Gå til innhold

Rykk tilbake til start!


Gjest HermineH
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Ha ha, her er det juice som teller ja:-) eller ikke bare, men en daglig dose blir det med grønnsaksjuice. Da har jeg fortsatt en frukt jeg kan SPISE, det er ofte grapefrukt for tiden. Det er så GODT nå som jeg tar meg tid til å ta vekk mest mulig av "skinnet". Har jeg dårlig tid og lyst på grapefrukt så lager jeg juice. Det er deilig.

 

I dag er det tidlig opp å fylle opp et lass med planker for å kjøre på dynga:-) snakker om prioriteringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HermineH

Jammen godt man var supermotivert på mandag og stor nedgang - da fikk jeg trent med spinning på tirsdag, vannaerobic tirsdag kveld og bodybalance onsdag - resten av uka har det vært dårlig. MEN jeg er fortsatt supermotivert da:-) Målte meg i dag, hadde gått ned en cm til i livet siden mandag, da klarer jeg sikkert en kilo innen mandag også - TENKER JEG.. Jeg var innom en annen profil her som hadde gått ned 1-2 kg HVER Uke i 10 uker - det er jo helt rått - håper jeg slipper flere 100% stillstander enn de to jeg har hatt.

 

Stillstand er liksom litt deprimerende:-) Men vi kommer oss opp!

 

I går hadde vi årsmøte på jobben som ble avsluttet med en bedre middag på ett av byens hoteller. Biff med stekte poteter, nyyydelig saus og spennende grønnsaker var sykt godt - jeg spiste nok litt for mye saus, men tror det gikk greit allikevel for jeg sa nei takk til desserten!!!!!!!!! Før jeg forsto at jeg lurte meg selv og meldte meg på kurs så bestilte jeg maten til i går, med en diger sjokoladefondant sammen med IS til dessert. I går spurte jeg kelneren pent når vi kom om den ene desserten kunne gjøres om til en liten skål med oppkappet frukt uten tilbehør. OG DET FIKK JEG: Der og da var det en skikkelig nedtur - jeg snuste inn den varme fondanten MEN jeg sto i mot 100% til tross for at nabomannen sa han ikke spiste sjokolade så jeg kunne FÅ HANS... halleluja, takk for viljestyrken. Både fondanten, løs sjokolade til kaffen og is ble elegant avvist. Jeg spiste min frukt og har ikke angret et sekund - det har egentlig bare gitt meg viljestyrke til å være flink lenge lenge:-)

 

Jeg synes jeg var superflink og føler på kroppen av kontrollen begynner å nærme seg:-)

 

I dag spratt jeg opp kl 5.30 for å dra tidlig på jobb. Det er tross alt snart helg og jeg har mye å gjøre før jeg kan ta en velfortjent helg <3

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Utrolig bra jobba med å stå i mot den fondanten! Her snakker vi kontroll og vilje til fremgang :D

 

Og det er akkurat slike valg som det der jeg må bli flinkere til. Ikke bare på hverdagene, men når det også skjer noe ekstra. For om jeg er ærlig, så er min definisjon av "noe ekstra" til tider ganske vidtrukken og frynsete i kantene :P

 

God helg og kos deg med hus og juice ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedres, dyktig er du! Jeg hadde garantert stupt ned i fondanten og spist den i en jafs. Sikkert angret dagen etterpå, men tviler på at jeg hadde klart å stå imot.

Valg som det du tok med fruktskåla er garantert til å gi gode resultater. Imponert over viljestyrken din, det må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Takk takk DAMER, jeg elsker å ha heiagjeng:-))

 

Miss_angie - vi må være ganske like, jeg veide 96 kg 5.3 - har nå nesten nådd dit første delmål, 89 kg. Tipper jeg er der mandag. Mål er bra!

 

Lever en stund på fondant offeret:-)

 

Tjo ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Etter jeg gikk fra jobb på fredag har jeg jobbet 25 timer på huset. Til sammen 50 timer jobb med riving og bortkjøring som vi gjorde selv. Det betyr at snekkerne våre kan bygge å gjøre ting på huset som vi ikke kan selv, når vi gjør slavejobben:-) 466 kr/t pluss mva gjør at vi nok har spart 30000 i helga og samtidig fått trimpoeng så det holder. Det må vel være en god deal?

 

Maten har gått ganske bra, men er litt bekymret for mye salt i maten i dag når vi avsluttet dagen med pinnekjøtt hos svigermor. Deilig å slippe matlaging når man jobber så mye. Blir deilig å slappe av på jobb i morgen!

