå ned i vekt, slutte å røyke, begynne å trene. Hvordan skal man tenke for å gjennomføre noe? Noen tenker riktig av seg selv, og de går f.eks. ned i vekt og holder vekta tilsynelatende av seg selv. Vi som har slitt med det vektnedgang kan LÆRE teknikkene og tankene og klare det på den måten. (Selv har jeg "glemt alt" en periode, og er derfor tilbake her på GR.. men nå er det mentale på plass igjen!). se f.eks. http://www.tenkslank.no

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det stemmer nok det, pauserom - jeg er nok sliten. Jeg er og har alltid vært en energibunt som har fikset det meste og litt til - i forbindelse med et samlivsbrudd for 8 år siden så ble det ikke akkurat bedre. I de første årene så løp jeg beina av meg for å ordne livet mitt og for å løse problemer. Jeg har nok vært veldig mye SINNA og kanskje veldig redd og usikker, selv om ingen har fått se det. Men for 3,5 år siden traff jeg mannen i mitt liv, da burde jo ting begynne å roe seg ned. Det har ikke gjort det... helt, for jeg har fortsatt å stresse når jeg ikke er sammen med ham. Når VI TO er sammen så tillater han ikke at jeg løper rundt og ordner og fikser - ikke mer enn at jeg drar han litt i gang og han roer meg ned - det er deilig og fungerer fint. Helt til jeg kommer hjem etter en helg med ham. Da setter det i gang, for da må jeg jo ordne alt jeg ikke rakk når jeg var hos ham og slappet av. Av praktiske årsaker for våre 4 barn så bor vi ikke sammen, så det betyr at når vi er sammen, ofte hos ham fordi han er så hjemmekjær, så "gror" jo mitt hus ned, plenen vokser, hekken gror høyere og høyere, vinduene må males, takpappen på garasjen blåser av etc.... tror det skal bli deilig å bli samboer med ham - da har vi bare ett hus å ta oss av, og vi kan fordele oppgavene broderlig. JA, jeg er sliten! Derfor gikk jeg å la meg kl 19 i går kveld og sov til i dag kl 7 - og enda er jeg sliten og kanskje litt lei.

 

Heldigvis har jeg fått booket en time hos min PT på onsdag så jeg får tatt meg litt ut - i dag skal jeg planlegge trening denne uken. Det blir som følger:

 

Mandag: gå hjem fra jobb å hente til: NÅ

mandag kveld: Corebar kl 16 - kjøre frøkna på trening kl 17.30

Tirsdag: Kl 9.30 spinning

Onsdag: PT

Torsdag: Spinning 10.30

Fredag: Spinning 10.30

Lørdag: Gå tur

Søndag: slappe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg kunne virkelig godt tenke meg å tenke meg slank..... og i praksis så er det jo det vi alle gjør når vi jobber med å trene mer og spise mer fornuftig - vi TENKER, kanskje til en viss grad litt mye, på oss selv og vekta vår. Men jeg ser poenget.... Jeg ser det med å være snill mot seg selv - kroppen trenger å få litt omsorg, det har det vært dårlig med en stund. Derfor stakk jeg av fra jobben i stad for å GÅ i 35 minutter, svett og god ble jeg - og nå kl 16 skal jeg gå fra jobben for å TRENE corebar i en times tid. Loker ikke å trene inne i slikt fint vær, men jeg SKAL. Da er jeg også god med meg selv om kroppen min, selv om det ikke føles sånn her og nå.... Jeg ser at jeg har lagt opp til et ganske tøft løp denne uken med trening..... men det skal jeg fikse, jeg vet at mye trening gjør at man får raskere resultater. Nå blir det også veiing på onsdag kveld...... selv om tante rød kom på besøk så håper jeg på nedgang.

 

Jeg merker at fokus gjør bra ting med kroppen min..... og takk for det! Nå gjelder det bare å være snill med seg selv så kroppen klarer å forstå at det IKKE er krise men bare velstand og på tide å slippe fettet ut i friheten!