 

Thi hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg gikk fra jobb på fredag har jeg jobbet 25 timer på huset. Til sammen 50 timer jobb med riving og bortkjøring som vi gjorde selv. Det betyr at snekkerne våre kan bygge å gjøre ting på huset som vi ikke kan selv, når vi gjør slavejobben:-) 466 kr/t pluss mva gjør at vi nok har spart 30000 i helga og samtidig fått trimpoeng så det holder. Det må vel være en god deal?

 

Maten har gått ganske bra, men er litt bekymret for mye salt i maten i dag når vi avsluttet dagen med pinnekjøtt hos svigermor. Deilig å slippe matlaging når man jobber så mye. Blir deilig å slappe av på jobb i morgen!

 

Thi hi...

 

Trim har du fått så det holder tenker jeg. Jeg må si jeg er imponert over innsatsen du gjør.

Deilig å tenke på alle pengene du sparer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er iallefall NOE som skjer - når mannen dro på jobb kl 05.45 i dag så tenkte jeg å stå opp, men så sov jeg litt til og våknet av meg selv klokken 6.15 - støl og stiv etter helgens arbeidsøkter - da er det deilig med en våkne opp dusj da:-)

 

Denne uken skal vies til å få skikk på negler og hud igjen - det ser ikke lækkert ut når man har rotet rundt i betong og støv hele helgen. Ja ja, trimpoeng får være trimpoeng denne uken. Jeg har "spart" 20000 på jobben jeg har gjort i helgen inkludert spart arbeidslønn til snekkere og containere. Det er jammen trim i å tømme et lass med treplank som veier 700 kilo!

 

Ii dag skal jeg på kurs å veie meg. Håper ikke pinnekjøttet i går blir veldig negativt - selv om jeg føler meg hoven i fingre og så at livvidden i dag var en cm mer enn i går.... huff og huff - gruer meg til å veie meg selv om jeg har vært flink hele uka - ja ja, da kommer det vel en kladd neste mandag om ikke annet.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Pinnekjøttet gjorde MYE - etter å ha vært så flink i 1 uke var det nedtur å gå opp 1,1 kg:-( men det kan ikke være noe annet enn det som gjorde at jeg gikk opp. Da er det bare å være flink i uken som kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøttet gjorde MYE - etter å ha vært så flink i 1 uke var det nedtur å gå opp 1,1 kg:-( men det kan ikke være noe annet enn det som gjorde at jeg gikk opp. Da er det bare å være flink i uken som kommer:-)

 

Det forsvinner nok fort skal du se. Pinnekjøtt er det verste man kan spise omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Mandagen henger igjen, jeg kommer liksom ikke helt i sporet igjen. I dag har jeg spist 1,5 baguette og 3 pizza stykker. Ikke bra - også jeg som var skololadefondant ståimoter. Nå får jeg legge inn hva jeg har spist, så får vi se:-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen henger igjen, jeg kommer liksom ikke helt i sporet igjen. I dag har jeg spist 1,5 baguette og 3 pizza stykker. Ikke bra - også jeg som var skololadefondant ståimoter. Nå får jeg legge inn hva jeg har spist, så får vi se:-!

 

Kom igjen, dette greier du. Du må bare glemme mandagen og komme deg videre. Hvis det er kjøpepizza, er det en av verstingene. Mye usunt der og baguett øker bare sukkerlysten og mere usunn mat.

Håper du henter deg inn igjen. Du var jo så flink her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen henger igjen, jeg kommer liksom ikke helt i sporet igjen. I dag har jeg spist 1,5 baguette og 3 pizza stykker. Ikke bra - også jeg som var skololadefondant ståimoter. Nå får jeg legge inn hva jeg har spist, så får vi se:-!

 

¨Vet du.. Eg tror ikke det er noen her inne som ikke sprekker litt sånn av og til. Vi er mennesker, ikke maskiner.

 

Poenger er ikke om du har 1 dårlig dag, og at du sklei litt ut. Det er som de sier.. " Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som gjør at du er tjukk. Det er det du spiser mellom nyttår og jul"

 

Så sving den nette rumpen din opp igjen på hesten, og ta kontrollen. En dårlig dag skal ikke få ødelegge for månedene som ligger foran.

 

Og du... Du er likvel en sjokoladefondant motståer.. Respekt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for å ønske deg en god helg !