 

Tra la la!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,1 kg ned. :D Det er jeg godt fornøyd med. Ikke den kickstarten jeg hadde sist, men jeg har jo ikke trimmet så mye. Satser på å få noen trimpoeng mer den uka her. Liker å se at tallene på vekta blir mindre. Det er god motivasjon det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hittil i dag så har dette vært en perfekt dag! 35 min gange i oppoverbakke i dag morges. 45 min corebar i ettermiddag, kanskje en liten gåtur til i ettermiddag?? Datteren min tar bussen på trening, jeg skal bare hente i dag (puh) middagen var BARE til meg når jeg kom hjem fra trening, en eggomelett med kylling, dynger med kruspersille, persille og timian. Tomat og paprika som tilbehør. Kaloriinntak hittil i dag er på ca 800 - lavt, lovende for kvelden! Vanninntak: 1,5 liter.... OG planer om å dra på hytta sammen med kjæresten på fredag - bare oss to. DETTE BLIR EN KNALL UKE!

 

Kjenner bare at positiviteten kommer sigende.... kanskje jeg burde legge meg litt under dyna og nyyyyyyte at dagen har vært fin. Hvile er bra for meg.....

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Litt til ettertanke det du skriver om å hvile... Jeg presser nok litt for mye på til tider:o I dag har jeg vært trøtt og litt sliten, og inspirert av deg fant jeg ut at jeg skulle droppe treningen for en gangs skyld. Tenker bena trenger å hente seg inn etter langhelg på fjellet med to tøffe toppturer unnagjort!

 

Synes forresten jeg begynner å merke grønnsaksjucie-piffen din komme smyyyygende tilbake her!? Veldig bra!

Og grattis med en utrolig pangstart etter sommeren:D Det var tidenes resultat, må jeg si!! Imponert:) Stå på og ha en toppers uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom tråden din. Jeg har følt med deg når det gjelder tunge tanker om en tung kropp. Jeg vet selv også at man må holde fokus for at vekta skal holde seg nede, erfart det på den tunge måten, så nå er det på an igjen.

Men det gleder meg å lese at du har hatt en bra start, og stadig finner lyspunkter i hverdagen. For dette skal vi klare! :D

Du, jeg og alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er sååååå deilig å gå inn her å finne meldinger som beviser at noen VET at jeg lever og strever med mitt. Egentlig ganske deilig å kunne "tømme" seg litt her inne uten at den du lever tettest på får alle tanker usortert og ufiltrert rett på brødskiva! Her er vi jo så anonyme som vi selv vil - og her kan vi skryte av hverandre og MENE det uten at noen beskylder oss for hverken det ene eller det andre. Ser at du ikke trente i dag, Ninjastar - pga av det jeg skrev - kanskje du trang å hvile deg litt. Treneren til datteren min sa en gang at Nortug hviler mer enn han trener... og at det er derfor han er så god. Kanskje noe å tenke på for oss amatører som innimellom trener som om vi er Skofterud og co! Jeg har iallefall erkjent at kroppen trenger hvile og at jeg sliter den ut om den ikke får det. La det vare!!!

 

Juice ja, Ninjastar - nå som det er så masse grønnsaker i farta som er norskprodusert så må nok juicepressa frem igjen. Godt du minte meg på det! Avslutter kvelden i dag med en grapefrukt/appelsin juice. Da får kroppen kose seg med den i hele natt :-)

 

Til deg Fyldiga - takk for tilbakemelding og takk for at du "gadd" å lese deg gjennom min relativt nyoppstartede tråd. Jeg har egentlig vært aktiv her inne et par år under en annen tråd, men fant ut nå i høst at jeg egentlig begynte på nytt og trang litt ny giv. Jeg tar meg en tur innom den gamle tråden nå og da alikevel - det står mye oppmuntrende der som jeg trenger når jeg skal piffe meg opp. I perioder i den gamle tråden så gikk det nemlig ganske så bra :-)

 

Enig med deg, Fyldiga - dette skal både du, jeg og alle andre her inne klare.!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

TRENINGSPLANEN FOR DENNE UKEN SÅ SLIK UT - HVA HAR JEG FÅTT TIL HITTIL:

Mandag: gå hjem fra jobb å hente til: JA!

mandag kveld: Corebar kl 16 - kjøre frøkna på trening kl 17.30. JA!