Ikke så ofte jeg legger igjen en kommentar til deg, men er ofte innom her og titter hvordan det går med deg :)

 

Som hun over sier så er det heeeelt normalt med en liten sprekk i ny og ned, bare man kommer seg på den smale sti igjen, så er det helt greit :)

 

Dette her det kan du, så dette skal gå så fint :)

 

Og stå imot sjokoladefondant = RESPEKT ! Det er vel noe av det aller aller beste som finnes.... Sukk :rolleyes:

 

Håper du får en fin og aktiv helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Takk og takk til dere i heiagjengen! Skulle ønske jeg hadde vært innom å sett det litt tidligere! Torsdag og fredag gikk også dritt! Idrett stevne i helgen som funksjonær medførte ubegripelige mengder med sponset sjokolade. Makan! Det var liksom en hyggelig greie, men ble umulig å stå i mot. Nå er jeg så sinnsykt forkjølet at jeg har spist febernedsettende i 2 dager. Og enda er det helt for j...... Puh, vekta på mandag blir et mareritt, men jeg Skal møte for å få det i fleisen. Shit! Men jeg gir meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ned 2,2 denne uken. Jeg får holde senga litt til så kanskje jeg blir frisk også:-) deilig å ha gått ned til tross for sjokolade OG surr og rot. Kanskje kroppen min trenger litt hvile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest HermineH

Vel, her går det i bølger. Ned 2,2 forrige uke, opp 1,1 denne! Filleren, altså. Nå er jeg "utpå" igjen. Jeg raner ungenes påske egg, kjøper pølse på bensinstasjonen og gir rett og slett faen! Hvordan skal jeg kunne stoppe dette? Har noen veldig hektiske dager på huset, så mat blir litt plundrete, til tross for matpakke. I need help! Hjernen er alene, virkelig. Skal på GR kurs tirsdag. Nå er målet å ha 3 rene dager inkl minst en tur før det. Klarer jeg det så er jeg på track igjen:-) det hjelper faktisk å skrive da ser man hvor dum man er:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ro og ro, slippe - jeg tror jeg trenger en påhenger snart! Nå var jeg på kurs i går og det viste seg at jeg hadde gått ned 0,9 kilo, det var IKKE fortjent for å si det sånn! Men jeg er da enda med og er motivert på en måte, selv om jeg sliter med å komme i siget igjen. Har bestemt meg for å begynne å skrive igjen i dag. DET vet jeg hjelper, for da får jeg mer kontroll.

 

Plan for uken som kommer:

 

omega 3 før alt annet HVER morgen og etter alt HVER kveld.

Minimum 10 glass vann HVER DAG - uansett

2 appelsiner om dagen (jeg ELSKER appelsin)gjerne som juice MED gulrot

1 grønnsaksjuice til "frokost" daglig

Ellers etter boka - føre i GR.no

TRIM: Gå til jobb minst to av de siste dagene denne uken, det innebærer også å kjøre bilen ned på kvelden. Klarer jeg ikke å gå til jobb om morgenen MÅ jeg gå en eller annen gang på døgnet!

 

DA blir det bra!

 

Jeg "later" som om dette er den første uken av resten av mitt liv som SLANK :-)

 

Glad for at du følger med litt, Slippe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Planen er iverksatt!

 

Omega 3 går fint!

Minimum 10 glass vann HVER DAG - går fint!

2 appelsiner om dagen - har blitt pære og banan også - men går fint!t

1 grønnsaksjuice daglig - har jeg glemt.Tar igjen i kveld!

Ellers etter boka - føre i GR.no - det går fint!

TRIM: Gå til jobb minst to av de siste dagene denne uken har IKKE gått fint.

 

Men, jeg har klart å unngå ALT gotteri i dag. Flinke meg. Kanskje litt teit å synes man er flink bare fordi man klarer å gå forbi en bolle full av godis... Dårlig gjort å fylle opp et stort fat på et bord som jeg må gå forbi mange ganger om dagen - men jeg SKAL stå i mot!

 

I kveld skal jeg på symøte - jeg får sørge for å få i meg næring som gjør at jeg kan motstå alle fristelser i kveld.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Teit, nei?! Overhodet ikke! Du har vært kjempeflink :D

Jeg føler meg i hvert fall innmari flink de dagene det står sjokolade på bordet på jobben, eller det serveres boller og kaker på møtene - og jeg står over. Vi må ta med oss de seirene vi kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Da ble det ingen lang gåtur, men jeg fikk jobbet mye på huset i helgen. Deilig det også da. Vekta sto stille i dag, men jeg er happy med det. NESTE UKE derimot, da skal det bli nedgang! Jeg begynner i dag med en svømmetur, tror jeg. På tide jeg kommer skikkelig på track - det er mange kilo igjen å ta av - det krever sin kvinne!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...