Tirsdag: Kl 9.30 spinning. JA!

Onsdag: PT

Torsdag: Spinning 10.30

Fredag: Spinning 10.30

Lørdag: Gå tur

Søndag: slappe av

 

Hvordan denne meldingen ble vet jeg ikke, men jeg har forsøkt å skrive inn at jeg faktisk har fått til det jeg har planlagt hittil i uken. HURRA:::.. nå er det bare å overleve kveldens styremøte på jobb, så får vi se hva kvelden bringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg nyter å ha funnet tilbake til min youhurt med hjemmelaget kornblanding igjen. Det gir overskudd og om ikke få kalorier så sunne kalorier som metter og gjør meg og magen min glad...... tror jeg. Nå er jeg på uttestingsnivå igjen så får vi se hvordan det går etter hvert.

 

Jeg gled gruer meg til PT time i kveld, jeg skal jo veie meg, det er en ting, en annen ting er at jeg blir så sliten! Godt når jeg er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Selvfølgelig gir du ikke opp! Bare vent til neste gang, så skal du se det blir bedre. Det virker som om "alle" her inne klager over vektoppgang ved mensen, så det ligger nok noe der!

 

Og som jeg nettopp skrev inne hos meg: Det er så BRA at du er her, på full vei tilbake til positiv energi og gladmeldinger:) Det smitter over på meg, nemlig! Det var rett før jeg gikk og kjøpte meg en sånn grønnsaksjuicepresse her i vår, kun inspirert av deg.

 

Så én teit veiing skal ikke få vippe deg av pinnen, nå som du er på rett kurs igjen.

Jeg nekter:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg skal sef ikke gi meg, Ninjastar :-) Det har jo bare såvidt begynt!

 

I dag tok jeg å målte meg, det er jo greit å ha målene når en var på "topp" - neste treningstime er 31.8 - da må jo kroppen ha roet seg ned?

 

Jeg spiste forresten fiberrik i dag til frokost - med lett bringebærsyltetøy. Egentlig så er det helt jævlig vondt når jeg tenker meg om, men om det er det som skal til så skal jeg jo overleve det.

 

I dag så er planen en spinningtime. Jeg får vel være litt effektiv på jobb så jeg har samvittighet til å stikke av for å trene kl 10.30.

 

Veldig happy med at jeg denne uken har klart å trene som planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er JAMMEN SANT!!! Ha, kanskje jeg skal begynne å spise mer mat jeg IKKE liker i stedet for å være så himla fokusert på å få i meg alt jeg LIKER ??

 

Dagen i dag har iallefall vært fin hittil - spinning har jeg også fått til - nå gjenstår bare 3 dager og noen timer av uka, kanskje jeg må trå til litt ekstra i helga?

 

Tjo ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Liker ideen. Kanskje det blir den store nye dietten? Spis deg slank på mat du ikke liker. :)

 

I dag har jeg utrolige 4,8 tp! Ganske fornøyd med den. Har hatt fridag, og startet dagen med en lang gåtur. Da jeg kom inn igjen hadde jeg fått sms fra ei venninne om vi ikke skulle ta lunsjen på en fjelltopp rett ved der jeg bor. Siden det er finvær, og jeg allerede var i gang, sa jeg ja med en gang. Det var litt bratt, så vi brukte litt tid opp, men herlig trening. Fin vei å gå på, så da vi gikk ned igjen, kunne vi lange ut skikkelig. Ble skikkelig svett i nedoverbakken også. Herlig!

 

Nå skal jeg lage meg laks til middag, og slappe av med en god bok. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...